Etiket: Turkcell

  • Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu: “Altyapıda değil, serviste rekabet edelim”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğunu belirterek, “Biz yaklaşık dört yıldır ortak altyapı konusunu her fırsatta dile getiriyoruz. Türkiye’nin çok ciddi bir dijital altyapı eksikliği var. Ülkemizde yaklaşık 20 milyon hane var ve şu anda fiberin ulaştığı hane sayısı ise yaklaşık 5 milyon. Altyapıda değil, serviste rekabet edelim” dedi.

    Turkcell’in 2018 değerlendirme toplantısı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yapıldı. Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 25’inci yılını kutlayacağı 2019’a büyük hedeflerle giriyor. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu yıllık değerlendirme toplantısında, Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğuna dikkat çekerek “15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor. Türkiye’nin dijital ekosistemde dünya liderliğine çıkmasının yolu ortak altyapı konusunda bir an önce harekete geçmemize bağlı” dedi.

    “Altyapıda değil, serviste rekabet edelim”

    Terzioğlu, Türkiye’deki tüm fiber şirketlerinin tek bir çatı altında birleştiği, devletin de elindeki varlıklarını koyarak katılacağı, hatta yüzde 51 hissesine sahip olabileceği bir yapı önerdi: “Bu şirkete Türkiye’nin tüm fiber altyapısını kurma görevi verelim. Bu şirket bono da çıkarabilir, halka da açılabilir. Çok kârlı olabilir, hatta Türkiye’nin başlı başına bir değeri haline gelebilir. Yani doğrusunu isterseniz bence Türkiye’nin önünde başka bir opsiyon da kalmadı. Şu anda bunu yaparsak yaparız yoksa bir daha hiç yapılamaz. Bu durumun bu kadar uzaması bütün Türkiye’nin problemi haline gelmiş durumda.”

    Altyapıları, şirketlerin tek tek aynı anda yapmalarını İstanbul’dan Ankara’ya dört otoyol inşa etmeye benzeten Terzioğlu, Türkiye’nin böyle bir lüksü olmadığını söyledi. 15 milyar dolara ulaşacak maliyetin bu modelle 2 milyar dolar seviyesine ineceğine ve altyapıda rekabet etmemenin doğal olarak vatandaşın interneti daha ucuza kullanmasının da önünü açacağına işaret eden Terzioğlu, “Bu noktada herhangi bir şirketin problemlerini düşünmekten vazgeçip Türkiye’nin problemlerine odaklanmalıyız” şeklinde konuştu.

    “Belli ki bir şeyleri yanlış yaptık”

    Kamu yönetiminde de bu yönde bir niyet gözlemlediğini anlatan Terzioğlu, yurtdışından da örnekler verdi: “Stockholm, Yeni Zelanda, Avustralya gibi örnekler var. Dünyada artık telekom şirketleri altyapı ve servis olarak ayrılıyor. Türkiye’de de aynı şekilde ayıralım, altyapıyı da tekilleştirelim. Bu bizi çok hızlandıracak. Zaten gecikmiş durumdayız. Ortaklık dört senedir konuşuluyor. O zaman konu paylaşmaktı ama artık söylem ‘Altyapıyı bütünleştirelim’ olmalı. Türkiye öyle bir noktaya geldi ki, telekom sektöründeki şirketlerin değeri 8 milyar doların altına indi. Oysa Almanya’da Deutsche Telekom 80 milyar dolar değerinde. Belli ki biz bir şeyi yanlış yaptık, telekom sektörünün özelleşmesinde istediğimiz sonucu alamadık.”

    Terzioğlu fiber altyapı döşemek için harcanan her 2 TL’nin 1 TL’sinin ‘geçiş hakkı’ adı altında vergiye gittiğini belirterek telekom sektöründe yatırıma teşvik verilmediğini vurguladı. Devletin “5G ihalesi yapayım, spektrum parası alayım” anlayışından uzaklaşıp sektöre “Bana en iyi altyapıyı kur” demesi gerektiğinin altını çizen Turkcell Genel Müdürü “Aklımızı kullanıp tek bir altyapı şirketine geçmeli ve ardından BiP gibi, fizy gibi, TV+ gibi servisler geliştirerek gerçek dijital ekonomiyi hayata geçirmeliyiz. Bu, Türkiye’deki telekom sektörünün sağlığını ve başarısını temelden belirleyecek bir konu” diye konuştu.

    “En hızlı büyümeye devam”

    Turkcell’in üçüncü çeyrek rakamlarına göre dünyanın en hızlı büyüyen telekom şirketi olmaya devam ettiğini hatırlatan Terzioğlu, bu büyümenin 1 liralık ürünü 2 liraya satarak değil, yeni ürünleri kullanıma sunarak gerçekleştiğinin de altını çizdi: “Çıkardığımız her şey Türk mühendislerin geliştirdiği yeni teknolojiler. Neden 1000 mühendis çalışsın ki? 2 bin, 3 bin mühendis çalışabilir. WhatsApp’ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP’te 200 mühendisle yapıyoruz. Türkiye yazılım geliştirme anlamında büyük bir kapasiteye sahip, önümüzde çok fırsat var.”

    Turkcell’in yerli milli dijital uygulamalarında çok güzel gelişmeler olduğunu açıklayan Terzioğlu yurtiçi pazar payı olarak fizy’nin yüzde 60, BiP’in yüzde 30, Yaani’nin de yüzde 8 seviyelerine ulaştığını açıkladı ve Türkiye’nin en çok takip edilen dijital yayın platformu Dergilik’le ilgili çarpıcı rakamlar verdi: “Pazar payı neredeyse yüzde 100. Geçen ay 14 milyon dergi, 1 milyon gazete okundu. Şırnak’ta, Hakkari’de Cosmopolitan, Popular Science, Atlas gibi dergiler okunuyor. Belki de bugüne kadar o dergiler fiziki olarak gitmedi bile.”

    “Bin 440 stratejisi işe yaradı, müşteriyle geçirilen zamanı artırdı”

    Turkcell’in dijital uygulamalarıyla yürüttüğü ‘1440’ stratejisi, bir günde bulunan 1440 dakikanın her birinde müşterilerin hayatında olabilme fikrinden hareket ediyor. Bugün ortalama olarak Turkcell kullanıcıları BiP’te 40 dakikanın üzerinde zaman geçiriyor, 48 dakika fizy ile müzik dinliyor, 30 dakika Hadi’de yarışıyor. Fizy’nin yurtiçi pazarda Spotify’ın dört katı büyüklüğe geldiğini belirten Terzioğlu, TV+ uygulamasının 2,5 milyon abonesi bulunduğunu ve günde ortalama 80 dakika izlemeye ulaştığını açıkladı.

    Arama motoru teknolojisinin ileride suni zekayla güçlendirilmiş, kişisel asistanlara dönüşeceğini öngören Terzioğlu, Yaani’nin önemine dikkat çekti ve bu teknolojiye yatırımların devam edeceğini söyledi. Bu nedenle 2019 Teknoloji Zirvesi, yapay zekanın sıkça konuşulacağı bir organizasyon olacak.

    ‘Sarsıcı yenilik’in arifesinde

    Terzioğlu, telekomünikasyon sektöründe uzun süredir kullanılan ‘disruptive innovation’ (sarsıcı yenilik) kavramını hatırlattı. Her sektördeki global dev şirketlerin zayıf olduğu alanlarla ilgili yeni ve üretici fikirler, yöntemler geliştirerek onları yerlerinden etme süreci için üretilmiş bu kavramı, Terzioğlu datanın önemini anlatmak için şunları kaydetti: “Datayı doğru işlemek, önümüzdeki dönemin sarsıcı yeniliği olacak gibi görünüyor. Datanın önemini anlayabilen şirketler daha ucuz, daha hızlı ürün ve hizmetler sunabiliyor, kullanıcı deneyimini zenginleştirebiliyor. Dünyada aynı zamanda veri işlemenin merkezileşmesi tehlikesi var. Yani birkaç global büyük merkezin tüm dünyanın datasını elinde tutması. Bu bizim hep karşı çıktığımız ‘dijital emperyalizm’in bir tehlikesi. O nedenle ısrarla Türkiye’nin datası Türkiye’de kalsın diyoruz. Nitekim bu yatırımlarımız sayesinde, Türkiye’nin datasının dışarıda saklanma oranı yüzde 96’dan yüzde 90’a düştü. Yani yurtiçinde sakladığımız datanın oranı ikiye katlandı.” ‘Sarsıcı yenilik’ aynı zamanda 2019 şubat ayında düzenlenen ve dünyanın en büyük mobil teknoloji zirvesi olan Mobile World Congress’te Turkcell’in oturum başlığı olma özelliğini taşıyor.”

    Lifecell’in büyümedeki rolü

    Yeni nesil dijital operatör markası Lifecell bir yıl gibi kısa zamanda 1 milyon 600 bin aboneye ulaşarak 2018’de Turkcell Grup’un büyümesindeki en önemli etkenlerden biri oldu. Yüzde 2 pazar payına ulaşarak en çok tercih edilen dördüncü operatör konumuna gelen Lifecell’de kullanıcılar, sadece ekim ayında 11 bin 600 terabayt internet tüketti. Lifecell’de en aktif kullanılan uygulamalar BiP, TV+ ve fizy oldu. Lifecell müşterileri bugüne kadar BiP’ten 4.5 milyon saatten fazla konuşurken, fizy’den ortalama günlük kişi başı 130 şarkı dinledi ve TV+’da günde 136 dakika televizyon izledi.

    Salla Kazan’la 280 milyon GB

    Cep telefonlarını ve tabletlerini salladıkça ödüller kazandıran Salla Kazan kampanyasıyla bugüne kadar 20 milyon Turkcell’liye 550 milyon adet hediye verildi. Şimdiye kadar kazanılan hediyelerin toplamı 280 milyon GB ve 48 milyar dakikaya ulaştı. Ayrıca şimdiye kadar 69 milyar BiP dakikası ve 157 milyon adet dijital servis hediyesi dağıtıldı. Salla Kazan’ın yanı sıra BiP üzerinden Sürpriz Nokta ile konum bazlı interaktif oyun oynayan 6,5 milyon kullanıcı, Türkiye’nin dört bir yanına saklanmış hediyeleri bularak 40 milyon adet hediye kazandı. Hediyelerin toplamı, 57 milyon GB ve 2,5 milyar BiP dakikasına ulaştı.

    Tatilini Fulltrip ile planla, Financell ile kolayca öde

    Uçtan uca tatil planlama hizmetiyle dijital seyahat deneyimine yeni bir anlayış getiren Fulltrip ve Financell işbirliğiyle avantaj sunuyor. Financell, Fulltrip.com’dan yapılan dijital tatil alışverişlerinde 24 aya varan taksit imkânı ve erken rezervasyon dönemine özel yüzde 50’ye varan indirim sunuyor. Dijital seyahat satın alırken yaşanan tatsız sürprizlerin önüne geçmek için güvenli e-ticaret hizmeti sunduklarını belirten Terzioğlu “Müşterilerimizin teknoloji ihtiyaçlarını finanse etmek üzere 2016 yılında kurulan genç bir şirket olarak bugüne kadar yaklaşık 7 milyon adetten ve 11 milyar TL’den fazla finansman sağladık. Müşterilerimizi daha fazla teknoloji ile buluşturmaya, hayatlarını kolaylaştırmaya ve Türkiye’nin dijital yolculuğuna katkıda bulunmaya devam edeceğiz” dedi.

  • Turkcell ve Huawei’den KKTC’nin dijital dönüşümü için önemli iş birliği

    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin dijitalleşmesi yolunda önemli bir kilometre taşı olan iyi niyet protokolü imzalandı. Turkcell’in adadaki iştiraki Kuzey Kıbrıs Turkcell ve teknoloji iş ortağı Huawei, KKTC vatandaşlarının hayatını kolaylaştıracak gelişmiş iletişim teknolojilerine dayalı projeleri Lefkoşa’da hayata geçirecek.

    Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell ve Çinli teknoloji şirketi Huawei’nin iş birliğinin yeni sahnesi Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti oldu. KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı, Lefkoşa Belediyesi ile Turkcell’in iştiraki Kuzey Kıbrıs Turkcell ve Huawei, KKTC’nin dijital dönüşümünde dönüm noktası oluşturacak iyi niyet protokolüne imza attı. Düzenlenen protokol törenine Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan, Lefkoşa Türk Belediyesi Başkanı Mehmet Harmancı, Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Kuzey Kıbrıs Turkcell Genel Müdürü Harun Maden ve Huawei Türkiye Genel Müdürü Li Shen katıldı.

    İmzalanan ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin dijital bir ülke olmasına önayak olacak protokole göre; Kuzey Kıbrıs Turkcell, ilk olarak Lefkoşa’da yaşam kalitesini artıracak akıllı şehir çalışmaları kapsamında akıllı sinyalizasyon sistemi kuracak. Seçilecek pilot bölgede kullanıma sunulacak olan bu çözüm kapsamında sinyalizasyonda yapılacak iyileştirmeler ile vatandaşların trafikte geçirdikleri zaman azaltılacak. Bu ve benzeri projelerle şehirlerin dijital teknolojileri kullanarak akıllanması için kamu kurumları ve belediyeler ile iş birliği yapmak, Turkcell’in gelecek nesil iletişim teknolojilerinin toplumların hizmetine sunulması vizyonunun önemli bir parçasını oluşturuyor.

    “KKTC’de de en kısa zamanda 4.5G’ye geçilmeli”

    İmzalanan protokol töreninde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Son 50 yıla baktığımızda üç sektör hep büyüdü. Bunlar eğitim, sağlık ve turizm. KKTC eğitim, sağlık ve turizmde müthiş potansiyeli olan bir ülke. Bugün Belarus’ta 230 Ar-Ge mühendisimiz var. Çünkü orası gerçek anlamda üniversiteler ülkesi. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti de öyle. Müthiş bir dinamizm ve bilgi üretiliyor. Benim hayalimde KKTC’yi bir mobil yazılım fabrikası olarak görmek var. Neden burada da Ar-Ge mühendislerimiz dijital operatör Turkcell’in uygulamalarını geliştiriyor olmasın ve ada gerçek anlamda bir dijital ihracat üssü haline gelmesin? Burada büyük bir potansiyel var ve bizi bekliyor. Ancak bunun için Kıbrıs’ın yeni nesil iletişim teknolojileriyle altyapısını güçlendirmesi ve 4.5G’ye kavuşması gerekiyor. İnşallah 2019’da KKTC’yi aynı Türkiye’de olduğu gibi dünyanın en iyi altyapısına kavuşturacağız. Çünkü dijital ekonominin bu altyapı olmadan büyümesine imkân yok. Bu ada gerçek anlamda bir teknoloji üssü olmaya aday ve burada dijital operatör Turkcell olarak elimizden geleni yapmaya hazırız. Birçok dijital ürünümüzün ve yeni teknolojinin ilk lansmanını KKTC’de gerçekleştirdik. Çünkü KKTC bu teknolojiler için hızlı ve ideal geri bildirim alabildiğimiz bir kitleye sahip. Bu noktadan yola çıkarak şimdi de akıllı şehirler alanında yepyeni bir projeyi iş ortağımız Huawei ile burada başlatıyoruz. Dijitalleşme ya önünde olduğunuz ya da ezilip geçileceğiniz bir gerçek. Birey olarak, şirket olarak, ülke olarak muhakkak dijitalleşmenin liderliğini yapmamız lazım. Geleceğin meslekleri datayı işlemek, analiz etmek ve buradan çıkan bilgilerle yeni işler kurmak olacak. Kıbrıs bunu dijitalleşmede atacağı adımlarla yakalamak zorunda. Biz de burada buna en iyi desteği vermeye hazırız. Sektörün önünü açacak adımlar aslında herkes için büyük faydalar sağlayacak. Yeni teknolojilerin adaya girmesiyle birlikte ekonomi gelişecek ve sonuçta bu işten KKTC halkı kazançlı çıkacak. Bugün burada imzaladığımız protokol ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin Dijital Dönüşümü için ilk adımlardan birini attık. Bu protokol ile hayata geçirilecek projeler yeni nesil teknolojilerin kullanımının hayatları nasıl kolaylaştıracağını açıkça ortaya koyacak. İmzalanan protokol için başta Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı olmak üzere tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyor, bu teknolojilerin ve ötesinin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne tümüyle kazandırılması için gerekli olan tüm adımların yakın bir tarihte hayata geçirileceğini umut ediyoruz” dedi.

    Huawei Türkiye Genel Müdürü Li Shen ise, “Dijital dünyayı herkese, her eve ve her kuruluşa götürüp tam bağlantılı akıllı bir dünya inşa etme vizyonuyla hareket eden Huawei 2002 yılından beri Türkiye’de faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye ekonomisinin hızlı gelişmesinden güç alarak Türk hükümetinin ve telekom operatörlerinin tam destekleriyle Türkiye bilgi ve iletişim sektörünün ana sağlayıcılardan biri olduk. Bilgi ve iletişim sektörünün sürekli gelişmesini sağlayacak bir ekosistem oluşturmak için İstanbul’da bölgedeki iş ortaklarımıza açık olan Openlab’ı kurduk. Turkcell dâhil tüm iş ortaklarımızla Türkiye dijital ekonomisinin kalkınmasına ve hızla gelişmesine katkıda bulunmak istiyoruz. Hali hazırda, akıllı şehir ve dijital ekonomi, dünyadaki tüm hükümetler tarafından yeni ekonomi motoru olarak kabul edilmiştir. Dijital dönüşümü gerçekleştirmek için şehir ve ülkenin de akıllı olması gerekir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hükümetinin dijital ekonomisine verdiği önemi büyük sevinçle gördük. Bir Türk atasözünde de dendiği gibi “Ylnız, taş duvr olmz”. Tüm kalbimle inanıyorum ki Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı, Lefkoşa Türk Belediyesi, Turkcell ve KKTCELL’in destekleriyle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni dijital ekonomi konusunda bölgede örnek haline getireceğiz. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti halkı ve burayı ziyaret eden turistler dijital dönüşümün getirdiği faydalardan bir an önce yararlanmaya başlayacaktır.” diye konuştu.

    “Dijital dönüşüm çalışmalarının ilk harcını Lefkoşa’da atıyoruz”

    İmzalanan protokol ile ilgili detaylı bilgiler veren Kuzey Kıbrıs Turkcell Genel Müdürü Harun Maden, “Bu protokole imza atan tüm paydaşlar KKTC’de dijital dönüşümle ilgili neler yapılabileceği, nasıl yapılabileceği ve hangi alanlarda bu dönüşümün öncelikli başlatılması gerektiğine dair çalışma yaparak bir yol haritası oluşturacak. Bugün bu iş birliğinin ve bu konuda bizim göstereceğimiz desteğin bir iyi niyet protokolünü imzalıyoruz. Bu iyi niyet protokolünün yanı sıra Bakanlığımızın ve Belediyemizin uygun görüp bize göstereceği bir kavşakta akıllı sinyalizasyon sistemini Huawei ve Turkcell olarak bizler ilk örnek uygulama olarak kuracağız. Bu dijital dönüşümün ilk harcı olacak ve bunu Huawei ve Turkcell olarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne kurup Bakanlığımıza teslim edeceğiz. Bu çalışmayla da Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yapılacak dijital dönüşüm çalışmalarının ilk adımını atmış olacağız. Bu toplantının ve bu imzalanacak protokolün herkese hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

    Enflasyonla mücadele kapsamında KKTC’de başlatılacak kampanyanın da müjdesini veren Harun Maden, “Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde enflasyonla mücadele kapsamında Kıbrıs Türk Ticaret Odası’nın başlattığı kampanyaya katılarak, Kıbrıs halkına da elimizden gelen desteği göstereceğiz. Enflasyonla mücadele kapsamında kampanyamıza başvuran tüm Turkcell kullanıcılarının data kullanımını o ay için ikiye katlıyoruz. Kampanyaya ilişkin detaylı bilgiyi yakında paylaşacağız” dedi.

    “Daha verimli şehirler fiber optik bağlantılarla gelecek”

    İmza töreninde konuşan Lefkoşa Türk Belediyesi Başkanı Mehmet Harmancı ise şunları söyledi: “Lefkoşa Türk Belediyesi olarak 2025 yılında akıllı şehir uygulamalarımız ile iddialı bir konumda olmayı hedefliyoruz. Belediye olarak şu anda bazı teknolojik uygulamalar ile birlikte insanlarımızın hayatını kolaylaştıran uygulamalara geçiş sürecini başlattık. Son dönemde özellikle şehrimizin önemli noktalarında kurmuş olduğumuz Wi-Fi noktaları sadece insanların internette serbest dolaşımını değil, bize insan hareketlerinden kaynaklı veri analizi sağlamaya başladı. Bu bize insan davranışlarından yola çıkarak insan özelinde, insana uygun politikalar üretmemizi ve hayatlarını kolaylaştırmamızı sağlayacak. Bunun bir sonraki adımı yoğunluklu yerlerde akıllı otopark uygulamaları olacak. Ayrıca geliştirmekte olduğumuz toplum merkezinde çocuklara, gençlere yazılım eğitimi vermeyi planlıyoruz. Şehirlerin önemli altyapılarından birini oluşturan fiber optik bağlantılar daha verimli şehirler yaratmamıza olanak tanıyacak. Akıllı şehirler yasalarımızı da buna entegre hale getirmek zorundayız. Biz hedeflerimizi çok yukarıya koyarken, bunu geride kalmış Belediyeler yasası ile gerçekleştiremeyiz. Günümüz şartlarına uygun yasal altyapıların da belediyelere bu doğrultuda sağlanması gerekiyor. Datayı hayatımızın önemli bir parçası haline getirebilmek için yasal altyapımızı da buna uygun hale getirmek zorundayız” ifadelerini kullandı.

    “Dijital dönüşüm için ödevlerimizi yerine getirmeliyiz”

    KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanı Tolga Atakan ise “Ülke olarak üzerimize düşen ödevleri yerine getirirsek, dijital dönüşümde hak ettiğimiz noktaya da bir an önce ulaşabiliriz. Özellikle geride bıraktığımız süreç içerisinde yasalaşan teknopark ve AR-GE merkezlerinin 2019 yılında hayata geçmesiyle beraber yazılım anlamında, aplikasyon üretim noktasında KKTC’nin dijital dönüşümüne ciddi anlamda katkı sağlamak için önemli bir mesafe kat etmiş olacağız. 2020 yılında akıllı şehirler, akıllı yönetim, akıllı yaşam global pazar değeri 400 milyar dolar olarak hesaplanıyor. Bu çok ciddi bir rakam ve bu büyük yapının içerisinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin de kendi çapında bundan pay alabilmesini hedefliyoruz. Bugün burada attığımız imzayla ve 2019 yılı içerisinde son aşamaya gelecek olan E-Devlet yapılanmasının da hizmete girmesiyle beraber dijital dönüşüm noktasında ciddi bir ivme yakalayacağımızı umuyorum. Buna öncülük etmelerinden ötürü başta Kuzey Kıbrıs Turkcell ve Turkcell olmak üzere Huawei yetkililerine de çok teşekkür ediyorum. Protokolün hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” şeklinde konuştu.

  • Turkcell Akademi ve Udacity işbirliğindeki Turkcell Digital Masters Programı ilk mezunlarını verdi

    Turkcell’in çalışanları için başlattığı Digital Masters Programı ilk mezunlarını verdi. Turkcell Akademi ve Udacity işbirliğinde hayata geçirilen kapsamlı eğitime bin 88 Turkcell çalışanı katıldı.

    Turkcell’in çalışanlarını geleceğin dünyasına hazırlamak amacıyla sunduğu Turkcell Digital Masters Programı ilk mezunlarını verdi. Turkcell Akademi ve dünyaca ünlü online eğitim platformu Udacity işbirliğinde hayata geçirilen Turkcell Digital Masters ile çalışanlar veri analizi, makine öğrenmesi, yapay zeka, veri bilimine giriş, programlama ve iş analizi alanlarında yoğun bir eğitime tabi tutuldu. 9 aylık süreçte bin 88 Turkcell çalışanı, günde 10 saat çalışarak toplam 4 bin 878 proje hazırladı. Tüm programı başarıyla tamamlayan mezunlar, düzenlenen törenle sertifikalarını Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akça’nın elinden aldı.

    Sertifika almaya hak kazanan 721 çalışan için düzenlenen mezuniyet törenine Ahmet Akça’nın yanı sıra şirketin İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Seyfettin Sağlam, Müşteri Deneyimi ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Öztürk ve Turkcell Akademi Genel Müdürü Banu İşçi Sezen katıldı.

    “Dijital gelecek için insan kaynağını yetkinleştiriyoruz”

    Çalışanlarını Endüstri 4.0’a ve dijital geleceğe bugünden hazır hale getirmek için çalıştığının altını çizen Turkcell Akademi Genel Müdürü Banu İşçi Sezen, “Gerçek sermayemizin insan olduğu bilinciyle çalışanlarımızı ve Türkiye’yi geleceğe hazırlamayı vizyonumuzun kalbine koyduk. Turkcell Akademi ile çalışanlarımızın gelişimini sürekli kılmak için eğitim teknolojilerine yatırımlar yapıyor, dünyanın en iyi üniversiteleri ve eğitim kuruluşlarıyla işbirlikleri gerçekleştiriyoruz. Tüm dünyada kabul gören Udacity işbirliğiyle gerçekleştirdiğimiz Turkcell Digital Masters da bu alandaki önemli örneklerden biri olma niteliğini taşıyor. Eğitimde demokratikleşme yaklaşımını benimseyerek şirket içerisindeki görev ve sorumluluklarından bağımsız olarak bu programı tüm çalışanlarımıza açtık. Digital Masters programıyla yetkinleşen insan kaynağımız, Endüstri 4.0 ile kuralların yeniden yazıldığı dünyada, geleceği tasarlayabilecek konuma ulaşmış durumda. Çalışanlarımız bu programla kendi kariyerlerine önemli bir yatırım yapıyor. Ancak bunun ötesinde, atılan bu adımlarla ülkemizin geleceğine yatırım yapıyoruz. Çalışanlarımızı geleceğe hazırlarken bu sayede Türkiye’yi de geleceğe hazırlıyoruz” dedi.

    Program sırasında 25 mühendis MIT’de eğitim aldı

    Program kapsamında eğitim gören çalışanlar arasında MIT tarafından yapılan değerlendirme sonucu başarılı olan 25 kişi de MIT-Turkcell IOT Bootcamp’a katılma hakkı kazandı. Bu sayede katılımcılar başta IOT ve RFID’nin dünya standartları oluşturan MIT Dijital Öğrenme Başkanı Prof. Sanjay Sarma ve Prof Josh Siegel olmak üzere birbirinden önemli akademisyenler tarafından bir hafta boyunca Boston’da eğitim alma şansına kavuştu. Buradaki eğitimler boyunca, IOT mimarileri, IOT ve fiziksel dünya arasındaki ilişki, IOT tasarımı, birbirine bağlı ve akıllı cihazlar gibi konular ele alındı. Eğitim programı sonunda öğrenciler 4 farklı IOT projesi de geliştirdi. Eğitim sonunda Turkcell çalışanlarına ayrıca MIT tarafından dünya çapında geçerli ’MIT-Turkcell IOT Bootcamp’ sertifikası verildi.

  • Turkcell 1 Ocak’tan itibaren AKK’sız internete geçiyor

    Turkcell, 1 Ocak 2019 itibariyle AKK’li (Adil Kullanım Kotası) tekliflerde olan tüm sabit internet müşterilerinde, AKK’yi kaldırıyor.

    Turkcell, internet otobanlarındaki limitleri kaldırıyor ve böylece 1 Ocak itibariyle, hizmet verdiği iki milyondan fazla ev ve iş yerinde AKK uygulaması sona eriyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre yeni dönemde Turkcell, tüm kurumsal ve bireysel fiber ve DSL kullanıcılarını ek paket-hediye gibi kafa karıştırıcı önerilerle uğraştırmadan gerçek limitsiz kullanıma taşıyor.

    1 Ocak itibarıyla tüm Turkcell kullanıcıları hızları hiç düşmeden internete bağlanmaya devam edecek. Bunun için; bir sözleşme ya da dilekçe olmadan kullanıcılar sistem tarafından otomatik olarak AKK’siz dünyaya geçirilecek.

    “Kafa karıştırmadan, formalite olmadan kolay geçiş“

    Turkcell Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, AKK’siz yeni döneme geçiş öncesi müşterilerine kafa karışıklığı oluşturmadan ve formalite yaşatmadan gerçek limitsiz internet kullanımı yaşatacaklarını belirterek, “Türkiye’nin geleceği ve menfaatleri için dijital dönüşümün kaçınılmaz olduğunu hep birlikte görüyoruz. Dijital dönüşümün ve dijitalleşen dünyanın havası suyu da hiç şüphesiz ki internet bağlantı hizmetleri diyebiliriz. Biz Turkcell olarak 1 Ocak itibariyle Turkcell’li iki milyondan fazla ev ve işyerinde, dijital ekosistemde diledikleri gibi yaşayabilmeleri için daha önce de sonuna kadar desteklediğimizi belirttiğimiz AKK’siz internet kullanımını başlatıyoruz. Mevcutta, AKK’li tekliflerde bulunan müşterilerimizi ek paket, ek fiyat, hediye gibi kavram karmaşasına sokmadan net bir şekilde AKK’siz internet dünyasına geçiriyoruz” dedi.

  • Turkcell Platinum Offroad Challenge ünlülerin akınına uğradı

    Turkcell Platinum Offroad Park’ın ev sahipliğinde bu sene ilk kez düzenlenen Turkcell Platinum Offroad Challenge birçok ünlü simayı bir araya getirdi.

    Bu yıl ilk kez düzenlenen ve arazi yarışlarını şehrin kalbine taşıyan Turkcell Platinum Offroad Challenge, offroad tutkunu ünlüleri bir araya getirdi. Aralarında Hacı Sabancı ve Zeynep Nazlı Kayı, Hakan Sabancı, Fethi Kamışlı, Demet Şener ve Aslı Hatemi, Gül Gölge, Burak ve Melis Hatipoğlu, Erkan ve Yelda Güral’ın yanı sıra Sinem Yıldırım, Nejdet ve Emel Ayaydın, Heves Ekinci, Volkan ve Serap Sarı, Sitare Kalyoncuoğlu, Alpay ve Gaya Başaran ile Çağla Bostancı’nın bulunduğu iş, sanat ve cemiyet dünyasından ünlü isimler bir yandan yarışları izlerken bir yandan da offroad deneyimini yerinde yaşadılar.

    Maslak’taki Turkcell Platinum Offroad Park’ta düzenlenen ve 24 takımdan 48 offroad tutkununun kıyasıya yarıştığı turnuvanın birincisi, pilotluğunu Yakup Çavuş’un, co-pilotluğunu ise Orhan Cavuş’un yaptığı takım oldu. 3 etap ve 9 istasyondan oluşan zorlu parkurda mücadele eden ekiplerden pilotluğunu Ali Ataş’ın, co-pilotluğunu da Ömer Kızılay’ın yaptığı ekip ikinci, pilotluğunu Burak Altıntaş’ın, co-pilotluğunu ise İlkan Metin’in yaptığı takım ise üçüncülüğü elde etti. Offroad yarış turnuvasında mutlu sona ulaşan isimler ödüllerini Turkcell Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros Yiş’in elinden aldı.