Etiket: Youtube

  • Geleceğin reklam modeli: Youtube

    Geleceğin reklam modeli: Youtube

    Sosyal Medya Uzmanı Haluk Arslantaş, “YouTube hayatımıza farklı kavramlar dahil ederek ve sürekli gelişerek bir video içerik platformu olmanın yanı sıra sosyal bir platform olarakta büyümeye devam ediyor. Bu büyüme ile birlikte YouTube’da içerik üreticileride, reklam verenlerde hızla artıyor” dedi.

    “Doğru Hedef Kitle ve Doğru İçerik Stratejisi ile Fenomen Olmak An Meselesi!”

    Bugün toplumda kabul görmüş ünlü kişilere ek olarak bilgisayar oyunlarını çok iyi oynayan bir genç, harika yemek tarifleri hazırlayan bir ev hanımı veya gezdiği yerlerin video ve fotoğraflarını paylaşan bir gezgin internetteki sosyal medya hesapları sayesinde çok hızlı bir şekilde milyonlarca takipçiye ulaşıp, dünyaca ünlü bir internet ünlüsü haline gelebildiğini anlatan Sosyal Medya Uzmanı Haluk Arslantaş, “YouTube’un dijital dünya üzerindeki artan etkisi ve içerik üreticilerinin fazlalığı ile “Geleceğin Reklam Modeli” olarak adlandırılan video reklamcılığı markaların en çok tercih ettiği reklam modelleri arasına girmeyi başardı. Ayrıca video içerisinde karşımıza çıkan in-stream reklamların dijital mecrada yer alan diğer reklam modellerine nazaran artan tıklanma oranı bunu kanıtlar nitelikte diyebiliriz. Bir kurum, kuruluş veya marka olarak ürünlerimizi, hizmetlerimizi veya servislerimizi tanıtmak istediğimiz YouTube’da video reklamcılığı dışında kullanacağımız bir diğer reklam modeli ise Influencer Marketing. Influencer Marketing modelinin tercih edilme sebeplerinin başında reklam bütçeleri yer almaktadır. Yeni nesil reklamcılık modelinin her mecrasında reklam maliyetleri konvansiyonel reklam maliyetlerine nazaran daha düşüktür. Influencer çalışmalarının tercih edilmesinin bir diğer sebebi ise; markaların reklamını yapacağı ürününü doğru influencer seçilmesi halinde doğrudan hedef kitleye tanıtıyor olması gelmektedir” dedi.

    “En Az Televizyon Kadar Önemli Bir Mecra ve Profesyonellik Gerektiriyor”

    Sosyal Medya Uzmanı Haluk Arslantaş, daha sonra şunları söyledi; “Bizler YouTube ile birlikte büyüyen bu arz ve talep döngüsünde Arslantaş Creative olarak gerçekleştirdiğimiz bütün projelerde bir tek kurala bağlı kaldık. “Televizyon konvansiyonel reklamcılık için ne ise YouTube’da dijital reklamcılık için odur!” Bu sebeple bir tavsiyede bulunmamız gerekirse eğer “Hangi amaçla bu mecrayı kullanacak olursak olalım ister kanal açalım ister reklam kampanyası oluşturalım profesyonel davranmalıyız. Çünkü geleceğin güçlü markaları ve ünlüleri bu mecradan yükselecek veya düşecek.”

  • San Francisco da bulunan YouTube merkezinde silahlı saldırı

    Kuzey California da bulunan YouTube merkezinde öğlen saatlerinde kimliği henüz açıklanmayan bir kadın tarafından silahlı saldırı gerçekleşti.

    San Bruno Polis Şefi Ed Barberini saldırganın kendini vurarak öldürdüğü açıkladı. Olayda başka bir hayat kaybı olmadığı ancak yaralılardan en az birinin durumunun ağır olduğu öğrenildi.

    Yaralanan dört kişi Zuckerberg San Francisco Hastanesinde tedavi altına alındı.

    YouTube’unda sahibi olan Google’dan ayrıntılara dair bir açıklama gelmezken “yetkililer ile konu ile ilgili işbirliğini sürdürüyoruz” denildi.

    Şehir yöneticisi Connie Jackson olay esnasında birçok yardım çağrısı aldıklarını belirtirken olay hakkında ayrıntılı bilgi vermedi.

    Beyaz Saray’dan da Başkan Donald Trump’in saldırı hakkında bilgilendirildiği açıklaması geldi.

    Polis saldırının sebebinin aile içi şiddet olabileceğini düşünüyor ancak tüm yönleri ile araştırmaya devam ediyor.

  • Zafer Peker sahte Youtube tıklaması yapan şarkıcılara seslendi

    Üç yıl ara verdikten sonra müziğe geri dönen Zafer Peker, müzikteki başarının Youtube tıklamaları ile belirlendiğini bunun yanlış olduğunu, sahte tıklamalarla anlık başarı yakalayan yorumcuların bir süre sonra unutulduğunu söyledi.

    ’Kara Bulut’ adlı yeni teklisini müzik marketlere sunan ve üç yıl ara verdiği müziğe geri dönen Zafer Peker, CRI TÜRK Fm’de Michael Kuyucu’nun konuğu oldu. Bugün müzik dünyasında çok ciddi bir yozlaşma olduğunu söyleyen Zafer Peker, müzikteki başarının Youtube tıklamaları ile belirlendiğini bunun yanlış olduğunu, sahte tıklamalarla anlık başarı yakalayan yorumcuların bir süre sonra unutulduğunu söyleyerek

    “Çok tıklanan şarkı iyi şarkıdır diye bir şey yok” dedi.

    Türkiye’de 2003 yılında Popstar ile başlayan müzik yarışmalarının müzik endüstrisine bir katkısı olmadığını söyleyen Peker, “14 yıl oldu kaç yüz genç bu yarışmaya katıldı, şimdi hangisini hatırlıyorsunuz?’ derken bu yarışmaların gençlere hiçbir şey kazandırmadığını söyledi ve ’gençler ses yarışmalarına katılmasın” diye konuştu.

    “Gençler müzik yarışmalarına katılmasın”

    Zafer Peker müzik yarışmalarının sadece bir televizyon programı olduğunu, müzik dünyasına hiçbir şey kazandırmadığını dile getirdi. Peker, “Gençler, ses yarışmalarına katılmasınlar. Eğer bu işi siz meslek olarak yapacaksanız, katılmayın. Katılırsanız o yarışmacı Ahmet-Mehmet olarak anılacaksınız. Halbuki bu iş öyle bir şey değil. Sem kendi isminle bir şey yapmak zorundasın. Zaten sen oraya yarışmacı olarak çıkıyorsun ve herkesin bildiği, sevdiği, duyduğu, beğendiği şarkıları söylüyorsun. O zaman herkes seni baş tacı ediyor zaten. Sonra kendin bir şey sunuyorsun insanlara ve bunu beğenmiyorlar” şeklinde konuştu.

    “Çok tıklanan şarkı en iyi şarkı değildir”

    Sanatçı eskiden radyoların eskiden bilinmeyen şarkıları hit yaptığını şimdi ise klibi olmayan şarkıları yayınlamadıklarını ve müziğe hizmet etmediğini söyleyerek medyanın insanlara dayattığı müziği dinlememeleri çağrısında bulundu. Peker, “İnsanlar fark etsin, onlara dayatılanı dinlemesin. Başka şeyler araştırsın, kulağına hoş geleni araştırsın” diye konuştu. Zafer Peker, yaptığı açıklamada Youtube’daki izlenmelerle oynandığını söyleyerek sahte tıklamalarla müzik endüstrisini manipüle edildiğini belirtti. Peker, şarkıcıların sahte tıklamalarla sahte bir şöhret oluşturduğunu dile getirerek müzik dinleyicisine Youtube tıklamalarını ciddiye almaması çağrısında bulundu. Peker, “Sayıya göre, tıklamaya göre şarkı dinlemesin kimse. Bu çok tıklanmış, bu iyi şarkıdır diye bir şey yok. Seçici olmaları gerekiyor” dedi.

  • Gençlerin yeni gelir kapısı Youtube

    Google’dan sonra dünyanın en büyük ikinci arama motoru olan Youtube, gördüğü ilgiyle özellikle gençlerin yeni para kazanma kapısı haline geldi. Türkiye’de bu işi yapan gençlerin kurduğu ve takipçi sayısı 1 milyonu aşan, görüntülenme oranı yüksek Youtube kanallarının yıllık kazançları, yaklaşık 10 bin dolardan başlayıp 100 binlerce doları da bulabiliyor.

    Youtube’un, düzenli olarak video yayınlayan, abone ve izlenme sayısı belli bir rakama ulaşan kullanıcılarına görüntülenen reklamlarla para kazanma imkanı sunduğunu belirten Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Görevlisi Dr. Göker Gülay, “Bu yeni gelir kapısı, pek çok kişiyi bu Youtube ve internet videosu dünyasına çekti. Ancak kendi video içeriğini üreterek bundan para kazanmak ve kendi işinin patronu olmak göründüğü kadar kolay değil. Başarıyı etkileyen pek çok faktör var. Reklam gelirlerinden pay alabilmek için en önemli ölçütler izlenme oranı ve abone sayısı. Bu sayılar ufak cep harçlıklarından, binlerce liralara kadar değişen kazançları belirliyor” dedi.

    Video görüntüleme sayısı her yıl iki kat artıyor

    Tüm dünyada internetten video izlemenin, televizyon izlemek kadar yaygın hale geldiğini belirten Yaşar Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Göker Gülay, “Özellikle genç yaş grubunda internet videosu izleme oranları oldukça yüksek. Youtube’un verilerine göre, mobil cihazlar üzerinden video görüntüleme oranı her yıl iki kat artıyor. Youtube kullanıcılarının ezici çoğunluğu lise ve üniversite çağındaki gençlerden oluşuyor. İnternet videoları, sihirli bir şekilde, bulunduğu her ortamın gücünü artırıyor. Bunda videoların insan sesini ve hareketini barındırması etkisi çok. İnsan beyni, görsel uyaranlara karşı çok hassas. Bu yüzden hipnotize olmuşçasına ekrana bakakalıyoruz. Örneğin, içinde video olan e-postaların tıklanma oranı en az birkaç kat daha fazla oluyor. Diğer bir veri de videosu izlenen bir ürünü sipariş etme eğiliminin daha fazla olduğu yönünde. Dolayısıyla videoların varlığı, izlenme, tıklanma, takip edilme ve satış oranları gibi neredeyse her şeye pozitif katkı yapıyor” diye konuştu.

    “Göründüğü kadar kolay değil

    Yüksek izleme oranları nedeniyle, son yıllarda internet videosu üreten pek çok kişinin tanınır ve bu işten maddi gelir elde eder hale geldiğini ifade eden Dr. Göker Gülay, şöyle devam etti:

    “Bunun diğer bir sebebi de Youtube’un rağbet gören içerik üreticilerine partner uygulamasıyla reklam gelirlerinden pay vermesi. Bu yeni gelir kapısı, pek çok kişiyi Youtube ve internet videosu dünyasına çekti. Fakat kendi video içeriğini üreterek bundan para kazanmak ve kendi işinin patronu olmak göründüğü kadar kolay değil. Başarıyı etkileyen pek çok faktör var. Örneğin dünyada bir numara olan kişi, PewDiePie isimli Youtube kanalında yayınladığı videolar ile 48 milyona yakın abonesi bulunan İsveçli Felix Kjellberg. Sadece YouTube gelirlerinden yıllık 12 milyon dolar kazandığı biliniyor. Bilgisayar oyunlarıyla ilgili ipuçları ve yorumlarını paylaşan, yakın zamanda Walt Disney ile bir anlaşma da imzalayan Kjellberg’in videolarının izlenme sayısı ise 13 milyar 230 milyonu geçmiş durumda.”

    “Abone sayısı ve izlenme oranları önemli”

    Dr. Gülay, reklam gelirlerinden pay alabilmek için en önemli ölçütlerin izlenme oranı ve abone sayısı olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

    “Bu sayılar ufak cep harçlıklarından, 100 binlerce liralara kadar değişen kazançları belirliyor. İzleyicileri çeken temel faktör ise özgünlük. Yepyeni bir konuya videolarda yer vermek kadar, çok bilinen veya klişeleşmiş konuları farklı bir açıdan ele almak da ilgi çekici videolar hazırlamanın yollarından biri. Bununla birlikte özellikle Youtube’un telif hakları konusunda çok hassas olduğu ve geliştirdiği algoritmalarla içeriği denetim altında tuttuğu biliniyor. Bu yüzden telif haklarını ihlal eden hiçbir unsura üretilen videolarda yer vermemek gerekiyor. Bu yüzden en çok rağbet, deney ve nasıl yapılır videolarına oluyor.”

    Kaliteli görüntü şart

    Gülay, “Bunun yanında, izleyiciler, internet videolarında televizyondakinden farklı olarak kurgu ve oyunculuk değil, tam tersine gerçekçilik ve doğallık arıyorlar. Samimiyet taşıyan videolar çok daha izlenebilir oluyor. Artık izleyiciler prodüksiyon kalitesine de önem veriyor. Youtube’un ilk yıllarında görüntü kalitesi o kadar önemli değildi, ama şimdi artık olmazsa olmaz. Youtuber diye tabir edilen kişilerin pek çoğu, dekor, ışık, senaryo, kurgu gibi işlerle tek başına uğraşmak zorunda olduğundan ve tüm bunlar için temel düzeyde de olsa bir ekipman desteği gerektiğinden, kaliteli çekimler yapmak için ciddi bir hazırlık süreci şart olabiliyor” diyerek yapılmasını gerekenleri anlattı.

    Sık ve çok video

    Nasıl videolar paylaşılacağına karar vermek ve bir strateji oluşturmanın önemine dikkat çeken Gülay, “Belli bir tema dahilinde, belli bir izleyici kitlesine, belli bir içeriğin sunulması, her telden videolar içeren bir kanala göre daha olumlu sonuçlar veriyor. Kanal isminden, logosuna kadar özenle düşünülmesi gereken bir süreç var. Diğer yandan, izleyiciyi elde tutmak için birkaç günde bir ya da haftada bir gibi aralıklarla video yüklemek, kanalı sürekli güncel tutmak ve izleyici eğilimlerini, ilgi alanlarını takip etmek gerekiyor. Sosyal medya hızlı hareket edilmesi gereken bir yer. Rüzgarı bir kez kaçırdınız mı geride kalmaya mahkum oluyorsunuz. Takipçi ve izlenme sayıları bir anda artmıyor. Sık ve çok video eklemek bu açıdan önemli” dedi.

    Türkiye’de durum

    Kullanıcı sayısı 1 milyar 300 milyonu aşan, her dakika 400 saatlik videonun yüklendiği, her ay 6 milyar saat video izlenen, Google’ın gelirinin 4 milyar dolarının geldiği Youtube, rekabetin oldukça çetin olduğu bir mecra. Ancak bu rekabet içinden sıyrılabilir, çok sayıda abone ve izlenme sayısına ulaşabilirseniz, bu yolla milyonlarca dolar kazanmak mümkün. Türkiye’de en fazla abone ve görüntülenme sayısına ise müzik ön planda yer alıyor. NetD Müzik Youtube kanalı, 3 milyon 750 binin üzerindeki abone ve 9 milyara yaklaşan görüntülenme sayısıyla ilk sırada yer alıyor. Abone sayılarına bakıldığında; Oha diyorum, Burak oyunda, NDNG-Enes Batur ve Cem Yılmaz kanalları ilk 5’te yer alıyor. Görüntülenme sayılarında ise müzik klipleri yayınlayan kanallar, televizyon kanalları ve dizilerin kanalları dikkat çekiyor. Türkiye’de takipçi sayısı 1 milyonu aşan, görüntülenme oranı yüksek kanalların yıllık kazançları, yaklaşık 10 bin dolardan başlayıp 100 binlerce doları da bulabiliyor.