Etiket: Türofed

  • TÜROFED 6. Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi

    TÜROFED 6. Olağan Genel Kurulu gerçekleştirildi

    Türkiye konaklama sektörünün çatı örgütü Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) 6. Olağan Genel Kurulu’nu Antalya’da gerçekleştirdi. Olağan Genel Kurul sonrasında yeni yönetim belli olurken TÜROFED’in Başkanı ise Sururi Çorabatır oldu.

    Antalya Valisi Münir Karaloğlu ve Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in de katıldığı Genel Kurul saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başladı. Genel Kurul’a katılamayan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, gönderdiği telgrafta şu ifadeleri kullandı: “Önceden planlanan programım nedeniyle TÜROFED’in 6. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda aranızda bulunamıyorum. Nazik davetiniz için teşekkür eder toplantının başarılı geçmesi dileklerimle tüm katılımcılara ve konuklara sevgi ve selamlarımı sunarım.” Kurulun açılış konuşmalarını ise Antalya Valisi Karaloğlu, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Böcek ve TÜROFED Başkanı Ayık yaptı.

    Ayık: “Sektörün geleceğe güvenle bakması çok önemli”

    İki dönem başkanlık yapan Osman Ayık, yaptığı konuşmada TÜROFED’in kuruluşuna dikkat çekerek yaptıkları çalışmalara değindi. Başkan Ayık: “Bu sektörün son derece önemli olduğunu düşünüyorum. Gelirler bizim arzu ettiğimiz seviyelerde değil. Bunu gerçekleştirmek çok da zor değil. Biz kişi başı konaklama süresini 1 gün artırdığımız zaman dünya ortalamasını yakalarız. Geleceğimiz karanlık değil aydınlıktır. Geçmişte yaptıklarımız ortada. Bunlar bizim geleceğimize de ışık tutacaktır. Bu sektörü olması gereken yere götürebiliriz” dedi.

    “Gideceğimiz bir uzun yol var”

    Türkiye’nin turizmde 2023 hedeflerine çok rahat ulaşacağını söyleyen Ayık: “Önemli olan dünya sıralamasında kalıcı olmamızdır ve dünya sıralamasında ilk üçe girmeliyiz. Yapacağımız hala çok önemli işler var. STK’ların yatırımcı ve işletmecilerin sesi olmaya devam etmeli. Sorunları gerekli mercilere aktarmak da STK’ların en önemli görevlerinden biridir. Gideceğimiz bir uzun yol var. TÜROFED olarak birçok etkinlik ve faaliyet yaptık. Moskova’da bu sene 3. kez Türkiye Festivali gerçekleştirdik. Bu organizasyon doğrudan tüketiciye ulaştığımız bir festivaldi. Türkiye’yi tüm özellikleri ile Moskova’ya taşıdık. Bunun örneği diğer ülkelerde de tekrarlanmalı” şeklinde konuştu.

    Konaklama Vergisi ve Turizm Ajansı

    Osman Ayık açıklamalarına şöyle devam etti: “STK’ların bir önemli görevi daha var. Yasal düzenlemelerde sektörlerin geleceğini belirliyor. STK’lar olarak kamu otoritesi ile ve siyasi yapılarla dirsek temasında olmalıyız. Son dönemde iki yasal düzenleme oldu; Konaklama Vergisi ve Turizm Ajansı. Bu düzenlemeler ne kadar önemli bir sektör olduğumuz gösteriyor. Turizm sektörü aldığından misli misli fazlasını veren bir sektör. Turizm Ajansı’na sağlanacak kaynağa ciddi bir katkı sağlayacağız. Bu kaynağın doğru ve etkin bir şekilde kullanılacağını düşünüyoruz. Dünyadaki değişimleri takip etmeliyiz. Sektörümüz devamlı değişim içinde. Bu bir dünya gerçeği. Dünyanın en büyük tur operatörü kapılarını kapattı. Bu bizim için önemli bir uyarıdır. Bir takım hukuksal düzenlemelerin hayata geçirilmesi gerekiyor. Bunları sıklıkla dile getirdik. Sektörün tüm bileşenlerinin bir arada çalışabileceği bir örgütlenme modeli hayata geçirilmeli. Bundan sonra bu süreç için çalışmalıyız. Bugüne kadar bizim eşdeğerimiz olan sektörün bütün STK’ları ile yakından çalıştık. Sektörümüz için tahsis sürelerinin uzatılması, sektörün geleceğini etkileyecek en önemli atılımlardan biridir. Birçok STK ile yakından çalıştık. Bu dönem içinde Kültür ve Turizm Bakanlığı ile çok yakın çalıştık. Kültür ve Turizm Bakanımızın da burada olmasını isterdik. Kırgın değiliz. TÜROFED’in yeni başkanı ve yönetim kuruluna başarılar diliyorum.”

    Böcek: “20 milyon turist ağırladık ama gelirlerimiz 2.5 milyona göre”

    Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek de konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “TÜROFED’in Genel Kurulu’nda olmaktan dolayı mutluluk duyduk. Antalya, 2.5 milyon nüfusu olan bir ilimizdir. Güzel Antalyamızda 25 yıllık siyasi hayatımızda sık sık turizm sektörü ile bir araya geldik. Güzel Antalya için hep çalıştık. Antalya’da bu sene toplam 20 milyon turist ağırladık ama gelirlerimiz 2.5 milyona göre. 16 milyon turistin geldiği 79 milyon geceleme olduğu bir yerde güzel hizmetler veriyoruz. Bu saatten sonra Konaklama vergisinde bir düzenleme olur mu bilmiyorum ama bizi de unutmazlarsa seviniriz. 20 milyon turist sayısı ile çevre, ulaşım, alt yapı ile ilgili sorunlar olduğunu biliyoruz ve bunun da üstesinden geleceğiz. Turizm başta olmak üzere bütün sektörlerle işbirliği içinde olmaya devam edeceğiz. TÜROFED Genel Kurulu’nda yeni seçilen arkadaşlara başarılar diliyorum.”

    Vali Karaloğlu: “Bizi tembelliğe sevk etmemeli”

    Son olarak kürsüye Antalya Valisi Münir Karaloğlu çıktı. Vali Karaloğlu şöyle konuştu: “Bu genel kurul, TÜROFED için tazelenme ve güç toplamaya vesile olsun. Yeni seçilecek arkadaşlarımıza başarılar diliyoruz. Günlük, haftalık, aylık ve yıllık rekorların kırıldığı bir yıl yaşıyoruz. Gelir anlamında aynı şeyleri söyleyemeyiz ama turist sayısını belli bir noktaya çekmeden geliri artırmanın mümkün olmadığını biliyoruz. İyi bir 2020’nin geldiğini görüyoruz. Bu bizi tembelliğe sevk etmemeli. Çalışmalarımıza ara vermeden devam etmeliyiz. Antalya’da başarı varsa bu başarının temelinde ciddi bir işbirliği var. Bunun devam etmesini diliyorum. Biliyorsunuz Moskova’da iyi bir işbirliği ile Türkiye Festivali gerçekleştirdik. TÜROFED yeni yönetimi bu festivali, Polonya ve Ukrayna’da yapma hedefine ulaşmalı. Biz Antalya’da son üç yıldır temalı yıl ilan ediyoruz. Önce Perge sonra da Aspendos yıllarını ilan ettik. Ülkemiz de bu sene temalı yıllar uygulamaya başladı. Bu sene Göbeklitepe yılı ilan edildi ve bu durum bölge turizmine büyük katkı sağladı. İnşallah bu sene Antalya’dan bir tema seçilir. Bugün yapılan genel kurulda yeni başkanımıza başarılar diliyorum. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı’nın Konaklama Vergisi’nin bir kısmı keşke Antalya’ya gelse diye bir temennisi oldu. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya’da yapılacak olan arıtma tesisine önemli bir katkı koyacak. Bu yatırım bu vergilerle yapılacak” diye konuştu.

    TÜROFED’in Yeni Başkanı ve Yönetim Kurulu

    TÜROFED 6. Olağan Genel Kurulu, yapılan açılış konuşmalarının ardından devam etti. Başkanlığını Ahmet Barut’un yaptığı Divan Kurulu’nun yönetiminde Genel Kurul’da TÜROFED’in yeni yönetimi belirlendi. Başkanlığı’nın Sururi Çorabatır’ın yapacağı TÜROFED’in yeni yönetimi ise şu isimlerden oluştu: Erkan Yağcı, Burhan Sili, Birol Akman, Halit Ergül, Halil Özyurt, Gazi Murat Şen, Tayyar Zaimoğlu, Gazi Murat Şen, Mehmet İşler, Bülent Uysal, Mete Akcan, Bülent Bülbüloğlu, Ersin Yazıcı, Yakup Dinler, Tacettin Özden, Murat Toktaş ve Kaan Kaşif Kavaloğlu. Yeni yönetimin belirlenmesi sonrasında Yeni Başkan Sururi Çorabatır, görevi devraldığı Osman Ayık’a yaptığı çalışmalar için teşekkür ederek plaket takdim etti.

    Çorabatır: “Bu bir bayrak değişim nöbetidir”

    Genel Kurul sonunda ise TÜROFED’in Yeni Başkanı Sururi Çorabatır, yaptıkları ve yapacakları çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Kendisine başkanlık yolunu açan TÜROFED’in bölge başkanlarına teşekkür eden Sururi Çorabatır, “Bu görevi kendisinden devralacağım Osman Ayık’a çok teşekkür ediyorum. Onun bilgi birikiminden her zaman yararlanacağız. Bu bir bayrak değişim nöbetidir. Sizlere layık olarak çalışmalarımızı sürdüreceğimizi temenni ediyorum. TÜROFED olarak yaşadığımız tüm olumsuzluklara rağmen yaptığımız çalışmalarla zorlu süreçleri geride bıraktık. Dünyanın en çok ziyaretçi ağırlayan 6. ülke konumuna geldik. Bu yükseliş 2019’da da devam etti. Bu yükselişte turizmde elde ettiğimiz gelir Türkiye’nin dış ticaret açığını tek başına kapatır hale geldi. Turizm, Türkiye’nin en stratejik sektör olduğunu gösterdi” dedi.

    “Başarıyı hep birlikte yakaladık”

    Zorlu süreçlerden geçtiklerini belirten Başkan Çorabatır: “Bu süreçleri atlattık ve önümüzde bizi bekleyen güzel günler var. Turizm, ülkemizin en önemli sektörü haline geldi. 2018 yılında yerli ve yabancı 46 milyon turist ağırladık. Bu sene, bu rakamı 10 ayda yakaladık. Sadece ağırladığımız misafir sayısı ile değil memnuniyet oranı ile de başarı yakaladık. Bu başarıyı da sizlerle yakaladık. Dünyaya örnek bir destinasyon olduk. Her türlü olaylara rağmen yatırımlarımız azalmadı. Misafirlerimiz iyi ağırlamaya gayret ettik. Bu başarıyı hep birlikte yakaladık ve bundan sonra da daha iyisini yapacağız” şeklinde konuştu.

    “850 dolar ve üstüne çıkmak için çaba harcayacağız”

    “Rehavete kapılmayacağız” diyen Başkan Çorabatır konuşmasına şöyle devam etti: “2023 yılında 75 milyon ziyaretçi 65 milyar dolar gelire ulaşmamız gerekiyor. Benim tahminime göre bu rakamı daha önce yakalayacağız. Bir yerde sayılarımız yükseliyor ama gelirimizde bir düşme var. Kişi başı harcamalar 850 dolardan 650 dolara düştü. Önümüzdeki süreçte 850 dolar ve üstüne çıkmak için çaba harcayacağız. Sayılar doğru, hedefler doğru ama bu arada maliyetlerimizi de konuşmalıyız. Sektöre katkı sağlayacak bir takım destekler ve çalışmalar yapmalıyız.

    “Eğitime çok daha fazla önem vereceğiz”

    Çevreye önem veren bir program çerçevesinde çalışacağız. Kısa ve orta ölçekli çalışma programımızı planlayarak sizlere arz edeceğiz. Ülkemizde 1.2 milyondan fazla kişiye istihdam oluşturanbir sektörden bahsediyoruz. En önemli avantajımız hizmet kalitemizdir. Bu noktada eğitime çok daha fazla önem vereceğiz. Yapılacak seçimle Turizm Ajansı’nda yer alacak olan arkadaşlarımız da çok büyük önem arz ediyor. Tanıtım çok önemli ama kaynağın verimli ve yerinde kullanılması için oradaki arkadaşların hassasiyet göstermelerini istiyoruz. 29 Aralık Pazar günü yapılacak seçimler çok önemli. Bölgelerinden aday olan arkadaşlarımızı lütfen yalnız bırakmayın.

    “İlkelerimizden taviz vermeyeceğiz”

    TÜROFED olarak güçlü bir aileyiz. Sektör olarak bu günlere gelmemizde hepinizin emekleri var. Bu büyük değeri hep birlikte koruyacağız. Durmadan çalışamaya devam edeceğiz. Görevimiz boyunca sizlerin bu onuruna layık olmaya çalışacağız. İlkelerimizden taviz vermeyeceğiz. Doğru bildiğimiz her şeyi özgürce söyleyeceğiz. Yanlışları da çözmeye çalışacağız. Turizmi destekleyen her türlü konuyu destekleyeceğiz.”

    Milletvekilleri telgraf gönderdi

    TÜROFED’in 6. Olağan Genel Kurulu’na telgraf gönderen TBMM Başkanı Prof. Dr. Mustafa Şentop, MHP Antalya Milletvekili Abdurrahman Başkan, CHP Antalya Milletvekili Çetin Osman Budak, CHP Antalya Milletvekili Rafet Zeybek, CHP Antalya Milletvekili Aydın Özer, Ak Parti Antalya Milletvekili Av. Mustafa Köse, CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, Genel Kurul’un başarılı geçmesi temennisinde bulundu.

  • TÜROFED Başkanı Ayık: “Turist sayısı artıyor, turizm gelirimiz artmıyor”

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yılın ilk 6 ayında Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısının yüzde 5,55 artış gösterdiğini belirterek, “2017 yılı, 2016 yılına göre ülkemizin tüm bölgeleri için daha iyi bir yıl olacak” dedi.

    TÜROFED Başkanı Osman Ayık yaptığı yazılı açıklama ile turizmde yılın ilk yarısını değerlendirdi. Yılın ilk 6 ayında Türkiye’ye gelen yabancı turist sayısının yüzde 5,55 artış göstererek 8 milyon 762 bin 509 olduğunu belirten Ayık, “yılın ilk yarısında ülkemize en çok ziyaretçi gönderen ilk beş ülke Rusya Federasyonu, Gürcistan, Almanya, İran ve Bulgaristan oldu. İlk beş ayda Avrupa’dan gelen ziyaretçi sayısında geçen yıla göre yüzde 17,10’luk düşüş yaşanıyor. Rusya Federasyonu’ndan gelen ziyaretçi sayısında ise yüzde 571,86 oranında artış mevcut” dedi.

    Antalya’nın ilk 6 aylık rakamlarının geçen yıla göre yüzde 55 oranında arttığını kaydeden TÜROFED Başkanı Ayık, “Rusya, Ukrayna ve Belarus’tan gelen yabancı ziyaretçi sayısındaki yüksek artış bu rakamın oluşmasına neden olmuştur. Yalnız bu yılın rakamlarının 2015 yılının rakamlarının yüzde 17,6 oranında gerisinde olduğu unutulmamalıdır. Birinci kaynak pazarımız olan Almanya’dan gelen ziyaretçi sayısındaki ilk 6 aylık kümülatif rakamda geçen seneye göre düşüş yaşanmasına rağmen geçen yıl Haziran ayında gerçekleşen rakamı bu yıl yakalamış olması ilerleyen dönemler için umut vericidir.”

    Turizm gelirleri

    TÜİK rakamlarının ilk çeyrek raporuna göre turizm gelirinin 3,4 milyar dolar olduğunu hatırlatan Ayık, bu rakamın geçtiğimiz yıla göre yüzde 17 düşüş gösterdiğini ifade etti. Rakamların 2015 yılı ile karşılaştırınca düşüşün yüzde 31 olduğunu vurgulayan Başkan Ayık, “Bilindiği gibi turizm, sektör olarak yegane yerinde ihracat yaptığımız sektördür. Bu anlamda hizmet ihracatında dışarıdan en çok döviz kazandıran ekonomik faaliyet alanıdır. Turizm gelirindeki düşüşe rağmen ilk çeyrekte oluşan dış ticaret açığını karşılama oranı yaklaşık yüzde 27 olarak gerçekleşmiştir. Bu dış ticaret açığını karşılama oranının yılın geri kalan döneminde yükseleceğini inanıyoruz” diye konuştu.

    Turizm gelirlerindeki düşüşü tetikleyen pek çok etkenin olduğunu savunan Ayık, “Gelirlerdeki düşüşün sebebi, maliyetlerin artması, belediyelerin ve Maliye Bakanlığı’nın talep ettiği vergiler, turizm sektörü için açıklanan desteklerin yetersiz ve işlevsiz olması, kredi desteği, tanıtım alanında daha etkin olunması, imaj, güvenlik algısı, günübirlik evler ve anlık kimlik bildirim uygulamasındaki belirsizlikler, kalifiye personel sıkıntısı gibi çok fazla sebebe bağlı. Ancak, bunların yanı sıra, Türkiye geneli açısından baktığımızda İstanbul, Ege ve Akdeniz kıyı bölgelerindeki yatak arzındaki artış ve arz-talep dengesindeki bozulma en büyük sorunların başındadır” dedi.

    Otellere booking.com etkisi

    Online pazarlama payının tüm dünyada büyüdüğünü hatırlatan TÜROFED Başkanı Ayık, “online pazarlamanın payı artarak tüm dünyada büyümektedir. Bu nedenle, Türk vatandaşlarının Booking.com aracılığıyla Türkiye’de bulunan otellere ulaşamaması iç pazarı olumsuz olarak etkilemekte, bundan en büyük zararı da küçük ve orta boy işletmeler ile münferit pazarlama yapan tesisler görmektedir. 2017’nin ikinci yarısında Rus pazarı, eski Doğu Blok ülkeleri ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinden gelen talepteki artış ile başta Almanya olmak üzere Avrupa ve Orta Avrupa pazarında ise son dakika satışlarının artarak devam etmesini bekliyoruz. Sonuç olarak, sayısal anlamda 2016’dan daha iyi bir sezon geçireceğiz. Ancak toplamda 2015 rakamlarına ulaşılabilmesi açısından Avrupa pazarındaki genel seyrin belirleyici olacağına inanıyoruz.”

    2017 yılının 2016 yılına göre daha iyi bir yıl olacağını belirten Ayık, “Bu yıl, en hızlı toparlanmayı kıyı bölgelerinde yaşıyoruz. Özellikle Rusya Federasyonu’ndan gelen yoğun talep bu artışta en büyük faktördür. Avrupa pazarında son dakika satışları da ayrıca belirleyici olacaktır. Bu kapsamda, kapasite kullanımının azami düzeye ulaşması amacıyla sektörümüz kaliteden ödün vermeden fedakarlık yaparak gerektiğinde fiyat taviziyle bu rakamların oluşmasına en büyük katkıyı sağlamıştır. Türkiye’nin en büyük avantajı; rekabet ettiğimiz ülkelere kıyasla iyi bir fiyat/hizmet performansının varlığı, bütün olumsuz şartlara rağmen hizmet kalitesinden ödün vermememiz, yarışılmaz misafirperverliğimiz ve büyük tur operatörleriyle uzun yıllara dayalı olan ilişkilerimizdir. Bu sahip olduğumuz avantajlar ülke turizmimizin toparlanma sürecinde önemli rol oynayacaktır” dedi.

  • TÜROFED Başkanı Ayık: “Turizm sektöründe çevremizdeki ülkelere göre 20-25 yıl öndeyiz”

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, “Biz ülke olarak bu yatırımlarla turizm sektöründe çevremizdeki ülkelere göre 20-25 yıl öndeyiz” dedi. Ayık, kamu ve siyaset çevresinde turizm sektörünün çok ağlayan bir sektör gibi algılandığını söyledi.

    Konyaaltı Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (KONYSİAD) geleneksel kahvaltılı toplantısına TÜROFED Başkanı Osman Ayık, TUI Oteller Head Of Procurement Burak Berberoğlu ve Catamaran Oteli işletmecisi Kaan Tontu katıldı.

    Toplantıda KONYSİAD Başkanı Bora Terzioğlu, “Eşsiz güzelliği ile binlerce yıla tanıklık eden Antalyamız, bu hafızasını ve eskimeyen doğal güzelliğini bizimle her daim paylaşacak kadar cömert. Böylesi bir yeryüzü cennetinin daimi misafiri olmak bizler için büyük bir şans. Antalya’nın bize cömertçe bahşettiği bu şansı tüm dünyadan ziyaretçilerle paylaşmak, kentimize ve ülkemize sağlayacağı ekonomik katkının yanı sıra, bu güzelliği zenginleştirecektir. Turizm sektörü, güven ve huzur ister. Turizm barış ve dostluğun ilk adımıdır. 2017’nin barış, dostluk ve huzur içinde geçmesi dileğiyle” dedi.

    “Turizm sektörüne 85 milyar dolardan fazla yatırım yapıldı”

    TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise turizm sektörünün en büyük sıkıntılarından birinin kamu ve siyasetçilerin arasında çok ağlayan bir sektör olarak görülmesi olduğuna işaret etti. Ayık, “Ancak turizm sektörü Türkiye’nin oluşturduğu en önemli sektördür. Bu sektör için 85 milyar dolardan fazla yatırım yapıldı. Bu sayede konaklama, alt yapı ve havaalanları yapıldı. Biz ülke olarak bu yatırımlarla turizm sektöründe çevremizdeki ülkelere göre 20-25 yıl öndeyiz” dedi. Türkiye’nin 150 milyar dolar ihracatı olduğunu anlatan Ayık, turizm sektöründe elde edilen dövizin yüzde 95’inin yerli sermaye ile elde edildiğini kaydetti.

    Kamu ve siyasetin turizm sektörünü bu açıdan görmediğinden yakınan Ayık, bu nedenle çoğu zaman sektörün hak ettiği şekilde değerlendirilemediğini, yatırımların değerini korumak ve sürdürülebilirliği sağlamak gerektiğini ifade etti.

    Rusya ile ilişkiler inişli çıkışlı

    2014 yılının Türkiye’nin turizmdeki en iyi yılı olduğunun altını çizen Ayık, “2014 yılında Türkiye’ye 40 milyona yakın turist geldi ve 32 milyar dolar gelir elde edildi. Dünyada ise 1.2 milyar insan seyahatte 1.4 trilyon dolar harcadı. 2015 ve 2016 yılları kayıp yıllar oldu. 2017 yılı bizim için bir çıkış yılı olmalıydı. Ancak Reina saldırısı, referandumun bizde ve Avrupa’daki gerginlik, bölgemizdeki sorunlar, Rusya ile ilişkiler düzeldi ama ilişkiler inişli çıkışlı gidiyor” ifadelerini kaydetti.

    İç pazarda hedef 10 milyon

    İç pazarda ciddi bir sıçramanın gösterildiğini ifade eden TÜROFED Başkanı Osman Ayık, “İç pazarı daha da motive etmeye çalışıyoruz. Geçen yıl iç pazarda 6 milyonun üzerinde bir hareketlilik oldu. Bu yıl da geçen yılki benzer uygulamalarla iç pazarı ayağa kaldırmak istiyoruz. Hedefimiz iç pazarda 10 milyon rakamını yakalamak. Ancak bunu hemen yapmak zor. Bizim turizmde rekabet ettiğimiz Avrupa ülkelerinde iç pazar oranı yüzde 25 civarında. Bizde yüzde 15’i aşamadık. Bizde yüzde 25 oranına gelmeliyiz. Dünyada 285 milyon kişi turizm sektöründe çalışıyor. Türkiye’de ise doğrudan 1 milyon, dolaylı olarak da 2.5 milyon kişi turizm sektöründe istihdam ediliyor. Turizm sektörünün bu anlamda da önemi ortaya çıkıyor. Geçen yıl Antalya’ya 6.3 milyon turist geldi. 2017 yılında bu rakamın üzerine çıkacağımıza inanıyoruz. Bizler turizmde hep son sürat soldan gitmeye alıştık. Biz hep turizm iyi gidecek diye hareket ettik. Özellikle de yatırımcılar kötüyü akıllarına getirmedi. Fiyat hizmet konusunda bizimle rekabet edecek ne bölgemizde ne de dünyada bir ülke var” diye konuştu.

    “Online işletmelerin dünyada oluşturduğu hacim 600 milyar dolardır”

    Booking.com’un Türkiye için önemli olduğunun altını çizen Ayık, “Online tur operatörlüğü klasik tur operatörlerinin en çok korktuğu konudur. Booking.com’un Türkiye’de 13 bin, dünyada ise 1.3 milyon işletme ile rezervasyon yapıyor. Online işletmelerin dünyada oluşturduğu hacim 600 milyar dolardır. Bunu yasaklamak mümkün değil. Bizim TÜRSAB ile çatıştığımız konu bu. Booking.com’un yaptığı faaliyet seyahat acentesi faaliyeti değildir. Devletin vergi kaybı yoktur. Booking.com gibi mecralarla tesisler erişebilirliklerini artırıyor. Bu tip işletmeler yaşatılmalı. Belki bunlar disipline altına alınabilir. Mahkeme siteyi kapatmadı. Ara karar verdi. Türkiye’den erişimi durdurdu. Türkiye’den Türkiye’deki otellere erişim sağlanamıyor. Avrupa veya diğer ülkelere erişim sağlanabiliyor” ifadelerini kaydetti.

    “Otellerdeki enflasyon yüzde 23”

    TUI Oteller Head Of Procurement Burak Berberoğlu da, TUI’nin, 76 bin çalışanı, 30 bin müşterisi, 300 oteli, 13 gemisi ile 20 milyar avro ciro yapan bir işletme olduğunu belirtti.

    Bu yıl turizmin iyi gitmediğine vurgu yapan Berberoğlu, “Antalya’nın müzesi büyütülseydi, Kaleiçi’ne ve kültüre yatırım yapılsaydı Antalya 12 ay boyunca turist ağırlayabilen bir destinasyon olurdu. Otellerin durumu iyi değil. Maliyetler artıyor. Otel enflasyonu bu yıl yüzde 23 oranında. Biz buna rağmen otellerde kaliteyi düşürmüyoruz. Geçen yıldan beri kaliteyi yükseltiyoruz. Bunu da tüm müşterileri mutlu etmek için yapıyoruz. 21 otelimizde satın aldığımız yiyecek ve içeceklerin ulusal marketlerde satılma şartı var. Kalite arttıkça müşteri geliyor. Biz fiyatları artırmıyoruz. Zaten fiyatları artıracak yeterince müşteri yok. Düşük fiyatla elde edilen doluluk, doluluk değildir. 26 dolarla satarak doluluk olmaz. Türkiye’de otel fiyatları çok düşük. Bu nedenle de Almanlar inanılmaz U dönüşü yapabilir, Türkiye’ye gelebilirler. Çünkü İspanya ve Yunanistan’da fiyatlar çok yüksek.

    TUI olarak Tayland ve Bulgaristan gibi ülkelerde otel yatırımlarımız olacak. Bu yatırımlarında idaresi Türkiye’den olacak. Biz Türkiye’de milyonlarca Dolar zarar ediyoruz. Bu böyle gitmez. Anca TUI için Türkiye çok önemli bir destinasyon. Türkiye’yi bırakmak istemiyorlar” dedi.

    Catamaran Oteli işletmecisi Kaan Tontu ise ’misafirin umduğunu değil bulduğunu yer’ sözünün sadece eve gelen misafir için geçerli olduğunu belirterek, “Para veren misafirin umduğunu bulması gerekir. Bu nedenle de verilen hizmet önemli. Ancak şu anda kazanılan paralarla bu hizmetin verilmesi imkansız” diye konuştu.

  • TÜROFED Başkanı Ayık: “Zorlu süreçten geçen Türk turizmi, dinamik yapısı ile dünya turizmine yeniden damga vuracak”

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, 15-22 Nisan arasında gerçekleştirilen ’Turizm Haftası’nı yayımladığı mesajla kutladı. Başkan Ayık, Türkiye’nin turizm sektörüne damga vurmaya devam edeceğini söyledi.

    15 – 22 Nisan arasında gerçekleştirilen ’Turizm Haftası’ nedeniyle yazılı açıklama yapan TÜROFED Başkanı Osman Ayık, turizm sektörünün, günümüzde binlerce insana istihdam sağladığını dile getirdi. Başkan Ayık, “Yaklaşık 60 farklı sektöre destek veren turizm, ekonomiye sağladığı katkılar nedeniyle de adeta Türkiye için olmazsa olmaz sektörlerden biri haline gelmiştir. Geçtiğimiz sene başlayan ve günümüzde de devam eden sektördeki sıkıntılar, her geçen gün çığ gibi büyümektedir. Bu bilincin aşılanması için her sene kutladığımız Turizm Haftası, ülkemizde de ciddi bir bilincin oluşmasına neden olmuştur. Zorlu bir süreçten geçen Türkiye turizmi, sektörün dinamik yapısı ile bu zorlu süreci en kısa sürede atlatarak, daha da güçlü bir şekilde dünya turizmi içindeki varlığını sürdürmeye devam edecektir” dedi.

    “Türkiye, en fazla turist ağırlayan 6’ncı ülke”

    Turizm de vazgeçilmez bir ülke haline gelen Türkiye’nin, önemli bir performansa imzasını atarak, dünyada en fazla turist ağırlayan 6’ncı ülke konumuna geldiğini ifade eden Ayık, “Bu başarı küçümsenecek bir başarı değildir. Türkiye eminim ki, ilerleyen dönemde de turizm sektörüne damgasını vurmaya devam edecektir. Bu vesileyle turizm camiamızın ve ülkemizin Turizm Haftası’nı canı gönülden kutluyorum” diye konuştu.

  • TÜROFED Başkanı Ayık’tan Bookıng.com açıklaması

    Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Booking.com’un sadece Türkiye’den Türkiye’deki konaklama tesislerine erişimi kapatıldığını söyledi.

    Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından açılan dava sonucunda ’booking.com’un Türkiye’deki faaliyetlerinin durdurulmasıyla ilgili TÜROFED Başkanı Osman Ayık, Booking.com’un sadece Türkiye’den Türkiye’deki konaklama tesislerine erişimi kapatıldığını söyledi.

    TÜROFED Başkanı Osman Ayık, “Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin (TÜRSAB) Booking.com’un aleyhine açmış olduğu dava sonucunda, öncelikle ’En İyi Fiyat Garantisi’ sunumu nedeniyle Rekabet Kurumu tarafından rekabete aykırı olarak değerlendirilerek para cezası verilmiştir. Diğer yandan, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği’nin, Booking.com’un yaptığı faaliyetin seyahat acenteciliği faaliyeti olduğu talebi üzerine yapılan başvuru, İstanbul 5. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde 2015/1174 Esas dosya üzerinden görüşülmüş olup, mahkeme verdiği ara karar ile tahkikat aşamasına geçerek bazı kararlar vermiştir” dedi.

    “5 madde de sıraladı”

    Mahkemenin verdiği kararları 5 maddede sıralayan Başkan Ayık, “Davalı tarafın Hollanda Mahkemeleri’nin görevli olduğu ve Hollanda Hukuku’nun uygulanması yönündeki talepleri ile tüketici mahkemelerinin görevli olduğu yönündeki taleplerinin mahkememiz görev ve yetkili olduğundan reddine, Davacı tarafın tedbir talebinin kabulüne, HMU 389 ve devamı maddeler, gereğince, davalı meslek örgütünün üyelerinin ilerde telafisi mümkün olmayacak zarara uğrayacakları ihtimaline ’binaen Hollanda menşeili, Booking.com BV şirketinin, Booking.com internet adres, üzerinden veya oluşturacakları başka bir adres üzerinden, Türkiye’de yerleşik otel, konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi yönündeki faaliyetin durdurulmasına, bu konuda Bilgi Teknolojileri Kurumu’na yazı yazılmasına, davacı meslek örgütü kanunla kurulmuş kamu kurumu niteliğinde meslek örgütü olduğundan teminat takdirine yer olmadığına, Davacı tanıklarının bir dahaki duruşma dinlenmelerine, hazır olmaları konusunda davetiye tebliğine, Rekabet Kurulu’na yazı yazılarak davalı şirketlerle ilgili olarak inceleme ve soruşturma yapılıp yapılmadığı, buna ilişkin olarak alınmış herhangi bir karar olup olmadığı varsa karar ve soruşturma evraklarının gönderilmesinin istenmesine, Davalılara bildireceklerse tanık listesi sunmak üzere 2 haftalık süre verilmesine. Bu nedenle duruşmanın 14.06.2017 tarihinde saat 10.30 bırakılmasına karar verildi.”

    “Booking.com’un faaliyetinin önleyici bir kararı henüz oluşmadı”

    Mahkeme kararında Booking.com’un faaliyetinin önleyici bir kararının henüz oluşmadığını söyleyen Osman Ayık, “Sadece 2. maddede Booking.com’un, Türkiye’de yerleşik otel konaklama tesislerinin pazarlanması ve pazarlanmasına aracılık edilmesi faaliyetlerinin durdurulmasına ve bu konuda Bilgi Teknolojileri Kurumu’na yazı yazılmasına karar verilmiştir. Karardan anlaşıldığı üzere, Türkiye’de faaliyet gösteren turizm ve konaklama işletmelerinin mağdur olacağı ortaya çıkmaktadır. Yapılan incelemede, Türkiye’den yurtdışındaki konaklama işletmelerine, yurtdışından da Türkiye’deki konaklama işletmelerine ulaşılabildiği görülmektedir. Booking.com, sadece Türkiye’den Türkiye’deki konaklama tesislerine erişimi kapatmıştır” şeklinde konuştu.

    “Booking.com ve benzeri sanal ortamda satış yapan işletmelerde serbest fiyat hakkı oluşuyor”

    Booking.com ve benzeri sanal ortamda satış yapan işletmelerin konaklama işletmelerine serbest fiyat belirme hakkı verdiğini yazılı açıklamada belirten TÜROFED Başkanı Ayık, açıklamasını şu şekilde sürdürdü:

    “Bu fiyatlar üzerinden anlaşılan oranda komisyon almakta ve müşteriler de ödemelerini doğrudan rezervasyon yaptıkları konaklama tesislerine yapmaktadırlar. Ayrıca, Booking.com özelinde ülkemiz ile Avrupa Birliği ülkeleri arasındaki Gümrük Birliği Anlaşması kapsamında çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması uyarınca vergi kaybına dönük hususun olmadığına inanılmaktadır. Diğer yandan, bu tür platformlar kendilerini tanıtma olanağını bulamayan küçük işletmelerin online pazara çıkmasını sağlamış ve doğrudan müşteriye ulaşımını kolaylaştırmıştır. Bilindiği gibi, turizmin temel yolu işletmeye ulaşmaktır. Bu kapsamda, bu tür platformların önemi, ekteki sunumda da görüldüğü gibi her 5 satışın 1’inin online olduğu düşünüldüğünde daha da iyi anlaşılmaktadır. Bu oranın gelişen teknoloji çerçevesinde daha da artacağı beklenmektedir.”

    “Online satış tüm tüketim alanlarında kullanılmakta”

    Online satış sistemlerinin sadece seyahat acentacılığında değil tüm tüketim alanlarında kullanılmakta olduğunu ifade eden Ayık, “Önemli olan hukuki alanın oturtulmasının yanında, tüketicinin memnun edilmesi ve mağdur edilmemesidir. Esasen, düzenlemeleri bu yönde yapmakta yarar vardır. Bu kapsamdan hareketle, söz konusu uygulamanın 1618 sayılı Yasa’nın ilgili hükümlerinin tüketiciye yönelik olduğu düşünülmektedir. Mahkemenin koyduğu tedbir kararınca bu uygulamadan mağdur olan işletmelerimizin tazminat talep etme haklarının bulunduğu aşikardır. Ayrıca, online sitelerden rezervasyon yapan kişilerin muhatabı rezervasyon yapılan otellerdir. Burada, hiçbir şekilde rezervasyona aracılık eden platformlar taraf değildir. Dolayısıyla, 1618 sayılı Yasa’nın seyahat acentalarının yapacağı işlere mahsus hükümlerini taşımamaktır. Bu nedenle, söz konusu uygulama seyahat acentacılığı faaliyeti olarak değerlendirilmemekte, gelişen teknolojilerin ortaya çıkardığı pazarlama kolaylığı olarak değerlendirilerek, işletmelerimizin ulaşılabilirliğini sağladığına, doluluk oranlarını arttırdığına ve serbest rekabet ortamında otellerin daha kolay satış yapmasına olanak sağladığına inanılmaktadır. Mahkemenin verdiği karar doğrultusunda ortaya çıkan anlaşmazlığın ve karışıklığın giderilmesi yönünde, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 1618 Sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanunu’nun acentelerin ve müşterilerin mağdur olmayacağı şekilde ivedi düzenlenmesi, sorunun çözümü açısından önem arz etmektedir” dedi.