Etiket: tüketici

  • Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: “Payguru mağdurlarının sesine kulak verin”

    Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Altay: “Payguru mağdurlarının sesine kulak verin”

    Tüketicilerin korona virüs kapsamında işlemlerini internet üzerinden yapmaya çalışmasını fırsat bilen dolandırıcıların vatandaşları tuzağa düşürmek için her imkanı denediğini belirten Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, ‘‘Bunlardan birisi de GSM operatörlerinden faturalara yansıtılan ücretlerdir” dedi.

    Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı ve Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nihat Altay, “Tüketiciler, Telefon numarası öğrenme, mobil ödeme, kredi notu bilgilendirme, EBA TV’yi açma gibi internet üzerinden pek çok işlem yapmak isterken PAYGURU adında ki bir internet sitesine istem dışı abone oluyorlar. Aldığımız şikayetlerde 68 liradan 1000 liraya kadar ücret GSM operatörleri kullanıcılarının faturalarına “abonelik ücreti” olarak yansıtılıyor. Tüketiciler Payguru adında ki internet sitesinin müşteri hizmetlerini arayarak aboneliğini iptal ettiriyor. Ancak GSM operatörleri “faturaya yansıtılan ücretin iade edilemeyeceğini” belirtiyor. Son günlerde aldığımız en fazla şikayet ise vatandaşların LGS sonucunu öğrenmek için resmi sayfaya giriş yapmak isterken Payguru internet sayfasının tuzağına düşerek abone olunduğu gerekçesiyle faturaya 68 lira ücret yansıtılmasıdır. Vatandaş, öğrencinin LGS sonucunu öğrenmek için resmi bir sayfaya girdiğini sanıyor. Payguru firmasının internet sayfasına her şey normalmiş gibi şifre geliyor. Şifre giriliyor ve LGS sonucu beklenirken; ekranda “Payguru firmasına 68 TL karşılığında üye oldunuz” şeklinde yazı çıkıyor. Payguru müşteri hizmetleri üyeliği anında iptal ediyor. Ancak GSM operatörleri ücret iadesi yapmıyor. Bizi arayan vatandaşların tamamı Payguru ile GSM operatörlerinin ortak çalıştıklarını iddia ediyorlar. GSM operatörleri bu soruna önlem almalıdır. Tüketicilerin bir mesaja yanlışlıkla “evet” yazması sonucu, bilinmeyen bir linke tıklanması sonucu veya herhangi bir sayfaya girmek istenirken ücret kesilmesi kabul edilemez durumdur. Bu sorun GSM operatörlerinin açığıdır ve tüketiciler bu kadar basit tuzağa düşürülmemelidir. Tüketiciler Payguru tarafından kesilen ücretin iadesini, Tüketici Hakem Heyetlerine müracaat ederek geri alabilir. Dilekçe de faturaya yansıtılan ücretin herhangi bir firma veya internet sayfasından değil GSM operatöründen talep edilmesi gerekiyor” açıklamalarında bulundu.

  • TÜRKŞEKER Genel Müdürü Alkan: “Tüketici kaliteli ürünü uygun fiyata alacak”

    TÜRKŞEKER Genel Müdürü Alkan: “Tüketici kaliteli ürünü uygun fiyata alacak”

    Türkiye Şeker Fabrikaları (TÜRKŞEKER) Genel Müdürü Mücahit Alkan,

    “Tarladan rafa felsefesiyle oluşturacağımız ağ sayesinde tüketici kaliteli ürünü uygun fiyata alacak. Böylece hem sanayicimiz hem çiftçimiz hem de tüketicimiz kazançlı çıkacak” dedi.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Ekilmemiş tek karış toprak kalmayacak üretim devam edecek” talimatıyla sözleşmeli tarım kapsamında yaptığı çalışmalara hız kazandıran Türkiye Şeker Fabrikaları tarafından Çarşamba Şeker Fabrikası’nda sözleşmeli tarım tanıtım toplantısı düzenlendi.

    Toplantıda pandemi sürecinde sağlık ile birlikte tarım sektörünün de kıymetinin daha iyi anlaşıldığını belirten Samsun Valisi Zülkif Dağlı, TÜRKŞEKER’in uyguladığı sözleşmeli tarım projesini, çiftçileri fiyat dalgalanması ve faizden koruduğu için önemsediklerini söyledi.

    AK Parti Milletvekili Fuat Köktaş, “Çarşamba Şeker Fabrikası bizim için çok önemliydi, yaşanan süreç sonrası gelinen nokta bizi çok mutlu etti. Bugün tekrar hayata döndü ve Çarşamba ve Bafra ovamızın gelecek yıllarını planlamaya vesile oldu. Tarımın önemini pandemi döneminde bir kez daha gördük. Bu süreçte birçok ülkede sıkıntı çekerken, köklü sağlam temeller üzerinde olan tarımımızın vesilesiyle Allah’a çok şükür sıkıntısız bir süreç yaşadık. Bu anlamda çiftçimize olan desteklerimiz artarak devam ediyor. Çiftçimize pancardan sonra ekeceği ürünün tohum, gübre ve nakit avansını TÜRKŞEKER ödeyecek. Sözleşmeli üretim yapan çiftçilere alım garantisi de verilecek. Pancar dışı ürünlerde de sözleşmeli üretim ile çiftçimizin yanındayız. Böylelikle çiftçimizin krediye muhtaç olmadan, herhangi bir borca, faize veya kefile ihtiyaç duymadan üretim yapması sağlanacak. Piyasa koşulları dikkate alınarak çiftçimize her zaman olduğu gibi en iyi fiyat verilecek. 95 yıldır şeker pancarı alımında olduğu gibi çiftçimizin diğer ürünlerinin alımında da TÜRKŞEKER güvencesi altında olacaktır” ifadelerini kullandı.

    TÜRKŞEKER Genel Müdürü Mücahit Alkan, “Sözleşmeli tarım ile münavebe sistemi kapsamında çiftçimize verdiğimiz avans, tohum ve gübre desteğinin yanı sıra çiftçimizin ürettiği hububata piyasa fiyatının yüzde 2’si, makarnalık buğdaya ise piyasa fiyatının yüzde 4’ü üzerinde bir alım garantisi vererek çiftçimizin kazanmasını sağlıyoruz. Sistem dâhilinde kurulacak dağıtım ağı sayesinde çiftçiden alınan ürün doğrudan sanayiciye ulaştırılacak. Sanayicinin işleyeceği ürünler de doğrudan market raflarına taşınacak. Tarladan rafa felsefesiyle oluşturacağımız bu ağ sayesinde tüketici kaliteli ürünü uygun fiyata alacak. Böylece hem sanayicimiz hem çiftçimiz hem de tüketicimiz kazançlı çıkacak” diye konuştu.

    Çarşamba Şeker Fabrikasının yeniden üretime başlaması için ihtiyaç duyulan pancarın bölgede yetiştirilmesi gerektiğinin altını çizen Alkan, fabrikanın ihtiyaç duyduğu pancarın yetiştirilmesi için katkı sunan tüm kurum ve kuruluşlar ile çiftçilere teşekkür etti. Samsun’u her gittikleri yerde çalışmalarından dolayı örnek gösterdiğini söyleyen TÜRKŞEKER Genel Müdürü Mücahit Alkan, Çarşamba Belediye Başkanı Halit Doğan’a da Çarşamba Şeker Fabrikası’nın açılması için yaptığı çalışmalardan dolayı ayrıca teşekkür etti.

    Çarşamba Belediye Başkanı Halit Doğan, “Türkiye’nin en önemli ovalarından birinde yaşıyoruz. En önemli gelir kaynaklarımızdan biri tarım. Bizler de tarımın gelişmesi için yapılan her projeye destek veriyoruz. TÜRKŞEKER bölgemizdeki çiftçilerimize sözleşmeli olarak arpa, buğday, mısır, yağlık ayçiçeği yanında çeltik, barbunya, soya üretimi konusunda önemli destek verecek. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın da dediği gibi, ekilmemiş tek karış toprak kalmayacak üretim devam edecek” şeklinde konuştu.

    Çarşamba Şeker Fabrikası’nda yapılan toplantıya Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, Çarşamba Kaymakamı Doç. Dr. Şükrü Yıldırım ve ziraat odası başkanları da katıldı.

  • 33. Uluslararası Tüketici Kalite Zirvesi Ödülleri sahiplerini buldu

    33. Uluslararası Tüketici Kalite Zirvesi Ödülleri sahiplerini buldu

    33. Uluslararası Tüketici Kalite Zirvesi ödülleri sahiplerini buldu. Eğitim alanında İhlas Koleji “kalite” ödülüne layık görüldü. İhlas Koleji Genel Müdürü Bedri Yeltekin her konuda hazır olduklarını söyleyerek, “Eğitim bizim işimiz” dedi.

    Türkiye ve dünya genelinde tüketicilerin bilinçlenmesi ve ekonomideki değişimlerin takip edilmesi amacıyla Lob’in Turkey tarafından organize edilen 33. Uluslararası Tüketici Kalite Zirvesi Sait Halim Paşa Yalısı’nda gerçekleştirildi. Etkinliğe katılan misafirler korona virüs (Covid-19) tedbirleri kapsamında İçişleri Bakanlığı tarafından yayınlanan genelgelere uyarak maskelerini taktı, sosyal mesafe kurallarına uydu ve ellerini dezenfekte etti.

    “İhlas Koleji olarak eğitimle ilgili her konuda hazırız”

    Tüketiciye güven veren ve tüketici memnuniyetini ilke edinen firmaların ve iş insanlarının ödüllendirildiği törende İhlas Koleji eğitim alanında “kalite” ödülüne layık görüldü. Ödülü, İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Bedri Yeltekin aldı. Yeltekin ödülü İhlas Koleji öğrencileri, öğretmenleri ve veliler adına aldığını söyleyerek, “İhlas Koleji olarak eğitimle ilgili her konuda hazırız. Okullarımız 31 Ağustos’ta açılacak deniliyor. Biz bunu karma olarak da yapabiliriz. Hem sınıflarımız çok büyük hem bahçemiz çok büyük. Bugün birçok okulda olmayan imkan bizde var. Başarımız inşallah daim olacak. 4 yıldan beri YKS’de Türkiye birincimiz var. Ayrıca ilk 100’de 9 derecemiz var. Fen liselerimizdeki bütün öğrencilerimiz üniversiteye yerleşti. Anadolu liselerimizde de yüzde 90,86 başarı elde ettik” dedi.

    “Eğitim bizim işimiz”

    Yeltekin yüz yüze ve uzaktan eğitimler için tüm kadro olarak hazır olduklarını da ifade ederek, “Bizim spor dalında da başarılarımız var. Türkiye’nin en iyi İngilizce konuşan 3 öğrencisi de bizde. İzmir’de yapılan yarışmada derecelerimiz var. Eğitim işinden geldiğimiz için 25 yıllık tecrübemiz var. Benim 30 yıllık tecrübem var. Dolayısıyla biz her zaman hazırız. Hijyen konusunda da çok başarılıyız. Eğitim bizim işimiz” şeklinde konuştu.

    Törende ayrıca TGRT habere de 2 ödül birden geldi. TGRT haber ve kendi adına verilen ödülü alan muhabir Özay Erad, “Her markanın kendisi adına yazdığı bir öyküsü vardır. Ben de o öyküyü TGRT Haber’de yazmaya devam edeceğim” dedi.

  • ATO Başkanı Menevşe: “Tüketici güven endeksindeki artış pozitif seyrin habercisi”

    ATO Başkanı Menevşe: “Tüketici güven endeksindeki artış pozitif seyrin habercisi”

    Adana Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe, tüm dünyayı saran koronavirüsün yolaçtığı zor ve beklenmedik değişim sürecinin üstesinden tahminler yürüterek değil, ekonomiyi ayakta tutacak çözümler ve hızlı üretimle gelineceğini belirterek, “Tüketici güven endeksindeki artış pozitif seyrin habercisi” dedi.

    ATO Haziran ayı Meclis Toplantısı, yönetim kurulu ve meclis üyelerinin video konferans katılımıyla Meclis Başkanı İsmail Acı Başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda meclis üyelerine hitap eden ATO Yönetim Kurulu Başkanı Atila Menevşe, tüm dünyayı saran korona virüsün yolaçtığı zor ve beklenmedik değişim sürecinin üstesinden tahminler yürüterek değil, ekonomiyi ayakta tutacak çözümler ve hızlı üretimle gelineceğini belirtti.

    Atila Menevşe, yakın dönemde başlayan normalleşme sürecini, yeni dünya düzenini ve ekonomik etkilerini değerlendirdi.

    Menevşe, “Zor ve beklenmedik bir sürecin tam ortasındayız. Önce bu salgının üstesinden geleceğiz ve ekonomik büyümemizi beklentilerimizin üstüne çıkaracağız. Artık tahminler yerine yolumuza bakmamız gerektiğini düşünüyorum. Bunu başarmak için ekonomimizi ayakta tutacak üretimimize hız vermeliyiz. Sadece salgının etkilerini gidermek için değil, sonrasında oluşacak yeni dünya düzeninde en güçlü şekilde yerimizi almak için çok daha fazla çalışmalıyız’’ dedi.

    Normalleşme sürecinde dünya ekonomilerine oranla Türkiye ekonomisinin daha hızlı toparlandığına dikkati çeken Menevşe, “Uygulanacak politikaların alınan önlemlerin pandeminin ekonomik maliyetlerini düşürmeyi ve pandemi sona erdikten sonra uzun bir toparlanma süreci yerine hızlı bir toparlanmayı hedeflememiz şart” diye konuştu.

    Haziran ayı tüketici güven endeksi raporunu da değerlendiren Başkan Atila Menevşe, yaşanan artışın ekonomideki toparlanmanın pozitif yönde seyrine işaret ettiğine dikkati çekti.

    “Bu yıl beklentilerin üstünde bir noktada kapatırsak gelecek yıllara ışık tutacak bir ekonomi rotamız oluşacaktır” diyen Menevşe şunları kaydetti:

    “Tüm bunların gerçekleşmesi için salgına karşı tedbirleri sorunsuz yerine getirmemiz gerekmektedir. Sağlık konusunda da rehavete kapılmazsak 2021’de küresel ekonominin öne çıkan ülkelerinden biri oluruz. Alınan tedbirlere yenilerini ilave etmeye devam edilmelidir. Bu suretle, bu yılın üçüncü çeyreğinden itibaren, ama özellikle 2021’de bu rüzgârı tersine döndürebiliriz.”

    Vatandaşların, pandemi öncesi tüketim alışkanlıklarına dönmesinin piyasa dengesi açısından büyük önem arz ettiğini belirten Menevşe, normalleşme sürecine ayak uydurmak, ekonomik durgunluğun sürekli hale gelmesinin önüne geçilmesi için işçi-işveren, üretici-tüketici, tedarikçi-alıcı, ilişkilerinin tekrar gözden geçirilmesi gerektiğine işaret etti.

    Meclis üyelerine, ATO’nun Haziran ayı içerisinde gerçekleştirdiği faaliyetler hakkında da bilgi de veren Menevşe, “Adana Şalgamı”nın Coğrafi İşaretli ürünler kategorisine katıldığını söyledi. Menevşe, kadim ve köklü bir medeniyete ev sahipliği yapmış olan Adana’nın sahip olduğu yöresel ürünlerin gerek ulusal gerekse uluslararası platformlarda hak ettiği yeri bulması için çalışmalarını sürdürdüklerini bildirdi. Menevşe, Adana’da şalgam üretimi yapan firmaların ATO ile irtibata geçerek, şişelerine, Adana Şalgamı ibaresi koyabileceklerini ve Türk Patent ve Marka Kurumunun “mahreç işareti logosunu” şişelerinde kullanabileceklerini dile getirdi.

    ATO Başkanı Atila Menevşe, Ticaret Sicili Belge işlemlerinde dijitalleşme yolunun açıldığını, artık bu belgelerin Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (MERSİS) üzerinden alınabileceğini de hatırlatarak, Haziran ayı içerisinde Tarım ve Orman Bakanı Sayın Bekir Pakdemirli ile gerçekleştirdikleri video konferans toplantısında ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu ile Adana Odaları-Borsaları ortak toplantısında görüşülen konuları da aktardı.

    Toplantının devam eden gündeminde, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın yayımladığı, laboratuvar sonucu ile gıda ürünlerinde taklit ve tağşiş yaptığı kesinleşen üç üyeye, ATO Disiplin Kurulunca yürütülen disiplin soruşturması sonucu teklif edilen disiplin cezaları da görüşüldü.

    Toplantı, Meclis üyelerinin çeşitli konulara ilişkin dile getirdikleri görüş ve önerilerin ardından sona erdi.

  • Arısoy: “Talep edilen bedele ilişkin olarak tüketici hakem heyetlerine başvurun”

    Arısoy: “Talep edilen bedele ilişkin olarak tüketici hakem heyetlerine başvurun”

    Palen Doğalgaz firmasının abonelerinden ek teminat bedeli istemesi ile ilgili bir açıklama yapan Avukat Yakup Çağrı Arısoy, abonelere çağrıda bulunarak, tüketici hakem heyetlerine başvurabileceklerini söyledi.

    Ülkemizde doğalgaz abonelerinin hizmet alımı ve hizmet kullanımı ile fatura bedelleri konusunda 4628 Sayılı kanun kapsamında kurulmuş bulunan Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu’nun çok geniş bir alanda düzenleme yetkisi olduğunu lakin hem kayıp kaçak kullanım bedeli konusunda, hem de güvence bedeli konusunda tüketicinin yanında yer aldığının söylenemeyeceğini anlatan Avukat Yakup Çağrı Arısoy, açıklamasında şunları kaydetti;

    “Doğal Gaz Piyasası Dağıtım ve Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nde yapılan tanıma göre; Güvence Bedeli Dağıtım şirketinin, alacaklarını garanti altına alabilmek amacıyla, mekanik sayaç kullanan abonelerden abonelik sözleşmesinin imzalanması sırasında bir defaya mahsus olmak üzere aldığı bir bedeldir.

    Ayrıca Güvence Bedelinin tespitinde Doğal Gaz Dağıtım Sektörü Bağlantı ve Hizmet Bedellerine İlişkin Usul ve Esaslar’ın 7/4 maddesine göre; Merkezi sisteme dahil olan ve aboneler için belirlenen yakıcı cihaz türü haricinde ayrı bir yakıcı cihazı bulunmayan serbest tüketiciler için tahakkuk ettirilebilecek güvence bedeli üst sınırı üçüncü fıkra hükümlerine göre belirlenir. Denilmektedir. 3. Madde de ise; Dağıtım şirketinin, mekanik sayaç kullanan abonelerine her bir yakıcı cihaz türüne göre ayrı ayrı; merkezi sistem aboneliklerinde ise BBS üzerinden tahakkuk ettirebileceği güvence bedeli üst sınırı Kurul tarafından belirlenir. Ön ödemeli sayaç kullanan abonelerden güvence bedeli alınmaz. Denilmektedir. Kurulun 2020 yılı için belirlediği üst limit; kombi kullanıcıları için 563,9TL, merkezi sistem kullanıcıları için ise; 503TL olarak belirlenmiştir. Ancak tahsil edilen bu bedelin nasıl saklanacağı konusunda bir düzenleme yok. Bedelin alım amacının fatura ödenmemesi halinde firmanın zarar görmesini engellemek olduğunu dikkate alırsak, faturasını düzenli ödeyen kişiler bakımından bu bedel firmaya ait değil. Kendisine ait olmayan güvence bedelinin nasıl saklanacağı konusunda düzenleme olmaması ise tüketicinin ödediği güvence bedelinin haksız yere kullanılmasına ve enflasyon karşısında erimesine neden olabilir.

    Dolayısı ile Doğal Gaz Dağıtım Sektörü Bağlantı ve Hizmet Bedellerine İlişkin Usul ve Esaslar’ın 3. Maddesi kapsamında yer alan tüketicilerden güvence bedeli konusunda artırım yapma hakkında dair açık bir düzenleme yok iken, güvence bedelini alıp, birkaç yıl sonra enflasyon nedeni ile bu bedelin düşük kalmış olması iddiası ile tüketiciden yeniden bedel talebinin hakkaniyet dışı olduğu kanaatindeyim.

    Bu bilgiler ışığında tüketicilerin talep edilen bedele ilişkin olarak tüketici hakem heyetlerine başvuru yapmalarının yerinde olacağını düşünüyorum. Mevzuatta açıkça düzenleme yok iken, uzun kış mevsimi nedeni ile hatırı sayılır doğalgaz faturası ödeyen Erzurum halkına karşı doğalgazın taban fiyattan alınmasını beklerken, “EK” güvence bedeli talebini hem bir Erzurumlu hem bir hukukçu olarak hakkaniyet dışı görüyorum.”