Etiket: Yerli

  • Şener: “Yerli Otomobil Üretimi İçin En Doğru Adres Bursa”

    Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Şener, yerli otomobil için en doğru adresin Türkiye’nin otomotiv üssü Bursa olduğunu söyledi.

    Türkiye’de oda ve borsalara rol model olan BTSO’nun sektörel konseyleri, Bursa ekonomisine yönelik çalışmalarına devam ediyor. BTSO Otomotiv ve Taşıt Konseyi; Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Proje Direktörleri İsmet Kağan Yıldırım ve Mustafa Erdönmez’i ağırladı. BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Şener, toplantıda yaptığı konuşmada, Bursa’nın gelişmiş alt yapısı, genç ve kalifiye işgücü, rekabetçi ve güçlü tedarik zinciri ile Türkiye’nin otomotiv üssü olduğunu söyledi. Şener, sektörün uluslararası standartlarda üretim kabiliyeti ve ürün kalitesi ile dünya pazarlarına ihracat yaptığına dikkat çekti.

    Yerli otomobil üretiminin Türkiye’nin stratejik hedeflerinde önemli bir yer tutacağını belirten Cüneyt Şener, “BTSO olarak ülkemiz adına tarihi bir fırsat yakaladığımız yerli otomobilin üretimi konusunda inancımızı ve kararlığımızı ilan ettik. Avrupa’nın en iyi otomotiv test merkezi, bildiğiniz gibi Bursa’mızda kuruluyor. İlk yerli otomobilimizin de Yenişehir’de hayata geçirilecek merkezde test edilmesini arzu ediyoruz. Yerli otomobilin Bursa’da üretilmesi durumunda kent ekonomisi önemli bir değer kazanacaktır” dedi.

    Yerli otomobilin Bursa sanayiinin 50 yıllık vizyonunu oluşturan Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi’nde (TEKNOSAB) üretilmesini istediklerini anlatan Şener, bölgenin modern alt yapısı, güçlü lojistik ağı ve üretim modeli ile yüksek teknolojili yatırımların merkezi olacağına dikkat çekti.

    “YERLİ FİRMALARIMIZIN GELİŞMESİNİ SAĞLAMALIYIZ”

    BTSO Otomotiv ve Taşıt Konseyi Üyesi Halil Akgül, yerli üretimin büyük önem arz ettiğini ifade ederek, “Türkiye’nin ihracatında ve dışa bağımlılığın azaltılmasında yerli sermayenin ciddi katkıları var. Bursa ekonomisinin gelişmesinde de yerli aktörler her zaman desteklenmeli. Yerli firmalarımıza sahip çıkmalıyız. Firmalarımızın küresel ölçekte önemli bir noktaya getirilmesi için çalışmalıyız” dedi.

    BTSO Meclis Üyesi İbrahim Gülmez ise yerli markalara tüm sektörlerde destek verilmesi gerektiğini vurguladı.

    Başbakanlık Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Proje Direktörü İsmet Kağan Yıldırım ise, ajansın çalışmaları ve hedefleri konusunda sunum yaptı. Yıldırım, Türkiye’nin otomotiv yan sanayiindeki mevcut gücü, Avrupa başta olmak üzere gelişmiş ülkelerde sektörün durumu ve geleceğine dair bilgileri paylaştı.

  • Vali Çiçek: Yerli Ürün Kullanın

    Muğla Valisi Amir Çiçek, vatandaşların yeri ve milli ürünleri kullanmaları konusunda uyarıda bulundu. Vali Çiçek, Ula’nın Gökova Mahallesinde bulunan Gökova Süt Ürünleri tesislerini ziyaret etti. Ziyarette Vali Çiçek’e Ula Kaymakamı Ali Yılmaz, Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürü Nazif Ekici eşlik etti.

    Gökova Süt Ürünleri Sorumlu Müdürü İbrahim Kahveci, Vali Çiçek ve beraberindeki heyeti karşılayarak yaptıkları üretim hakkında heyete bilgi verdi. İşletme Müdürü Kahveci, tesiste çevreden toplanan sütlerden yoğun olarak yoğurt çeşitleri, ayran, beyaz peynir, kaşar ve tulum peyniri üretimi yapıldığını belirtti. GEKA 2012 Yılı Tarıma Dayalı Sanayide Katma Değerin Arttırılması Mali Destek Programı Kapsamında Ege’ye Özgü Zeybek Peyniri Projesini yürüttüklerini aktaran Kahveci, çiftçi vatandaşların desteklenmesi ve yöresel ürünlerin daha çok üretilmesi için çaba sarf ettiklerini dile getirdi.

    Yörenin tarımsal faaliyetlerinin çok iyi tanıtılmasını gerektiğini söyleyen Vali Çiçek, “Tarım ve turizm birbirlerini destekleyen iki sektör. Tarımı turizmden ayırmamız mümkün değil. Turizm tarımı, tarım turizmi desteklemek zorunda. Üretilen tarımsal ürünlerin turizm alanında tüketilmesi hem tarımsal faaliyetleri destekler, hem de turizm bölgelerinde yerli ürün kullanılmış olur. Asıl milliyetçilik çok çalışıp, üreterek bulunduğumuz alanda en iyisini yapmaktır. Ortak akıl ve kolektif hareketle bunu sağlamalıyız. Biz meralarımızı ve suyumuzu iyi kullanırsak daha iyi üretim yaparız. Bu gibi tesislerin çalışması için çiftçimizin üretmesi gerekiyor. Devleti milleti toprağı sevmek üretimle olur. Hayvancılık yapanların sayısını arttırmamız gerekli” dedi.

  • Türkiye’nin ’Yerli Elektromobil’i

    Kütahya’da, 100 kilometrelik mesafeyi sadece 1,5 TL’lik elektrik harcayarak gidebilen ’DPÜ Duscart Elektromobil’, halka tanıtıldı.

    Kütahya Dumlupınar Üniveristesi (DPÜ) elektrikli araç ekibi Duscart Elektromobil Takımı, üretmiş olduğu yerli ve elektrikli aracın tanıtımını Kütahya AVM’de yaptı.

    Mühendislik Fakültesi öğrencilerinin yaptığı araba, tam dolu batarya ile 90 kilometrelik yol alabildiği ve 100 kilometre sadece 1,5 TL’lik elektrik harcadığı ifade edildi.

    “Ürettiğimiz araçla tek amacımız üniversitemizi ve Kütahya’yı daha üst basamaklara çıkarmak ve yerli üretime dikkat çekmektir” diyen Takım Kaptanı Semih Altın, elektrikli otomobili daha da geliştirmek ve Türkiye’nin hayali olan yerli otomobil üretimine elektrikli otomobil ile katkıda bulunmak istediklerini dile getirdi.

    ’DPÜ Duscart Elektromobil’in tanıtım etkinliğine Kütahyalılar yoğun ilgi gösterdi.

  • (Özel Haber) Yerli Otomobile Yerli Motor

    Kendisini sır gibi saklayan İzmirli bir şahıs, 15 metrekarelik laboratuvarında yeni bir motor sistemi icat etti. Yeni elektrikli motor, muadillerine göre yarı yarıya tasarruf sağlarken, yapılan testlerde mevcut motorlardan 5 kat daha güçlü olduğu ortaya çıktı.

    Serüvenine 1820’de Michael Fraday’ın ilk dairesel hareketi bulması ile başlayan elektrik motoru, İzmirli bir mucit sayesinde yeni bir kimlik kazandı. Yaklaşık iki asırdır kullanılan bu motorların çalışma prensibinde, stator isimli parça sabit, rotor isimli parça statorun ortasında dönüyor. Konvensiyonel elektrik motorlarında her bir rotor bobini, stator bobinlerinin her biri ile bir turda bir defa karşılaşır. Manyetik alanları bir defa etkileşir ve bir defa tork üretir.

    İKİ KATI TORK

    Kimliğini gizli tutan İzmirli şahsın ürettiği motorda rotor ve stator bobinleri, daire şeklindeki alanın etrafında ikisi birden zıt yönde hareket ediyor. Rotor ve statorun ikisi de döndüğünden, her bir rotor bobini, her bir stator bobini ile bir turda iki defa karşılaşır. Rotor ve statorun her ikisinin de dönüyor olması, dönme momenti oluşumunu eksiltmezken, döner statorlu motor, normal motora göre en az iki katı tork üretmektedir, başka bir deyişle yarısı kadar enerji kullanmaktadır.

    “TÜM ELEKTRİK MOTORLARINA UYGULANABİLİR”

    İsmini açıklamak istemeyen mucide bu önemli projede danışmanlık yapan İTO Vakfı Süleyman Taştekin Anadolu Mesleki Teknik Lisesi Elektrik Elektronik Öğretmeni Gazi Türkel, yaptıkları döner statorlu motorun milimetrik boyutlardan, birkaç metre büyüklüğe kadar tüm elektrik motorlarına uygulanabileceğini söyledi.

    Dünyada tüketilen mevcut enerjinin yüzde 65’inin elektrik motorlarının kullandığını anlatan Gazi Türkel, “Bu motor, normal motorlara göre yüzde 50 daha az elektrik tüketmektedir. Bu motor dünyamıza çok büyük katkı sağlayacaktır. Motor üretim maliyetinde yaklaşık yüzde 20 civarında bir artış olacaktır. Ama motorun tasarrufu sayesinde maliyeti kendini amorti edecektir” dedi.

    “YERLİ OTOMOBİLDE KULLANILSIN”

    Elektrik motorlarının taşıtlarda ve hızlı trenlerde çok yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandığını dile getiren Türkel, Türkiye’de büyük tartışma konusu olan yerli otomobilde de bu motorun kullanılması gerektiğini söyledi. Yaptıkları döner statorlu motorun özellikle yerli otomobilde kullanılması istediklerini vurgulayan Türkel, “Normal arabaların şarjı 2 saatte biterken bizim motorumuzun şarjı 4 saatte bitecektir. Uzun süreli bir menzile sahip olacaktır. Bu motorun her yerde kullanılmasını istiyoruz ama özellikle Türkiye’nin yerli üretim arabasında kullanılmasını istiyoruz. Bu motor orada kullanıldığı zaman o arabanın enerji tüketiminde üzerine rakibi olmayacaktır” dedi.

    İcat ettikleri motorun kullanılan elektrik enerjisini yarı yarıya azalttığını iddia eden Türkel, “Bu motor insansız hava araçlarında da havada kalma süresini iki katına çıkartacaktır” ifadelerini kullandı.

    “300 BİN TL’YE MAL OLDU”

    Yaptıkları döner statorlu motorun 20 yıllık bir süreçte ortaya çıktığını anlatan Türkel, “Çalışmalar, bir mekanik laboratuvara dönüştürülen 15 metrekarelik bir alanda yapıldı. Çalışmalar için yaklaşık 300 bin TL harcanıldığını düşünüyoruz. Büyük bir motor fabrikasının AR-GE laboratuvarında sistemin tork ölçümleri yapıldı. Döner statorlu motorun, klasik motordan 5 kat daha güçlü olduğu sonucu ortaya çıktı” dedi.

    YARI YARIYA TASARRUF

    İcat ettikleri motorun farkını piyasada satılan engelli akülü arabalarda kullanılan iki motor üzerinde gösteren Türkel, orijinal motorla modifiye edilerek döner statorlu tipe çevrilen motoru birbirine seri bağlayarak ölçümler yaptı. Yapılan ölçümlerde 1,500 gramlık yükte orijinal motor 18 amperlik güç kullanmasına rağmen hareket dahi edemezken, döner statorlu motor yaklaşık 9 amperlik güçle dakikada 1440 devir yaptı. Döner statorlu motor, 2 ve 3 kiloluk yüklerde bile devir gücünü kaybetmedi.

  • Türetken’den Yerli Otomobil Çıkışı

    AK Parti Erzurum Milletvekili Aday Adayı ve Karabük Üniversitesi Öğretim görevlisi Prof. Dr. Bahattin Türetken, yerli otomobilin üretim merkezi olarak Erzurum’un da düşünülmesi gerektiğini söyledi.

    Ak Parti Milletvekilliği Aday Adaylığı süreci boyunca Erzurum ile ilgili geliştirdiği projeler ile kendinden söz ettiren Türetken, prototipi tamamlanan yerli otomobilin seri üretimini, bölgeye hakim bir konum teşkil etmesi münasebeti ile Erzurum’da gerçekleştirebileceğini ve bunun için gerekli girişimlerin başlatılmasını gerektiğini dile getirdi.

    Türetken, oluşturulacak yerli otomobilin ana pazarının ülke içerisi olmasının yanı sıra Orta Asya ve Orta Doğu pazarının da göz önünde bulundurulması gerektiğini ve bunun için de Erzurum’un çok özel bir noktada olduğunu bildirdi.

    Türetken, sözlerine şöyle devam etti; ‘Erzurum’un sanayi alanında uluslararası üretime geçmeden bir sıçrama gerçekleştiremeyeceği belirgin bir gerçektir. Bu anlamda teknolojinin geliştirme merkezi batı illerimiz olsa da üretim alanında şehrimizi ön plana çıkarabilme ve üretimde ev sahibi olabilme konumuna taşımalıyız. Yerli otomobilde üretim merkezi ev sahipliğini alabilmemiz bu alanda sıçrama yakalayabilmemizi sağlayacaktır.

    Şehrimizin markalaşmasına büyük katkı sağlayacak bu adım için tüm sivil toplum örgütlerinin el birliği ile harekete geçmesi ve bu davaya sahiplenmesi gerekmektedir. Zira bu ev sahipliği ile hem istihdam alanı oluşturulacak ve hem de teknoloji üreten bir kent halini alacağız.

    Dolayısı ile bundan sonraki projelere de referans niteliğini taşıyacak olan yerli otomotiv üretim merkezi olma talebimizi yüksek sesle dile getirmeli ve bu yolda net bir tavır sergilemeliyiz.

    Erzurum’un başta Gürcistan, Ermenistan, Azerbaycan, İran ve Irak olmak üzere tüm pazarlara yakın olmakla birlikte liman kentlerine olan yakınlığı Erzurum’u bir adım ön plana çıkarmaktadır. Bu özelliği ile Erzurum yerli otomobil üretimi için kritik bir noktayı teşkil etmektedir.

    Tüm bu olasılıklar göz önüne alınarak, yerli otomobil üretim merkezi olma niyetini amacına ulaşacak bir şekilde gündeme getirmelidir.”