Etiket: Yılların

  • Erzurum’da son yılların en kurak Aralık ayı vatandaşları olumsuz yönde etkiledi

    Erzurum’da son yılların en kurak Aralık ayı vatandaşları olumsuz yönde etkiledi

    Erzurum’da son yılların en kurak Aralık ayı olması vatandaşları ve çiftçileri olumsuz yönde etkilemeye devam etti. Bir vatandaş ise 50 yıldır ikinci kez bu şekilde kuraklık yaşandığını ifade etti.

    Erzurum’da geciken kar yağışı vatandaşları ve çiftçileri olumsuz yönde etkilemeye devam ediyor. Vatandaşlar küresel ısınmanın Erzurum’u da etkilediğini belirtirken, Erzurum’da son yılların en kurak Aralık ayı yaşanıyor. Bu durum ise tarımla uğraşan vatandaşları olumsuz etkiliyor.

    Erzurum’da 50 yıldır yaşadığını ve bu şekilde bir kuraklıkla ikinci kez karşılaştığını belirten vatandaşlar, “Bu durum ilimiz için hiç iyi değil. Erzurum’un ekonomisi tarıma dayalı ve şu anki kuraklığında tarıma büyük etkisinin olacağını düşünüyorum. 50 senedir Erzurum’da yaşıyorum. Bu tarz bir kuraklıkla ikinci kez karşılaşıyorum. Umarım ilkbaharda verimli şekilde yağmur yağar. Bunun dışında zaten dünyada da bir kuraklık söz konusu ve kıtlıkta bekleniyor. Küresel iklim göz önüne alındığında Erzurum’a kar yağmamasına şaşırmadım. Bu sadece Erzurum’un değil dünyanın sorunu” dedi.

  • TSK’dan son yılların en büyük sevkıyatı

    Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) tarafından son yılların tek seferde yapılan en büyük askeri sevkıyatı Kilis’e yapıldı.

    Hatay’dan yola çıkan çok sayıda askeri malzeme taşıyan araç ve komando birlikleri, Kilis üzerinden Elbeyli ilçesindeki üst bölgesine gitti. 100’e yakın askeri aracın bulunduğu konvoy, geniş güvenlik önlemleri altında sevk edildi. Sevkiyatların peyderpey devam ettiği bildirildi.

  • Yılların hayali Tuşba Belediyesi ile gerçekleşti

    Van’da yıllardır hayal edilen İskele Mahallesi ile Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi arasındaki sahil yolu, Tuşba Belediyesi ile gerçekleşti.

    Van’da her seçim dönemi gündeme getirilen ve hiçbir belediye başkanına, bürokrata ve siyasetçiye nasip olamayan ‘Sahil Yolu’nu yapma işi; 2014 yılında Van’ın büyükşehir olması ile sıfırdan kurulan Tuşba Belediyesine nasip oldu. İskele Mahallesi Feribot İskelesi ile Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi arasındaki yaklaşık 7 bin metrelik mezbelelik ve moloz yığınları ile dolduran sahil kesimi, adeta modern bir görünüme ve yaşanabilir bir duruma kavuştu. Yapılan Sahil Yolu düzenlemesi ile 3 bin 500 metre uzunluğunda ve 9,5 metre genişliğine sahip çift şeritli sahil yolunun bir tarafında 2 metre genişliğinde bisiklet yolu ve diğer tarafında ise 2 metre genişliğinde yürüme yolu yapıldı. Kadastro kayıtlarında Eski Erzurum Yolu olarak bilinen, fakat zamanla işgallerle kapanan yolu 2014 yılında Van’ın büyükşehir statüsüne kavuşmasıyla kurulan Tuşba Belediyesi tarafından karayolları standartlarına uygun olarak hazırlanarak Kültür ve Turizm Bakanlığına sunulan proje ile alınan destek ve Tuşba Belediyesinin iş gücü ile sahil yolu, Van-Erciş yoluna ulaştırıldı. Sahil yolunun gelecek iş sezonunda BSK asfaltı ve bisiklet yolunun betonu dökülerek halkın hizmetine sunulması hedefleniliyor.

    İskele Mahallesi’ndeki 15 Temmuz Şehitler ve Darüsselam parklarındaki bisiklet yolu, koşu yolu ve yürüme yolu ile birleştirilmesi amaçlanan Sahil Yolu ile bugüne kadar sırtını Van Gölü’ne dönen ve hiçbir şekilde Van Gölü’nden yararlanamayan Vanlıların da daha etkin kullanması hedefleniyor.

    Yürüyüş parkurları, spor alanları ve bankların yer alacağı ‘Sahil Yolu’ yapımında doğaya zarar vermemeyi esas aldıklarını dile getiren Tuşba Belediye Başkanı Doç. Dr. Fevzi Özgökçe, sahil ve kıyının tabii yapısını bozmadan insanların rahat nefes alabileceği mekânları oluşturmaya gayret ettiklerini kaydetti. “İskele Sahil Yolu’ projesiyle ilçe sakinlerinin kesintisiz bir sahil şeridine kavuştuğunu vurgulayan Başkan Özgökçe, “450 kilometrelik Van Gölü’nün 100 kilometre ile en uzun sahil şeridine sahip olan Tuşba ilçesinde parkların ve rekreasyon alanların yetersiz olması nedeniyle halkımız sahilden hiç ama hiç yararlanamıyordu. İskele 1. Etap Rekreasyon Alanı (15 Temmuz Şehitler Parkı) ve oto parkı ile yaklaşık 100 bin metrekarelik yeşil alan oluşturulurken, hemen akabinde yapımına başladığımız ve bitme aşamasına gelen 2. Etap Rekreasyon Alanı (Darüsselam Parkı’nın) yapılmasıyla 150 bin metrekarelik yeşil alan ile vatandaşlarımız yaşanan temiz bir Van Gölü sahiline kavuştu. Projelendirilmesi tamamlanan 3. Etap (Deprem Temalı Millet Bahçesi) ile yapımı tamamlanan ve bunlarla birleştirmeyi planladığımız İskele Sahil Yolu’nun hizmete açılmasıyla 7 bin metrelik bir sahil kesimini halka kazandırmış olacağız. Tuşba’mız, Van’ımız, bölgemiz ve Türkiye’ye hayırlı, uğurlu ve bereketli olmasını temenni ediyoruz” dedi.

  • Şanlıurfa’da son yılların en yoğun sisi hayatı olumsuz etkiledi

    Şanlıurfa’da son yılların yaşanan en yoğun sisi hayatı olumsuz etkiledi.

    Şanlıurfa’da sabah saatlerinden itibaren yoğun bir sis görüldü. Son yılların en yoğunu olduğu belirtilen sis hayatı olumsuz etkiledi. Görüş mesafesinin yüksek kesimlerde birkaç metreye kadar düştüğü sis nedeniyle sürücüler trafikte ilerlemekte güçlük çekti. Sürücüler sis farlarını yakarak trafikte dikkatli bir şekilde ilerlemeye çalıştı. Sis kara ulaşımında olduğu kadar hava ulaşımında da aksamalara neden oldu.

    Yoğun sisin gün boyunca etkisini hissettireceği belirtildi.

  • Yılların eskitemediği bağlama ustası teknolojiye direniyor

    Halk müziğinin önemli enstrümanlarından biri olan saz ve bağlama ustaları, teknolojinin gelişmesiyle el yapımı müzik aletlerinin giderek kaybolmaya yüz tutuğunu söyledi.

    Halk müziğinin önemli enstrümanlarından biri olan bağlama, teknolojik imkanların artmasından dolayı ve çırakların artık yetişmemesi nedeniyle son demlerini yaşıyor. Şanlıurfa’da bağlama üreticiliği mesleğini sürdüren 66 yaşındaki Abdulkadir Ay 50 yıla aşkındır bağlama üreticiliği yaptığını belirterek, “Teknolojik imkanların artmasıyla ve makine aletlerinin faaliyete girmesiyle işlerimiz eskiye göre iyi gitmiyor. Bağlama üreticiliğinde artık çırak bile yetişmiyor” dedi.

    “Artık bağlamalar teknolojik makinelerle yapılıyor”

    50 yılı aşkındır bağlama üreticiliği yapan Abdulkadir Alay, “Eskiden bağlama üreticiliği işi çok iyiydi. Şimdi ise iş yapamaz hale geldik. Bazı günlerde siftah yapamadığımız günler oluyor. Meslekte artık çırak bile yetişemiyor. Bir bağlamanın yapımı en az 4-5 ay sürüyor. Ama şimdi teknolojik makinelerle bir hafta bile sürmüyor, çok hızlı bir şekilde yapılıyor. Bağlama fiyatları 200 liradan başlıyor kalitesine göre 5 bin liraya kadar çıkıyor. Bağlamanın yapıldığı ürüne göre yaşam süreleri değişiyor. Tekne oyma işleri vardı. Şanlıurfa’da bu işi yapan 3-4 kişi vardı. Çırak olarak biz amcalarımızın yanına gidiyorduk, bağlama işini öğrendik. Bu meslekte artık çırak yetişmiyor. Bu mesleği yapanda Şanlıurfa’da pek kalmadı. En fazla 2 tane usta bu işi yapıyor. Bu meslek artık kaybolmaya yüz tuttu. Şimdi artık sazlar hazır yapılıp satılıyor. Bizim zamanımızda makine yoktu. Bağlamaların hepsi elle yapılıyordu. Bu makineler sonradan çıktı şimdi makineyle yapıyorlar. Eskiden bir tane bağlama 2-3 ayda biterdi. Eskiden bir bağlama teknesi oyulduktan sonra 1-2 sene bekletildikten sonra yapılırdı. Ama şimdi adam tekneyi oyuyor 2 gün sonra hepsini tamamlıyor bağlamayı hazırlıyor” diye konuştu.