Etiket: Turkcell

  • Turkcell Global Bilgi’ye Amerika’dan İki Dünya Birinciliği

    Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en prestijli organizasyonlarından ’ContactCenterWorld’un ’2015 Top Ranking Performers’ ödüllerinde kendi kaynaklarıyla geliştirdiği ’Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’ ile ’En İyi Self Servis’, evden çalışma modeliyle de ’En İyi Home Agent Yönetimi’ kategorilerinde dünya birinciliklerinin sahibi oldu.

    Türkiye’nin müşteri deneyimi merkezi Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en prestijli organizasyonlarından ContactCenterWorld.com’un düzenlediği ve sektörün en iyilerinin belirlendiği ’2015 Top Ranking Performers’ ödüllerinde kendi kaynaklarıyla geliştirdiği ’Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’ ile ’En İyi Self Servis’, evden çalışma modeliyle de ’En İyi Home Agent Yönetimi’ kategorilerinde dünya birincilikleri elde etti. 05 Kasım 2015 Perşembe gecesi ABD’nin Las Vegas kentinde düzenlenen ödül töreninde, Asya Pasifik, EMEA ve Amerika kıtası birincileri dünyanın en iyisi olmak için yarıştı.

    Turkcell Global Bilgi’ye ’En İyi Self Servis’ kategorisindeki birinciliği getiren sesli yanıt sitemi, ses teknolojileri evrim sürecinin en yeni üyesi olarak kabul ediliyor. Turkcell Global Bilgi’nin kendi ekipleriyle teknolojik alt yapısını geliştirdiği ’Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’, çağrı merkezini arayan kişinin çağrı boyunca herhangi bir tuşlama yapmadan, müşteri temsilcisi yerine sistemle konuşarak işlemlerini hızlı ve kesintisiz halletmesine olanak sağlayan bir sesli yanıt sistemi. Şu an yaklaşık 24 bin farklı söylemi anlayabilen ve arayanlara 570 farklı şekilde cevap verip, doğru yönlendirme yapabilen sistem, 250 farklı işlem seçeneği barındırıyor.

    Turkcell Global Bilgi’nin Home Agent (Evden Çalışma) çalışma modeliyle, çalışanlarına evlerinden çıkmadan kurumsal bir firmada görev alma imkanı sunması ve bu sistemle yüksek çalışan memnuniyeti ve iş performansına ulaşması ’En İyi Home Agent Yönetimi’ kategorisinde dünya birinciliği getirdi. Genellikle firmaların anket aramaları, veri güncelleme gibi daha basit ve rutin işler için kullandığı Home Agent modeli, Turkcell Global Bilgi’de satış portföy yönetimi ve tahsilat gibi kompleks işlerde de uygulanıyor.

    Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “Kurulduğumuz günden bu yana sektörde hep ’İlk’lerin öncüsü olduk. Gerek kullandığımız teknolojilerde gerek kurguladığımız iş modellerinde cesur adımlarla, inovatif yaklaşımlarla yolumuza devam ettik. Turkcell Global Bilgi olarak bu vizyon doğrultusunda ortaya koyduğumuz çalışmalar sadece ülkemizde değil uluslararası arenada da büyük beğeni topluyor. Sektörümüzün en önemli yarışma organizasyonlarından biri olan ’ContactCenterWorld’un düzenlediği ’2015 Top Ranking Performers’ndan elde ettiğimiz iki önemli birincilik bunun en önemli göstergelerinden bir tanesi.” dedi.

    ’En İyi Self Servis’ ödülünü getiren ’Uçtan Uca Laftan Anlayan Sesli Yanıt Sistemi’nin tamamen kendi kaynaklarıyla üretildiğinin altını çizen Aynur evden çalışma modelini sektöre kazandıran ilk çağrı merkezi olarak da ’En İyi Home Agent Yönetimi’ kategorilerinde elde edilen birinciliğin mutluluk verici olduğunu belirtti. Çağatay Aynur, “Bu organizasyondan farklı kategorilerde üst üste alınan ödüller hem şirketimiz hem de ülkemiz adına çok gurur verici. Bu başarının asıl mimarı olan tüm çalışma arkadaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum. Önümüzdeki dönemde de aynı çalışma ve hizmet anlayışıyla müşterilerimize hizmet etmeye ve ülkemizin adını yurtdışında gururla temsil etmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

  • Turkcell Bu Yıl Da Bıst Sürdürülebilirlik Endeksi’nde

    Sürdürülebilirliği, sahip olduğu teknolojinin kullanımından yönetim stratejilerine tüm şirket modelinde uygulayan Turkcell, geçen yıl girdiği Borsa İstanbul (BIST) Sürdürülebilirlik Endeksi’nde bu yıl da yerini koruyor. BIST Sürdürülebilirlik Endeksi kriterlerini yerine getirerek Turkcell’in de dahil olduğu 29 şirket, Kasım 2015-Ekim 2016 döneminde işlem görecek.

    Çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim alanlarında sürdürülebilirliği ilke edinen Turkcell, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nin seçim kriterlerini yerine getirerek yeni dönemde de listedeki yerini aldı. Sürdürülebilirliği, sahip olduğu teknolojinin kullanımından yönetim stratejilerine tüm şirket modelinde uygulayarak bu alanda yüksek performans sergileyen Turkcell, BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde ilk kez geçen yıl yer almıştı. 29 şirketin kriterleri yerine getirerek dâhil olduğu ve işlem göreceği bu yılki endeks dönemi Kasım 2015-Ekim 2016’yı kapsıyor.

    Turkcell geçen yıl Borsa İstanbul Sürdürülebilirlik Endeksi’nin şirketlerden beklediği kriterleri karşılayarak endekse girmeye hak kazanan 15 şirketten biri olmuştu. Bu yıl endekse seçilen 29 şirketten biri olarak yerini koruyan Turkcell, 2008’den beri sürdürülebilirlik yönündeki çalışmalarını, raporları aracılığıyla kamuoyuyla paylaşıyor.

    BIST SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ENDEKSİ İLE SORUMLULUĞA TEŞVİK

    Turkcell’in tamamını yerine getirdiği BIST Sürdürülebilirlik Endeksi kriterleri, şirketlere kurumsal sürdürülebilirlik performanslarını yerel ve küresel anlamda karşılaştırma imkanı veriyor. Endeks ile şirketlere, iyileştirme yapmak ve yeni hedefler belirlemek için bir performans değerlendirme aracı sunuluyor. Aynı zamanda kurumsal şeffaflık ve hesap verebilirlikleri ile sürdürülebilirlik konularına ilişkin risk yönetim becerilerini geliştirme fırsatı tanınıyor.

  • Turkcell Akademiden Çağın Mesleği İçin Eğitim Fırsatı

    Türkiye’de büyük bir sektöre dönüşen çağrı merkezlerinde ’müşteri hizmetleri yetkilisi’ olarak çalışanlara ve çalışmak isteyenlere eğitim fırsatı sunan Turkcell Akademi, Ege Üniversitesi iş birliğiyle ’Çağrı Merkezi Sertifika Programı’nı hayata geçirdi.

    Turkcell Akademi, Ege Üniversitesi ve çağrı merkezi sektöründe 16 yıllık deneyime sahip Turkcell Grup şirketi, Turkcell Global Bilgi işbirliği ile günümüzde önemi de kalifiye çalışan ihtiyacı da giderek artan çağrı merkezlerine yetişmiş insan kaynağı sağlamak amacıyla ’Çağrı Merkezi Sertifika Programı’nı hayata geçirdi. Çağrı Merkezi Derneği’nin yayınladığı 2014 yılı verilerine göre; sektörde çalışanların sayısı her yıl yüzde 10-20 arasında büyüyor. Hızla gelişen bu sektörde çalışan ve çalışmak isteyenlerin, bireysel gelişimlerinin desteklenmesi gerektiğine inanan Turkcell Akademi, toplamda 5 buçuk saat süren kapsamlı bir program hazırladı.

    FİNAL SINAVINI GEÇENE ’ÇAĞRI MERKEZİ SERTİFİKASI’

    Turkcell Akademi’nin, daha çok gençlerin rağbet ettiği bu sektörün doğru tanınmasını ve bilinirliğinin artırılmasını da amaçladığı program; 32 eğitim videosu, toplam 60 soruluk 7 mini test ve 20 soruluk final sınavından oluşuyor. Eğitime katılanların sertifika almaya hak kazanmaları için program sonundaki final sınavından yüzde 70 başarı sağlaması bekleniyor. Katılımcıların diledikleri zaman Turkcell Akademi’nin dijital platformuna girerek ulaşabildikleri ’Çağrı Merkezi Sertifika Programı’nın ücreti 49,90 TL.

    Çağrı Merkezi Derneği’nin son verilerine göre çalışanların yaş ortalaması 24-25 ve yüzde 65’i kadınlardan oluşuyor; istihdam yüzde 14 artış ile 2014 yılında 80 bin kişiye ulaşırken, Türkiye’deki çağrı merkezi sayısı bin 200’ü bulmuş durumda. Turkcell Akademi bu eğitim programıyla gelişmekte olan çağrı merkezi sektörüne kalite, uluslararası standartlar, kalifiye çalışan gibi konularda destek olmak hedefinde. Programla birlikte katılımcılara çağrı türleri, çağrı merkezi terminolojisi, çağrı merkezi teknolojileri; telefonda etkin ve başarılı bir çağrı yönetimi, akıcı ve anlaşılır konuşma gibi eğitimler veriliyor. Ayrıca program dahilinde çağrı merkezleri için çok önemli bir kriter olan ’müşterilerle görüşme sırasında uzman yaklaşım sergileme ve uzman yaklaşımını müşterilere hissettirebilme’ eğitimi de sunuluyor.

    Turkcell Akademi Grup Başkanı Banu İşçi Sezen; büyük bir sektöre hizmet edecek yeni eğitim programı ile ilgili “Neredeyse 2 yılı geride bıraktığımız Turkcell Dijital Akademi’de Türkiye’nin ve dünyanın saygın üniversiteleriyle işbirliklerimizi sürdürüyoruz. Son olarak Ege Üniversitesi ile Türkiye’de 1,6 milyar dolarlık pazar büyüklüğüne sahip çağrı merkezi sektörünün, dünya standartlarında bir kaliteyle gelişmesi için bir araya geldik. Ege Üniversitesi ve Turkcell Global Bilgi’nin sektördeki bilgi ve deneyimi ile hazırladığımız kapsamlı eğitim programıyla hâlihazırda çalışanları ve bu alanda çalışmak isteyenleri bir adım daha öne taşıyarak, hem tüm sektöre hem de insan kaynağına katkıda bulunmak istiyoruz” dedi.