Etiket: yök

  • Ankara Büyükşehir Belediyesinden kiracı işletmelere 2021’de zam yok

    Ankara Büyükşehir Belediyesinden kiracı işletmelere 2021’de zam yok

    Ankara Büyükşehir Belediyesi, belediyeye ait iş yerlerindeki işletmelerin kiralarına 2021 yılında zam yapılmayacağını açıkladı.

    Başkent’te iyilik hareketi başlatan Büyükşehir Belediyesi, birçok meslek grubu, servisçi esnafı ve ihtiyaç sahibi vatandaşın temel ihtiyaçlarını karşılarken şimdi de kiralarını ödemekte zorlanan işletme sahiplerine yılbaşı müjdesi verdi. Son olarak çeşitli meslek gruplarına nakdi yardım sağlayan Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, servisçi esnafından sonra şimdi de belediyeye ait iş yerlerindeki işletmelerin kiralarına zam yapılmayacağını açıkladı. Sosyal medya hesapları üzerinden duyuru yapan Başkan Yavaş, “ABB, EGO, ASKİ ve iştiraklerimizde ekmek teknesi olan kiracılarımıza 2021 yılında zam yapmıyoruz. Faaliyetleri durdurulan işletmelerden de 6 ay kira almayacağız. Ankara’mız dayanışmayla güçleniyor ve umut buluyor. El ele verip tüm zorlukları aşacağız” dedi.

    Bazı işletmelerde kiralar 6 ay ertelenecek

    Başkan Yavaş, ayrıca diğer işletmelerin kiralarının 6 ay ertelenerek Temmuz 2021’den itibaren 6 taksitle alınacağını ve pandemi süreci devam ederse durumlarının tekrar değerlendirileceğini, faaliyetleri idari kararla durdurulan kiracıların dilerlerse sözleşmelerini koşulsuz sonlandırabileceğini, idari kararla faaliyette bulunamayan kiracıların ise sözleşme süreleri kapalı kaldığı süre kadar uzatılacağını açıkladı. Başkan Yavaş’ın imzasıyla tüm birimler ve iştiraklere gönderilen genelgede şöyle denildi:

    “Kiralanan bütün iş yerlerini kapsayacak şekilde 2021 yılında kira artışı yapılmaması, daha önceden yapılıp 2021 yılına sarkan kira artışları olması halinde bunların Ocak 2021 ayından başlamak üzere zamsız oranlar üzerinden devam ettirilmesi, peşin ödeme yapılmış kiralardan fazla ödeme olarak tespit edilen tutarlardan 2021 yılına ait olan kısmının ödenecek kiralardan mahsup edilmesi, 2021 yılının ilk altı ayına ait kiraların Temmuz 2021 ayından başlamak üzere yılın geri kalanında herhangi bir faiz uygulanmaksızın eşit taksitler halinde alınması, Kiraya verilen yerlerden kamu kurum ve kuruluşları tarafından alınan tedbirler kapsamında faaliyetleri tamamen durdurulan veya faaliyette bulunamayan iş yerlerinin tespit edilerek bu iş yerlerinden 2021 yılının ilk altı ayında kira alınmaması, Covid-19 salgını nedeniyle faaliyetlerini sürdüremeyen iş yerlerinden sözleşmelerini sonlandırmak isteyenlerin sözleşmelerinin on beş gün önceden bildirimde bulunmak ve iş yerini sözleşmede yazılı koşullara uygun şekilde teslim etmek kaydıyla fesih edilebilmesi, Salgın nedeniyle alınan kararlar nedeniyle faaliyette bulunamadıkları tespit edilen iş yerlerinin kapalı kaldıkları süre kadar sözleşme sürelerinin uzatılabilmesi, Tüm bu iş yerlerinin Büyükşehir ve bağlı idarelerde kira işlerinden sorumlu birimlerce iştiraklerde ise Yönetim Kurulu’ndan alınacak karara dayanılarak genel müdürlerce yürütülmesi uygun görülmüştür.”

    Genelgede, “Salgının olumsuz etkilerinin ne kadar süreceği bilinmemektedir. Salgın dolayısıyla bazı iş yerleri tamamen kapanmış, bazı iş yerlerinin faaliyetleri tamamen durmuş, bazı iş yerleri ise çok sınırlı kapasite ile çalışmaktadır. Ortaya çıkan bu durum esnafımızın kiraları dahil sabit giderlerini karşılamalarını, evlerinin geçimini sağlamalarını oldukça zorlaştırmaktadır” denilerek işletme sahiplerine destek olunacağı vurgulandı.

  • Bu sürücüye ne sorulsa yok dedi, polis de 6 bin 79 TL ceza kesti

    Bu sürücüye ne sorulsa yok dedi, polis de 6 bin 79 TL ceza kesti

    Sokağa çıkma kısıtlamasında polis ekiplerine yakalanan bir sürücüye ne sorulsa olmadığını söyledi. Ekipler de sürücüye yasağı ihlalden 3 bin 186 TL, ehliyeti ile otomobilinin sigortası ve muayenesi olmadığı için 2 bin 893 TL olmak üzere toplam 6 bin 79 TL para cezası kesti.

    Türkiye genelinde uygulanan 2 günlük sokağa çıkma kısıtlamasının ilk saatlerinde Bursa İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri geniş güvenlik önlemleri aldı. Ekipler, Acemler Kavşağı’nda 26 MA 0204 plakalı otomobili durdurdu. Polis, otomobilin sürücüsüne, izin belgesini sordu. Ancak sürücü izin belgesi olmadığını belirtti. Kimliği M.T. (40) olduğu belirlenen sürücüye, kısıtlamayı ihlal ettiği gerekçesiyle 3 bin 186 TL para cezası uygulandı. Sürücüye ayrıca ehliyeti olmadığı için 2 bin 473, otomobilin sigortası olmaması nedeniyle 132 TL, otomobilin muayenesi olmaması nedeniyle 288 olmak üzere toplamda 2 bin 893 TL ceza yazıldı.

    M.T., evi olmadığı için çocuğuyla birlikte arabada yattığını söyledi. Otomobili çekiciyle otoparka çekilen M.T., otomobildeki çocuğunu da alarak yürüyerek uzaklaştı.

  • Sinop’ta balık çok, alan yok

    Sinop’ta balık çok, alan yok

    Sinop’ta korona virüs tedbirleri kapsamında vatandaşlar evde kalınca, balıkçıların işlerinde düşüş yaşandı.

    Karadeniz’in en kuzeyi Sinop’ta, deniz suyunun soğumasıyla ağlara takılan balıklar, tezgahları şenlendirirken balıkçılar balıkları satamamaktan dert yandı. Korona virüs tedbirleri kapsamında vatandaşlar evlerinde kalınca, balıkçılarda da işler azaldı. Balıkçılar, uzmanlarında sık sık dile getirdiği vücudun direncini artırmak için “Balık tüketin” uyarılarından dolayı, vatandaşlara balık çağrısında bulundu.

    Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan 28 yıllık balıkçı Adnan Demir, “Virüsten çok etkilendik. İnsanlar dışarı çıkamadığından dolayı balık satışlarımız azaldı. İnsanlar bir yere gidemiyor. Balığını alıp bir yerlere mangal yapmaya gidemiyor. Yaşlıların çıkış saatinde bir yoğunluk yaşıyoruz, yasaklar başlayınca işler jilet gibi kesiliyor. Alım gücü de yok zaten vatandaşın. Kimse ileriyi görmediği için harcama da yapamıyor. İşlerimiz yüzde 30 oranında düştü. Vatandaşın alım gücü düştü önceden günde 80 kasa hamsi satardık, şimdi 25 kasayı zor satıyoruz. Şu anda balık fiyatları çinekop 40 TL, hamsi 10 TL, sarkan balığı ise 25 TL’den satılıyor” dedi.

  • İkinci el araçta fiyat yüksek, alan yok

    İkinci el araçta fiyat yüksek, alan yok

    Eskişehir’de pazar günleri kurulan ikinci el oto pazarında araç sahipleri yüksek fiyat isterken, alıcılar ise ikinci el araç piyasasının tavan yaptığı günlerde araç almaktan kaçınıyor.

    İkinci el araba fiyatlarının deyim yerindeyse “uçtuğu” son günlerde arabalarını pazara çeken satıcılar umduğunu bulamadı. Artan vaka sayıları ve kısıtlamalar araba pazarına da yansıdı. Yüksek fiyatlardan dolayı pazara gelen çoğu kişi eve eli boş döndü.

    Aracını satmak için pazara gelen Cumali Ülgün, fiyatların yüksekliğini pandemiye ve araç alıp satanlara bağladı. Araç satıcısı Gökhan Söğütoğlu ise, “Benim arabam daha çok eder kısır döngüsü” olduğu için yüksek olduğunu söyledi. Söğütoğlu, “Biraz pazarı dolaştım, geçen seneye göre fiyatlar biraz yüksek. Sürekli insanlar bakıyorlar, fiyatlar yükseldi diye kendi aracının fiyatını da yükseltiyor. Mesela bir satıcı burada fiyatını 30 bin lira diye yazarsa diğer satıcı görüyor bunu ve benimki daha fazla eder diye daha fazla fiyat yazıyor. Böyle böyle döngü devam ediyor, fiyatlar sürekli yükseliyor. Satılmayacak araba yok, normal fiyatlar yazılırsa hepsi satılır” dedi.

    “Diğer araçlara baktığımızda daha uygun bir fiyat yazdım”

    Bir başka satıcı Serdar Açıkel, herkesin fazla fiyat yazdığını, bu durumu değiştirmek için aracına ederinin daha altında bir fiyat yazdığını dile getirdi. Açıkel, “32 bin 500 TL fiyat yazdım, diğerlerine bakarak daha uygun bir fiyat bence. Pazarı gezdik dolaştık çok uçuk fiyatlarla karşılaştık. Satıcılar çok eski araçlara bile 35-40 bin lira fiyat yazmışlar. Yürüyenine, fenni muayenesine, şanzımanına bakarak bu fiyatı yazdım. Bence bu fiyatı hak ediyor, daha az bile dedik bence aracın fiyatına” diye konuştu.

  • Esgin: “Taş üstüne taş koymayanların laf üstüne laf hakkı yok!”

    Esgin: “Taş üstüne taş koymayanların laf üstüne laf hakkı yok!”

    AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, muhalefetin ulaşım projelerindeki polemiğine son noktayı koyarak, “Cumhuriyet tarihi boyunca Bursa’ya 1 metre raylı sistem hizmeti yapmayanların, memlekette taş üstüne taş koymayanların laf üstüne laf söylemeye hakkı yok” dedi.

    AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Esgin, Bursa Kent Konseyi’nin davetlisi olarak katıldığı toplantıda Bursa’nın ulaşım projeleriyle ilgili bilgi aldı. Bursa Kent Konseyi Başkanı Şevket Orhan ve Ulaşım Meclisi Başkanı Mehmet Tözün’den ulaşım projeleri hakkında brifing alan Esgin, özelikle korona virüs salgını sürecinde yapımı devam eden Bursa’nın ulaşım projelerini detaylı değinerek ana muhalefete yüklendi. Ana muhalefet partisinin hızlı tren ve kent içi raylı sistem çalışmalarını siyasi şov haline getirerek polemik malzemesi haline getirmesini eleştiren Esgin, şunları söyledi:

    “Bursa, 3 milyondan fazla nüfusu ve 15 milyar dolarlık ihracatıyla sanayi, tarım ve turizm merkezidir. İhracatımızın yüzde yüzde 78’ini karayolu üzerinden yapıyoruz. Bunun raylı sistemlerle limanlara ve dünya pazarlarına ulaştırılması gerekiyor. Bu noktada Bursa’nın raylı sistemlerle süreci büyük önem arz ediyor. Burada önemli bir gerekçeyle tarihi bir gerçeği paylaşmak istiyorum. Bursa’yla ilgili geçmişte yapılan ihmalleri göz önünde bulunduralım ve bugün yapılan çalışmaların da ne kadar önemli olduğunun farkında olmamız gerektiği için anlatıyorum. Osmanlı döneminde, yani bundan 140 yıl önce, 1891 yılında kurulan demiryolu hattı ile Bursa’nın tekstil ürünleri demiryolu ile Mudanya’ya, oradan gemilerle Fransa’ya gönderiliyormuş. Bu düzenli işleyen raylı sistem hattı 1948 yılında Cumhuriyet Halk Fırkası döneminde bir takım gerekçelerle ortadan kaldırılıyor. Cumhuriyet tarihi boyunca Bursa 1 metre raylı sistem yatırımı almamış. O günlerden bugünlere sanayi potansiyeli 15 milyar dolar ihracat olan Bursa’nın geldiği noktada limanlarla entegreli raylı sistem yatırımına itti. Geçtiğimiz yıllarda hızlı tren ağına bağlayacak çalışmayı başlattık. Bu noktada Bilecik Osmaneli’nden Yenişehir Bursa’ya kadar olan kısmın alt yapı çalışmasının yüzde 80’ı tamamlanmış durumda. Bu çalışmanın hızlandırılması için yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Geçtiğimiz günlerde bu işin finans sorununun ortadan kalkması için önemli bir adım atıldı. Osmaneli’nden Bandırma Limanına kadar olan kısmın iş teslimi bir kaç gün içinde yapılacak. Ana muhalefetin yapılan hizmetleri yok sayma veya itibarsızlaştırma gayreti Bursa adına talihsizliktir. Bursalılar yaptıklarımızı ve yapma gayreti içinde olduğumuz çok iyi biliyor. Ucuz polemikler ve siyasi şovlar yapmamın kimseye bir faydası yok. Bursa raylı sistemle ilgili adımlarını güçlü bir şekilde atmaktadır. Bursa’yı raylı sistemlerle Türkiye’nin her yerine bağlayacak çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.”

    Bursa’nın kent içi raylı sistemine emeği geçen Büyükşehir Belediye Başkanları merhum Ekrem Barışık, Teoman Özalp, Erdem Saker, Erdoğan Bilenser, merhum Hikmet Şahin ve Recep Altepe’nin hizmetlerini detaylı olarak aktararak hepsine Bursa adına teşekkür eden Esgin, Alinur Aktaş döneminde yapılan hizmetleri şu şekilde aktardı:

    “Alinur Aktaş Başkanımız döneminde önemli çalışmalar yapıldı ve yapılmaya devam ediyor. Bu dönemde yapılan sinyalizasyon ve optimizasyon yatırımıyla bekleme sürelerini 2 dakikaya indirecek ve yolcu kapasitemizi yüzde 60 arttıracak bir çalışma ile 55 kilometrelik raylı sitemimize 30 kilometre daha eklenmiş gibi önemli olan çalışma Ocak ayında tamamlanıyor. T2 hattımız Bursa’nın raylı sistemini kuzey aksında sağlıyor ve Terminale kadar uzanıyor. Buradan da daha sonraki süreçte Demirtaş’a sanayi bölgelerine kadar uzanacak ve yaklaşık 100 bin kişiye hitap edecek banliyö hattının ikmal ihalesi tamamlandı. Çalışmalar başladı. Yakın zamanda tamamlamayı hedefliyoruz.

    Emek’ten Geçit hızlı tren istasyonu ve akabinde Şehir Hastanesi ve Doğanköy’ e bağlanacak olan yaklaşık 6 kilometrelik yer altı metro hattımızın projesini Büyükşehir Belediyemiz yaptı. Merkezi bütçeden projesi karşılanan hattımızın ihalesi yapıldı ve iş teslimi yapılarak çalışma başlanacak. 2023, 2053 ve 2071 hedefleri Türkiye’nin sadece bir siyasi partinin değil aziz milletimizin hedefleridir. Bu hedeflere Bursa olmadan ulaşamayız.”

    Korona virüs salgınının en yoğun yaşadığı dönemlerde dahi ulaşım projelerinin aksamadan devam ettiğine dikkat çeken Esgin, şunları söyledi:

    “Bursa’mızda yapımı devam eden kış turizminin merkezi Uludağ yolu 30 kilometrelik yolun kalan 200 metrelik kısmını 15 gün içinde bitiriyoruz. Yol genişletme ve kavşak düzenlemeleriyle yeni bir hal alan yoldan 4 mevsim Uludağ’a çıkmak artık daha keyifli hal aldı. Orhaneli yolu Doğancı Tüneli 2 kilometrelik tünel ve 200 metrelik viyadük çalışmalar tam gaz devam ediyor. Önümüzdeki günlerde Doğancı Mahallesi tarafından ikinci portalimizi de açarak çalışmalarımıza hızla devam edeceğiz. Kapıkaya Tüneli 4,5 kilometrelik çift tüplü tünelimizin de projesi tamamlandı. Yakın bir zamanda bu tünelin de yapım ihalesini gerçekleştireceğiz. Ayrıca Orhaneli-Harmancık arasındaki yolun ikmal ihalesi yapıldı. Çalışmalar başladı. Keles yolunda çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle önümüzdeki süreçte Çaybaşı mevkiindeki kamulaştırma çalışmaları bitmesi akabinde çevre yolumuzu gündeme alacağız. Karacabey Boğaz Yolu yine üzerinde önem verdiğiniz bir çalışmalardan birisidir. Geçtiğimiz yıl 10 kilometrelik yol genişletme ve yapım çalışmaları yapıldı. Kalan 20 kilometrelik yolun tamamlanması içinde yoğun bir çalışma içerisindeyiz. Karacabey ova köyleri olarak ifade ettiğimiz Bandırma çıkışından Susurluk-Okçugöl’e kadar 28 kilometrelik yolun 14 kilometresini önceki dönem Milletvekillerimizin gayretiyle tamamlamıştık. Yolun 7 kilometrelik kısmını tamamladık. Kalan 7 kilometrelik kısmı içinde çalışmalarımız devam ediyor. Bilecik-Yenişehir yolunu 1 saatten 30 dk’ya düşürecek yolumuzda hummalı çalışmalarımız devam ediyor. Önümüzdeki yıl bitirmeye hedefliyoruz. Gemlik ve Mudanya arasındaki sahil yolunda hummalı bir şekilde devam ediyor. Sadece bu yolu bitirmekle kalmayacağız. Mudanya-Trilye yolunu da tamamlayarak Trilye’den İzmir yoluna bağlantı yolunu da tamamlamış olacağız. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli projelerinden birisi olan ve geçtiğimiz yıl Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın hizmete açtığı 426 kilometrelik otoban İstanbul ile İzmir’i entegre eden ve Bursa’yı da önemli bir kavşak haline getiren ulaşım projemizdir. Bursa’mız ile İstanbul ve İzmir’i de birbirine entegre eden bir projedir. Otoban ile birlikte Bursa’ya daha fazla katma değer sağlanacak proaktif süreçleri yönetmek hepimiz için tarihi bir sorumluluktur. Bunun da çalışmaları içindeyiz.”