Etiket: Yaygınlaşıyor

  • Laparoskopik Ve Endoskopik Girişimler Yaygınlaşıyor

    Türkiye Endoskopik ve Laparoskopik Cerrahi Derneği Başkanı ve Gazi Üniversitesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Emin Ersoy, hastaya aynı anda laparoskopik olarak apandisit ve safra kesesi ameliyatı ile endoskopi işlemi gerçekleştirdi.

    Türkiye Endoskopik ve Laparoskopik Cerrahi Derneği Başkanı Prof. Dr. Emin Ersoy, genel cerrahide son 20 yıldır görülen en önemli gelişmenin teknolojinin genel cerrahi alanına girmesi olduğunu söyledi. Ersoy, daha önce açık olarak yapılan birçok ameliyatın günümüzde laparoskopik (kapalı) ya da robotik yöntemle başarıyla yapılabildiğini belirterek, “Hastamıza aynı anda laparoskopik olarak apandisit ve safra kesesi ameliyatı ile endoskopi işlemini gerçekleştirdik. Bu 3 işlem genellikle ülkemizde aynı anda uygulanan işlemler değildir” dedi.

    Prof. Dr. Emin Ersoy, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Açık yöntemle ameliyat edilen hastalar, operasyon sonrası günlerce hastanede yatıp haftalar sonra normal hayatlarına dönebilirken, kapalı yöntemle ameliyat olan hastalar birkaç gün içinde günlük yaşamlarına kaldıkları yerden devam etme şansı bulabiliyor. Endoskopi genel cerrahi alanında laparoskopi ile birlikte kullanılmaktadır. Tanısal endoskopik işlemlerde de yaygın olarak kullanılan endoskoplar, ileri laparoskopik işlemlerde genel cerrahların en büyük yardımcısıdır. Karın içerisinde yapılan yeni bağırsak ve mide geçiş yerlerinin kontrolü gerektiğinde kapalı olarak çıkartılması planlanan yerin tespiti gibi birçok uygulamada laparoskop ve endoskop birlikte kullanılırlar.”

    AMELİYATLARDA KULLANILAN İLERİ TEKNOLOJİ KOZMETİK FAYDA SAĞLIYOR

    Prof. Dr. Emin Ersoy, ileri teknolojik yöntemlerin operasyonlarda kullanılmasının hastaya büyük kozmetik faydalar getirdiğini söyledi.

    Karın bölgesinde oluşan büyük kesi yeri izlerinin kapalı yöntemle ameliyat edilen hastalarda bulunmadığını belirten Ersoy, ameliyat sonrası ağrıların da bu yöntem sayesinde son derece az olduğuna dikkat çekti.

    Prof. Dr. Emin Ersoy, gerçekleştirdiği son operasyonda hastanın hem apandisiti hem de safra kesesinin alındığını aynı zamanda endoskopi ile sorunlu olan midesinin kontrol edildiğini bildirerek sözlerini şöyle sürdürdü :

    “30 yıl önce ülser nedeniyle midesi alınan bir hastamızın yapılan tetkiklerinde apandisit ve birlikte safra kesesi taşı saptanmıştır. Bugün artık pek yapılmayan bir teknik ile 30 yıl önce geçirdiği mide ameliyatı sonucu, hiç kontrolü yapılmayan ve muhtemel karın ağrısının da bir nedeni olabilecek olası mide problemini saptamak için endoskopi yapılması planlanan hastamız, acil olarak ameliyata alınmış, hem apendisiti hem de safra kesesi kapalı (laparoskopik) yöntemle çıkartılmıştır. Hastamız uyurken endoskopi ile mide kontrolü de gerçekleştirilmiş ve 3 işlem bir arada gerçekleştirilmiştir.”

    LAPAROSKOPİK VE ROBOTİK CERRAHİ İLE HASTA KONFORU ARTIYOR

    Gazi Üniversitesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof.Dr.Emin Ersoy, karın içerisindeki geçirilmiş operasyona bağlı yapışıklıkların laparoskopik yöntemle açılarak gerçekleştirildiği bu operasyonun, genel cerrahide sık yapılan bir uygulama olmamasına karşın cerrahın bilgi ve eğitiminin hastaya sunduğu bir konfor olduğunun altını çizdi.

    Operasyon ile hastayı açık olarak ameliyat edip sonrasında endoskopi yapmak yerine aynı anestezi ile 3 girişimin bir arada gerçekleştirildiğini kaydeden Ersoy, “Gelecekte robotik cerrahinin işin içerisine daha fazla girmesi ve işlemi gerçekleştirmek için açılan delik sayısının azalması ile klasik cerrahi ile yapılan bir çok girişim laparoskopi+robot +endoskopi ile gerçekleştirilecek ve hasta konforu daha da artacaktır” diye konuştu.

  • Sivas’ta Organik Kümes Hayvancılığı Yaygınlaşıyor

    Sivas İl Özel İdaresi ile Hafik Kaymakamlığı Köylere Hizmet Götürme Birliği, Hafik Serbest Sistem Doğal Tavukçuluk Projesi’ne imza attı.

    Hafik ilçe merkezi ve Dışkapı, Düzyayla, Kabalı ile Çınarlı köylerinde hayata geçirilen proje kapsamında İl Özel İdaresi bütçesinden 30 metrekarelik kümesler yapılarak kümes içerisinde ihtiyaç duyulan yumurta nipelleri, yemlikler, suluklar ile askılıklar kullanıldı. Kümes etrafı koruma ve muhafaza amaçlı tel çit ile çevrilerek, zararlı olabilecek dış etkenlerden hayvanlar korundu. Her bir kümes, 150 tavuk kapasitesinde projelendirilirken, yaklaşık 200 bin liralık projenin 100 bin liralık desteğini İl Özel İdaresi karşıladı. Çiftçilerinde katkısı ile hayata geçirilen projede yıllık 33 bin lira gelir elde edilmesi bekleniyor.

    Sistem hakkında bilgi veren İl Özel İdaresi Genel Sekreteri Salih Ayhan, Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü’nün 2015 yılı içerisinde de yoğun bir çalışma sergilediğini belirterek, “Özellikle tarımsal sulama çalışmalarında önemli çalışmalar gerçekleştirdik. 65 adet sulama tesisinin yüzde 90’ını tamamlayıp yaklaşık 4 milyon lira harcadık. Kırsalda nüfusu canlı tutmak, tarımsal altyapıyı güçlendirmek adına hayata geçirdiğimiz önemli projelerimiz var. Meyvecilik ve sebzeciliği geliştirme, hayvancılığı yaygınlaştırma çalışmaları kapsamında mikro bazlı işler ortaya koyuyoruz. Son olarak Hafik ilçemizde serbest sistem doğal tavukçuluk projesini hayata geçirdik. Bu proje ile endüstriyel sistemin ve teknolojinin esiri olmayan tavukların doğada gezerek organik ürünler alınmasını sağladık. Günümüzde artık organik ürünlerin revaçta olduğunu ve bu ürünlerinde üreticisini maddi olarak memnun ettiğini biliyoruz. Hafik’te ortaya konan bu proje kapsamında 30 adet kümesi uygulamaya soktuk. Yaklaşık 200 bin liralık projemizin ilk meyvelerini almaya başladık. Bu tür projelerde kaymakamlıklarımızla ortak çalışıyoruz.”dedi.

  • (Özel Haber) ’Tedes’ler Yaygınlaşıyor

    Uşak’ın Banaz ilçesinde Trafik Elektronik Denetleme Sistemi (TEDES), kırmızı ışık ihlali ve aşırı hız yapan araç sürücüleri için denetimlere başladı.

    Türkiye’de ilçe bazında ikinci ilçe olarak Uşak’ın Banaz ilçesinde hizmet vermeye başlayan TEDES, trafik akışının kontrol edilmesi, ulaşımın denetlenmesi ve trafikte düzeni bozan araçlardan kaynaklanan kazaların önlenmesi amacıyla özellikle hız ve trafik ışık ihlali yapan araçların tespiti sonrası plakaların kaydedilerek ilgili kanunda öngörülen cezaya tabi tutulmasını sağlayacak. Günlük yaklaşık olarak 12 bin aracın karşılıklı geçiş yaptığı ilçenin İzmir-Ankara karayolu üzerinde olmasından kaynaklık geçmiş dönemlerde çok sayıda ölümlü ve yaralanmalı kazalar yaşanmıştı. Yaşanan kazaların ise bir çoğunun nedeni ışık ihlali ve aşırı hız olması kayıtlara geçmiş durumda. Trafik Elektronik Denetleme Sistemi ile kentin 3 farklı noktasında 6 denetleme cihazı ile 7 gün 24 saat otomatik olarak yapılacak olan denetlemelerle bu yaşanan kazaların minimuma indirilmesi öngörülüyor.

    Yetkili birimler tarafından konuyla ilgili yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:

    “Banaz ilçesi Kent Güvenlik Sistemleri ve Trafik Elektronik Denetleme Sistemi; 2918 sayılı Trafik Kanunun Ek Madde 16’ ya istinaden karayollarında can ve mal güvenliğini sağlamak, düzenli ve güvenli trafik akışını temin etmek amaçlarına hizmet etmek üzere kurulmuş veya kurulacak elektronik sistemlerin Emniyet Genel Müdürlüğünce trafik ihlallerinin tespiti amacıyla kurulmaktadır. Sistem Banaz İlçe Emniyet Müdürlüğü bünyesinde kurulmuş ve işletmeye hazır hale getirilmiştir. Günler süren sistem analiz ve kalibrasyon ayarlamaları tamamlanmış ve deneme süreci sağlıklı bir şekilde sona ermiştir. Sistem teknik ve idari olarak Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Daire Başkanlığı ve Haberleşme Daire Başkanlığı tarafından onaylanmıştır. Sistem 6 noktada hız tespiti ve 4 noktada kırmızı ışık ihlalinin tespitinin yapmakla beraber ayrıca 26 noktadaki Kent Güvenlik İzleme Sistemi sayesinde İzmir Ankara-Karayolunun Banaz Geçişinin izlenmesi 24 saat kesintisiz olarak sağlanmıştır. Sistem İlçe Emniyet Müdürlüğümüz binası içerisine kurulmuş olup, tüm kontrol ve işlemler yetkili emniyet görevlileri tarafından gerçekleştirilecektir. Sistem aynı zamanda Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından anlık kontrol ve izleme yeteneğine sahiptir. Trafik kurallarını ihlal eden araçların plakaları tespit edilerek anında ceza işlemi elektronik olarak gerçekleşecektir. Kavşaklarda kırmızı ışık ihlallerinden kaynaklanan kazaların önlenerek, can ve mal güvenliğini en üst seviyeye çıkarmak amacı ile sistemimiz kurulmuştur. Sistemin işleyişinde; kavşak noktalarında trafiği gözleyen kameralar kırmızı ışık ihlali yapan araçları ve radar görevi gören diğer kameralar ise hız ihlali yapan araçları tespit edip fotoğraflamaktadır. Fotoğrafların Trafik Kontrol Merkezine iletilmesi sonucunda ihlali yapan araç sürücüsü hakkında yasal cezai işlem yapılmaktadır. Sistem İlçe sınırları içerisindeki hız ihlallerini 3 noktada izlemektedir. Bu projenin asıl amacı sürücüleri cezalandırmak değil her gün ilçemiz sınırlarındaki karayolundan geçen binlerce aracın hız limitlerine trafik kurallarına uymasını sağlamaktır. Kontrollü olarak geçişleri yavaşlatmak ve özellikle transit geçiş yapan ağır tonajlı araçların kurallara uymasını idame ettirmek zorundayız. Özellikle yaz aylarındaki trafik yoğunluğu ve transit geçiş yapan araçların kurallara uymaması sonucu birçok trafik kazası meydana gelmiş ve ne yazık ki bu kazalarda evlatlarımız ve vatandaşlarımız hayatlarını kaybetmişlerdir. Konya ilinde benzer bir sistemin kurulmasından sonra ölümlü bir kaza yaşanmaması bu sistemin can güvenliği için ne kadar önemli olduğunun bir göstergesidir. İzmir-Ankara Karayolunun İlçemiz geçişi 7 gün 24 saat 360 derece hareket kabiliyeti olan kameralarla gözlemlenebilecektir. Böylelikle emniyet olaylarına müdahale hızlanabilecek, suç mahalline önceden müdahale edilerek faalin yakalanması kolaylaşacaktır. Aynı zamanda gerçekleşen olayların çözümüne yönelik geriye dönük kayıtları araştırıp inceleyerek hukuki bilgilerin temin edilmesi, toplumsal olaylarda provokasyon türü olaylara engel olunması, ilçe içerisindeki trafik akışı yoğunluğunu ve park yerinin izlenmesi ve yönetilmesi, plaka tanıma sistemi ile çalıntı araçların yakalanması kolaylaşmış olacaktır. Tüm bunlarla vatandaşlarımızın hak ve hürriyetlerine saygılı yasalara uygun her türlü dış etkilere karşı asayiş ve güvenliğin sağlandığı bir İlçe olma yolunda önemli adımlardan birini atmış bulunuyoruz. Amacımız ceza değil, trafik hız kültürünü halkımıza tanıtıp, benimsetip, kazaları önlemek; daha güvenli ve daha mutlu bir Banaz’da yaşam sunmaktır.”