Etiket: tüketici

  • (Özel Haber) Taşıt Ve Tüketici Kredisi Düşerse, İkinci El Otomobil Satışları Da Artar

    Merkez Bankası Başkanı’nın değişimi ve faizlerdeki indirim beklentisini bekleyen sektörler arasında otomotiv sektörü de bulunuyor. Sıfır kilometre otomobil satıcılarının yanısıra ikinci el alım satanlar da tüketici ve taşıt kredi faizlerinin düşmesini bekliyor. Oto Pazarları’nda alım ve satım yapanlara göre, faizlerin 1,30’ların üzerinde olması ikinci el satışları da etkiliyor.

    Artan faizler ve yüksek sigorta fiyatları ikinci el piyasasını etkiliyor. Bursa’da ikinci el oto pazarında durgunluk yaşanıyor. Tüketici ve taşıt kredi faizlerinin ve sigorta fiyatlarının yükselmesi satıcı ile alıcıları endişelendiriyor. İkinci el otomobil pazarında satış yapan Emrah Karataş, “İkinci el otomobil satışları bu aralar durgun. Aslında yaz mevsimi biraz daha hızlı olması gerekirdi. Taşıt kredisi faizlerinin artması satışları düşürdü. Her çeşit araç mevcut. Şu an 10 bin liralık arabaları bile satamıyoruz. Piyasa durgun. Nakit kimsede yok. Kredi faizleri artınca satışlar kesildi. Tabi satışların durmasında sigorta fiyatlarının yükselmesi de etkili oldu. Sigorta fiyatları da büyük oranda arttı. Krediyle araç almaya kalkan vatandaş, bir araç parası kadar ekstra para vermiş oluyor, bu da satışları etkiliyor” dedi.

    İkinci el otomobil pazarına araç almak için gelen Yasin Kutlucan, “Pazara araç almak için geldim. Aracı krediyle almayı düşünüyordum. Fakat kredi faizleri çok yüksek. 10 bin liralık bir araç için 15 bin lira para ayırmamız gerekiyor. O bakımdan alamıyoruz. Bakmakla yetiniyoruz. Sigorta fiyatları da çok yüksek, ne yapacağımızı bilemiyorum” şeklinde konuştu.

  • Dermokil, Maske Ürününde ’Tüketici İnovasyon’ Ödülünü Aldı

    Ezel Kozmetik, ürettiği ’Dermokil’ markasıyla maske ürünlerinde tüketici oylarıyla yılın en iyi ürünü seçilerek 2016 Tüketici İnovasyon ödülünün sahibi oldu.

    Yaptığı Ar-Ge yatırımları ile sektöründe hızla büyüyen Ezel Kozmetik, ürettiği ’Dermokil’ markasıyla maske ürünlerinde tüketici oylarıyla yılın en iyi ürünü seçilerek 2016 Tüketici İnovasyon ödülünün sahibi oldu. Dermokil Maske, Nielsen araştırma şirketinin 4 bin 155 tüketiciyle yüz yüze görüşerek yaptığı anketler ve pazar araştırması sonucunda, ’Yüz Bakım’ kategorisinde ’Yılın Seçilmiş Ürünü ile 2016 Tüketici İnovasyon Ödülü’nün sahibi oldu.

    Ödüle ilişkin değerlendirmede bulunan şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Karaca, yerli bir markanın dünya markaları ile yarışıp onların arasından bu ödülü almasının gurur verici olduğunu söyledi. Nielsen raporlarının dünyaca akredite ve güvenilir olduğunu, böyle bir organizasyonda yılın en iyi ürün ve inovasyon ödülü almanın Ar-Ge birimi başta olmak üzere tüm çalışanlarının başarısının tescili olduğunu ifade eden Karaca,”10 yıllık yerli bir marka olan Dermokil, kil ile doğal bakımı bütünleştirmiş ve tüketicisinin beğenisini kazanmıştır. Maskede birinciyiz.” dedi.

  • Tüketici Bankalardan Şikayetçi

    Ordu İl Ticaret Müdürü Şenel Çakır, Ordu’da 2014 yılının son dönemi ve 2015 yılının tamamında 35 bin 290 tüketicinin, Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayette bulunduğunu, şikayetlerde birinci sırayı ise bankalarla ilgili sorunların aldığını söyledi.

    Ordu’da 2014 yılı sonu ve 2015 yılının tamamında 35 bin 290 tüketici, Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayette bulundu. İlçe bazında 28 bin 692 şikayet dilekçesi ile en çok başvuru Altınordu, Ünye ve Fatsa’dan geldi. Ordu’da, Ticaret İl Müdürlüğü’ne ve Tüketici Hakem Heyeti’ne ilçe bazında en çok şikayet 17 bin 162 dilekçe ile Altınordu’da yapıldı. Altınordu’yu 9 bin 335 tüketici şikayeti ile Ünye ilçesi izledi. 1.5 yıllık süre içerisinde Fatsa’dan gelen şikayet sayısı ise 2 bin 200 olarak belirlendi. Ordu’nun diğer 17 ilçesinden Tüketici Hakem Heyeti’ne gelen şikayet dilekçe sayısı 6 bin 598 oldu. 1.5 yılda gelen 35 bin 290 şikayetin 32 bin 53’ü sonuçlanırken, açıklanan kararların büyük bir kısmı tüketici lehine karara bağlandı.

    “İLK SIRADA BANKALARLA İLGİLİ SORUNLAR YER ALIYOR”

    İl Ticaret Müdürü Şenel Çakır, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un tüketicilere önemli haklar verdiğini belirtti. 2014 yılı sonu ve 2015 yılının tamamında Ordu İl Ticaret Müdürlüğü’ne ve Tüketici Hakem Heyetlerine gelen şikayetler hakkında açıklamalarda bulunan Çakır, “2014 yılının son ayları ve 2015 yılının tamamında Tüketici Hakem Heyetleri iş yoğunluğu bakımından fazla mesai yaptı. 1.5 yıllık süre zarfında il ve ilçe Tüketici Hakem Heyetlerimize 35 bin 290 şikayet yapıldı. Bu dosyalardan 32 bin 53’ü karara bağlandı. Bu şikayetler içerisinde bankalarla ilgili tüketici mağduriyetleri ilk sırada yer aldı. Bankalardan sonrada en çok şikayet, elektronik ve kapıdan yapılan mesafeli satışlar sonucu gerçekleşti” dedi.

    2016 yılı içerisinde yapılan şikayetlere de değinen Çakır, Ordu genelinde 26 bin 855 şikayet dosyasının görüşülmeyi beklediğini sözlerine ekledi.

  • İslahiye MYO’da Tüketici Haftasında Tüketici Semineri

    Gaziantep Üniversitesi(GAÜN) İslahiye Meslek Yüksekokulu’nun 2015-2016 Akademik yılı ‘Toplumsal Duyarlılık Projeleri’ dersi kapsamında personel ve öğrencilere tüketici semineri

    15-21 Mart Tüketici Haftası nedeniyle öğrencilerde tüketici bilincinin geliştirilmesi amacıyla İslahiye Meslek Yüksekokulu Konferans Salonunda düzenlenen seminere Proje Koordinatörü Uzm. Bilal Erdoğan konuşmacı olarak katıldı. Seminerde Tüketici Kanunu ve Tüketici Hakem heyetlerine başvuru şekli ile bilinçli alış-verişte temel ilkeler ve tüketicinin bilmesi gereken konular hakkında bilgi veren Erdoğan, “Tüketicilerin bilmesi gereken en önemli konu satın aldıkları ürünlerin fatura, fiş veya garanti belgelerini almaları, sözleşmeyi imzalamadan mutlaka okumalı ve bir nüshasını almalı. Kapıdan satışlarda, sözleşmeye tarihi bizzat kendisi yazmalı ve cayma belgesini almalı. Marketlerden satın aldıkları ürünlerin özellikle son kullanma tarihine, TSE belgesine dikkat etmeli; alışverişe çıkmadan mutlaka liste yapmalı ve alınacak ürün hakkında piyasa araştırması yapılmalı. Şikayetlerde 175 Tüketici Danışma Hattı’nı ve yanıltıcı reklamlarda ‘178 Reklam Şikayet Hattı’nı aramalı ve özellikle medeni cesaret göstererek tüketici hakkını savunmalıdır” diye konuştu.

    Piyasadan alınan tüm sanayi mallarının iki yıl garantili olmasına ve alınan ürünün Türkçe kılavuzunun istenilmesi gerektiğine vurgu yapan Erdoğan, “Tüketici, haklarını öğrenmişse hiçbir zaman aldanmaz ve zarar etmez. Bu nedenle tüketicilere önerim tüketici haklarını öğrensinler” dedi. Proje Koordinatörü Uzman Bilal Erdoğan’a teşekkür belgesi takdim eden İslahiye Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. H. Ahmet Deveci, tüketici haklarının; günümüzde çok önemli bir yere sahip olduğunu ve her bireyin tüketici haklarını bilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.

  • Tokat’ta Tüketici Hakem Heyetine 2 Yılda 66 Bin 388 Başvuru

    Tokat Ticaret İl Müdürü Kasım Karaca, son iki yılda tüketici hakem heyetine yapılan 66 bin 388 başvurudan 55 bin 196’sının sonuçlandırıldığını söyledi.

    Mahperi Hatun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde Ticaret İl Müdürlüğü Tüketici Hakem Heyeti yetkililerince tüketiciyi bilinçlendirme adına konferans verildi. Konferansta açılış konuşmasını yapan Ticaret İl Müdürü Kasım Karaca, tüketicinin haklarını arama yolundaki kolaylıkların getirilmesiyle birlikte Tokat’ta 2014 ve 2015 yıllarında tüketici şikayetlerinde yoğunluk olduğunu kaydetti. 2015 yılına kadar il merkezi ve ilçelerde dahil olmak üzere toplam 66 bin 388 mağdur tüketici hakem heyetine başvurduğunu dile getirdi. 2016 yılı il tüketici hakem heyetleri için 3 bin 480 lira, ilçe tüketici hakem heyetleri için 2 bin 320 lira altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici hakem heyetine başvurulabildiğini belirten Karaca, “Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. 2016 yılı için değeri 3 bin 480 liranın üzerindeki uyuşmazlıklarda ise tüketici mahkemesine başvurulması zorunludur” dedi.

    Karaca’nın konuşmasının ardından Tokat Tüketici Hakem Heyeti yetkilileri Halil Yılmaz, Okan Ketenci, Dilek Fırat, Murat Gündüz sunum yaptı. Sunumlardan sonra tüketici hakem heyeti yetkilileri öğrencilerin sorularını cevapladı.