Etiket: Yorumladı

  • Hande Kazanova, Burçları Yorumladı

    Manisa Forum Magnesia AVM, Manisalıları astroloji ve burçlar hakkında keyifli bir sohbet için Hande Kazanova’yla buluşturdu.

    Manisa’nın en önemli çekim merkezi ve buluşma noktası olan Forum Magnesia AVM, Dünya Kadınlar Günü’ne burçlar ve astroloji üzerine hoş bir sohbet için Manisalıları Hande Kazanova ile buluşturdu. Ünlü Astrolog Kazanova, yıldızların etkilerini ve önümüzdeki dönemde burçları hangi sürprizlerin beklediğini Manisalılara anlattı. Oğlakla Aslan burçlarının anlaşamadığını söyleyen Kazanova, “Toprak ateşi söndürür” dedi. Kazanova ayrıca bu yılın en şanslı burcunun Başak olduğunu söyledi.

  • Turgay Kıran, Galatasaray’a Verilen Cezayı Yorumladı

    Galatasaray Kulübü eski Başkan Yardımcısı Turgay Kıran, “2 tane çaycı, 3 tane kapıcı çıkarmakla UEFA kriterlerine uyma şansımız yoktu. Göz göre göre, bile bile bu cezayı aldık. Galatasaray için çok yara verici” dedi.

    UEFA’dan 1 yıl Avrupa kupalarından men cezası alan Galatasaray’da, eski yönetici Turgay Kıran İHA muhabirine özel açıklamalarda bulundu. UEFA tarafından verilen 1 yıllık cezayı değerlendiren Kıran, yıllardan beri finansal fair-play kurallarına uyulmadığını dile getirdi. Her gelen yönetimin bu durumları gözardı ettiğini vurgulayan Turgay Kıran, “Dursun Özbek bu konularda hiçbir şey olmayacağını seçim öncesi belirtmişti. Seçim sonrası hiçbir projenin gündeme geçmediğini biliyoruz. Yoksa 2 tane çaycı, 3 tane kapıcı çıkarmakla bu kriterlere uyma şansımız yoktu. Göz göre göre, bile bile bu cezayı aldık. Galatasaray için çok yara verici. Hak etmediğimiz bir durumdu bu. Çok güçlü bir camiamız var ama demek ki doğru yönetilmiyoruz. Ben çok hüzünlüyüm. Yapılması gerekenleri zamanında yapsaydık ki, bunlar çok önemli şeyler değildi. Dursun başkan bile 7-8 ayda birçok şeyi başardığını söylüyor. Demek ki biz bunları 2 sene evvelden başlatsaydık bu halde olmazdık” diye konuştu.

    “BİR AN EVVEL YÖNETİMİN GİTMESİ LAZIM”

    Galatasaray’ın son günlerdeki halinin inanılmaz olduğunu dile getiren Kıran, 1 yıllık cezanın iyi olmadığını belirterek, “Siz hem işin başındasınız hem önlem almıyorsunuz hem de iyi oldu diyorsunuz. Bir başkası da gidiyor sahnelerde ağlıyor. O zaman niye talip oldunuz ki? Niye geldiniz ki o zaman? Galatasaray’ın son günlerdeki hali inanılmaz. Bir gün bir antrenör alıyor, iki gün sonra kovuyorsunuz. Bu Galatasaraylılık değil. Bir an evvel bu yönetimin gitmesi lazım. İnan Kıraç beyefendinin de başa geçmesi lazım” diye konuştu.

    “BAŞKANIN KAPRİSİ YÜZÜNDEN…”

    Sarı-kırmızılı kulüp ile yollarını ayıran Teknik Direktör Mustafa Denizli hakkında da konuşan Turgay Kıran, “Galatasaray etik davranmadan, 3 şampiyonluk kazanmış bir çocuğunu başkanın kaprisleri yüzünden yolladı. Arkasından ben Mustafa gibi tecrübeli, akıllı bir arkadaşımızın bu görevi kabul edeceğine inanmadım. 2 gün evvel Hamza’nın arkasındayız diyen bir arkadaşı, 2 gün sonra yollamış. Siz böyle bir başkan görebilir misiniz? Ben Mustafa gelmez dedim. Mustafa akıllı bir insan, kime güveniyor? Mustafa Denizli bu konuda hata yapmıştır. İnanılır gibi değil Galatasaray’da yapılanlar. Bundan sonra kim gelir; bence her şeyden önce Galatasaray başkanının gitmesi lazım ki yeni gelenler Galatasaray’a yeni bir kan, yeni bir sayfa açsınlar. Yoksa bu yürümez. Yoksa yeni gelen arkadaşımıza da yazık olacak demektir. 3 gün sonra onu da yollayacaklar. Günahtır. Bu bir kıyımdır. Galatasaray’a yakışmamaktadır. Bir an önce akıllarını başlarına alacaklar ve istifa edecekler. Bu kadar açık ve net konuşuyorum” ifadelerini kullandı.

  • İş Adamı Lokman Er, Gayrimenkul Sektörünü Yorumladı

    Girişim GYO Yönetim Kurulu Başkanı Lokman Er, gayrimenkul sektörü ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak, özellikle yabancı yatırımcıların önümüzdeki süreçte Türkiye’ye ciddi yatırımlar yapabileceğini vurguladı.

    Girişim GYO Yönetim Kurulu Başkanı Lokman Er, gayrimenkul sektörü ile ilgili çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. 1 Kasım genel seçimlerinin ardından piyasadaki puslu havanın kalktığını ifade eden Er, yabancı yatırımcıların önümüzdeki süreçte Türkiye’ye ciddi yatırımlar yapabileceğini ifade etti. Karlı bir yatırım için en önemli aşamanın planlama olduğunu belirten Er, “Kira getirisi, gayrimenkulün pazar değeri, projelerin marka gücü, bulunduğu şehir, semt gibi özellikler gayrimenkul yatırımında oldukça etken faktörlerdir. Ancak en önemli etken hiç kuşkusuz bir yatırımın planlama aşamasıdır. Bu süreçte kurumsal danışmanlık hizmeti almak en önemli koşuldur. Hiç kuşkusuz iyi bir danışmanlık doğru bir planlamayı doğuracak, doğru bir planlama ise karlı bir yatırıma dönüşecektir” dedi.

    İş adamı Lokman Er, şöyle devam etti:

    “Gayrimenkul yatırımlarında en büyük kar oranını arazi yatırımları sağlamaktadır. Bugün marka değeri yüksek olan bir projeden ev aldığınızda kira getirisi ile kendini 10 yıl gibi sürelere varan geri dönüşümlerle yatırılan parayı geri öderken, arazi yatırımlarında ilk 6 ayda yüzde 65’lere varan kar oranlarına rastlanmaktadır. Sırasıyla en çok arazi rantı sağlayan şehirler; Ankara başta olmak üzere, İzmir, Antalya, İstanbul gibi kentlerdir. Bu tür yatırımlarda özellikle arazinin gösterilen yerde olduğuna dair mutlaka ilgili belediyelerden sorgulatılması gerekmektedir. Tapunun gerçek sahibi ile yapılan görüşme, proje içinde yer alan bir arsa söz konusu ise konumu, elektrik nakil ve yüksek gerilim hattının altında kalan yerler, uçurum, kayalık, bataklık, dere yatağı, yeşil alan, ormanlık alan gibi faktörlere çok dikkat etmek gerekir.”

  • Mevlânâ’nın Torunu İslam Dünyasındaki Çatışmaları Yorumladı

    ‘Mevlânâ’yı Anmak ve Anlamak’ başlıklı panele katılan Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin torunlarından Mesam Dede, “İslam dünyası olarak Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’den kopuk bir şekilde yaşıyoruz. Şayet onun fikirlerini takip etseydik bu çatışmalar olmazdı” dedi.

    Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin 742. Vuslat Yıldönümü’nde, ‘Mevlânâ’yı Anmak ve Anlamak’ başlıklı bir panel gerçekleştirdi. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Hasan Akay’ın moderatörlüğünde gerçekleşen panel Edebiyat Fakültesi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nihat Öztoprak ve öğretim üyeleri Prof. Dr. Kemal Yavuz ile Yrd. Doç. Dr. Dursun Ali Tökel konuşması olarak katıldı. Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin torunlarından Mesam Dede’nin dinleyicilerin arasında yer aldığı panele öğrenciler de yoğun ilgi gösterdi.

    “MEVLÂNÂ’NIN FİKİRLERİNİ TAKİP ETSEYDİK…”

    Dedelerinin, Mevleviye tarikatını yaymak için Konya’dan Halep’e gittiğini söyleyen Mesam Dede, İslam dünyasının Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin fikirlerinden kopuk bir şekilde yaşadığını söyledi. Mevlana’nın fikirlerinin bütün dünyaya yayılması gerektiğini ifade eden Mesam Dede, “Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’ye karşı hususi bir sevgimiz var. Biz onun fikirlerini çok önemli buluyoruz. Suriye’de son 40-50 yıl içerisinde yaşadığımız baskılardan dolayı alakamız koptu fakat biz bu alakayı yeniden inşa etmeye çalışıyoruz. Eğer biz insanlık olarak Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin fikirlerini takip etseydik bu çatışmalar olmazdı. Fakat bizler İslam dünyası olarak Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’den kopuk bir şekilde yaşıyoruz. Dolayısıyla zararlı fikirler, insanlığa tesir ediyor. Bu yüzden de savaşlar çıkıyor. Mevlana’nın fikirlerinin dünyada daha güzel bir şekilde yayılması lazım. Şu anda içinde bulunduğumuz müessese de bu düşünceleri dünyaya yaymak için kuruldu. Bu tür çalışmalar sayesinde Mevlana’nın fikirlerini bütün dünyaya yaymalıyız” dedi.

    “TEKLİĞE DAVET EDİYOR”

    Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin, Mesnevi, Divan-ı Kebir ve diğer tüm eserlerinde ikilikten şikayet edip tekliğe davet ettiğine dikkat çeken Prof. Dr. Hasan Akay, “Mevlana’nın büyük eseri Mesnevi’nin ilk beytinde dediği gibi dinlemeye ihtiyaç var. Aslında İslam dünyasında hakikatlerin bilinmediğini söylemek çok zor. Ama büyük şahsiyetlerin sözünün dinlenmediğini görüyoruz. Bu sözün bir şekilde dinlenmesi gerekiyor. Öyle metodlar bulmalıyız ki bir yaptırım gibi değil tabii olarak dinlesinler. Çünkü Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî, Mesnevi, Divan-ı Kebir ve diğer tüm eserlerinde ikilikten şikayet edip tekliğe davet ediyor” ifadelerini kullandı.

    “MEVLÂNÂ’YI ANLAYAN ÇATIŞMAYI BIRAKIYOR”

    Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî’nin fikirlerini anlayanların çatışmaları bıraktığını belirten Hasan Akay, “Mevlana dünyada hemen hemen herkes tarafından bilinen ama anlaşılması zor olan büyüklerden biri. Onu anlayanlar çatışmayı bırakıyorlar. Mevlana’nın en büyük mesajı muhabbet ve sevgi üzerine kurulu olduğu için onu dinleyenlerin gerçekten mutlu olduklarını görüyoruz. Dünyadaki her kültürün insanına hitap edebilecek bir eser sahibi olduğu için Mevlana’yı anlamaya ve anlamlandırmaya ihtiyacımız var” diye konuştu.

    Panel sonrası konuşmacılara, Ahmed Avni Konuk’un Mesnevî-i Şerîf Şerhi hediye edildi.

  • Uzmanların TEOG’u Yorumladı: ‘’Sorular Geçen Yıllara Göre Zordu’’

    Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sistemi kapsamında 8. sınıf öğrencilerinin girdiği birinci dönem TEOG ortak sınavı, 1 milyon 174 bin 427 öğrencinin katılımıyla gerçekleşti.

    Sınav sonrasında değerlendirmelerde bulunan Bahçeşehir Okulları Bölüm Başkanları, Türkçe, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Fen ve Teknoloji, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, İngilizce sınav sorularını yorumladı.

    ‘’SORULAR GEÇEN YILLARA GÖRE ZORDU’’

    Türkçe sorularının geçen yıllara kıyasla daha ayırt edici olduğunu söyleyen Bahçeşehir Okulları Türkçe Bölüm Başkanı Tülay Uğurludural, sınavda beş sorunun zorluk derecesinin yüksek olduğunu belirtti. Virgülün kullanımı, öznel anlatım, sözcüğün cümlede kazandığı anlam ve analiz yeteneği gerektiren iki paragraf sorusunun sınavda belirleyici olduğunu ifade eden Uğurludural, ‘’Sınavdaki 20 soruda yer alan olumsuz köklü soru sayısının geçen yıla kıyasla üçten dokuza çıktığı görülmüştür. Ölçme- değerlendirme adına 20 soruluk bir sınavda olumsuz köklü soru sayısının daha az olması beklenirken Türkçe sınavındaki bu artış,kavrama becerisinden çok dikkatin ölçüldüğünü göstermiştir. Bu durum sınavın ayırt ediciliğini etkileyen dikkat çekici bir başka özellik olmuştur. Paragraf soruları, beklendiği gibi genelde orta uzunlukta ve günlük hayatla ilişkilendirilmiş metinlerden oluşmaktadır fakat bazı paragraf sorularında cevaba ulaşabilmek; metindeki ifadelerden hareket etmeyi , çıkarım yapabilmeyi ve eleme yöntemi kullanmayı gerektirmiştir. Örneğin çayır ve okyanuslarla ilgili ortak yön sorusundaki 1. metinde karşılaştırma ifadesi bulunmamaktadır ancak sayısal veri olarak rakamla değil yazıyla belirtilen “çeyreğinden fazla” ve “üçte ikisinden fazla” ifadeleri öğrencilerin çeldirici olan “D” seçeneğini işaretlemelerine yol açmıştır. Dil bilgisinde “fiilimsi” ve “cümlenin ögeleri” ile “yazım kuralları” kazanımlarını ölçen sorular açık ve cevaplar nettir. Konuları kavramış öğrenciler bu soruları rahatlıkla yanıtlayabilmişlerdir. Virgülün kullanımıyla ilgili soru, cümlenin anlamından hareketle ve öğe bilgisiyle seçenekleri değerlendirmeyi gerektirmiştir. Sınavı genel olarak değerlendirdiğimizde soruların dikkatli bir okuma ve analiz etme becerisi gerektirdiği gözlemlenmiştir’’ dedi.

    ‘‘İŞLEM BECERİSİ YÖNÜNDEN AYIRT EDİCİ BİR SINAVDI’’

    Sınavın, işlem becerisi yönünden seçici bir sınav olduğunu dile getiren Bahçeşehir Okulları Matematik Bölüm Başkanı Yahya Cemali, ‘’Normal bir sınavda zor sorular sınavın yüzde 10’u olmalıyken, bu sınavda zor soruların oranını yüzde 20 olarak görmekteyiz. Hazırlığını tamamlamamış bir öğrencinin yapabileceği soru sayısı en fazla 10 adettir. Kalan 10 sorudan 4 tanesi zor ve ayırt edicidir. Bunlardan bir tanesi, içerisine kareköklü sayı yerleştirilmiş olan hız problemi sorusu, diğeri de dairenin çapının işlevsel olarak kullanılmasını gerektiren “Hedef Tahtası” sorusudur. Ayrıca bu sorular, sarmal yapıya dayanan ve geçmişten gelen bilgilere ihtiyaç duyulan sorulardır. Diğer iki zor soru da 5 sayısının (-4 ).kuvvetinin sorulduğu soru ile “Üç basamaklı olan ve birler basamağı 9 olan tam kare sayılar” sorusudur. Kalan 6 soru anlaşılabilir ancak işlem yükü fazla olan sorulardır. Bilgi sahibi olan ve işlem gücü yeterli olan öğrencileri diğer öğrencilerden belirgin şekilde ayırabilecek nitelikte olan bu sınavda işlem yükü de geçtiğimiz yıllardaki sınavlara oranla daha fazladır’’ diye konuştu.

    ‘’DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SORULARI OKUMA-ANLAMA VE YORUMLAMA BECERİSİNİ ÖLÇTÜ’’

    Sınavın 8. sınıflar için MEB tarafından yayımlanan kazanım çizelgesinde belirtilen kazanımları kapsadığını vurgulayan Bahçeşehir Okulları Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Bölüm Başkanı Yasemin Arayan, ‘’Sınavı içerik olarak değerlendirdiğimizde okuma-anlama ve yorumlama becerisini ölçen soruların ağırlıkta olduğu görülmektedir. Özellikle sorular, beklendiği gibi genelde orta uzunlukta ve günlük hayatla ilişkilendirilmiş metinlerden oluşmaktadır. Geçen seneki Merkezi Ortak Sınav 1 sorularıyla karşılaştırdığımızda bu yıl kazanım bakımından konuların daha az olması dolayısıyla sorularda detaya inildiği görülmüştür’’ ifadelerinde bulundu.

    ‘’FEN VE TEKNOLOJİ SORULARI MEB’İN DAHA ÖNCE AÇIKLADIĞI KAZANIMLARA UYGUN’’

    8.sınıf I.Dönem Fen ve Teknoloji Merkezi Ortak Sınav’ının, MEB’in daha önce açıkladığı sınırlamalara ve kazanımlara uygun olduğunu söyleyen Bahçeşehir Okulları Fen Ve Teknoloji Bölüm Başkanı Senem Ertün, ‘’Sınavda iki tane ayırt edici soru bulunmaktadır. Sınavda; Hücre Bölünmesi ve Kalıtım ünitesinden 11, Kuvvet ve Hareket ünitesinden 9 soru sorulmuştur. Birinci ünite soruları ağırlıklı olarak Kalıtım konusundandır. Bu üniteyle ilgili sorular çoğunlukla bilgiyi yorumlamaya dayanmaktadır. Sınavda Kaldırma Kuvvetinden çıkan sorular ağırlıklı olarak deney ve gözleme dayanmaktadır. Sınavın çelişkiye neden olan sorusu Kaldırma kuvveti konusundan gelmiştir. K,L ve M düzeneklerinden oluşan soruda L düzeneğinde yapılan ölçüm doğru ise M düzeneğindeki ölçüm doğru olamaz, M düzeneğinde yapılan ölçüm doğru ise L düzeneğindeki ölçüm doğru olamaz. Bu durumda L ve M aynı anda doğru olamayacağı için aynı seçenek içinde kullanılması öğrencilerde çelişkiye neden olmuştur’’ diyerek fen ve teknoloji alanındaki soruları değerlendirdi.

    “DOĞU AKDENİZ ELEYİCİ OLDU”

    Sınavın MEB müfredat ve kazanımlarına uygun olduğunu belirten Bahçeşehir Okulları Sosyal Bilgiler Bölüm Başkanı Ferda Gençel, ‘’Soru kökleri açık, anlaşılır ve çelişkiye yer vermeyen ifadelerden oluşmuştur. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük soruları geçen yıllara göre kıyaslandığında daha uzun, öncüllü soru sayısının daha fazla ve zorluk derecesinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Sınavda olumsuz soru köküne ait 6 soru vardır. Çeldirici seçeneklere yer verilmesi soruların zorluk derecesini arttırmıştır. Sınav üniteler arası ilişkilendirmeye dayalı sorulardan oluşmaktadır. Sınavda öğrencilerin coğrafya bilgisini ölçen Ege Adaları ve Mısır’ın geçtiği soru, sınavın en ayırt edici sorusu olmuştur. Mustafa Kemal’in Milli Mücadele’de halkı organize etmesine yönelik olan soru da çeldirici güçlü olduğundan öğrencilerin hata yapabileceği sorulardan biridir. Ayrıca Misakımilli ile ilgili kavram bilgisini sorgulatan soru ile Manastır şehrinin Mustafa Kemal üzerindeki etkisine yönelik olan soru, öğrencilerin hata yapabileceği sorulardandır’’ diye konuştu.

    ‘’KARŞILIKLI KONUŞMA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNİ ÖLÇER NİTELİKTEKİ SORU SAYISI FAZLAYDI’’

    2015-2016 eğitim ve öğretim yılı 1. Dönem Merkezi Ortak Sınavı İngilizce sorularının dağılımları ve kazanımlarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan kazanımlara ve müfredata uygun olduğunu dile getiren Bahçeşehir Okulları Yabancı Diller Bölüm Başkanı Orçun Barış, ‘’2015-2016 Eğitim ve Öğretim yılının 1. Döneminde uygulanan Merkezi Ortak Sınav’da karşılıklı konuşma ve okuduğunu anlama becerilerini ölçer nitelikte soruların ağırlıkta olduğu gözlemlenmiştir. Bu sorular ayrıntılı bir şekilde incelendiğinde, birinci üniteden teklif ve davetleri anlayıp kabul veya reddetme kalıplarını kullanabilme yetileri sorgulanmıştır. İkinci üniteden günlük yaşam ve rutin aktiviteler ile tercihleri olumlu ya da olumsuz yönde ifade edebilme becerisi ölçülmektedir. Üçüncü üniteden ise yemek tariflerini, yemek yapım aşamalarını ve kelime bilgisini sorgulayan sorular mevcuttur. Soru dağılımlarına bakıldığında ağırlıklı olarak birinci ve ikinci ünitenin test edildiğini gözlemlediğimiz sınav orta güçlükte hazırlanmıştır. Test edilen kazanımlar ve soru dağılımı aşağıdaki tablodaki gibidir’’ dedi.