Etiket: tüketici

  • Tüketici ve trendler led pazarını büyütüyor

    Bölgenin en büyük uluslararası aydınlatma ve elektrik malzemeleri fuarı olan “İstanbulLight”a katılan Ledvace, 120 armatür çeşidi ile birlikte sektör profesyonelleri ile buluştu.

    Ledvance CEO’su Garo Varjabetoğlu İstanbulLight Fuarı’nın oldukça verimli geçtiğini belirterek, şunları söyledi: “Türkiye lamba pazarının büyüklüğü 120 milyon Euro. Bizim pazar payımız ise yüzde 30. LED’li lambaların pazar payı arttıkça, konvansiyonel ürünlere olan talep azalıyor. Led’e dönüş oldukça fazla. Fuarda da bunu hissettik. Burada rakipler de olsa; tüketici ve trendler led pazarını büyütüyor. Hem bayilerimize hem de son tüketiciye farklı bütçe ve çözüm seçeneklerinde ürünler sunmaya devam edeceğiz” dedi.

    Aydınlatmada trendleri belirleyen ve ürünleriyle öne çıkan Ledvance’nin endüstriyel alanlar, ofisler, perakende noktaları, depolar, otoparklar gibi kullanım alanı geniş arma-tür ürün gamı; teknolojik tasarımları ve enerji tasarrufu sağlayan özellikleriyle fuarda dikkat çekti.

    Şirket, fuarda dekoratif aydınlatmada dikkat çeken OSRAM markalı retrofit lam-baları da görücüye çıkardı. Cam muhafazalı, enerji tasarrufu sağlayan retrofit lambalar, tasarımlarıyla geçmişe atıfta bulunuyor.

  • Tüketici hakem heyeti kararlarında vatandaş ağırlığı

    Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Müdür Yardımcısı Mikayil Kılıç, 2017 yılı temmuz ayı itibarıyla Adana ve Mersin il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine yapılan başvuruların 10 bin 496’sının tüketici lehine, 3 bin 275’inin ise aleyhine sonuçlandığını açıkladı. Buna karşılık, tüketici hakem heyetlerine başvuranlarının sayısında her yıl ciddi bir gerileme olduğu kaydedildi.

    Adana ve Mersin il ve ilçe tüketici hakem heyetlerinin başkan, üye ve raportörlerine yönelik bölgesel toplantı, Adana Ticaret İl Müdürlüğü ev sahipliğinde Adana Sanayi Odası’nda düzenlendi.

    Programda konuşan Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Müdür Yardımcısı Kılıç, 2014 yılında yaklaşık 5.5 milyon, 2015 yılında 3 milyon, 2016 yılında yaklaşık 1.5 milyon ve 2017 yılının ilk altı ayında ise yaklaşık 300 bin tüketicinin Tüketici Hakem Heyetlerine başvurduğunu belirtti.

    3 Temmuz 2017 – 29 Eylül 2017 tarihleri arasında devam eden bölgesel eğitim programları ile halkın mağdur olmasını engellemeyi amaçladıklarını belirten Kılıç, “2017 yılının Temmuz ayı sonu itibari ile Adana ve Mersin il ve ilçe tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularının 10 bin 496’sının tüketici lehine sadece 3 bin 275’nin ise aleyhine sonuçlandı. Biz her zaman halkımızın yanındayız. Önümüzdeki dönemde yapılacak çalışmalarla tüketici hakem heyetlerinin daha etkin, daha hızlı bir şekilde karar almasını temin edecek adımlar atılmasını sağlamayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

    Toplantı hakem heyetlerinin 2016-2017 yılı faaliyetlerinin ve kararlarının değerlendirilmesi ve karşılaşılan hukuki eksiklikler, usul ve esaslar, Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) kullanımı ve finansal tüketiciden alınacak masraflara ilişkin hususlardaki soru-cevap bölümü ile sona erdi.

  • Tüketici hakem heyetine 6 ayda 283 bin şikâyet

    Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketici Koruması Piyasa Gözetim Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Yakup Güzel, 2017 yılının ilk 6 ayında tüketici hakem heyetine 283 bin şikayet geldiğini söyledi.

    Konuya ilişkin İHA muhabirine konuşan Yakup Güzel, Kasım 2014’te Türkiye genelinde oluşturulan tüketici hakem heyetlerinin özellikle ayıplı mal ve bankacılık hizmetleri ile ilgili ciddi bir çalışma ortaya koyduğunu belirterek, “Hakem heyetinin vermiş olduğu karar bağlayıcıdır. İcra takibine konulabiliyor. Mahkeme kararı niteliğindedir. Mahkeme ile hiç uğraşmadan hakem heyetleri belli sınırlardaki davaları çözebiliyor” dedi.

    “Parasal sınır 3 bin 310 TL”

    Bu yılın ilk 6 ayında tüketici hakem heyetlerine 283 bin şikayet geldiğini hatırlatan Güzel, “Bunların çoğunluğu ayıplı mal hizmetleri ve bankacılık hizmetlerine ilişkindir. Bu anlamda bir sıkıntı ile karşılaşan vatandaşlarımız ya bulundukları yerin hakem heyetlerine başvuracak, ya da firmanın bulunduğu yerdeki hakem heyetine başvurabilecek. Burada hakem heyetleri olarak olayın parasal sınırına bakıyoruz. Eğer 3 bin 310 liraya kadar ise hakem heyetlerinin görevindedir. 3 bin 310 liranın üstünde ise tüketici hakları mahkemelerinin görevindedir. Bununla alakalı Van’da ise ikili bir sınırlama var. 2 bin 400 rakamının altındakilere ilçe hakem heyetleri bakıyor. 2 bin 400 ile 3 bin 310 lira arasındaki mağduriyetlere ise Ticaret İl Müdürlüğü bünyesindeki il hakem heyetimiz bakıyor” şeklinde konuştu.

    “Tüketici hakem heyetlerine nasıl ulaşabiliriz?”

    Buralara vatandaşların bizzat başvuru yapabildikleri gibi e-devlet şifresi ile Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden başvurularını yapabildiklerini anlatan Güzel, şunları kaydetti:

    “TUBİS adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde o şahsın adresini çekerek, hangi ilçe sınırları içerisinde ise oranın hakem heyetini yönlendiriyor. Orası da en geç 6 ay içerisinde bununla alakalı kararını veriyor. Hakem heyetlerinde bu süre en fazla 6 ay daha uzatılabiliyor. Yani en geç dava bir yıl içerisinde hakem heyetleri konuyu karara bağlamak zorundadırlar.”

    “Van’da ortalama 3 ayda başvuru sonucu alınabiliyor”

    Finansal sektörlerdeki uyuşmazlıklar nedeniyle 2014 ile 2015 yılları arasında ciddi bir başvuru patlaması yaşandığını anlatan Güzel, “Ama şu anda her şey normale döndü. Kısa sürede hakem heyetlerimiz karar çıkarabiliyorlar. Van’da ortalama 3 ayda başvuru sonucu alınabiliyor. Ancak tele alışveriş ve ya internet üzerinden yaşanan dolandırıcılık vak’aları biraz sıkıntılı bir alan bunlarla savcılıklar ya da emniyet birimlerinin mücadele etmeleri gerekiyor. Çünkü adresi belli olmayan bir firmaya bizler bir şey yapamıyoruz” diye konuştu.

    “Bilmediğiniz elektronik ticaret sitelerinden alışveriş yapmayın”

    Özellikle internet alışverişinde vatandaşların bilinçli davranmaları gerektiğinin altını çizen Tüketici Koruması Piyasa Gözetim Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Yakup Güzel, “Burada vatandaşlarımızın bilinçli olması gerekir. Tanımadığı bilmediği elektronik ticaret sitelerinden ve ya kanallardan alışveriş yapmaması gerekir. Sadece yapılan reklamlara göre alıveriş yaptığında aldanabilir. O firmalar da vatandaşların dikkatini çekmek için piyasadaki en düşük fiyatı veriyorlar. Vatandaş da uygun fiyata ürün alacağını zannediyor. Halbuki ya gelen ürün sahtedir. Ya ikinci el ya farklı bir ürün geliyor ya da ürün hiç gelmiyor. Caymak istediğiniz paranızı geri alamıyor ya da firmayı bulamıyorsunuz” şeklinde sözlerini tamamladı.

  • Golf Yogo yoğurtlu dondurma, ’Tüketici İnovasyon Ödülü’ aldı

    Türkiye’nin ilk ve tek yoğurtlu dondurması Golf Yogo Nielsen’in Mart 2017 tarihinde yaptığı yenilikçi ürünler anketi sonucunda dondurma kategorisinde Golf Yogo Şeftali ’Yılın Seçilmiş Ürünü’ oldu.

    Türkiye’nin ilk ve tek yoğurtlu dondurması Golf Yogo, yenilikçi ürün ödülünü aldı. Nielsen’in 18-55 yaş aralığında 4 bin 109 kişinin katılımıyla oluşan tüketici jürisinin Mart 2017 tarihinde yaptığı yenilikçi ürünler anketi sonucunda dondurma kategorisinde Golf Yogo Şeftali ’Yılın Seçilmiş Ürünü’ oldu.

    Şirketten yapılan açıklamada, 2016 yılında tüketicilerin beklentisi doğrultusunda raflarda yerini alan Golf Yogo Şeftali, tüketicileri dinleyen ve bu doğrultuda ürünler geliştiren marka olduklarını bildirerek, farklı yaş ve meslek gruplarından birçok kadının katılımıyla kadınlara yöneltilen “Yoğurtlu bir dondurma olsa neyi tercih ederdiniz?” sorusuna, en çok vişne ve bal-badem krokan yanıtını alması üzerine 2017 yılında ’Yogo Vişne’ ve ’Yogo Bal-Badem Krokan’ ürünlerini ekledikleri kaydedildi.

  • “Tüketici, markadan çok kumaşın kalitesine bakmalı”

    Köklü eşarp firmalarından Sura İpek’in sahibi Mehmet Atma, “Birçok firma Çin’den gelen ipek benzeri sentetik kumaş kullanmakta. Bu sağlık açısından zararlı” dedi.

    Köklü eşarp firmalarından Sura İpek, Anneler Günü için hazırladığı kampanyayı Şile Saklıgöl’de kamuoyuna duyurdu. Rabia Torlak ile Anneler gününe özel yapılan fotoğraf ve video çekimiyle Anneler Günü özel kreasyonunu basına tanıttı.

    İpek eşarplarının dünyanın dört bir yanında satıldığını dile getiren Sura İpek eşarpları sahibi Mehmet Atma, “Son dönemde tüketicinin markalara yöneldiği görülüyor. Ancak birçok firma Çin’den gelen ipek benzeri sentetik kumaş kullanmakta. Bu sağlık açısından zararlı. Tüketici markadan çok kumaşın kalitesine bakmalı. Biz bu sezon, milli bilinci ve kaliteli ürünleri ön plana çıkartmak için Anneler Gününe özel eşarpların üzerine istenilen isimleri yazıyoruz. Bir eşarbın isme özel olarak üretilmesi ortalama bir gün sürüyor. Ürettiğimiz eşarpları dünyanın dört bir yanına ihraç ediyoruz. Geçtiğimiz yıllarda İngiltere Kraliçesi Elizabeth Alexandra Mary, Kapalıçarşı’yı ziyaretinde bizim ürettiğimiz eşarplardan beş adet almıştı” diye konuştu.