Etiket: Terzioğlu:

  • Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu: “Altyapıda değil, serviste rekabet edelim”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğunu belirterek, “Biz yaklaşık dört yıldır ortak altyapı konusunu her fırsatta dile getiriyoruz. Türkiye’nin çok ciddi bir dijital altyapı eksikliği var. Ülkemizde yaklaşık 20 milyon hane var ve şu anda fiberin ulaştığı hane sayısı ise yaklaşık 5 milyon. Altyapıda değil, serviste rekabet edelim” dedi.

    Turkcell’in 2018 değerlendirme toplantısı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yapıldı. Dünyanın ilk dijital operatörü Turkcell, 25’inci yılını kutlayacağı 2019’a büyük hedeflerle giriyor. Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu yıllık değerlendirme toplantısında, Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğuna dikkat çekerek “15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor. Türkiye’nin dijital ekosistemde dünya liderliğine çıkmasının yolu ortak altyapı konusunda bir an önce harekete geçmemize bağlı” dedi.

    “Altyapıda değil, serviste rekabet edelim”

    Terzioğlu, Türkiye’deki tüm fiber şirketlerinin tek bir çatı altında birleştiği, devletin de elindeki varlıklarını koyarak katılacağı, hatta yüzde 51 hissesine sahip olabileceği bir yapı önerdi: “Bu şirkete Türkiye’nin tüm fiber altyapısını kurma görevi verelim. Bu şirket bono da çıkarabilir, halka da açılabilir. Çok kârlı olabilir, hatta Türkiye’nin başlı başına bir değeri haline gelebilir. Yani doğrusunu isterseniz bence Türkiye’nin önünde başka bir opsiyon da kalmadı. Şu anda bunu yaparsak yaparız yoksa bir daha hiç yapılamaz. Bu durumun bu kadar uzaması bütün Türkiye’nin problemi haline gelmiş durumda.”

    Altyapıları, şirketlerin tek tek aynı anda yapmalarını İstanbul’dan Ankara’ya dört otoyol inşa etmeye benzeten Terzioğlu, Türkiye’nin böyle bir lüksü olmadığını söyledi. 15 milyar dolara ulaşacak maliyetin bu modelle 2 milyar dolar seviyesine ineceğine ve altyapıda rekabet etmemenin doğal olarak vatandaşın interneti daha ucuza kullanmasının da önünü açacağına işaret eden Terzioğlu, “Bu noktada herhangi bir şirketin problemlerini düşünmekten vazgeçip Türkiye’nin problemlerine odaklanmalıyız” şeklinde konuştu.

    “Belli ki bir şeyleri yanlış yaptık”

    Kamu yönetiminde de bu yönde bir niyet gözlemlediğini anlatan Terzioğlu, yurtdışından da örnekler verdi: “Stockholm, Yeni Zelanda, Avustralya gibi örnekler var. Dünyada artık telekom şirketleri altyapı ve servis olarak ayrılıyor. Türkiye’de de aynı şekilde ayıralım, altyapıyı da tekilleştirelim. Bu bizi çok hızlandıracak. Zaten gecikmiş durumdayız. Ortaklık dört senedir konuşuluyor. O zaman konu paylaşmaktı ama artık söylem ‘Altyapıyı bütünleştirelim’ olmalı. Türkiye öyle bir noktaya geldi ki, telekom sektöründeki şirketlerin değeri 8 milyar doların altına indi. Oysa Almanya’da Deutsche Telekom 80 milyar dolar değerinde. Belli ki biz bir şeyi yanlış yaptık, telekom sektörünün özelleşmesinde istediğimiz sonucu alamadık.”

    Terzioğlu fiber altyapı döşemek için harcanan her 2 TL’nin 1 TL’sinin ‘geçiş hakkı’ adı altında vergiye gittiğini belirterek telekom sektöründe yatırıma teşvik verilmediğini vurguladı. Devletin “5G ihalesi yapayım, spektrum parası alayım” anlayışından uzaklaşıp sektöre “Bana en iyi altyapıyı kur” demesi gerektiğinin altını çizen Turkcell Genel Müdürü “Aklımızı kullanıp tek bir altyapı şirketine geçmeli ve ardından BiP gibi, fizy gibi, TV+ gibi servisler geliştirerek gerçek dijital ekonomiyi hayata geçirmeliyiz. Bu, Türkiye’deki telekom sektörünün sağlığını ve başarısını temelden belirleyecek bir konu” diye konuştu.

    “En hızlı büyümeye devam”

    Turkcell’in üçüncü çeyrek rakamlarına göre dünyanın en hızlı büyüyen telekom şirketi olmaya devam ettiğini hatırlatan Terzioğlu, bu büyümenin 1 liralık ürünü 2 liraya satarak değil, yeni ürünleri kullanıma sunarak gerçekleştiğinin de altını çizdi: “Çıkardığımız her şey Türk mühendislerin geliştirdiği yeni teknolojiler. Neden 1000 mühendis çalışsın ki? 2 bin, 3 bin mühendis çalışabilir. WhatsApp’ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP’te 200 mühendisle yapıyoruz. Türkiye yazılım geliştirme anlamında büyük bir kapasiteye sahip, önümüzde çok fırsat var.”

    Turkcell’in yerli milli dijital uygulamalarında çok güzel gelişmeler olduğunu açıklayan Terzioğlu yurtiçi pazar payı olarak fizy’nin yüzde 60, BiP’in yüzde 30, Yaani’nin de yüzde 8 seviyelerine ulaştığını açıkladı ve Türkiye’nin en çok takip edilen dijital yayın platformu Dergilik’le ilgili çarpıcı rakamlar verdi: “Pazar payı neredeyse yüzde 100. Geçen ay 14 milyon dergi, 1 milyon gazete okundu. Şırnak’ta, Hakkari’de Cosmopolitan, Popular Science, Atlas gibi dergiler okunuyor. Belki de bugüne kadar o dergiler fiziki olarak gitmedi bile.”

    “Bin 440 stratejisi işe yaradı, müşteriyle geçirilen zamanı artırdı”

    Turkcell’in dijital uygulamalarıyla yürüttüğü ‘1440’ stratejisi, bir günde bulunan 1440 dakikanın her birinde müşterilerin hayatında olabilme fikrinden hareket ediyor. Bugün ortalama olarak Turkcell kullanıcıları BiP’te 40 dakikanın üzerinde zaman geçiriyor, 48 dakika fizy ile müzik dinliyor, 30 dakika Hadi’de yarışıyor. Fizy’nin yurtiçi pazarda Spotify’ın dört katı büyüklüğe geldiğini belirten Terzioğlu, TV+ uygulamasının 2,5 milyon abonesi bulunduğunu ve günde ortalama 80 dakika izlemeye ulaştığını açıkladı.

    Arama motoru teknolojisinin ileride suni zekayla güçlendirilmiş, kişisel asistanlara dönüşeceğini öngören Terzioğlu, Yaani’nin önemine dikkat çekti ve bu teknolojiye yatırımların devam edeceğini söyledi. Bu nedenle 2019 Teknoloji Zirvesi, yapay zekanın sıkça konuşulacağı bir organizasyon olacak.

    ‘Sarsıcı yenilik’in arifesinde

    Terzioğlu, telekomünikasyon sektöründe uzun süredir kullanılan ‘disruptive innovation’ (sarsıcı yenilik) kavramını hatırlattı. Her sektördeki global dev şirketlerin zayıf olduğu alanlarla ilgili yeni ve üretici fikirler, yöntemler geliştirerek onları yerlerinden etme süreci için üretilmiş bu kavramı, Terzioğlu datanın önemini anlatmak için şunları kaydetti: “Datayı doğru işlemek, önümüzdeki dönemin sarsıcı yeniliği olacak gibi görünüyor. Datanın önemini anlayabilen şirketler daha ucuz, daha hızlı ürün ve hizmetler sunabiliyor, kullanıcı deneyimini zenginleştirebiliyor. Dünyada aynı zamanda veri işlemenin merkezileşmesi tehlikesi var. Yani birkaç global büyük merkezin tüm dünyanın datasını elinde tutması. Bu bizim hep karşı çıktığımız ‘dijital emperyalizm’in bir tehlikesi. O nedenle ısrarla Türkiye’nin datası Türkiye’de kalsın diyoruz. Nitekim bu yatırımlarımız sayesinde, Türkiye’nin datasının dışarıda saklanma oranı yüzde 96’dan yüzde 90’a düştü. Yani yurtiçinde sakladığımız datanın oranı ikiye katlandı.” ‘Sarsıcı yenilik’ aynı zamanda 2019 şubat ayında düzenlenen ve dünyanın en büyük mobil teknoloji zirvesi olan Mobile World Congress’te Turkcell’in oturum başlığı olma özelliğini taşıyor.”

    Lifecell’in büyümedeki rolü

    Yeni nesil dijital operatör markası Lifecell bir yıl gibi kısa zamanda 1 milyon 600 bin aboneye ulaşarak 2018’de Turkcell Grup’un büyümesindeki en önemli etkenlerden biri oldu. Yüzde 2 pazar payına ulaşarak en çok tercih edilen dördüncü operatör konumuna gelen Lifecell’de kullanıcılar, sadece ekim ayında 11 bin 600 terabayt internet tüketti. Lifecell’de en aktif kullanılan uygulamalar BiP, TV+ ve fizy oldu. Lifecell müşterileri bugüne kadar BiP’ten 4.5 milyon saatten fazla konuşurken, fizy’den ortalama günlük kişi başı 130 şarkı dinledi ve TV+’da günde 136 dakika televizyon izledi.

    Salla Kazan’la 280 milyon GB

    Cep telefonlarını ve tabletlerini salladıkça ödüller kazandıran Salla Kazan kampanyasıyla bugüne kadar 20 milyon Turkcell’liye 550 milyon adet hediye verildi. Şimdiye kadar kazanılan hediyelerin toplamı 280 milyon GB ve 48 milyar dakikaya ulaştı. Ayrıca şimdiye kadar 69 milyar BiP dakikası ve 157 milyon adet dijital servis hediyesi dağıtıldı. Salla Kazan’ın yanı sıra BiP üzerinden Sürpriz Nokta ile konum bazlı interaktif oyun oynayan 6,5 milyon kullanıcı, Türkiye’nin dört bir yanına saklanmış hediyeleri bularak 40 milyon adet hediye kazandı. Hediyelerin toplamı, 57 milyon GB ve 2,5 milyar BiP dakikasına ulaştı.

    Tatilini Fulltrip ile planla, Financell ile kolayca öde

    Uçtan uca tatil planlama hizmetiyle dijital seyahat deneyimine yeni bir anlayış getiren Fulltrip ve Financell işbirliğiyle avantaj sunuyor. Financell, Fulltrip.com’dan yapılan dijital tatil alışverişlerinde 24 aya varan taksit imkânı ve erken rezervasyon dönemine özel yüzde 50’ye varan indirim sunuyor. Dijital seyahat satın alırken yaşanan tatsız sürprizlerin önüne geçmek için güvenli e-ticaret hizmeti sunduklarını belirten Terzioğlu “Müşterilerimizin teknoloji ihtiyaçlarını finanse etmek üzere 2016 yılında kurulan genç bir şirket olarak bugüne kadar yaklaşık 7 milyon adetten ve 11 milyar TL’den fazla finansman sağladık. Müşterilerimizi daha fazla teknoloji ile buluşturmaya, hayatlarını kolaylaştırmaya ve Türkiye’nin dijital yolculuğuna katkıda bulunmaya devam edeceğiz” dedi.

  • Kaan Terzioğlu yeniden GSMA Yönetim Kurulu’na seçildi

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, art arda üçüncü kez Dünya GSM Birliği’nin Yönetim Kurulu’na girdi.

    800’ün üzerinde GSM şirketinin üye olduğu, mobil iletişimin en prestijli uluslararası kuruluşlarından GSMA (Dünya GSM Birliği), Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu’nu art arda üçüncü kez Yönetim Kurulu Üyesi olarak seçti. Böylece, Terzioğlu bir kez daha dünya mobil endüstrisine yön veren 25 üyeden biri olma onuruna erişti.

    “Güçlü dijital iş modelimiz ile örnek gösterilmeye devam edeceğiz”

    Turkcell olarak son 3.5 yılda oluşturulan iş modeli ve sonuçlarının Türkiye’nin gücünü göstermesi açısından çok önemli olduğunu belirten Kaan Terzioğlu, “Türkiye’nin yerli ve milli dijital servisleri artık dünyanın da gündeminde. Afrika, Karayipler, Nepal, Latin Amerika ve Doğu Avrupa’dan operatörler dijital hizmetlerimizi inceliyor, dijital ekonomiye katkı sağlayan hikâyemizi dinliyor. Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibimizin oluşturduğu ürün ve hizmetler dünyaya açılıyor. Öte yandan dijital deneyimi kolay ve güvenli hale getirdiğimiz ‘Hızlı Giriş’ teknolojimiz, Türkiye’nin dijital kimlik doğrulama konusunda GSMA tarafından belirlenen ticari sürdürülebilirlik kriterlerini sunan ilk ve tek ülke olmamızı sağladı. Tüm bunlar bizi sektörde örnek gösterilen operatörlerden biri yapıyor. Güçlü altyapımız, servis odaklı büyüme modelimiz ve bölgedeki gücümüzle dijital dünyaya ve GSMA’e katkıda bulunmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

  • Terzioğlu, çalışanlarına aşure dağıttı

    Turrkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu Muharrem Ayı nedeniyle çalışanlarına aşure dağıttı.

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu çalışanlarına aşure sürprizi yaptı. Terzioğlu, Muharrem ayının 10’uncu günü olarak kabul edilen Aşure Günü’nde Turkcell çalışanlarıyla birlikte kutladı. Turkcell yöneticileri ile tezgahın arkasına geçen Terzioğlu, aşçı şapkasını taktı ve kendi elleriyle aşure dağıttı. Terzioğlu bu renkli görüntüleri kendi Twitter adresinden de ‘Muharrem ayının bereketi ile paylaşmak, bir arada olmak, bereket ile çoğaltmak gibi değerlerimizi bir kez daha hatırlıyor ve tazeliyoruz’ cümlesiyle paylaştı.

  • Terzioğlu: “30’a yakın telekom operatörüyle dijital hizmetler alanında iş birliği yapmak için görüşüyoruz”

    Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, 300’ü aşkın telekom operatörünün üst düzey yöneticisi, standardizasyon kurumlarının yetkilileri ve sektör analistlerinin katıldığı Almanya’daki OTF2018 etkinliğinde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Farklı kıtalardan 30’a yakın telekom operatörüyle dijital hizmetler alanında iş birliği yapmak için görüşüyoruz” dedi.

    Almanya’nın Münih kentinde gerçekleştirilen, telekomünikasyon sektöründeki gelişmeler ışığında geleceğe yönelik beklentilerin ele alındığı Operations Transformation Forum 2018 (OTF2018) etkinliğinde konuşan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu büyümenin ancak dijital ekonomiler oluşturarak sağlanabileceğine dikkat çekti. Terzioğlu, Lifecell Ventures ile dijital uygulamaların ihracatı için global operatörlerle iş birliği aşamasında olduklarını açıkladı.

    Turkcell’in dijital ihracat döneminin genişleyerek devam ettiğini kaydeden Terzioğlu, “Şirketimizin dijital hizmet ve teknolojilerini Lifecell Ventures ile tüm dünyayla paylaşıyoruz. Bunların arasında Afrika’dan, Karayipler’den, Nepal’den, Amerika’nın Latin tarafından ve Doğu Avrupa’dan operatörler de bulunuyor. Güneydoğu Asya’dan Karayiplere farklı kıtalardan şirketler, dijital hizmetlerimizi inceliyor, dijital ekonomiye katkı sağlayan hikayemizi dinliyor. Bu alanda 30 farklı operatörle işbirliği için görüşmelerimiz sürüyor” açıklamasında bulundu.

    Tamamı Türk mühendislerden oluşan Ar-Ge ekibiyle oluşturulan ürün ve hizmetlerin Lifecell Ventures ile dünyaya açıldığına dikkat çeken Terzioğlu, “Özellikle gelişmekte olan pazarlarda, böyle bir ekibe veya altyapıya sahip olmayan operatörler için bu tür işbirliklerine yatırım yapmak için en doğru zaman” diye vurguladı.

    “Dijital operatör olmak bizim için başarıya giden bir formül”

    Terzioğlu, Turkcell’in ‘dijital ihracat’ döneminin en somut örneğinin Moldovalı Moldcell’in olduğunu belirterek operatörün müşterilerine BiP ve lifebox’ı aynı isimle dijital servis olarak sunduğunu hatırlattı. Terzioğlu, “Bu örnek, dijital hizmetlerimizin küreselleşmesine yönelik büyük bir adım” dedi.

    Sadece son iki yılda Turkcell’in bu modelle gelirlerinde yüzde 52’lük büyüme yaşandığının altını çizen Terzioğlu, “Dijital operatör olmak bizim için başarıya giden bir formüldür” diye ekledi.

    Terzioğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü:

    “Turkcell’in gündeminde artık katma değer yaratan yazılım ve uygulamalar var. Bugün ve yakın gelecekte seyahat hizmetlerinden oyun ve eğlenceye, eğitim ve sağlıktan finansal ödeme sistemlerine kadar birçok alanda dijital hizmet ve içerik oluşturmak için farklı oyuncularla işbirliği yapmak gerek. Bu, aynı zamanda yeni iş modellerini de beraberinde getiriyor. IoT ve diğer dijital teknolojilerle güçlenen bu yeni Endüstri 4.0 sisteminin en önemli aktörlerinden birisi telekom olacak. Çünkü iletişim sektörü, içinde bulunduğumuz Endüstri 4.0 dönüşümünün taşıyıcısı. Telekomünikasyon bugüne kadar bir bileşendi, bundan sonra tüm sektörlerin yapı taşı olacak.”

  • Kaan Terzioğlu: “Bazılarını rahatsız etmeye devam edeceğiz”

    Kaan Terzioğlu yaptığı yazılı açıklamada “Son günlerde uçtan uca Türkiye’de ve Türk mühendislerimiz tarafından geliştiren dijital servislerimizin kullanımı arttıkça, bu servislerimize yönelik yanlış ve kötü niyetli bilgiler içeren paylaşımların da artmaya başladığını üzülerek görüyoruz. ‘Türkler yapamaz’ gibi yıllardır kafalarımıza özenle yerleştirilmeye çalışan ve artık kurtulmamız gereken bir zihniyetin bilinçli olarak yürüttüğü bu karalama kampanyası, esas itibari ile ülkemizin dijital emperyalizme koşulsuz olarak teslim olmasını amaçlıyor” ifadelerini kullandı.

    Turkcell CEO’su Kaan Terzioğlu, son günlerde Türkiye’de ve Türk mühendisler tarafından geliştiren dijital servislere yönelik yanlış ve kötü niyetli bilgiler içeren paylaşımlar yapıldığını belirterek yazılı bir açıklamada bulundu. Terzioğlu, yazılı açıklamasında yeni servisler geliştirmeye ve var olan servislere yeni özellikler eklemeye devam edeceklerini altını çizdi. Terzioğlu, “Son günlerde Türkiye’de ve Türk mühendislerimiz tarafından geliştiren dijital servislerimizin kullanımı arttıkça, bu servislerimize yönelik yanlış ve kötü niyetli bilgiler içeren paylaşımların da artmaya başladığını görüyoruz. ’Türkler yapamaz’ gibi yıllardır kafalarımıza özenle yerleştirilmeye çalışan ve artık kurtulmamız gereken bir zihniyetin bilinçli olarak yürüttüğü bu karalama kampanyası, esas itibari ile ülkemizin dijital emperyalizme koşulsuz olarak teslim olmasını amaçlıyor. Turkcell olarak bir kez daha gururla belirtiyoruz ki BiP, Yaani, fizy, TV+, Dergilik, UpCall gibi servislerimizin hepsini kendi imkanlarımızla geliştiriyor ve tüm kullanıcı verilerini yerli veri merkezlerimizde saklıyoruz. Bu sayede en değerli varlığımız olan dijital verilerimizin yurt dışına çıkmasını engelliyoruz. Bazı servislerimizi ise Avrupa Birliği regülasyonlarla kurallarına uygun olması için Hollanda merkezli ve yüzde yüz Turkcell iştiraki olan Lifecell Ventures şirketimiz üzerinden sunuyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Yeni servisler geliştirmeye devam edeceğiz”

    Terzioğlu yazılı açıklamasında Turkcell olarak Türkiye için üretmeye devam edeceklerinin altını çizerek şu ifadeleri kullandı: “Şu çelişkiye özellikle dikkat çekmek gerekiyor: Ankara’daki bir şirketin aynı şehirdeki müşterine reklam vermek için yurt dışındaki bir şirketin servisini kullanmasından rahatsız olmayanlar, Erzurum’daki bir şoförün yolunu bulmak için dünyanın diğer ucundaki bir şirketin altyapısını kullanmasından rahatsız olmayanlar, Adana’daki bir gencin çektiği fotoğrafları yurt dışındaki bir şirketin veri merkezinde saklamasından rahatsız olmayanlar Turkcell’in dünyaya açılma çalışmalarından rahatsız oluyor.

    Biz bunu yaptıkça bazılarının rahatsız olmaya devam edeceğini bilerek yeni servisler geliştirmeye ve var olan servislerimize yeni özellikler eklemeye devam edeceğiz. Dijital servislerimizin indirilme sayısının 110 milyonu aşması, biz geliştirdikçe halkımızın bize gösterdiği desteğin devam edeceğinin en büyük göstergesi.

    Turkcell, Türkiye için üretmeye devam edecek.”