Etiket: Yaklaşıldı

  • Sandıklı’daki Tarihi Havai Cami’deki Restorasyon Çalışmalarında Sona Yaklaşıldı

    Afyonkarahisar’ın Sandıklı ilçesinde bulunan tarihi Havai Cami’de başlatılan restorasyon çalışmalarında sona yaklaşırken, en dikkat çekici detayın ise camideki ahşapların korunması için Hindistan ve Birmanya’da akasya cinsi bir ağacın ka­buklarına yapışarak yaşayan, Latin­ce Laccijer İacca adını alan Lak böceğinin salgısından elde edilen ’Gomalak cila’ kullanılması olduğu kaydedildi.

    Kütahya Vakıflar Bölge Müdürlüğü kontrolünde devam eden Havai Cami restorasyonu sırasında ortaya çıkarılan altın varak ve ahşap sanatı eserlerinin Sandıklı’ya gelecek turistlerin ilgi odağı olacağı kaydedildi. 1840 yılında yapılan Havai Caminin zamanla tadilata uğradığı ve cami içerisinde bölümlerin ise bilinçsizce yapılan restorasyon çalışmalarındaki boya, badana işleri ile kapatıldığı vurgulandı. Restorasyonu yürüten Firma Sahibi Mehmet Akçay, çalışmaların hızla ilerlediğini aktararak, “Caminin minberi 5-6 kat yağlı boya ile boyanmış. Isı tabancaları ile uzun süre uğraşarak minberin tüm ahşap işlemelerini ortaya çıkardık. Bunların korunması için ’Gomalak cila’ dediğimiz maddeyi kullanacağız” dedi.

    Restorasyon sorumlusu Mimarı Ziya Dazkır ise “Havai Cami’ndeki mimari, İstanbul, Edirne ve Bursa’daki büyük camilerde uygulanan mimarı çalışmaların Anadolu’daki tek örneği. Dört fil ayağına oturtulmuş kubbe, altın varaklı süsleme çalışmaları, Barok çalışmaları ve ahşap oymacılığın karışımı ile Havai Camide birleştiğini görebilmekteyiz” diye konuştu.

  • Türkmenistan’da Sahabe Türbeleri Restorasyonu Çalışmalarında Sona Yaklaşıldı

    Türkmenistan Hükümeti ile Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA) arasında imzalanan Hakem el-Gıfâri ile Bureyde el-Eslemi Sahabe Türbelerinin Restorasyonu ve Çevre Düzenlemesi Projesi İşbirliği Protokolü kapsamında TİKA tarafından Merv’de yürütülen restorasyon çalışmalarında sona yaklaşıldı.

    TİKA’nın koordinasyonunda titizlikle takip edilen restorasyon projesi, Türk ve Türkmen uzmanlarından oluşturulan Bilim Kurulu’nun verdiği teknik destekle, restorasyon kurallarına uygun bir şekilde devam ediyor.

    Yapılan çalışmalarda, eyvan ve türbelerin temellerinin su izolasyonu tamamlanmış olup, üst kısımlarda kuşaklama yapılarak kubbe ve tonozlar güçlendirildi. Türbelere ait derzler açılmış, klasik tuğla ve moloz taşları çürütme yöntemiyle yerlerinden alınarak, sağlam ve orijinal olan aynı tür malzeme ile değiştirildi. Yüzeylerdeki derzler yenilenerek, duvar bünyelerine enjeksiyon sistemi ile özgün malzemeyle sağlamlaştırma yapıldı.

    Gelinen son noktada; eyvanların temel alt yapılarına güçlendirme yapılarak zemin sularından korunabilmesi için drenaj çalışmaları tamamlandı. Türbelerin üst kısmında yağmur suyunun tahliyesi için eğimli tesviye (özgün malzeme) harcı yapılmıştır. Türbe ziyaretçilerinin ihtiyaçlarının karşılanabilmesini teminen peyzaj projeleri oluşturuldu. Tonoz imalatı ve enjeksiyon sonrası beden duvarlarında orijinal derz çalışmalarının yüzde 80’i tamamlanmış olup batı eyvandaki çini montaj çalışmaları halen devam ediyor. Söz konusu projenin 2016 yılında tamamlanması öngörülüyor.

  • İzmit Körfez Geçiş Köprüsü İnşaatında Sona Yaklaşıldı

    İstanbul ile İzmir arasındaki yolu 3 saat kısaltacak olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde çalışmalar son hızıyla sürüyor.

    İzmit Körfezi’nin birbirine en yakın iki noktası olan Kocaeli’nin Dilovası ilçesinde bulunan Diliskelesi ile Yalova’nın Altınova ilçesinde bulunan Hersek Burnu arasında inşa edilen İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde çalışmalar son hızıyla devam ediyor. İstanbul ve İzmir arasındaki yolculuk süresini 3 saate düşürecek olan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde kedi yollarının döşenmesinin ardından taşıyıcı halatların montajlarına başlandı. Körfezin iki yakasını birleştirecek olan çelik köprü halatları yerin 19 metre altındaki temellerine sabitlenecek. Taşıyıcı halatların montajının ardından köprünün tabliyeleri denizden kaldırılacak ve inşaatta son aşamaya gelinecek.

    DEPREME VE KAZALARA DAYANIKLI

    Köprü bağlantı yollarının da büyük ölçüde tamamlandığı Körfez Geçiş Köprüsü, yaklaşık 2 bin 682 metre uzunluğuyla dünyanın en büyük orta açıklığına sahip 4. köprüsü olma özelliği taşıyor. Köprü, temeline çakılan 195 çelik kazık ile en büyük depreme dayanıklı şekilde inşa edildi. 252 metre yüksekliğindeki tamamen çelikten yapılan köprü kuleleri ise olası kazalarda gemi çarpmalarına karşı dayanıklı olarak inşa edildi.

    60 DAKİKALIK YOLU 6 DAKİKAYA İNDİRECEK

    Körfez Geçiş Köprüsü tamamlandığında denizin 65 metre üzerinde üç gidiş, üç geliş ve bir de hizmet şeridiyle araçlara hizmet verecek. Körfez’in iki yakasında 60 dakika süren geçiş süresi de 6 dakikaya inecek. Yaklaşık 1.1 milyar dolarlık yatırımla inşasına devam edilen köprü tamamlandığında geçiş ücreti olarak sürücülerden 35 dolar+KDV alınması bekleniyor. Körfez Geçiş Köprüsü’nün yaz aylarında büyük oranda tamamlanması bekleniyor.

  • Avrupa’nın En Büyük Otomotiv Yaşam Merkezinde Sona Yaklaşıldı

    Ankara’da Esenboğa yolu üzerinde hayata geçirilen Avrupa’nın en büyük otomotiv yaşam merkezi OTONOMİ’de sona yaklaşıldı.

    Ankara’da Esenboğa yolu üzerinde hayata geçirilen Avrupa’nın en büyük otomotiv yaşam merkezi OTONOMİ’de sona yaklaşıldı. 375 bin metrekarelik alanda kurulan OTONOMİ’de, Ankara Büyükşehir Belediyesi tarafından yerleşke içi yolların asfaltlama çalışmalarına başlandı. OTONOMİ Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Erkoç, Başkent Otomotivciler Derneği (BOD) çatısı altında 225 kişi ile başlattıkları bu önemli projede sona yaklaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade ederek, “Ankara ve ülke ekonomisine önemli bir hizmet verecek bu dev projemize bu katkısından dolayı Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Melih Gökçek ve ekibine teşekkür ediyoruz” dedi.

    “OTONOMİ’NİN HİZMETE GİRİŞİ BİR MİLAT OLACAK”

    Erkoç, dünyada eşi olmayan OTONOMİ’nin açılışının bir milat olacağını ifade ederek şunları söyledi:

    “Binlerce aracın sergileneceği ve alım satım işleminin yapılacağı OTONOMİ, Ankara ekonomisine önemli canlılık getirecek, burada ciddi anlamda bir işlem hacmi gerçekleşecek. Ancak biz burayı salt ticaret merkezi olarak da düşünmüyoruz. İçinde kafe ve restoranlar, bankalar, noter ve trafik tescil bürosu ve kuru temizlemeden kırtasiyeye, camiden AVM’ye diğer tüm hizmet birimlerinin yer alacağı OTONOMİ, tam anlamıyla bir ‘otomotiv yaşam merkezi’ olacak. OTONOMİ’yi açtığımızda, tüketici haftanın 7 günü gelip gönül rahatlığıyla aracını alabilecek. Beyefendiler otomobil almaya ya da otomobil satışı yapılan yerlere geldiğinde, hanımefendilerin alışveriş yapacağı mekânlar olacak. OTONOMİ’ye gelen aileler ve çocukları için zengin sosyal aktiviteler sunacak, sosyal yönü olan yerler de yapıyoruz. OTONOMİ’de Türk mutfağının da her çeşidi olacak.”

    Ankara’nın başta Emek, Bahçeli, İç Aydınlık, Cebeci gibi trafiğin yoğun olduğu semtlerinde kümelenmiş apartman altı oto galerilerinin kaldırım işgalleri, yolları daraltarak trafiği kilitlemesi gibi birçok nedenle günlük hayatı olumsuz etkilediğini belirten Erkoç, OTONOMİ’nin faaliyete geçişi ile binlerce aracın Ankara trafiğinden çekilmesiyle trafiğin ve mahallelinin rahatlayacağını kaydetti.

    Türkiye’yi “otomotiv yaşam merkezi” konseptiyle tanıştıracak OTONOMİ’de 2. el araçlar için 551 showroom ve sıfır araçlar için 10 oto plazanın yanı sıra 13 iş yerinden oluşan bir teknik servis bölümü, meydan ticarethane ve ofislerinden oluşan 28 iş yeri, 48 ofis, akaryakıt istasyonu ve bir de beş yıldızlı otel yer alıyor. OTONOMİ, günlük 11 bin ziyaretçi ağırlayabilecek. Günde 9 bin araç giriş çıkış yapabileceği OTONOMİ’de aynı anda 12 bin araç sergilenebilecek. Sıfır ya da 2. el araç almak isteyenler, aradığı her model aracı OTONOMİ’de bulabilecek. OTONOMİ’de yedek parça, otomobil camı, akü satan iş yerleri, tamir bakım servisleri, bir ekspertiz merkezi, test sürüş alanı, bir fotoğraflama merkezi ve filo kiralama hizmetleri de olacak. Satılan araca, OTONOMİ tarafından tüm test ve kontrolleri yapılarak 1 yıl garanti verilecek.

  • Büyükşehir’in Yatırımı Horasan Su Arıtma Tesisi’nde Sona Yaklaşıldı

    Erzurum Büyükşehir Belediyesi’nin yatırımlarından biri olan Horasan Su Arıtma Tesisi’nde sona yaklaşıldı.

    Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, Horasan’da içme suyu ihtiyacının yıllardır sondaj kuyularından çekilen sularla karşılandığını, söz konusu yatırımla bu problemin ortadan kalkacağını ifade etti. Başkan Sekmen, “Horasan ilçemizde içme suyu yıllardır sondaj kuyularından çekilen sularla karşılanıyordu. Bilindiği gibi kuyu suyu üretimi enerji kullanımından dolayı maliyeti çok yüksektir. Büyükşehir’in bu yatırımıyla birlikte Aras Nehri’nin kenarındaki dört keson ve sondaj kuyusundan içme suyu şebekesine verilen sular yerine su arıtma tesisinden çıkan dünya standartlarındaki kaliteli ve sağlıklı suları ilçe halkımızla buluşturacağız” dedi. Erzurum Su ve Kanalizasyon İdaresi (ESKİ) Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen yatırımın teknik detayıyla ilgili bilgi veren Başkan Sekmen, şöyle devam etti: “ESKİ Genel Müdürlüğü’nce Horasan’da yapımına başlanan su arıtma tesisi tamamlanmak üzere. Horasan’ın kuzey doğusundaki Hızır İlyas Deresi’nden, su alma yapısına alınan ham su, 19 bin 500 metre uzunluğunda ve 400 milimetre çapındaki isale hattıyla su arıtma tesisine giriş yapıyor. Su arıtma tesisinde arıtılan su da ilçe şebekesine verilecek. 15000 metreküp /gün kapasiteli arıtma tesisi Erzurum’un 17 ilçesinde bir ilk olma özelliğini taşıyor. 7 milyon 500 bin lira maliyetli ham su isale hattı ve su arıtma tesisi ESKİ’nin öz kaynaklarıyla yapılmaktadır. Horasan’daki bu yatırımımız Erzurum’un ikinci su arıtma tesisi, inşallah yılsonunda tamamlanacak.” Sekmen, Horasan’daki dev yatırımla bölgede harcanan enerji giderlerinin de ortadan kalkacağını anımsatarak, “Tesisimizin devreye girmesiyle Horasan’daki dört sondaj kuyusu kapatıldığında ESKİ’nin aylık 90 bin lira olan enerji gideri ortadan kalkmış olacak. Böylelikle Horasan halkı, kaliteli ve dünya standartlarında suya kavuşmuş olacak” diye konuştu.