Etiket: Ulaşıyor

  • Ege İhracatçı Birlikleri sosyal medyadan her ay 1 milyon kişiye ulaşıyor

    İnsanların gündemi takip etmek için en sık başvurduğu sosyal medya platformları kurumların ve işletmelerin kitlelere ulaşmak için en yoğun kullandığı platformlar haline geldi.

    Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) ve bağlı ihracatçı birlikleri sosyal medya hesaplarıyla her ay 1 milyon civarında insana sosyal medya ağlarından ulaşıyor.

    Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, EİB ve Birliklere bağlı sosyal medya hesaplarındaki takipçi sayısının 100 bini aştığını, sosyal medya platformlarından aylık 500 bin ila 1 milyon kişiyle iletişim halinde olduklarını kaydetti.

    Sosyal Medya platformları sayesinde Ege İhracatçı Birlikleri’nin etkinliklerinden kamuoyunun ve üyelerin çok hızlı bir şekilde haberdar olduğuna işaret eden Ünlütürk, “Paylaşımlarımızda binlerce etkileşim alıyoruz. İnsanlar paylaşımlarımız ile ilgili beğenilerini, duygularını, düşüncelerini dile getiriyorlar. Bu geri bildirimler bizlere çalışmalarımızda yön veriyor. Her ay düzenli olarak aylık ihracat istatistikleri, sektörel ihracat raporları ve infografikler yayınlıyoruz. Böylece ihracatçılar ve ihracat yapmak isteyenler ayrıntılı verilere düzenli olarak ve kolayca ulaşabiliyor” şeklinde konuştu.

    Sosyal medyadan toplumun farklı kesimlerine ulaşıyoruz

    Ege İhracatçı Birlikleri’nin sosyal medya kanalıyla faaliyet alanıyla ilgili insanlara ulaştığı gibi çok farklı toplum kesimlerine de ulaştığına dikkati çeken EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk şöyle devam etti: “Böylelikle farklı yelpazelerden kişiler de bize ulaşıp bağlantıya geçiyor. İhracat dünyası dışında, örneğin spor dünyasından, akademik dünyadan ya da öğrencilerden bilgi talepleri, ortak proje önerileri, destek talepleri sosyal medya kanalından bize ulaşıyor. Bunları ilgili şubelerimize yönlendirerek değerlendirilmesini sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde hedefimiz sosyal medyada ulaşabildiğimiz kitleyi genişletmek ve paylaşımlarımızı daha çok video ve interaktif içerikle desteklemek. Sadece üyelerimize ve ihracat dünyasına ilgili kişilere değil özellikle gençlere ve farklı toplum kesimlerine de ulaşabilmeyi amaçlıyoruz.”

    EİB mobil uygulamasını indirenler bin kişiyi aştı

    Dijital dünyanın sunduğu fırsatları sonuna kadar kullanmayı amaçladıklarını ifade eden Ünlütürk: “Son olarak EİB mobil uygulamasını devreye aldık. Üyelerimizin ve ihracatçıların Birliğimizden alabileceği tüm hizmetleri cep telefonlarından anında takip edebilecekler. Tüm birliklerimizin duyuruları, eğitim takvimimiz, canlı destek hizmetimiz, sosyal medya hesaplarımız, eş zamanlı döviz kurları uygulamamızda yer alıyor. Duyuruları, anlık bildirimler şeklinde akıllı telefonlara taşıyan EİB mobil uygulaması kullanıcılar tarafından özelleştirilebiliyor. Kullanıcılar sadece istedikleri ve ilgilendikleri sektörlerden, istedikleri zamanda ve istedikleri sıklıkta duyuru alabiliyor. Böylece, ihtiyaç duyulmayan bildirimler devre dışı bırakılarak önemli duyuruların gözden kaçırılma ihtimali ortadan kalkıyor. Tüm kullanıcılar sadece kendi istedikleri duyuruları istedikleri saatte alıyor. App Store ve Google Play Store’da ücretsiz sunulan uygulama iPhone ve Android akıllı telefon ve tabletlerde kullanılabiliyor” diyerek sözlerini noktaladı.

  • BEÜ’de öğrenci sayısı 41 bine ulaşıyor

    Bülent Ecevit Üniversitesi (BEÜ) yeni kontenjanlarla 12 bin 300 yeni öğrenciye daha ev sahipliği yapmaya hazırlanıyor. Böylece BEÜ’nün öğrenci sayısı 40 bin bandını aşmış olacak.

    10 ayrı kampüste faaliyetlerini sürdüren BEÜ her geçen gün büyümesine devam ediyor. Tüm kampüslerinde eğitim yatırımları hızla süren ve tüm kampüslerini 7/24 açık kampüslere dönüştürme hedefini birer birer gerçekleştiren üniversite, bölgenin ve ülkenin ihtiyaçlarını gözönüne alarak bu yıl çok sayıda yeni bölüm ve programa öğrenci almaya hazırlanıyor. Bu çerçevede 12 bin 300 yeni öğrenci almaya hazırlanan BEÜ tanıtım faaliyetlerini artırmaya başladı. Yeni öğrencilerin BEÜ ailesine dâhil olmasıyla öğrenci sayısı yaklaşık 41 bin olacak.

    Konuyla ilgili bir açıklama yapan BEÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Özer şunları söyledi: “Üniversitemiz kararlı bir şekilde büyümesine devam ediyor. Merkez ve ilçelerde tüm paydaşlarımızla yakın temas içerisinde sürekli işbirliği yaparak ve bölgenin ihtiyaçlarını göz önünde tutarak büyümemize devam ediyoruz. Öğrenci sayısı açısından 2010 yılında 16 binler bandından 40 binler bandına yükselmiş olmaktan son derece mutluyuz. Sadece öğrenci sayısını artırmıyoruz, aynı zamanda tüm kampüslerimizde eğitim altyapısından sosyal, sportif donatılara kadar çok sayıda yatırımı eş zamanlı bir şekilde hizmete alıyoruz. Tüm kampüslerimizde son beş yılda mevcut laboratuvarları yeniledik ve yeni laboratuvarlar kurduk. Şu an tam 165 eğitim ve araştırma laboratuvarına sahibiz. Ölçek olarak en güçlü laboratuvar altyapısına sahip olan üniversitelerden birisiyiz. Diğer taraftan 7/24 açık iki kütüphanesi olan tek üniversiteyiz. Hedefimiz tüm kampüslerimizi 7/24 açık hale dönüştürmek. Bu hedefe de adım adım yaklaşıyoruz. Araştırma kapasitemizi artırmak için de yatırımlarımız devam ediyor. Bilindiği gibi hem üniversitemiz hem de Zonguldak için çok önemli olan Teknopark başvurumuzu Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına geçen hafta yaptık. Tüm yatırımlarla ve elde edilen büyümeyle Zonguldak bir üniversite kenti olma yönünde önemli bir mesafe kat etmiş bulunuyor. Bu süreçleri beraber yürüttüğümüz tüm çalışma arkadaşlarıma ve tüm paydaşlarımıza şükranlarımı sunuyorum.”

  • (Özel Haber) El değmeden paketleniyor öğrenciye ulaşıyor

    Çekirdeksiz üzüm diyarı Manisa’da üretilen ve haftanın belli günlerinde milyonlarca öğrencinin tükettiği enerji kaynağı okul üzümleri, Manisa’daki tesislerde el değmeden paketlenerek okul sıralarına ulaştırılıyor.

    Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından ortaklaşa yürütülen ’okul üzümü’ projesiyle hem öğrenciler sağlıklı besleniyor, hem de çiftçinin üzümü değerleniyor. ’Okul üzümü’ projesinde okullara kuru üzüm temini ve dağıtımı Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği tarafından sağlanıyor. Okul üzümünün üretim tesisleri de kapılarını ilk kez İhlas Haber Ajansı’na açtı. Manisa’daki en kaliteli ve sağlıklı üzümlerin seçilerek getirildiği tesislerde tamamen otomatik sistemlerle üzümler paketleniyor. Hijyene büyük bir önem verilen tesislerde çalışanların tamamı önlük ve bone kullanırken, öğrencilere ulaştırılan okul üzümleri el değmeden paketlenerek koliler içine konuluyor.

    İlk olarak 2014 yılında başlanan uygulamanın çiftçinin elindeki üzümünün değerlendirilmesi açısından büyür bir katkısı olduğunu belirten 144 Nolu Saruhanlı Tarım Kredi Kooperatifi Müdürü Harun Akdemir, “Okul üzümü projesi, çiftçinin üzümünü değerlendirme aşamasına baktığımızda çok faydalı. En azından bunun tedarikçisi olarak burada Tarım Kredi Kooperatiflerinin devreye girmesi gerçekleştirilerek paketleme konusunda hizmet vermesi çiftçimizin elindeki mahsulün fiyat artışına sebebiyet verdi. Bu konuda da çiftçimizi fiyat yönünden desteklemiş olduk. İkinci aşama, çocuklarımızın bu konuda beslenme ihtiyacında okullarda çocuklarımızın enerji ve dayanıklılık konusunda, besleme konusunda çocuklarımıza çok büyük bir faydası var” dedi.

    “50 kuruşluk artış yaşandı”

    Tarım Kredi Kooperatiflerinin üzüm alımına girmesiyle birlikte piyasada kuru üzümün kilosunda 50 kuruşluk bir yükselmenin yaşandığını belirten Akdemir, “Tarım Kredi Kooperatifleri bu aşamada alıma girdiğinde piyasada 50 kuruş civarında bir artış yaşandı. Bu da Tarım Kredi Kooperatiflerinin bu okul üzümü projesinde çiftçiden üzümü alarak işleme konusunda piyasada aktif bir rol oynamasından kaynaklandı” diye konuştu.

    Çiftçiler projeden memnun

    Tarım Kredi Kooperatiflerinin üzüm alımlarıyla birlikte mahsulleri değerlenen üzüm üreticileri de projeden memnun kaldı. Okul üzümü projesinin piyasada bir etki yaptığını söyleyen üzüm üreticisi ve aynı zamanda emekli öğretmen Argun Hamret, öğrencilerin de bu sayede sağlık beslenmelerinden dolayı mutlu olduklarını söyledi. Hamret, “Üretici olarak memnuniyetle karşılıyor. Artı piyasa bir etki yaptı. Diğer firmalar da o fiyatlara yaklaşmak durumda kaldı. Dolayısıyla biz çiftçileri memnun etti. Benim elimde bulunan üzüm miktarını kooperatife vermekle ben 13 bin lira gibi bir para kazandım. Tüccara vermiş olsaydım 13 bin lira benim zararım olacaktı. Dolayısıyla Tarım Kredi Kooperatifinin her zaman ’Evimiz’ diye baktığımız Tarım Kredi Kooperatifimiz, böyle bir uğraşın içine girerek de bizim birim fiyatlarda artış sağlayarak bizi ekstra memnun etmiştir. Önümüzdeki yıl daha iyi bir fiyat politikasıyla bizi daha da memnun etmelerini canı gönülden tüm çiftçiler adına bekliyoruz” şeklinde konuştu.

    Okul üzümü projesiyle birlikte çocukların beslenme ve enerji kazanma ihtiyaçlarının da giderildiğini dile getiren Hamret, “Çocuklarımızın en büyük sorunu beslenme. Sabah bir çok öğrencimi çok iyi biliyorum sağlıklı beslenmiyorlar. Beslenmedikleri için de bir kansızlık var bütün öğrencilerimde. Böyle bir proje öğrencilerimizi en azından beslenmeye müthiş bir katkıları olacağına dinamik bir nesil yetişeceğini inanıyorum ve sürekli olmasını temenni ediyorum” ifadelerini kullandı.

    Okul üzümü projesiyle öğrencilerin doğal gıdalarla beslendiğini söyleyen üzüm üreticisi ve emekli öğretmen Hüseyin Yaralı, “Öğrencilerimiz genelde yapay yiyeceklerle besleniyordu. Bu üzüm olayı girdiğinde, süt olayı girdiğinde öğrencilerimiz doğal yiyeceklerle besleniyor, hem de kendi ürünümüzü yiyorlar. Hem sağlık yönünden hem de çiftçileri maddi yönden destek sağlamıştır. Bunu sağlayan en alt birimden en üst birime kadar herkese teşekkür ediyorum. Üretici en azından tüccarların belirlediği fiyatla değil devletin alım fiyatını değerlendirmek durumunda kaldılar. Fiyatları da dolaylı yönde etki etti” dedi.

  • Girişimciler Hayallerine BTSO İle Ulaşıyor

    Bursa ekonomisine yön veren projelerin merkezi olan BTSO, girişimcilerin önünü açan adımlarına devam ediyor. BTSO öncülüğünde, KOSGEB ve TOBB Bursa Genç Girişimciler Kurulu desteğiyle düzenlenen ‘Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi”nde 3. dönem başladı.

    Demirtaş Organize Sanayi Bölgesi’ndeki (DOSAB) BUTGEM Binası’nda gerçekleştirilen ve ilki 2015 yılının ekim ayında düzenlenen eğitimlerin 3. dönemine 30 girişimci adayı katılıyor. Adaylar 24 saati atölye çalışması olmak üzere toplam 70 saat eğitim görecek. Yatırım Teşvik Danışmanı Türker Duran tarafından verilen eğitimlerde adaylara, iş planı hazırlama, şirket türleri, pazar araştırması, finansal, üretim ve yönetim planı gibi alanlarda bilgiler sunuluyor. Eğitimler 3 Haziran 2016 Cuma günü sona erecek.

    BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Türkiye’nin ve Bursa’nın hedeflerine ulaşması için iş dünyasının yeni girişimcilere ihtiyaç duyduğunu söyledi. Girişimciliğin hayatın her alanında uygulanması gerektiğini dile getiren Başkan Burkay, BTSO liderliğinde KOSGEB destekleriyle verilen eğitimlerin girişimciler için büyük bir fırsat niteliğinde olduğunu kaydetti. Başkan Burkay, kent ve ülke ekonomisine kazandırılan yeni girişimcilerin aynı zamanda ekonominin büyümesine de yardımcı olduğunu belirterek, şöyle devam etti:

    “Girişimci adaylarımızın alacağı her bilgi, onların geleceğine yön verecek. Esas mesele teknolojiyi de işin içine katarak yenilikçi işlere imza atabilmektir. BTSO olarak ülke ekonomisi için yeni girişimcilerin ne denli önemli olduğunun şuurundayız. Burada eğitimini tamamlayanların hem şehrimize, hem de ülkemize zenginlik katacağına inanıyoruz.”

  • Domates Dalından Tezgaha Dört Kat Pahalıya Ulaşıyor

    Erdemli ilçesinde, dalında 2,5 liraya alıcı bulan domates İstanbul’da 4 kat daha pahalıya satılıyor. Yıllık 400 bin tonun üzerinde domates üretimi gerçekleştiren Erdemli’de domates fiyatı 2,5 lirayı gördü.

    Güzlük dikim domateslerin son ürünleri hasat edilirken çiftçiler dalında domates fiyatlarından memnun oldu. Ancak Erdemli haline ürün getiren çiftçiler son günlerde domatesin büyükşehirler de tezgaha uçuk fiyat etiketiyle ulaştığını ifade ederek, ürünün tüketiciye de uygun fiyatla sunulması gerektiğini, bu konuda hem üreticiyi hem de tüketiciyi memnun edecek bir formülün şart olduğunu belirtti.

    Erdemli Yaş Sebze Meyve Komisyoncuları Derneği Başkanı İsmet Topçu, çiftçinin ürününü satarken, tüketicinin alırken memnun kalacağı bir formül üzerinde çalışma yapılması gerektiğini söyledi. Bölgede domates fiyatlarının 2-2,5 lira civarında seyrettiğini anlatan Topçu, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Fakat Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerimizde tüketiciye ulaşıncaya kadar 7-8 lirayı buluyor. Bu durumdan üretici memnun değil tüketicide memnun değil. Öyle bir formül bulmalıyız ki üretici satarken, tüketici de alırken memnun olsun. Böyle bir çalışmayı nasıl yapacaksak onun üzerinde durmamız gerekiyor.”

    Öncü domates üreticilerinden Adnan Dölek de, “Şehrimizde domates 2,5 lira civarında. 100 kilometre mesafedeki Adana’da 5-5,5 lira, İstanbul ve Ankara’da 8 ile 10 lira arasında etiket görüyoruz. Bu kâr marjının belli olmayışından kaynaklanıyor. Kâr marjını belirleyici unsur oluşturulması gerekmektedir” diye konuştu.

    Domates üreticisi Ali Besili ise, fiyatlardan şuan için memnun olduklarını belirterek “Büyük şehirlerde 7-8 lira gibi uçuk fiyat var. Burada üretici domatesi 2,5 liraya satıyor. Ama tüketici 8 liraya domates tüketiyor. Burada büyük bir uçurum var” ifadesini kullandı.