Etiket: Üste

  • İhracatın lider sektörü, üst üste 13. şampiyonluğuna ulaştı

    Türk otomotiv endüstrisi 2018 yılında ihracatta üst üste 13. şampiyonluğuna ulaştı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, sektör ihracatı 2018 yılında bir önceki seneye göre yüzde 11 artışla 31,6 milyar dolara yükseldi. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, “Geçen yıl 31 milyar dolarlık ihracat hedefimizi geçmekle kalmadık, yine Cumhuriyet tarihinin ihracat rekorunu da tazeledik” dedi.

    Türkiye otomotiv endüstrisi 2018 yılında ihracatta üst üste 13. şampiyonluğuna ulaştı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre 2017 senesine ait 28,5 milyar dolarlık ihracat rekorunu Ocak-Kasım 2018 itibariyle tazeleyen sektör, 2018 yılının tamamında da yüzde 11 artışla 31,6 milyar dolarlık ihracata imza attı.

    OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, rekorlarla dolu bir yılı daha geride bıraktıklarına dikkat çekerek, “2018 senesinde başarımızı taçlandırdık. Sadece 31 milyar dolarlık ihracat hedefimizi geçmekle kalmadık, yine Cumhuriyet tarihinin rekorunu da tazeledik” dedi.

    Geçen yıl ağustos ve aralık ayları dışındaki tüm aylarda ihracat artışı kaydettiklerini belirten Baran Çelik, “Geçen yıl aylık bazda 2,63 milyar dolarlık ihracat ortalaması yakaladık. Binek otomobiller dışındaki ana mal gruplarında çift haneli artış oldu. Almanya 4,75 milyar dolar ile en fazla ihracat yapılan ülke konumunu, AB ülkeleri de 24,6 milyar dolar ihracat ve yüzde 78 pay ile en büyük pazarımız olma özelliğini sürdürdü” dedi.

    Bu yıl temel hedeflerinin 2018 yılında ulaşılan ihracat rakamının üzerine çıkmak olduğunu belirten Baran Çelik, şunları söyledi:

    “AB pazarındaki büyüme yavaşlıyor. Brexit süreci ve küresel ticaret savaşları önümüzde risk faktörü olarak duruyor. Özellikle bu yılın ilk yarısında parite kaynaklı ihracat kaybı yaşanması da muhtemel. Dolayısıyla 2019 yılı için önümüzde bazı zorluklar gözüküyor. Ancak otomotiv endüstrisi olarak tüm zorlukları aşarak bu yılı da ihracat artışı ile kapatmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda 2019 yılında ihracat hedefimizi 32 milyar dolar olarak belirledik. Riskleri azaltmak ve alternatif pazarlar geliştirmek üzere çalışmalarımız hız kesmeden sürüyor. Rusya’dan Brezilya’ya, Güney Afrika Cumhuriyeti’nden Fas’a, Çin’den Sırbistan’a kadar pek çok ülkeye yönelik milli katılım fuar organizasyonlarımız ve sektörel ticaret heyetlerimiz devam edecek.”

    “Binek otomobillerin 2018 yılı ihracatından aldığı pay yüzde 40”

    OİB verilerine göre 2018 yılının tamamında binek otomobiller grubunun ihracatı bir önceki yıla göre yüzde 5 artarak 12 milyar 441 milyon dolar olurken, toplam ihracattan aldığı pay yaklaşık yüzde 40 oldu. Otomotiv yan sanayinde yüzde 12, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda yüzde 10, otobüs-minibüs-midibüs grubunda yüzde 13 artış kaydedildi.

    Geçen yılın tamamında Almanya 4 milyar 752 milyon dolar ile en büyük pazar olurken, Fransa’ya yüzde 11, İspanya’ya yüzde 10, Belçika’ya yüzde 18, Slovenya’ya yüzde 28, Polonya’ya yüzde 21, Hollanda’ya yüzde 19, Romanya’ya yüzde 28 ihracat artışı, ABD’ye yüzde 21, İran’a yüzde 52 düşüş görüldü.

    “Aralıkta otobüs-minibüs-midibüs ihracatı yüzde 24 arttı”

    OİB verilerine göre otomotiv endüstrisi, geçen aralık ayı ihracatında ise yüzde 0,6’lık düşüş yaşamasına rağmen Türkiye ihracatında ilk sıradaki yerini korudu. Aralık 2018’de otomotiv endüstrisi ihracatı 2 milyar 473 milyon dolar olurken, sektörün Türkiye ihracatından aldığı pay ise yüzde 18 olarak gerçekleşti.

    Ürün grupları bazında bakıldığında, otomotiv yan sanayi ihracatı aralıkta yüzde 7 azalarak 783 milyon dolar olurken, binek otomobil ihracatı yüzde 1 artarak 995 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı yüzde 11 azalarak 402 milyon dolar, otobüs-minibüs-midibüs ihracatı da yüzde 24 artarak 193 milyon dolar oldu.

    Aralıkta otomotiv yan sanayinde en büyük pazar olan Almanya’ya ihracat yüzde 7 azalırken, yine önemli pazarlardan İtalya’ya yüzde 19, Romanya’ya yüzde 46, İran’a yüzde 88 düşüş yaşandı. Buna karşılık ABD’ye yüzde 37, Fas’a yüzde 17, Cezayir’e yüzde 96, Irak’a yüzde 43 artış kaydedildi.

    Binek otomobillerde en büyük pazar olan Fransa’ya ihracat yüzde 16 artarken, Birleşik Krallık’a yüzde 71, İspanya’ya yüzde 15, İsveç’e yüzde 37, Hollanda’ya yüzde 19 artış, buna karşılık İtalya’ya yüzde 30, Almanya’ya yüzde 15, ABD’ye yüzde 34, Slovenya’ya yüzde 20 düşüş yaşandı.

    Eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlarda en büyük pazar olan Birleşik Krallık’a ihracat yüzde 15 düşerken, önemli pazarlardan İtalya’ya yüzde 51, Slovenya’ya yüzde 22, İspanya’ya yüzde 45 düşüş, Fransa’ya yüzde 21, Hollanda’ya yüzde 44, ABD’ye yüzde 43 artış yaşandı.

    Otobüs-minibüs-midibüs ürün grubunda en büyük pazar olan Almanya’ya ihracat yüzde 14 artış görülürken, bu ürün grubunda Romanya’ya yüzde 337, Fas’a yüzde 22 Fransa’ya yüzde 16 artış, İtalya’ya yüzde 13, Polonya’ya yüzde 63 düşüş oldu.

    “Almanya, aralıkta en büyük pazar olma konumunu sürdürdü”

    Ülke bazında bakıldığında, aralık ayında toplam 338 milyon dolar ihracat gerçekleştirilen Almanya yine en büyük pazar olma konumunu sürdürdü. Diğer en büyük pazarlardan Fransa’ya yüzde 10 artışla 275 milyon dolar, Birleşik Krallık’a yüzde 12,5 artışla 253 milyon dolar ihracat kaydedildi.

    Fransa’ya yönelik artışta binek otomobiller ihracatının yüzde 16, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatının yüzde 21 artması, Birleşik Krallık’a artışta binek otomobiller ihracatının yüzde 71 artması etkili oldu. Hollanda’ya yüzde 23, İsrail’e yüzde 16, İsveç’e yüzde 19, Rusya’ya yüzde 14 ihracat artışı yaşanırken, İtalya’ya yüzde 33, Slovenya’ya yüzde 24, Danimarka’ya yüzde 30, İran’a yüzde 91 düşüş oldu. İtalya’ya olan düşüşte binek otomobiller ihracatının yüzde 30, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatının yüzde 51 azalması etkili oldu.

    “AB ülkelerine ihracat aralıkta 1,8 milyar dolar oldu”

    Ülke grubu bazında en büyük pazar olan AB’ye ihracat aralık ayında yüzde 2 azalarak 1 milyar 828 milyon dolar oldu. AB ülke grubunun toplam ihracattan aldığı pay ise yüzde 74 olarak gerçekleşti.

    Yılın son ayında alternatif pazarlardan Afrika ülkelerine ihracat yüzde 23 arttı, Ortadoğu ülkelerine ise yüzde 25 geriledi.

  • Sondaj kuyusundan üst üste acı haber

    Bursa’da temiz su için açılan sondaj kuyusu 2 kişiye mezar olurken 4 kişinin de zehirlenmesine sebep oldu.

    Edinilen bilgiye göre, olay merkez Nilüfer ilçesi Özlüce Mahallesi Batıkent Metro İstasyonu yakınlarındaki bir sondaj sahasında yaşandı. İddiaya göre su kuyusu için sondaj yapıldığı sırada gaz sızıntısından şüphelenen 2 kişi sondaj borusundan kuyuya girdi ve girdikleri yerde sıkıştı. Sıkışan işçilere yardım etmek isteyen diğer 4 işçi de sızan metan gazından zehirlendi. İhbar üzerine olay yerine 112 , İtfaiye ve AFAD ekipleri sevkedildi. İlk etapta kurtarılan 5 işçi ambulanslarla Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ne kaldırıldı. 5 kişiden Yasin Balangi(18) hayatını kaybetti. Zehirlenen Muhammed Ege, Musa Balangi, İbrahim Orçan, ve Mehmet Aydın ise tedavi altına alındı.

    Yeni doğan evladını göremeden hayatını kaybetti

    80 metrelik su sondaj kuyusunun içerisinde sıkışan işçiye ise kurtarma ekipleri 2 saat sonra ulaşabildi. 70 metrede sıkıştığı yerden AFAD ve İtfaiye ve NAK ekipleri tarafından çıkarılan 2 çocuk babası Atilla Balangi (25) ise kurtarılamadı. Hayatını kaybeden işçinin kimliği henüz belirlenemezken cansız cesedi otopsi için Adli Tıp Morguna kaldırıldı. Bursa Cumhuriyet Savcılığı tarafından olayla ilgili soruşturma başlatılırken, Şanlı Urfa’dan çalışmak için Bursa’ya geldikleri öğrenilen işçilerden bazılarının kardeş ve akraba oldukları belirtildi. 2 çocuk babası Atilla Balangi’nin çocuklarından birinin yeni dünyaya geldiği evladını henüz göremediği ortaya çıktı.

  • Allianz, üst üste 4’üncü kez ‘Türkiye’nin En Beğenilen Sigorta Şirketi’

    Allianz, Capital Dergisi’nin gerçekleştirdiği ’Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında bir kez daha sigorta sektörünün lideri seçildi. Bu yıl 18’inci defa düzenlenen araştırmada 2015 yılından bu yana, üst üste dördüncü defa sigorta sektörünün en beğenilen şirketi seçilen Allianz, bireysel emeklilik kategorisinde de listenin ilk sırasında yer alarak lider koltuğuna oturdu.

    Allianz, Capital Dergisi’nin bu yıl 18’incisini düzenlediği ’Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında Türkiye sigorta sektörünün ’En Beğenilen Şirketi’ oldu. Sigorta sektörünün önemli oyuncularından Allianz, 2015 yılından bu yana ’En Beğenilen Sigorta Şirketi’ seçiliyor.

    “Hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz”

    Son dört yıldır arka arkaya ‘En Beğenilen Sigorta Şirketi’ seçilmekten büyük bir mutluluk duyduklarını belirten Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, “Bu yıl mutluluğumuz ikiye katlandı. Bireysel emeklilik kategorisinin de birincisi olduk. Allianz olarak yeni nesil sigortacılığın öncüsü olma hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Müşteri odaklı iş stratejimiz, daha iyi bir çevre, daha iyi bireyler, daha iyi kurumlar ve daha iyi bir toplum oluşturulmasına yönelik çalışmalarımızla sektörümüze liderlik etmeye devam ederken bu tür araştırmalar sayesinde ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu görüyoruz. Tüm çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve oy verenlere teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    Yapılan bilgilendirmede; Capital Dergisi’nin, araştırma şirketi ZENNA iş birliğiyle yaptığı ‘İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasına 600’ün üzerinde şirketten bin 480 üst düzey yönetici katıldı. Oylar; ekonomiye katkı, çalışan memnuniyeti, çalışana sunduğu sosyal imkanlar, çevreye karşı duyarlılık, finansal sağlamlık, güvenilir olma, hizmet ve ürün kalitesi, sürdürülebilirlik stratejisi, müşteri memnuniyeti gibi 22 performans kriterine göre verildi.

  • Kaspersky Lab üst üste ikinci kez ‘müşterilerin tercihi’ seçildi

    Kaspersky Lab, 31 Ekim itibarıyla uç nokta koruma platformları pazarında 2018 boyunca yapılmış 604 incelemede 5 üzerinden 4,7 puana ulaşarak, üst üste ikinci kez 2018 Gartner Peer Insights ’’Müşterilerin Tercihi’ seçildi.

    Kaspersky Lab, 31 Ekim 2018 tarihinde müşteri memnuniyeti konusunda 5 üzerinden 4,7 puan alarak Uç Nokta Koruma Platformları için 2018 Gartner Peer Insights ’Müşterilerin Tercihi’ seçildi. Gartner Peer Insights ’Müşterilerin Tercihi’, markanın ürünü için kaç adet müşteri incelemesi yapıldığını ve bu incelemelerde aldıkları notları dikkate alan bir puan sistemine göre markaları değerlendiriyor. Uç Nokta Koruma Platformları için Gartner Peer Insights’ta satın alma süreci, ürün uygulaması, performans ve müşteri desteği ile ilgili bilgiler yer alıyor. Tüm bunlar, işletmelerin kendi ihtiyaçları ve teknik gereksinimlerine uygun bir siber güvenlik çözümü seçmelerine yardımcı oluyor.

    Müşterilerin Kaspersky Lab için yaptığı incelemelerden bazıları şöyle sıralandı:

    “Genel deneyim gerçekten harika. Stratejik güvenlik sağlayıcılarımızdan biri olan Kaspersky Lab, son yıllarda güvenliğimizi ve uyumluluk durumumuzu geliştirdi” Eğitim sektöründe CISO.

    “Kaspersky Uç Nokta Güvenliği ürünü; antivirüs koruması, veri şifreleme ve yama yönetimi ile istemcileri güvenli bir şekilde izleyip korumamızı sağlayan kolay bir araç sunuyor. Ayrıca uygulama bize kontrol ve takip imkânının yanı sıra sistem bileşenlerinin tam görünümünü sağlıyor” CEO, Hizmet Kurumu.

    “2018 Gartner Peer Insights’ta ’Müşterilerin Tercihi’ olmaktan gurur duyuyoruz. Uç nokta koruma platformları kategorisinde bizi tercih ettikleri için müşterilerimize teşekkür ederiz” diyen Kaspersky Lab CTO’su Andrey Efremov, sözlerini şöyle sürdürdü: “İster orta ölçekli bir kurumda ister global bir kurumsal şirkette olsun, uç nokta koruması asla bitmeyecek bir iş. Özellikle de şimdi, saldırıların arttığı ve daha karmaşık hale geldiği bu dönemde güvenlik ekipleri uyarılardan bunalmış durumda. Bu nedenle, müşterilerin beklentilerini daha iyi karşılamak ve siber düşmanların bir adım önünde olmalarını sağlamak için yalnızca koruma motorumuzu ve tehdit araştırmasındaki uzmanlığımızı geliştirmekle kalmıyor, aynı zamanda güvenlik ekiplerinin müdahale ve tehdit avı becerilerini iyileştirmeye yardımcı olacak yeni teknolojiler de sunuyoruz. Bu da en yüksek tespit oranlarını sunmaya ve müşterilerimizi bilinen ve bilinmeyen tehditlere karşı korumaya devam edeceğimiz anlamına geliyor. Bu şekilde, BT ve güvenlik ekiplerinin iş yükünü azaltıp işlerine daha esnek ve verimli şekilde odaklanmalarını sağlıyoruz”.

    Kaspersky Endpoint Security for Business, müşterilere her tür siber tehdide karşı kapsamlı uç nokta koruması sağlamak için farklı saldırı vektörlerini etkisiz hale getiren ve bölümlere ayrılmış güvenlik yönetimi imkânı sunan çok katmanlı teknolojilere sahip.

  • “Kalk gidelim” dizisi reytinglerde üst üste 7 hafta birinci oldu

    7 haftadır gün birinciliğini elden bırakmayan TRT 1’in fenomen dizisi Kalk Gidelim başarısı dikkatleri bir kez daha üzerine çekti.

    Her Cumartesi TRT 1 ekranlarından yayınlanan ve yapımcılığını Eyüp Üstün’ün yaptığı Kalk Gidelim’in reytinglerde üst üste 7 hafta gün birincisi olması sevenlerini mutlu ederken sektördeki rakiplerinin de dikkatlerini üzerine çekti. Yeni sezonda yayınlandığı bütün bölümlerde reyting rekorları kıran dizinin başarısının tesadüf olmadığı bir kez daha kanıtlanmış oldu. Dizinin başrol oyuncularından Ufuk Özkan “İzleyicilerimizle aramızda kuvvetli bir bağ oluşmuş ki dizimizi 7 haftadır reytinglerde aralıksız zirvede tutuyorlar. İzleyicilerimize çok teşekkür ediyoruz ” diye konuştu. Dizinin yapımcısı Eyüp Üstün ise “Reyting hedefleri açısından baktığınızda komedi zor bir kategori. Seviyeli komedi ise çok daha zor. Ama geldiğimiz noktada aile komedisi olan dizimiz 7 haftadır zirvede. Dikkatleri üzerine çeken nokta da burası. İzleyicilerimize çok teşekkür ediyoruz. Henüz izlememiş olan vatandaşlarımızı da bu mutlu ailenin bir parçası olmaya davet ediyoruz” diye belirtti.

    Dizinin başrol oyuncularından Ayça Varlıer ise, ‘’Dizimiz yayınlandığı ilk günden bu yana büyük ilgi gördü. Aileleri ile birlikte Muğla’ya sete ziyarete gelen, yeni doğan bebeğine dizimizin karakterlerinin isimlerini veren izleyicilerimizi duyuyorum. Bu haberler bizleri çok mutlu ediyor. Aile dizisinde oynuyor olmaktan çok mutluyum’’ şeklinde konuştu.

    Eyüp Üstün’ün yapımcılığını üstlendiği Kalk Gidelim dizisinin baş rollerini Ufuk Özkan, Ayça Varlıer, Mehtap Bayrı, Erkan Sever paylaşırken dizide Beyazıt Gülercan, Nalan Okçuoğlu, Emin Gürsoy, Kerim Yağcı, Aslı Omağ, Füsun Kostak, Andrey Stan, İlayda Aydın, Ece Aydemir, Sena Çakır, Alper Saylık, Can Kıran, Alican Okumuş ve daha birçok başarılı oyuncu yer alıyor.