Etiket: yurtdışına

  • Kosova meclisi, yurtdışına asker gönderilmesine izin veren teskereyi onayladı

    Kosova meclisi, yurtdışına asker gönderilmesine izin veren teskereyi onayladı

    Kosova meclisi yurt dışına asker göndermesine izin veren teskereyi onayladı.

    Kosova meclisi, olağanüstü toplanarak Kosova Güvenlik Kuvvetleri (FSK) birliklerinin barışı koruma misyonunda yer alabilmek için ABD’nin Iowa Eyaleti’ne gönderilmesine izin veren teskereyi onayladı. Teskere, 93 evet oyu ile meclisten geçti. Teskere, FSK’nin ABD birlikleriyle birlikte yurtdışında barış korunma görevlerine gönderilmesine izin veriyor.

    Tarihi olarak nitelendirilen oylama öncesinde milletvekillerine hitap eden Kosova Başbakanı Avdullah Hoti, Kosova hükümetinin KSF’yi Iowa’ya göndermek için tüm usul ve hukuki işlemleri üstlendiğini belirtti. Kosova hükümetinin yasal gereklilikleri uyarınca kararını Kosova meclisine gönderdiğini kaydeden Hoti, “Bugün hep birlikte, üzerimize düşen sorumluluklarımızı üstlenebileceğimizi dünya dostları önünde tasdik etmeye davet ediyorum. Bu öneriye oy vererek, Kosova Cumhuriyeti’nin uluslararası güvenliği yolunda yeni ve son derece önemli bir sayfa yazacaksınız” dedi.

    Başbakan Hoti, Kosova halkının da barışı koruma misyonlarının önemini anladığını vurguladı.

    Savunma Bakanı Anton Quni de oylamadan önce yaptığı açıklamada, ABD’nin barışı koruma misyonlarında FSK ile işbirliği talebine övgüde bulundu.

  • İki yıl üretilmesi için uğraştığı eşek sütü sabun yurtdışına ihraç ediliyor

    İki yıl üretilmesi için uğraştığı eşek sütü sabun yurtdışına ihraç ediliyor

    Karabük’ün Safranbolu ilçesinde sabun satan esnaf Hüsnü Özdemir’in 2 yıl boyunca imalatının yapılması için uğraştığı eşek sütü sabun ve ürünler turistler tarafından ilgi görürken yurtdışına ihraç ediliyor.

    Unesco Miras Listesi’nde yer alan Safranbolu ilçesinde 10 yıldır sabun işiyle uğraşan Hüsnü Özdemir, 2014 yılında eşek sütünden sabun yapma fikrini aklına koydu. Bunun için araştırmalar yapan Özdemir, Hatay’da imalat yapan firmaları zorlayarak 2 yılın sonunda eşek sütü sabun ve ürünlerin imal ettirmeye başladı. Müşterilerin yoğun ilgi gösterdiği eşek sütü ürünler Safranbolu ilçesini ziyaret eden yerli yabancı turistler tarafından da yoğun ilgiyle karşılaşıyor. Cilt sektöründe çok sağlıklı ve etkili olduğu belirtilen eşek sütlü ürünlerin İran, Arabistan, Mısır ve Amerika gibi ülkelere ihracatı yapılıyor.

    İHA muhabirine konuşan sabuncu Hüsnü Özdemir, 10 yıldır sabun işi yaptığını ve 2014’te aklına gelen eşek sütü sabun için 2016 yılına kadar uğraştığını belirterek, “2014’te düşündüm ama 2 yılda zor yaptırdım. Katoloğuma 2014’te koydurdum, Hatay’daki ustalarıma zorla yaptırdım. Ama şimdi ki durumda eşek sütü sabun, defne sabunun önüne geçti. 2 yıl uğraştım, bekledim. Şimdi o firmalara sorun hepsi bana teşekkür ediyor. ‘Sayende ürün çıkardık, şuan defne sabunu geçti’ diye. Defne sabunundan 4 koli gönderiyorsak, eşek sütü sabundan 10 koli gönderiyoruz” dedi.

    Eşek sütü ürünlerinin cilt sağlığına faydasından bahseden Özdemir, “Genellikle bayanların kullanmış olduğu cilt sabunu yüzde sivilce, akne temizleyen güzel bir yüz temizleyicisi. Bunun yanında kırışıklığı düzeltir, yaşlılığı genceltir. Öyle bir sabunumuz çıktı ortaya” ifadelerini kullandı.

    Hatay ve İstanbul’da üretilen sabunların 5 tane ülkeye ihracatı olduğunu ifade eden Özdemir, “Bunların başında İran ve Arabistan geliyor. En çok da bu iki ülke bu sabunu sevdi kullandı. Diğerleri Amerika, Mısır gibi ülkeler geliyor” diye konuştu.

    Özdemir, eşek sütlü sabuna karşı ilginin muhteşem olduğunu dile getirerek, yurt dışına ihracatın imalat yeri olan Hatay’dan çıktığını söyledi.

    “Faydalı olduğunu bilen kişiler zaten alıyor”

    Eşek sütünden yapılan ürünlerin diğer ürünlerden daha çok ilgi gördüğünü belirten Özdemir, şu ifadelere yer verdi: “Eşek sütü sabun çıktıktan sonra yanında eşek sütü şampuan, krem, maske çıktı. Onlarda da çok güzel satış var. Harika gidiyor. Eşek sütünün olduğu bir ürün diğerlerinin hepsini solladı. Çünkü çok faydalı bir şey. Faydalı olduğunu bilen kişiler zaten alıyor. Şampuanlar saçtaki egzamayı, kaşıntıyı ve saçtaki dökülmeyi ve kepeği engelliyor.”

    Sabuncu olarak Türkiye’yi gezdiğini kaydeden Özdemir, “Sadece eşek sütü ürünleri satıyorum. Bunun yanı sıra Yalova’ya 3. şubemizi açacağız. Oradaki turist kapasitesini gördüm. Fuara gittiğimde turistler eşek sütü sabun ve ürünleri birer birer almadılar, on beş on beş aldılar. Böyle bir satış kapasitesi vardı” diye sözlerine ekledi.

  • Toptan gıdacılar yönünü yurtdışına çevirdi

    Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 6 No’lu Toptan Gıda ve Muhtelif Ticaret Meslek Komitesi Başkanı Muhsin Gökçe, sektör temsilcilerinin yurt içinde yaşanan sıkıntıları dış pazarlardaki etkinliklerini artırarak aşma hedefinde olduğunu belirterek, “Yurt dışındaki iletişim artırılması gerekir” dedi.

    Sektörle ilgili açıklama yapan Başkan Gökçe, son dönemlerde özellikle döviz kurlarında yaşanan artışa paralel artan fiyatlar noktasında ciddi sıkıntılar yaşandıklerine dikkat çekerek, girdi maliyetlerinin yükselmesi nedeniyle belirli oranlardaki zamların doğal karşılanabileceğini, ancak yüzde 100 zammın hem sektöre hem de tüketicilere zarar verdiğini ifade etti. Bugün sektörde faaliyet gösteren firmaların fırsatçılar, stokçular ve yaşanan sıkıntılara karşı kendisini korumaya çalışan rüzgara direnen kesim olarak üçe ayrılabileceğini vurgulayan Gökçe, “Bu dönemde yüzde 100-200 arası zam yapan fırsatçılara fırsat verilmemeli. Fırsatçılarla kendisini korumaya çalışan tüccar ayırt edilmeli. Devletin bu konuda şu ana kadar attığı adımları, ortaya koyduğu kuralları doğru buluyoruz. Uygulama noktasında daha aktif ve etkin olunması gerektiğine inanıyoruz” diye konuştu.

    Özellikle girdileri döviz olan ürünlerde yüzde 30-40’lık fiyat artışlarının çok doğal karşılanması gerektiğini kaydeden Gökçe, daha üstü artışların tespit edilip gerekli önlemlerin alınması gerektiğini, Komite olarak bu konunun takipçisi olacaklarını söyledi. Öümüzdeki süreçte distribütörleri bir araya getirerek bir toplantı yapmayı planladıklarını dile getiren Gökçe, bu toplantı ile sektör sorunlarını belirleyip ikinci aşamada bu sorunların çözümü adına danışmanlık hizmeti almayı düşündüklerini belirtti. Aynı zamanda toptancılar ile perakendecileri bir araya getirip sorunların çözümü adına ortak adım atabilme noktasında girişimde bulunacaklarına da değinen Gökçe, “Toptancılar ve perakendecilerin çalışma yöntemleri de doğal olarak yaşadıkları sorunlar da birbirinden farklı. Ancak birbiriyle bütünleşik çalışan iki alan. Biz de bu alanda yaşanan sorunları en aza indirip ekonomik olarak birlikte güçlenebilmek adına çalışma yöntemlerimiz arasında nasıl bir ticari denge oluşturabiliriz konularını araştıracağız” şeklinde konuştu.

    Gücün artması için yalnızca Mersin değil, bölge olarak hareket edilmesi gerektiğini de vurgulayan Muhsin Gökçe, “Mersin ve Adana olarak yoğun ticari ilişki içindeyiz. Sorunların çözümü adına ortak çalışmalar, projeler yürütebiliriz. Önümüzdeki süreçte bu birlikteliği sağlamak adına da adımlarımız olacak. Güç birliğine gidilmesi gerekiyor. Bu sayede herkes birlikte kazanabilir. Bu birlikteliğin sağlanması için öncelikle aidiyet duygusunun artırılması gerekiyor. Bu duyguyu yakalayabilmenin tek yolu da kazanmaktan geçiyor. Kazanan kişi kendisini yaşadığı yere ait hisseder. Para kazandığı, karnının doyduğu yerle bağları güçlenir” ifadelerini kullandı.

    Komite olarak yaşanan sıkıntıların en aza indirilebilmesi adına yurt içinde olduğu kadar yurt dışına yönelik çalışmalar planladıklarına da değinen Gökçe, yurt dışındaki iletişimin artırılması gerektiğini vurguladı. Dünya Ticaret ve Sanayi Odaları ile MTSO’nun ilişkilerinin artırılıp geliştirilmesi, kurumsal işbirliği anlaşmalarının yürütülmesi gerektiğini belirten Gökçe, komite olarak bu alandaki çalışmalara yöneleceklerini söyledi. Bu sayede Dünya Ticaret ve Sanayi Odalarının networküne ulaşma fırsatı yakalayabileceklerine dikkat çeken Gökçe, “Bu ülkelerin penceresini üyelerimize açmak istiyoruz. B2B’ler fuar organizasyonları, panellerle iletişimler artırılabilir. Bu noktada büyükelçilerin, ticari diplomatlarıyla bilgi alış verişinin açık tutulması, ticari diplomasilerin kurulmasını önemsiyoruz” dedi.

    Komite üyeleri arasında yurtdışı bağlantıların sağlanması noktasında destek verebilecek önemli isimler bulunduğuna da işaret eden Gökçe, “Örneğin DEİK-Türkiye Zimbabve İş Konseyi Başkan Yardımcısı aynı zamanda komite üyemiz. Kendisinin yürüttüğü ticaret diplomasisinin sektörümüz yanında kent ekonomisine de önemli katkılar sağlayacağını düşünüyoruz. Komitemizin vizyonel yaklaşımlarıyla lider ticaret ve sanayi odaları arasında yer alan odamızın vizyoner yapısına daha fazla katkı sağlamak istiyoruz. Komite olarak dış ticareti önemsiyoruz, toptan ve perakendecilerin sorunlarıyla ilgileniyoruz ve yaşadığımız coğrafya ile iletişimimizi artırmak istiyoruz” diye konuştu.

  • Anadolu Farm’ın kurucusunun yurtdışına kaçmasını polis engelledi

    Çiftlik Bank benzeri vurgun yaptığı ve yaklaşık 200 milyon TL’lik para topladığı ileri sürülen Ekolium A.Ş. çatısı altında faaliyet gösteren Anadolu Farm’ın kurucusu İsa Karademir gözaltına alındı.

    Edinilen bilgiye göre, Kayseri İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından düzenlenen operasyonda, Anadolu Farm isimli oyunun, oyun üyeleri tarafından sahibi ve yöneticisi olarak bilinen, 21 Mart’ta Anadolu Farm kurucusu olarak basın açıklaması yapan, 23 Mart’ta yurtdışına çıkmak üzereyken engellenen ve Kayseri’de Ekolium Bilişim Yazılım Tarım Hayvancılık Oto Tur. Gıda Lokanta San. Tic. AŞ. isimli firmanın şube müdürü İsa Karademir gözaltına alındı.

    İsa Karademir’in emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edileceği bildirildi.

  • Altınyıldız Classics yurtdışına açılıyor

    Altınyıldız Classics, yurt dışındaki ilk iki mağazasını Romanya’nın başkenti Bükreş’te açtığını açıkladı.

    Boyner Grup çatısı altında moda perakendeciliği alanında hizmet veren BR Mağazacılık, Altınyıldız Classics ile Avrupa’ya açılıyor. Şirketten yapılan açıklamada, Altınyıldız Classics ilk yurtdışı açılımı için seçtiği Romanya’nın başkenti Bükreş’te, AC&CO adıyla iki mağaza açtı. Bükreş’in güneyinde konumlanan AVM içerisinde hizmet vermeye başlayan AC&CO mağazası, takım elbiseden dış giyime, casual stilden smokine, günümüz erkeğinin tüm gardırop ihtiyaçlarını karşılayacak. Bükreş’te bir AVM’de 1 Aralık’ta kapılarını açan AC&CO mağazası, BR Mağazacılık’ın uluslarlarası pazarlarda hızlı ve etkili büyüme stratejisi kapsamında attığı ilk adım olurken; önümüzdeki üç yıllık dönemde ülkedeki satış ağını 15 mağazaya çıkarmayı hedefleyen marka, 14 Aralık’ta yine Bükreş’te, başka bir AVM’de konumlanan ikinci mağazasının açılışını yaptı.

    BR Mağazacılık, 2017 itibariyle yurt dışı açılmasının ardından Atınyıldız Classics markasını dünya markasına dönüştürmek hedefiyle öncelikle Türkiye’ye yakın pazarlara odaklacak. Şirket, Rusça konuşan ülkelerde ve Orta Doğu’da bayilik kanalı ile büyüme planlıyor.

    “Romanya’dan sonra İran’a gidiyoruz”

    Romanya’nın ardından İran’da da 40 mağazalık bir sözleşme ile hızlı aksiyon aldıklarını; Azerbaycan ve Kazakistan’da da çok yakında mağazalar açacaklarını belirten BR Mağazacılık Uluslararası Operasyonlar ve Satış Direktörü Osman Çavuşoğlu; “Önümüzdeki üç yıl içerisinde Rusya, Türki Cumhuriyetler, Orta ve Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da mağazalar açarak hızla yayılmayı ve marka bilinirliğini arttırmayı hedefliyoruz” dedi.

    Osman Çavuşoğlu, Altınyıldız Classics koleksiyonlarının yurt dışındaki satış ağını 2020 yılı itibariyle 50 mağaza ile 100 satış noktasına taşıyacağız ve bu yatırımlar neticesinde 120-150 milyon TL ek ciro yaratacağız” şeklinde konuştu.

    Aynı zamanda ABD pazarını da yakın takibe alan ve oluşacak fırsatları takip eden şirket, uzun vadede üretim, istihdam ve ihracata katkı sağlamayı amaçlıyor.