Etiket: Terzioğlu:

  • Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, San Francisco’da yeni dünyayı anlattı

    Dünya Ekonomik Forumu tarafından San Francisco’da Endüstri 4.0 için açılan merkezin ilk zirvesinde, açılış konuşmalarından birini Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu gerçekleştirdi. Konuşmasında Endüstri 4.0’ın dünyada yeni bir çağın başlangıcı olacağını anlatan Terzioğlu, “Sanayi Devrimi’nden itibaren gelişmeler hep insansız teknolojiler üzerine oldu. Endüstri 4.0’ın odağında ise insan unsuru olacak” dedi.

    Dünyada güç dengelerini değiştirmesi ve yeni bir dönemin başlangıcı olması beklenen Endüstri 4.0’ın (Dördüncü Sanayi Devrimi) tartışıldığı zirveye Turkcell katıldı. Dünya Ekonomik Forumu tarafından San Francisco’da kurulan ’Sanayi 4.0 Merkezi’ ilk zirvesini gerçekleştirdi. Turkcell’in de destekçileri arasında yer aldığı merkezdeki zirvenin açılış panelinde konuşmasını yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Dördüncü Sanayi Devriminin dünyanın geleceğini değiştireceğini ifade ederek, “İlk Sanayi Devriminden itibaren bugüne dek teknoloji alanında gerçekleşen sıçramaları düşündüğümüzde, genellikle insansız arabalar, insansız araçlar, insan emeğine olan ihtiyacı en aza indiren fabrika makineleri, insanlar olmadan çalışan akıllı evler gibi ’insansız teknolojiler’den söz ediyoruz. Bundan sonra yapmamız gereken ise bütün bunların içindeki ’insan unsuru’nun farkına varılmasıdır” dedi.

    Kaan Terzioğlu, katılımcıları arasında San Francisco Belediye Başkanı Edwin M. Lee, teknoloji şirketlerinin yöneticileri, akademisyenler, araştırmacılar, uluslararası örgütlerin (UNHCR, UNOCHA) inovasyon departmanlarının yöneticileri ve start-upların temsilcilerinin yer aldığı zirvedeki konuşmasında, liderliğe ulaşmak ve onu korumak için çağı ve çağın şartlarını iyi anlamak ve geleceği ona göre planlamak gerektiğini anlattı.

    Turkcell olarak Endüstri 4.0 Devriminin önemini çok iyi bildiklerini ve buna göre kendilerini konumladıklarını ifade eden Terzioğlu, “Geliştirdiğimiz teknolojiyle insan hayatını kolaylaştırmalı; eğitim, iş, sağlık ve diğer tüm alanlarda insan kapasitesini artırmaya çalışmalıyız. Bu vizyonla hareket edersek Endüstri 4.0’ın gerçek değerini tüm topluma gösterebilir, geleceğe uzanabiliriz. Dünyanın geleceği için büyük öneme sahip bu gelişmede öncü bir rol üstlenen mobil iletişim endüstrisinin bir parçası olmaktan dolayı kendimi ayrıcalıklı hissediyorum. Bu konuları dünyanın önde gelen küresel paydaşlarıyla tartışmamız için iyi bir platform olacak WEF Endüstri 4.0 Merkezinin ortakları arasında yer almaktan da gurur duyuyoruz” diye konuştu.

    Merkezde kritik çalışmalar yapılacak

    Endüstri 4.0, teknolojideki mevcut evrimlerin hayatlarımızı daha önceden deneyimlemediğimiz alanlarda dönüştürdüğü, bilişim ve endüstrinin bir araya getirildiği bir süreç. Merkez, Dördüncü Sanayi Devriminin küresel alandaki çalışmalarının toplumlara bilimsel, teknolojik alanlarda sağlayacağı faydaların gelişimini sağlamak için kuruldu. Silikon Vadisinin de içerisinde olduğu teknoloji merkezi, San Francisco’da, aktif olacak ve uluslararası seviyede, küresel ekonomiyi etkileyecek bilim ve teknoloji gibi kritik konulardaki çalışmalara imza atacak, özel sektör-toplum birlikteliğinin hayata geçirildiği tek merkez olma özelliği taşıyor. Merkez Big Data ve nesnelerin interneti gibi alanlardaki yeni teknolojiler, konseptler, bilimsel gelişmeler ve yapay zeka, robotik, insansız araçlar, 3D yazıcılar gibi teknolojilerin oluşturacağı yeni iş modellerine odaklanacak.

  • Terzioğlu, Mobil Dünya Kongresi’nde geleceğin teknolojilerini anlatacak

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu 27 Şubat Pazartesi günü ‘İnovasyon için Mobil Teknolojiler’ konulu panelde bakanlara, hükümet yetkililerine ve düzenleyici kurumların temsilcilerine geleceğin teknolojilerini anlatacak

    Mobil dünyanın en önemli buluşması olan Barselona’daki GSMA Mobil Dünya Kongresi 27 Şubat’ta başlıyor. 2 Mart’a kadar devam edecek olan kongrenin tamamında aktif katılım gösteren Turkcell, Türkiye’den dünyaya açılan teknolojileri bu önemli organizasyonda dünyayla paylaşacak. Bu kapsamda Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu 27 Şubat Pazartesi günü “İnovasyon için Mobil Teknolojiler” konulu panelde bakanlara, hükümet yetkililerine ve düzenleyici kurumların temsilcilerine geleceğin teknolojilerini anlatacak.

    Turkcell’den yapılan açıklamaya göre, Terzioğlu, Turkcell’in Merhaba Umut, Hayal Ortağım, WeWALK gibi ürünleri başta olmak üzere teknolojinin doğru kullanıldığında insani durumlarda ne kadar faydalı olduğunun üzerinde duracak. Özellikle ihtiyaç sahibi grupları hayata bağlamak ve verimliliklerini arttırmak için geliştirilen teknolojilerin yanı sıra, gelecekte 5G ile hayatımıza girecek, suni zeka, sanal gerçeklik, güçlendirilmiş gerçeklik gibi teknoloji dünyasını yakından ilgilendiren inovatif gelişmeleri yetkililerle paylaşacak.

    Turkcell, Glomo Awards’ta 5 dalda aday

    Turkcell, ilk günden itibaren de GSMA Mobil Dünya Kongresi kapsamında organize edilen Glomo Awards’tan finale kaldığı beş dalda ödül bekliyor. Turkcell Akademi Kurumsal LMS ile “Bütünleşik Yaşam Ödülleri” kategorisinde “Eğitim ve Öğrenim Alanında En İyi Mobil Yenilik” ödülüne aday. Kurumsal LMS şirketlere hizmet vermek üzere tasarlandı. Bu kapsamda firma çalışanlarıyla ilgili gelişim ihtiyaçlarını tek platform üstünden yapabiliyor.

    Turkcell tarafından tamamen yerli kaynaklarla geliştirilen ve çok kısa bir sürede bir anlık mesajlaşma uygulamasından bir içerik platformuna dönüşen BiP de “En İyi Bütünleşik Yaşam Mobil Uygulaması” kategorisinde finale kalan adaylar arasında. “En Yenilikçi Mobil Uygulama” dalında ise Turkcell, kendi geliştirdiği ve aramaların tek ekran üzerinden yönetilmesini sağlayan Upcall uygulamasıyla aday. Suriyeli mültecilerin adaptasyon ve entegrasyonuna destek olmak amacıyla geliştirilen Merhaba Umut mobil uygulamasıyla “Ekonomik ve Sosyal Gelişim” kategorisinde “Olağanüstü Durumlar veya İnsani Yardım Amaçlı Geliştirilmiş En İyi Mobil Uygulama” ödülünde finalde yarışıyor. Geliştirilmesine Turkcell, Vestel ve YGA’nın ortak katkıda bulunduğu akıllı baston WeWALK ise “En İyi Giyilebilir Mobil Teknoloji” dalında güçlü finalistler arasında. Görme engellilerin göğüs ve baş hizasında önüne çıkabilecek tabela, direk, ağaç dalı gibi engelleri algılayarak uyarıda bulunan en teknolojik baston WeWALK, aynı zamanda Turkcell’in sosyal hayata daha aktif ve bağımsız katılmalarını sağlayan Hayal Ortağım mobil uygulamasına da dahil edildi.

  • Terzioğlu, Turkcell’in 4’üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in 2016 yılı 4’üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Terzioğlu, Turkcell Türkiye’nin bu dönemde yüzde 19,3 büyüdüğünü açıkladı.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in 2016 yılı 4’üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Terzioğlu, Türkiye’nin yaşadığı zor yıllardan biri olarak tarihe geçen 2016 yılında, ülkeye güvenerek yatırımlara ara vermeden devam ettiklerini belirterek “Bu güveninin karşılığını son 10 yılın gelir ve FAVÖK rekorlarını kırarak aldı. 2016 yılının son çeyreğinde Turkcell Türkiye ve Turkcell Grubu hem gelir hem de FAVÖK’te, 2007’den bu yana tüm zamanların en yüksek büyüme oranını yakaladı” dedi. Grup gelirlerinin yüzde 88’ini oluşturan Turkcell Türkiye’nin, son çeyrekte yüzde 19,3 büyüyerek 3 milyar 576 milyon TL gelir elde ederken, yüzde 28,3 artışla 1 milyar 227 milyon TL FAVÖK’e ulaştığını açıklayan Terzioğlu şunları kaydetti: “Turkcell Grubu ise aynı dönemde yüzde 21,3 büyüme ile 4 milyar TL ciro elde ederken, yüzde 29,6 artışla 1,4 milyar TL FAVÖK ve yüzde 33,9 FAVÖK marjı kaydetti. 2016 yılının tümünde ise Turkcell’in Grup bazında gelir büyümesi yüzde 11,9 ile 14 milyar TL’yi aşarken, FAVÖK yüzde 11,6 büyüyerek 4,6 milyar TL ve FAVÖK marjı yüzde 32,3 olarak gerçekleşti. Turkcell Grup’un 2016 yılında proforma net karı ise yüzde 7,4 artarak 2,5 milyar TL oldu”.

    “Ülkemize güvendik ve yatırımın lideri olduk”

    Turkcell’in 2016 yılı finansal ve operasyonel sonuçlarını ve 2017 hedeflerini düzenlenen basın toplantısıyla açıklayan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “2016 yılında yaşanan makroekonomik ve jeopolitik zorluklara rağmen hem operasyonel hem finansal açıdan yılsonu hedeflerimize rekorlara imza atarak ulaştık. Ülkemize ve ekonomimize güvenerek yaptığımız yatırımlar faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda başarılı sonuçlar elde etmemizi sağladı. Geçen yılbaşında gelirimizin yüzde 20’sini yatırıma yönlendireceğimizi açıklamıştık. Ülkemize olan güvenimizin göstergesi olarak yatırım hedefimizi yıl içinde yukarı revize ettik. Bu revizyon ve özellikle 4.5G yatırımlarımızla birlikte Turkcell Grubu olarak yaklaşık 3.5 milyar lira yatırım yaptık. Ülkemize olan güvenimizin karşılığını son çeyrekte rekorlara imza atıp yıl bazında ise çift haneli büyüyerek aldık.” dedi.

    “4.5G abone sayısı 23 milyona ulaştı”

    Mobil iletişim deneyimini yeniden tanımlayan 4.5G’ye hem yatırım hem de hız lideri olarak güçlü bir başlangıç yaptıklarına dikkat çeken Terzioğlu, “Nisan ayı başında hayata geçen 4.5G’de yaptığımız yatırımlarla Türkiye’nin 81 ilinde yaklaşık yüzde 82,5 nüfus kapsamasına ulaştık. Aralık ayı itibarıyla 4.5G kullanıcılarının aylık ortalama data tüketimi 5GB seviyesine ulaştı. 4.5G abone sayımız ise 23 milyona ulaştı. Müşterilerimiz de Turkcell’in 4.5G’deki farkını tercih etmeye başladı. Bu sayede 2007’den bu yana mobil tarafta müşteri bağlılığımız en yüksek seviyelerine ulaştı ve son çeyrekte 2013’ten bu yana en yüksek seviye olan 291 bin net abone kazanımı gerçekleşti. Sabit tarafta ise çeyreksel bazda 147 bin abone ile tüm zamanların en yüksek kazanımını elde ederken fiber abonede 1 milyonu aştık. Dijital servislerimize yoğun ilgi bu çeyrekte de artarak devam etti. TV abonelerimizin sayısı 1 milyonu aşarken BiP, Turkcell TV+, Lifebox, Goller Cepte, fizy, Hesabım, Dergilik ve Turkcell Akademi uygulamalarını indiren müşteri sayımız son bir yılda 21,4 milyondan 44,2 milyona yükseldi. 2016 yılında dijital servislerimizi diğer operatör müşterilerine de açarak bu konudaki vizyonumuzu bir kez daha ortaya koyduk” diye konuştu.

    “Data yüzde 74, dijital servisler yüzde 200 büyüdü”

    Teknoloji odaklı altyapı sağlayıcısından hizmet odaklı deneyim sağlayıcısına dönüştüklerini de sözlerine ekleyen Terzioğlu şunları söyledi: “Mobil ve sabitteki gücümüzle müşterilerimize sektörde örneği olmayan yakınsamış bir deneyim sunuyoruz. Bunun neticesinde de mobil tarafta ses, data ve dijital servislerimizden her üçünü kullanan müşteri oranımız geçen yıla göre 25 puan artarak yüzde 42’ye ulaşırken, sabit tarafta TV’li servis kullanan müşteri oranımız 10 puanlık artışla yüzde 36 oldu. Faturalı müşteri sayımız geçen yıla göre 797 bin arttı ve müşteri bazımızın yüzde 52,5’ine ulaştı. Fiber müşteri sayımız yıllık bazda 144 bin artışla 1 milyonu aşarken, toplam sabit müşteri sayımız 342 bin artış ile 1,9 milyona ulaştı. 2016 yılının son çeyreğinde artan data kullanıcısı, yüzde 64 seviyesine ulaşan akıllı telefon penetrasyonu, müşterilerimizi yüksek faydalar sunan paketlere geçirme stratejimiz ve güçlü talep neticesinde data gelirlerimiz yıllık bazda yüzde 74, dijital servis gelirlerimiz ise yüzde 200 büyüdü”.

    “2017’de de çift haneli büyümeye devam”

    Önümüzdeki dönemde müşterilerini iletişimin en gelişmiş haliyle buluşturmaya ve dijital servislerle hayatlarını zenginleştirip kolaylaştırmaya devam edeceklerini kaydeden Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “2017’de, Grup gelirlerimizin yüzde 13-15 büyümesini, konsolide FAVÖK marjının yüzde 32-34, operasyonel yatırım harcamalarının satışlara oranının ise yüzde 20 civarında gerçekleşmesini hedefliyoruz. Orta vadeli 2017 – 2019 döneminde ise Grup gelirlerimizin yüzde 12-14 büyümesini, FAVÖK marjının yüzde 33-35 olarak gerçekleşmesini, operasyonel yatırım harcamalarının satışlara oranının ise 2019 yılı itibarıyla yüzde 16 seviyesine düşmesini bekliyoruz. Başta yatırımcılarımız, çalışanlarımız ve Yönetim Kurulumuz olmak üzere Turkcell’in hedeflediği performansın sergilenmesine destek olan tüm paydaşlarımıza bu vesileyle bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum”.

    Hissedarlara daha fazla değer yaratma odağı doğrultusunda hareket etmek için 2016 yılında operasyonlardaki gelişmeler de dahil olmak üzere bilanço ve riskleri de aktif bir şekilde yönettiklerini sözlerine ekleyen Genel Müdür Terzioğlu, “Yabancı para pozisyonumuzu 2015 yıl sonundaki 2 milyar ABD Doları seviyesinden 2016 yıl sonu itibarıyla 125 milyon ABD Dolarına düşürerek kur riskini de kontrol altında tutmayı başardık. Öte yandan geçtiğimiz dönemde, Şirketimizin hâlihazırda yüzde 41,45 ile azınlık paya sahip olduğu iştiraki Fintur için hisselerimizin satışı dâhil olmak üzere, tüm alternatifleri değerlendirdiğimizi belirtmiştik. Bu strateji ve UFRS kuralları paralelinde, Fintur’u artık satış amaçlı elde tutulan duran varlıklar altında takip etmeye başladık” şeklinde konuştu.

    Sektörün ilkleri 2016’da yine Turkcell’deydi: Financell ve Paycell

    2016 yılı başında Financell ve Paycell markalarıyla müşterilerinin karşısına çıkan Turkcell ilklere imza attı. Financell markası ile hizmet veren tüketici finansman şirketi Turkcell Finansman A.Ş. kısa bir süre içerisinde büyük ilerleme kaydetti. Financell 2016 yıl sonu itibarıyla 1 milyon 850 bin müşteriye 2,9 milyar TL kredi sağladı. Gerçekleştirdiği bono ihracına beklentinin çok üzerinde talep alan Financell, sermaye piyasası araçlarını kullanarak fon yaratmaya önümüzdeki dönemde de sürdürerek Grup’un verimli bilanço odağına da katkıda bulunmaya devam edecek. Bu doğrultuda, Varlığa Dayalı Menkul Kıymet ihracı için gerekli başvurular ise Ocak ayında gerçekleştirildi. Müşterilere ödeme çözümleri sunan ve Paycell markasıyla hizmet veren Turkcell Ödeme Hizmetleri A.Ş ise Ağustos ayında, BDDK’dan izin alan ilk lisanslı operatör markası oldu.

    Sessiz operatör: Lifecell

    Sektörde dataya olan güçlü talebin ve teknolojik gelişmelerin etkisiyle Turkcell, dünyada ve Türkiye’de bir ilke daha imza atarak Kuzey Kıbrıs Turkcell’ın dijital markası olan lifecell ile yalnızca data üzerine kurulu haberleşmeyi hayata geçirdi. Ses, mesajlaşma gibi tüm iletişim ihtiyaçlarının data paketi üzerinden gerçekleştirildiği lifecell’de aramalar BiP üzerinden sağlanırken lifebox, fizy, Turkcell TV+ gibi dijital servisler de müşterilerin hayatını zenginleştiriyor.

    5G’de hız rekoru: Saniyede 24,7 Gbit

    Turkcell 2016’da imza attığı ulusal ve uluslararası işbirlikleri ile dünyada 5G teknolojilerinin geliştirilmesi sürecinde öncü rol oynamaya devam etti. Ericsson işbirliği ile 15 GHz bandında Türkiye’nin ilk 5G testini yaparak saniyede 24,7 Gbit hıza ulaşmayı başardı. Türkiye’nin dijital veri yönetimi ihtiyacını karşılamak adına Gebze’de en üst standartlarda 33 bin m2’lik kapalı alana sahip Türkiye’nin en büyük veri merkezi yine Turkcell tarafından açıldı. Ayrıca Türkiye’nin fiber seferberliği kapsamında, kaynakların verimli kullanılması ve adil rekabet ortamının sağlanması için ortak altyapı kurulması yönünde önemli adımlar atarak sektördeki oyuncularla görüşmelere başlandı.

  • Kaan Terzioğlu Türkiye’de ’güvenli dijital imza’ uygulamasını başlattı

    Turkcell, teknolojik altyapısını kullanarak ’güvenli dijital imza’yı hayata geçirdiğini açıkladı. Evraklı işlemlerin daha güvenli, hızlı ve kolay yapılmasının yanı sıra kâğıt tüketiminin azaltılmasını ve maliyetlerin düşürülmesini sağlayan uygulamayla Turkcell şirket olarak ülke ekonomisine yıllık yaklaşık 40 milyon TL katkıda bulunmayı planlıyor.

    Turkcell, Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda önemli bir adım atarak ’güvenli dijital imza’yı hayata geçirdiğini açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada, teknolojik altyapısını kullanarak hazır hale getirdiği ve tüm Türkiye’de yaygınlaştırmayı planladığı uygulamayla evrak işleri bundan böyle hem daha güvenli hem de hızlı ve kolay bir şekilde tamamlanabileceğini belirtirken, öncelikle kendi bayilerinde pilot uygulamasını başlattığı ’güvenli dijital imza’ ile tüm evrakların dijitalleşmesi ve bu şekilde arşivlenmesi planlandığı kaydedildi.

    Şirket, ’güvenli dijital imza’yla kâğıt tüketiminin azaltılması ve maliyetlerin düşürülmesi sağlanacağını; uygulamanın diğer sektörlerde de yaygınlaşması durumunda ülke ekonomisine yılda yaklaşık 300 milyon TL’nin üzerinde katkıda bulunulacağını vurguladı. Turkcell’in tek başına yıllık katkısı ise yaklaşık 40 milyon TL olurken; tek bayi ile pilot olarak başladığı ’güvenli dijital imza’ sistemini Nisan ayı ortasında Türkiye’deki tüm Turkcell İletişim Merkezleri (TİM) ve bin 30 bayisini de dahil ederek yaygınlaştırmayı planlıyor. İşlemler sırasında kimlik ve imzanın Turkcell elektronik arşiv sistemine kaydedildiği uygulamayla, çalıntı ya da taklit kimlik ile açılan hat problemlerinin de önüne geçilmesi hedefleniyor. Böylelikle kötü niyetli kişilerin bir başkası adına hat alarak, bu hatlar ile suç teşkil eden faaliyetlerde bulunması riskinin de önlenmesi planlanıyor. Bu uygulamanın, suiistimallerin ve mağduriyetlerin engellenmesine hizmet edeceğine ve ülke güvenliğine de katkı sağlayacağına dikkat çekiliyor.

    “Güvenli dijital imza sektörün ve Türkiye’nin dijitalleşmesinde önemli bir adım”

    Bu yeni uygulamayla Türkiye’de ilk ve öncü olduklarını belirten Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: “Sahip olduğumuz teknolojiyle A’dan Z’ye müşterilerimizin hayatına dokunduğumuz her noktada, onları memnun etmek ve işlemlerini kolaylaştırmak için yenilikler üzerinde çalışıyoruz. Yine öncü bir girişimde bulunarak pilot uygulamasını başlattığımız ’güvenli dijital imza’ sistemimizle müşterilerimiz daha güvenli ve daha hızlı bir şekilde evrak işlemlerini tamamlarken, büyük bir kâğıt israfının da önüne geçmiş olacağız. Amacımız başlattığımız bu uygulamanın bankacılık ve sigorta başta olmak üzere tüm sektörlere yayılmasını sağlamak. Böylece ülke ekonomisine Turkcell olarak sadece bizim sağladığımız yıllık yaklaşık 40 milyon TL’lik katkı, diğer sektörlerin de dâhil olmasıyla yılda yaklaşık 300 milyon TL’ye ulaşacak. Bu muazzam katkının göz önünde bulundurularak hem bizim sektörümüzde hem de diğer sektörlerde yaygınlaştırılmasını ve teşvik edilmesini ümit ediyoruz. İşlem sürelerini yüzde 20 ile yüzde 40 arasında azaltarak hepimizin zamandan da tasarruf etmesine imkan verecek güvenli dijital imza uygulamasının dijitalleşme adına ülkemiz için çok değerli bir uygulama olduğunu düşünüyorum”.

    Hattıyla ilgili işlem yapmak isteyen ve Turkcell’e başvuran müşterilerin işlemi tablet üzerinde tamamlanıp sistemsel kontrolleri gerçekleştiriliyor. Satış temsilcisi, hat sahibinden kimliğini alıp fotoğrafını çekiyor. Daha sonra MERNİS sorgusuyla kimliğin güncelliği ve doğruluğu kontrol edilip kimlik üzerindeki abone fotoğrafı da sisteme kaydediliyor. Bu şekilde çalıntı veya taklit kimlikle aktif hale getirilen hat problemlerinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Sözleşme tablet üzerinde açılıyor ve müşteriden kontrol etmesi, ardından imzalaması isteniyor. Müşterinin imzası dijital olarak kilitlenerek, sözleşme ile birlikte güvenli şekilde kaydediliyor. Aynı zamanda bu işlemle birlikte imzanın hız, ivme ve basınç değerleri, zaman damgası, konum bilgileri de kayıt altına alınıyor. İmza sözleşmeye entegre, kopyalanamaz ve başka yerde kullanılamaz şekilde, kimlikle birlikte bir bütün olarak saklanıyor. İmzalanan dokümanın bir kopyası talep edilirse müşteriye e-posta olarak da gönderilebiliyor. E-posta kullanmayan müşteriler ise yazılı kopyayı bayilerden alabiliyor.

  • Terzioğlu: “Parlak fikirler Arıkovanı’nda destek bulacak”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu parlak fikirlerin kitlesel fonlama platformu Arıkovanı’nda destek bulacağını belirtti.

    Turkcell, kitlesel fonlama kültürünün yaygınlaşması için adımlar atıyor. Bu vizyonla hayata geçirilen Arıkovanı, projesi olan ancak sermayesi bulunmayan girişimcileri, bu girişimlere destek olmak isteyenlerle ortak noktada buluşturuyor. Böylece yenilikçi teknolojik girişimler, ihtiyacı olan sermayeye ulaşıyor; yarının teknoloji markaları olmak için ilk adımlarını atıyor. Turkcell ekonomik kalkınmaya ve istihdama destek olmak amacıyla teknolojiyle güçlenmiş girişimcilerin yetişmesine ve sürdürülebilir iş modellerinin geliştirilmesine destek olmayı hedefliyor. Yenilikçi iş fikirlerinin ve ürünlerin hayata geçmesini sağlamak için çok sayıda proje geliştirdiklerini ifade eden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Arıkovanı’nın bu anlayışın bir ürünü olduğunu belirtti. Terzioğlu, “Küresel pazarda rekabet eden bir şirket olarak ülkemizin kalkınması için inovasyon kültürünün ve teknolojinin gelişmesinin çok önemli olduğuna inanıyoruz. DNA’sında inovasyon olan bir şirketiz. Dolayısıyla inovasyon yolculuğunda ülkemizi ileri taşıyacak fikirlerin önünü açmak için elimizi taşın altına koymaya her zaman hazır olduk. Turkcell olarak hem bulunduğumuz sektördeki ekosistemin gelişmesi hem de ülkemizin kalkınması adına, kitlesel fonlama platformu Arıkovanı’nı hayata geçirdik. Arıkovanı’yla girişimcisinin elinde sermaye olmadığı için bir kenarda prototip olarak bekleyen yenilikçi teknolojik ürünlerin, maddi kaynak bulmasını sağlamayı hedefliyoruz. Kitlesel fonlama doğası gereği, girişimcilerin ekonomik fırsat eşitliğine kavuşmasına destek olan bir sistem. Biz de Arıkovanı ile teknoloji girişimcilerinin can suyuna ulaşmalarını ve yarının önemli teknoloji şirketleri haline gelmelerini istiyoruz” ifadelerini kullandı.

    Platformun kısa sürede önemli adımlar attığını belirten Terzioğlu, “11.000 destekçiyi, girişimcilerle buluşturan Arıkovanı’nda, şimdiye dek 1 milyon 920 bin TL değerinde bir fon yaratıldı. 18 teknoloji girişiminin kitlesel fonlama kampanyası başlattığı platformda, şu ana kadar 9 proje fon hedefine ulaşarak başarılı oldu. Kaynak sağlama oranı yüzde 75’ye ulaştı. Önümüzdeki dönemde girişimcilerin ekonomimizin temel çarklarından biri haline geleceğine inancımızla Arıkovanı’nı tüm Türkiye’nin kullanımına sunduk. Arıkovanı sayesinde dünya çapında ürünlere imza atılacağına inancımız tam” dedi.

    Arıkovanı’nda sistem nasıl işliyor?

    Turkcell’den yapılan açıklamaya göre sadece teknolojik girişimleri desteklemesi nedeniyle Türkiye pazarında bir ilk olan Arıkovanı’na başvurular, platformun web sitesi ya da uygulaması üzerinden yapılabiliyor. Arıkovanı, girişimcilerin ilk müşterilerini bulup, onlardan fon yaratmalarına aracı oluyor. Ödül bazlı kitlesel fonlama yöntemiyle çalışan platforma gelen prototip aşamasındaki ürünler, Turkcell tarafından sunulan pazarlama ve mentorluk desteğiyle vitrine çıkıyor. Turkcell, aynı zamanda girişimcilerin ilk müşterisi olarak ürünleri için ön sipariş de veriyor. Girişimler, hazırlık aşaması ardından Arıkovanı’nda 60 gün süreyle vitrinde kalıyor ve bu sürede belirledikleri hedefe ulaşmaya çalışıyor. Eğer hedefe ulaşamazlarsa o ana kadar toplanan fon destekçilere iade ediliyor. Hedefe ulaşıldığında ise toplanan fon girişimciye aktarılıyor.

    Girişimcilerin henüz üretilmeyen ürünlerine sipariş vererek destek olanlar geleceğin teknolojilerinin şekillenmesinde çok önemli bir rol oynarken, Türkiye girişim ve teknoloji ekosisteminin gelişmesine büyük katkıda bulunuyorlar. Bunun karşılığında da girişimcinin geliştirdiği ürüne, pazara çıktığında alacağı fiyatın çok altında bir bedel ödeyerek sahip oluyorlar. Destek süreci ardından yatırımcıların ilgisini çeken girişimler, yeni bir adım daha atıyor. Çocuklar için özel olarak geliştirilmiş Alya 3D Yazıcı, tak-çalıştır akıllı yaşam sistemi Bean, otizmli çocuklar için geliştirilmiş eğitim uygulaması Otsimo, çocuklar için eğitici artırılmış gerçeklik ürünleri tasarlayan Zchool, akıllı bebek ve bakıcı izleme servisi Invidyo, Arıkovanı’nda aldıkları desteklerle başarıyla fonlandı ve yatırımcıların ilgisini çekerek ilk yatırımlarını aldı.

    İhtiyacının 8 katı destek topladı

    Kısa sürede hedefe ulaşan Outliers Akıllı Not Defteri, 40 bin TL’ye ihtiyacı varken toplam 339 bin 773 TL destek alarak hedefinin 8 katına ulaştı. Outliers Akıllı Not Defteri ısıyla silinebilme özelliğiyle defalarca kullanılabiliyor. Pilot Frixion kalemiyle yazılanları Outliers uygulamasıyla dijitalleştirilip, mikrodalga fırında 1 dakika ısıtıldıktan sonra yeni alınmış tertemiz bir deftere kavuşmak mümkün oluyor. Görme engellilere özel akıllı baston WeWalk ise hedefine en hızlı ulaşan girişim oldu. YGA’da geliştirilen WeWalk, 289.971 TL destek topladı. Bilimi özgün deneylerle sevdirmeyi amaçlayan Twin Bilim Kiti ile dünyada tek olan PEGGYMATIC pati yıkama cihazı da kısa sürede hedefini tamamlayıp başarıya ulaşan projeler arasında yerini aldı. Mobil telefon haberleşmesine altyapı sağlayan istasyonların planlama ve kurulum stratejilerini anlatmayı ve bunu her yaşa yönelik eğlenceli bir kutu oyunu haline getirmeyi hedefleyen Hücrebaz da aradığı desteği Arıkovanı’nda buldu.