Etiket: YILDIZ

  • Kaymakam Yıldız yüz yüze eğitime başlayan okulları ziyaret etti

    Kaymakam Yıldız yüz yüze eğitime başlayan okulları ziyaret etti

    Milli Eğitim Bakanlığının aldığı karar doğrultusunda Manyas ilçesindeki belirtilen okullarda sınıflar yüz yüze eğitime başlandı.

    Kötü hava koşulları nedeniyle Manyas’ta ki okullar da eğitim- öğretim geçtiğimiz Çarşamba günü başladı. İlçe de kırsal mahaller Kızıksa İlk ve Ortaokulu ile Şevketiye İlkokulu, Akçaova Ortaokulu ile Nene Hatun Anaokulunda toplamda 157 öğrenci yüz yüze eğitime başladı. Manyas Kaymakamı Fatih Yıldız İlçe Milli Eğitim Müdürü Yüksel Demir ile birlikte ayni bahçede eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdüren Kızıksa İlk ve Ortaokulunu ziyaret ederek, pandemi tedbirlerini inceledi. Kızıksa İlkokulu Müdürü Ahmet Dursun ve Kızıksa ortaokulu Mehmet Durmaz’dan bilgi alan Kaymakam Yıldız sınıflara girerek öğrencilerle sohbet edip, ders işleyişini izledi.

    Kaymakam Fatih Yıldız öğrencilerle sohbetinde maske, sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uymalarını istedi. Yıldız,” Yüz yüze eğitimin sürdürülebilir olması hem öğretmenlerimiz hem de öğrencilerimiz açısından çok önemli, Millî Eğitim Bakanlığımızın koymuş olduğu kurallara uyarak, bunlara harfiyen riayet ederek, çocuklarımıza da burada alışkanlıklar kazandırarak hastalığın bulaşmasının önüne geçilmesi yönünde e çalışmalarımız devam edecek. İnşallah en kısa sürede diğer çocuklarımızı da okullarımıza alarak normal süreçte eğitim, öğretime devam edeceğiz. Tüm öğrenci ve öğretmenlerimize sağlıklı ve başarılı bir eğitim öğretim yılı diliyorum” dedi.

  • İnegöl Belediyesi’nden Hacı Sevim Yıldız Kampusü’ne destek

    İnegöl Belediyesi’nden Hacı Sevim Yıldız Kampusü’ne destek

    İnegöl Belediyesi, Hacı Sevim Yıldız Mesleki Eğitim Kampüsünde öğrencilerin okul servisi ve otobüs bekleme alanında 1000 kişi kapasiteli 70 metre uzunluğunda durak yaptı. Ayrıca kampüsün amfi alanında sahne ve merdivenlerin bakım çalışması gerçekleştirildi.

    İnegöl Belediyesi, eğitim kurumlarına desteklerini sürdürüyor. Bu kapsamda İnegöl’ün nitelikli eleman ihtiyacını karşılayan Hacı Sevim Yıldız Mesleki Eğitim Kampüsünde ve bakım onarım çalışmaları gerçekleştirildi. Çalışmalar kapsamında kampüs otobüs durak alanında toplamda 70 metre uzunluğunda 1000 öğrencinin aynı anda bekleme kapasitesine sahip durak inşa edildi. Ayrıca kampüsün Amfi Tiyatro iniş merdivenleri ve sahne mermer yenileme çalışması gerçekleştirildi. 300 metrekare mermer yenilenirken, sahne kısmında 50 metrekare mermerin ise tamiratı yapıldı. Ayrıca Tematik Lise kısmında tır yanaştırma amaçlı kullanılmak üzere beton zemin yapım çalışması gerçekleştirildi.

    Belediye Başkanı Alper Taban, beraberindeki AK Parti İlçe Başkanı Mustafa Durmuş, AK Partili yöneticiler ve meclis üyeleri ile Milli Eğitim Müdürü Ali Doğru ve kampüs okul idarecilerinin katılımıyla yapılan çalışmaları yerinde inceledi.

    Meslek, altın bilezik

    İncelemeler sonrası bir açıklama yapan Başkan Taban, “Bugün İnegöl’ümüzün çok değerli bir eğitim öğretim alanı içerisindeyiz. İnegöl Hacı Sevim Yıldız Mesleki Eğitim Kampüsü içerisindeyiz. Burada incelemeler yapmak üzere geldik. AK Parti İlçe Başkanımız, Milli Eğitim Müdürümüz, okul müdürlerimiz, meclis üyelerimiz ve yöneticilerimizle yapılan çalışmaları yerinde görmek istedik. Burada çok kıymetli bir yapı var, organizasyon var, imkan var. Meslek, malumunuz altın bilezik. Çocuklarımıza, evlatlarımıza gelecekte iyi bir meslek sahibi olmaları adına bu kampüs yapıldı ve burada Allah’ın izniyle her geçen gün İnegöl’ün yıldızı olacak, İnegöl’ün her zaman marka değerini yükseltecek bir çalışma yükseliyor” dedi.

    Öğrencileri Hacı Sevim Yıldız Mesleki Eğitim Kampüsünde eğitim görmeye de davet eden Başkan Taban, “İnşallah yakın gelecekte burada çevre düzenlemeleriyle, spor alanlarıyla, kültürel alanlarıyla, ulaşım ve her türlü çalışmalarıyla çok güzel geliştirilmiş bir kampüs vatandaşımızın hizmetine devam edecek. Ben bu vesileyle tüm öğrenci kardeşlerimizi meslek öğrenmeye, meslek liselerinde eğitim almaya davet ediyorum. Meslek kıymetli bir şey. Buradan okuduğu bölümden mezun olup hemen İnegöl’de iş sektörü içerisinde girebilme imkanına sahip öğrencilerimiz” diye konuştu.

    Taban, kampüs alanında yapılan çalışmalardan da söz ederek “Bizler de buradaki oluşuma destek ve katkı sunabilmek adına durak bölgelerinde öğrencilerimiz için bekleme alanları oluşturmaya çalıştık. Yine amfi alanında bazı eksiklerin giderilmesi için çalışmalar yaptık. Yine burada eksik olan alanlarda adımlar atarak öğrencilerimizin de mutlu olacağı düzenlemeleri yapmak istiyoruz. Burası bizim şehrimizin aslında bir tanıtım yüzü olarak da ifade edilebilir. Gelen misafirlerimizi dahi gezdirebileceğimiz bir mekan. Pek çok büyük şehre nasip olmamış bir eğitim vadisindeyiz. Buradan yetişen gençler hayata atılmış olacaklar, onlar da inşallah yeni yeni güzelliklere imza atmış olacaklar. Dolayısıyla ben velilerimizin de ailelerimizin de bu kampüsü görmelerini ve burada eğitim almalarını istiyorum. Yapılan çalışmaların da hayırlı olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

  • Müdür Yıldız Sinop’un eğitimdeki projelerini anlattı

    Müdür Yıldız Sinop’un eğitimdeki projelerini anlattı

    Sinop İl Milli Eğitim Müdürü Ercan Yıldız katıldığı bir televizyon programında ildeki eğitim öğretim faaliyetleri ile Müdürlük tarafından yürütülen ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ temalı projeleri tanıtı.

    2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde öğrencilerde 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek ve öğrencileri bütüncül bir anlayışla çift kanatlı bireyler olarak yetiştirmek için ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ teması ile projeler geliştirdiklerini belirten Ercan Yıldız, “Projelerimizde öğrencilerimizi, öğretmenlerimizi ve velilerimizi uygulamalı eğitimler, çevrim içi seminerler, çalıştaylar ve dijital uygulamalar ile buluşturduk. Milli manevi değerleri gelişmiş, kendisi ve doğal çevresi ile barışık, hayata dair sorunlara gerçekçi çözümler üreten girişimci bireyler yetiştirmek için üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, iş dünyası gibi eğitimin tüm paydaşları ile işbirliği yaptık. Bu tema çerçevesinde 28 farklı konuda eğitimdeki tüm paydaşlarımızı öğretmen, öğrenci, veli hayat boyu öğrenme ile tüm Sinop’u kapsayan projeler ve çalışmalar yürütmekteyiz” dedi.

    Pandemi sürecinde yapılan çalışmalarla başlayan Müdür Yıldız, “Uzaktan eğitim sürecinde 106 EBA destek noktası ve 7 Mobil EBA Destek Aracı’nı en kısa sürede öğrencilerimiz için hazırladık. İlimizdeki kurum sayısına oran ile EBA Destek Noktası sayımız Türkiye’de başat rol almaktadır. Mobil araçlarımız ile 15 bin 783 kilometre yol kat ederek 758 öğrencimizin canlı derslerine ulaşmalarını sağladık. ‘Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi Kontrol Kılavuzu’ yönergesiyle ilimiz geneli 176 okul ve kurumumuzun yine en kısa sürede ‘Okulum Temiz’ belgelerini tamamladık. Bu kapsamda tüm idarecilerimize ve diğer çalışanlarımıza uygulamalı eğitimler verdik. Mart ayında salgın sürecinin başlamasıyla tüm meslek liselerimiz, bilim sanat merkezimiz ve halk eğitim merkezlerimiz ülkemizin her köşesinde olduğu gibi fedakarca ve gönüllülükle maske ve siperlik dikimlerine başladık hala üretmeye de devam ediyoruz” diye konuştu.

    Yıldız yapılan projeler hakkında ise şunları söyledi: “

    ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ temalı projelerimiz kapsamında yine salgın döneminin başlaması ve okullarımızın uzaktan eğitime başlamasıyla öğrencilerimizle ve velilerimizle sürekli iletişim halinde kaldık. Bu kapsamda her akşam saat 18.57-19.57 arası “Evde Kal Kitapla Kal Sağlıkla Kal” projesini #sinopokuyor hashtag ile twitter üzerinden yürüttük.

    ‘Okulum bahçede’ projesini biz temmuz ayı itibariyle okullarımızın açılışına hazırlık yaptığımız süreçte tasarladık. Okullarımızın açılışında öğrencilerimizi olabildiğince okul bahçelerinde ders yapabilecekleri sınıf düzenleri oluşturduk.

    ‘Çocuklar Tarım Öğreniyor’ projesi bizim İl Özel İdaresi, İl Genel Meclisi ile işbirliği ile yürüttüğümüz bir projedir. Bu kapsamda 5 okulumuza seralar kurduk. Öğrencilerimizin tarım, toprak üretim kavramlarını yaşayarak öğrenmelerini hedefledik.

    ‘Doğa Okulu’ bakanlığımız bünyesinde yürüttüğümüz bir proje, doğa ile iç içe keşfederek öğrenmelerini sağlayan doğa bilinci, açık alan rekreasyon aktiviteleri, doğa yürüyüşleri fidan dikimi gibi etkinliklerle yaşam becerilerini geliştiren bir ortam hazırladık.

    ‘Uzaktan Eğitime Sen De Destek Ol’ kampanyası bizim Valiliğimiz uhdesinde yürüttüğümüz bir proje. Canlı derslere katılım sağlayamayan öğrencilerimiz için yerelde yaptığımız çalışmaları içermektedir. İl genelinde toplam 1043 tablet bağışı yapıldı. Bağışlanan tabletlerde internet sorunu olan öğrencilerimiz için de tüm müfredatı kapsayacak çekimler ile dijital içerikler hazırladık ve öğrencilerimize ulaştırdık.

    ‘Her Ev Bir Tasarım Beceri Atölyesi’ projesi #evimtba etiketi ile okullarından uzak kalan öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal kişisel becerilerini yeteneklerini geliştirmek amacıyla tasarım beceri atölyelerini evlerimize taşıdık her akşam 19.57- 20.57 arası öğrencilerimiz velilerimiz yaptıkları çalışmaları bizlerle paylaşıyor. 176 Tasarım Beceri Atölyesi il genelinde hazır hale getirerek 2023 Eğitim Vizyonumuz kapsamında çalışmalarımıza devam etmekteyiz.

    ‘Veli Akademisi’ projesi, dediğimiz gibi eğitimdeki tüm paydaşlarımızı düşünerek hazırladığımız bir proje. Velilerimizi de uzaktan eğitim sürecine dahil ederek onların öğrencilerimizle evde yapabilecekleri basit etkinlikler, farklı eğitim metotlarına yönelik veli eğitimleri gerçekleştiriyoruz. Örneğin; Evde stem etkinlikleri, eğitimde yeni yaklaşım nöropedagoji, evde montessori etkinlikleri, eğlenceli oyun robotik ve kodlama, erken çocukluk döneminde yabancı dil eğitimi gibi birçok konuyu kapsıyor ve velilerimizden gelen talepler doğrultusunda planlamaya devam ediyoruz.

    ‘Eğitim Danışmanlığı’ projesi öğrencilerimiz için yürüttüğümüz, proje danışmanlar ve uzmanlar aracılığı ile kendilerini tanımaları, hedeflerini belirlemede danışmanlık yaptığımız bir proje. Bu süreçte proje kapsamında Süleyman Beledioğlu ile 12. sınıflarımızı, Erol Erdoğan ile 8. sınıflarımızı buluşturduk.

    ‘Eğitim Akademisi’ projesi ise öğretmen ve idarecilerimize yönelik eğitimleri kapsamaktadır. Bu kapsamda da yine 37 çevrimiçi eğitim yaparak 3 bin 818 öğretmen ve idarecimize eğitimler verdik.

    ‘Masallarla Büyüyorum’ projesi ve Bakanlığımızın ‘Anadolu Masalları’ projesi uzaktan eğitim sürecinde yine masal anlatıcılığı eğitimi almış öğretmenlerimizle ve benim de bizzat katıldığım anlatımlarla devam etmektedir. Şu ana kadar 1435 öğrencimize bize özgü masallar anlatıldı.

    ‘Genç Kalemler’ projesi öğrencilerimiz edebiyata yazı ve şiir ile kendini ifade edebilme becerilerine yönlendirme hedeflenmiştir. Kariyer planlarında yazarlık olan öğrencilerimizi gazete, dergi gibi yayınlarını desteklemekteyiz.

    ‘Montessori Sinop’ projesi 2023 Eğitim vizyonumuza paralel olarak hazırlanan özellikle okul öncesi ve ilkokulda, ‘Her çocuk özeldir ve her çocuk öğrenir, yeter ki yeterli zaman ve mekan verilsin’ ilkesi ile her sınıfımızda küçük tasarım beceri atölyeleri oluşturmayı hedeflediğimiz bir proje. Bu kapsamda okul bazında ve sınıf bazında uygulama örneklerimiz mevcut. Ayrıca kendi bünyemizde eğitim akademisi projesi kapsamında il genelinde 400’e yakın öğretmenimize montessori eğitimleri verdik.

    ‘İsmiyle Müsemma Okullarımız’ projesi okullarımıza isimleri verilen tarihi ve/veya önemli şahsiyetleri öğrencilerimize tanıtmayı hedefledik. Salgın sürecinde diğer projelerimizi revize ettiğimiz gibi bu projeyi de dijital ortama taşıdık. Okullarımız kendi okul ismine ait kişiyi tanıtan videolar hazırlıyorlar bizlerde haftalık olarak sosyal medya hesaplarımızda yayınlıyoruz. Her okulun tarihi belli tüm okullar tamamlandığında bütün videolarımızla ‘Sinop İsmiyle Müsemma Okullarımız’ belgeseli hazırlayacağız.

    ‘Sinop Tarihini Öğreniyor’ projesi ilkokul ortaokul ve ortaöğretim öğrencilerimize Sinop’un tarihi ve kültürel mekânlarını dokusunu tanıtmak amacıyla hazırladığımız bir proje. Yine salgın döneminde gönüllü öğretmenlerimiz ve idarecilerimizle öğrencilerimizi bu mekanlarla çevrimiçi ortamda veya canlı yayınlarla buluşturmaya devam ediyoruz.

    ‘Bir Kitapda Sen Anlat’ projesi anaokulları, ilkokullar, ortaokullar ve ortaöğretim öğrencilerimizin kitap okumaya olan ilgiyi ve hitabet gücünü artırmak ana dilimizi doğru kullanma şuurunu kazandırmak okulunu temsil etme sorumluluğu kazandırmak amaçlanmıştır.

    KUZKA ve SOGEP destekli ‘Sinop Yeteneklerini Keşfediyor’ projesi eski RAM binamızın tam donanımlı bir STEM merkezi, bir yetenek atölyesine dönüştürülmesi, bu kapsamda 2 ortaöğretim 6 temel eğitim olmak üzere 8 tane tasarım beceri atölyesinin bulunduğu ve tüm okullarımızın kullanımına sunacağımız büyük bir proje.

    ’Değerlerimiz Işığında Söyleşiler’ projesi özellikle kendi yürüttüğüm lise öğrencileri ile buluşarak onlarla gelecek, geçmiş, milli ve manevi değerler özellikle de sosyal medya kullanımları ile ilgili söyleşiler yaptığımız bir proje. Zaman zaman çevrimiçi ortamda buluşmaya çalışıyoruz öğrencilerimizle.

    ‘Benim Kütüphanem’ projesi okul öncesi çağına gelen öğrencilerimizi kitapla buluşturmak ve okula hazır bulunuşluklarını artırmak amacındayız

    ‘Ahşap Oyuncak Atölyesi, Keten Evi Ve Atölyesi’: Ahşap ve keten Sinop’un vazgeçilmezleri arasındadır. Keten zaten coğrafi işaret olarak kazandırılmıştır. Bu süreçte Türkiye’de sayılı olan ahşap oyuncak atölyesini halk eğitim merkezi kanalı ile açtık, oyuncak yapımı ve ahşabın işlenmesi, eğitim materyali yapımı gibi konularda kurslar açtık. Yine keten evi ve atölyesinde de Sinop’a özgü keten işleme ve dokuma tezgahları ile kurslar açtık. Böylece bireylere yeni iş imkanları oluşturacak eğitimler vermeye devam ediyoruz.

    ‘Akademik Danışmanlık Uygulaması’ Sinop Üniversitesi ile yapılan iş birliği protokolü kapsamında okullarımız ile üniversitedeki akademisyenlerimizi eşleştirerek okullarımızın her türlü akademik ve bilimsel desteği almalarını sağladığımız Türkiye’de sayılı ilde uygulanan bir projedir.

    “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” yine Türkiye’de bizim yürüttüğümüz uzaktan eğitime dair sorunların ve çözüm yollarının konuşulduğu, tespit edildiği iyi örneklerin yaygınlaştırılması ve paylaşılması hedeflenen 8 ayrı alt komisyon ile yürüttüğümüz ve 2 gün süren çevrimiçi bir çalıştaydı.

    Erasmus + projelerinde 24 adet personel hareketliliği 1 öğrenci hareketliliği, Etwinning projelerinde 62 öğretmenimiz Ulusal Kalite Ödülü, 27 öğretmenimiz Avrupa Kalite Ödülü, 4 okulumuz Etwinning Okulu ödülü, 1 öğretmenimiz ise Türkiye Özel Ödülü almaya hak kazandılar. TÜBİTAK projelerinde ise bu yıl 4004, 4005 ve 4007 çağrılarında toplam 11 başvuru gerçekleştirdik.”

    Ercan Yıldız bu proje ve faaliyetler ile Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün eğitim öğretim faaliyetlerinde öncü rol oynadığını aktardı.

  • Başkan Yıldız: “Yarıyıl tatili yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olmalıdır”

    Başkan Yıldız: “Yarıyıl tatili yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olmalıdır”

    Samsun Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Hamdi Yıldız, “Bakanlık 15 Şubat tarihi itibariyle eğitimin her kademesinde yüz yüze eğitimi başlatma iradesini ortaya koymuş bulunduğundan tatil döneminde bazı ivedi adımların atılması zorunludur. Yarıyıl tatili yüz yüze eğitime hazırlık dönemi olmalıdır” dedi.

    Samsun Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube Başkanı ve Memur-Sen İl Temsilcisi Hamdi Yıldız 1. kanaat döneminin sona ermesi vesilesiyle önemli açıklamalarda bulundu. Dönem hakkında değerlendirmelerde bulunan Başkan Yıldız, “2020-2021 eğitim-öğretim yılı birinci dönemi, eğitimde her geçen gün telafisi daha da zor olacak kayıplar oluşturarak, öğretmenlerin fedakârlıkları, çoğu zaman eğitim kurumu yöneticilerinin kullanmış olduğu insiyatifler doğrultusunda tamamlandı. Salgın nedeniyle büyük oranda uzaktan eğitim yöntemiyle gerçekleştirilen birinci yarıyılın sonunda objektif bir ölçme-değerlendirme yapmak, başarı notu takdir etmek mümkün olmadı. Okullar öğrencisiz, öğretmenlerimiz sınıflarından uzakta, kendileri açısından meşakkatli bir eğitim-öğretim sürecini geride bıraktılar. Dünyayı etkisi altına alan korona virüsü salgınından en fazla etkilenen alanlardan biri de eğitim-öğretim oldu. Yüz yüze eğitime ara verilmesi gibi, salgınla mücadele konusunda alınması zorunlu ve kaçınılmaz kararlar, eğitim-öğretimin her aşaması ve kademesine ne yazık ki telafisi zor zararlar vermiştir, hâlâ da vermeye devam etmektedir. Hayatın her alanda normalleşmesi için, salgının sona erdirilmesi adına alınan tedbirlere uyulması hepimizin sorumluluğudur. Bu süreçte oluşan öğrenme kayıplarının telafisi, yüz yüze eğitime geçilebilmesi için normalleşme gerekli ve zorunludur” dedi.

    Uzaktan eğitime geçiş sürecinden bahseden Başkan Hamdi Yıldız, “2020-2021 eğitim-öğretim yılı salgınla mücadele tedbirleri kapsamında 31 Ağustos tarihinde TRT EBA, EBA ve canlı dersler kullanılarak uzaktan eğitim yoluyla başlatıldı. Yüz yüze eğitim, ana sınıfları ve birinci sınıflar için 21 Eylül’de başladı. 12 Ekim tarihinden itibaren ilkokullar, köy okulları, 8 ve 12. sınıflar, lise hazırlık sınıfları ile özel eğitim öğrencileri için; 2 Kasım tarihinden itibaren ise 5 ve lise 9. sınıflarda yüz yüze eğitime geçildi. Ancak salgının yeniden artış göstermesi üzerine ilk ara tatil sonrası 23 Kasım tarihinden itibaren uzaktan eğitim başlatıldı” diye konuştu.

    Eğitim yönetiminde kararlılık, koordinasyon ve uyumun esas olduğunu belirten Yıldız, “Salgın sürecinde eğitim yönetiminde kararlar zamanında alınmalı, süreç içerisinde alınan farklı kararlar eğitim çalışanlarını belirsizlik içerisinde ve zor durumda bırakmamalıdır. İkinci dönem bu tür kararsızlıklara ve çelişkilere düşülmemelidir. Bakanlığın eğitim paydaşlarıyla istişare hâlinde olması, merkez ve taşra teşkilatları arasında güçlü koordinasyon kurması zorunludur. Zor şartlarda birçok şeyden mahrum olarak sürdürülmeye çalışılan eğitim faaliyetlerinin verimliliğinin ve niteliğinin artırılması için istişareyle uygulanabilir net kararların alınması önemlidir” şeklinde konuştu.

    Uzaktan eğitimin öğretmenlerin fedakârlıklarıyla icra edildiğini belirten Başkan Yıldız, “Bu süreçte eğitim-öğretim, TRT EBA kanalları ve EBA platformu başta olmak üzere uzaktan eğitim araçlarıyla sürdürülmüştür. Ancak canlı ders veya EBA TV erişiminde bölgesel ve yöresel eşitsizlikler ile aynı eğitim kurumundaki öğrenciler arasında dahi var olan eşitsiz derse katılım imkânları, merkezi planlamanın göremediği sonuçlar üretmiştir. Bu olumsuz duruma rağmen, öğretmenlerimizin öğrencilerin eğitimde geri kalmaması adına gösterdiği olağanüstü ve fedakârca çabalar, uzaktan öğrenimi mümkün kılmıştır. Öğrencisi için sabahın erken saatlerinden gece geç saatlere kadar bilgisayar başında, bir yandan öğrencisinin dikkatini derste tutmaya çalışıp diğer yandan ders veren öğretmenlerimiz, bu zorlu süreçte hem eğitimin ayakta tutulmasının hem de öğrenme kayıplarının en aza indirilmesi mücadelesinin mimarları olmuştur” ifadelerini kullandı.

    Öğrenme kayıplarının telafisi için şimdiden planlama yapılması gerektiğini dile getiren Yıldız, “Salgın süreci özellikle eğitimde fırsat eşitliği konusunda eğitim sistemimizdeki sorunları daha görünür kılmıştır. Sosyoekonomik özelliklerin uzaktan eğitime erişim imkânlarına etkisi göz önüne alındığında yüz yüz eğitimin ertelenmesinin daha fazla mümkün olmadığı ortadadır. Önümüzdeki günlerde Bakanlığın ana odak noktası, uzaktan eğitim sürecinde oluşan öğrenme kayıplarının giderilmesi olmalıdır. Bu amaçla öğrenme kayıpları tespit edilmeli, okulların kapasitesi güçlendirilmeli, öğrenciler yönlendirilmeli, öğretmenler desteklenmelidir. 25 Ocak tarihi itibarıyla Destekleme ve Yetiştirme Kursları’nda yüz yüze eğitime başlanacak olması kararı yerinde ve doğrudur. Ancak, bu kararın okul yönetimlerine ve öğretmenlere yeterli hazırlık imkânı bırakılmadan alınmış olması eğitim çalışanlarını zor durumda bırakmıştır” sözlerine yer verdi.

    “Ertelenen sınavlarda belirsizlik giderilmelidir” diyen Hamdi Yıldız, “Eğitimin uzaktan sürdürüldüğü eğitim-öğretim yılının birinci döneminde aynı şekilde hizmet içi eğitimlerden unvan değişikliği sınavına kadar personel politikasının belkemiği niteliğindeki çok sayıda faaliyet de askıya alındı veya ertelendi. Geçici bir tedbir olarak zamanında gerekli görülen bu ve benzeri faaliyetler daha fazla ertelenmemelidir. Ertelenen unvan değişikliği sınavlarının ne zaman gerçekleştirileceğinin duyurulmaması, belirsizliğe ve haklı beklentinin karşılıksız kalmasına neden olmuştur. Eğitim-öğretimin yükünü çeken eğitim personelinin unvan değişikliği sınavları beklentileri karşılanmalı, sınav tarihi netleştirilerek gerekirse online gerçekleştirilmelidir” diye açıklamasını sürdürdü.

    Eğitim çalışanlarının yer değişikliği taleplerinin karşılanmasını isteyen Yıldız, “Başkan Yıldız açıklamasını: “Salgın süreci ve alınan tedbirlerin doğurduğu olumsuz sonuçlar gözetilerek, öğretmenlerimizin il içi ve iller arası yer değişikliği talepleri, mazeretlerinin giderilmesi başta olmak üzere, istekleri dâhilinde mağduriyet üretmeyecek ve yeni mağduriyetlere sebebiyet vermeyecek şekilde karşılanmalıdır” dedi.

    En az 60 bin öğretmen ataması yapılması ve sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmesi çağrısında bulunan Hamdi Yıldız, “Öğretmen açığı, ücretli öğretmenlik gibi hak kayıplarına neden olan güvencesiz istihdam türleriyle kapatılmak yerine, öğretmen ihtiyacı gözetilerek yarıyıl tatili döneminde en az 60 bin öğretmen atanması yapılmalıdır. Aynı işi yapan, aynı sorumluluklara sahip kamu görevlileri arasında eşit olmayan özlük hakları doğuran statü farklılıkları kabul edilemez. Öğretmenler odasında farklı haklara sahip eğitimcilerin bulunması ayrımcılıktır. Bu ayrım eğitimciler arasında iş barışına, öğretmenin iç huzuruna ve eğitimin verimliliğine zarar vermektedir” diye konuştu.

    Bir meslek kanunun çıkarılması talebini de ileten Başkan Yıldız, “Öğretmenin yetiştirilmesinden emekliliğine kadar öğretmenlik mesleğini bütün olarak ele alacak, yöneticilik ve liderlik süreçlerine katılım, bu pozisyonlardaki mali, sosyal ve özlük hakları da içerecek, uluslararası standartlara uygun, öğretmenliğin kariyer mesleği niteliğini dikkate alan, öğretmenin etkinliğini artıracak, itibarını yükseltecek nitelikte bir meslek kanunu eğitimin geleceği açısından ertelenemez bir zorunluluktur” şeklinde konuştu.

    Yarıyıl tatilinde okulların yüz yüze eğitime hazır hâle getirilmesi gerektiğini ifade eden Yıldız, “Bakanlık 15 Şubat tarihi itibariyle eğitimin her kademesinde yüz yüze eğitimi başlatma iradesini ortaya koymuş bulunduğundan devam eden salgın süreci gözetilerek tatil döneminde bazı ivedi adımların atılması zorunludur. Bu çerçevede okulların yüz yüze eğitime hazır hâle getirilmesi ekseninde okullara bütçe/ödenek tahsisi yapılmalı, okullarda güvenlik önlemleri artırılmalı, öğrenme kayıplarının hızlı bir şekilde tespiti ve giderilmesi için ilave kurs/ders imkânları getirilmeli, istekleri dâhilinde aşılamada öğretmenlere öncelik verilmeli, unvan değişikliği sınavları başta olmak üzere ertelenen sınavlar bir an önce gerçekleştirilmeli, salgın sürecinde ortaya çıkan özlük hakları kayıplarını telafi edecek, yüz yüze eğitime ara verilmesi hallerine ilişkin toplu sözleşme hükmünü eksiksiz hayata geçirecek somut düzenlemeler yapılmalıdır. Salgın süreci eğitim sistemi içindeki tüm paydaşlarla işbirliğine dayalı etkin bir iletişimin önemini ortaya koymuştur. Bundan sonraki süreçte, bunun gereklerini yerine getiren adımlar atılması olumlu olacaktır” sözlerine yer verdi.

  • Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Yıldız: “Öğrencilerin yüzde 66’sı uzaktan eğitimden mahrum”

    Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız, yaptıkları anket sonucunda Samsun il genelinde 90 bin (yüzde 34) öğrencinin uzaktan eğitimden faydalandığını, 175 bin (yüzde 66) öğrencinin ise uzaktan eğitimden mahrum kaldığını söyledi.

    “Uzaktan eğitime erişimde yaşanan sorunlar” üzerine Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şubesi tarafından bir anket düzenlendi. Ankete 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. Anketin sonucunun açıklanmasının ardından Eğitim-Bir-Sen Samsun 1 Nolu Şube Başkanı Hamdi Yıldız açıklamalarda bulundu.

    Anketin sonucunu değerlendiren Hamdi Yıldız, “Eğitim-Bir-Sen 1 Nolu Şube olarak düzenlediğimiz ‘Uzaktan Eğitime Erişim ve Online Sınavlarla’ ilgili anketimiz sonuçlandı. Anketimize 83 bin 277 öğrencinin öğretmen ve yöneticileri katılarak soruları cevaplandırdı. En önemli sorulardan biri olan ‘kaç öğrencinin uzaktan eğitime eriştiğinin’ cevabı ise yüzde 34. Örgün eğitime devam eden 265 bin öğrenci sayımızı göz önüne alırsak şu anda il genelinde 90 bin öğrencimiz uzaktan eğitimden faydalanırken, 175 bin öğrenci, yani öğrencilerin yüzde 66’sı bu eğitimden mahrum kalmaktadır” dedi.

    “Online sınavlarda da durum farklı değil, sınavlar online girişler offline”

    Başkan Hamdi Yıldız, online sınavlarla ilgili olarak da, “Ankete katılanların yüzde 52.7’si yapılan sınavları güvenilir ve geçerli bulmadığı yönünde görüş beyan etmiştir. Online sınava katılanlardan uzaktan eğitime katılım sağlayan yüzde 34’lük kesim, uzun süreli uzaktan eğitim derslerinin sınava girme isteğini azalttığı, sınavın hafta içi ders saatleri sonrasında olması girişi azaltan etkenlerden olduğunu, TYT ve LGS gibi sınavların yüz yüze yapılacağı bir zeminde deneme sınavlarının online yapılması ve sınav sorularının paylaşılıyor olmasının da sınava olan cazibeyi ortadan kaldırdığını, altyapının yetersizliği, öğrencilerin soruları cevaplarken sistemin takılması, sınav devam ederken düşülmesi sınava girişleri daha da azalttığı görüşünü savunmaktadırlar. Günde 8-10 saat uzaktan eğitime erişme çabası veren öğrencilerin bunun üzerine bir de dijital ortamda sınava girmeye zorlanması milli eğitim müdürlüğünün öğrencilerin akademik yönden gelişiminden ziyade sayılar üzerinden alınacak sonuç odaklı bir çalışma görüntüsü vermektedir. Gerçekleri görmezden gelen bu yaklaşım her zaman olduğu gibi reklam kokmaktadır” diye konuştu.

    “Erişim cep telefonları ile sağlanıyor”

    Erişimin en çok cep telefonları üzerinden sağlandığına da değinen Başkan Yıldız, “Öğrencilerinizin ’uzaktan eğitime erişimi hangisi ile gerçekleşmektedir’ sorusuna velilerimizin verdiği cevaba göre, öğrencilerimizin yüzde 72’lik çoğunluğu uzaktan eğitime cep telefonlarını kullanarak katılmaktadır. Çocuklarımız yüzde 19 oranında ise bilgisayar kullanarak uzaktan eğitim faaliyetlerini yürüttüklerini ifade etmişlerdir. Yüzde 8’lik kısmın tableti var ve TV/uydu ise an az kullanılan erişim aracıdır. Dolayısıyla öğrencilerimizin büyük çoğunluğu maalesef cep telefonlarıyla derslere katılmaya çalışmaktadır. Bu durumun da ne kadar verimli olduğunu kamuoyunun takdirine bırakıyoruz. Öğretmen ve idarecilerimiz pandemi sürecinde bakanlığımız tarafından uygulanan uzaktan eğitim çalışmalarının kısmen faydası olduğunu düşünüyorlar. Anketimiz katılımcılarının yüzde 66’sı böyle düşünürken yüzde 6,3’ü bu faaliyetlerin hiçbir faydası olmadığı kanaatinde. Katılımcıların yüzde 27’lik kısmının bu konuda düşüncesi olumlu yönde” ifadelerini kullandı.

    Öğretmenlerin kullandığı çevrimiçi programlar hakkında da konuşan Yıldız, şunları söyledi:

    “Öğretmenlerimizin yüzde 61’lik kısmı uzaktan eğitim faaliyetlerini bakanlığımızın EBA platformu üzerinden yürüttüklerini ifade etmekteler. Yüzde 39’luk kısım ise Zoom gibi programlar kullanarak öğrencileriyle uzaktan eğitimini gerçekleştirmektedirler. Okul yöneticilerimize sorulan bir soruya göre de çocuklarımızın yarıdan az kısmı (yüzde 49) ancak gereğince uzaktan eğitim erişmektedir. Erişim oranı okulun bulunduğu ilçe merkezi ya da mahalleye göre değişmektedir. Kırsal bölgeleri fazla olan ilçelerimizde katılım oranı daha da düşmektedir.”