Etiket: Terzioğlu:

  • Terzioğlu: “Türkiye’yi Hayata Bağlamaya Devam Edeceğiz”

    Turkcel Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, ’Turkcelle Bağlan Hayata’ sloganıyla tüm Türkiye’yi fiber hızla hayata bağlayacaklarını söyledi.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 1 Nisan 2016’da geçilecek 4,5G teknolojisi öncesi bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda, ’Turkcelle Bağlan Hayata’ sloganıyla hazırlanan reklam filmi de basın mensuplarına izletildi. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz ve Turkcell Pazarlama İletişiminden Sorumlu Direktörü Bahar Uçanlar’ın katıldığı toplantıda konuşan Terzioğlu, 4,5G’ ye geçiş öncesi hazırlanan reklam filminde 2006 yılındaki sloganları kullandıkları belirterek “’Bağlıyız biz’ söylemimizin altında iki stratejik değer var. Birincisi teknoloji, ikincisi ise değerlere bağlılık. Biz demek Türkiye ailesi için çok önemli. Türkiye’yi ileriye taşıyacak bir döneme giriyoruz. ’Turkcelle Bağlan Hayata’ sloganımız 2006 yılından beri insanların aklında yer oluşturmuş ve sadece bizimle özdeşleştirdiği bir slogandır. İnsanlar bu sloganı sadece bize yakıştırdıkları söyledikleri için bizde bu yolda ilerlemek istedik. Turkcelle herkesi hayata bağlıyoruz. 4,5G ile de daha hızlı ve kesintisiz bağlıyız diyeceğiz. Haneleri birbirine bağlamaktan insanları birbirlerine bağlamaya geçtik. İleriki dönemde nesneleri birbirine bağlayacak altyapıyı kuruyoruz. dedi.

    Turkcell’in 1994 yılında teknoloji ile insanları birbirine bağlamaktan yola çıkarak mobil ses ve sms teknolojisini Türkiye ile tanıştırdıklarını anlatan Terzioğlu, “Kampanya adımız olan ‘Bağlıyız Biz’ marka vaadinin altında yatan stratejide iki önemli değer var. Bunlardan birincisi bağlanmanın yeni tanımı: 4.5G teknolojisiyle bağlantının tanımının tamamen değiştiği zamanlardayız. Artık iyi bir bağlantı lüks değil, temel ihtiyaç. Sadece insanlara değil, nesnelere bağlanabiliyoruz. Akıllı telefon yerini akıllı şehirlere bırakıyor. Bilmek için çok okumanın veya çok gezmenin değil, çok bağlanmanın peşindeyiz. Bağlandıkça özgürleştiğimiz, bağlantımız kadar var olduğumuz bir dünyada yaşıyoruz. Bu gerçekliğin farkında olan Turkcell, insanımızın hayatını zenginleştirmek için dünyanın en mükemmel mobil bağlantısını bize ulaştırıyor” açıklamasını yaptı. Marka vaadinin arkasında yatan ikinci değerin ‘bizlik’ kavramı olduğuna dikkat çeken Terzioğlu, “Turkcell 20 yılı aşkın bir süredir milyonlarca insanın 7/24 yanında olmuş, bizi tanımış bir marka. Hem birey olarak bizi hayata bağlayan değerleri hem de sosyal olarak birbirimize olan bağımızın öneminin farkında. Bugün biz olmaya, birbirimize bağlanmaya çok daha fazla ihtiyacımızın olduğu günlerden geçiyoruz. Sadece dünyaya bağlanmak değil, Türkiye’nin en büyük ailesini birbirine bağlamak, bizi biz yapan değerlere bağlılığı vurgulamak Türkiye’nin Turkcell’inin görevidir” diye konuştu.

    “1 NİSAN’DA CEPTE, FİBER DENEYİMİ YAŞAYACAĞIZ”

    Hedefledikleri rakamlara ulaşıldığının altını çizen Terzioğlu, “4,5G için hedeflediğimiz kullanıcı rakamına ulaşmış durumdayız. Bu senenin sonuna kadar müşterilerimizin yarısını 4,5G’ye taşımak istiyoruz. Abonelerimizin yüzde 55’e yakını akıllı telefon kullanıyor. Bu kısmında yüzde 50’sinin cep telefonu 4,5G’ye uyumlu. Zamanla müşterilerimizin hepsini akıllı telefon sahibi yapıp, 4,5G’ye taşımayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda bir finansman şirketi de kurduk. Çalışmalar şuan için olumlu seyretmektedir” şeklinde konuştu. 1 Nisan itibariyle hayatımıza girecek 4,5G ile cepte fiber deneyimi yaşayacağımızı belirten Terzioğlu, bu dönemde müşterilerine kota sürprizi yaşatmayacaklarını belirterek yeni tarifelerle müşterileri rahatlatacaklarını söyledi.

    “AKILLI TELEFONLAR ARTIK BİR UZVUMUZ HALİNE GELDİ”

    Toplantıda konuşan Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz de akıllı telefonların artık bir uzuv haline geldiğini belirterek “Akıllı telefon bizim uzvumuz oldu. Yolda giderken müzik dinlediğimiz, yol tarifi aldığımız, konuştuğumuz, mesajlaştığımız ve daha birçok şeyi yaptığımız elimiz ayağımız oldu. Bir gün, sabah, kendi cep telefonumda tüm uygulamalarımı kapattım ve akşam eve geldiğimde gün içinde kaç tane uygulama kullandığıma baktım ve 41 tane uygulama açtığımı görünce akıllı telefonların hayatımızda uzuv gibi görev yaptığını farkettim” dedi.

    Turkcell Pazarlama İletişiminden Sorumlu Direktörü Bahar Uçanlar ise Turkcell’in yeni 4,5G reklamını çekerken derin bir araştırma yaptıklarını belirterek “Bu reklam filminde eski sloganı kullanmak istedik. Yıllardır tüm Türkiye’yi hayata bağlıyoruz. Turkcell’in her anımızda bizi hayata bağladığını reklam filminde göstermek istedik. 70 kişilik bir ekip 4 bin km yol katederek 6 ilde çekim yaptı. Reklam, İtalyan yönetmen Ricardo Paoletti imzasını taşıyor. 9 Mart’ta filmin çekimlerini bitirdik ve hazırlıklarımızı tamamlayarak bu akşam yayında olacağız. Biz hayata hep bağlıydık ve bağlı kalacağız” ifadelerini kullandı.

  • Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu: “1 Nisan’dan İtibaren Dünyanın En Hızlı 4.5g Hizmetini Sunacağız”

    Türkiye dijital dönüşümün başlangıcı olarak kabul edilen 4.5G’ye geçmek için gün sayarken, Turkcell tarafından 8.’si düzenlenen “Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’ndan abonelere “Dünyanın en yüksek 4.5G hızı Turkcell’de olacak” müjdesi geldi. Dünyanın ilk kadın uzay turisti Anousheh Ansari’nin hayallerinin peşinden nasıl koştuğunu anlattığı, ünlü ekonomist Richard Dobbs’ın liderlere “Bu değişim öyle böyle değişim değil. Zırhlarınızdan kurtulun” çağrısı yaptığı ve Brad Templeton’ın “Acımasız trafik sorunu akıllı otomobillerle çözülecek” sözlerinin zihinlere kazındığı zirveye Terzioğlu’nun “1 Nisan’dan itibaren dünyanın en hızlı 4.5G hizmetini sunacağız” sözü damgasını vurdu.

    Bu sene ana teması “4.5G ile geleceğin teknolojileri ve değişim” olan zirve, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz’ün açılış konuşmasıyla başladı. 7 binden fazla kişinin dinlediği Kuruöz’ün ardından sahneye çıkan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Gerçek Bağlantı” başlıklı sunumunda 1 Nisan için müjde verdi. Hizmete girecek 4.5G ile ilgili çok önemli açıklamalarda bulunan Terzioğlu, “Buradan milyonlarca Turkcell abonesine sesleniyorum. 1 Nisan’dan itibaren mobil internet hızında, bir devrim yaşanacak. Dünyanın en hızlı 4.5G hizmetinden Turkcell müşterileri yararlanacak. Tabii ki hız artarken tüketicinin aklına gelen ilk konu kota oluyor. Bu konuda Turkcellliler’in içi rahat olsun, müşterilerimiz için her türlü hazırlığı yapıyoruz. Turkcellliler kota kullanımından dolayı sürprizlerle karşılaşmayacak, ayrıca sunacağımız yeni tekliflerde data miktarında birim başı maliyetler düşecek. Herkesin içi rahat olsun” dedi.

    TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK VERİ MERKEZİ TURKCELL’DEN

    Türkiye’nin 4.5G’ye geçiş hazırlıklarına da değinen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Piyasadaki akıllı telefonlarla ulaşılabilecek en yüksek hızı ve en iyi deneyimi müşterilerimiz 1 Nisan’dan itibaren kullanmaya başlayabilecek. Dünyadaki en geniş spektrum Turkcell’de. Dolayısıyla güçlü altyapımız sayesinde dünyada tüketicilerin erişebileceği en iyi deneyimi biz sunacağız. Laboratuvar ortamında ulaşılabilecek teorik hızdan değil, doğrudan doğruya müşterilerimizin ceplerindeki cihazlarla erişebilecekleri ‘gerçek bağlantı’ hızından söz ediyoruz” diye konuştu.

    Gebze’de hizmete açılacak Türkiye’nin en büyük veri merkezinin 7 bin metrekarelik bölümünün Mayıs 2016’da tamamlanacağını da vurgulayan Terzioğlu, böylece 2018 sonunda 30 bin metrekare kapalı alana ulaşılacağını söyledi. Terzioğlu, veri merkezinin tamamlanmasıyla yurt dışında veri saklama ihtiyacının ortadan kalkacağını belirtti.

    BiP’TEN İLK PARA TRANSFERİ KAAN TERZİOĞLU’NDAN

    Turkcell Müzik, BiP, Turkcell TV+ gibi Turkcell ürün ve servislerin data tüketmediğine vurgu yapan Terzioğlu, BiP üzerinden ilk para transferini Teknoloji Zirvesi’nde gerçekleştirdi. Terzioğlu, “BiP haberleşmenin yanı sıra aynı zamanda dijital bankacılık platformu oldu. Yeni dönemde en iyi deneyim için en yenilikçi ürün ve servisleri müşterilerimize sunuyoruz. Goller Cepte, Turkcell Müzik, Akıllı Depo, Turkcell TV+ üstün özellikleriyle milyonlarca müşterimizin tercihi olmayı başarmış ürünlerimiz. Burada BiP’e özel bir parantez açmamız gerekiyor. Bugüne kadar 189 ülkede 6,7 milyon indirmeye ulaşan BiP; görüntülü konuşma, kendiliğinden silinen mesajlar, roaming teklifleri gibi ayrıcalıklı özellikleri zaten sunuyordu. BiP artık mobil para transferi, müşteri hizmetlerinde bir kanal ve platform olarak kullanılabilecek. Ayrıca sabit ve mobil her yöne aramalar BiP üzerinden gerçekleştirilebilecek” dedi.

    DOBBS: “BİLİNEN TÜM EKONOMİK SİSTEMLER ALT ÜST OLACAK”

    Yurt içi ve yurt dışından iş ve teknoloji dünyasının önde gelen isimleri deneyimlerini paylaşırken, yaratıcı ortamlarda birbiriyle fikir alışverişinde bulunarak gelecek döneme ışık tuttular. Zirvenin dünyaca ünlü konuşmacıları arasında yer alan ekonomist, araştırmacı,McKinsey Global Institute Direktörü Richard Dobbs, “Bu Öyle Böyle Bir Değişim Değil!” başlıklı sunumunu Turkcell Teknoloji Zirvesi katılımcılarıyla paylaştı. Yönetici ve liderlerin, varsayımlarını ve içgüdülerini sıfırlaması, eski dünyaya ait zırhlarından kurtulması gerektiğine dikkat çeken Dobbs; dünyayı yeniden şekillendirecek “mahşerin 4 atlısı” olarak nitelendirdiği yeni güçleri anlattı. Gelişmekte olan pazarlar, ivmelenen teknoloji, yaşlanan dünya nüfusu ile gitgide artan veri, sermaye, ürün, insan akışının geleceğimizi belirleyeceğini ve bilinen tüm ekonomik sistemleri alt üst edeceğini söyledi.

    TEMPLETON: “ÇALIŞMAYA AYIRDIĞIMIZ ZAMANIN YÜZDE 20’SİNİ ULAŞIMA HARCIYORUZ”

    Dobbs’un konuşmasının ardından katılımcıların geleceğe dair algılarıyla oynayan ve onlara bambaşka bir bakış açısı kazandıran dünyaca ünlü fütürist ve mucit, Singularity Üniversitesi Bilişim ve Networkler Başkanı Brad Templeton, “Hem Oto Hem Mobil” başlıklı konuşmasını gerçekleştirdi. Google’ın “Otonom Arabalar” yani sürücüsüz araçlar vizyonuna yön veren Templeton, ilerlemeyen trafikte acımasızca ilerleyen zamanı daha değerli kılmanın yolunu anlatırken katılımcıları gerçeklerle yüzleştirdi. Templeton, “Acı gerçek şu ki çalışmaya ayırdığımız zamanın yaklaşık yüzde 20’sini ulaşıma harcıyoruz. Günlük yaşamımızda hiç de küçümsenmeyecek bir yer kaplayan bu zaman dilimini görüntülü toplantılara, yüz yüze sohbetlere veya favori dizimize ayıracağımız günleri sandığımızdan çok daha erken göreceğiz” dedi.

    50 EŞ ZAMANLI OTURUMDA TEKNOLOJİ KONUŞULDU

    Zirvede gerçekleştirilen “Bir Dijital Eğitim Macerası: Öğren, Unut, Yeniden Öğren”, “4.5G’nin Yıldız Cihazları”, “Dijitalleşen Finansal Servisler Ekosistemi”, “Mobil Dünyada Pazarlama”, “Girişimci Beynim İş Başında”, “Marka ve Bireyin Dijital Aşkı”, “Android TV hayatımıza giriyor”, “Bireysel Bulut ve Veri Saklama Mimarileri” ve “IPTV için Uygulama Geliştirme” gibi birbirinden ilgi çekici yaklaşık 50 eş zamanlı oturumda, konunun uzmanları katılımcılarla deneyimlerini paylaştı. 4.5G’nin test edilebildiği, çeşitli akıllı uygulamaların kullanılabildiği deneyim alanları ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.

    “GELECEĞE DÖNÜŞ FİLMİNİN İÇİNDEYİZ”

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan, zirvenin açılışında yaptığı konuşmada, “Dijital çağın tam ortasında yaşıyoruz. Benim kuşağımdaki ’Geleceğe Dönüş’ filmindeki geleceğin içindeyiz” dedi. Film kapsamında kurgulanan vizyonun günümüzde kullanılır hale geldiğinin altını çizen Sayan şunları kaydetti:

    “İnternet ekonomisinin vardığı durum gözümüzün önünde. Dünyadaki ekonomik büyüme yüzde 3-4 iken bu sektör her yıl yüzde 30-40 oranında büyüyor. Önümüzdeki süreçte 4,5G ile mobil internet şu ankine göre en az 10 kat daha hızlı olacak. 5G’ye geçişle birlikte 2020 yılında buna geçen ilk ülkelerden biri olmak istiyoruz. Böylelikle en az 100 kat daha hızlı internete sahip olunacak” açıklamasını yaptı.

    FUAYE ALANINDAKİ UYGULAMA STANTLARINDA FİBER HIZINDA 4.5G

    1 Nisan 2016 itibariyle geçilecek 4.5G teknolojisinin hemen öncesinde Turkcell farkıyla 4.5G’yi ilk kez test etme fırsatı elde ettiler. Zirveye gelenler Turkcell’in “akıllı” konseptiyle hazırladığı pek çok hizmet, ürün ve servisini de denediler. Akıllı Ev, Akıllı Okul, Akıllı Ofis, Akıllı Enerji, Araç Takip, Ekip Mobil, Turkcell Müzik, Turkcell TV+, Turkcell Dergilik, BiP, Tam Burada, SağlıkMetre, T60 gibi tüm ihtiyaçların karşılanabildiği ürün, servis ve hizmetleri yerinde, hem de 4.5G hızı ile incelemek mümkün oldu.

    Zirve sırasında 4.5G ile şirketlerin hayatının nasıl değişeceğini gösteren uygulama alanları da özellikle şirket temsilcileri tarafında büyük ilgi gördü. Pek çok işlemin çok kısa sürelerde ve çok düşük gecikme süreleri ile nasıl yapıldığı mobil cihazlarla anlatıldı. Nesnelerin interneti ile iş süreçlerinin nasıl dönüşeceği ve gelişeceği örneklerle gösterildi. Liman şeklinde düzenlenen alanda temsili konteynerler 4.5G hatlı tablet üzerinden çok hızlı bir şekilde yönetildi. Bir başka deneyim alanında ise 4.5G ile gerçek zamanlı enerji takibi M2M üzerinden anlatıldı. Yüksek güvenlik riski taşıyan alanlarda makinelerin düşük gecikme süreleri ile temsili greyder ve kamyonlarla yönetildiği alanda katılımcılar tarafından büyük ilgi gördü.

    TAM BURADA İLE ROBOTUNUZ HER AN YANINIZDA

    Katılımcılar, motosikletlerini, önemli eşyalarını veya evcil hayvanlarını bir uygulama üzerinden her an görebildikleri Turkcell Tam Burada servisini 4.5G farkıyla deneyimleme şansı buldular. Deneyim sırasında kullanılan sevimli robot da büyük ilgi gördü. Ziyaretçiler ellerindeki 4.5G sim kartıyla çalışan tabletle robotu yönlendirerek uygulama üzerinden gittiği yer hakkında bilgi sahibi oldular.

    AKILLI DURAK’LA GERÇEK OTOBÜS YOLCULUĞU

    Zirve için birebir oluşturulan otobüs durağında ise ziyaretçiler oturdukları yerden yolculuk keyfi yaşadı. Sanal gerçeklik gözlüğü ile otobüs yolcuğu deneyimini yaşayan katılımcılar anlık ve benzersiz bir 4.5G deneyimi yaşadı.

    MİNİ FUTBOL SAHASINDA LTE BROADCAST HEYECANI

    Turkcell’in yakın bir zamanda Türkiye’de ilk defa canlı gösterdiği LTE Broadcast’i zirve katılımcılarını da deneyimletti. Bunun için özel kurulan mini futbol sahasından 3 kamera ile alınan görüntüler cep telefonu üzerinden katılımcılara izlettirildi.

  • Terzioğlu: “Dünyanın En Hızlı 4.5g Hizmetini Sunacağız”

    Turkcell Teknoloji Zirvesi’nde önemli açıklamalar yapan Kaan Terzioğlu, 4,5G’ye geçmeye sayılı günler kala dünyanın en hızlı hizmetini sunmak için çalışmalara devam ettiklerini belirtti. Terzioğlu, artan kullanıcı rakamlarıyla BİP uygulamasının Whatsapp’ı yeneceğini de vurguladı.

    Bu yıl 8’incisi düzenlenen Turkcell Teknoloji Zirvesi Haliç Kongre Merkezi’nde yapıldı. Zirveye Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Başkanı Ömer Fatih Sayan organizasyonda Anousheh Ansari, Richard Dobbs, Michael Reeves ve Brad Templeton gibi konuşmacılarda sunum yapacaklar. Zirvede konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Hız ölçülebilir ve teknolojik bir şey. Biz dünyadaki en geniş spektruma sahibiz, dünyanın en gelişmiş altyapısını kurduk. 1 Nisan’dan 4.5G ile dünyanın en hızlı mobil interneti Turkcell’de olacak” dedi.

    “BİRİM BAŞINA DATA MALİYETLERİ DÜŞECEK”

    Bu sene ana temasını“4.5G ile geleceğin teknolojileri ve değişim” olarak belirlenen zirvede konuşan Terzioğlu, 4.5G ile ilgili açıkalamalarda bulunan “1 Nisan’dan itibaren mobil internet hızında, bir devrim yaşanacak. Dünyanın en hızlı 4.5G hizmetinden Turkcell müşterileri yararlanacak. Tabii ki hız artarken tüketicinin aklına gelen ilk konu kota oluyor. Bu konuda Turkcell’lilerin içi rahat olsun, müşterilerimiz için her türlü hazırlığı yapıyoruz. Turkcell’liler kota kullanımından dolayı sürprizlerle karşılaşmayacak, ayrıca sunacağımız yeni tekliflerde data miktarında birim başı maliyetler düşecek. Herkesin içi rahat olsun” şeklinde konuştu.

    Terzioğlu, Turkcell’in bugüne kadar yaptığı alt yapı sağlayıcığına yeni teknolojiyle ’deneyim sağlayıcı’ rolünü de eklediklerini belirterek GollerCepte,Turkcell Müzik, Turkcell Tv Plus, Turkcell Akademi uygulamalarıyla kullanıcılarına geniş bir yelpazede hizmet verdiklerini dile getirdi. Terzioğlu, “GollerCepte uygulamasında şuana kadar 2 milyona yakın insan ligde atılan golleri cebinden izledi. Turkcell Müzik’in 5 milyon 500 bin müşterisi var. 1 milyon 200 bini aşan dinleme rakamlarına ulaştık ve 1 Nisan’dan bu uygulamaya sonra video izleme özelliği de getiriceğiz. Turkcell Tv Plus 9 ayda 600 bin abone sayısını yakaladı. Turkcell Akademi’de 80 bin kullanıcı rakamına ulaştık. Burada da 9 milyon eğitim materyali yer alımaktadır” şeklinde konuştu.

    “TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK VERİ MERKEZİ TURKCELL’DEN”

    Türkiye’nin 4.5G’ye geçiş hazırlıklarına da değinen Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Piyasadaki akıllı telefonlarla ulaşılabilecek en yüksek hızı ve en iyi deneyimi müşterilerimiz 1 Nisan’dan itibaren kullanmaya başlayabilecek. Dünyadaki en geniş spektrum Turkcell’de. Dolayısıyla güçlü altyapımız sayesinde dünyada tüketicilerin erişebileceği en iyi deneyimi biz sunacağız. Laboratuvar ortamında ulaşılabilecek teorik hızdan değil, doğrudan doğruya müşterilerimizin ceplerindeki cihazlarla erişebilecekleri ‘gerçek bağlantı’ hızından söz ediyoruz” diye konuştu. Gebze’de hizmete açılacak Türkiye’nin en büyük veri merkezinin 7 bin metrekarelik bölümünün Mayıs 2016’da tamamlanacağını da vurgulayan Terzioğlu, böylece 2018 sonunda 30 bin metrekare kapalı alana ulaşılacağını söyledi. Terzioğlu, veri merkezinin tamamlanmasıyla yurtdışında veri saklama ihtiyacının ortadan kalkacağını belirtti.

    “WHATSAPP’I YENECEĞİZ”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, mesajlaşma ve görüşme uygulaması BİP’in şuana kadar 6 milyon 500 bin kullanıcı rakamına ulaştığını açıklayarak “Whatsapp’ı uygulamasını yeneceğiz” dedi. Whatsapp’ın bir yılda 1 milyon rakamına ulaştığını söyleyerek “186 ülkede 600 bin kişi BİP’i kullanıyor. Bu rakamlar daha da artacak. Anlık mesajlaşmada kurumsal hizmet de verilmeye başlanacak” dedi.

    “HEDEF; DÜNYAYA YAYILMAK”

    Türkiye’den dünyaya marka çıkarma konusunda çalışmalar yaptıklarını dile getiren Terzioğlu, 100 milyon abone sayısına ulaşarak hedeflerinin uluslararası alanda varolmak olduğunu vurguladı. Son dönemler Suriye’den gelen mülteciler hakkında da açıklamalarda bulundu. Turkcell olarak Suriyeli vatandaşların kolay iletişim sağlamaları açısından Arapça çağrı merkezi kuruduklarını belirterek bayilerde de Arapça bilen elemanlar çalıştırmaya başladıklarını söyledi. Terzioğlu ayrıca, 25 kampta da mobil istasyon kurulduğunu açıkladı.

    Zirvenin dünyaca konuşmacıları arasında yer alan ekonomist, araştırmacı, McKinsey Global Institute Direktörü Richard Dobbs, “Bu Öyle Böyle Bir Değişim Değil!” başlıklı sunumunu Turkcell Teknoloji Zirvesi katılımcılarıyla paylaştı. Yönetici ve liderlerin, varsayımlarını ve içgüdülerini sıfırlaması, eski dünyaya ait zırhlarından kurtulması gerektiğine dikkat çeken Dobbs; dünyayı yeniden şekillendirecek “mahşerin 4 atlısı” olarak nitelendirdiği yeni güçleri anlattı. Gelişmekte olan pazarlar, ivmelenen teknoloji, yaşlanan dünya nüfusu ile git gide artan veri, sermaye, ürün, insan akışının geleceğimizi belirleyeceğini ve bilinen tüm ekonomik sistemleri alt üst edeceğini söyledi.

    TEMPLETON: “ÇALIŞMAYA AYIRDIĞIMIZ ZAMANIN YÜZDE 20’SİNİ ULAŞIMA HARCIYORUZ”

    Fütürist ve mucit, Singularity Üniversitesi Bilişim ve Network’ler Başkanı Brad Templeton, “Hem Oto Hem Mobil” başlıklı konuşmasını gerçekleştirdi. Google’ın “Otonom Arabalar” yani sürücüsüz araçlar vizyonuna yön veren Templeton, ilerlemeyen trafikte acımasızca ilerleyen zamanı daha değerli kılmanın yolunu anlatırken katılımcıları gerçeklerle yüzleştirdi. Templeton “Acı gerçek şu ki, çalışmaya ayırdığımız zamanın yaklaşık yüzde 20’sini ulaşıma harcıyoruz. Günlük yaşamımızda hiç de küçümsenmeyecek bir yer kaplayan bu zaman dilimini; görüntülü toplantılara, yüz yüze sohbetlere veya favori dizimize ayıracağımız günleri, sandığımızdan çok daha erken göreceğiz” dedi.

    50 EŞ ZAMANLI OTURUMDA TEKNOLOJİ KONUŞULDU

    Zirvede gerçekleştirilen ’Bir Dijital Eğitim Macerası: Öğren, Unut, Yeniden Öğren’, ’4.5G’nin Yıldız Cihazları’, ’Dijitalleşen Finansal Servisler Ekosistemi’, ’Mobil Dünyada Pazarlama’, ’Girişimci Beynim İş Başında’, ’Marka ve Bireyin Dijital Aşkı’, ’Android TV hayatımıza giriyor’, ’Bireysel Bulut ve Veri Saklama Mimarileri’ ve ’IPTV için Uygulama Geliştirme’ gibi birbirinden ilgi çekici yaklaşık 50 eş zamanlı oturumda, konunun uzmanları katılımcılarla deneyimlerini paylaştı. 4.5G’nin test edilebildiği, çeşitli akıllı uygulamaların kullanılabildiği deneyim alanları ziyaretçilerden ilgi gördü.

  • Terzioğlu: “Hedefimiz Bölgede Toplam 100 Milyon Abone”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde bölgede 100 milyon abone sayısına ulaşmayı hedeflediklerini açıkladı.

    GSM dünyasının kalbinde hedeflerini açıkladı. Mobil dünyanın en önemli buluşma noktası olan GSMA Mobil Dünya Kongresi’nin üçüncü gününde açılış konuşmasını gerçekleştiren Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, “Şu anda bölgemizde toplam 72 milyon olan abone sayımızı 100 milyona yükseltmeyi hedefliyoruz. Coğrafi ve kültürel yakınlığın olduğu tüm ülkelerdeki fırsatları değerlendireceğiz. Odağımızda bölgesel büyüme, hedefimizde küresel marka yaratmak var” dedi. Terzioğlu, mobil dünyanın buluştuğu ve mobil ekosistemin en önemli etkinliklerinden olan Barcelona’daki GSMA Mobil Dünya Kongresi’nin üçüncü gününde açılış konuşmasını gerçekleştirdi. Turkcell’in bölgesindeki en aktif oyunculardan biri olduğunun altını çizen Kaan Terzioğlu, mevcutta 9 ülkede 72 milyon müşteriye hizmet verdiklerini, yeni dönemde hedeflerinin 100 milyon aboneye ulaşmak olduğunu açıkladı. İlk kez 1987 yılında GSM World Congress adıyla düzenlenen ve bu yıl 30. yıldönümünde konuklarını ağırlayan Mobil Dünya Kongresi’ne yaklaşık 200 ülkeden 2100’ü aşkın şirket katılıyor. Mobil Dünya Kongresi’nin bu yıl 95 bin katılımcı tarafından izlemesi bekleniyor.

    “ODAK BÖLGESEL BÜYÜME, HEDEF KÜRESEL MARKA”

    Hedeflerine ulaşmak için bölgesel büyümenin önemli olduğunu ifade eden Terzioğlu, Turkcell’in ürün ve servislerinden örnekler vererek “Turkcell Müzik’te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısının 2018 sonunda 4 kat artışla yaklaşık 800 milyona ulaşacak. BİP’in dünya genelinde 189 ülkede kullanılıyor. Yaklaşık 6 milyon 500 bin indirme sayısına ulaştık” dedi. Sunumunda BİP ile ilgili detayları paylaşan Kaan Terzioğlu, uygulama ile ilgili gelecek planlarını da paylaştı. Yakın zamanda uygulama üzerinden her yöne sabit ve her yöne mobil numaraları da arama imkanı sunacaklarını belirten Terzioğlu, BİP’i muadilleri arasında bambaşka bir konuma taşıyacak yeni özelliklerini de yakın zamanda lanse edeceklerini duyurdu. BİP’in görüntülü konuşma, kendi kendini silen mesajlar, roaming seçenekleri gibi öne çıkan özelliklerine de değinen Kaan Terzioğlu küresel marka yaratma noktasında katma değerli servislerin önemine vurgu yaptı.

    “TÜM PAZARLARDA FIRSATLARI DEĞERLENDİRİRİZ”

    Turkcell’in bölgesel güç olma hedefi doğrultusunda şirket satın alma fırsatlarını yakından takip ettiğinin altını çizen Terzioğlu, “Fintur’da Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Kazakistan’da halihazırda azınlık payımız var. Eğer fırsat oluşursa daha önce de belirttiğimiz gibi değerlendirebileceğimiz bir proje olabilir. Her zaman Turkcell’i güçlendirecek; stratejik opsiyonları değerlendireceğiz. Coğrafi ve kültürel yakınlığın olduğu tüm pazarlarda fırsatları değerlendireceğiz” açıklamasını yaptı. Güçlü altyapı ve zengin içerikli servisleri bir arada sunarak ile müşterinin kalbini hedeflediklerini açıklayan Terzioğlu “Hepsini müşteriyle gerçek birer bağlantı kurmak için başarı öyküleri olarak konumlandırıyoruz. Asıl mesele insanlara gerçek bağlantıyı sunabilmek. Onların kalbine dokunan, duygularına dokunan gerçek bağlantıları sağlayabilmek çok önemli” şeklinde konuştu.

    “AVRUPA’NIN EN İYİLERİNDENİZ”

    Katma değerli servisler için olmazsa olmaz bileşenin güçlü altyapı olduğuna dikkat çeken Terzioğlu, Turkcell’in bugün sadece bölgesinde değil, Avrupa’da en iyi şebeke altyapılarından birisine sahip olduğunun altını çizdi. Terzioğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Önümüzdeki dönemde mobilde 375 Mbps genişbant hızını sunacağız. İleride bunu 1000 Mbps seviyesine çıkaracağız. İyi bir altyapınızın olması tek başına yeterli değil. Başarı için müşterinin kalbine de dokunmalısınız. Bu altyapının üzerindeki servisleri nasıl çeşitlendirdiğiniz de en az iyi altyapı kadar önemli. Şu anda bölgesel bir aktör olan Turkcell’in hayali, global servisler yaratarak bu sayede yüz milyonlarca küresel kullanıcı ile bağlantı kurmak ve hedefimize ulaşmak. Doğru bildiklerimizi ve güvendiğimiz deneyimlerimizi sürekli yeniden gözden geçirmek zorunda kalıyoruz. Etrafımızdaki değişimleri, hareketleri gözlemliyoruz. Bu değişim sürecinden güçlenerek çıkacağız. Çünkü müşterimizi en iyi biz tanıyoruz. Biz bu dönüşümden nasıl güçlü çıkarız onun hesaplarını yapıyoruz. Önümüzdeki dönem için hayallerimiz var ve bu hayalleri nasıl hayata geçireceğimiz konusunda sürekli kafa yoruyoruz”.

  • Terzioğlu: “2015’İ Tüm Zamanların En Yüksek Sonuçlarına İmza Atarak Tamamladık”

    Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, şirketin 2015 yılını tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza atarak tamamladığını açıkladı. Terzioğlu, şirketin Tüketici Finansman şirketi Turkcell Finansman A.Ş.’nin pilot uygulaması ile on mağazada günlük ortalama bin cihaz satışı gerçekleştiğini tüm Türkiye’ye yayıldığında hedefin günlük 10 bin satış olduğunu söyledi. Terzioğlu, ayrıca “5G’ye hazırlanıyoruz, uluslararası kurumlarla işbirliği içindeyiz” dedi.

    Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu’nun, şirketin finansal sonuçlarını açıkladığı toplantıda, Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu’nın 2015 yılı sonu itibarıyla hem gelir hem de faiz, amortisman ve vergi öncesi karda (FAVÖK), tüm zamanların en yüksek sonuçlarına imza attığını ifade etti.

    Fiber ile ilgili başka bir operatörün yaptığı açıklamaya gönderme yaparak sözlerine başlayan Terzioğlu, “Yeni genel müdürlüğümüze hoş geldiniz, tek odalı bir ev bile olsa bizim evimiz sizin evinizdir” dedi.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “2015, Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık” dedi.

    Terzioğlu, “Grup gelirlerinin yüzde 90’ını oluşturan Turkcell Türkiye, yüzde 9,5 büyüyerek 11 milyar 481 milyon TL’lik gelire ulaştı ve yılı yüzde 32,7 FAVÖK marjı ile tamamladı. Turkcell Grubu ise yüzde 6,0 büyüme ile 12 milyar 769 milyon TL ciroya, FAVÖK’ü yüzde 10,1 artışla 4 milyar 141 milyon TL’ye, FAVÖK marjı ise 1,2 puanlık kayda değer bir yükselişle yüzde 32,4’e ulaştı. Proforma Grup net karı ise yüzde 18,3 yükselerek 2 milyar 590 milyon TL’ye ulaşırken, UFRS’ye göre 2 milyar 68 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu başarılı sonuçlarda Turkcell’in üstün şebeke deneyiminin etkisiyle artan data ve dijital servis gelirleri itici güç oldu. 2015 yılında data gelirleri yüzde 38,1 büyüyerek 3,5 milyar TL’ye, servis gelirleri ise yüzde 38,5 büyüyerek 659 milyon TL’ye ulaştı. Yılın son çeyreğinde aylık abone başına data kullanımı 1,7 GB oldu ve Turkcell şebekesindeki akıllı telefon penetrasyonu yüzde 52’ye çıkarak data kullanımındaki bu artışı destekledi” ifadelerini kullandı.

    Turkcell Grubu’nun finansal sonuçlarını değerlendiren Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu şunları kaydetti: “2015 Turkcell tarihinde ilk kez 3 yıllık hedeflerimizi ortaya koyduğumuz ve bu hedeflere ulaşmak için cesur adımlar attığımız bir yıl oldu. Yılı her çeyrek artan bir performans ile tüm hedeflerimize ulaşarak başarıyla tamamladık. Hissedarlarımıza daha fazla değer yaratmak için öncelikle Turkcell’i entegre iletişim ve teknoloji hizmetleri şirketi olarak konumlayacak organizasyonel dönüşümü tamamladık. Daha verimli bir bilanço yapısına geçmek amacıyla Ukrayna’daki iştirakimiz lifecell’deki hissedarlık oranımızı yüzde 100’e çıkarttık; iştiraklerimizin borçlarını yeniden yapılandırdık; tüketici finansman şirketimizi kurduk ve aldığımız 3 yatırım yapılabilir seviyede kredi derecelendirme notu ile çok iyi koşullarla yaklaşık 2,9 milyar ABD Doları fon temin ettik. Ayrıca, 4.5G ihalesinde en fazla sayıda frekansı alarak şebeke üstünlüğümüzü pekiştirdik.”

    “4.5G HIZIYLA FARK ATARAK BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”

    Sektörün Nisan ayında 4.5G altyapısını hayata geçirmeye odaklandığına dikkat çeken Terzioğlu, “2016 yılında sektörümüzün en önemli gündemi 4.5G altyapısını hayata geçirmek olacak. 4.5G’de Taşıyıcı Birleştirme Teknolojisi ile önümüzdeki yıllarda mobil cihazlarda 1000 Mbps’nin üzerindeki hızları yine ilk kez ve sadece Turkcell sunacak. 2016, 4.5G ile entegre bir oyuncu olarak Türkiye telekomünikasyon pazarındaki konumumuzu daha da güçlendireceğimiz, üstün şebeke altyapımıza yatırım yapmaya devam edeceğimiz ve uluslararası alandaki fırsatlarla büyüme stratejimizi destekleyeceğimiz bir yıl olacak.

    2015’te yatırımlarımızın gelirlere oranı yüzde 20 oldu. Önümüzdeki 3 senede yatırımlarımızı hızlandırarak 4.5G lisansına ilişkin ödemeler dahil olmak üzere 13 milyar TL daha yatırım yapmayı hedefliyoruz.

    Başarılarımızdaki katkılarından dolayı tüm takım arkadaşlarımı ve paydaşlarımızı tebrik eder, bu süreçte desteklerinden dolayı Yönetim Kurulu’muza teşekkür ederim. Bu başarı hikayemizde daima bizimle birlikte olan müşterilerimize de bir kez daha şükranlarımı sunarım” dedi.

    “5G’YE HAZIRLANIYORUZ”

    Terzioğlu 5G çalışmalarına da başladıklarını belirterek, “5G’ye hazırlanıyoruz, uluslararası kurumlarla işbirliği içindeyiz” dedi.

    MÜŞTERİ SAYISI VE ARPU’DA ARTIŞ

    Turkcell’in 2015 yılında konsolide ettiği operasyonlarının faaliyet gösterdiği 5 ülkedeki toplam müşteri sayısının 51,4 milyona ulaştığını belirten Terziolu, “Türkiye’deki toplam müşteri sayısı 35,8 milyon oldu. Sektörde yıl içerisinde faturalı, fiber ve IPTV’de en fazla müşteriyi Turkcell kazandı. Faturalı müşteri sayısı 1,4 milyon artarken, sabit tarafta fiber müşteri sayısı ise 164 bin artışla 899 bine ulaştı. Turkcell’in toplam sabit müşteri sayısı ise 1,5 milyonu aştı. Hızla büyümeye devam eden Turkcell TV+ ise 2015’te IPTV’de 224 bin olmak üzere toplamda 558 bin müşteriye ulaştı. Turkcell’in üçlü oyun odağı kapsamında mobil tarafta ses, data ve servislerden her üçünü kullanan müşteri oranı yüzde 14 olurken, sabit tarafta ses, data ve TV kullanan müşteri oranı ise çeyrekte 4 puan artışla yüzde 23 oldu. Yeni iş modelinin kısa zamandaki olumlu etkisiyle artan üçlü teklif oranı ve faturalı bazı sayesinde mobil ARPU geçen yıla göre yüzde 9,1 artarak 25,1 TL olurken, sabit bireysel ARPU dördüncü çeyrekte yüzde 4,6 büyüme ile 50,3 TL’ye ulaştı.

    Turkcell’in bölgesel genişleme ve küresel ürün ve çözümler sunma hedefleri doğrultusunda stratejik öneme sahip yenilikçi servislerine yönelik talep hızla artmaya devam etti.

    Sesli ve görüntülü konuşma hizmeti ile fark yaratan yeni nesil iletişim platformumu BİP’in indirilme sayısı 6,2 milyona ulaştı. Türkiye’nin ardından Almanya, Ukrayna, Belarus ve Kuzey Kıbrıs’ta da lanse edilen BİP, toplamda 189 ülkede indirildi. Türkiye’nin en çok kullanılan bireysel bulut hizmeti olan Akıllı Depo’nun aktif kullanıcı sayısı 1,7 milyonu aşarken, Turkcell Müzik’in indirme sayısı ise yaklaşık 5,4 milyona ulaştı. Goller Cepte takımlarının gollerine ve haberlerine anında ulaşabildikleri servis GollerCepte’yi indirenlerin sayısı ise 1,8 milyona ulaştı” ifadelerini kullandı.

    4.5G UYUMLU AKILLI PROJEKTÖR

    4.5G teknolojisini destekleyen taşınabilir projektör ile TV izleme keyfini yeni bir boyuta taşıdıklarını belirten Terzioğlu, “Bir tablet büyüklüğünde olan ZTE Spro 2 Akıllı Projektör ile artık istenilen yerde üstelik dev ekranda televizyon izlenebiliyor. Sadece Turkcell’lilere özel cihazı alanlar aylık 15GB’lık mobil internet paketinin de sahibi oluyor. 5 inçlik ekranı olan akıllı ve 1280×720 çözünürlükte görüntü yansıtabilen cihaz 4.5G teknolojisini de destekliyor.

    “TURKCELL’İN FİNANSMAN ŞİRKETİ PİLOT UYGULAMA DÖNEMİNDE GÜNDE 1000 KREDİYE DAYANDI”

    Turkcell’in Tüketici Finansman şirketi Turkcell Finansman A.Ş., 2015’in Ağustos ayındaki Yönetim Kurulu kararının ardından Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) Ocak ayı sonunda verdiği izinle İstanbul’daki Bağdat Caddesi, Capitol AVM ve İstiklal Caddesi Pera Turkcell mağazalarında pilot uygulama ile faaliyetlerine başladığını belirten Turkcell Genel Müdürü, bu ay içerisinde İzmir ve Bursa’daki Turkcell mağazalarında esnek ödeme imkanları sunmaya başlayacağını, 1 Mart itibariyle ise tüm Türkiye çapındaki Turkcell mağazalarında hizmet vereceğini vurguladı.

    Terzioğlu, Turkcell Finansman A.Ş.’nin şu ana kadar pilot uygulama aşamasında 16 günde toplam 6 bin 320 kredi ile 8,2 milyon TL’lik bir portföye ulaştığını kaydederek, “Pilot uygulaması ile on mağazada günlük ortalama bin cihaz satışı gerçekleşti. Tüm Türkiye’ye yayıldığında hedef günlük 10 bin satış” dedi.

    “3 YILLIK PLANA 3 YILLIK PRİM”

    Turkcell yeni yıl ile birlikte çalışanları için yepyeni bir yaklaşımla ele aldığı uzun vadeli bir teşvik planını hayata geçirerek, sektördeki ilkler arasında yerini aldığının altını çizen Terzioğlu sözlerini şöyle tamamladı: “Turkcell Uzun Vadeli Teşvik Planı’ uygulaması, Turkcell’in hissedarları ile ortak menfaat oluşturmak, 3 yıllık stratejik hedeflerine odaklanarak sürdürülebilir başarısını desteklemek ve yetenekli çalışanları elde tutmak amacı ile geliştirildi. Bu teşvik planı ile toplam hissedar getirisine ve BİST ve gelişen pazarlarda benzer şirketlerin performansına göre Turkcell’in göreceli performansına odaklanılacak ve bu performans göstergelerine göre başarı ödüllendirilecek. Uzun Vadeli Teşvik Planı tüm Turkcell Grup Şirketleri üst yönetim, direktör ve potansiyeli yüksek yöneticileri kapsayacak. Turkcell yıllık performans primine ek olarak sürdürülebilir başarıyı desteklemek amacı ile uzun vadeli teşvik planından elde edilecek ödül tutarını 3 yıllık ödeme planı ile çalışanlarına dağıtacak”.

    “FİBERDE ÜÇE BEŞE BAKIP KÜÇÜK HESAP YAPMAMAK LAZIM”

    Toplantı sonrası soruları yanıtlayan Terzioğlu, fiber altyapı hizmetlerinde ortaklık kurulmasıyla ilgili olarak, “Fiber Türkiye’nin konusudur. Türkiye’nin 2023 hedeflerine ulaşması için dünyadaki örneklerinde olduğu gibi fiber altyapısına yatırım yapmalıdır. Biz bütün planlarımızı buna göre yaptık ve buna hazırız. Ancak bütün bu yatırımları operatörlerin hepsi ayrı yapar ve hayata geçirirse Türkiye’nin kaynakları israf olur. Kaynak israfı yapmamamız lazım. Üçe beş bakmamak ve küçük hesaplara girmemek lazım. Türkiye için bir seferberlik ihtiyacı var. Buna katkıda bulunmak için herşeye hazırız” dedi.

    4.5G’NİN KAPSAMA ALANI

    4,5G’nin kapsama alanıyla ilgili olarak Terzioğlu, “Tüm Türkiye’yi kapsamamız zaman alacak. 1 Nisan itibariyle 81 ilde sinyal vererek başlayacağız. Yıl sonuna kadar 5 bine yakın baz istasyonunu hayata geçirmiş oluruz” ifadelerini kullandı.

    “FİNTUR’UN TAMAMINI ALABİLİRİZ”

    Terzioğlu, Fintur ile ilgili soruyu şöyle cevapladı: “TeliaSonera ile çok yakın ve son derece verimli çalışıyoruz. Fintur’un yüzde 42’si bizim, yüzde 58’i TeliaSonera’nın. Onlar değişik nedenlerden dolayı Orta Asya pazarından çıkmak istiyor. Biz bunu saygıyla karşılıyoruz. Fintur’un tamamını almak üzere niyetimiz olduğunu beyan ettik. Eğer doğru bir fiyatta anlaşabilirsek, tamamını almaya hazırız. Bu pazarlarda daha çok yatırım yapmanın doğru olduğunu düşünüyoruz. Eğer doğru fiyatta anlaşamazsak, daha başka bir oyuncu daha yüksek bir para verirse ve biz o fiyatı beğenirsek biz de satıp çıkabiliriz. Amacımız hissedarlarımıza en doğru değeri yaratmak.”

    “İRAN PAZARI İLE İLGİLENİYORUZ”

    İran’daki faaliyetleri ile ilgili olarak Kaan Terzioğlu, “İran geçmişte kötü deneyim yaşadığımız bir pazar. İran’a küsmek gibi bir durumumuz yok. İran büyük bir pazar ve dünya ile entegre olma sürecinde.İran pazarı ile ilgileniyoruz ve fırsatları da değerlendiriyoruz” dedi.

    SES GELİRİNDEKİ GERİLEME

    Terzioğlu, ses gelirinin cirodaki düşüşüyle ilgili olarak, “Sesin gelirlerimizdeki payı geçen yıl son çeyrekte ilk defa yüzde 50’nin altına indi. Bunu çok olumlu olarak karşılıyorum. Ses, müşterilerimizin mobil tarafta en dar kapsamlı hizmet alanı. Ses müşterisi bizden alabildiği en küçük hizmeti alıyor. Ses gelirlerimizin zaman içinde küçülmesi son derece doğal. Ses gelirlerinde küçülmenin gelecek her yıl yüzde 5-7 civarında olmasının doğal olduğu kabul ediliyor” ifadelerini kullandı.

    HİSSE GERİ ALIMI VE TEMETTÜ

    Hisse geri alımı ve temettü politikasıyla ilgili Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, “Dünya klasmanındaki şirketlerin elinde hangi araçlar varsa, firmayı efektif yönetme adına, bizim de elimizde aynı araçların olması gerekiyor. Dolayısıyla hisse geri alımı da bu araçlardan bir tanesidir. Bu iznin genel kurul tarafından verilmesi de süreçler açısından doğru olanı. Bu hakla beraber hisselerimizi alıp tutmak, trade etmek ya da aldığımız hisselerle birlikte uzun vadeli teşvik programlarını desteklemek gibi lider şirketlerin uyguladığı metodları uygulama şansına ulaşacağımızı düşünüyorum. Temettü politikamızda bir değişiklik yok. Temettüye ilişki genel kurulumuzda öneride bulunacağız. Genel kurulumuzun da vereceği kararı mart ayı sonunda göreceğiz.”