Etiket: Tüketiliyor

  • Korona virüs balık satışlarını artırdı, en çok levrek ve çipura tüketiliyor

    Korona virüs balık satışlarını artırdı, en çok levrek ve çipura tüketiliyor

    Korona virüs (Covid-19) pandemisi nedeniyle yüzde 30 oranında balık satışlarının arttığını belirten balıkçı esnafı Ercan Başkonak, yaz aylarında en çok deniz levreği ve çipuranın tüketildiğini söyledi.

    Kırıkkale’de Su Ürünleri Hali’ndeki balıkçı esnaflarından Ercan Başkonak, yaz döneminde levrek, çipura ve ithal palamutun tercih edildiğini belirterek, korona virüs salgınından dolayı orta yaş ve yaşlıların bağışıklık sistemini güçlendirdiği için balık satışlarının arttığını söyledi. Sıcak havalar dolayısıyla balıkları buzlarda beklettiklerini kaydeden Başkonak, günlük 1.5 ton buz tükettiklerini de sözlerine ekledi.

    “Balık fiyatlarında zam yok”

    Hastalıktan dolayı geçen seneye göre satışlarının arttığını ifade eden Başkonak, “Buz makinemiz var, günlük 1.5 ton buz kullanıyoruz. Havalar çok sıcak, ortalama 1.5 ton buz kullanıyoruz. Günlük 3-4 kere sürekli değiştiriyoruz. Havalar sıcak, balık çabuk bozulur sürekli buz atıyoruz. Fiyatlar aynı, bizde zam yok. 11’nci ayda ne satıyorsak fiyatlarımız aynı. Somon 30 lira, levrek çipura 35 lira, alabalık var 25 lira, fiyatlarımız aynı. Bizde zam yok, rahatlıkla vatandaşımız alabilir” diye konuştu.

    “B-12 vitamini çok, yemelerini tavsiye ediyoruz”

    En çok Karadeniz’den gelen somon balığının tüketildiğini kaydeden Başkonak, “Deniz levreği, deniz çipura var, onlar çok tüketiliyor. Balıkta B-12 vitamini çok olduğu için bir de bağışıklığı güçlendirdiği için sürekli yemelerini tavsiye ediyoruz. Koronadan dolayı da balık yemelerini tavsiye ediyoruz” şeklinde konuştu.

    “Bilinçli olarak balık alıyorum”

    Bağışıklık sistemini güçlendirdiği için sürekli balık tükettiklerini dile getiren Yaşar Üstüner, “Yaz kış canımız istediği zaman gelip buradan balık alıyoruz. Canımız istediği zaman isteğimizi karşılayalım diye geldik aldık. Omega-3 bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Onun için de bilinçli olarak alıyorum bu balıkları” dedi.

  • Dünyada günde 55 milyon Türk fındığından yapılan Nutella tüketiliyor

    Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, dünyada günde 55 milyon Türk fındığından yapılan Nutella’nın tüketildiğini belirterek, “Türk fındıklarıyla ürettiğimiz Nutella bize göre Türk fındığının en büyük elçisi” dedi.

    Ferrero grubun önde gelen markalarından Nutella , tüketicileriyle sürekli iletişim halinde olabilmek için özel bir mobil uygulama geliştirdi. Aynı zamanda bir müşteri sadakat programı olan, Google Play ve Apple Store üzerinden indirilebilen bu uygulama, Nutella tutkunlarına puan biriktirerek hediyeler kazanma fırsatı sunuyor. Ücretsiz indirilen uygulamaya kullanıcılar satın aldıkları ürünlerin kapağında yer alan kodu girerek puan toplayacak. Sonrasında da toplanılan puanlarla hediyeler arasından biriktirilen puanlarına göre seçim yapabilecekler. İlk girişte her kullanıcıya 100 puan hediye veren uygulama üzerinden kazanılan her 200 puana isme özel etiket, 500 puana özel çikolata sürme bıçağı, bin puana USB hoparlör ve bin 500 puana ise Nutella lambası hediye edilecek.

    Türkiye’nin Almanya, İtalya, Fransa ve ABD’den sonra en fazla Nutella tüketen 5. ülkesi olduğuna dikkat çeken Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, “Türk fındıklarıyla ürettiğimiz Nutella bize göre Türk fındığının en büyük elçisi. Her sabah dünyada 55 milyon dilim ekmek Nutella sofralara mutluluk katıyor. Aynı zamanda üretimimiz önemli bir kısmını Manisa fabrikada gerçekleştiriyor, 10 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu açıdan da bakıldığında Türkiye bizim için özel bir öneme sahip” dedi.

    Uygulamanın Nutella’ya özel sadakat programı olduğunu belirten Gümüşlüoğlu, “Nutella tüketicisine teşekkür etmek ve onlarla sürekli iletişim halinde olmak en büyük arzumuz. Bu kampanya bizim için bir başlangıç olacak, devamında bu aplikasyon üzerinden Nutella tutkunlarına sürprizlerimiz olacak” ifadelerini kullandı.

  • Dünyada günde 55 milyon Türk fındığından yapılan Nutella tüketiliyor

    Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, dünyada günde 55 milyon Türk fındığından yapılan Nutella’nın tüketildiğini belirterek, “Türk fındıklarıyla ürettiğimiz Nutella bize göre Türk fındığının en büyük elçisi” dedi.

    Ferrero grubun önde gelen markalarından Nutella , tüketicileriyle sürekli iletişim halinde olabilmek için özel bir mobil uygulama geliştirdi. Aynı zamanda bir müşteri sadakat programı olan, Google Play ve Apple Store üzerinden indirilebilen bu uygulama, Nutella tutkunlarına puan biriktirerek hediyeler kazanma fırsatı sunuyor. Ücretsiz indirilen uygulamaya kullanıcılar satın aldıkları ürünlerin kapağında yer alan kodu girerek puan toplayacak. Sonrasında da toplanılan puanlarla hediyeler arasından biriktirilen puanlarına göre seçim yapabilecekler. İlk girişte her kullanıcıya 100 puan hediye veren uygulama üzerinden kazanılan her 200 puana isme özel etiket, 500 puana özel çikolata sürme bıçağı, bin puana USB hoparlör ve bin 500 puana ise Nutella lambası hediye edilecek.

    Türkiye’nin Almanya, İtalya, Fransa ve ABD’den sonra en fazla Nutella tüketen 5. ülkesi olduğuna dikkat çeken Ferrero Türkiye Genel Müdürü Azmi Gümüşlüoğlu, “Türk fındıklarıyla ürettiğimiz Nutella bize göre Türk fındığının en büyük elçisi. Her sabah dünyada 55 milyon dilim ekmek Nutella sofralara mutluluk katıyor. Aynı zamanda üretimimiz önemli bir kısmını Manisa fabrikada gerçekleştiriyor, 10 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu açıdan da bakıldığında Türkiye bizim için özel bir öneme sahip” dedi.

    Uygulamanın Nutella’ya özel sadakat programı olduğunu belirten Gümüşlüoğlu, “Nutella tüketicisine teşekkür etmek ve onlarla sürekli iletişim halinde olmak en büyük arzumuz. Bu kampanya bizim için bir başlangıç olacak, devamında bu aplikasyon üzerinden Nutella tutkunlarına sürprizlerimiz olacak” ifadelerini kullandı.

  • Türkiyenin En Fazla Pırasası Burada Tüketiliyor

    Aydın Efeler İlçesi’ne bağlı Dalama Mahallesi’nda asırlık bir gelenek görenleri ve duyanları şaşırtıyor. Pırasa tüketimin en yoğun olduğu mahallede cumartesi akşamları etli pırasa olmayan sofralar yoksul sayılıyor. Asırlardır devam eden bu gelenek ise en çok pırasa üreticilerini ve pazarcıları sevindiriyor.

    Geleneğin asırlardır devam ettiğini belirten Mülga Dalama Belde Belediyesi’nin eski başkanlarından Nihat Aktakka, ne zaman başladığı net olarak bilinmeyen pırasa geleneğinin yeni kuşak tarafından da sürdürüldüğünü belirtti. Dalama’da Cuma günleri kurulan semt pazarında en fazla alınıp satılan sebzenin pırasa olduğunu belirten Nihat Aktakka, “Eskiden beri cumartesi akşamlar etli pırasa yemeği yapılır. Mahallemizde yaşayan herkes çocukluğundan beri ailece pırasa tükettiği için Dalama’da vatandaşın çoğunluğu da pırasayı sever” diyerek pırasanın aynı zamanda çok faydalı olduğunu belirtti.

    İçerdiği potasyum demir, kalsiyum mineralleri ve özellikle yüksek orandaki lifi nedeniyle pırasanın önemli bir besin maddesi olduğunu belirten Aktakka, “Kış aylarının en faydalı sebzelerinden biri olan pırasa, böbrek sağlığından kalp sağlığına kadar birçok hastalığa şifa dağıtır. Pırasanın bol vitaminleri, mineralleri ve çeşitli nitritleri ile çok şifa verici özelliği bulunduğunu vurgulayan uzmanlar, mide-bağırsak rahatsızlıkları, deri hastalıkları, damar sertliği için faydalı olduğunu belirtiyor. Uzmanlar, pırasa yemeğinin, bağırsaklara yumuşaklık verip pekliği giderdiğini, hemoroidi olanlara da ferahlık sağladığını bildiriyor. Gribe de iyi geldiği belirtilen pırasa böbrek kumlarını ve taşlarını dökmeye yardımcı olur. Böbrekleri, bağırsakları ve mideyi çalıştırır ve güçlendirir. Bağırsakları yumuşatır ve kabızlığı giderir. Basur şikâyetlerini azaltır. Damar sertliğine karşı faydalıdır. Kan yapar ve kansızlığa iyi gelir. Vücudu ve kanı temizler. Astım ve egzamaya iyi gelir. Sindirim sistemi için çok yararlıdır, sindirimi kolaylaştırır. Kansere karşı koruyucudur. İdrar söktürücüdür. Sinirleri kuvvetlendirir. Romatizmaya karşı faydalıdır. Anne sütünü arttırıcı özelliği bulunmaktadır” diyerek bu faydalı asırlık geleneği sürdürdüklerini belirtti.