Etiket: Turhan

  • Bakan Turhan: “Dünya yat üretiminde 3’üncü sıraya yükselip marka haline geldik”

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Türkiye’nin dünya yat üretiminde 3’üncü sıraya yükselip marka haline geldiğini söyleyerek, “2023’e kadar 1 milyon vatandaşımıza denizcilik kültürünü aşılamak, verilecek denizcilik eğitimi sonrasında amatör denizci belgesi düzenlemek, denizci millet, ülke, hedefine ulaşmak istiyoruz. İnsanımızın yüzünü denizlere çevirmek, ufkun ötesini görmelerinin sağlamak için amatör denizcilikle ilgili temel eğitim programını bugün başlatıyoruz” dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan “Hedef 2023: Bir Milyon Amatör Denizci Projesi” tanıtım törenine katıldı. Bakanlık konferans salonunda düzenlenen programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Bakan Turhan, denizlerin dünya ve insanlık açısından öneminin kelimelerle ifade edilmeyecek kadar fazla olduğunu belirtti. Geçmişte olduğu gibi gelecekte de denizlerin insanlığın vazgeçemeyeceği hayat alanını ve ekonomik mücadele zeminini oluşturduğunu dile getiren Turhan, “Türkiye’nin geleceğinin denizlerde ve denizcilikte olduğunu vurgulamak gerekir. Ecdadımız denize ve denizciliğe verdiği önem ölçüsünde devlet ve millet olarak büyümüştür. Üzerinde yaşanılan coğrafyanın denizci olmayan devletlerin ve sırtını denize dönen milletleri affetmediği malumunuzdur. Yüzümüzü tam anlamıyla denizlere çevirmeliyiz” şeklinde konuştu.

    Tarih boyunca denize kıyısı olan ülkelerin, olmayan ülkelere göre hep daha avantajlı olduğunu dile getiren Turhan, “Ülke olarak dünyanın en güzel coğrafi deniz potansiyeline sahibiz. Bu potansiyelimizle deniz kaynaklı doğal zenginliklere sahip olmamızın yanında, dünya deniz ulaşımında da kilit ülkelerden biri olmalıyız. Üç tarafımız denizlerle çevrili ancak tek başına bu durumun kimseye avantaj sağlayamayacağı da açıktır. Deniz mevcudiyetimizi ve üstünlüğümüzü nasıl kullandığımız çok önemlidir. Deniz sınırlarımız kara sınırlarımızın üç katı olmasına rağmen, uzun yıllar denize sırtımızı döndük. Oysa bugün bile dünya taşımacılığında deniz yolunun payının yüzde 84. Bir ürünü deniz yoluyla taşımak, demir yoluna göre 3 kat, kara yoluna göre 7 kat, hava yoluna göre ise kat 21 kat daha ekonomiktir. Dünya ticaretinde, deniz ulaşımı bu kadar belirleyici. Denizin ne anlama geldiğini idrak edip gerekli adımları atmak, denizciliğin bir evladı olan Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a nasip olmuştur. Cumhurbaşkanımızın vizyonu sayesinde son 16 yılda dünyanın denizcilikte lider ülkeleri arasına girdik. 2002 öncesine göre gemilerimiz kara listede yer alıyordu. Limanlardan gemilerimizin demir almalarına izin verilmiyordu, bugün beyaz listedeyiz. Gemilerimiz dünyanın dört bir yanına ilerliyor” ifadelerini kaydetti.

    “Dünya yat üretiminde üçüncü sıraya yükselip marka haline geldik”

    Deniz ticaret filosu kapasitesinin 2008’deki global krize rağmen dünya denizcilik filosuna göre yüzde 75 daha fazla büyüme kaydettiğini aktaran Turhan, 2002’de dünyada 17’nci sırada bulanan deniz ticaret filosunun, bugün 15’inci sıraya yükseldiğini ifade ederek, “Dünya yat üretiminde üçüncü sıraya yükselip, marka haline geldik. 2003’de 37 olan tersane sayımızı 78’e çıkarttık. İnsanımızın da sektörümüzün de yüzünü tekrar denize çevirmiş olduk. Çünkü denizde bolluk, bereket ve gelecek var. Denizcilik sektörü, fiziki altyapısının yanında beşeri gücüyle de bütünlük arz etmek zorunda. bunun da yolunun eğitimden geçtiği açıktır. Denizcilik eğitimimizin kalitesini artırarak, denizciliğimizin daha fazla eğitimli insanlardan oluşması amacıyla çok önemli için çalışmalar yaptık. Ancak hala noksanlıklarımız var, örneğin 112 bin gemi adamımızla Çin’den sonra dünyanın en fazla eğitimli gemi adamına sahip ülkeyiz. Denizin doğal otobanından ve geniş kapasiteli ulaştırma imkanlarından ne kadar istifade edebildiğimizin, denizlerin sunduğu zengin besin kaynaklarının ekonomik zenginliklerinden, nimetinden ve bereketinden ne kadar faydalanılabildiğimizin muhasebesini her zaman yapmamız gerekiyor. Bugüne kadar vermiş olduğumuz amatör denizci belgesi 210 bin. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı her 390 kişiden bir kişinin amatör denizci belgesi var. Bu veriler, Hollanda’da 64’te bir, İtalya’da 68’de bir, Almanya’da 184’te bir kişi düzeyinde. Bu rakamlar denize kıyısı olmayan ülkelerde mesela İsviçre’de 73’te bir. Amatör denizci belgesi olmadığı halde yüzünü denize dönmüş, hayatının büyük bölümünü denizlerde ve denizlikle geçiren insanlar düşünüldüğünde bu rakam, Türkiye’nin gerçeğini yansıtmıyor. Cumhuriyetimizin 100’üncü kuruluş yıl dönümü olan 2023’e kadar 1 milyon vatandaşımıza denizcilik kültürünü aşılamak, verilecek denizcilik eğitimi sonrasında amatör denizci belgesi düzenlemek, denizci millet, ülke, hedefine ulaşmak istiyoruz. İnsanımızın yüzünü denizlere çevirmek, ufkun ötesini görmelerini sağlamak için amatör denizcilikle ilgili temel eğitim programını bugün başlatıyoruz. Amatör denizci sınavına katılmak için gerekli olan elektronik ortamda verilen eğitim programına alternatif yeni yaptığımız yönetmelik değişikliğiyle liman başkanlıklarında ve bakanlık merkez teşkilatında teorik ve uygulamalı eğitim programlarının geçerli sayılacağı düzenlemeyi hayata geçirdik. Bu bağlamda eğitim konularını içeren amatör denizci rehberi hazırlanmış olup, eğitim için müracaat eden vatandaşlarımıza da ücretsiz dağıtılacak. Müracaatlar ülkemiz genelinde 71 liman başkanlığı ile bakanlığımız merkez teşkilatında yapılacak cumartesi pazar günleri ücretsiz verilecek 4 saatlik teorik ve uygulamalı eğitim sonunda yapılarak başarılı olan vatandaşlarımıza amatör denizci belgeleri verilecek. Sınavlardaki başarı bizim de başarımız olacak” dedi.

    Basın mensuplarına yönelik eğitim verilecek

    Turhan, denizlerin engin ve doğal otoban özelliği taşımaları, sportif amaçlı kullanılanlar hariç özel teknelerle denizlerde ölümlü ve yaralanmalı kaza yapma riskinin diğer ulaşım modları ve özellikle karayolu ulaşımına oranla çok daha az olması halkın denize ve denizciliğe yönlendirilmesi, denizlerin ekonomik, sosyal ve kültürel daha fazla yararlanılmasını teşvik için amatör denizci belgesi olmadığı halde özel tekne kullanan kişilere uygulanan idari para cezalarında indirime gidilmesine yönelik düzenlemeyi yürürlüğe geçirdiklerini söyledi. Belgesi olmayan, yaşamının her alanında denizle iç içe olan denizcilere belge sahibi olma fırsatı sunacaklarını vurgulayan Turhan, basın mensuplarına yönelik de 2-7 Ekim arasında yapılacak eğitim ve sınav sonrasında amatör denizci belgesi verileceğini duyurdu.

    Turhan, bir milletin denizciliğinin en başta gelen ölçütünün denizlerin paklığı olduğunun altını çizerek, proje kapsamında eğitim verecek kişilerin bu hususun üzerinde durmaları çağrısında bulundu. Konuşmanın ardından eğitime katılacak basın mensuplarına Bakan Turhan “Amatör Denizci Rehberi” takdim etti.

  • Bakan Turhan: “Bölgesel kalkınma için ülkemizi demiryolu ağıyla örmeye çalışıyoruz”

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Bölgesel kalkınma, farklılıklarının en aza indirilmesi, geri kalmışlığın, yoksulluğun, gelir dağılımı adaletsizliğinin ortadan kalkması, ancak daha çok insana ve ülkeye ulaşmakla mümkün. Demiryolu bu vasıtalardan biridir ve ülkemizin her bir yanını modern demiryolu ağlarıyla örmek için gece gündüz çalışıyoruz” dedi.

    Sosyal Kooperatif Eğitim ve Tanıtım Treni Töreni Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ve Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk’un katılımlarıyla gerçekleştirildi. Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Bakan Turhan, toplumsal açıdan son derece anlamlı sosyal kooperatifçilik projesinin tanıtımını gerçekleştirmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Bakan Turhan, “Ülkemizde bir yandan cumhuriyetimizi yeni bir yönetim sistemiyle tahkim ederek daha fazla üretmenin, kalkınmanın mücadelesini verirken, diğer yandan küresel oyunları bozarak bölgemize huzur, istikrar ve refah kazandırmanın çabasını yürütüyoruz” diye konuştu.

    “Bölgesel kalkınma daha çok insana ulaşmakla mümkün”

    Dünyanın içinde bulunduğu sürecin dikkate alındığında, yarınların bugünlerden daha emin olacağı konusunda ne yazık ki çoğu kimsenin pek iyimser olmadığını ifade eden Turhan, bu kapsamda millet olarak safları sıklaştırmak ve çok çalışmak gerektiğini, devlet olarak da millet olarak da güçlü, kudretli olmak gerektiğini vurguladı. Aksi halde bu coğrafyada başka türlü var olunamayacağını, yol alınamayacağını belirten Turhan, “Farklı coğrafyalarda yaşayıp da gönlü bizimle olan milyonlar var. Onlara karşı olan sorumluluklarımızı da güçlü ve kudretli olmadan yerine getiremeyiz. O nedenle bir tarağın dişleri gibi safları sıklaştırmak, her bir ferdimizi kucaklamak ve çok çalışmak zorundayız. Elbette safları sıklaştırmanın da pek çok yolu ve yöntemi var. İşte bugün burada toplanmamıza vesile olan sosyal kooperatifçilik bunlardan biridir. Malumunuz, sosyal kooperatifler özellikle imkanı fırsatı az olan grupların çalışma hayatına entegrasyonunun sağlanması gibi toplumsal sorunlara çözümler üretmeyi hedeflemektedir. Konu bu gruplar olunca hassasiyetimiz bir yerine bin artmaktadır. Çünkü bizim için aslolan insandır. Dili, inancı, cinsi, yaşı, sosyal statüsü, engel durumu ne olursa olsun, aslolan insanımızdır, milletimizdir. Bu bilinç, bizi biz yapan değerlerin başında gelmektedir. Millet olarak her bir ferdimize her daim bu bilinçle bakmak ve daha fazla sahiplenmek durumundayız. Bugün buradan hareket edecek olan treni de işte bu bilincin bir nişanesi olarak görmek gerekir” şeklinde konuştu.

    İki hafta boyunca şehirlere uğrayacak trenin, dezavantajlı insanlarla o şehrin aydınlarını, ileri gelenlerini ve STK temsilcilerini bir araya getirerek umut tohumlarını toprakla buluşturacağını söyledi. Projede, demiryolunun tercih edilip, TCDD Taşımacılık’ın yer almasını da ayrıca önemsediğini dile getiren Turhan, “Bölgesel kalkınma, farklılıklarının en aza indirilmesi, geri kalmışlığın, yoksulluğun, gelir dağılımı adaletsizliğinin ortadan kalkması, ancak daha çok insana ve ülkeye ulaşmakla mümkün. Demiryolu bu vasıtalardan biridir ve ülkemizin her bir yanını modern demiryolu ağlarıyla örmek için gece gündüz çalışıyoruz” şeklinde konuştu.

    Konuşmaların ardından bakanlara maket tren takdim edildi. Ardından Ankara Garı’nda bulunan Sosyal Kooperatif Eğitim ve Tanıtım Treni, ilk durağına varmak üzere bakanlar eşliğinde yolculandı.

  • Bakan Turhan: “Çiftçiye 2,5 milyar TL kredi sağlanacak”

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Yaklaşık 550 bin kooperatif ortağına PTT Tarım Kart dağıtılacak. Söz konusu kartlar ile çiftçimize yıllık tahmini 2,5 milyar TL nakdi, 6 milyar TL de ayni kredi ödemesi sağlanacak” dedi.

    Yerel üretimi desteklemek, tarımı güçlendirmek ve çiftçinin hayatını kolaylaştırmak amacıyla “PTT Tarım Kart” projesi hayata geçiriliyor. İki bakanlık arasında hayata geçirilen işbirliği protokol töreni PTT Pul Müzesinde Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın katılımıyla gerçekleştirildi. Programın açılış konuşmasını gerçekleştiren Bakan Turhan, çiftçilerin hizmetine PTT Tarım Kart’ın sunulmasından duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Tarih boyunca tarımın toplumun bel kemiği ve ekonominin çimentosu olduğunu dile getiren Turhan, “Bugün Anadolu’da, Ardahan’dan Edirne’ye yüreğim iman dolu çiftçi kardeşlerimiz, cennet Anadolu’muzu nakış nakış işleyerek üretmeye, aşımızı ekmeğimizi büyütmeye devam etmektedirler. O nedenle bir çiftçi sadece kendi ocağının direği değil, aynı zamanda Anadolu çınarının dört bir yanını saran dalıdır. Onun içindir ki çiftçiyi milletin efendisi olarak görmüşüzdür. Çiftçimiz toprak kokar, su kokar, emek kokar” ifadelerini kullandı.

    “Çiftçimiz kazanıyor, ülkemiz kazanıyor”

    İnsanın daha iyi beslenmesinin yeterli ve kaliteli üretim ile mümkün olduğunun altını çizen Turhan, “Günümüzde sadece üretmek yeterli değil. Ürün kaliteli olmalı ve düşük maliyetlerle üretilebilmeli. Tüketiciye en yüksek tatmini sağlayacak şekilde ulaştırılabilmelidir, yani ileri teknolojiden yararlanılmalıdır. Hükümetimizin 16 yıldır yapmaya çalıştığı çiftçimize ve üreticiye bu koşulları sağlamaktır. Yaptığımız tüm projelerle çiftçimiz kazanıyor, ülkemiz kazanıyor. İki kurum arasında gün imzalanacak PTT Tarım Kart sözleşmesi ile de yine çiftçimiz kazanacak, ülkemiz kazanacaktır” diye konuştu.

    PTT’nin önemine değinen Bakan Turhan, “Bin 309 yerleşim yerinde sadece PTT bankacılık hizmeti veriyor ve 174 yerde PTTmatik dışında başka hiçbir ATM bulunmuyor. PTT Tarım Kart ile çiftçimiz de artık PTT’nin gücünden daha da faydalanacak. Yaklaşık 550 bin kooperatif ortağına PTT Tarım Kart dağıtılacak. Söz konusu kartları ile çiftçimize yıllık tahmini 2,5 milyar TL nakdi, 6 milyar TL de ayni kredi ödemesi sağlanacak. Yapılacak işlemlerde hiçbir komisyon alınmayacak” şeklinde konuştu.

    Konuşmaların ardından iki Bakan ve kurumun yetkilileri işbirliği protokolünü imzaladı. Programda PTT AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Genel Müdür Kenan Bozgeyik ve Türkiye Tarım Kredi Kooperatifleri Merkez Birliği Genel Müdürü Fahrettin Poyraz da yer aldı.

  • Bakan Turhan: “‘Ülkemiz bulunduğu coğrafyanın lider ülkesi konumuna gelmiştir”

    Ağrı’da çeşitli ziyaretler bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan Türkiye’nin dış politikasına ilişkin, “Geçmişte bu bölgede yaşanan bir dış politikada komşularımızın hadiselerini çözmede bizlere hiçbir şey sorulmazdı, bizler konu mankeni bile olmazdık. Ama şimdi kural koyan bir ana aktör olarak bu bölge ile ilgilenen dünyanın en büyük devletleri ile masaya oturuyoruz” dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, çeşitli temaslarda bulunmak üzere bugün tarifeli uçak ile Ağrı’ya geldi. Bakar Turhan’ı Ahmed-i Hani Havalimaı’nda Ağrı Valisi Süleyman Elban, Ağrı AK Parti Milletvekili Ekrem Çelebi, AK Parti İl Başkanı Abbas Aydın ve yetkililer karşıladı. Bakar Turhan beraberindekilerle birlikte yapımı devam eden Tutak-Hamur karayolunda incelemelerde bulunarak yetkililerden brifing aldı. Karayolundaki projeleri yerinde gözlemleyen Bakan Turhan, Hakkâri’nin Çukurca ilçesinde terör saldırısı sonucu şehit olan Piyade Sözleşmeli Er Ömer Güç’ün ailesinin bulunduğu Akyele Köyü’ne giderek taziye ziyaretinde bulundu. Aile ile sohbet edip yakından ilgilenen Bakan Turhan beraberindekilerle köyden ayrılarak Ağrı merkezde yapımı devam eden Küpkıran Köprüsü’nde çalışmaları yerinde inceledi. Yetkili firmadan bilgi alan Bakan Turhan buradan Ağrı Valiliği’ne geçti. Şeref defterini imzalayan Bakan Turhan valilik makam odasında Vali Elban , Milletvekili Çelebi ve vali yardımcıları ile bir süre görüştü. Valilikteki görüşmelerini tamamlayan Bakan Turhan AK Parti İl Başkanlığına geçti. Partililer tarafından karşılanan Bakan Turhan, basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.

    ‘Bizim muhalif partilerimiz yaptıkları ile değil yapılanları eleştirerek siyaset yapıyorlar’

    AK Parti’nin hizmet partisi olduğunu söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turan, yapılacak birçok hizmetin odluğunu dile getirdi. AK Parti tarafından yapılan hizmetlerin vatandaşlara samimi bir dille abartısız bir şekilde anlatılması gerektiğini belirten Turhan, “Bizim muhalif partilerimiz yaptıkları ile değil yapılanları eleştirerek siyaset yapıyorlar. Yapmadıklarımızı ve eksiklerimizi söylemekten acizler. Eksikleri biz kendinize söylüyoruz. Bu ülkede yapılacak çok şey odluğunu ve yapılanları da kayda değer hizmetler olduğunu da hiçbir zaman inkâr edilmemesini de bilmemiz lazım. Ülkemiz göz yaşartıcı ve gurur verici hadiselere şahit oldu. Kendi helikopterimizi ürettik” ifadelerini kullandı.

    ‘Ülkemiz bulunduğu coğrafyanın lider ülkesi konumuna gelmiştir’

    Türkiye’nin lider ülke haline gediğini savunan Bakan Turhan, “Ülkemiz bulunduğu coğrafyanın lider ülkesi konumuna gelmiştir. Bunun belirtilerini son birkaç aydır Cmhurbaşkanımız ve diğer hükumet yetkililerimizin yaptıkları görüşmelerde sonuçlarını hep birlikte müşahede ediyoruz, görüyoruz ve bunları yaşıyoruz. Geçmişte bu bölgede yaşanan bir dış politikada komşularımızın hadiselerini çözmede bizlere hiçbir şey sorulmazdı, bizler konu mankeni bile olmazdık. Ama şimdi kural koyan bir ana aktör olarak bu bölge ile ilgilenen dünyanın en büyük devletleri ile masaya oturuyoruz. Avrupa’da ki masada varız. Rusya’da ki masada, İran’da ki masada varız. Bu masaya oturamayanlar. Bizim aldırdığımız kararlara memnuniyetlerini ifade ediyor” diye konuştu.

    ‘Kayyum belediyeleri vatandaşların birçok sorununu kendi yerel imkanlarıyla çözdü’

    Yerel yönetimler hakkında da açıklamalarda bulunan Bakan Turhan AK Parti’nin yerel yönetimleri mutlaka kazanması gerektiğini kaydetti. Bölgede birçok il ve ilçeye atanan kayyumlar hakkında da konuşlan Bakan Turhan, “Bulunduğumuz bölgenin özel şartları itibariyle muhalefet partilerinde bulunan ve yerel yönetimlerin imkanlarını hizmet için değil, kendi özel amaçları için kullananların vatandaşları ne kadar mağdur ettiği ve bu mağduriyetin merkezi yönetim tarafından artık çekilemez bir durum olması dolayısıyla kayyum belediyeciliğinin bu bazı illerimizde yönetime geçtiğine hep birlikte şahit olduk. Kayyum belediyeleri vatandaşların birçok sorununu kendi yerel imkanlarıyla çözdü. Altyapı, temizlik ve çevre sorunları başta olmak üzere insanların tüm sorunları yerel yönetimler imkanlarıyla çözüldü. Tabi hepsi de kendi nüfusuna göre merkezden kaynak alıyor. Muhalif belediyedir diye kesinti yapılmıyor. Ama o kaynaklar farklı yerlerde kullanılıyordu. Hizmet için kullanılmıyordu. Mart seçimlerinden sonra burada insanlarımız kendi seçtiği yönetici ve kadrolarıyla alacaktır. Ama bu kadrolar işin ehli olması lazım. Kaynakları hizmet için kullanacak beceri ve mahiyette liyakatli olması lazım” diye konuştu.

  • Bakan Turhan: “Ankara-Niğde otoyolunun 2020’de hizmete girmesi hedefleniyor”

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Ankara-Niğde otoyol projesi inşaat süresinin 2022 yılı içinde bitmesi öngörülüyordu ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasiteyi arttırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor” dedi.

    Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Ankara-Pozantı otoyolunun Ankara-Niğde şantiyesinde incelemelerde bulundu. Turhan, projede gelinen son durum hakkında yetkililerden bilgi aldı. Şantiyede basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Turhan Ankara-Niğde otoyol projesinin toplam 330 kilometreden oluştuğunu belirtti. Ankara ile Adana arasındaki bu güzergah tamamlandığında mevcut güzergahın yaklaşık 30 kilometre kısalacağını dile getiren Turhan, “Ankara-Pozantı otoyolunun en önemli kesimlerinden biri Ankara-Niğde kesimi, Kapıkule’den başlayıp Türkiye’nin güney sınır kapılarına uzanan otoyol ağının da son halkası. Ankara-Niğde otoyolu yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle inşa ediliyor. Kamu kaynağı kullanmadan yapılan proje, üstlenici firma tarafından finansmanının temin edilip, yapım ve işletilme süresi tamamlandıktan sonra idareye devredilecek” diye konuştu.

    “Dur kalklar olmayacak”

    Projenin ana yol uzunluğunun 275 kilometre, bağlantı yollarının uzunluğunun 55 kilometre olmak üzere toplam 330 kilometreden oluştuğunu aktaran Turhan, “Projenin maliyeti yaklaşık 1,5 milyar avro. Projenin inşaat süresinin 2022 yılı içinde bitmesi öngörüldü ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri, önlemleri alıp, kapasitesini artırarak projeyi 2020 içinde hizmete almayı hedefliyor. Proje, ülkemizin Avrupa sınırındaki komşulardan başlayıp, güneydeki sınır kapılarına otoyol standardında hizmet verecek olan projenin son kesimini oluşturuyor. Bu bakımdan karayolu ulaşımında önemli bir görev icra edecek. Proje 5 viyadük, 77 üst geçit, 12 köprülü kavşak, 451 kutu menfez, 34 köprü, 2 bakım işletme merkezi, 5 otoyol hizmet tesisi park alanı, 5 servis alanından oluşuyor. Proje tamamlandığında otoyol üzerinde 11 gişe alanı, 2 alım gişesiyle güzergahta hizmet alacak yolculara ve sürücülere daha konforlu ve güvenli ulaşım hizmeti sunulacak. Otoyol standardında olması dolayısıyla yoldaki seyahatte beklemeler, dur-kalklar olmayacak. Sürekli akım koşullarında ulaşım hizmeti verilecek. Bu da ekonomi, zaman tasarrufu ve güvenli ulaşım hizmeti anlamına geliyor” dedi.

    “Projeler hız kesmeden devem ediyor”

    Türkiye’deki ulaşım projelerinde çalışmaların hız kesmeden devem ettiğini vurgulayan Turhan, projelerin önemli bir kısmını yap-işlet-devret projelerinin oluşturduğunu bildirdi. Yap-işlet-devret projelerinin başında yer alan İstanbul yeni havalimanının 29 Ekim’de hizmete gireceğini anımsatan Turhan, Çanakkale Boğaz geçişini de içinde bulunduran Malkara-Gelibolu-Lapseki otoyolunda ise inşaatların devam ettiğini ifade etti. Kamu finansmanını kullanmadan yatırım ödeneklerini diğer alanlara değerlendirerek yatırımları sürdüreceklerini ifade eden Turhan, “Yaşadığımız son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar, kamuoyunda özellikle olumsuz algı oluşturarak yatırımların aksadığını, gecikeceğini ve hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını özellikle belirtmek isterim. Yatırım bütçemizi kullanırken etkin ve verimli, yerinde ve zamanında, öncelikleri tespit etmek en önemli kuralımızdır. Bundan sonra da bu ölçüler içinde yatırımlarımızı devam ettireceğiz. Daha iyi hizmet, daha faydalı hizmet vermek, ülkemizi geleceğe hazırlamak, gelecekte muasır medeniyetler seviyesinin üzerinde konuma gelmek tüm ulaştırma camiasının ana hedefi olmuştur” şeklinde konuştu.

    Ankara-Niğde otoyolu inşaatında 4 bin 212 çalışan, bin 490 makineyle hizmet veriyor.