Etiket: Turkcell

  • Turkcell Ve Alcatel-lucent’den Altyapı İşbirliği

    Turkcell, Alcatel-Lucent grup şirketi Nuage Networks ile yeni nesil şebeke altyapıları ve bu altyapılardan sağlanacak servisler konusunda işbirliği başlattı.

    Turkcell, yeni nesil şebeke altyapılarını, SDN (Software Defined Network / Yazılım Tanımlı Şebeke) mimarisine taşıyarak müşterilerine inovatif yeni nesil servisler sunmak üzere Alcatel-Lucent grup şirketi Nuage Networks ile çalışmaya başladığını duyurdu. Şirketten yapılan açıklamaya göre; bu işbirliği sayesinde ICT ve şebeke kaynaklarının eş zamanlı otomasyonu sağlanarak sektörde ilk olacak yeni nesil servisler hayata geçirilecek. Yapılan işbirliği kapsamında ilk olarak SDN tabanlı yeni nesil servislerin, kurumsal müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirebilmek için test ve geliştirme çalışmalarına başlanacak. Bu çalışmayla birlikte ICT ve network kaynaklarının eş zamanlı otomasyonu sağlanarak, kurumların talepleri doğrultusunda servislerin saniyeler içerisinde devreye alınabilmesi mümkün olacak. Böylece Turkcell kurumsal müşterileri sağlanacak bu yeni nesil şebeke çözümleri sayesinde ICT yatırım maliyetlerini daha da düşürebilecek.

    Turkcell, yeni nesil şebeke servisleriyle, her bir kurumsal müşterinin ihtiyacına anında özel çözümler sunacağı, yeni servislerle birlikte kurumların bünyelerindeki ICT, güvenlik ve network fonksiyonları sanallaştırılacak ve sanallaşmış bu fonksiyonlar Turkcell’in veri merkezi altyapısında, yine bu kurumlara özel olarak tasarlanmış servis zincirleri şeklinde hizmet vereceği açıklandı.

    Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz konuyla ilgili, “Turkcell olarak Alcatel-Lucent grup şirketi Nuage Networks ile yaptığımız işbirliği ile yeni nesil şebeke servislerini müşteri deneyimi açısından yepyeni bir boyuta taşımayı hedefliyoruz. Bu anlamda kurumsal müşterilerimizin ihtiyaçlarından yola çıkarak her bir müşterimizin ihtiyacına özel çözümler sunmak amacıyla SDN teknojisinden faydalanarak yeni nesil şebeke ve veri merkezi çözümlerini oluşturacağız. Bu yeni nesil çözümler sayesinde kurumlar ICT alt yapıları için büyük kaynaklar ayırmak yerine, bu yatırımları kendi işlerine yönlendirerek verimliliklerini artırabilecek” dedi.

    Alcatel-Lucent Türkiye-Azerbaycan Genel Müdürü Önder Sönmez, işbirliğiyle ilgili olarak “Türkiye’de gelişmiş teknolojik ürün ve servisler sunan Turkcell ile çalışmanın heyecanını yaşıyoruz. Turkcell’in üstün şebekesindeki sanallaştırma hedefleri ile Nuage Networks’ün vizyonu aynı eksende seyrediyor; dolayısıyla Turkcell ile birlikte pazarda çığır açacak yeni servisleri sunmak için sabırsızlanıyoruz” ifadelerini kullandı.

  • Golf Tutkunları Turkcell Platınum Challenge’da Buluştu

    Turkcell’in bu yıl ilk kez düzenlediği golf turnuvası Turkcell Platinum Golf Challenge, 216 golf tutkununun katılımıyla gerçekleşti. Turnuvada Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Yıldırım Demirören, Rahmi Koç, Hakan Çarmıklı, Heves Ekinci, Serhat Soysal, Erdem Kıramer, Beyhan Benardete gibi birbirinden ünlü isimler mücadele etti.

    İlk kez düzenlenen Turkcell Platinum Golf Challenge, 21-22 Kasım tarihlerinde Kemer Country Golf Klubü’nde gerçekleşti. 2 gün süren turnuvada, 216 golf tutkunu şampiyonluk için kıyasıya mücadele etti. Turkcell’in Türkiye’de golf sporunun yaygınlaşmasına destek olmak amacıyla düzenlediği Turkcell Platinum Golf Challenge, Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nun ev sahipliğinde 216 sporcunun altı ayrı kategorideki mücadelesine sahne oldu. İki gün boyunca büyük çekişmeye sahne olan turnuvaya TFF Başkanı Yıldırım Demirören, Rahmi Koç, Kıvanç Oktay, Meltem Oktay Demirören, Hakan Çarmıklı, Fikret Öztürk, Cemal Kalyoncu, Abdullah Oğuz, Serhat Soysal, Erdem Kıramer, Beyhan Benardete gibi tanınmış isimler katıldı.

    Turkcell Platinum Golf Challenge’da dereceye girenler, ödüllerini Kaan Terzioğlu ve Yıldırım Demirören’in elinden aldı. Kategorilerinde ilk sırayı alanlar çeşitli hediyeler kazandı.

    Turkcell Platinum Golf Challenge kazananları şöyle;

    Erkekler A, Andrew Farnham,

    Erkekler B, Marc Philippe

    Erkekler C, Mehmet Aligil

    Kadınlar A, Beyhan Benardete

    Kadınlar B, Burcu Polatdemir

    Gençler Kategorisi, Sude Bay.

  • Araştırmaya Göre En Beğenilen GSM Markası Turkcell

    Lovemarks araştırmasına göre en beğenilen GSM operatörü seçilen Turkcell oldu. Şirket adına ödülü, düzenlenen gecede Turkcell Marka ve İletişim Pazarlama Direktörü Bahar Uçanlar aldı.

    MediCat ve Ipsos tarafından sekizinci kez belirlenen Lovemarks 2015’te kez Türkiye’nin en sevilen markalara ödülleri Brandweek İstanbul kapsamında düzenlenen törenle verildi. Tüketiciyle birebir yapılan görüşmeler sonucu belirlenen araştırmada Turkcell, GSM operatörü kategorisinde en sevilen marka seçildi. Turkcell, GSM kategorisinin ölçümleme yapılan yedi yıldır ödülün sahibi oldu.

    Lovemarks araştırması tüm Türkiye’yi temsil edecek şekilde 12 ilden 15-55 yaş arası 2 bin kişiyle bilgisayar destekli telefon görüşmeleri yaparak gerçekleştiriliyor. Böylece farklı sektörlerde tüketicilerin en beğendiği markalar gün yüzüne çıkıyor. Bu yıl 21 kategorinin olduğu araştırmada yine en sevilen GSM markası olarak ödül alan Turkcell’le birlikte diğer sektörlerden Türkiye’nin önde gelen markalara da ödüllerini aldı.

    “MÜŞTERİLERİMİZİN MEMNUNİYETİ BİZİM İÇİN İLK SIRADA”

    Lovemarks 2015’in en iyilerine ödüllerinin verildiği törene Turkcell adına Turkcell Marka ve İletişim Pazarlama Direktörü Bahar Uçanlar katıldı. En sevilen GSM markası ödülünü aldıktan sonra yaptığı konuşmada Uçanlar; “Turkcell kurulduğu günden bu yana müşterilerimizin memnuniyeti bizim için her zaman ilk sırada yer aldı. Tüm çalışmalarımızı müşteri memnuniyeti odağı ile gerçekleştirdik. Böyle büyük bir pazar araştırmasının sonucunda müşterilerimizin bizi sevdiğini, güvenilir ve samimi bulduğunu bilmek mutluluk veriyor. Müşterilerimizin beğenisini daha da yükseğe taşımak üzere onlara sunduğumuz her türlü hizmeti en iyi şekilde yerine getirmeye devam edeceğiz. Umuyoruz ki önümüzdeki senelerde ’iletişim hizmetleri’ kategorisi eklenir ve bu alanda ödülü alan biz oluruz. Bu çok değerli ödülü bize layık gördükleri için Turkcell adına herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

  • Turkcell Yeni Pazarlara Açılacak

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, şirketin Orta Asya, Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki fırsatları değerlendireceğini açıkladı.

    Turkcell TCELL Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, şirketin üç yıllık hedeflerini açıkladığı toplantıda Turkcell’in bölgedeki kültür, pazar ve gelişmişlik açısından Türkiye’ye benzeyen ülkelerdeki şirketleri bulup bölgesel olarak güçlenmek istediğini belirti. Terzioğlu, “Turkcell önümüzdeki dönemde Orta Asya, Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki fırsatları sürekli değerlendiriyor olacak” dedi.

    Terzioğlu, “Turkcell’in Fintur’da kalan hisselerin alımı için danışman seçimi finalize oldu, iki kuruluşla çalışacağız; isimleri kuruluşların kendilerinin açıklaması daha doğru” diye konuştu.

  • Turkcell 3 Yıllık Hedeflerini Açıkladı

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, önümüzdeki 3 yılın Türkiye ekonomisi, telekomünikasyon sektörü ve Turkcell’in yükselişine sahne olacağını belirterek “2014’te yüzde 5,6 olan Turkcell’in gelir büyümesi yıllık yüzde 14’lere kadar varan bir ivme ile artacak” dedi.

    Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık öngörülerini açıkladı. Turkcell’in 2018 yılına kadar olan hedeflerini paylaşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin önümüzdeki 3 yılda ülke ekonomisi, telekomünikasyon sektörü ve Turkcell’in yükselişine tanıklık edeceğini söyledi. Terzioğlu, “Hedefimiz, Türkiye’de mobil iletişim pazarının açık ara lideri olan Turkcell’i 2018 yılının sonunda toplam telekomünikasyon pazarında da liderliğe yükseltmek” dedi.

    Ortaya konulan öngörülere göre önümüzdeki üç yıl boyunca Turkcell yüzde 10-14 arasında büyürken, faiz, amortisman ve vergi öncesi kar marjının (FAVÖK marjı) artarak ortalama yüzde 32-35 seviyelerinde olması bekleniyor. Operasyonel yatırılmların gelire oranının 2018’de yüzde 17-16 seviyelerinde gerçekleşmesi öngörülüyor. 4.5G ile ilgili yapılacak yatırımların çok hızlı başlayacağını ve 2016 yılında tamamlanacağını söyleyen Kaan Terzioğlu, yapılacak yatırım miktarının, toplam yıllık gelirin yüzde 20’sinden fazla olacağını söyledi.

    Turkcell’in büyüme unsurları arasında şu anda ses kullanımının yüzde 52, data kullanımının yüzde 30, servisler, çözümler ve diğer unsurların ise yüzde 18’lik paya sahip olduğunu hatırlatan Terzioğlu, “2018’de ses ve data kullanımı neredeyse yer değiştirmiş olacak. Yüzde 52 olan ses kullanımı yüzde 30’a düşerken, yüzde 30 olan data kullanımı ise yüzde 50’ye yükselecek. SMS, toptan satış, servis ve çözümlerin yüzde 18 olan payı ise 20 olacak. Servis ve çözümlerde 609 milyon TL olan gelirimiz ivmeli bir büyüme ile yıllık ortalama yüzde 30 civarında yükselecek” açıklamasını yaptı.

    Öngörülere göre, Turkcell’in 3 yıl içinde tamamlamayı planladığı projeler ise şöyle;

    MOBİL DATA KULLANIMI 6 KAT ARTACAK

    4.5G’nin de devreye girmesi ve 4.5G’yi destekleyen cihazların oranının 2018’de yüzde 55’e ulaşacak olması sebebiyle Turkcell abonelerinin mobil data kullanımı bugüne göre 6 kat daha fazla olacak. Akıllı telefona sahip Turkcell abonelerinin yüzde 49 olan oranı da 2018 yılında yüzde 70’e kadar yükselecek. Müşteri bazındaki değişim de Turkcell’e gelir ve büyüme olarak yansıyacak. Yüzde 47 olan faturalı müşteri oranı ise yüzde 60’a yükselecek. ’Dörtlü oyun’ olarak adlandırılan mobil ve sabit ses, internet, ve TV müşteriye birlikte satışının yüzde 10 olan oranı ise aynı dönemde 3 kat artışla yüzde 30’a yükselecek.

    30 BİN METREKARELİK VERİ MERKEZİ

    Turkcell tarafından Gebze’de yapımı süren veri merkezinin 2015 yılında 7 bin 500 metrekarelik bölümü tamamlanarak hizmete gireceği, 2018 sonunda ise Turkcell Veri Merkezleri 30 bin metrekare kapalı alana ulaşacağı bildirildi. Bu sunulan kapasite sayesinde artık yurtdışında veri saklama ihtiyacı da ortadan kalkmış olacak. Bu veri merkezinde kamu kuruluşları için ayrılmış bölümde yüksek korumalı bulut servisleri de sağlanabilecek. Böylece ülke güvenliğini ilgilendiren önemli bilgiler Türkiye’de saklanma imkânına da kavuşacak. Yeni veri merkezi ve sunulacak gelişmiş bulut hizmetleri sayesinde özel kuruluşlara da önemli avantajlar sağlayacak. Şirketler bu sayede sıfır altyapı yatırımı ile adeta veri merkezi sahibi olacak.

    YILDA 800 MİLYON ŞARKI DİNLETECEK, İNTERNET PAKETİNİ BİTİRMEYECEK

    Turkcell’in 2018 hedeflerine ulaşırken, gelir ve büyümeye ivme kazandırması beklenen ’Turkcell Müzik’te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısı 2018 sonunda 4 kat artışla yaklaşık 800 milyona ulaşacak. Turkcell Müzik uygulamasında, aboneler isterse albüm, isterse şarkı indirebiliyor. Uygulama içerisinde mobil olarak dinlenen ya da indirilen albüm ya da şarkılar mobil olarak dinlenirken abonenin internet kotası ise eksilmiyor.

    Turkcell’in yeni vizyonu ve bu kapsamda atılan stratejik adımların piyasalarda da karşılığını bulduğuna dikkat çeken Terzioğlu şöyle konuştu,

    “Rekor denebilecek kadar kısa bir sürede dünyanın önde gelen 3 büyük kredi derecelendirme kuruluşundan da ’yatırım yapılabilir’ notu alan Türkiye’den tek şirket olduk. Tüm bu gelişmelerle uluslararası alanda hem Türkiye’ye hem de Turkcell’e olan güveni bir kez daha kanıtlamış olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Önümüzdeki dönemde, entegre bir oyuncu olarak Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumumuzu güçlendirmek, üstün şebeke altyapımızla geleceğe yatırım yapmak ve uluslararası alandaki fırsatlarla büyüme stratejimizi desteklemek önemli önceliklerimiz arasında olmaya devam edecek. Uluslararası satın almalarda; kültürel ve coğrafi yakınlık, mobil ve sabit alt yapının dengeli dağılımı ve FAVÖK’e katkı sağlaması gibi üç ana kriterimiz var”.

    KÜÇÜK EKRANDA BÜYÜK OYUN

    Telekomünikasyon müşterisinin sektörle ilişkisinin bugüne kadar barışık olduğu bir dönem yaşandığını ve bu durumun da hedeflere ulaşmak için önemli bir argüman olduğunun altını çizen Terzioğlu, “Yapılan uluslararası bir araştırmanın sonucuna göre, 5 dakika ve üzerindeki videoları cepten izleme oranında Türkiye yüzde 60 ile dünyada ilk sırada yer alıyor. Bu bize küçük ekranın önemini bir kez daha gösteriyor. Oyun planlarımızdan biri de küçük ekran üzerinde olacak. Büyümede itici güçlerimizden birisi olacak olan Turkcell TV+’da 400 bin olan müşteri sayımız 2018 yılında 5 kat artarak 2 milyona ulaşacak. Turkcell’in 4.5G’sinin sunacağı avantajların etkisiyle Turkcell TV+ içerik sağlayıcılar için de işbirliği yapılması gereken en etkili platform olacak ” diye konuştu.

    BOTSVANA’DAN BİLE ‘BİP’LİYOR

    Turkcell’in yeni nesil anlık mesajlaşma uygulaması ’BİP’ konusuna da değinen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Güçlü büyümemizde en çok güvendiğimiz ürünlerimizden olan BİP, Avrupa ve dünyadaki emsallerinden birçok ek özelliğiyle ile ayrışıyor. Görüntülü konuşma imkânı sunan BİP aynı zamanda bize özel çıkarmaları ile de mesajlaşmayı daha eğlenceli hale getiriyor. Şu anda toplam 160’ın üzerinde ülkede indirilen BİP’in Botsvana’dan bile indirildiğini tespit ettik. Türkiye’de şu ana kadar 2,6 milyon kullanıcı tarafından indirilen BİP’in kullanıcılarının yüzde 41’i diğer operatörlerin abonesi. Üstün teknolojimiz üzerinde sunacağımız fark yaratan ürün servisler Turkcell’e numara taşınmasını hızlandıracak”.

    Turkcell’in 3 yıllık hedeflerini belirlerken 4.5G’nin getireceği hızı göz önüne aldıklarını ifade eden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “İhalede toplam frekansın yüzde 47’sini biz aldık. Bu frekansların değeri önümüzdeki dönemde daha da iyi anlaşılacak. Taşıyıcı birleştirme teknolojisi ile üç spektrumu birleştirerek 375 Mbps hıza ulaşacağız. Uygun cihazların pazara çıkmasıyla Türkiye, cep telefonunda 1000 Mbps’yi ilk kez Turkcell ile görecek. İhalede aldığımız frekanslar bizi 5G’nin de lideri yapacak. Turkcell aboneleri müzik dinlerken, ’BİP’lerken, televizyon izlerken, sosyal medyada sörf yaparken müthiş hızı fark edecek. Turkcell, şu anda olduğu gibi yeni dönemde de bilgi otobanının en hızlısı olmaya devam edecek” diye konuştu.

    “UYGUN ŞARTLARDA SATIN ALMALARA AÇIĞIZ”

    Turkcell’in bölgesel güç olma hedefi doğrultusunda şirket satın alma konusunda da fırsatları yakından takip ettiklerinin altını çizen Kaan Terzioğlu, “Fintur’da Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Kazakistan’da azınlık payımız var ve hissedar olmaya devam edeceğiz. Eğer fırsat oluşursa daha önce de belirttiğimiz gibi değerlendirebileceğimiz bir proje olabilir. Her zaman Turkcell’i güçlendirecek; stratejik opsiyonları değerlendireceğiz. Bizi yatırıma aç ve büyüme odaklı olarak görmeye devam edeceksiniz” dedi.