Etiket: Terzioğlu:

  • Terzioğlu: “MIT ile sektörümüze yeni liderler yetiştiriyoruz”

    Geleceğin inovatif Turkcell liderlerini yetiştirme hedefiyle GNÇYTNK eğitim programını hayata geçiren Turkcell, dünyanın inovasyon ve teknoloji alanında önde gelen üniversitelerinden Massacusetts Institute of Technology (MIT) ile işbirliğine imza attı.

    Turkcell’den yapılan açıklamaya göre Turkcell’in Kurumsal Üniversitesi Turkcell Akademi, eğitim alanında dünyaya öncülük etmeye devam ediyor. Geleceğin inovatif Turkcell liderlerini yetiştirme hedefiyle GNÇYTNK eğitim programını hayata geçiren Turkcell, dünyanın inovasyon ve teknoloji alanında önde gelen üniversitelerinden Massacusetts Institute of Technology (MIT) ile yeni bir işbirliğine imza attı. Daha önce eğitim alanında ortak çalışmalar yürüttüğü MIT ile bu kez MIT-Turkcell Innovation & Leadership Bootcamp (Şirket için Liderlik ve İnovasyon Gelişim Modeli) adı verilen program hazırlandı. Turkcell’in yeni ve genç liderler yetiştirmeyi planladığı program kapsamında GNÇYTNK’ler bir hafta boyunca MIT içerik ve uygulamalarının birlikte harmanlandığı özel ve yoğun bir eğitimden geçti.

    Seçilen proje ekibi MIT’nin Boston kampüsüne gidecek

    Turkcell, Bootcamp’le birlikte geleceğin liderlerini, MIT’nin belirlediği kriterlere göre, liderlik yolculuğunun olmazsa olmazı yetkinliklerle yetiştirmeyi planlıyor. Eğitimin ilk bölümüne Turkcell’e katılan 160 GNÇYTNK dahil edildi. Gençler, global yeni teknolojileri ve global ürün/servis yaşam döngülerini öğrenirken, iş planı oluşturma, sunum becerilerinin geliştirilmesi gibi eğitimleri de aldı. Sonrasında MIT’nin dünyaca ünlü “New Venture-Yeni Oluşum” programına katılan genç yetenekler, bir ürün ya da servisin fikir aşamasından hayata geçme aşamasına kadar olan sürece liderlik etmeyi ve nasıl bir bilgi birikimine sahip olmaları gerektiğini öğrendi. Bir haftalık yoğun programın ardından, Turkcell- MIT Liderlik ve İnovasyon Bootcamp’in şampiyonu olan ‘’Nesnelerin İnterneti, yüz tanıma sistemleri ve Örüntülü Arama’’ konularında çalışma yapan proje ekipleri, MIT’nin Boston kampüsünde dünyaca ünlü profesörler, mentorlar ile projelerini geliştirmeye devam edecek.

    “MIT ile şirketimize ve sektörümüze yeni liderler yetiştiriyoruz”

    Açıklamada ifadeleri yer alan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, dünyada bir ilki gerçekleştirdikleri MIT-Turkcell Innovation & Leadership Bootcamp konusunda şu değerlendirmeyi yaptı: “Biz Turkcell’de şuna inanıyoruz. İnsan varsa, imkan da vardır. İhtiyacı olan insanlar varsa, onların hayatını kolaylaştıracak, onlar için değer yaratacak insanlar da vardır, imkanlar da. Bu vizyonla Türkiye’de ve dünyada birçok insanın yaşamına değer katmak için teknolojiyi fırsata çeviriyoruz. Bu fırsatların başında da eğitim geliyor. Türkiye’de eğitimde teknolojiyi kullanarak öncü olduğumuz birçok uygulamayı hayata geçirdik. Bu sürede dünyanın önde gelen üniversitelerinden biri olan MIT ile eğitim konusunda pek çok başarılı işbirliği yaptık. İnovasyona inanan, çalışmalarımızı bu temel üzerine kurgulayan ve dünyada öncü adımlar atan bir şirket olarak yine dünyada bir ilki gerçekleştirmenin heyecanını yaşıyoruz. MIT dünyada ilk kez bir şirket için, bir şirkete özel eğitim ve gelişim programı hazırladı. MIT-Turkcell Innovation & Leadership Bootcamp adını verdiğimiz bu programla Turkcell olarak geleceğin inovatif, özgür ve özgüvenli Turkcell liderlerini yetiştirmeyi planlıyoruz. MIT Bootcamp ile GNÇYTNK’ler, şirket İçi inovasyonun temeli olan yetkinlikleri kazanırken liderlik becerilerini de geliştirecekler. En çok çalışılmak istenen şirketlerinden biri olarak yeni mezun istihdamında fark yaratacak, şirketimize ve sektöre çok daha donanımlı iş gücü yetiştirmeyi amaçlıyoruz. GNÇYTNK’lerimiz bir hafta boyunca sabahın erken saatlerinden gece yarısına kadar zorlu bir sürece girdiler. Fakat kazançlarıyla kıyasladığımızda, bu fedakarlığın katbekat üzerinde tecrübe ve donanıma sahip olacaklarını söyleyebilirim. Yetiştirdiğimiz ve önünü açtığımız bu donanımlı gençler, dünyaya açılan bir şirket olarak global pazarda bizi daha da güçlendirirken, Turkcell’i ve Türkiye’yi en iyi şekilde temsil edecekler.Biz degenç yetenekleri bu yıl da desteklemeye ve onlara özel gelişim yatırımları yapmaya devam edeceğiz”.

    MIT Dijital Öğrenme Platformu Direktörü Prof. Dr. Sanjay Sarma,her yaşta öğrenmenin motivasyon, merak, bilgi edinme, entegrasyon, yaratıcılık gibi birçok farklı modülün bir araya gelerek kazandırıldığına ve MIT’de herkesin bu inancı benimsediğine dikkat çekerek; “MIT’de öğrenme modelimiz, derinlemesine, farklı disiplinlerde araştırma içeren ve sürekli yeni teknolojilerle geleceğin eğitim dinamiklerini araştırmaya odaklanıyor. Teknolojide öncü şirket Turkcell’in, aynı zamanda inovasyona ve eğitime de ne kadar odaklı olduğunu biz çok iyi biliyoruz. Eğitim alanındaki bu dostluğumuza önem veriyor ve onlar için yeni çözümler sunmaya devam ediyoruz. Bootcamp bizim yeni dönem eğitim stratejimizin en yeni, en kritik inisiyatiflerinden biri olma özelliğine sahip ve MIT’nin bir sömestre yayılmış programının bir haftaya indirgenmiş hali. 21. yüzyılda dünyaya en iyi hizmeti verecek bilim ve teknoloji alanlarında okumak isteyen üstün başarılı öğrencileri yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Bu misyonun devam edebilmesinin en önemli kriteri de eğitim alanında global düşünerek sürekli yenilikçi olmaktan geçiyor. Bootcamp’i, ilk kez Turkcell’e özel hayata geçiriyoruz. Turkcell, eğitim alanında yaptığı yatırımlarla tüm Türkiye’de fırsat eşitliğini yaratan, inovasyona inanan, dünyada fark yaratan yenilikçi işlere imza atan bir şirket. Bu sebeple daha uzun yıllara yayılan işbirlikleri yapacağımıza inanıyoruz” dedi.

    Bootcamp katılımcıları milyar dolarlık yatırım aldı

    Bootcamp’te genç yetenekler, problemlere müşterinin gözüyle bakmayı öğrenerek onların hayatında fayda sağlayacak çözümleri fark yaratan bir eğitim metodolojisiyle öğreniyorlar. MIT Bootcamp takımı, dünyayı etkileyen yeni teknolojilerden finansa, fikir haklanın yönetimine, stratejik pazarlama ve marka yönetimi konularında eğitim veriyor. Genç yetenekler eğitimlerini ’Takım Çalışması’, ’Birlikte başarma’, ’Takım Yönetme’, ’Sürekli mentorluk’ ve ’Yaparak Öğrenme’ başlıkları altında dünyada fark yaratan MIT hocalarından ve mentorlardan alıyorlar.

    MIT’nin Innovation programında bir hafta yoğun eğitim ve uygulama süreçlerinden geçen birçok katılımcı şimdiye kadar global ölçekli yatırım alarak büyük başarılara imza attılar. Turkcell Bootcamp kurgusunda mentorluk yapan Luciano da Silveira Araujo 2014’de katıldığı Bootcamp sonrasında drone teknolojisini havacılıkla birleştirerek tarım alanında önemli başarılara imza attı ve milyon dolarlık yatırım alarak şirketini büyüttü.Ayrıca yine 2016 katılımcılarından Angela Scott, BioPharma şirketiyle gerçekleştirdiği başarıyla 7,5 milyon dolar yatırım aldı. Hyungsoo Kim ise görme engelli sporcular için tasarladığı Eone saat ile milyon dolarlık satışa ulaşıp 2014 tasarım ödülü aldı.

  • Terzioğlu: “Suriyeliler yeni hayatlarına Turkcell’le uyum sağlıyor”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Davos’ta Suriyeli mültecilerin eğitim ve iletişim alanlarındaki problemlerine çare olarak Turkcell’in geliştirdiği çözümleri, dünya liderlerine anlattı.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Dünya Ekonomi Forumu’na konuşmacı olarak katıldı. ’Duyarlı ve Sorumlu Liderlik’ temasının işlendiği zirvede Terzioğlu, ülkemiz sınırları içerisine yaşayan Suriyeli mültecilerin herkesle eşit şartlara sahip olmasını sağlamak amacıyla Turkcell’in geliştirdiği projeleri anlattı. Konuşmasında, Turkcell’in ilk etapta mobil uygulama olarak hayata geçirdiği ve daha sonra AFAD, Prodea Systems ve Naiim işbirliğiyle geliştirerek Kahramanmaraş Geçici Barınma Merkezi’ne entegre edilen Merhaba Umut eğitim projesinin önemine dikkat çekti. Merhaba Umut mobil uygulaması Türkiye’de yaşayan Suriyeli mültecilerin Türkçe öğrenme, iletişim kurma ve bilgi edinme gibi en temel ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Önümüzdeki günlerde faaliyete geçecek Merhaba Umut eğitim projesi ile de Kahramanmaraş’taki merkezde çocuk, genç ve yetişkinlere özel eğitim, sağlık, günlük yaşam içerikleri ve Türkçe öğrenme imkanı sunulacak.

    “İletişim teknolojileri ile doğru çözümler mümkün”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu konuşmasında, “Dünyada en fazla sayıda mülteciye ev sahipliği yapan ülke olan Türkiye’de yaklaşık 3 milyon Suriyeli yaşıyor. Turkcell olarak, 1.2 milyonundan fazlasına hizmet verdiğimiz bu müşterilerimizin ihtiyaçlarını araştırdığımızda parasal yardım, yiyecek ve barınaktan sonra gelen en büyük ihtiyaç taleplerinin eğitim olduğunu görüyoruz. Bununla birlikte dil problemi hem çocuk hem de yetişkinler için her alanda olduğu gibi eğitimde de problem. Özellikle bu alanda devletimizin yoğun çalışmalarının yanı sıra halen çözüm ihtiyacı devam ediyor. İletişim teknolojileri işte bu zorluklara karşı önemli çözümler yaratma potansiyeline sahip.

    Bu bakış açısıyla, 20 Eylül’de Turkcell Akademi’nin geliştirdiği, özellikleri arasında Türkçe-Arapça temel dil eğitimi ile anında sesli çeviri imkanı da bulunan mobil uygulamamız “Merhaba Umut”u lanse ettik. Bugün de çalışmalarımızın bir sonraki aşaması olarak, Kahramanmaraş’ta bulunan Suriyelilerin yaşadığı Geçici Barınma Merkezi’nde yaşayan herkese hitap edecek bir eğitim merkezi oluşturma amacıyla mobil uygulamamız Merhaba Umut’u yeni bir boyuta taşıyoruz. Geliştirdiğimiz Merhaba Umut eğitim projemiz ile Barınma Merkezi’nde yaşayan Suriyelilerin eğitimine ve Türkçe öğrenebilmelerine destek olabilmeyi umuyoruz“ dedi.

    “Doğru yaklaşımlar ile daha büyük etki yaratmak mümkün”

    Davos’taki konuşmasında, kullanıcıları doğru çözümlerle buluşturmanın, başarıyı da beraberinde getirdiğinin altını çizen Terzioğlu, ’Merhaba Umut’ projesinin özel sektör temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve kamu kurumlarının bir araya gelerek yaratabileceği güç birliği anlamında değerli bir örnek teşkil ettiğini vurguladı. Özel sektörün, “yardım etmek” bakış açısının ötesine geçip sosyal sorunlara çözüm için çare üretmek yaklaşımını benimseyerek, bu gibi konularda daha büyük bir etki yaratılabileceğine dikkat çekti.

    Merhaba Umut Kahramanmaraş’ta

    Aralık 2016’da faaliyete geçen Kahramanmaraş Geçici Barınma Merkezi’nde, önümüzdeki günlerde hayata geçireceği Merhaba Umut eğitim projesi ile yer alan Turkcell, çocuk ve gençlere özel Arapça K-12 eğitimleri, yetişkinler için haber, sağlık ve günlük yaşama dair içerikler ile Türkçe öğrenme olanağı sağlıyor.

  • Terzioğlu, Dünya GSM Birliği Yönetim Kurulu’na seçildi

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu Dünya GSM Birliği Yönetim Kurulu’na seçildi

    Mobil iletişim sektörünün rotasına yön veren ve 800’ün üzerinde GSM şirketinin üyesi olduğu Dünya GSM Birliği (GSMA), 26 yönetim kurulu üyesini belirledi. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 2 yıllık yeni dönemde GSMA’in Yönetim Kurulu’nda görev yapacak. GSMA’in yeni Yönetim Kurulu 1 Ocak itibariyle göreve başlayacak ve 2 yıl süreyle sektöre yön verecek.

    Türkiye’nin dünyada mobil iletişim konusunda en ilginç hikayeye sahip ülkelerden biri olduğunu vurgulayan Terzioğlu, Turkcell’in 4.5G’de üstlendiği teknolojik liderlik, servis odaklı büyüme modeli ve bölgedeki gücüyle GSMA’e katkıda bulunmaya devam edeceğini belirtti.

    “Türkiye’yi Avrupa’da daha da güçlü hale getireceğiz”

    Terzioğlu konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Türkiye’nin pek çok batılı kurum tarafından yalnızlaştırıldığı bu dönemde GSMA gibi önemli bir kurumda yer almanın ayrı bir değeri var. Türkiye’nin geleceğine yön vereceğine inandığımız bu dönemde, mobil iletişim sektörünün gelişmesi için bizlerle aynı özveri içerisinde çalışan ve destek veren Türk Telekom’a ayrıca teşekkür ediyorum. Bu gibi değerli işbirlikleri ile ülkemizi uluslararası platformlarda daha da üst yerlere taşıyacağımıza inanıyoruz. Böyle bir süreçte bu güçlü organizasyonda yer almaktan ülkemiz ve şirketim adına gurur duyuyorum”.

    Öte yandan Terzioğlu sektörün en itibarlı yayınlarından Global Telecoms Business dergisi tarafından telekomünikasyon dünyasının en güçlü isimlerinden biri olarak seçildi. 2016 yılının en güçlü 100 teknoloji insanı listesinde (GTB Power100 2016) Türkiye’den Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu yer aldı. Derginin bölgelere göre yaptığı değerlendirmede de Terzioğlu, Avrupa’nın en etkili 10 isminden biri oldu. Avrupa kategorisindeki en güçlü 10 isim arasında Kaan Terzioğlu ile birlikte Vodafone Grup CEO’su Vittorio Colao, Telefónica CEO’su Cesar Alierta, Deutsche Telekom CEO’su, Timotheus Höttges gibi Telekom sektörünün en güçlü  yöneticileri de bulunuyor.

  • Terzioğlu: “Hedef 100 milyon BiP’li”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, BİP’in her geçen gün indirilme sayısının arttığını söyleyerek hedeflerinin 100 milyon BİP kullanıcısına ulaşmak olduğunu belirtti.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’den çıkan ve tamamen yerli kaynaklarla geliştiren BiP ile ilgili açıklamalarda bulundu. BİP’in her geçen gün daha fazla kişi tarafından tercih edildiğini altını çizen Terzioğlu, hedeflerinin 100 milyon BİP kullanıcısına ulaşmak olduğunu vurguladı. BiP’in 10 milyon kullanıcı sayısını aşmasının tesadüf olmadığını belirten Kaan Terzioğlu “Bundan yaklaşık 1,5 yıl önce küresel marka yaratma vizyonundan hareketle geliştirdiğimiz BiP ile çıktığımız yolda bugün 10 milyon indirilme sayısını aştık. BiP’in yurt dışından indirilme sayısının 1 milyonu aşmış olması ise BiP’in şimdiden küresel bir marka olma yolunda önemli bir eşiği aştığını kanıtlıyor. Bu başarının arkasında büyük bir ekip çalışması ve inovasyon var. Biz yüksek kalitede sesli görüntülü arama özelliği de sunan BiP’e çok güveniyoruz. Şimdiki hedefimiz tüm dünyada 100 milyondan fazla kişinin BiP üzerinden haberleşmesi” dedi.

    Terzioğlu, Turkcell’in güçlü altyapısı sayesinde yüksek kalitede sesli ve görüntülü arama özelliği sunan BiP’i kullananların yüzde 40’ını diğer operatör abonelerinin oluşturduğunu dile getirerek “BiP’i yükleyen Turkcell’liler ilk ay geçerli olan 1GB mobil internetin sahibi olurken, yurtdışına çıkan Turkcell’liler ise 56 ülkede geçerli 100 MB’lık internet paketi ile BiP üzerinden yaklaşık 250 dakika sesli görüşme yapabiliyor.Küresel marka olma yolunda emin adımlarla ilerleyen BiP, anlık mesajlaşma ve görüntülü konuşma özelliklerinin yanı sıra insanların bir araya geldiği toplulukları barındıran bir platform olmayı da başardı. BiP’te yer alan ‘Keşfet” kategorisi altında televizyonlardan bankalara, spordan eğlenceye, oyundan ulaşım seçeneklerine kadar birçok içerik ve servis ile karşılaşılıyor. 4.5G ile mobil internetin hızlı ve kesintisiz olmasının da etkisiyle yüzbinlerce kişi aradığı her şeye BiP’in Keşfet bölümünden ulaşıyor. 2 milyon 100 binden fazla kişinin takip ettiği ‘Keşfet’ sayfaları arasında en popüler kanal ise Survivor Türkiye kanalı. 300 binden fazla takipçisi olan Survivor Türkiye’yi 285 bin kişi ile ‘O Ses Türkiye’ kanalı takip etti. ‘Yetenek Sizsiniz Türkiye’ hesabının takip edenlerin sayısı ise 135 binin üzerine çıktı. Kullanıcılar sadece eğlence değil, sorunlarının çözümü için de ‘Keşfet” bölümünü kullanıyor. BiP üzerinden 90 bin kişi çeviri hizmeti alırken, 100 binden fazla kişi de Goller Cepte 1905 ve Goller Cepte 1907 hesaplarını takip ederek takımları hakkındaki bilgilere anında ulaşıyor. 120 binden fazla müzik tutkunu da BiP Number One hesabını takip ederek istek şarkılarda bulunuyor veya son çıkan klipleri izliyor” şeklinde konuştu.

    “Her yöne arama özelliği”

    Terzioğlu açıklamalarını şu şekilde sonlandırdı: “BiP, sesli ve görüntülü görüşme, caps oluşturma ve kaybolan mesaj gibi farklı özellikleriyle öne çıkarken, BiP kullanıcılarının BiP uygulaması yüklü olmayanları arayabilmelerini sağlayan “her yöne arama” yeteneği ise bir ilk olma özelliğine sahip. Bu sayede BiP kullanıcıları, karşı tarafta BiP yüklü olmasa bile aramalarını uygulama üzerinden başlatabiliyorlar. Üstelik bu şekilde hem mobil hem de sabit numaralara doğru arama yapılabiliyor”.

  • Terzioğlu: “Mobil data kullanımı cepte gezen televizyonlarla artacak”

    Kristal Elma Festivali’nde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Önümüzdeki 6 ayda bunu 40-45 dakikaya çıkarmayı hedefliyoruz. Turkcell TV+’taki 3 yıllık hedefimize 1 yılda ulaştık. Mobil data kullanımı önümüzdeki dönemde cepte gezen televizyonlarla daha da artacak” dedi.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Reklamcılar Derneği tarafından gerçekleştirilen Kristal Elma Festivali’ne katıldı. Burada konuşma yapan Terzioğlu, Türkiye’nin yaşanan bütün olaylara rağmen üretmeye ve tüketmeye devam etmesinin çok önemli olduğunu söyledi. Terzioğlu, hem reklam veren hem reklam alan hem de reklam gösteren olarak reklamcılık sektörü ile nabızlarının beraber attığını belirterek, “Türkiye’nin bütün yaşadığı olaylara rağmen çalışmaya, üretmeye ve tüketmeye devam etmesi çok önemli. Bugün de burada tüm sektörlerin bir araya gelerek bunu taçlandırdığını düşünüyoruz” dedi.

    Ülke nüfusunun yüzde 83’ünü 4.5G teknolojisi ile kapsadıklarını ifade eden Terzioğlu, “3G’de bu noktaya ulaşmamız 6 yıl almıştı. Tüketicinin bu hızla bu teknolojiye adapte olmasından çok memnunuz. Yatırımlarımızı hızlandırarak devam ediyoruz” diye konuştu.

    Dünyada en hızlı internetin İstanbul ve Ankara’da olduğunu vurgulayan Terzioğlu, “İkisi de Turkcell şebekesi. Bu durum bizi çok gururlandırıyor. Mobil internet hızında dünya çapında ilk 2’de olmak gurur duyulması gereken bir konu. Bu yatırımın ne kadar doğru yapıldığının bir göstergesi. Şu anda bir mobil internet kullanıcısı cep telefonu aracılığıyla evinden daha hızlı internet kullanabiliyor. Bu yüzden de 4.5G’ye rağbet arttı. Televizyondan müziğe kadar mobilite hayatımızın bir gerçeği oldu” şeklinde konuştu.

    “Gezen televizyonlar olacak”

    Cepten televizyon izleme oranının günlük 7 dakikadan 25 dakikaya yükseldiğini, bunu 6 ayda 40-45 dakikaya çıkarmak istediklerini, ileride buna yönelik yeni hedefleri olacağını belirten Terzioğlu, “Tüketicilerin hayatında mobil alanda, sadece cep telefonun değil, tabletlerin de olacağını söyledi. Terzioğlu, “Artık gezen televizyonlar olacak, TV izleme oranı artacak. Bizi liderliğe taşıyacak itici güçler servisler ve data gelirlerindeki yıllık %25 büyüme. Turkcell TV+ Premier Lig resmi mobil yayıncısı oldu, devamı gelecek.  Turkcell TV+ müşteri sayısında 3 yıllık hedefe 1 yılda ulaştık. Turkcell Müzik’te yıllık 200 milyon olan dinleme sayısı 2018 sonunda hedef 800 milyona yükseltmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.