Etiket: Tüneli

  • Türkiye’nin En Uzun Yht Tüneli Işığa Kavuşuyor

    Ankara-Yozgat-Sivas Yüksek Hızlı Tren (YHT) hattının en büyük sanat yapılarından biri olan 5 bin 120 metre uzunluğundaki Akdağmadeni Yüksek Hızlı Tren Tüneli, 25 Şubat 2016 tarihinde yapılacak Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’ın katılımı ile ışığa kavuşuyor.

    Türkiye’de şu ana kadar tamamlanmış en uzun Yüksek Hızlı Tren Akdağmadeni T9 Tüneli, Ankara- Yozgat- Sivas YHT Projesinin en zorlu kısmını oluşturuyor. 5 bin 120 metrelik Akdağmadeni T9 Tüneli, Yerköy-Yozgat-Sivas etabında yer alan toplum uzunluğu 17.9 kilometre olan 9 tünelden en büyük tüneli oluşturuyor. Çift hatlı, 250 kilometre hıza uygun olarak inşa edilen T9 tünelinin inşasında, yaklaşık 100 bin metreküp beton, 6 bin 200 ton demir kullanılırken, 700 bin metreküp kazı yapıldığı ve bugüne kadar yaklaşık 65 milyon TL harcandığı belirtildi.

    Ankara- Yozgat- Sivas YHT Projesinin Yerköy-Yozgat-Sivas kesiminde ayrıca, en uzunu 985,50 metre olan 7 adet, toplam 2 bin 485 metre viyadük, 8 adet üstgeçit, 11 adet altgeçit, 84 adet menfez ve 1 Kutu Kesit Karayolu Geçişi bulunuyor. Tamamlanma oranı yüzde 90,13’ e ulaşan kesimde 8 milyon 750 bin metreküp kazı ve bir milyon 950 bin metreküp dolgu yapıldı.

    ANKARA – YOZGAT- SİVAS YHT HATTI 2018’DE HİZMETE GİRECEK

    Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından yapılan açıklamaya göre Ankara- Yozga-Sivas YHT Projesi kapsamında; 250 km/s hıza uygun, çift hatlı, elektrikli, sinyalli 405 kilometre yeni demiryolu inşa edildiğini belirtilerek, “Hatta toplam uzunluğu 67 bin 49 metre olan 51 tünel bulunmaktadır. Projeyle mevcut hat198 km kısalarak, Ankara-Sivas arasındaki seyahat süresi 12 saatten 2 saate inecek. Tamamı öz kaynaklarla inşa edilen hattın, 2018 yılında tamamlanması hedeflenmektedir. Proje, Küçük Asya ile İpek Yolu güzergâhındaki diğer Asya ülkelerini birleştirecek en önemli demiryolu aksıdır. Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Sivas illerinden geçen ve diğer yüksek hızlı ve hızlı tren ile Kars-Tiflis-Bakü demiryolu projeleriyle entegre olan Ankara-Sivas YHT Hattında yıllık ortalama 3 milyon yolcuya hizmet verilmesi hedeflenmektedir” ifadeleri kullanıldı.

  • Sabuncubeli Tüneli 2017’nin Sonuna Tamamlanacak

    Manisa-İzmir arasındaki mesafeyi 15 dakikaya düşürecek Sabuncubeli tünelinin 2017’nin sonunda tamamlanması planlanıyor.

    AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Selçuk Özdağ, Manisa-İzmir arasında inşaatı devam eden Sabuncubeli tüneli ve Bağlantı yollarında incelemelerde bulundu. Özdağ’a, Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Oraloğlu, Şehzadeler Belediye Başkan Yardımcısı Bilal Demir, AK Parti Manisa İl Başkanı Zülfikar Gürcan, inşaatta görevli mühendis ve işçiler eşlik etti. Özdağ, ilk olarak Kalyon inşaatın şantiye alanında bulunan toplantı odasında Karayolları 2. Bölge Müdürü Abdülkadir Oraloğlu’ndan tünelle ilgili bilgi aldı. Bilgilendirmenin ardından Özdağ, Sabuncubeli tüneli inşaat alanına geçerek incelemelerde bulundu. İnşaatta yürütülen çalışmaları yerinde inceledi. Özdağ, burada Oraloğlu’ndan çalışma hakkında bilgi aldı.

    Tünelin son durumuyla ilgili açıklama yapan Oraloğlu, “Tünel 4 bin 70 metre uzunluğunda. Bittiğinde Manisa ile İzmir’i 15 dakikalık bir mesafeye düşürmüş olacak. Çalışmalarımız 24 saat esasına göre devam etmektedir. Şu an her iki tüpün hem İzmir tarafında hem de Manisa tarafında 24 saat esasına göre çalışmalarımız devam ediyor. Günde yaklaşık 2 metre ilerleme kaydediyoruz. Şu an çalışmalarımızda herhangi bir sıkıntı yok” dedi.

    “2017’NİN SONUNDA TAMAMLANACAK”

    Özdağ ise, Manisalıların ve İzmirlilerin tünelin özlemini çektiğini belirterek şöyle konuştu:

    “Sayın Binali Yıldırım, geçen dönem Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanıyken, Sayın Recep Tayyip Erdoğan Başbakanken yola çıkmıştık. Bir firma yap işlet devret modeliyle almıştı. Daha sonra o firmanın iflas etmesi nedeniyle yarım kaldı, ardından mahkeme süreci devam etti. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığımız ve aynı zamanda Karayolları Genel Müdürlüğümüz devreye girerek Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu devreye girerek tünel yeniden ihale edildi. Ulaştırma Bakanlığımız tüneli yaptırıyor. Kalyon inşaata. İhaleyi onlar almıştı.”

    Tünelin 4 bin 70 metrelik bir uzunluğu olduğu bilgisini veren Özdağ, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “İki gidiş iki geliş şeklinde. Biraz önce bölge müdürümüzün söylemiş olduğu gibi 15 dakikaya inecek. Manisa İzmir aynı özelliklere sahip iki şehir. İkisi de organize sanayileri olan sanayide zirve iki kent, tarımda zirve olan iki kent, eğitimde zirve olan iki kent. Bu iki kentin öğrencilerini işçilerini çiftçilerini bir an önce İzmir’e taşımak lazım. İzmir’den Manisa’ya taşımak zaman kaybını önlemek, nakitte tasarruf etmek, yakıtta tasarruf etmek adına çok ciddi bir çalışma bu. Bir yandan diğer duble yolumuz devam edecek. Bir yandan tünel 2017’nin sonuna kadar 24 saat esasına dayanarak 4 makineyle aynı anda çalışma yapılmaktadır. 2017’nin sonuna kadar burası tamamlanmış olacak. Böylece nakit tasarrufumuzu yakıt tasarrufumuzu bir yandan insan kayıplarımızı ve milli servetimiz olan araba kayıplarımızı önlemiş olacağız.”

    TOPLAM 3 BİN 926 METRE KAZI YAPILDI

    İzmir ile Manisa’yı birbirine bağlayan en kısa güzergah olan Sabuncubeli geçidi, kışın buzlanmanın olduğu, yüzde 9,5’e varan yüksek eğim ve 14 virajdan dolayı düşük standartlara sahip, trafik kazalarının yoğun olduğu bir yol. Projenin tamamlanması ile tünel içinde yüzde 1,5 yol eğimi olacak ve bu kesimdeki yüksek eğim ve küçük virajların ortadan kaldırılması neticesinde yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat imkanı sağlayacak. Böylece yüksek bakım maliyetleri ve kaza ile oluşan yaralanma, can ve mal kayıpları en aza indirilecek.

    Sabuncubeli tüneli 2011 yılında yap-işlet-devret modeli ile ihale edildi, firmanın iflas etmesi sonucunda 2015 yılında ihale feshedildi. Tünelin inşaat işi 26 Mayıs 2015 tarihinde yeniden ihale edilerek sözleşme imzalandı ve inşaata başlandı. Tünelin bugüne kadar İzmir bölümünde sol tüpte bin 655 metre, sağ tüpte bin 593 metre kazı; Manisa bölümünde sol tüpte 164 metre, sağ tüpte 514 metre olmak üzere sağ tüpte 2 bin 107 metre, sol tüpte bin 819 metre; toplam 3 bin 926 metre kazı ve destekleme yapıldı. Tünel inşaatı 2017’nin sonunda tamamlanarak hizmete açılması hedefleniyor.”

  • Bakırköy Sahil Yoluna “Avrasya Tüneli” Düzenlemesi

    Bakırköy-Zeytinburnu (Kennedy Caddesi) sahil yolunun Avrasya Tüneli ile uyumlu hale getirilmesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi yol düzenleme çalışması yapacak. 6 etap olarak gerçekleştirilecek olan yol düzenleme çalışmasının 1’inci etabı 10 Şubat 2016 Çarşamba günü (yarın) başlayacak.

    İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Bakırköy-Zeytinburnu (Kennedy Caddesi) sahil yolunun Avrasya Tüneli ile uyumlu hale getirilmesi için yol düzenlemesi yapacak. 6 etap olarak gerçekleştirilecek olan yol düzenleme çalışmasının 1’inci etabı 10 Şubat 2016-Çarşamba günü (yarın) başlayacak.

    Bakırköy-Sirkeci yönünde Bakırköy-Çırpıcı Deresi arasında yapılacak olan birinci etabın 9 Nisan 2016 tarihinde tamamlanması planlanıyor. Birinci Etap çalışmada Bakırköy-Sirkeci yönünde akan iki şeritli yol trafiğe kapatılacak ve bu yöndeki trafik akışı mevcut tercihli (Transit) yola aktarılacaktır.

    Halen 2×3 (2+2+2) olan Bakırköy sahil yolu, ortadaki transit yol kaldırılarak 3×2 (3+3) şeritli hale gelerek akışkan bir trafik sağlanırken, yol standardı ve konforu da yükseltilecek.

    Çalışmalar sırasında tüm sürücülerin çalışma yapılan bölgede trafik işaretlerine ve hız limitlerine uymaları gerekmektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı/Altyapı Hizmetleri Müdürlüğünün yapacağı çalışmalar trafik akışını etkilemeden tamamlanacaktır.

  • Bolu Tüneli İstanbul İstikameti 8 Saat Ulaşıma Kapatıldı

    TEM Otoyolunun Bolu Tüneli İstanbul istikameti, tünel içinde ve viyadüklerde yapılacak bakım onarım çalışmaları için 8 saat boyunca ulaşıma kapandı. Sürücüler Abant Kavşağı’nda D-100 karayoluna yönlendiriliyor.

    Sabah 08:00’de Abant Kavşağı’ndan kapatılan TEM Otoyolu İstanbul istikametinin 16.00’da açılacağı ifade edildi. Sürücüler levhalarla ve görevlilerin uyarılarıyla D-100 karayoluna yönlendiriliyor. D-100 karayolunu kullanan sürücüler Kaynaşlı Gişeleri’nden tekrar TEM otoyoluna giriş yapıyorlar.

  • Bakanlık Avrasya Tüneli İçin 2017 Dedi Üçüncü Köprüde İse Tarih Vermedi

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı İstanbul trafiğine nefes aldıracak Avrasya Tüneli ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ndeki son durumu açıkladı. Dünyanın önde gelen mühendislik harikası projelerinden Avrasya Tüneli için 2017 yılı işaret edildi. Yüzde 80 oranında yapım aşamasının tamamlandığı açıklanan üçüncü köprü için ise tarih verilemedi.

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Cumhuriyetin 92’inci kuruluş yıl dönümüne denk getirmek istediği boğazın üçüncü gerdanı olacak olan Yavuz Sultan Selim köprüsü için işaret ettiği 29 Ekim 2015 tarihini askıya aldı. Öte yandan İstanbul boğazını karayolu ile geçerek iki kıta arası yolculuğu 100 dakikadan 15 dakikaya indirmesi planlanan Avrasya Tüneli için ise 2016 yılının Ekim ayı olarak açıklanan takvim 2017 yılının ilk çeyreği olarak öngörüldü. Türkiye’nin ulaşım ağındaki çehresini değiştirecek milyar dolarlık iki projenin yapım aşamasındaki son durumuna ilişkin merak edilenleri Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü ve Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü açıkladı.

    Karayolları Genel Müdürlüğü Avrupa ve Asya kıtalarını İstanbul Boğazı üzerinde üçüncü kez birleştirecek olan ’Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde hızla devam eden inşaat çalışmalarının yüzde 80 oranında tamamlandığını açıkladı. Avrupa yakasında Sarıyer’in Garipçe köyü ile Anadolu yakasında Beykoz’un Poyrazköy semtinde yer alması beklenen köprü 8 şeridi karayolu 2 şeridi ise raylı sistem için ayrılan ve kenar açıklıklarıyla birlikte toplam uzunluğu 2 bin 164 metre olacak olan toplamda 10 şeritli olacak. Avrupa yakasında Garipçe köyündeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metreyi bulacak. 3. Köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en büyüğü olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yapımı süren 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

    BUGÜNE KADAR NELER YAPILDI?

    En ağırı 923 ton olan 59 çelik tabliyeden 36’sının montaj ve kaynak işlemleri sona erdi. 36 çelik tabliyelerinin montajının tamamlanmasıyla birlikte iki yakanın birleşmesine 535 metre kalmış oldu. 75 milyon m³ kazı, 38 milyon m³ dolgu çalışması yapılmış, 19 adet viyadük, 159 adet menfez, 25 adet altgeçit/dere köprüsü ve 19 adet üstgeçit tamamlanmıştır. 16 adet viyadük ile 19 adet altgeçit/dere köprüsü ve 28 adet üstgeçitte betonarme imalatlar yapılmakta, ayrıca 26 adet menfez ile Riva ve Çamlık tünellerinde çalışmalar sürdürülmektedir. (Riva giriş ve çıkış ile Çamlık çıkış portalları tamamlanmış, Riva tüneli kazı işleri tamamlanmıştır. Tünel imalatları çeşitli aşamalarda devam etmektedir.) “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.

    ANA KABLO BİLEZİKLERİ VE HALAT İMALATLARI DEVAM EDİYOR

    Henüz temeli atılmadan çeşitli sivil toplum kuruluşlarının yapımına karşı çıktığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü için Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca onaylı Boğaziçi Geri Görünüm İmar Planı yargı kanalı ile iptal edilmiş olup yenilenen İmar Planı imzalanarak yürürlüğe girmiş olup köprünün yapımına engel teşkil edecek hiçbir bir yargı kararı bulunmadığını açıkladı. Hizmet için kesin bir tarih verilmeyen açıklamada ise; “Ana kablo bilezikleri ile askı halatlarının imalatı halen devam etmektedir. Yapım işleri halen devam olan Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim köprüsünün mümkün olan en kısa zamanda tamamlanarak hizmete açılması hedeflenmektedir” denildi.

    BAĞLANTI YOLLARINDA DA ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR

    Kuzey Marmara Otoyolu projesi kapsamında dört kez bağlantı yolları ihalesi ertelenen ve ardından netlik kazanan rotada de çalışmalar kesintisiz devam ediyor. Köprü ile Silivri Kınalı, Çanakkale Savaştepe ve İstanbul – İzmir Otoyolu birleştirilecek ve komşu şehirlere ulaşım süresi azalacak. Kuzey Marmara Otoyolu’nun geçeceği ana güzergah belirlenmiş olup, söz konusu güzergah dahilinde, Anadolu yakasında yer alan ilk otoban çıkışı Beykoz’da, 2. otoban çıkışı ise Riva’da olması bekleniyor.

    AVRASYA TÜNELİ 2017’DE

    Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM)’den alınan bilgi çerçevesinde Kazlıçeşme-Göztepe hattında Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen Avrasya Tüneli Projesi’nde de çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. 19 Nisan 2014 yılında yapımına başlanan tünelin 2017 yılının ilk çeyreğinde hizmete girmesi bekleniyor.

    NELER YAPILDI?

    Proje için özel olarak geliştirilen Tünel Açma Makinesi (TBM) ile gerçekleştirilen kazı çalışmaları tamamlanarak Asya yakasından başlayan tünel kazısı Avrupa yakasında sona erdi. Doğu yönü ve Batı Yönü NATM tünel kazıları tamamlandı.Toplam bin 672 bilezikten oluşacak Avrasya Tüneli olası büyük bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla, iki ayrı noktada özel sismik conta monte ediliyor. İlk sismik contanın montajı, 852’nci metrede tamamlandı. İkinci conta ise bin 380’nci metrede monte edildi.

    3 ANA BÖLÜMDEN OLUŞAN PROJEDE YAPILACAKLAR

    Avrupa Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesi olarak tanımlanan birinci kısımda 5,4 km’lik sahil yolu Kazlıçeşme’ye kadar 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak, yaklaşık 1,5 km kısım yer kotunun altına alınacak, kavşak düzenlemeleri ve yan yollar yapılacak. Tünelin boğaz geçişi olarak tanımlanan ikinci kısmında da 5,4 km tünel açma teknikleri uygulanacak.

    Üçüncü kısım yani Asya Yakası Yol ve Kavşak Düzenlemesinde ise D-100 karayolunun 3 bin 800 m’lik bölümünde (Göztepe’ye kadar) yol ve kavşak düzenlemesi ile mevcut yol 6 şeritten 8 şeride çıkarılacak. Öte yandan açıklamada Asya ve Avrupa yakasında yol genişletme ve sanat yapılarının inşaatının devam ettiği belirtildi.