Etiket: “tüm

  • Gaziantep’ten tüm zamanların en yüksek Haziran ayı rekoru

    Gaziantep’ten tüm zamanların en yüksek Haziran ayı rekoru

    Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri’nden (GAİB), yılın ilk yarısında 3 milyar 981 milyon 850 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini ifade eden GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci 2020 yılının en fazla ihracat gerçekleştirilen ayının Haziran olduğunu ifade ederek, ihracatta normale dönüşün hızlandığını sözlerine ekledi.

    GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, 2020 yılının ilk altı aylık döneminin tamamlandığını ve bu süreç içerisinde Haziran ayının en fazla ihracat gerçekleştirilen ay olduğunu belirtti. Haziran 2020’de Gaziantep’ten 648 milyon 531 bin dolarla tüm zamanların en yüksek Haziran ayı ihracatına imza atılırken, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nden 758 milyon 716 bin dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini ifade eden Başkan Kileci; Bölgenin ve Gaziantep’in Mayıs ayına göre ciddi bir ihracat artışı gösterdiğini ve pandemi öncesinde gerçekleştirilen ihracattan daha yüksek rakamlara ulaşıldığını söyledi. Yılın ilk yarısında Gaziantep’ten toplam 3 milyar 447 milyon 236 bin dolar, Bölgeden ise 3 milyar 981 milyon 850 bin dolarlık ihracat yapıldığı kaydedildi.

    “Pandemi öncesinde gerçekleştirilen ihracatı geçtik”

    Haziran 2020’de ihracatta ciddi bir toparlanma gözlendiğine dikkat çeken GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, yılın ikinci yarısında bu toparlanmanın devam edeceğine ve birçok sektörde ihracatın, pandemi öncesinde görülen seviyelere geleceğine inandıklarını belirterek, “2020 yılının ilk yarısını en az kayıpla kapatmaya çalıştık. Dünyayı olduğu gibi ülkemizi de etkisi altına alan pandemi, birçok sektörde ihracatı olumsuz etkiledi. Fakat 2020’nin ilk yarısını kapatırken, ihracat beklentileri endeksinin küresel anlamda artış yönünde bir seyir izlediğini görüyoruz. Haziran ayı ihracatında Birliklerimiz, geçtiğimiz aya göre yüzde 33, Gaziantep ise yüzde 34’lük bir artış göstermiştir. Bu rakamlarla, pandemi öncesinde gerçekleştirilen Şubat ayı ihracatını geçmiş bulunuyoruz. Hızlı bir toparlanma sürecine girdiğimizi gösteren veriler, önümüzdeki aylar için umut vadediyor. Diğer yandan, geçtiğimiz aylarda yaşadığımız zorluklardan dünya bir ders çıkardı; mevcut ticari düzen ile işleri yürütmek mümkün değil. Online çalışma sistemine geçen ve ticaretlerini elektronik hale getiren firmalar; maliyetlerinin düştüğünü, zaman kaybının en aza indiğini, verimin ve kârın arttığını gördüler. Bizim anlatmaya çok önceden başladığımız dijitalleşmenin önemi bu kez tecrübe edilerek anlaşılmış oldu. Dünya genelinde gözlenen bu değişimler çerçevesinde Birliklerimiz, ticaretimizi dijitalleştirmek ve ihracatçılarımızı yaşanan gelişmelere hazırlamak amacıyla gerçekleştirdiği online eğitimlerine Haziran ayında da devam etti. Tamamı ücretsiz ve online olarak gerçekleştirilen 5 eğitime toplamda 1177 kişi katıldı” dedi.

    Gerçekleştirdikleri online dış ticaret eğitimlerine de değinen Kileci, “Bu süreçte; dış ticaret alanında Bölgedeki kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak amacıyla daha önce düzenlediğimiz 100 saatlik, sertifikalı ve ücretsiz Dış Ticaret Uzmanlığı Programlarımız online hale getirilmiştir. Bu program çerçevesinde Haziran ayında mezun veren ilk grubumuz, önümüzdeki günlerde üye firmalarımız ile buluşturularak bir kariyer günü düzenlenecektir. Tamamlanan bu eğitimi takiben, firmalarımızın dış ticaret departmanlarında çalışanlar için mesai saatleri dışında olacak şekilde düzenlenen eğitimimiz ile Haziran ayının son haftası başlayan 3. bir eğitimimiz ise devam etmektedir. Temmuz ayı içerisinde başlayacak 4. grubumuz için de önümüzdeki günlerde başvurular toplanmaya başlanacaktır.” ifadelerinde bulundu.

    “Haziran’da ihracat yapılan ülke sayısında da rekor”

    2020 yılının ilk altı aylık döneminde bölgeden dünyanın farklı ülkelerine gerçekleştirilen ihracatta ülke bazında büyük artış olduğu, GAİB ve Gaziantep için tüm zamanların en çok ülkeye ihracat yapılan ay rekoru kırıldığını ifade eden Başkan Kileci bu süreçte Bölgeden toplam 186 ülkeye ihracat gerçekleştirildiğini belirtti.

    GAİB Koordinatör Başkanı Kileci, Bölge ihracatında Orta Doğu ülkelerinin yüzde 41,3 payla ilk sırada yer aldığını ifade ederken, AB ülkelerinin yüzde 19 payla ikinci ve Afrika ülkelerinin de yüzde 15,4 payla üçüncü sırada yer aldığını sözlerine ekledi. 186 ülkeye ihracat gerçekleştirme başarısı gösterdiklerine dikkati çeken Kileci; “Bu ülkelerden Irak, ABD, Suriye, Suudi Arabistan, İngiltere, Almanya, İtalya, İsrail, Libya ve Cibuti bölgemiz ihracatında ilk sıralarda yer alan ülkelerdir. Ayrıca makine halıları, pastacılık ürünleri, kumaşlar, plastikler ve mamulleri, iplikler, değirmencilik ürünleri, bitkisel yağlar, ağaç ve orman ürünleri, dış giyim, ile demir-çelik mamülleri bölgemizden en çok ihracatı gerçekleştirilen ürünler olmuştur” dedi.

    “Gaziantep Haziran ayında ihracatta yerini korudu”

    GAİB Koordinatör Başkanı Ahmet Fikret Kileci, Gaziantep’in 2020 yılı Ocak-Haziran döneminde 3 milyar 447 milyon 236 bin dolar ihracatla Türkiye’nin en çok ihracat yapan 6. ili olmaya devam ettiğini de sözlerine ekledi. Başkan Kileci Gaziantep’ten en çok ihracat yapılan ürünlerin tekstil ve hammaddeleri, hububat-bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri, halı, kimyevi maddeler ile ağaç ve orman ürünleri olduğunu kaydetti.

    2020 yılı Haziran ayında GAİB’e bağlı illerden yapılan ihracata bakıldığı zaman ise Mardin’den 70,7 milyon dolar, Kahramanmaraş’tan 68,8 milyon dolar, Malatya’dan 17,2 milyon dolar, Şanlıurfa’dan 15 milyon dolar, Diyarbakır’dan 11,7 milyon dolar, Adıyaman’dan 7,8 milyon dolar, Kilis’ten 4,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirildiği açıklandı.

  • Halkbank, “Önce Halk, Sonra Bankayız” kampanyasıyla tüm kategorilerde lider oldu

    Halkbank, “Önce Halk, Sonra Bankayız” kampanyasıyla tüm kategorilerde lider oldu

    Halkbank, ünlü oyuncu Kerem Alışık’ın reklam yüzü olduğu “Önce Halk, Sonra Bankayız” sloganlı yeni reklam kampanyası ile Haziran aynın ilk yarısında tüm kategorilerde zirveye oturdu. “Önce Halk, Sonra Bankayız” kampanyasının ilk reklam filmi, Ipsos araştırma şirketi tarafından yapılan Adwatch araştırmasının sonuçlarına göre hem tüm kategorilerde hem bankacılık ve finans kategorisinde iki hafta üst üste en çok hatırlanan reklam oldu. Başarısını üçüncü hafta da devam ettiren reklam filmi, bankacılık ve finans kategorisinin lideri olmayı sürdürdü. Halkbank, ilk üç haftanın İlk Akla Gelen, En Çok Hatırlanan ve En Çok Beğenilen reklam filmi sıralamalarında da zirvedeki yerini korudu. Kampanya, Halkbank’ı “En Çok Hatırlanan 10 Marka” listesinde açık ara farkla lider yaptı.

    “Başarının anahtarı gerçekçilik ve samimiyet”

    Halkbank’ın, ismini taşıdığı halka en iyi hizmeti sunabilmek için tüm kadrolarıyla sahada fedakârlıkla çalıştığını vurgulayan Halkbank Kurumsal İletişim Daire Başkanı Dr. Hasan Zeybek şunları ifade etti:

    “Önce Halk, Sonra Bankayız kampanyası, Bankamızın 82 yıldır sahiplendiği misyonu ve sahadaki özverili çalışmasını yansıtan gerçekçi bir hikâyeye ve mesaja dayanıyor. Kampanya çalışmalarını başlatırken önceliğimiz, bankamızın sıcak ve samimi tavrını yansıtacak bir dil oluşturmaktı. Bu doğrultuda kampanyamızı, genç Halkbank çalışanının halkı tanıma ve bankacılığı öğrenme çatı hikâyesi üzerine kurduk. Kerem Alışık ve genç Halkbank çalışanı Ömer arasındaki diyalogla, Bankamız içinde 82 yıldır devam eden deneyim aktarımını ve Halkbank’ı nasıl geleceğe taşıdığımızı aktarmayı hedefledik.”

    En zor zamanlarda bile kredilendirme faaliyetlerine asla ara vermeyen Halkbank’ı tanımlayan sloganı belirlerken yine bankanın içine baktıklarını belirten Zeybek şöyle konuştu:

    “Önce Halk, Sonra Bankayız bizim banka olarak ürün ve hizmetlerimizin içeriğini belirlerken akılda tuttuğumuz, öncelik verdiğimiz bir ilke. Halkımız da Bankamızın nasıl bir vizyon ve hassasiyetle çalıştığını bilsin istedik ve kendi aramızda kullandığımız bu ifadeyi slogan olarak seçtik. Reklam kampanyamızın bu kadar sahiplenilmesi ve beğenilmesinin nedeninin basit olduğunu düşünüyoruz. Başarının anahtarı, gerçekçilik ve samimiyet. Halkımız da kendi hikâyesini ekranda gördü, çok sevdi ve onu zirveye taşıdı.”

    Kampanya, Haziran’ın ilk haftası yüzde 8, ikinci hafta yüzde 8,8 hatırlanma oranı ile performans gösterdi. Halkbank, bankacılık ve finans kategorisinde ise ilk hafta yüzde 8, ikinci hafta yüzde 9,3 ile En Çok Hatırlanan 10 Marka listesinde zirveye oturdu.

  • Düzce Bahçeşehir Kolejinde tüm hazırlıklar tamam

    Düzce Bahçeşehir Kolejinde tüm hazırlıklar tamam

    DÜZCE(İHA) – Hafta sonu yapılacak olan LGS sınavı öncesinde Düzce Bahçeşehir Koleji Kampüsünde Korona virüs salgını ile mücadele kapsamında tüm hazırlıklar tamamlandı.

    Hafta sonu ülke genelinde binlerce öğrencinin gireceği Liselere Geçiş Sınavı(LGS) öncesinde okullarda korona virüs salgını ile ilgili düzenlemeler yapıldı. Düzce’de eğitim öğretim çalışmalarını salgında da durdurmayan Düzce Bahçeşehir Koleji de okulda korona virüs ile ilgili tüm hazırlıklarını tamamladı. Okul içerisinde sosyal mesafe alanları oluşturuldu. Tüm sınıfların girişine el dezenfektanları yerleştirilirken, sıralarda sosyal mesafe kuralına uygun yerleştirildi. Okula girişlerde de sosyal mesafe alanları oluşturulurken, okula girecek herkesin ateşleri ölçülecek.

  • ’’Online okul diplomaları tüm dünyada kabul görüyor’’

    ’’Online okul diplomaları tüm dünyada kabul görüyor’’

    Koronavirüs salgını teknolojinin sunduğu imkanlarla ’canlı’ bir öğretmen olmadan anaokuldan liseye kadar temel eğitim almanın bir hayal olmaktan çıkacağını ortaya koydu.

    Çağımızın teknolojisi pek çok alanın dinamiklerini yeniden şekillendiriyor. Bugüne kadar değişime en çok direnen alanlardan biri olan eğitim metotları da teknolojiden nasibini alıyor. Teknolojik imkanların artmasıyla birlikte uzaktan öğrenme kavramı giderek yaygınlaşırken canlı bir öğretmen olmadan öğrenme şüphesi de ortadan kalkıyor. KPMG’ye göre, 2000 yılından bu yana yüzde 900’lük bir artışla eğitim sektöründe en hızlı büyüyen pazar; uzaktan öğrenme olurken, anaokuldan liseye kadarki temel eğitimleri kapsayan K-12 eğitimleri de hızla dijitalleşiyor. İsviçre’de Uluslararası Bern Okulu tarafından kurulan online okul IS Berne Online’ın Genel Müdürü Cody Claver, uzaktan eğitimin bir alternatif olmaktan çıkarak gereklilik haline gelmeye başladığını ve online okulların geleneksel eğitimin kurumlarının yerini almaya hazırlandığını söyledi.

    ’’Salgın, online temel eğitimin bir alternatif olmadığını gösterdi’’

    Northeastern Üniversitesi’ne göre, ABD’li her 3 üniversite öğrencisinden en az biri online dersler alarak temel eğitimini destekliyor. Online eğitimin çağın gereklerine paralel olarak yaygınlaştığını ancak COVID-19 salgının bu süreci hızlandırdığını ifade eden Cody Claver, ’’Yeni tip koranavirüs krizi, 2020 ve 2021 akademik öğretim yıllarının nasıl ilerleyeceği konusunda şüphelere neden oluyor. Ortaya çıkan ekonomik belirsizlikler de özellikle Avrupa’daki birçok ebeveyn için endişe uyandırıyor. Bu süreçte hem ailelerin hem de öğrencilerin desteğine ise online okullar koşuyor. Böylece 21’inci yüzyıl becerilerini güçlendirmek için online öğrenmenin gerekli olduğunu fark edilirken online eğitim bir alternatif olarak değil, çok yönlü bir K-12 eğitiminin gerekli yönü olarak konumlanıyor” dedi.

    ’’Online okul diplomaları tüm dünyada kabul görüyor’’

    Temel eğitim olarak ifade edilen K-12 eğitiminin yeniliğe çok açık olmadığını ancak ebeveynlerin hem eğitim maliyetleri hem de öğrencilerin verimi açısından online eğitimin sağladığı avantajları fark ettiğini belirten Claver, ’’2011 yılından bu yana IS Berne Online olarak yüksek eğitimli ve deneyimli öğretmenlerle eğitim maliyetlerini olabildiğince azaltıyor ve online K-12 eğitimlerini çağdaş ve herkes için ulaşılabilir hale getirmeyi amaçlıyoruz. Bu kapsamda geleneksel okulların sunamayacağı program ve ders seçiminde esneklik sağlıyoruz. Öğrencilerin yalnızca güçlü bir internet bağlantısı ile dünyanın her yerinden IS Berne Online’ın bir parçası olmasına ve öğretmen destekli sınıflarda öğrenme koçları ve danışmanlar tarafından eğitim almalarına olanak sağlıyoruz. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğrencilerimizi tüm dünyada kabul gören tamamen akredite bir ABD kolej diplomasıyla mezun ediyoruz’’ şeklinde konuştu.

  • Ayvalık “Minik Uğur” ve tüm lösemililer için kök hücre ve kan bağışına koştu

    Ayvalık “Minik Uğur” ve tüm lösemililer için kök hücre ve kan bağışına koştu

    Balıkesir’in Ayvalık ilçesinde, AML ve ALL hastası 7 yaşındaki Uğur Akyüz ve onun gibi binlerce lösemili çocuğa umut olabilmek için kök hücre ve kan bağışında bulunuluyor. Türk Kızılay’ı ekipleri öncülüğünde gerçekleşen kampanyaya sanatçı Haluk Levent ile AHBAP Grubu da destek olmaya hazırlanıyor.

    Ayvalık’ın Küçükköy Mahallesi Mecit Ataklı İlkokulu 1. sınıf öğrencisi olan Uğur Akyüz kan kanserine yakalandı. Halen İzmir’de Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları ve Cerrahisi Eğitim Araştırma Hastanesi Onkoloji Bölümü’nde tedavi gören minik Uğur’a acilen kök hücre ve ilik naklinin yapılması gerektiği öğrenildi. Ancak inşaat işçisi babası ise korona virüs salgını sebebiyle inşaat sektörünün durma noktasında olmasından dolayı kendisiyle birlikte 4 kişilik ailesini güçlükle geçindirmeye çalışıyor. Sınıf öğretmeni Seher Özben’in çabalarıyla, AML ve ALL tedavisi gören minik Uğur ve onun gibi Türkiye genelindeki binlerce lösemili çocuk için kök hücre kampanyası başlatıldı. Ayvalık halkı, gönüllü olarak donör olmak için ilçe merkezinde kurulan seyyar kan toplama merkezlerine koştu.

    7 yaşındaki Uğur Akyüz için başta Ayvalık Kaymakamı Gökhan Görgülüarslan olmak üzere Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Yücel Yılmaz, Ayvalık Belediye Başkanı Mesut Ergin, Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürü Yakup Yıldız, AK Parti İlçe Başkanı Hakan Kayaalp, Ayvalık Şefkat Evleri Derneği Başkanı Fatma Cavlı, Türk Kızılay’ı Ayvalık Şube Başkanı Mehmet Anıl Okyar ve birçok sivil toplum kuruluşunun da tam destek verdiği öğrenildi.

    “Ayvalık’ta 300 kök hücre ünitesi örneğine ulaşmayı bekliyoruz”

    Başlatılan kampanya ile ilgili açıklamalarda bulunan Türk Kızılay’ı Güney Marmara Kök Hücre Kazanım Uzmanı Ramazan Çiçek, Ayvalık’ta kan ve kök hücre bağışlarına başladıklarını ifade ederek, “Verilen kanlar üç hastaya kullanılıyor. Aynı zamanda da görevlilerimiz isterse, aynı sistemle kök hücre için de numune almış oluyoruz. Bu aldığımız numuneleri Sağlık Bakanlığı’mızın kurduğu Türk Kök bünyesindeki Kök Hücre Bankamıza iletiyoruz. Testler yapılıyor. Bu numunelerden herhangi biri herhangi bir hastamızla uyum sağlarsa o kişilerle görüşüp, tekrar kök hücre almak için kendilerine ulaşıyoruz. Böylelikle de kök hücre nakillerinin planlanarak hayata geçirilmesini sağlıyoruz. Halkımız bu konuda çok duyarlı. İnşallah Ayvalık’ta 300 kök hücre ünitesi örneğine ulaşmayı bekliyoruz” dedi.

    Türk Kızılay’ı Ayvalık Şube Başkanı Mehmet Anık Okyar da, toplanılacak kök hücrelerin kan bankasına gönderileceğine kaydederek, “Yüce Allah’tan duamız burada toplanılan numunelerin hastalara uyum sağlayabilmesi yönündedir. Buradaki amacımız öncelikle Ayvalık’ta yaşayan Uğur kardeşimizdir. Kendisine buradan geçmiş olsun ve acil şifalar dileklerimizi iletiyoruz. Minik Uğur’un babası bugün bütün gün bizimle birlikteydi. Bugün de İzmir’deler ve şu anda Ayvalık’a dönüyorlar. Bu kampanya Ayvalık’ta minik Uğur için yürütülüyor. Ona elimizden geldiğince Türk Kızılay Ailesi olarak ve devletimiz elinden geleni yapıyor. İnşallah kök hücre konusunda Allah’ın izniyle Uğur yada başka lösemili eşleşme olacağına inanıyorum” ifadelerini kullandı.

    Öğretmen Seher Özben ise, üç ay önce lösemi teşhisi konulan Uğur için Ayvalık Kaymakamı Gökhan Görgülüarslan, Belediye Başkanı Mesut Ergin, Türk Kızılay Ayvalık Şube Başkanı Mehmet Anıl Okyar ile görüşmelerde bulunduklarını belirterek, “Bunun sonucunda da bugün hem öğrencimiz Uğur Akyüz hem de O’nun gibi kök hücre bekleyen tüm lösemi hastası canlar için buradayız. Bu konuda ünlü sanatçı Haluk Levent ile de iletişime geçtik. Kendisi Türkiye genelinde AHBAP Grubu ile birlikte bu kampanyaya destek vereceğini söyledi. Kendisine de çok teşekkür ediyoruz. Bizim tek umudumuz, başta Uğur olmak üzere tüm lösemili canların bu hastalıktan kurtulmasıdır. Ben bu konuda Ayvalık halkının çok bilinçli olduğunu biliyorum. Biz bu konuda ilk adımları attığımızda sosyal medya mecrasında telefonumu verdiğimde sadece bir gecede 50 gönüllü beni arayarak destek vermek istediklerini söylemişti. Hatta ağlayarak arayanlar bile olmuştu. Bu yüzden de son derece umutluyuz” diye konuştu.

    Minik Uğur’a Haluk Levent ve AHBAP Grubu’ndan da tam destek

    Minik Uğur’dan haberdar olan ünlü sanatçı Haluk Levent de, muhabirimize yaptığı açıklamada, “Uğur kardeşimize gereken ilik ve kök hücrenin bulunabilmesi için ben ve AHBAP Grubu da seferber olacağız. Ayvalık’ta yaşayan minik kardeşimiz için Kızılay ile işbirliği yaparak Türkiye’nin dört bir yanındaki gönüllülerimizde kan ve kök hücre bağışında bulunmak için ellerinden gelen her şeyi yapacaklardır” dedi.

    Kan ve kök hücre bağışında bulunan bağışçılar ise kendilerini son derece huzurlu ve mutlu hissettiklerini belirterek, verdikleri kan ve kök hücre ünitelerinin tüm lösemili hastalar için umut olmasını dilediler.

    7 yaşındaki minik Uğur, hastaneden gönderdiği video ile kendisi ve lösemili arkadaşları için yardımcı olan herkese teşekkür ederken, kampanyaya destek veren Tanem Sönmez isimli bir minik kız ise bağışçılara destek verebilmek için kan bağışının yapıldığı alanda bulunarak kendince katkı verdiğini söyledi.