Etiket: Ticarete

  • Turkcell 2016’da başladığı yerel para ile dış ticarete ‘Devam’ dedi

    Turkcell 2016’da başladığı yerel para ile dış ticarete ‘Devam’ dedi

    İlk olarak 30 Kasım 2016’da Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın Çin Merkez Bankası ile gerçekleştirdiği para takasının ardından, dış ticarette milli para kullanımının öncülüğünü üstlenen Turkcell, dün yaptığı açıklamayla yerel parayla ticaret hamlesini devam ettirdiğini duyurdu.

    Turkcell, ilk olarak 30 Kasım 2016’da Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın Çin Merkez Bankası ile gerçekleştirdiği para takasının ardından, dış ticarette milli para kullanımının öncülüğünü üstlenmişti. Turkcell, yurt dışı tedarikçilerle olan ekipman alımı işlemlerini TL veya yerel para cinsi ile yapma kararı almış, yabancı para cinsinden olan yatırım harcamalarını, ürün ve hizmet alımlarını ve kira sözleşmelerini Türk Lirası’na çevirmiş, piyasadan döviz alımlarını da sona erdirmişti.

    Turkcell ayrıca 2017’de Huawei Türkiye ile ilk yerel para birimi anlaşmasını LTE servis ve ürünleri için yapmış, 2018’de de Çin Kalkınma Bankası, Huawei Türkiye’den yapılacak donanım ve ekipman alımlarının finansmanı için uzun vadeli Yuan kredi anlaşması imzalamıştı.

    Turkcell yabancı tedarikçilerle anlaşmalarını yerel para birimine çeviriyor. Şirket dün yaptığı açıklama ile yerel para ile dış ticareti sürdürdüğünü duyurdu. Bu strateji doğrultusunda ilk adım yakın zamanda atıldı. Turkcell ve Huawei Türkiye ileri tarihli tüm kontratlarını Çin’in yerel para birimi Yuan üzerinden yapma konusunda mutabık kaldı.

    Turkcell ve Huawei tarafından yapılan ve tüm sözleşmelerin yerel para birimine çevrilmesi anlaşması taraflar arasında yeni bir dönemin başlangıcı oldu. Bu kapsamda Turkcell, Yuan cinsinden ödeme için Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın sağladığı altyapıyı kullandı.

    Dün duyurulan anlaşmanın ardından Turkcell’in Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Osman Yılmaz, “Turkcell Grubu olarak tüm tedarikçilerimizle anlaşmaları üçüncü para birimlerine bağımlılıktan kurtaracak şekilde, yerel baza çekiyoruz. Bununla beraber, Çin menşeili tedarikçilerimize yapılan ödemelerin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın Çin Merkez Bankası ile yapmış olduğu para takası anlaşması ve altyapı kapsamında yapılması sağlanarak ülkemizde ihtiyacın dışında döviz talebi oluşturmasının önüne geçtik. Önümüzdeki dönemde hem ticaret hem de finansmanda yerel paraların payını arttırarak bu alanda öncü konumumuzu devam ettireceğiz” demişti.

    Huawei Türkiye’nin Finanstan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lei Zhang de “Huawei Türkiye olarak, Türkiye’de yerel para birimiyle ticaretin artması için daha fazla müşterimize Yuan finansmanı sağlamaya hazırız” ifadelerini kullanmıştı.

  • Kibar Dış Ticaret’e TİM’den iki ödül

    Kibar Dış Ticaret’e TİM’den iki ödül

    Kibar Holding’in grup ihracatlarını yürüten şirketi Kibar Dış Ticaret A.Ş., Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen “İhracatın Şampiyonları” ödül töreninde iki ayrı ödülün sahibi oldu.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından her yıl açıklanan “İlk 1000 İhracatçı Firma” listesinde Kibar Dış Ticaret A.Ş., 2018 yılında ortaya koyduğu ihracat performansıyla Türkiye genelinde 4’üncü, sektörel bazda da birinci sırada yer aldı.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla 16 Haziran’da gerçekleştirilen ‘İhracatın Şampiyonları’ ödül töreninde, “İlk 1000 İhracatçı Firma 2018” listesinde ilk 10’da yer alan ve sektör birincisi olan firmalar, ödüllerini teslim aldı. Törende, Kibar Dış Ticaret A.Ş., “İlk 1000 İhracatçı Firma 2018” listesinde Türkiye genel sıralamasında dördüncü, Demir ve Demir Dışı Metaller Kategorisi’nde de sektör birincisi oldu.

    Kibar Dış Ticaret A.Ş. adına ödülü alan Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, yıllardır Türkiye’nin en fazla ihracat yapan ilk 10 firmasından biri olmanın gururunu yaşadıklarını ifade etti. Türkiye’nin son dönemde ihracat alanında önemli başarılar elde ettiğini belirten Kibar, “Ülkemiz ekonomisinin en büyük dinamolarından olan ihracat, önümüzdeki dönemde de önemini korumaya devam edecek. Kibar Holding olarak ihracat ağırlıklı bir sanayi grubuyuz. Üretimimizin yüzde 60’ını ihraç ediyoruz. Önümüzdeki dönemde yeni pazarlara odaklanarak ihracat oranlarımızı daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Yaptığımız çalışmalarla şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da ülkemiz ekonomisine destek olmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

  • Nallıhanlılar ticarete atılıyor

    Ankara Kalkınma Ajansı tarafından Ankara’nın ilçelerinde yürütülmekte olan eğitim faaliyetleri kapsamında Nallıhan’da yaşayan kişilerin girişimcilik kapasitesinin arttırılması amacıyla “KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi” düzenleniyor.

    İŞKUR iş birliği ile düzenlenen eğitim, Ankara Kalkınma Ajansı tarafından 2018 Mali Destek Programı kapsamında desteklenmekte olan “Nallıhan Tek Durak Yöresel Ürünler Marketi”nin kurulacağı Ali Aydın Konağı’nda gerçekleştiriliyor. Eğitim kapsamında girişimci adayları 4 gün boyunca toplam 32 saat ilgili konularda uzmanlardan eğitim alacak. Dört farklı bölümden oluşan eğitimler; girişimcilik kavramı, işletme kavramı ve işletme fonksiyonları, iş planı kavramı ve ögelerine yönelik konular ile iş modeli ve iş planına yönelik atölye çalışmalarından oluşuyor. Eğitimi başarıyla tamamlayan Nallıhanlı girişimci adayları KOSGEB tarafından onaylı sertifika sahibi olacak ve KOSGEB desteklerine başvurabilecekler. 5 Kasım 2018 tarihinde başlayan eğitimler 9 Kasım 2018 tarihinde tamamlanacak.

    Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Arif Şayık, konuyla ilgili, “Eğitim ile ilçelerde var olan girişimcilik potansiyelinin harekete geçirilmesi ve ilçelerin ekonomik kalkınmasının hızlandırılması amaçlanıyor” dedi. Bu amaç doğrultusunda Ankara Kalkınma Ajansı, Ankara’nın diğer ilçelerinde de benzer eğitimler düzenlenmeye devam edecek.

  • Kadınlar gözünü ‘sosyal ticaret’e dikti

    Türkiye’de herhangi bir sosyal ağ üzerinden satış yapanların sayısı 1 milyonu aştı. Kadınlar yüzde 58’lik oranla, son 5 yılda 10 kat büyüyen sosyal ticarette erkekleri geride bıraktı. Bu oranın yüzde 10 artması, Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar dolar katkı sağlayacak.

    Mesajlaşma uygulamaları üzerinden kullanıcılarına ürün alış ve satış imkanı sunan Paym.es, Türkiye’deki sosyal ağlar üzerinden yapılan satışlara dair önemli rakamları derledi. Buna göre; 80 milyonu aşan nüfusuyla Türkiye’de herhangi bir sosyal ağ üzerinden satış yapanların sayısı 1 milyonu geçti. Bunların yüzde 86’sı ürün, yüzde 14’ü ise hizmet satışı temelli. Satış yapanlar incelendiğinde, kadınlar yüzde 58’lik oranla erkekleri geride bıraktı. Sosyal ağ kullanıcılarının 51 milyona ulaştığı Türkiye’de, 44 milyon kişi sosyal ağlar üzerinde akıllı telefonlarını kullanırken internet kullanıcılarının da yüzde 30’u, alışverişte mobil cihazları tercih ediyor.

    Mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da, sepet ortalaması 127 TL

    E-ticaretin bir adım ötesine geçen sosyal ticaret; Facebook, Instagram gibi sosyal ağlarda yapılan alışverişi ifade ediyor. Özellikle Instagram’la birlikte her yaştan insanın her tür ürün ve hizmetini satışa çıkarabildiği bu platform, alışverişin en yoğun yaşandığı yer olarak öne çıkıyor. 4 yılda kullanıcı sayısını 4 kat artıran, 2018 itibarıyla 37 milyon kullanıcıya ulaşan Instagram aracılığıyla Türkiye’de yapılan sosyal ticaretin sepet ortalaması 127 TL. Çalışanların yüzde 22’lik bölümü, özellikle de kadınlar, ek iş olarak el emeği ürünlerini Instagram aracılığıyla satışa çıkarıyor. Mağaza vitrinine dönüşen Instagram’da sadece 50 milyon içerik #Sale etiketinin altında satılmayı bekliyor.

    “Sosyal ticaret son 5 yılda 10 kat büyüdü”

    Konuyla ilgili açıklamada bulunan Paym.es Kurucu Ortağı Sabrican Zaim, “Son 5 yılda 10 kat büyüyen sosyal ticaretin hacimi dünya genelinde 50 milyar dolara yükseldi. 2021 yılında ise 165 milyar doları aşacağı öngörülüyor. PwC’nin verilerine göre online alışveriş yapan kullanıcıların yüzde 39’u, alışveriş için temel motivasyonlarının sosyal ağlar olduğunu belirtiyor. Z kuşağının da etkisiyle perakendede başlayan bu dönüşümden yola çıktık ve herkesin kolaylıkla kullanabileceği, mesajlaşma uygulamaları üzerinden ürünlerini güvenli bir şekilde satın alındığı bir alışveriş sistemini hayat geçirdik. Temel amacımız, yalnızca mesajlaşma uygulamalarıyla alışverişi sıkıcı form ve uzun onay süreçlerinden kurtarmak. Bu noktada akıllı elektronik ticaret chatbotu Paym.es’i; Facebook, Telegram, Bip, Line, Whatsapp ve ETSY aracılığıyla e-ticarete bağladık” dedi.

    “Kadınların iş gücüne katılımı yüzde 10 artarsa, ülke ekonomisine 1,5 milyar dolar katkı sağlanacak”

    Sosyal ağlarda satış yapanların yüzde 58’ini kadınların oluşturduğunun altını çizen Sabrican Zaim, “Kadınlar, sosyal ağlar üzerinde erkeklere göre daha aktif. Instagram ile birlikte özellikle kadınların el emeği ürünlerini sergileyip satabileceği önemli bir gelir yapısı oluştu. Sosyal ticaret ev hanımından, aktif iş hayatında yer alanlara kadar tüm kadın girişimciler için yeni bir iş modeli haline geldi. TÜİK verilerine göre kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 33,6, erkeklerin ise yüzde 72,5. Kadınların iş gücüne katılım oranı yüzde 10 artarsa, Türkiye ekonomisine yaklaşık 1,5 milyar dolar katkı sağlanır” İfadelerini kullandı.

  • Otomobilini satıp ticarete atıldı, 47 ülkeye ihracat yapıyor

    Bursa’da, 2006 yılında otomobilini satıp ticarete atılan Ayhan Denizci, tekstilde ikinci şubesini açtı.

    Bursa’da 26 yıldır tekstil işiyle uğraşan 50 yaşındaki Ayhan Denizci, en büyük hayali dış ticarete başlamak için 2006 yılında ikinci el otomobilini satıp, kendi şirketini kurdu. Bugün dünyanın 47 ülkesine perde ihraç eden Denizci, evinin odasında başladığı bu işte ikinci şubesini açtı. Toplam 15 kişi istihdam eden Denizci, “Perde ve kumaş ihracatı yapıyoruz. Şu anda 47 ülkeye ihracat yapmaktayız. Kendi iş yerimizin ikinci şubesini açıyoruz. Pazarlama firmamızdan sonra üretim firmamızı açıyoruz. 15 çalışanımız var. Dışarıda kendi koleksiyonumuzu fason yaptırıp yurt dışına ihracat yapıyoruz. Kalite konusunda hassas olduğumuz için bu tesisi kurduk” dedi.

    Bu işin kendisi için bir özlem olduğunu anlatan Denizci, “Çeşitli firmalarda yurt dışı pazarlama müdürü olarak çalışıyordum. Bu işe karar verdiğimde elimde hiç param yoktu. Sadece sermaye olarak aracım vardı. İlk başlarda ofisim olmadığı için evi kullandım. Çeşitli fuar ve seyahetlerin ardından işimizi büyüttük. Şu anda iki iş yerimiz var. 47 ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi.