Etiket: Turizmine

  • “Agora-Kadifekale teleferik projesi İzmir turizmine can suyu sağlar”

    Son dönemde döviz kurlarında yaşanan artışlar turizm girdilerinin önemini bir kez daha ortaya koydu. Turizm potansiyeli yüksek İzmir için de turizm gelirlerinin önemine dikkat çeken Yaşar Üniversitesi Öğretim Üyesi Arkeolog Prof. Dr. Recep Meriç, Agora’dan Kadifekale’ye kadar yapılması planlanan teleferik projesini hatırlattı. Projenin yapılması halinde kente neler kazandırabileceğini değerlendiren Prof. Dr. Meriç, “Turizmin, özellikle ekonomik sorunların yaşandığı bir dönemde değerlendirilmesi ve çeşitlendirilmesi büyük önem taşır. Agora-Kadifekale teleferik projesi, kruvaziyer turizminin çok rağbet edeceği bir proje olabilir” dedi.

    Kadifekale’nin turizm açısından önemine değinen Arkeolog Prof. Dr. Recep Meriç, “İzmir Büyükşehir Belediyesinin Kadifekale’de başlattığı kentsel dönüşümle elde edilen boş alanların iyi değerlendirmesi turizm açısından büyük önem taşıyor. Bununla bağlantılı olarak antik dönemlerde Pagos denilen Kadifekale’nin çevresinin açılması, üzerinde tarihi olaylara sahne olmuş stadyum ve 20 bin kişilik antik tiyatrosunun ortaya çıkarılması, çok sayıdaki Osmanlı dönemine ait konut yapıları, dini yapılar ve hamam, çeşme, sebil gibi su yapılarının korunması ve restorasyonu, yapılması gereken diğer önemli projeler arasında yer alıyor. Ancak Kadifekale yamaçlarında bulunan bu değerlere ulaşmak bu mahallelerdeki yolların dar olması sebebiyle kimi zaman mümkün olamıyor” dedi.

    “Ortak hareket etmeli”

    Projeyi hayata geçirmeden önce hangi bilim kurumlarıyla ortaklaşa hareket etmek gerektiğini anlatan Prof. Dr. Recep Meriç, “Bu sorun, Basmane, Agora, Kemeraltı hattında konunun uzmanları tarafından saptanacak bir güzergahta, Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıklarını Koruma Kurullarının vereceği onayla çözülebilir. Bu noktada İzmir Büyükşehir Belediyesinin de projeleri içinde yer alan Kadifekale’ye teleferik projesi büyük önem taşımaktadır. Eğer teleferik yapımı çok katılımlı bir şekilde Kültür ve Turizm Bakanlığı, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları tarafından tartışılarak yapılırsa çok daha iyi ve doğru bir proje ortaya çıkabilir. Böyle bir proje Kemeraltı gibi çok büyük bir turizm merkezini Kadifekale’ye bağlayacak ve insanları araç kullanmadan limandan Kadifekale’ye kadar götürebilecektir” bilgisini verdi.

    Alternatif çözümler

    Teleferik projesinin teknik olarak yapılmasının mümkün olmaması durumunda alternatif çözümlerin neler olabileceğine de değinen Prof. Dr. Meriç, “Projeyi yapmak teknik olarak mümkün değilse ya da yetkili kurullar buna izin vermezse teraslama sistemi ile adapte yürüyen merdivenler yapılabilir. Ayrıca bu proje kapsamında Yeşildere’nin arkasından Kadifekale’ye planlanacak bir motorlu taşıt yolu olması da uygun olacaktır. Kadifekale’den inişte de insanların yürüyerek kullanabileceği bir merdiven sistemi ve çok dik olan yerlerde yürüyen merdivenlerin yanı sıra seyir terasları, kafe, restoran gibi gerekli altyapı birimlerinin oluşturulması da çok faydalı olacaktır. Arkeoloji müzelerinin de bu entegre proje içinde yer alması İzmir kültür ve turizmine yeni bir çehre kazandıracak ve turizm gelirlerinin artmasına sebep olacaktır” dedi.

  • KUTO’nın tanıtımları bayram turizmine de etki yaptı

    Kuşadası Ticaret Odası’nın yaklaşık 3 yıldır aralıksız sürdürdüğü Kuşadası tanıtımları, etkisini göstermeye devam ediyor.

    Sosyal medya hesaplarında yaptığı tanıtımlarla Kuşadası isminin yurtiçi ve yurt dışında milyonlarca kişi tarafından tekrar hatırlanmasını sağlayan Kuşadası Ticaret Odası, sayfasında yayınladığı sektörel videolara yenilerini ekleyerek sayfaya olan ilgiyi arttırıyor.

    Dünya genelinde yaptığı reklamlarla takipçi sayısı 980 Bine ulaşan Kuşadası Güvercin facebook sayfasında ve diğer sosyal medya hesaplarında yenilenerek bayramda yayına giren “Kuşadası Gece Hayatı” konulu video, tatilin adresi Kuşadası’nın gece hayatından renkli görüntüler içeriyor. Kuşadası eğlence ve gece hayatı 2018 versiyonu olarak yayına giren video, Kuşadası Ticaret Odası tarafından hazırlatılan 35. video oldu. Sosyal medya ölçümleme ve analiz sistemi Boomsocial’in verilerine göre, Türkiye genelinde seyahat alanında Turkey.Home, Türk Hava Yolları ve ETS Tur gibi devlerin hemen arkasından 6.sıradaki yerini koruyan Kuşadası Güvercin facebook sayfası, Kuşadası’nın tanıtımında büyük rol oynamaya devam ediyor.

    Tüm sezon ve Kurban Bayramı öncesi verilen reklamlarla sosyal medya sayfalarından takipçilerini Kuşadası’nda tatile davet ettiklerini ve paylaşılan Kuşadası görüntüleriyle de sürekli olarak desteklediklerini söyleyen Kuşadası Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan; bir ilçe Odası olarak tanıtım konusunda Türkiye genelinde örnek bir kurum olduk. Amacımız dünya ve ülkemiz genelinde her türlü ekonomik ve politik göstergelere rağmen hız kesmeden ilçemizin tanıtımını yaparak, esnafımıza ve Kuşadası’na faydalı olabilmek ve tatil için ilçemizi tercih edenlere kendilerini burada sadece deniz, kum, güneş değil, tarih, doğa, otantik çarşılar, birbirinden eğlenceli aktiviteler ve muhteşem lezzetlerin de beklediğini de anlatmak oldu. Daha önce Ramazan Bayramında ve şimdi de Kurban Bayramında ilçemize olan ilgiye, tanıtımlarımızla büyük katkımız olduğunu düşünüyorum. 2015 Yılı sonunda sosyal medyada başladığımız tanıtımlarımızı aralıksız devam ettirdik ve ettirmeye devam edeceğiz. 9 Günlük Bayram tatilinde ilçemize gösterilen büyük ilgi, turizmcilere ve esnafımıza bir nebze de olsa nefes aldırdı“ dedi.

  • Tortum Şelalesi dünya turizmine açılması için imza kampanyası başlatıldı

    Birçok doğal ve kültürel zenginliğin yer aldığı, Türkiye’nin “11. sakin şehri” seçilen Uzundere’de turizmin artması ve Asya ile Avrupa’nın en yüksek şelalesi için “Tortum Şelalesi dünya turizmine açılsın” imza kampanyası başlatıldı.

    İtalya’da 12 Mart 2016 günü yapılan Uluslararası Cittaslow İcra Kurulu toplantısında Türkiye’nin 11. sakin kenti seçilen Erzurum’un Uzundere ilçesinde turizmin artması için tanıtım çalışmalarına hız verildi.

    Uzundere’de bulunan Dünyanın 3’ncü, Asya ve Avrupa’nın en yüksek şelalesi olan Tortum Şelalesi, UNESCO dünya miras listesine aday gösterildi. Yılda 10 bin turistin ziyaret ettiği, 48 metre yükseklikten düşen suların izleyenlere adeta bir görsel şölen sunduğu Tortum Şelalesinin dünya turizmine açılması için yöre halkından Ali Kemal Aktoprak tarafından “Tortum Şelalesi dünya turizmine açılsın” imza kampanyası başlatıldı.

    Uzundere’nin birçok doğal ve kültürel zenginliğiyle Tortum Şelalesiyle milyonlarca turisti ilçeye çekebileceğini belirten Ali Kemal Aktoprak, “Erzurum’da bulunan Tortum Şelalesi’ne gelenler bir daha gitmek istemiyor. Dünyanın en büyük üçüncü şelalesi olan Tortum’u yılda 10 bin turist ziyaret ediyor. Doğa harikası olan şelalenin tanıtımını iyi yapabilirsek bu sayı milyonlara ulaşabilir” dedi.

    “Tortum Şelalesi dünya turizmine açılsın” imza kampanyasını başlattığını ifade eden Aktoprak, “Tortum Gölü, doğudaki en önemli göllerimizden birisi. Fakat Tortum Gölü’nü Dünya’da eşsiz kılan şeyler var. Hemen altında bulunan Tortum Şelalesi Dünya’daki bakmaya doyamayacağınız bir kaç eşsiz şelaleden biri. 48 metre yükseklikten düşen sular izleyenlere adeta bir görsel şölen yaşatıyor. Göl üzerinde bulunan yarımada ve Öşvank kilisesi, Yedigöller ve Uzundere Peri Bacaları ise çevrede bulunan sayısız güzelliklerden sadece birkaçı. Çoruh Nehri’nde rafting, dağlarda yamaç paraşütü, kamp ve dağ yürüyüşleri ile bölge turizm cennetine dönüşebilir. Evet, neden olmasın? Sadece Turizm değil konuyu tabii varlıklar, mühendislik ve daha başka alanların ortaklaşa ele alması gerekiyor. Çevre düzenlemesi mutlaka yapılmak zorunda. Bunun için herkesin el ele vermesi ve yerli ve yabancı yatırımcıyı bölgeye davet etmesi gereklidir. Bu bölge Dünya’nın göz bebeği olabilir. Bu yüzden bölgenin yeni hamleler ile topyekün turizme ve dolayısıyla da ülkemize kazandırılması için ilgili kurumlardan rica ediyoruz. Bölge potansiyel olarak Kapadokya’dan daha fazlasına sahiptir. Bunları görelim lütfen. Amerika kıtasında Niagara Şelalesini 30 milyon insan ziyaret ederken bölgeyi ve Tortum Şelalesini neden 30 milyon insan ziyaret etmesin. Gerekli altyapıyı kurduktan sonra biz inanıyoruz ki bunlar mümkündür.” diye konuştu.

  • Çorum’un tarım ve tarih turizmine “lavanta” desteği

    Çorum’da tarımda ürün çeşitliliğini artırarak ülke ekonomisine girdi sağlanması ve tarih turizminin canlandırılması için Alaca ilçesinde ilk kez lavanta ekimi yapıldı.

    İş adamı Erdal Şahin tarafından ilçeye bağlı Eskiyapar köyünde bulunan 65 dekar araziye tıp ve kozmetik sanayinde önemli bir yer tutan 70 bin adet lavanta fidesi toprakla buluşturuldu. Proje kapsamında tıbbi aromatik bitki üretiminin yanı sıra dünyanın en büyük medeniyetleri arasında yer alan Hititlerin en önemli yerleşim merkezlerinden birisi olan Alacahöyük’teki turizm destinasyonun çeşitlendirilmesi amaçlanıyor. Lavanta üretimi ile Çorum’un agro (tarım) ve tarih turizminin önemli merkezlerinden birisi olmasının yanı sıra bölge halkının da gelir kaynaklarının artırılması hedefleniyor. AK Parti Çorum milletvekili Lütfiye İlksen Ceritoğlu, lavanta ekimi yapılan tarlalarda incelemelerde bulundu. İş adamı Erdal Şahin’den, proje hakkında bilgiler alan milletvekili Kurt, ayrıca lavanta fidelerinin dikimini de gerçekleştirdi.

    Tıbbi aromatik bitkilerin Türkiye’nin yerli ve milli ekonomisini oluşturacağını belirten AK Parti Çorum milletvekili Lütfiye İlksen Ceritoğlu, bunun için çok iyi ve doğru adımlar atılmasının gerektiğini söyledi.

    Bu amaç doğrultusunda Türkiye’nin tıbbi bitki haritasını çıkarmak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde araştırma komisyonu kurulduğunu hatırlatan Herkes lavanta ekmesin. Lavantanın yetiştiği yerin bir özelliği olsun. Her şey yerinde ağırdır. Şehir neyi kaldırıyorsa onu eksin, en iyisini eksin ve onu ekonomiye kazandırsın. Lavantanın ot olarak satıldığı değil ekonomik getirisinin olması için lavanta yağı, lavanta çiçeği ve lavanta kapsülüne giden süreçte üretim yapılmasını istiyoruz. Ayrıca yasa değişikliğiyle tıbbi aromatik bitki ve kesme çiçekçiliği yapan üretici ve girişimcilere milli emlak arazilerinin tahsis edilmesi için yardımcı olacağız, öncelik tanıyacağız. Endemik bitki üretimi yapmak isteyen veya düşünen herkesi Tarım Müdürlükleri ve valiliklere başvurmalarını bekliyoruz” dedi.

    Ziraat Mühendisi Hasan Arslancan ise, projenin turizm amaçlı bir proje olduğunu belirterek, “Hibrit çeşidini diktik. 65 dekar alanla başlıyoruz. Daha sonra devamı gelecek. Buradaki asıl amacımız Alacahöyük destinasyonunu çeşitlendirmek. Agro turizm son yıllarda özelikle favori olan ve arzu edilen bir turizm. Ana hedefimiz turizm olsa da 20’nin üzerinde tıbbi aromatik bitki üretimi yapılacak. İşleme tesisi kurulacak. Bu şekilde yörenin halkına ek bir gelir sağlanmış olacak. Hedefimiz bu” ifadelerini kullandı.

  • İlkbaharla birlikte sağlık turizmine ilgi arttı

    Turizmciler 2018’e umutla bakıyorlar. Öte yandan bahar dönemiyle birlikte Türkiye’nin güzellik ve estetik turizminde yoğunluk arttı. Körfez ülkeleri vatandaşlarına sağlık ve eğlence turizmi hizmetleri sunan SY Group CEO’su Yaser Haddad, Arapların saç ekimi gibi sağlık turizmi için Türkiye’yi tercih ettiğini özellikle ilkbaharda gelen Arapların sayısının arttığını söyledi.

    Her yıl milyonlarca Orta Doğu vatandaşı tatil yapmak için Türkiye’ye geliyor. 2017 yılında Türkiye’ye Körfez ülkelerinden gelen Arap turist sayısı 4 milyon 463 bin olurken, en fazla ilgiyi İstanbul gördü. Tatilleri boyunca tarihi ve turistik mekanları ziyaret eden, bol bol alışveriş yapan Arap turistler, aynı zamanda saç ekimi, kalıcı makyaj uygulamaları, burun ameliyatı gibi medikal güzellik uygulamaları satın aldı. Arap turistler arasında erkekler özellikle saç ekimine yoğun ilgi gösterirken, kadınlar ise kalıcı makyaj uygulamaları gerçekleştirdi. Araplar bu uygulamaları mevsim özelliklerinden ötürü daha çok ilkbaharda yaptırıyorlar.

    Estetik ve güzellik turizmde Türkiye’yi sevdiler

    Körfez Ülkeleri ile turizm ticareti yapan SY Group CEO’su Yaser Haddad, Arap turistlere eğlence tatilinin yanı sıra sağlık turizmi sunduklarını da aktarıyor. Sundukları sağlık güzellik paketi içinde saç ekiminin en favori uygulama olarak öne çıktığını dile getiren Haddad, “Misafirlerimiz operasyon geçirdikten sonra üç gün kontrole gelmek zorunda. Bu süreyi İstanbul’da iyi geçirmeleri için uygun programlar hazırlıyoruz. Şehri geziyorlar. Tarihi ve turistik mekanları ziyaret ediyorlar. Böylece Araplar hem saç ektirip hem güzel bir tatil yapmış oluyor”.

    Ekonomiye kişi başı katkısı bin 500 TL’den başlıyor

    Saç ekimi konusunda Türkiye’nin ciddi şekilde profesyonelleştiğini ve çok iyi merkezlere sahip olduğunu belirten Haddad, “Türkiye sağlık turizmde özellikle de saç ekiminde çok iyi bir durumda bulunuyor. Bugün sadece Arapları ağırlamıyoruz, Avrupa’dan da sadece bu hizmet için gelen çok sayıda müşterimiz bulunuyor” dedi.

    Yaser Haddad, Arapların saç ekimi için en az 4 bin TL, kaşta mikroblading uygulaması için bin 500 TL, dudak kontörü için bin 750 TL, kalıcı makyajda kirpik dibi eyeliner uygulaması için bin 750 TL harcadığını kayderek, sağlık turizminin ülke ekonomisine ciddi katkı sağladığını söyledi.