Etiket: Turkcell

  • Turkcell Vakfı faaliyetlerine resmen başladı

    Turkcell’in yürüttüğü toplumsal fayda projelerini çatısı altında toplayacak Turkcell Vakfı, ilk mütevelli heyeti toplantısını gerçekleştirerek faaliyetlerine başladı. Vakfın kuruluş kararı 30 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen genel kurul toplantısında hissedarların bilgisine sunulmuştu.

    Dezavantajlı bireylere ve topluma yatırım odaklı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine her yıl gelirlerinin yüzde 1’ine tekabül edecek bir bütçe ayıran Turkcell, bu alandaki faaliyetlerini bir çatı altında toplamak üzere güçlü bir daha adım attı. Kuruluş kararı 30 Mart 2018 tarihinde gerçekleştirilen genel kurul toplantısında hissedarların bilgisine sunulan Turkcell Vakfı ile ilgili Resmi Gazete kararı 28 Ekim 2018 tarihinde yayınlanmıştı. Bugün yapılan ilk mütevelli heyeti toplantısıyla birlikte vakıf resmi olarak faaliyetlerine başlamış oldu.

    İlk mütevelli heyeti toplantısında vakfın mütevelli heyeti başkanlığına aynı zamanda Turkcell Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini de yürütmekte olan Ahmet Akça seçilirken, mütevelli heyeti başkan yardımcılığına Atilla Koç seçildi. Toplantı neticesinde oluşturulan vakfın yönetim kurulunda ise şu isimler yer aldı: “Ahmet Akça (Başkan), Muhterem Kaan Terzioğlu (Başkan Yardımcısı), Ali Türk, Osman Yılmaz ve Banu Şensivas (Genel Sekreter)”.

    “Hem ülkemize hem insanlığa hizmet edeceğiz”

    Konuyla ilgili açıklama yapan Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça binlerce yıllık vakıf müessesesinin toplumsal refahın artırılması noktasında kamu-özel sektör işbirliğinin nasıl olması gerektiğine dair dünyaya bir model teşkil ettiğine dikkat çekerken şunları söyledi: “Günümüz dünyası, yalnızca devletlerin sorumluluk almasıyla çözülemeyecek kadar karmaşık problemlerle mücadele ediyor. Bu anlamda tüm dünyadaki özel sektör temsilcilerine büyük görevler düşüyor. Biz de bu sorumluluk bilinciyle hareket ederek projelerimizi daha güçlü, etkili, verimli, şeffaf ve daha yüksek fayda oluşturacak bir noktaya taşımak adına Turkcell Vakfı’nı kurduk. Bundan sonra her sene hissedarlarımızın da belirleyeceği çerçeve dâhilinde diğer yardımlarımız gibi Turkcell Vakfı’na da bağışta bulunulacak. Biz marka olarak ana faaliyet odağımız olan teknoloji alanında her zaman daha iyisinin mümkün olduğu inancıyla, en son teknolojilerle müşterilerimize hizmet veriyoruz. Aynı anlayışı kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerimize de yansıtarak Turkcell markasının gücünü ve güvenini de arkasına alan Turkcell Vakfı ile hem ülkemize, hem de tüm insanlığa hizmet etmeye devam edeceğiz”.

    “Türkiye’nin teknolojide üreten ülke olması için çalışmaya devam edeceğiz”

    Türkiye’yi uluslararası arenada temsil eden bir marka olarak teknolojik hizmetlere erişimdeki uçurumun giderilmesine yönelik çalışmalar yapmak, dijital ürün ve hizmetlerin yaygınlaştırılmasını sağlamak ve bu amaçlarla toplumun her kesiminin teknolojiden ve dijital imkânlardan faydalanması için projeler üretmek üzere yola çıktıklarını belirten Ahmet Akça sözlerini şöyle sürdürdü: “Vakfın çatısı altında ülkenin ve toplumun her alanda ihtiyaç duyduğu bilim insanlarının ve vasıflı işgücünün yetiştirilmesini sağlayarak bu suretle ülkenin istihdam imkânlarını artırıcı eğitim çalışmalarında bulunmak istiyoruz. Türkiye’nin teknolojide tüketen değil üreten ülke olması yolunda rol alacak öğrenciler ve öğretim elemanlarının yetişebilmesi için ekonomik, sosyal ve kültürel destek sağlamak üzere çalışacağız. Teknolojik girişim ve projelerin desteklenmesi amacıyla gerekli platformları ve yapıları kurarak bu girişimlerin daha büyük kitlelere ulaşmasını temin edeceğimize ve ihtiyacı bulunan projelere gerekli desteği vererek Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşmasında da önemli katkıda bulunacağımıza inanıyoruz”.

  • Turkcell Global Bilgi’ye büyük ödül

    Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en büyük organizasyonlarından ’ContactCenterWorld’un ’2018 Top Ranking Performers’ ödüllerinde ’En İyi Müşteri Deneyimi’ kategorisinde dünya birincisi oldu.

    Müşteri deneyimi çözümleri merkezi Turkcell Global Bilgi, çağrı merkezi sektörünün dünya çapındaki en prestijli organizasyonlarından ’ContactCenterWorld.com’un düzenlediği ve sektörün en iyilerinin belirlendiği ’2018 Top Ranking Performers’ ödüllerinde ’En İyi Müşteri Deneyimi’ kategorisinde dünya birinciliği elde etti. 9 Kasım 2018 gecesi Prag’da düzenlenen ödül töreninde, Asya Pasifik, EMEA ve Amerika kıtası birincileri dünyanın en iyisi olmak için yarıştı.

    Turkcell Global Bilgi ’En İyi Müşteri Deneyimi’ kategorisinde elde ettiği birinciliği, duygular üzerine inşa edilen müşteri deneyimi programı ile aldı. Yapılan açıklamada; programın temelinde müşteri ihtiyaçlarını doğru anlamak, basit ve anlaşılabilir kurgularla duyguları ön plana çıkarmak yatıyor. Turkcell Global Bilgi, dünyada ilk kez “sizi ne kadar çok sevdiğimizi biliyor musunuz?” diyerek müşterilerini şaşırtmayı ve sevgisini müşterileri ile paylaştı.

    Aynur: “Müşterilerimiz ve çalışanlarımız ile büyük bir aileyiz”

    Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Çağatay Aynur konu ile ilgili yaptığı açıklamada; “Mükemmel müşteri deneyimi, öncelikle müşterinin ne istediğini doğru anlamaktan ve müşteriye uygun çözümleri kendisini özel hissedeceği şekilde sunmaktan geçiyor. Değişen müşteri ihtiyaçlarını çok iyi anlayan ve bu ihtiyaçlara göre hızla dönüşen bir şirketiz. Sektörümüzün en önemli yarışma organizasyonlarından biri olan ’2018 Top Ranking Performers’ta tamamen duygular üzerine inşa edilen hizmetlerimiz ile birinci olduk. Bu ödülü alırken her zamankinden farklı yaptığımız şey müşterilerimize yaşattığımız duyguları; çalışanlarımıza ve ailelerine de yaşatmak ve duygularımızı işin içine katarak kalpten dokunuşlar oluşturmak oldu. Tüm çalışma arkadaşlarımı yürekten kutluyorum. Biz; müşterilerimiz, çalışanlarımız ve onların aileleri ile birlikte çok büyük ve güzel bir aileyiz. Bu başarının asıl mimarı olan tüm çalışma arkadaşlarıma gönülden teşekkür ediyorum” dedi.

  • Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Sezgin: “Yerli üreticilerle çok ciddi çalışıyoruz”

    Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Gediz Sezgin, “Son teknolojiyi kullanmak önemli. Son teknolojiyi bilip kullanırsanız, burada yeni teknolojilerinin üretilmesini sağlarsınız. Bu kapsamda yerli üreticilerle çok ciddi çalışıyoruz” dedi.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü’nde yer alan 5G Vadisi BTK Piyasa Gözetimi Laboratuvarında 5G Vadisi Açık Test Sahası’nın açılış lansmanı gerçekleştirildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan’ın katılımlarıyla gerçekleştirilen lansmanın açılış konuşmasını gerçekleştiren Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Gediz Sezgin, 5G Vadisi Açık Test Sahası’nın açılışında yer almaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Türkiye’nin Turkcell’i olarak ilk 5G sinyalini eylül ayında verip ilk testleri tamamladıklarını belirten Sezgin, yaptıkları uygulamayla saniyede 2 gigabyte üzerinde hızlara çıktıklarını aktardı.

    Türkiye’nin dünyada 5G vizyonunu ilk defa ortaya koymuş ülkelerin başında geldiğini ifade eden Sezgin, “Bizi 5G’de söz sahibi yapacak çok önemli bilgi birikimi de kazanıyoruz. Yeni teknolojilerin test edileceği 5G Vadisi Açık Test Sahası ülkemizin 5G alanında söz sahibi olabilmesinde büyük rol oynayacak. Tüm operatörlerin kullanımına sunulan 5G Vadisi Açık Test Sahası’nda şirketler ve bu alanda Ar-Ge faaliyetlerini yapan üniversiteler, Türkiye için en uygun yerli ve milli çözümlerin geliştirilmesi için çalışmalarını sürdürecek” şeklinde konuştu.

    Turkcell olarak İstanbul’da da ilk 5G canlı şebekesiyle 5G baz istasyonuyla ilk sinyal verip, BTK’nın spektrum frekans izninin vermesiyle bağlantının gerçekleştiğini anımsatan Sezgin, sabit ve mobil teknolojiler üzerinden fiber hızında interneti evlere vererek, test etme deneyimi imkanı bulduklarını paylaştı. Sezgin, Türkiye’nin Turkcell’i olarak en yeni teknolojileri buluşturmak ve yerli hale getirmek için sürekli araştırma yatırımlarını sürdürdüklerini dile getirerek, “Bugün burada hep birlikte daha güçlü bir gelecek için bir adım daha atmanın onurunu taşıyoruz” ifadelerinde bulundu.

    “2 gigabyte’in üzerindeki hızları test ettik”

    Açılış konuşmalarının ardından İHA muhabirine değerlendirmelerde bulunan Sezgin, 5G Vadisi Açık Test Sahası’nın Türkiye’nin teknolojiyi yerlileştirme açışından çok kritik bir nokta olduğuna işaret etti. 5G Vadisi Açık Test Sahası’da 5G teknolojileriyle ile ilgili tüm test ve çalışmaların yapılabilecek durumda olduğunun altını çizen Sezgin, “Buranın alt yapısını ilk sinyal verecek şekilde BTK’nın destekleriyle Huawei ile birlikte oluşturduk. 17 Eylül tarihinde burada ilk sinyalimizi verdik ve testlerimizi yaptık. 5G teknolojisinde 2 gigabyte’in üzerindeki hızları, 10 milisaniye civarındaki gecikme süreleriyle beraber burada test etme imkanı bulduk. Bundan sonrası çok daha önemli, biz burada yapılacak testlerle yerli ürünlerin gelişmesini de hedefliyoruz” diye konuştu.

    5G’ye geçen ilk ülkeler arasında Türkiye’nin olmasını hedeflediklerini dile getiren Sezgin, “Son teknolojiyi kullanmak önemli. Son teknolojiyi bilip kullanırsanız, burada yeni teknolojilerinin üretilmesini sağlarsınız. Bu kapsamda yerli üreticilerle çok ciddi çalışıyoruz” diye belirtti.

  • Turkcell 3’üncü çeyrek sonuçlarını açıkladı

    Turkcell, yılın üçüncü çeyreğinde gelirlerini yüzde 26,1 artırarak 5,8 milyar TL ile bugüne kadar bir çeyrekte elde edilen en yüksek gelire ulaştığını açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla FAVÖK yüzde 46,6 artışla 2,4 milyar TL oldu. Bu sonuçlarla Turkcell Grup’un yılın ilk dokuz ayındaki büyüme oranı yüzde 20,8 olurken, toplam gelirleri ise 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Turkcell Grup’un ilk 9 aydaki net karı ise 1,2 milyar TL oldu.

    Turkcell, 2018 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre; bu çeyrekte gelirlerini yüzde 26,1 artıran şirket 5,8 milyar TL’lik gelir ve yüzde 46,6 artışla 2,4 milyar TL FAVÖK elde ederek tüm zamanların en yüksek üç aylık grup geliri ve FAVÖK’üne imza attığını bildirdi. Aynı dönemde FAVÖK marjı yüzde 41,3 olarak gerçekleşirken net kar ise 241 milyon TL oldu. Artan performansın da etkisiyle şirketin iki yıllık kümülatif gelir büyümesi yüzde 59, FAVÖK artışı ise yüzde 97 olarak gerçekleşti. Yılın ilk dokuz ayındaki performansa bakıldığında ise Turkcell Grubu toplamda, yüzde 20,8 büyüme ile 15,7 milyar TL ciroya, yüzde 45,9 artışla 6,5 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 41,8 FAVÖK marjına ulaşmış oldu. İlk 9 aydaki net kar ise 1,2 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Turkcell’in yılın üçüncü çeyreğinde elde ettiği finansal ve operasyonel sonuçlar hakkında değerlendirme yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “İlk dokuz ayda gerçekleşen güçlü performansımızı esas alarak, 2018 yılı için gelir büyümesi ve FAVÖK marjı hedeflerimizi sırasıyla, yüzde 20-22 ve yüzde 39-41 olarak yukarı yönlü güncelliyoruz” dedi.

    Turkcell’in daima verimliliği ön planda tutarak yatırımlarını sürdürdüğünün altını çizen Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Turkcell Grubu olarak son 3,5 yılda oluşturduğumuz iş modeli, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde de makroekonomik dengelerin zorlu testinden başarıyla geçti. Son çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar sadece Turkcell’in değil Türkiye’nin gücünü göstermesi açısından da çok önemli. Günün bin 440 dakikasının her birinde müşterilerimiz için değer oluşturma hedefiyle sunduğumuz dijital servislerimizin indirme sayısı 130 milyona ulaştı. 4.5G’li müşterilerimizin aylık ortalama veri kullanımı bu çeyrekte 7 GB olarak gerçekleşti. Güçlü operasyonel performansımız ihtiyatlı finansal risk yönetimiyle birleşince dünya ekonomilerinde gözlemlediğimiz olumsuz etkilere rağmen hem gelirde hem de FAVÖK’te büyüme ivmemiz devam etti. Gelirde tüm zamanların rekorunu kırdık. Bu tablo güçlü iş modelimizle istikrarlı büyümemizi sürdüreceğimizin kanıtı. Bu nedenle Turkcell olarak hedeflerimizi yukarı çektik”.

    Faturalı müşteri sayısı 19 milyona ulaştı

    Şirketten yapılan açıklamada; sadece gelir bazında değil, her alanda büyümesini sürdüren Turkcell son çeyrekte 191 bin faturalı mobil müşteri kazanarak, faturalı müşteri sayısını 19 milyona yükseltmeyi başardı. Şirketin toplam mobil müşteri sayısı ise 34,9 milyona ulaştı. Bin 440 stratejisi doğrultusunda ses ve data hizmetlerinin yanı sıra dijital servislere de odaklanan şirketin mobil müşterilerinin ses, data ve en az bir temel dijital servisi aktif olarak kullanma oranı yıllık bazda 13,5 yüzde puan artarak yüzde 64’e yükseldiği belirtilirken, üçüncü çeyrekte şirketin fiber müşteri sayısı da 43 bin artarak 1,3 milyonu geçti.

    Lifecell’i tercih edenler iki katına çıktı

    Turkcell uygulamaları dışındaki çeşitli servisleri de kullanıcılarının seçebilmesine olanak sağlayan ’kürasyon’ modeliyle zenginleşen Lifecell, bu esnek teklifin de etkisiyle, bu çeyrekte de müşteri sayısını ikiye katladı. Ekim ayı itibarıyla Lifecell müşteri sayısı 1,6 milyona ulaştığı bildirildi.

    Dijital teknoloji ihracatı BiP’le ivme kazandı

    Yurtiçinde olduğu gibi dünyada da hızlı yükselişini sürdüren şirket, bu çeyrekte dijital teknoloji ihracatı konusunda da önemli gelişmelere imza atmayı sürdürdüğünü kaydederek; dijital servislerin indirilme rakamı, bu çeyrekteki ivmeyle birlikte 130 milyona ulaştığı açıklandı. Üç yıl içinde bu rakamı 1 milyar indirme sayısına çıkarmayı hedefleyen şirket, bu servisleri zenginleştirmek ve genişletmek üzere çalışmalarını sürdürecek.

    BiP, zenginleştirilmiş mesajlaşma deneyimi, çoklu görüntülü ve sesli görüşme, servis sağlayıcılarının kanallarının takibi gibi özelliklerine tek cihazda iki hat kullanma ve para transferi gibi iki önemli özellik daha eklediğini belirtti. Bunun da katkısıyla bu çeyrekte uygulama, 30,3 milyon indirilme ve 9,7 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaştı. Eylül ayında gerçekleşen BM Genel Kurulu Haftası kapsamında, New York’un Times Meydanı’ndaki dijital ekranlarda ilk kez BiP reklamları yayınlanırken, şirketin dijital servis dünyasının amiral gemisi olduğu belirtilen BiP’in küresel iletişimi aynı ivmeyle önümüzdeki dönemde de devam edeceği bildirildi.

    Dijital servislere olan talep artıyor

    Turkcell’in dijital müzik platformu fizy üzerinden bu çeyrekte 36 canlı konser yayınlandığı açıklanırken; görme engelliler için ’voice over’ desteği hayata geçirildi. Kendi sınıfında açık ara en çok tercih edilen müzik platformu fizy’nin indirilme sayısı ise 19,2 milyona ulaştı; aynı dönemde dinlenen şarkı sayısı günde ortalama 7,8 milyonu geçti.

    Dijital yayın platformu Dergilik’te ise yılın ilk 9 ayında toplam 43 milyon dergi ve gazete okundu; platformun kullanıcı sayısı 13 milyona ulaştı. Bir yıl önce tanıtımı gerçekleşen arama motoru Yaani de büyümesini sürdürdüğü bildirilirken, bugüne kadar 6,5 milyon kez indirilen Yaani üzerinde günde ortalama 1,8 milyon arama gerçekleştirildiği belirtildi.

    ’Hızlı Giriş’ ile dijital yaşam kolay ve güvenli

    Şirket bu çeyrekte, servis sağlayıcılara dijital altyapı sağlama konusundaki çalışmalarına da hız kazandırdığı bilgisini verirken, mobil uygulamaların yanı sıra mobil ve online web sitelerine girişi güvenli ve hızlı hale getiren ’Hızlı Giriş’ uygulaması 12,2 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığı açıklandı. Hızlı giriş ile dijital deneyimi kolay ve güvenli hale getiren şirket, Türkiye’nin dijital kimlik doğrulama konusunda GSMA (Dünya Mobil Operatörler Birliği) tarafından belirlenen ticari sürdürülebilirlik kriterlerini sunan ilk ülke olmasını da sağlandığı bilgisi verildi.

    Hızlı giriş teknolojisinin kullanıldığı en keyifli platformlardan biri Hadi olduğu kaydedildi. Hadi, Turkcell’in e-ticaret yetkinlikleri ve altyapısının gücüyle her gün kullanıcılarına mobil ortamda yarışma imkânı sağladığı açıklanırken, her akşam 25 dakika süreyle mobil internet kullanıcılarına yepyeni bir medya ve eğlence platformu sunan Hadi’nin, aynı anda 700 bin katılımcıya ulaştığı belirtildi.

  • Milli ve yerli uygulamalara Turkcell Fiber desteği

    Enflasyonla Topyekün Mücadele Programı’na Turkcell bir destek daha verdiğini duyurdu. Buna göre Turkcell Fiber internetle tüm cihazlardan BiP, fizy, TV+, Dergilik, lifebox uygulamalarına girildiğinde adil kullanım kotasından düşmeyecek.

    Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından açıklanan Enflasyonla Topyekün Mücadele seferberliğine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen yenilik ile Turkcell Fiber müşterileri kullandıkları tarife ne olursa olsun, dijital uygulamalar BiP, fizy, TV+, Dergilik, lifebox’ı internetinden yemeyecek şekilde kullanabilecek. Bu uygulamalarda yapılacak internet kullanımı kotalarından düşmeyecek.

    Yapılan şirket açıklamasına göre Turkcell Fiber’in bu yenilikle müşteriler tercih ettikleri cihazdan dilediğince BiP’le mesajlaşıp, fizy ile müzik dinleyecek veya TV+’la televizyon izleyecek. Turkcell Fiber müşterileri aynı zamanda kota derdine düşmeden, dijital yayın platformu Dergilik’ten gazete ve dergilerini okuyacak, evde geçen tüm bu keyifli anıları lifebox’a yükleyebilecek.