Etiket: Zirvesinde

  • Coğrafi işaretli ürünler zirvesinde ehram rüzgarı

    Coğrafi işaretli ürünler zirvesinde ehram rüzgarı

    2. Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi Ankara’da yoğun ilgi gördü. Fuara Erzurum ehramı ile katılan Aziziye Belediyesi ziyaretçilerden tam puan aldı.

    Program Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın katıldığı açılış töreni ile başladı. Yurtdışından yoğun katılımın olduğu zirvede Erzurum’u ehramın tescilini alan Aziziye Belediyesi temsil ediyor.

    2. Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi, Ankara Ticaret Odası Congresium’da başladı. 19-21 Eylül tarihleri arasında devam edecek zirvede, Avusturya, İtalya, Gürcistan, Güney Afrika, Ekvator ve Tanzanya’nın Büyükelçilikleri ile bazı ilerin valilik, belediye ve sivil toplum örgütleri stant açtı. Yerli ve yabancı alım heyetleri, stantlarda ürünlerini göstererek üreticilerle diyalog kuracak. Zirve boyunca yaklaşık 250 iş görüşmesinin gerçekleşmesi bekleniyor. İspanya, Portekiz, Brezilya, Lübnan, Bulgaristan, Malezya başta olmak üzere yabancı ülke temsilcileri de zirve ve fuarı ziyaret edecek.

    Zirve’de Erzurum’u geleneksel kıyafetimiz ehramın tescilini alan Aziziye Belediyesi temsil ediyor. Aziziye Belediye Başkanı Muhammed Cevdet Orhan standa gelen misafirlere bizzat bilgi veriyor ve ehramın tarihçesini anlatıyor. Belediyenin açtığı standa, yöresel kıyafetimiz ehram, modern tasarımlar ile uluslararası camiaya tanıtılıyor.

    Bu yılki teması ‘Anadolu’dan dünyaya’ olarak belirlenen zirve, Türkiye coğrafyasına ait ürünlerin bir markaya dönüşmesine katkı sağlayarak, coğrafi işaretli ürün potansiyelini harekete geçirmeyi ve bu yolla büyüyen uluslararası ticaretten yararlanılarak kırsal kalkınma hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamayı amaçlıyor.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan, Aziziye Belediyesi’nin standını ziyaret ederek Başkan Muhammed Cevdet Orhan ve Aktif İş Kadınları Derneği Başkanı Hülya Saltuklu’dan sergilenen ürünler ile alakalı bilgi aldı. Ehramdan yapılan modern tasarımları çok beğendiğini ifade eden Emine Erdoğan, Başkan Orhan’a ürün yelpazesinin daha da artırılması gerektiğini ifade etti.

    Erdoğan’a ehramdan yapılmış şal hediye eden Aziziye Belediye Başkanı Muhammed Cevdet Orhan, “Erzurum’un yöresel dokuması olan ehram, belediyemizin girişimleri ile Türk Patent Enstitüsü tarafından tescillendi. Artık Erzurum’da üretilen ehram ürünleri Türkiye’nin her yerinde coğrafi işaret amblemi ile tüketiciye sunuluyor. Ehramı ülke çapına hatta uluslararası tanıtımını yapmak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Bu anlamda zirveye çok önem veriyoruz. Burada 3 gün boyunca yerli ve yabancı ziyaretçilere ehramın modern tasarımlarını tanıtma fırsatı bulacağız. Aziziye Belediyesi olarak açtığımız stant büyük ilgi gördü, emeği geçenleri kutluyorum” dedi.

    Bu arada Erzurum standı ziyaretçilerin ilgi odağı oldu. Yerli ve yabancı katılımcıların yanı sıra AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Jülide Sarıeroğlu ve Erzurum Milletvekili İbrahim Aydemir, standı gezerek ehram tasarımlarını inceledi.

  • Bursa iş dünyası ’Gücümüz Eşitliğimiz’ zirvesinde buluştu

    Bursa iş dünyası ’Gücümüz Eşitliğimiz’ zirvesinde buluştu

    Bursa iş dünyası, Global Compact Türkiye Kadının Güçlenmesi Çalışma Grubuna bağlı Kadının Güçlenmesi Bursa Platformu tarafından organize edilen 2. Gücümüz Eşitliğimiz Zirvesi’nde buluştu. İş dünyası ve sivil toplum örgütü temsilcilerini bir araya getiren ve Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü’nün de katıldığı programda, kadın istihdamıyla ilgili örnek uygulamalar hakkında bilgi verildi.

    Yeşim Tekstil, BUSİAD ve BUİKAD koordinatörlüğünde oluşturulan Kadının Güçlenmesi Bursa Platformu örnek bir program daha gerçekleştirerek 2. Gücümüz Eşitliğimiz Zirvesine imza attı. Podyum Davet’te gerçekleştirilen zirveye Bursa iş dünyasının önde gelen temsilcilerinin yanı sıra, çeşitli sivil toplum örgütü yöneticileri ve Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü katıldı. Zirvenin açılışında söz alan Global Compact Yönetim Kurulu Üyesi ve Yeşim Tekstil Kurumsal İletişim Direktörü Dilek Cesur, BUİKAD Başkanı Oya Eroğlu ve BUSİAD Başkanı Ergun Hadi Türkay katılımlarından dolayı tüm konuklara teşekkür ederek, hep birlikte ’kadın güçlenirse toplum güçlenir’ mesajı verdi.

    Türkiye’nin 169 alt hedeften 15’ine ulaştığını, yüzde 23’ünde hedeflerin oldukça uzağında olduğunu belirten Global Compact Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü, “Bugünkü değişim hızıyla gidilirse dünyada toplumsal cinsiyet eşitliğindeki uçurumun kapatılması için 202 yıl gerekir. Bu uçurumu en hızlı şekilde kapatabilmemiz yolu ise hepimizin önce ailemizden başlayarak eğitim öğretime, kamu politikalarından iş hayatına kadar toplumun her alanında cinsiyet eşitsizliğine karşı topyekün mücadele etmemizden geçiyor. Dünya Ekonomik Forumu’nun bu yılki toplantısında açıklanan rakamlara göre, kadın ve erkeklerin iş gücüne katılım oranı eşit olsaydı bugünküne oranla ABD ekonomisi yüzde 8,7, Fransa ekonomisi yüzde 17, Japonya ekonomisi ise yüzde 14 daha büyük olacaktı” dedi.

    Yeşim Tekstil’de 31 yıldır görev yapan Emine Yazbahar ise, “Yeşim Kreşi sayesinde iş hayatının içinde kalma şansı buldum. 2 çocuğunun Yeşim Kreşinde büyüdü. Çalıştığım yerde hayata geçirilen ve kadın çalışanların kişisel gelişimlerini destekleyen Kelebeğin Dünyası projesi de çok önemliydi. Ayrıca aldığım eğitimlerde günlük yaşantıma olumlu şekilde yansıdı” diye konuştu.

    Global Compact Yaygınlaştırma Çalışmalarından Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi ve Yeşim Tekstil Kurumsal İletişim Direktörü Dilek Cesur’un moderatörlüğünde gerçekleştirilen ilk oturumda, Birleşmiş Milletler (BM) Kadın Birimi Türkiye Ofisi Programlar Müdürü Zeliha Ünaldı, Sürdürülebilir Kalkınma Derneği Genel Sekreteri Konca Çalkıvik ve BM Nüfus FonuToplumsal Cinsiyet Programı Koordinatörü Meltem Agdük yer aldı. İkinci panelin konuşmacıları da Borçelik İcra Kurulu Üyesi Hafize Çetinel, Coca Cola Türkiye Kurumsal iletişim Direktörü Servet Yıldırım ve Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ebru Bakkaloğlu Tüzecan oldu.

    Panelistler sunumlarında, görev aldıkları kurumlarda hayata geçirilen kadın istihdamıyla ilgili örnek uygulamalardan bahsetti.

  • Kastamonu, 28 değeri ile Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinde yarışacak

    Kastamonu, 28 değeri ile Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesinde yarışacak

    Gastronomi alanında iddialı olan Kastamonu, 28 değeri ile coğrafi işaretli ürünler zirvesine katılacak.

    Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odası (KATSO), Kastamonu Valiliği ve Kastamonu Belediye Başkanlığı ile Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı (KUZKA) işbirliğiyle Ankara’da düzenlenecek olan Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi’ne Kastamonu’nun 28 ürünü ile katılacak. Cumhurbaşkanı Eşi Emine Erdoğan’ın himayelerinde, 19-20-21 Eylül’de Ankara’da, “Anadolu’dan dünyaya” temasıyla “2. Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi” gerçekleştirilecek. Kastamonu bu zirveye siyez bulguru, simidi, çekme helva, taş baskısı, simit tiridi, pastırma, sarımsak, kuyu kebabı, etli ekmek, hindi banduması, kara çorba, pirinci olmak coğrafi işaretli 10 ürünü ile katılacak.

    Ayrıca Kastamonu, coğrafi işaret çalışmaları süren kestane balı, siyez unu, örme fanila, üryani eriği, yaş tarhana, kestane balı, Araç soğanı, ceviz helvası, cırık tatlısı, fındık şekeri, Şehit Şerife Bacı mantısı, Göce çorbası ve Tosya kıstısı olmak üzere 18 ürününün de tanıtımını sağlayacak. Zirve kapsamında üreticiler, coğrafi işaretler ile ilgili çalışmalar yürüten kamu, özel ve sivil toplum kuruluşları ile kanaat önderleri gibi tüm paydaşların tecrübe ve görüşlerinin paylaşılacağı bir konferans programı düzenlenecek. Zirvenin aynı zamanda ürünlerini tanıtmak ve ticari işbirlikleri kurmak isteyen katılımcılar için “Coğrafi İşaretler İhtisas Fuarı”, yerli ve yabancı uluslararası alım heyetleri ile İkili İş Görüşmeleri (B2B Görüşmeler) ve Eğitim Programları gibi organizasyonlar olacak.

    Ankara’da düzenlenecek, “Uluslararası Coğrafi İşaretli Ürünler Zirvesi”ne katılarak yöresel ürünlerini tanıtacaklarını söyleyen Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Fındıkoğlu, “Coğrafi işaretlerimizin çoğalmasıyla marka bilinci ve önemi de arttı. Günümüzde kalitenin, lezzetin, doğallığın, yöreselliğin ve gelenekselliğin ön plana çıkması ve tercih sebebi olması, yakın gelecekte bölge üreticimize daha büyük getiri sağlarken, markalarımıza aranan ürün niteliği sağlayacaktır” dedi.

  • Rol model kadınlar ‘Kadın Zirvesi’nde konuştu

    Rol model kadınlar ‘Kadın Zirvesi’nde konuştu

    Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) ve İzmir Ticaret Odası (İZTO) işbirliği ile gerçekleşen ‘İş’te Kadın İşte Kadın Zirvesi’nde alanlarında başarılı rol model kadınlar, hikayelerini kadınlarla paylaştı.

    EGİAD, İZTO ve BASİFED iş birliği ile İZTO Seminer Salonu’nda ‘İş’te Kadın, İşte Kadın’ başlığıyla düzenlenen Kadın Zirvesi, üç ana oturum ile devam etti. İş yaşamındaki kadınların yanı sıra, üniversite sıralarındaki gençlerin de yoğun ilgi gösterdiği zirvenin ikinci adımının üniversitelerdeki gençlere yayılması planlanırken, konuşmacıların verdiği mesajlar dikkat çekti. Demirören Haber Ajansı Ege Temsilcisi Elif Demirci İşleğen’in moderatörlüğünü yaptığı ilk oturum, “Başarı Cesaret İster” başlığı ile gerçekleşti. Oturum konuşmacıları, İnci Holding CEO’su Neşe Gök ve Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin oldu. “Girişimcilik” başlığı ile gerçekleşen ikinci oturumun moderatörlüğünü ise EGİAD Yönetim Kurulu Girişimcilik ve Melek Yatırımcılıktan Sorumlu Başkan Vekili Alp Avni Yelkenbiçer yaptı. Bu oturumun konuşmacıları ise, Girişimci Kadınlar Grubu kurucusu Ülkü Hür, TutumluAnne.com kurucusu Özden Pusat, Tekkredi kurucusu ve CEO Pelin Anlı Bedirhanoğlu, Ev Tekstili kurucusu Gül Güler Goncagül oldu. Dikkan Grup İnsan Kaynakları Direktörü Füsun Toros’un moderatörlüğünde gerçekleşen üçüncü oturum ise “Kadınlar Kilidi Kırıyor” başlığıyla gerçekleşti. Konuşmacılar BSH Ev Aletleri Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve BDT Bölgeleri Kurumsal İletişim Müdürü Burçin Girit ve Coca Cola Bilgi Teknolojileri Direktörü (CIO) Leyla Deliç oldu. Keynote bölümünün konuşmacısı ise M-Gen Dijital Ajans kurucusu, Fütürist, Ekonomist Ufuk Tarhan’dı. Başarılı kadınlar hikayelerini anlatırken kadınların iş dünyasında yer almasına ilişkin önemli görüşler paylaştı. İnteraktif bir biçimde gerçekleşen oturumlarda katılımcılar da görüşlerini paylaştı.

    “Fen ve teknoloji öğrenen kız çocukları istiyoruz”

    BSH Ev Aletleri Türkiye, Orta Doğu, Afrika ve BDT Bölgeleri Kurumsal İletişim Müdürü Burçin Girit, “3. sınıfta bu mesleği yapmaya karar verdim. Boğaziçi’nde 4 yaz boyunca Betül Mardin’in PR şirketlerinde stajyer olarak çalıştım ve ayak işlerini yaptım. Fakat oralarda halkla ilişkiler nedir, iletişim nediri öğrendim. Amerika’da staj yaptıktan sonra dönüp birçok şirkette çalıştım. Sosyal medyadan ve tüm iç ve dış iletişimden sorumluyum. Dijital dönüşüm başladıktan sonra kuşaklar arasında çok büyük çatışmalar olmaya başladı. Hiçbir dakikayı boş geçirmeden 89 ülkede bu işleri yürütmeye çalışıyorum. BSH’de kadın-erkek çalışma oranı yüzde 30’a yüzde 70. Globalda bir tık daha yüksek. Fen ve teknoloji öğrenen kız çocukları istiyoruz. Fırsatı olmayan 10 okulun çocuklarını ve öğretmenlerini eğitiyoruz. Anneleri fabrikamızda işçi olarak çalışan kızları eğitip işe almak istiyoruz. Kadınlar daha çok söz sahibi olmaya başladığında şiddetin çok az olduğu bir dünyada yaşıyor olacağımıza inanıyorum” dedi.

    “Hep çok meraklı oldum”

    Coca Cola Bilgi Teknolojileri Direktörü (CIO) Leyla Deliç ise, “Ne yapmak istediğimi küçükken de çok biliyordum. Annem ilk bilgisayarlardan almıştı bana, onunla programlamayı öğrendim. Türkiye’de bir teknoloji şirketinde en aşağılardan başladım. Hep çok meraklı oldum, çok soru sorarak öğrenmeye çalıştım. Bu şekilde şirketin genel müdürü oldum. 28 yaşında genel müdür oldum. Birçok şirketi ikna etmeyi başardım, müşterilerimiz öğüt almak için arıyorlardı beni. Daha sonra şirketle farklı bölgelere gittim. Afrika’da özellikle kadınların yaşadığı koşullar ve durumları gördüm. Kişisel olarak bir dönüm noktasıydı orası benim için. Bir kadının rol model olabilmesi için başkaları için bir şeyler yapması lazım. Amacım bir kadın olarak kadınlar için daha fazla şey yapmak. Amerika’da birçok kadın arasında bir kişiyim ve Türkiye’de daha çok ihtiyacı olan kadın var diye düşündüm. Coca Cola’da bilgi teknolojileri direktörlüğünü kabul ederek Türkiye’ye geri dönerek birçok oluşumu tanımaya başladım” diye konuştu.

    Kadın Zirvesi çalışma grubu Anıl Yüksel, Tuğçe Güner, Serhan Ceylan, Merve Özbatır, Pınar Berberoğlu, Simge Bilir Kurt, Hanzade Güngören, Elif Koç, Başak Çayır, Özlem Gümrükçü, Simge Yücebaş Özkan, Didem Veryeri, Yağmur Yarol, Fulya Kabaçam Elmas, Gonca Güler, Sevim Doğanoğlu, Zerrin Tunaboylu, Selen Günaydın, Pınar Güngör Özinan, Özüm İlter Demirci, Müge Şahin, Elif Özgüven ve Elçin Kaya’dan oluştu.

  • Türk Telekom CEO’su Doany Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde konuştu

    Türk Telekom CEO’su Doany Uludağ Ekonomi Zirvesi’nde konuştu

    Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, Türkiye’de yerel teknolojilerin gelişmesi için teknoloji odaklı inovatif girişimcileri desteklediklerini belirterek, “Bu alanda gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve girişimcilere sunduğumuz destek ve değer ile diğer büyük şirketlere de örnek olmayı hedefliyoruz” dedi.

    Uludağ Ekonomi Zirvesi bu yıl da iş ve ekonomi dünyasının önemli isimlerini bir araya getirdi. ’Yarına Yatırım’ konulu panelde konuşan Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, ülkenin büyümesi ve kalkınmasındaki en önemli unsurlardan birisi olan girişimcilik ekosistemini desteklemenin ve bu alana yatırım yapmanın önemine değindi. Doany, Türkiye’nin büyümesi ve kalkınması için en önemli unsurlardan birisinin girişimcilik ekosistemi olduğunu ifade ederek, ülkemizdeki genç girişimcileri desteklemenin önemine değindi. Doany, “Ülkemizin kalkınmasına ve ekonomimize büyük oranda değer kazandıran yerli ve milli teknolojilerin üretimi ve çeşitliliği için bu alanlara odaklanan inovatif girişimcilerin desteklenmesi büyük önem taşıyor. Bu kapsamda, Türk Telekom olarak, PİLOT, MUCİT, SANTRAL ve TT VENTURES gibi programlarımız ile bugüne kadar yüzlerce girişimciye ulaştık ve ülkemiz için yepyeni değerler ürettik” diye konuştu.

    Girişimcilik ekosisteminin desteklenmesi alanında Türk Telekom olarak gerçekleştirdikleri yatırımlar ve girişimcilere sundukları destek ve değer ile diğer büyük şirketlere örnek olmayı hedeflediklerini belirten Doany, “5G, Yazılım Tanımlı Ağlar, Nesnelerin İnterneti, Akıllı Şehirler ve Yapay Zeka gibi alanlarda inovatif teknolojiler geliştiren girişimcileri destekleyerek zaman, enerji ve insan kaynağı verimliliğini arttıran projeler gerçekleştiriyoruz. Hep birlikte bu topraklardan küresel ölçekte başarıya ulaşacak ve fark oluşturacak girişimlerin çıkmasını sağlayacağız ve böylece ülke genelindeki istihdama ve ülke kalkınmasına sağlanan katkıyı en üst seviyeye taşıyacağız” açıklamasını yaptı.

    Moderatörlüğünü Insider CEO’su Hande Çilingir’in yaptığı panelde, Başarısızlık Müzesi kurucusu Samuel West, Global Girişimcilik Vakfı kurucusu Derik Kim, BluTV kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ ve Scotty CEO’su Tarkan Anlar yer aldı.