Etiket: Uygulamasına

  • Esas 67 Burda’ Dan Dünya Saati Uygulaması’na Destek

    67 Burda Alışveriş Merkezi, iklim değişikliği ile mücadele etmek üzere, dünyanın en büyük küresel çevre hareketi olarak bilinen Dünya Saati Uygulaması için dış aydınlatma sistemlerini kısa süreli kararttı.

    67 Burda Alışveriş Merkezi, küresel iklim değişikliğine dikkat çekmek üzere Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) tarafından düzenlenen Dünya Saati Uygulaması’na destek verdi. ‘’İklim Mücadelesi İçin Bir Işık Tut “sloganı ile 19 Mart 2016 Cumartesi akşamı 20.30-21.30 saatleri arasında, dünyanın dört bir köşesinden yaklaşık iki milyar insan, iklim değişikliğine dikkat çekmek için dünyanın en büyük çevre hareketine katıldı.

    67 Burda AVM de 19 Mart Cumartesi günü saat 20:30-21:30 saatleri arasında dış aydınlatma sistemlerinde belli oranlarda karartma yaparak destek verdi. Ayrıca Alışveriş Merkezi’nin bina genelinde yapılan renovasyon çalışmaları kapsamında, bina iç ve dış aydınlatmalarında tasarruflu ve verimli led sistemlere geçiş yaparak daha az enerji harcayacak hale getirdi. Bu etkinlikte amaçlanan faydayı kendi çalışmasında da amaç edinildi.

  • Defacto Alışverişi ’Omnıchannel Uygulaması’na Taşıdı

    Pek çok farklı kanaldan, farklı yöntemlerle alışveriş fırsatı sunan Omnichannel uygulamasını Türkiye’de başlatan DeFacto, müşterilerine online satış platformları ile mağazalar arasında bağlantılı bir alışveriş sunuyor.

    Türkiye’de hazır giyimin önemli markalarından DeFacto, online satış platformları ile mağazalar arasında bağlantılı alışveriş imkanı sunan Omnichannel uygulamalarıyla zaman ve mekandan bağımsız bir alışveriş sunuyor. DeFacto müşterileri artık dijital kanallar ve çağrı merkezi aracılığıyla diledikleri ürün için diledikleri yerden, diledikleri zamanda sipariş verebiliyor, satın alabiliyor veya internetten ayırtabiliyor ve diledikleri mağazadan deneyerek teslim alabiliyorlar.

    İnternet üzerinden satın alıp mağazadan teslim alma ayrıcalığı, çoğu zaman hareket halinde çalışanlar, öğrenciler gibi özellikle kargo teslimat adresinde sıkıntı yaşayanlara, hatta evde kargoyu beklemek için zaman kaybetmek istemeyenlere büyük kolaylık sağlıyor. Çağrı merkezinden sipariş verenler de ister güvenli kredi kartı sistemiyle telefonda, isterlerse teslimat anında kapıda ödeme yaparak paketlerini teslim alabiliyorlar. İnternetten satın alınan ürünlerin mağazadan teslim edilmesinin yanı sıra, mağazalardaki kiosklardan online satın alınan ürünler de istenen adrese gönderilebiliyor.

    Teknolojinin günlük hayatımıza çok fazla girmesinin ardından gelişen dijital pazarlama uygulamalarının alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini ve dolayısıyla geleneksel pazarlama süreçlerini de dönüştürdüğünü belirten DeFacto Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Derya Palamutçuoğulları, “Artık müşterilerimiz 7 gün 24 saat alışveriş yapacakları, ihtiyaç duydukları ürünü bulundukları yerden hızlıca seçip satın alacakları bir konfor arıyor. Aslında artık bu da yetmiyor, online olarak görüp beğendiği ürünü o sırada ayırtmak ve mağazaya giderek dokunmak, denemek istiyor. İşte bu noktada Omnichannel dediğimiz fiziki ve sanal satış noktalarının entegrasyonu büyük önem taşıyor” dedi.

    Palamutçuoğulları sözlerine şöyle tamamladı: “DeFacto olarak yaklaşık 2 yıldır yaptığımız yatırımlarla omnichannel süreçlerimizi tamamladık ve şu anda hem sektörümüzde hem de Türkiye genelinde Omnichannel’ı başlatan ve en yaygın uygulayan moda markası olduk. En yaygın diyoruz çünkü; geliştirdiğimiz sistem yurt içindeki tüm mağazalarımızda işliyor. Yurt içinde verdiğimiz bu hizmetin yanı sıra e-ticaret sitemizle ve Omnichannel’da yurt dışına açılmaya devam ediyoruz. E-ticaret bizim için her zaman stratejik önceliklerimizden ve en önemli yatırım alanlarımızdan biri oldu ve olmaya devam ediyor. Aliexpress.com ve e-bay ile başlayan global platformlardaki satışlarımız, 2016 yılında amazon.com ile devam edecek. Amazon’daki ilk Türk moda markası olacağız. DeFacto müşterileri artık dünyanın her yerinden bi tıkla ürünlerimize ulaşabilecek”.

  • ’Hastanede Manevi Destek’ Uygulamasına Hastalardan Büyük Rağbet

    Sağlık Bakanlığı tarafından kamu hastanelerinde başlatılan manevi destek ekiplerine hastalar büyük rağbet gösteriyor.

    Başakşehir Devlet Hastanesi’nde pilot olarak başlatılan uygulamayla hizmet vermeye başlayan 2 din görevlisi hastalara dini konularda manevi destek veriyor.

    Hastaların din adamlarının manevi destek vermesinden çok memnun olduğunu belirten Genel Sekreter Prof. Dr. İhsan Bakır, “Diyanet tarafından yetkilendirilen ekibimize özel bir oda hazırladık. Ağır hastaların tamamına diğer hastalarda ise talebe göre hizmet veriliyor. Hastalar bu hizmetten çok memnun. Hastaların manevi anlamda desteklenmesi tüm gelişmiş ülkelerde en temel hasta haklarından biridir. 2002-2006 yılları arasında Belçika’da çalıştığı hastanede her hastanın çekmecesinde İncil ve hastanenin kadrolu din görevlileri vardı. Hastanın moralinin yüksek tutulması tedavi sürecine olumlu katkı sağlıyor” diye konuştu.

    Çekmece Bölgesi Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği bünyesinde yer alan İstanbul Başakşehir Devlet Hastanesi’nde kurulan ve biri kadın 2 din görevlisinin görev yaptığı, Manevi Destek Birimi ile hastaların ve yakınlarının morallerinin yükseltilmesi amaçlanıyor. Hastalardan gelen talep üzerine destek sunan manevi destek ekibi hastayı dinleyerek bazen dua etme, dertleşme, bilmedikleri konularda dini sorulara cevap verme, manevi olarak rahatlamalarını sağlamak adına kuran okuma gibi hizmetler vererek hastaları tedavileri süresince yalnız bırakmıyor.

    Haftada 3 gün düzenli olarak hastanede görev yapan iki din görevlisinin talep nedeniyle yoğun çalıştığını ve bu durumdan çok memnun olduklarını anlatan Çekmece Bölgesi Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreteri Prof. Bakır, “Özellikle Palyatif adını verdiğimiz serviste yatan ağır hastalar ve ameliyat olacak yüksek riskli hastalar için manevi destek ekibi büyük önem taşıyor. Dünya Sağlık Örgütü’nce hastaların dini destek alması, dini vecibelerini yerine getirmesi evrensel bir hak olarak kabul ediliyor. Bu hizmetten faydalanan hastalarla yakınları psikolojik olarak rahatlıyor. Tıbbi tedavi uyguladığımız hastalara hem psikolojik destek hem de dini- manevi destek sunuyoruz. Bir din görevlisinin manevi destek için hastaların ve yakınlarının yanlarında olması onları rahatlatıyor. Bu da tedavide başarı için önemli” diye konuştu.

    Yapılan bilimsel çalışmalarda ameliyatlara yüksek moralle giren hastaların ameliyat sonrası komplikasyon ve şikayetlere daha az maruz kaldığını da ekleyen Prof. Bakır, “Hastalar, hasta yakınları hatta pek çok sağlık çalışanı bile bu hizmeti talep etmeye başladı” dedi.

  • Sivas’ta Kadınlardan ‘Pembe Taksi’ Uygulamasına Tepki

    Sivas’ta bir grup kadın, bir taksi durağı tarafından 10 gün önce başlatılan ’pembe taksi’ uygulamasına tepki gösterdi.

    Sosyal medya üzerinden örgütlenen yaklaşık 20 kadın, kent meydanında toplanarak, ’Pembe taksiye binmeyeceğiz, erkek egemenliğine boyun eğmeyeceğiz’ yazılı pankart açtı. Ellerinde çeşitli dövizler de taşıyan grup, ’Pembe bahane, ayrımcılık şahane’ sloganları atarak Sivas’ta başlatılan uygulamaya tepki gösterdi. Sivas Kadın Dayanışması adına açıklama yapan Derya Ulucan, “2008’den 2015’in ilk 6 ayına kadar bin 331 kadın yaşamını yitirmiş, 2015 yılında ise 49 kadın tecavüze uğramışken pembe taksinin bu derin yaraya derman olmayacağını biliyoruz. Pembe taksinin burada üstlendiği tek görev ayrımcılığı güdümlemektir” dedi.

    “PEMBE TAKSİYE BİNMİYORUZ”

    Pembe taksiyi kabullenmeyeceklerini belirten Ulucan, “Erkeğin varlığını kutsayıp yücelten, erkek egemen sistemin ürünü olan pembe taksiler kadınlar tarafından elbette kabullenilmeyecektir. Asıl olan taksileri pembeye boyamak değil kadını topluma kazandırmaktır. Kadını meta olarak değil bir birey olarak görmektir. Yoksa rengi değiştirilen taksiler, otobüsler, metrolar bu vakaların önüne geçemeyecektir. Ve biz kadınlar diyoruz ki ataerkil sistemin ürünü olan bu uygulamayı kabullenmiyoruz. Toplumun kadınlar, erkekler olarak ayrışmasını, toplumdan soyutlanmayı istemiyoruz. Bu sebeple pembe taksi uygulamasını kabullenmiyor, pembe taksiye binmiyoruz” diye konuştu.

    Açıklamanın ardından grup dağıldı.

  • Birecik’te Sayaç Uygulamasına Tepki

    Şanlıurfa’nın Birecik ilçesinde elektrik firmasının yeni pano uygulaması vatandaşın tepkisine neden oldu.

    Elektrik firması tarafından evlerin önündeki elektrik sayaçlarının direklere çıkarıldığını ileri sürülen birecik belediyesi önüne kadar yürüdü. Burada toplanan vatandaşlar, Birecik Belediyesi Başkanı Faruk Pınarbaşı’ndan yardım istedi. Sağduyu ve sükunet çağrısında bulunan Birecik Belediyesi Başkanı Faruk Pınarbaşı, sorunun çözüleceğine inandığını belirterek, konunun takipçisi olacağını kaydetti. Başkan Pınarbaşı’nın açıklamaların ardından firmanın ilçedeki binasına doğru yürüyüşe geçti. Sloganlar eşliğinde yürüyen öfkeli vatandaşlar, firmanın ilçe binası önünde eylem yaparak uygulamayı protesto etti.

    Grup polisin uyarısı üzerine dağıldı.