Etiket: Uzaktan

  • Akdeniz Üniversitesi’nden Hemşirelik Esaslarının Uzaktan Öğretimine İlişkin Çalıştay

    Akdeniz Üniversitesi’nden Hemşirelik Esaslarının Uzaktan Öğretimine İlişkin Çalıştay

    Akdeniz Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı tarafından “Hemşirelik Esaslarının Uzaktan Öğretimi” temasıyla 9. Hemşirelik Esasları Çalıştayı gerçekleştirildi.

    Hemşirelik Esasları dersinin yürütücüsü olan öğretim elemanlarının katılımıyla iki gün boyunca gerçekleştirilen Çalıştayın ilk gününde “Uzaktan Öğretimde Ders Tasarımı, Etkileşim ve Teknoloji” konulu bir günlük eğitim verildi.

    Eğitim programında Prof. Dr. Yasemin Gülbahar tarafından “Uzaktan Öğretimde Ders Tasarımı ve Değerlendirme” konusu, Dr. Denizer Yıldırım tarafından “Uzaktan Öğretimde Etkileşim ve Katılım” konusu ve Dr. Öğr. Üyesi Erinç Karataş tarafından da “Uzaktan Öğretimde Kullanılan Araç ve Teknoloji” konusu katılımcılarla paylaşıldı. Eğitim programına Türkiye’nin farklı illerinden Hemşirelik Esasları dersinin yürütücüsü olan 180 öğretim elemanı katıldı.

    Çalıştayın ikinci gününde Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ayşe Gülbin Arıcı hemşirelik eğitiminin önemini vurguladığı açılış konuşmasında; insanın düşünen, çalışan, üreten, değerlere sahip olan sosyal ve çok özel bir varlık olduğunu, bu nedenle insana bakım veren hemşirenin de sağlık hizmetinde özel bir konuma sahip olduğunu ifade etti.

    Hemşirelik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zeynep Özer de; hemşirelik birinci sınıf öğrencilerine yönelik hemşirelik psikomotor becerilerinin ağırlıklı olarak öğretiminin gerçekleştirildiği Hemşirelik Esasları dersinin çok önemli olduğunu ve diğer dersler için temel oluşturduğunu belirtti. Dekan Özer, ayrıca çalıştayın bu dersin uzaktan öğretimine ilişkin verimli bir çalışma olacağını vurguladı.

    Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı ve Çalıştay Başkanı Doç Dr. Emine Kol ise; hemşireliğin varoluşundan bu güne kadar bilim ve uzmanlık sürecinde hızlı bir ivme ile çok yol katettiğini, bu yolda verilen tüm çaba ve çalışmaların hemşireliğin mirası olduğunu, bu mirasın korunması ve geliştirilmesinin tüm akademisyenler için bir sorumluluk olduğunu söyledi.

    Çalıştayda hemşirelik birinci sınıf öğrencilerine psikomotor ve duyuşsal beceri öğretiminin uzaktan eğitim sürecindeki etkilenimi ve çözüm önerileri tartışıldı. Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Banu Terzi, uzaktan eğitim sürecinde hemşirelik eğitimindeki mevcut durum raporunu sundu. İki günlük çalıştay oturumlarından çıkan raporda, hemşirelik eğitiminde hem laboratuvar hem de klinik ortamda yüz-yüze uygulama öğretiminin öneminin altı çizildi. Raporda uzaktan eğitim ile mesleki yeterlilik düzeyinin ölçme ve değerlendirmenin oldukça sınırlı olduğu, uzaktan eğitim sürecinde derse devam ve kamera açılarak katılımın insan odaklı bir meslek eğitiminde zorunlu olması gerektiği vurgulandı.

  • Uzaktan eğitime internet engeli

    Uzaktan eğitime internet engeli

    Malatya’nın Yeşilyurt ilçesine bağlı 500 haneli İkizce Mahallesi’nde internet altyapısı olmadığı için öğrenciler uzaktan eğitimden faydalanamıyor. Mahalle halkı ve öğrenciler merkeze sadece 13 kilometre uzaklıkta olan mahallerine internet altyapısının kurulmasını ve sorunun çözülmesini istiyor.

    Yeni tip korona virüs nedeniyle Türkiye’de eğitim Mart ayından itibaren uzaktan eğitim olarak devam ediyor. Bu dönemde internet alt yapısı olmayan bazı mahalle ve köylerde kalan öğrenciler ise EBA’ya ulaşmada sorun yaşıyor. Bu mahallelerden biri de Yeşilyurt ilçesine bağlı İkizce Mahallesi. İnternet altyapısı olmayan mahallede uzaktan eğitime katılamayan öğrenciler derslerinden geri kalıyor.

    Mahalle Muhtarı Şahin Erdal, 100 öğrencinin bulunduğu mahallede merkeze sadece 13 km uzaklıkta olmasına rağmen internet altyapısının bulunmadığını söyledi. Erdal, “Öğrencilerimiz uzaktan eğitimden faydalanamıyor. İnternet şimdi yol kadar, su kadar önemli, ancak bizim mahallemizde yok. Öğrenciler büyük sorun yaşıyor. 500 hanemizde 100 öğrencimiz var. Biz bu konuda girişimlerde bulunduk ama maalesef bir cevap alamadık. Bu sorunun bir an önce çözülmesi gerekiyor. Bu öğrenciler bizim geleceğimiz” dedi.

    Öğrenci velileri ise çocuklarının EBA’ya erişemediğini ve derslerinden geri kaldığını söyledi. İnternet olmadığı için sıkıntı çeken öğrenciler de bu sorunlarının bir an önce çözülmesini istiyor.

  • Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Otizmli çocuklarımızın uzaktan eğitimleri için de içerikler hazırladık”

    Milli Eğitim Bakanı Selçuk: “Otizmli çocuklarımızın uzaktan eğitimleri için de içerikler hazırladık”

    Isparta’da çevrim içi düzenlenen otizm kongresinin açılışına katılan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Covid-19 salgınının otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklar için de büyük güçlükler oluşturduğunu belirterek, “Bunun farkındayız. Eğitim faaliyetlerimizi uzaktan eğitim çalışmalarıyla gerçekleştirdiğimiz bu dönemde bu çocuklarımızın ihtiyaçları için de içerikler hazırladık. Mobil uygulamalar oluşturduk” dedi.

    Isparta Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) işbirliğinde düzenlenen Isparta Otizm Kongresi, 4-7 Şubat tarihleri arasında çevrim içi olarak gerçekleştiriliyor. Alanında uzman birçok eğitimci ve akademisyenin konuşmacı olarak katılacağı kongrenin açılış konuşmasını Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk yaptı. Açılışa Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu ve SDÜ Rektörü Prof. Dr. İlker Hüseyin Çarıkçı da katıldı.

    Bu tür toplantıların önemli olduğunu belirten Bakan Selçuk, “Otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklarımız bütün özel gereksinimli çocuklarımız gibi ailelerine olduğu üzere bizlere de verilmiş olan son derece hassas emanetler. Bu emanetlere sahip çıkmak, eğitim başta olmak üzere tüm hak ve özgürlüklerine katkı sağlamak, yardımcı olmak bizim görevimiz” dedi.

    Tüm özel gereksinim ihtiyacı olan çocuklar gibi otizm spektrum bozukluğu olan çocukların da potansiyellerini en üst seviyede gerçekleştirmenin toplumsal bir ödev olduğunu ifade eden Bakan Selçuk, “Bu konferans vesilesiyle çocuklarımız hakkında daha derin bir istişare yapabilmek, yeni bilgilerle teşhis olabilmek ve dünyadaki gelişmeleri takip edebilmek mümkün olacak. Bilim insanları ve hem de uygulamadaki öğretmenlerimiz, velilerimiz ile öğrencilerimiz açısından kıymetli olduğunu düşünüyorum” dedi.

    “8 saat bireysel, 4 saat de grup eğitiminin hizmet bedelleri bakanlığımızın sorumluluğunda”

    Milli Eğitim Bakanlığının otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklara sunduğu hizmetlere değinen Bakan Selçuk, “Öğrencilerimize sürdürülebilir, kaliteli eğitim faaliyetleri gerçekleştirebilmek son derece kritik. Okul öncesi eğitimde de zorunlu eğitime dahil edilmeleri çok hayati bir mesele. Bunu yapıyor olmaktan da tabi ki mutluluk duyuyoruz. Evlatlarımızın özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden aldıkları 8 saat bireysel, 4 saat de grup eğitiminin hizmet bedelleri bakanlığımızın sorumluluğu altında. Onların sahip oldukları haklardan mahrum olmamaları için de arkadaşlarımızla beraber yoğun çabanın içerisindeyiz. Tam zamanlı kaynaştırma, bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren bu öğrencilerimiz ihtiyaç duyulduğunda kendi okullarında, kendi öğretmenleri tarafından destek eğitim odalarında ek eğitim öğrenim alabiliyorlar. Aynı zamanda Türkiye genelinde öğrencilerimizin faydalandığı 566 meslek edindirme atölyesi, 133 özel eğitim sınıfı, 601 destek eğitim odası, 220 uygulama evi belli standartlara kavuşturuldu. Bu standartlar çerçevesinde hizmet vermeye devam ediyor. Sağlık problemi nedeniyle örgün eğitim programından doğrudan yararlanamayacak durumdaki öğrencilerimize de ev ve hastanede eğitim hizmeti veriyoruz” diye konuştu.

    “Salgın otizmli çocuklarımıza büyük güçlükler çıkardı”

    Bakan Selçuk, korona virüs salgını sürecinin herkesin hayatında belli kısıtlamalara yol açtığı gibi bu kısıtlamaların otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuklar için de büyük güçlük ortaya çıkardığını söyledi. Bakan Selçuk, “Bunun farkındayız. Bizler eğitim faaliyetlerimizi uzaktan eğitim çalışmalarıyla gerçekleştirdiğimiz bu dönemde bu çocuklarımızın ihtiyaçları için de içerikler hazırladık. Mobil uygulamalar oluşturduk. Özel eğitim okulları ve kaynaştırma eğitimine devam eden tüm öğrenci velileri için ‘Özelim Eğitimdeyim’ adlı mobil uygulamayı hayata geçirdik. Çerçeve uzaktan eğitim programı dahilinde etkinlikler hazırlandı. Özel çocuklara özel materyaller kapsamında bir takım araç ve gereçler hazırlandı” ifadelerini kullandı.

    “Eğitim şehri Isparta otizmin tam farkında değil”

    Isparta Valisi Ömer Seymenoğlu da kentin bir eğitim şehri olduğunu belirterek, bu tür kongrelerin önemli olduğunu söyledi. Isparta’nın eğitim şehri olmasına rağmen otizmin tam farkında olunmadığını ifade eden Vali Seymenoğlu, “Onun için diyoruz ki ‘Isparta Valiliği olarak otizmi yaşayan, farkında olan herkesle otizmin farkındayız.’ Bu çocuklarımıza sağlık ve eğitim imkanlarımızla her zaman katkı sunacağız. Otizm sadece bir hastalık değil. Sadece bunun tedavi yöntemi sağlık yöntemiyle yapılan bir hastalık değil. Biz eğitimin de olmazsa olmaz olduğunu, biz otizmli çocuklar ve aileleriyle eğitim yoluyla buluşabildiğimiz takdirde, farkındalığı arttırabildiğimiz takdirde bu mücadeleden başarılı çıkacağımıza inanıyorum” dedi.

    Açılış konuşmalarının ardından kongre farklı konuların işlendiği oturumlarla devam ediyor. Kongre 7 Şubat’ta sona erecek.

  • ODÜ Güz Dönemi Uzaktan Eğitim süreci tamamlandı

    ODÜ Güz Dönemi Uzaktan Eğitim süreci tamamlandı

    Ordu Üniversitesi (ODÜ) 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi uzaktan eğitim süreci, öğrencilerin yüzde 95,2 oranında katılımı ile tamamlandı.

    ODÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinden gelen veriler doğrultusunda 5 Ekim 2020 tarihinde başlayan 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi uzaktan eğitim sürecinde toplamda 47 bin 718 oturumda canlı ders gerçekleştirildi.

    Öğrencilerin dönemlik bazda yüzde 95,2 oran ile katılım sağladığı eğitim sürecinde toplam canlı ders izleme süresi ise 1 milyon 841 bin 558 dakika olarak istatistiklere yansıdı. Ayrıca Evdekal Öğrenme Yönetim Sistemi’ne öğretim elemanları tarafından 378 gigabayt boyutunda yaklaşık 400 bin ders içeriğinden oluşan kaynak yüklemesi yapıldı.

    Bununla birlikte sistem üzerinden dönem boyunca üniversite ve akademik birimlerinin senato, yönetim kurulu, akademik kurul ve komisyon toplantıları gerçekleştirildi. Enstitülerin tez savunma sınavları, tez izleme komite toplantıları, seminer gibi toplantı sayısı 360 değişik oturum şeklinde düzenlendi.

    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Rektör Prof. Dr. Ali Akdoğan, yaşanılan pandemi sürecinin öğrencilerin eğitim hayatına olan etkilerini minimal düzeye indirmek için yükseköğretim kurumları olarak her türlü çaba ve gayreti gösterdiklerini ve göstermeye devam ettiklerini söyledi.

    Akdoğan, “Ordu Üniversitesi olarak eğitim öğretim süreçlerinin mümkün olduğunca kesintiye uğramadan sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi ve öğrencilerimizin mağduriyet yaşamaması için hızlı bir şekilde gerekli alt yapı, donanım ve bilişim sistemleri ile ilgili hazırlıklarımızı yaparak güz dönemi eğitim öğretim sürecini uzaktan eğitim yoluyla ve öğrencilerimizin yüzde 95,2 oranında katılımı ile sorunsuz bir şekilde tamamladık. Pandemi sürecinin başlangıcından bu zamana kadar geçen süreçte uzaktan eğitim sürecinin sorunsuz bir şekilde sürdürülmesi için çalışmalarını özveri ile sürdüren akademik ve idari personelimize teşekkür ediyorum.” dedi.

  • Sinop’ta “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” gerçekleştirilecek

    Sinop’ta “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” gerçekleştirilecek

    SİNOP (İHA) – Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunları tespit ederek çözüme dönük çalışmalar yapmak amacıyla her kademe ve alanda oluşturulan komisyonlar ile “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” gerçekleştirilecek.

    Yapılacak çalıştay ile il genelinde bulunan resmi ve özel, okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim, özel eğitim okulları ve yaygın eğitim kurumlarıyla uzaktan eğitim sürecini değerlendirmek, tecrübe paylaşımı yapmak, yapılması planlanan çalışmaların il genelindeki okul ve kurumlarda yaygınlaştırılmasını sağlamak, ayrıca çeşitli alanlarda ortak hareket edilerek tespit edilen sorunların çözümüne yönelik çalışmalar yapmak amaçlanıyor.

    “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” 20-21 Ocak 2021 tarihlerinde çevrimiçi olarak gerçekleştirilecek. Tüm kademe ve alanlarda oluşturulan komisyonlar aracılığı ile uzaktan eğitimde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları tartışılacak. “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” ülkedeki birçok güzel çalışmanın da bu manada öncüsü olacak.