Etiket: TEOG

  • Öner’den kaldırılan TEOG değerlendirmesi:

    Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner, Milli Eğitim Bakanlığı’nın uygulamadan kaldırdığını açıkladığı TEOG sınavı hakkında değerlendirmede bulundu. TEOG’da esas sorunun merkezi yerleştirmeden kaynaklandığını vurgulayan Öner, “Ortaöğretime Geçiş Sistemi konusunda geçmiş tecrübelerden de istifade ederek rasyonel ve kalıcı çözümler için adımlar atılmalıdır. Eğitimin paydaşlarıyla istişare edilerek olgunlaştırılmış, sürdürülebilir bir model geliştirilmelidir.” dedi.

    Eğitim-Bir-Sen olarak, TEOG’un olumlu ve olumsuz yanlarına 2016 yılında yayınladıkları Eğitime Bakış 2016: İzleme ve Değerlendirme Raporu’nda dikkat çektiklerini dile getiren Öner, ”Raporumuzda TEOG kapsamında yapılan sınavların, geçmiş dönemlerde yapılan sınavlara göre, derslerin bir parçası olarak tasarlanmış olması ve yerleştirmede tüm sınıfların yıl sonu başarı puanının hesaba katılması yönleriyle, okul içi eğitim-öğretim süreçleriyle daha fazla bütünleşmiş olduğunu belirtmiştik. Bu durumun öğretmenlerin ve okulun rolünü daha da etkin hale getirdiğini ve öğrencilerle velilerde sınav kaygısını azalttığını ifade etmiştik. Bu olumlu yanına rağmen TEOG’un, öğrencileri sınava girip girmediğine veya yerleştirme sürecinde tercihte bulunup bulunmadığına bakmaksızın merkezi olarak yerleştirmeyi hedeflemesinden kaynaklı olumsuz sonuçlarına da değinmiştik.” şeklinde konuştu.

    “Sorun merkezi yerleştirmedeydi”

    TEOG’un ortaöğretime geçiş sürecinde merkezi yerleştirme aracı olarak kullanılmasının sorunları beraberinde getirdiğini ifade eden Öner, “Ortaöğretim kurumlarına yerleştirmenin merkezi olarak TEOG sınavı üzerinden yapılması, öğrencinin puanı kaç olursa olsun hep daha iyi bir okula yerleşme beklentisi oluşturdu ve bu durum sürekli bir nakil arayışına sebep oldu. Daha iyi bir okula yerleşme baskısı zamanla velilerin memnuniyetsizliğini hat safhaya çıkardı. TEOG ile yerleşenlerin bu nakil arayışları istatistiklere şöyle yansıdı: 2015-2016 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde 434 bin 615 öğrenci nakil başvurusunda bulundu, 101 bin 12’si nakille yer değiştirdi. Bu rakamlar ortalama 300 bin seviyesinde seyretti, yerleştirme oranı ise müracaat sayısının yaklaşık yüzde 20’sinde kaldı. Diğer taraftan, TEOG, sınav puanını merkezi yerleştirmede esas alarak okulu ve öğrenciyi etiketledi. Bu yaftalamalar üzerinden okullar ve öğrenciler başarılı-başarısız şekilde toplum nezdinde kategorize edildi. Bu durum, başarısız olarak addedilen okul ve öğrencilerin aleyhine işleyerek eğitimde fırsat eşitliğini bozdu. Diğer taraftan, merkezi yerleştirme okul mahalle ilişkisini bozarak okulların ve öğrencilerin bulundukları mahal ile bütünleşmelerine engel oldu. Bunun yanı sıra, bugün olumsuz örneklerini gördüğümüz, öğrenci açısından ulaşım güçlüğü, servis maliyeti gibi sonuçları doğurdu. Merkezi yerleştirmeden kaynaklı dolaylı ve dolaysız sonuçlar sınavın kendisini tartışmaya açtı.” dedi.

    “Olgunlaştırılmış, sürdürülebilir bir model geliştirilmeli”

    Tüm öğrencilerin TEOG sınav puanına göre merkezi olarak yerleştirilmesinin pedagojik boyutunun zaman içinde zayıfladığını belirten Öner,” Merkezi yerleştirme yerine, TEOG’un yürürlüğe konulduğu süreçte vurgulandığı gibi izleme ve değerlendirme fonksiyonunu daha fazla üstlenecek bir sınavın ön plana çıkarılması gerekmektedir. Öğrencilerimizin geleceğe dönük hedeflerinde hayati bir öneme sahip olan Temel Eğitimden Ortaöğretime geçiş sürecinde paydaşların görüşleri de alınarak olgunlaştırılmış, sürdürülebilir bir model geliştirilmelidir. Bu hususta; Tüm öğrencilerin merkezi olarak liselere yerleştirilmesinden acilen vazgeçilmeli ve öğrencilerin evlerine en yakın okula gitmelerinin esas olduğu bir sistem geliştirilmelidir. Böyle bir uygulama ile öğrencilerin ve velilerin büyük bir bölümü merkezi yerleştirme kaygısından uzaklaştırılmış olacak, sadece belli sayıdaki öğrencinin seçilmiş liseler için yarışması sağlanacaktır. Böylece, bütün liseler heterojen bir öğrenci kitlesine kavuşacak, liseler arasındaki başarı uçurumu kapanacak ve her liseden başarılı öğrencilerin çıkması mümkün olacaktır. Tüm öğrencilerin merkezi sınava girmesi ve merkezi olarak yerleştirilmesi yerine çok daha az sayıda öğrencinin az sayıda seçici liseye yerleştirildiği bir sistem benimsenmelidir. Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri ve bazı Anadolu, Anadolu İmam Hatip ve Anadolu Mesleki ve Teknik Liseleri seçici okul olarak tanımlanması ve bu okullara az sayıdaki en başarılı öğrencilerin gelmesi sağlanmalıdır.” şeklinde konuştu.

  • Şamil Tayyar’dan TEOG çıkışı

    AK Parti Gaziantep Milletvekili Şamil Tayyar, TEOG sınavının kaldırılmasına karşı çıkanlara tepki gösterdi.

    Milletvekili Şamil Tayyar, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşım ile TEOG sınavına karşı çıkanlara tepki gösterdi. Tayyar, yaptığı paylaşımında, “Reis TEOG’un kaldırılacağını açıkladı. Bugüne kadar TEOG kalksın diyenler şimdi kaldırılmasına karşı. Allah TEOG’nuzu versin” ifadelerini kullandı.

  • Yücel: “TEOG gençleri olumsuz etkiliyor”

    Milyonlarca öğrenciyi ilgilendiren TEOG’un kaldırılmasıyla ilgili açıklama yapan Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Enver Yücel, “TEOG varlığı ve sonuçlarıyla gençlerimizi olumsuz etkilemektedir. Okullar artık kendi öğrencisini seçebilmelidir” dedi.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı TEOG açıklamasına sonrası, ‘TEOG kalkacak mı?’ sorusu gündeme oturdu. Tartışmalara konu olan TEOG sınavı hakkında yeni gelişmeler yaşanıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Bahçeşehir Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Enver Yücel, “Sayın Cumhurbaşkanımızın ifade ettiği görüşe katılıyorum. TEOG varlığı ve sonuçlarıyla tüm toplumu, gençlerimizi ve eğitim sistemimizi olumsuz etkilemektedir. Bu sınav sistemi tek tip liseler oluşturmakta, ortaokullarda eğitimi sadece sınava endekslemekte, liselerin kimliksizleşmesine, 1,3 milyon gencin, ailesinin ve en önemlisi ülkemizin zaman kaybına yol açmaktadır. Sınav baskısı bizim eğitim öğretim kalitemizi düşürüyor. Bireyin hayata kazanılması ile ilgili bazı şeyleri erteliyoruz. Hayata hazırlık yerine sınavlara hazırlık yapıyoruz. Dolayısıyla sadece sınavlara hazırlığı öğrencinin eğitim öğretim hayatında gördüğü akademik yıldaki kazanımlarını ölçüyoruz. Spor alanına, sanata, sosyal sorumluluk projelerine, ödevlere bakmıyoruz. Sadece sınava endekslenmiş bir yapı bizi doğru yere götürmüyor. Netice itibariyle şu anda dijital çağdayız ve bu çağa ayak uydurmak lazım. Bugünkü bu eğitim sistemiyle bu çağın eğitimini yakalayamayız. Öğrencilerin neyi bilmediklerini değil öğrenciler neleri bilir, yetenekleri nedir, hangi doğrultudadır bunlarla ilgilenmeliyiz” dedi.

    “Açık uçlu sorulara geçilmesi gerekiyor”

    TEOG sınavının olumsuzluklarına değinen Enver Yücel, “TEOG sınavına giren 13-16 yaş arası en yüksek beceri kazanma döneminde olan gençler sadece bu sınavla uğraşmakta ve spordan mahrum kalmaktadır. Bu durum obezite gibi birçok hastalığı tetikliyor. Dolayısıyla bu TEOG sınavından vazgeçmeliyiz, özellikle çoktan seçmeli anlayışı bitirilmeli ve açık uçlu sorulara acilen geçilmesi gerekiyor. Sınavlar hepten kalksın demiyoruz, ölçme ve değerlendirme her zaman olacaktır. Ama doğru bir şekilde yapılmalıdır” ifadelerini kullandı.

    “Liseler kendi öğrencisini seçebilmelidir”

    Eğitim sitemiyle ilgili önerilerde bulunan Yücel, “Her okul kendi öğrencisini seçebilmelidir. Okullar tek tip anlayışla tek tip sınavla öğrenci seçmemelidir. Kendi kültürüne, hedeflerine göre öğrenci seçebilmelidir. Öğrenciler de buna göre ana okuldan, ilkokuldan itibaren kendini bu okula göre hazırlayabilecek, okulların rekabet gücü ve öğrencilere farklılaştırılmış modeller sunma şansı doğacaktır. Burada benim önerdiğim sistem, üniversitemizde 4 yıldır ve liselerimizde geçen yıldan bu yana uyguladığımız öğrenci başvuru ve kabul modeli olan sistemdir. Okullarımızda uygulamadığımız “Apply BAU ve Apply Fen-tek” adını verdiğimiz bu model öğrencilerin öncelikle okullarımız için bir başvuru yapması (başvuruda öğrenci cv’sini, becerilerini, geçmiş dönemde yaptıklarını, hedeflerini ve hayallerini yazarak başvuru yapabilir) bu başvuru sonucunda öğrencilerle mülakat yapılarak okula uygun öğrencilere kabul verilmesi esasına dayanıyor. Bu yöntemle öğrenciler okulları tanıyor, o okula girebilmek için kendini farklı becerilerle donatıyor. Sınavlar tabii ki olacaktır ancak öğrencinin neyi bilemediklerinin ölçümü yerine neyi bildikleri test edilecektir. Ona göre de yetenekleri tespit edilip daha iyi bir yönlendirme yapılabilecektir” dedi.

    “Aileler endişelenmesin”

    Ailelerin endişelenmemesi gerektiğini belirten Yücel, “Milli Eğitim Bakanlığımız bu konuyla ilgili çalışmalar yapacaktır. Bu sınavların kaldırılmasını veya yerine hangi anlayış ve modelin gelmesini önereceklerdir. Eğer bu sene kalkacaksa normal eğitim hayatlarına devam edebilirler. Neticede bu sınava hazırlanan öğrenciler kötü bir şey yapmıyor. Akademik olarak kendilerini daha güçlü hissediyorlar. Ama şöyle bir yararı olabilir. Artık spor yapabilirler, sanatla ilgilenebilirler veya projeler geliştirebilirler” diye konuştu.

  • Öğrencilere TEOG ödülü

    Ordu’da Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında başarılı olan öğrenciler ödüllendirildi.

    Ordu Büyükşehir Belediyesi, Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavında başarılı olan öğrencilere bisiklet ve kask hediye etti. Ordu Büyükşehir Belediyesi 15 Temmuz Demokrasi Meydanı’nda düzenlenen törende, 19 ilçede TEOG’da dereceye giren 57 öğrenciye bisiklet ve kask hediye edildi.

    Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, törende yaptığı konuşmada ilçelerinde ilk üçe giren öğrencilere bisiklet hediye ettiklerinin ve amaçlarının gençleri başarıya teşvik etmek olduğunun altını çizdi. Yılmaz, “Öğrencilerimizin bisiklet kullanarak özgüven duygularını geliştirmek, ruh ve beden sağlıklarına fayda sağlamak amacıyla böyle bir ödüllendirme yoluna gittik. Gençlerimizin ses, hava ve doğa kirliliği yaratmadan çevreye olan duyarlılıklarının gelişmesine katkıda bulunuyoruz. Bilindiği üzere Altınordu, Ünye ve Fatsa ilçelerimizde hayata geçirdiğimiz ‘Akıllı Bisiklet Uygulaması’ ile ulaşımda yeni bir dönem başlattık. İlimiz, eşsiz manzaraya sahip sahil şeridimizde yaygınlaşmaya başlayan bisiklet kullanımının en yoğun olduğu bölgelerden biri hâline gelecek” dedi.

    19 ilçenin her birinden 3’er öğrencinin başarısının sıralandığı TEOG sonuçlarına göre Ordu birincisi, ikincisi ve üçüncüsü belirlendi. 57 öğrenci arasından 499.91 puanla Altınordu ilçesinden Zümre İlayda Maytalman il birincisi, 498.516 puanla İpek Çalış il ikincisi ve Çaybaşı ilçesinden Emine Gül Demirci ise 498.48 puanla il üçüncüsü oldu.

    Yapılan konuşmaların ardından, protokol tarafından tebrik edilen öğrencilere bisikletleri takdim edildi. Düzenlenen törene Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz, Altınordu Belediye Başkanı Engin Tekintaş, Ordu Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Bülent Civelek, protokol üyeleri, TEOG’da dereceye giren öğrenciler, aileleri ve çok sayıda davetli katıldı.

  • TEOG tercihleri öncesi toplantı

    Kırklareli Milli Eğitim Müdürü Murat Aşım başkanlığında merkez ilçe ortaokul müdürleri ve rehber öğretmenleri ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş TEOG) tercihleri konusunda, Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Tercih ve Yerleştirme İşlemleri toplantısı yapıldı.

    İl Milli Eğitim Müdürü Murat Aşım başkanlığında, Şube Müdürü Veysi Bora, Şube Müdürü Harun Güven, Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Hakan Anıl ve merkez ilçe ortaokul müdürleri ve rehber öğretmenlerin katılımıyla Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Tercih ve Yerleştirme işlemleri ile ilgili İl Milli Eğitim Müdürlüğünde toplantı gerçekleşti.

    Toplantıda İl Milli Eğitim Müdürü Aşım, Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş, Tercih ve Yerleştirme İşlemleri konusunda akademik başarıya uygun tercihlerin yapılması, öğrencilerimizin başarı gösterebilecekleri okulları tercih etmeleri, öğrencilerin doğru yönlendirilmesi konusunun önemli olduğunu vurguladı.

    Karşılıklı fikir alışverişinin yapıldığı toplantı dilek temenni ve soru cevap bölümüyle sona erdi.