Etiket: Üniversiteyi

  • 50 yaşında üniversiteyi kazandı

    50 yaşında üniversiteyi kazandı

    Sarayköy Belediyesi’nin, Üniversiteye Hazırlık Kursu’nda, üniversite hayallerini gerçekleştirmek için eğitim alan 50 yaşındaki Fatma Dilbaz, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü kazandı. Dilbaz’ı tebrik eden Sarayköy Belediye Başkanı Ahmet Necati Özbaş, eğitimin yaşının olmadığını söyledi.

    Sarayköy Belediye Başkanı Necati Özbaş’ın talimatıyla ilçede faaliyete geçen Sarayköy Belediyesi Sosyal Etkinlik Merkezi’nde, 7’den 70’e herkesin eğitim hayatına katkı sağlanıyor. Belediye tarafından verilen Üniversiteye Hazırlık Kursu’nda eğitim gören, evli ve 2 çocuk annesi 50 yaşındaki Fatma Dilbaz, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü kazanarak hayallerini gerçekleştirdi.

    “Çok mutluyum”

    Ortaokulu bitirdikten sonra ailesinin ekonomik sıkıntılarından ve annesinin rahatsızlığından dolayı eğitimine devam edemeyen Dilbaz, eğitim aşkının hiç bitmediğini söyledi. 2018 yılında liseyi açıktan bitirdiğini belirten Dilbaz, “Üniversiteyi kazandığım için çok mutluyum. Bir başarı öyküsünün bu seviyesine geldim. Bu yeni bir başlangıç. İnşallah bundan sonra da üniversiteyi başarıyla tamamlayıp gerçek yaşama atılacağız. ‘Beşikten mezara kadar ilim talep ediniz’ diye bir şiarımız var. Onun takipçisiyiz. Allah’ın verdiği ömür kadar okuyup vatana millete hayırlı, kendimize faydalı olmaya çalışacağız. En başta çocuklara örneğiz. Arkadan yeni bir nesil gelmeye devam ediyor. Gençlerimiz, çocuklarımız daha iyi bir hayat yaşasınlar diye elimizden geleni sağlığımız yettiği yere kadar yapmaya çalışacağız” diye konuştu.

    “Hayallerin geç kalınmadığına ispat niteliğinde bir kararın zaferi”

    50 yaşında hayallerini gerçekleştirerek üniversiteyi kazanan Fatma Dilbaz’ı makamında ağırlayan Başkan Özbaş, “Fatma Hanım, hayallerin geç kalınmadığına ispat niteliğinde bir kararın zaferini aldı. Yaş kavramını hayallerimizin önüne asla geçirmememiz gerektiğini bize gösterdi. Üniversiteye Hazırlık Kursumuzda olması bizim için ayrı bir şanstı. Çünkü kendisiyle birlikte üniversite okumak için eğitim alan gençlerimize çok güzel örnek oldu. Derslerini titizlikle takip etmesi ve azmi hayallerindeki bölümü okuma başarısını kendisine kazandırdı. Kendisini tekrar tebrik ediyor, yeni eğitim hayatında başarılar diliyorum” ifadelerini kullandı.

  • Üniversiteyi kazanan gençler Canpolat’’la buluştu

    Üniversiteyi kazanan gençler Canpolat’’la buluştu

    Haliliye Belediyesi tarafından açılan üniversite hazırlık kursları ile üniversite hayallerini gerçekleştiren öğrenciler Belediye Başkanı Mehmet Canpolat’ı ziyaret etti.

    Haliliye Belediyesi,2019-2020 eğitim ve öğretim yılı içerisinde açtığı kurslarla hazırlanan 114 öğrenci çeşitli üniversitelere yerleşerek hayallerine kavuştu. Üniversiteye kazanan öğrenciler Belediye Başkanı Mehmet Canpolat’a teşekkür ziyaretinde bulundu.

    Öğrencilerin ziyareti ile ilgili açıklamalarda bulunan Canpolat, “Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğümüzce verilen kurslarla bu yıl yaklaşık 600 civarında müracaat vardı. Pandemi süreci ile birlikte bu sayı 285-300 civarına kadar indi. Bu manada bugün çeşitli üniversiteleri kazanan yüksek puanlı öğrencilerimizi ödüllendirelim dedik. Bu arkadaşlarımızı misafir ettik. Pandemi nedeniyle geriye kalan diğer 100 öğrencimizi de büyük salonda misafir edip onları da onure edeceğiz. Onlara da hediyelerimiz olacak” ifadelerini kullandı.

    Üniversiteyi kazanan öğrenciler ise, Haliliye Belediyesinin sunduğu imkanlarla kazanmanın sevincini paylaşarak, Belediye Başkanı Mehmet Canpolat’a teşekkür etti.

  • Başkan Seçer, üniversiteyi kazanan öğrencilerle buluştu

    Başkan Seçer, üniversiteyi kazanan öğrencilerle buluştu

    MERSİN (İHA) – Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, belediyenin eğitim ve öğretimi destekleme kurs merkezlerinde eğitim alarak üniversiteyi kazanan öğrencilerle bir araya geldi. Öğrencileri başarılarından dolayı kutlayan Seçer, “Çok mutluyum. Amacımız; çocukların eğitimde eşit fırsata sahip olmalarını sağlamak” dedi.

    Mersin Büyükşehir Belediyesinin 8 ilçede açtığı Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezlerinde üniversiteye hazırlanan öğrencilerden bin 350’si, büyük bir başarı elde ederek çeşitli üniversitelere yerleşti. Bu öğrencilerden 14’ü, Mersin Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Serdal Gökayaz ve kurs öğretmenleri ile birlikte Başkan Seçer’i ziyaret ederek, destekleri için teşekkür etti. Tıptan hukuka, mühendislikten öğretmenliğe birçok branşta üniversiteye girmeye hak kazanan öğrencileri tek tek kutlayan Seçer, onlara üniversite hayatlarında da başarılar diledi.

    Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Gökayaz, ziyarette yaptığı konuşmada, üniversite sınavında başarı elde öğrencileri Başkan Seçer ile buluşturmak istediklerini belirterek, kurs merkezlerinden bu yıl bin 350 öğrencinin üniversitelere yerleştiği bilgisini verdi.

    “Çok mutluyum. Hepinizi kutluyorum”

    Başkan Seçer ise öğrencilerin başarılarından dolayı çok mutlu olduğunu dile getirdi. Eğitimin, bir toplum için çok önemli olduğunu vurgulayan Seçer, eğitimli toplumların bütün sorunları aşmada daha avantajlı olduklarının altını çizdi. Bir ülkenin gelişmesinin, refahının, huzurunun, demokrasisinin tamamen eğitimle bağlantılı olduğunu ifade eden Seçer, “Modern toplum olabilmek için de eğitim mutlaka önemli. Gelişmiş ülkelerde bütçelerin önemli bir bölümü eğitime ayrılıyor. Parlamentoda görev aldığım dönemde de hep eğitime daha çok bütçe ayrılması gerektiğini savundum. Şu anda büyükşehir belediye başkanıyım ve yaptığımız çalışmalarda yasaların bizlere verdiği yetki ölçüsünde en önemli, en yüksek katkıyı eğitime vermek istiyoruz Mersin’de. Bu projelerin biri, üniversiteye hazırlık eğitim merkezimiz ve siz orada 2020 eğitim-öğretim yılında öğretmenlerimizle beraber bu sürece hazırlandınız. Hepinizi kutluyorum” diye konuştu.

    “Amacımız; çocukların eğitimde eşit fırsata sahip olmalarını sağlamak”

    Bu dönemde 4 bin 200 öğrenciyle başladıkları Büyükşehir Belediyesi kurslarında, 4 bin 334 öğrencinin eğitim gördüğünü kaydeden Seçer, “Biz geçen yıl yönetime geldiğimizde dershanelerimizde 900 öğrenci varmış. 3 bin 400 öğrenciyle başlayıp 900 öğrenciyle eğitim sonlanmış. Bu şunun göstergesi, 4 bin 200 öğrenciyle başlayıp 4 bin 334 öğrenciyle bu eğitim-öğretim yılını bitiriyorsanız işinizi ciddi, iyi, kaliteli yapıyorsunuz anlamı çıkar. Biz, bu çalışmaları daha da iyi bir noktaya getireceğiz. Bozyazı’da bir şube daha açıyoruz. Amacımız; bir yarış içerisinde olmak değil. Amacımız; ne diğer eğitim kurumlarıyla yarış içerisinde olmak ne de öğrencilerimizin kendi içerisinde sağlamak. Bizim temel amacımız; Gülnar’daki de Mut’taki de Akdeniz’deki de Tarsus’taki de memur, işçi, emekli, emekçi, esnaf ya da fabrikatör, her kim olursa olsun bütün vatandaşlarımızın çocuklarının eğitimde eşit fırsata sahip olmalarını sağlamak. Onun için merkezden uzak ilçelerde başarı oldukça yaptığımız işin doğru olduğunu görüyorum” ifadelerini kullandı.

    “Toplam 222 öğretmene eriştik”

    Kurslarda eğitim gören yaklaşık 4 bin 300 öğrencinin yüzde 50’sinin, toplam Mersin nüfusunun yüzde 30’unun yaşadığı yerlerde olduğuna işaret eden Seçer, “Biz merkezden daha çok ilçelere, kırsal kesime yöneliyoruz. Geçen yıl 170 öğretmenle eğitim-öğretim dönemini tamamladık. Bu yıl yeni öğretmenlerimiz eğitim filomuza katıldı ve toplam 222 öğretmene eriştik. Bu öğretmenlerimiz, yeni dönemde de değerli bilgilerini öğrencilerimizle paylaşacaklar” şeklinde konuştu.

    “Bu yıl da yaklaşık 8 bin öğrenciye bin 400 TL eğitim yardımımız sürecek”

    Mersin genelinde üniversiteyi kazanan tüm öğrencilere eğitim yardımı verdiklerini de anımsatan Seçer, “Mersin’de geçen yıl 7 bin 200 öğrenciye eğitim yardımı vermiştik. Bu yıl da üniversiteyi kazanan yaklaşık 7 bin 500- 8 bin öğrencimize eğitim yardımını sürdüreceğiz. Sizler de sadece bir beyan mukabilinde bize müracaat etmeniz durumunda bin 400 TL eğitim yardımını alacaksınız” dedi.

    Mersin’in de artık iki devlet ve iki vakıf üniversitesi ile bir üniversiteler kenti olduğuna dikkat çeken Seçer, bu yıl öğrenci sayısının daha da artacağını söyledi. Toplamda 50 bin civarında öğrenci kitlesi olduğunu belirten Seçer, geçen yıl söz vererek uygulamaya koydukları toplu taşımada 1 TL olan öğrenci ücretinin, 2024’te yapılacak yerel seçimlere kadar devam edeceğini vurguladı. Kentin gelişimine üniversitelerin önemli katkılar sunduğunu dile getiren Seçer, bu anlamda çok sayıda üniversite öğrencisinin Mersin’e gelmesini istediklerini kaydetti. Mersin’de üniversite öğrencileri için yaptıkları çalışmaları da anlatan Seçer, Gülnar’da, 60’ı erkek, 68’i kız olmak üzere 128 öğrenci kapasiteli bir yurt projeleri olduğunu ve bir hayli yol aldıklarını ifade etti. Çorba-ekmek projesi ile çamaşırhane projesinin de devam ettiğini dile getiren Seçer, “Birçok konuda öğrencilerimize yardımcı olmak istiyoruz. Ben, gençlerimizin bu ülkenin geleceği olduğunu görüyorum. Ne kadar eğitimli, bilinçli, ülkesini, insanları, barışı seven, insanları ötekileştirmeyen, ayrıştırmayan bir nesil yetiştirirsek Türkiye o derece daha saygın ve gelişmiş bir ülke haline gelir. Hepinize başarılar diliyorum, yolunuz açık olsun. Sınav kazanmak mutlaka çok büyük bir başarı, çok da güzel fakültelere girdiniz ama en büyük başarı hayatta mutlu olabilmeniz. Hepinize mutluluklar diliyorum” diye konuştu.

    Seçer, buluşmada öğrencilere hediyeler de verdi.

  • Gençler hayalindeki üniversiteyi anlattı

    Gençler hayalindeki üniversiteyi anlattı

    Üniversite tercihlerini ulaşım, yeşil alan, imaj, akademik başarı, iş imkanı, sosyokültürel faaliyet yapısı gibi kriterlere göre belirleyen gençler, “Her üniversite bir alanda uzmanlaşmalı” diyor. Çoğu genç ise üniversiteye girişte sınavın kaldırılmasını hayal ediyor.

    Araştırma şirketi Areda Survey, üniversite tercih sürecinin yaşandığı şu günlerde “Hayalimdeki Üniversite Araştırması” ile çarpıcı sonuçlara ulaştı. Verilere göre, üniversite tercihlerinde ulaşım, lokasyon, akademik başarı gibi kriterler kritik önem taşıyor. Araştırmaya katılan 18-24 yaş grubu arası üniversite adayı gençlerin yüzde 25.9’u üniversiteye iş imkanı derken, yüzde 46.8’i ise “üniversite=eğitim” diyor.

    Araştırmaya yüzde 50.7’si kadın, yüzde 49.3’ü ise erkek olmak üzere bin 100 kişi katılırken, 18-24 yaş grubu katılımcıların yüzde 17.9’unu oluşturdu. Kantitatif araştırma tekniklerinden CAWI ile Arede Survey PBDP’siyle gerçekleştirilen araştırmaya katılan 65 yaş üzeri katılımcılar ise yüzde 14.9 oldu. Ankete katılanların eğitim durumları da oldukça dikkat çekici. Katılımcıların yüzde 53.9’u ilkokul mezunu olurken, 26.3’ü lise, 17.6’sı lisans ve 2.2’si lisansüstü eğitim alan kişilerden oluştu. Katılımcıların yüzde 35.6’sı kendini ’ev kadını’ olarak nitelendirirken, katılımcıları yalnızca 13.2’sinin öğrenci olduğu verilere yansıdı.

    “Ulaşım olanaklarını önemsiyoruz”

    Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 43.9’u üniversiteye ulaşım olanaklarını önemserken, yüzde 54.2’si üniversitede eğitim veren öğretim kadrosuna önem veriyor. “Üniversitenin kamuoyundaki imajı önemlidir” bölümüne kesinlikle katılıyorum yanıtı verenlerin oranı yüzde 44.1 olurken, üniversitelerin sosyokültürel faaliyetlerini önemseyenlerin oranı 43.4 olarak verilere yansıdı.

    Hocalar ve akademik başarıya dikkat

    “Üniversitelerin öğretim elemanları kadrosu önemlidir” bölümüne 18-24 yaş grubunun yüzde 61.4’ü ‘kesinlikle katılıyorum’ dedi. Bu bölüme ‘kesinlikle katılıyorum’ diyen tüm katılımcıların oranı yüzde 54.2 olurken, ‘katılıyorum’ diyenler 13.3 oldu. Kararsızların oranı yüzde 16,5, katılmayanların oranı ise 4.3 olarak şekillendi. Öğretim elemanları kadrosunun önemsiz olduğunu belirtenlerin oranı ise 11.7 olarak yansıdı. ‘Üniversitenin ulusal ve uluslararası akademik başarı /sıralaması önemlidir’ bölümüne ‘kesinlikle katılıyorum’ yanıtı verenlerin oranı yüzde 51 oldu. Bu görüşe ‘katılıyorum’ yanıtı verenlerin oranı yüzde 20.4 olurken, yüzde 5.6’sı kararsız kaldı. Akademik başarıların önemli olduğuna katılmayanların oranı yüzde 2.6 olurken, kesinlikle katılmayanların oranı ise yüzde 20.5 olarak verilere yansıdı.

    Lokasyon, ulaşım ve yeşil vurgusu

    “Üniversite kampüsü yerleşim yeri sizce nerede olmalıdır?” sorusuna katılımcıların yüzde 68’i ’kent merkezinde olmalıdır’ yanıtını verirken, yüzde 32’si ise şehir merkezi dışında olmalıdır diye cevapladı. Araştırmada yer alan ‘Üniversiteye ulaşım olanakları önemlidir’ bölümüne ‘kesinlikle katılıyorum’ diyenlerin oranı yüzde 43.9 olurken, ‘katılıyorum’ diyenler yüzde 26,3 oldu. Bu konuda kararsız olanların oranı yüzde 2,5 olurken, ‘katılmıyorum’ şeklinde yanıt verenlerin oranı yüzde 1.4 olarak belirlendi. Kesinlikle katılmayanların oranı ise yüzde 25.9 ile dikkat çekti.

    Üniversitede yeşil ve çevreci kampusun önemli olduğunu savunanların oranı ise 51.3 olurken, bu görüşe katılanların oranı 17.8 oldu. Kararsızların oranı 7, katılmayanların oranı 4.6, kesinlikle katılmayanların oranı ise 19.2 olarak açıklandı.

    Üniversitenin bulunduğu kentin önemli olduğunu savunanların oranı yüzde 26.7 olurken, bu görüşe katılanların oranı yüzde 21.8 olarak şekillendi. Şehir konusunda kararsız olanların oranı yüzde 8, şehrin önemli olduğuna katılmayanların oranı 22,3, kesinlikle katılmayanların oranı ise 21.2 oldu.

    İmaj da kritik önemde

    “Üniversitelerin kamuoyundaki imajı önemlidir” bölümüne kesinlikle katılıyorum yanıtı verenlerin oranı yüzde 44.1 olurken, bu bölüme katılıyorum şeklinde yanıt verenlerin oranı yüzde 18.9 oldu. Bu bölüme katılmıyorum şeklinde yanıt verenlerin oranı yüzde 19.9, kesinlikle katılmıyorum diyenler ise yüzde 6.9 oldu. Kararsızların oranı 10.2’de kaldı.

    Araştırmada yer alan “Üniversitedeki sosyo-kültürel faaliyetler önemlidir” bölümüne kesinlikle katılıyorum yanıtı verenlerin oranı 43.4 olurken, bu orana katılıyorum diyenlerin oranı yüzde 25,2 oldu. Kesinlikle katılmıyorum diyenlerin oranı yüzde 7.1, katılmıyorum diyenlerin oranının 16.4 olduğu araştırmada kararsızların oranı yüzde 7.9 oldu.

    Hocalar ve akademik başarıya dikkat

    “Üniversitelerin öğretim elemanları kadrosu önemlidir” bölümüne ‘kesinlikle katılıyorum’ diyenlerin oranı yüzde 54.2 olurken, ‘katılıyorum’ diyenler 13.3 oldu. Kararsızların oranı yüzde 16,5, katılmayanların oranı ise 4.3 olarak şekillendi. Öğretim elemanları kadrosunun önemsiz olduğunu belirtenlerin oranı ise 11.7.

    “Üniversitenin ulusal ve uluslararası akademik başarı /sıralaması önemlidir” bölümüne ‘kesinlikle katılıyorum’ yanıtı verenlerin oranı yüzde 51 oldu. Bu görüşe katılıyorum yanıtı verenlerin oranı yüzde 20.4 olurken, yüzde 5.6’sı kararsız kaldı. Akademik başarıların önemli olduğuna katılmayanların oranı yüzde 2.6 olurken, kesinlikle katılmayanların oranı ise yüzde 20.5 olarak verilere yansıdı.

    Her ilde her bölüm olsun

    “Her ilde üniversite olmasını destekliyorum” bölümüne kesinlikle katılıyorum yanıtı verenlerin oranı yüzde 35.2 olurken, katılıyorum diyenlerin oranı yüzde 19.3 oldu. Bu bölüme kesinlikle katılmıyorum diyenlerin oranı yüzde 32.4, katılmıyorum diyenlerin oranı ise yüzde 8 olarak şekillendi. Kararsızların oranı 5.1’de kaldı.

    Araştırmada yer alan ‘Üniversitelerde her bölümün açılmasını destekliyorum’ kısmına ‘kesinlikle katılıyorum’ diyenlerin oranı yüzde 35.6 olurken, ‘katılıyorum’ diyenlerin oranı ise 17.5 oldu. Bu bölüme ‘kesinlikle katılmıyorum’ diyenlerin oranı yüzde 28.7 olarak verilere yansırken, katılmıyorum diyenler 7.9’da kaldı. Kararsızların oranı ise yüzde 10.3

    Üniversiteler uzmanlaşabilir

    Araştırmada “Her üniversitenin bir alanda uzmanlaşmasını destekliyorum (Örneğin Cerrahpaşa Tıp, Ankara Hukuk gibi…) bölümüne kesinlikle katılıyorum diye yanıt verenlerin oranı yüzde 37.7 oldu. Bu bölüme katılıyorum diyenlerin oranı yüzde 26.4 olurken, kesinlikle katılmıyorum diyenlerin oranı yüzde 21.7, katılmıyorum diyenlerin oranı 4.2 oldu. Kararsızların oranı da yüzde 10 oldu.

    Üniversiteliler “sınav kalkmasın” diyor

    Üniversite sınavının kaldırılmasını talep eden vatandaşların oranı yüzde 58.2 olurken, kaldırılmamalı diyenlerin oranı ise yüzde 41.8 oldu. Sınavın kaldırılmasını yüzde 69.1 oranıyla en çok kadınlar isterken, erkeklerin yüzde 53’ü sınavın kaldırılmasını istemiyor. Sınavın kaldırılmasını isteyen vatandaşların yüzde 69.8’i ilkokul mezunu olurken, kaldırılmamalı diyenlerin yüzde 51.8’i ise lisans mezunu.

    Erkeklerin tercihi yüz yüze eğitim

    Araştırmada yer alan “Hangi eğitim sisteminden yararlanmak istersiniz?” sorusuna katılımcıların yüzde 77.3’ü yüz yüze yanıtı verirken, yüzde 22.7’si uzaktan eğitimi tercih ediyor. Yüz yüze eğitimi tercih edenlerin yüzde 90.4’ü erkeklerden oluşurken, bu oran kadınlarda yüzde 64.6 oldu. Kadınlar uzaktan eğitimin yararlı olacağı kanaatinde olduklarını dile getirdi. Araştırmaya göre uzaktan eğitimi tercih eden kadınların oranı yüzde 35.4 olurken, erkeklerin oranı yüzde 9.6 olarak verilere yansıdı.

    Eğitim diyen de var iş diyen de

    “Sizler için üniversite öncelikle hangisini ifade eder” bölümüne eğitim diyenlerin oranı yüzde 60 olurken, bu oranı yüzde 29.4 ile iş imkanı, yüzde 4.4 ile özgürlük, 4.2 ile yurt ve 1.9 ile kampüs izledi. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 42.8’i üniversiteyi iş imkanı olarak görürken, erkeklerin yüzde 72.3’ü üniversiteye ’eğitim’ gözüyle bakıyor. Ankete katılan 18-24 yaş grubu arası üniversite adayı gençlerin yüzde 25.9’u üniversiteye iş imkanı derken, yüzde 46.8’i ise üniversite=eğitim diyor.

    “Gündüz eğitimi tercih ediyoruz”

    Araştırmaya göre birinci öğretim olmak isteyenlerin oranı yüzde 86.8 olurken, ikinci öğretim olmak isteyenlerin oranı ise yüzde 13.2 oldu. Araştırmaya katılan kadınların yüzde 95.7’si birinci öğretimde eğitim almak isterken, erkeklerin yüzde 77.8’i de birinci öğretime gitmeyi doğru buluyor. 18-24 yaş grubu gençlerin yüzde 76.7’si tercihini birinci öğretimden yana yaparken, ikinci öğretim diyenlerin oranı 23.3 oldu.

    Katılımcıların yüzde 62’si üniversite eğitiminin müfredata bağlı olmasını isterken, yüzde 38’i kredi tamamlama sisteminin getirilerek daha esnek bir yolun izlenmesini arzu ediyor.

  • Bartın Üniversitesi 3 yılda 3 bin 879 üniversiteyi geride bıraktı

    Bartın Üniversitesi 3 yılda 3 bin 879 üniversiteyi geride bıraktı

    Bartın Üniversitesi, Webometrics Dünya Üniversite Sıralamaları (Webometrics Ranking of Universities) değerlendirmesine göre 3 yılda 3 bin 879 üniversiteyi geride bırakmayı başardı.

    Dünyada yer alan yükseköğretim kurumlarını boyut, görünürlük, açıklık ve mükemmeliyet göstergeleri üzerinden değerlendiren Webometrics Dünya Üniversite Sıralamaları 2020 Temmuz sıralaması açıklandı. Bartın Üniversitesi, 2017’den itibaren 3 yılı kapsayan değerlendirmede 3 bin 879 basamak birden yükselmeyi başardı. 2017 yılındaki sıralamada 7 bin 37’nci sırada yer alan Bartın Üniversitesi, 2020 Temmuz ayında açıklanan sıralamada ise 3 bin 879 basamak yükselerek dünya genelinde 3 bin 158’inci sırada yer aldı.

    Bartın Üniversitesi boyut (kurum bilgi paylaşımı) göstergesinde 2 bin 838’inci sırada, görünürlük (web içeriği) göstergesinde 8 bin 234’üncü sırada, açıklık (en çok alıntı yapılan araştırmacılar) göstergesinde bin 901’inci sırada ve mükemmeliyet (2014-2018 yılları arasındaki 5 yıllık dönemde 26 disiplinde en çok atıf alan yüzde 10’luk dilime giren yayın sayısı) göstergesinde ise 3 bin 191’inci sıradaki yerini aldı. Bartın Üniversitesi sıralanan Türkiye’deki 217 yükseköğretim kurumu arasından da 94’üncü basamakta yer aldı.

    Bartın Üniversitesi, Webometrics’te gösterilen başarıyla birlikte araştırma performansı, yenilik girdileri ve webdeki görünürlük aracılığı ile sosyal etki faktörleri olmak üzere 3 gösterge grubunda dünya üniversitelerini sıralayan SCImago Kurumlar Sıralaması (SIR) bu yıl ilk defa sıralamaya değer bulunan üniversiteler arasına girdi.

    SCImago sıralamasına hızlı bir giriş yapma başarısı gösteren Bartın Üniversitesi, sıralanan 3 bin 897 yükseköğretim kurumu arasından Amerika, Rusya ve Çekya gibi ülkelerden 12 üniversite ile birlikte 800’üncü sırayı paylaştı.

    Bartın Üniversitesi yayın sayısını 3 yılda 2 kattan fazla arttırdı

    Üniversiteden yapılan açıklamada, “Bağımsız bir haber portalı tarafından yayınlanan Türkiye’deki devlet üniversitelerinin “Web Of Science” aracılığıyla uluslararası saygın indekslerde yapmış oldukları yayınlara ait göstergelerde Bartın Üniversitesi yükselişini sürdürüyor. Yapılan sıralamaya göre 2017 yılında 107 devlet üniversitesi arasında 69’uncu sırada, 2018 yılında 107 devlet üniversitesi arasında 44’üncü sırada yer alan Bartın Üniversitesi, 2019 yılında öğretim üyesi başına düşen yayın sıralamasında 108 devlet üniversitesi arasından 24’üncü sıraya yerleşti.

    Yapılan sıralamaya göre 2017 yılında 125 uluslararası yayını bulunan Bartın Üniversitesi, 2018 yılında bu sayıyı 178’e, 2019 yılında ise 257’ye çıkarmayı başardı. Böylece 3 yılda yayın sayısını 2 kattan fazla arttırmayı başaran akademik insan kaynağı, 2018’den 2019’a kadar olan bir yıllık periyotta ise yayın sayısını yüzde 45 arttırdı. Farklı göstergeler üzerinden yapılan sıralamalarda sürdürülebilir bir yükseliş gösteren Bartın Üniversitesi’ne uluslararası öğrenci başvuruları da rekor düzeyde artış gösterdi. 58 farklı ülkeden bin 100 öğrencisi olan Bartın Üniversitesi’nde 2020-2021 akademik yılındaki öğrenci alımı için yapılan ilk iki çağrıda 91 farklı ülkeden 9 bin 230 kişi başvuru yaptı” denildi.

    “Bartın Üniversitesi sürdürülebilir bir gelişim gösteriyor”

    Üniversite olarak kalite çalışmalarını öncelediklerini belirten Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, sürdürülebilir bir gelişim hedefiyle yoğun gayret gösterdiklerini söyledi.

    Uluslararası sıralamalardan biri olan QS tarafından yapılan 2019 Uluslararası Öğrenci Anketi sonuçlarını da aktaran Rektör Uzun, “Katılımcı öğrencilerin yüzde 32’si üniversite seçimlerinde, üniversitenin sıralamalarda iyi bir yerinin olmasının önemli bir faktör olduğunu ifade etmişlerdir. Sıralamalar öğrenciler açısından bilinçli tercih yapma konusunda önemli bir araç vazifesi görür. Bunun bilincinde nitelikli büyüme hedefiyle her günün bir önceki günden daha iyi olması için tüm personelimiz ve öğrencilerimizle birlikte büyük gayret gösteriyoruz. Kamuoyunun da ilgisini çeken bu çalışmalar hız kesmeden devam etmektedir. Bu düşüncelerle, Bartın Üniversitesi ailesinin tüm bileşenlerini kutluyor, başarılarının devamını diliyorum” dedi.

    “Uluslararasılaşma temel hedeflerimizden birisidir”

    Üniversite bünyesinde yapılan tüm çalışmalarda bölgeden başlayarak, ülke gelişimine katkı sunulmasının hedeflendiğini de vurgulayan Rektör Uzun, “Uluslararasılaşma noktasında öğrencilerimize iyi bir kariyer kazandırmak, eğitim ve araştırma kalitesini geliştirmek amacıyla gayret gösteriyoruz. Bunun yanı sıra öğretim elemanlarımız uluslararası ortaklı projeler üretmekte ve bölgesine değer katacak çalışmalar yapmaktadır. Bu noktada Yeni YÖK vizyonuyla tüm yükseköğretim kurumlarımızda olduğu gibi bizleri de kalite eksenli yolculuğumuzda daima destekleyen YÖK Başkanımız M. A. Yekta Saraç’a ve YÖK üyelerimize şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.