Etiket: TEKNİK

  • Elazığspor’da Teknik Direktör Tekoğlu istifa etti

    Elazığspor’da Teknik Direktör Tekoğlu istifa etti

    Elazığspor’da üst üste alınan yenilgilerin ardından teknik sorumlu Ümit Tekoğlu istifa etti.

    Misli.com 2. Lig Kırmızı Grup ekiplerinden TY Elazığspor’da Teknik Sorumlu Ümit Tekoğlu, son alınan Etimesgut Belediyespor mağlubiyetinin ardından görevini bıraktı. Elazığspor Kulübü’nden yapılan açıklamada, ”Etimesgut Belediyespor maçı sonrası görevinden istifa eden Teknik Direktörümüz Ümit Tekoğlu’nun istifası yönetim kurulumuzca kabul edilmiştir. Teknik Direktörümüz Ümit Tekoğlu ve yardımcılarına bugüne kadar vermiş oldukları emeklerden dolayı teşekkür eder, bundan sonraki kariyerlerinde başarılar dileriz” denildi.

    Tekoğlu, ligin 18. haftasında istifa eden Teknik Direktör Orhan Kaynak’ın yerine göreve getirildi ve takımın başında çıktığı 6 maçta 2 galibiyet, 4 mağlubiyet aldı.

  • KUDAKA 2021 yılı teknik destek programı açıklandı

    KUDAKA 2021 yılı teknik destek programı açıklandı

    Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansının (KUDAKA) bölgedeki paydaşların, yerel ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunabilecek faaliyetlerine destek sağlamak için uygulamayı planladığı 2021 Yılı Teknik Destek Programı ilan edildi.

    2021 yılı teknik destek programının amacının TRA1 Düzey 2 Bölgesi’ndeki yerel yönetimlerin başta planlama çalışmaları ile bölge plan ve programlarını uygulayıcı veya yerel kalkınma kapasitesini artırıcı faaliyetlerine ve Kalkınma Ajansları Proje ve Faaliyet Destekleme Yönetmeliğinin 7/A maddesinde belirtilen başvuru sahiplerinin yerel ve bölgesel kalkınmaya katkıda bulunabilecek çalışmalarına destek sağlamak olduğu ifade edilerek Teknik destek programı kapsamında belirlenen öncelikler şöyle açıklandı:

    “Öncelik 1: Turizmin Geliştirilmesi

    İşletmelerin; yönetim ve işletme uygulamalarının iyileştirilmesi, pratik sorunlarının çözüme kavuşturulması, organizasyon performansının artırılması ile yeni iş fırsatlarının ortaya çıkarılması ve değerlendirilmesine yönelik yönetim danışmanlığı hizmetleri

    Turizm sektöründe çalışan yönetici ve personel ile bölgeye gelen ziyaretçilerle doğrudan temas halinde olan insan kaynağına yönelik eğitim programları

    Turizm sektörünün yardımcı hizmetlerinde faaliyet gösteren farklı meslek gruplarına yönelik olarak eğitim programları

    Turizm sektöründeki gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkacak insan kaynağı açığına yönelik eğitim ve meslek edindirme kurslarının düzenlenmesi

    Turizm sektöründe faaliyet gösteren kurum ve kuruluşların kurumsal kapasite eksikliği nedeniyle gerçekleştiremedikleri, sektöre yönelik araştırma ve çalışmalar

    Öncelik 2: TRA 1 Düzey 2 Bölgesi’nde Et ve Süt Sektörlerinin Geliştirilmesi

    Sektördeki işletmelere yönelik kurumsallaşma, müşteri ilişkileri yönetimi, e-ticaret ve dijital pazarlama, tedarik zinciri yönetimi, kurumsal kaynak planlaması ve toplam kalite yönetimi gibi konularda yönetim danışmanlığı hizmeti

    Tarımsal verimliliği arttırıcı uygulamalar, tarımsal atıkların geri kazanımı ve değerlendirilmesi, hijyen-sanitasyon, bakım-besleme, sürdürülebilir üretim ve tüketim, enerji tasarrufu/verimliliği, eko-verimlilik (temiz üretim), markalaşma-pazarlama konularında eğitim programları

    Öncelik 3: TRA 1 Düzey 2 Bölgesi’nde Tabii Kaynakların Değerlendirilmesi

    Tabii kaynakları çıkaran, işleyen ve katma değerli hale getirerek bunları piyasaya arz eden sektörlerdeki işletmelerin ihtiyaç duyduğu kurumsallaşma, inovasyon yönetimi, AR-GE ve tasarım, müşteri ilişkileri yönetimi, toplam kalite yönetimi, test-analiz, e-ticaret, dış ticaret, dijital pazarlama gibi konularda eğitim ve danışmanlık hizmetleri

    Öncelik 4: Yerel Kalkınma Fırsatları

    Bölgesel kalkınma açısından önem arz eden konularda yerel aktörlerin kapasitelerinin geliştirilmesine yönelik eğitim ve danışmanlık faaliyetlerinin desteklenmesi

    Finansal kaynaklara erişim sağlamak amacıyla proje geliştirmeye yönelik eğitimler

    Bölgeye özgü ürünlerin markalaşması, coğrafi işaret belgesi alması ve pazarlanmasına yönelik danışmanlık hizmeti sağlayan çalışmalar”

    2021 yılı teknik destek programı kapsamında yapılabilecek faaliyet türleri ve bütçe hakkında ise şu bilgiler verildi:

    “Eğitim verme, Program ve proje hazırlanmasına katkı sağlama, Danışmanlık sağlama, Geçici uzman personel görevlendirme, Lobi faaliyetleri ve uluslararası ilişkiler kurma gibi kurumsal nitelikli ve kapasite geliştirici faaliyetler. 2021 Yılı Teknik Destek Programının Bütçesi ve Süresi: Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı 2021 yılı bütçesinden teknik destek faaliyetleri için ayrılan toplam yıllık tutar 1.000.000 TL’dir. Teknik destek faaliyetleri mevcut bütçe ve personel imkânları çerçevesinde Ajans uzmanları tarafından veya hizmet alımı yoluyla sağlanabilir. Teknik desteğin hizmet alımı yoluyla sağlanması durumunda her bir teknik desteğin Ajansa toplam maliyeti danışmanlık faaliyetleri için (KDV Dâhil) 75.000 TL’yi; eğitim vb. diğer faaliyetler için (KDV Dâhil) 50.000 TL’yi aşamaz. Program kapsamında yararlanıcı kuruluşa herhangi bir doğrudan mali destek verilmemektedir. Ajans tarafından sağlanacak teknik desteklerden Kalkınma Ajansları Proje ve Faaliyet Destekleme Yönetmeliğinin 7/A maddesinde belirtilen başvuru sahipleri yararlanabilir: Yerel yönetimler, Üniversiteler, Diğer kamu kurum ve kuruluşları, Kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşları, Sivil toplum kuruluşları, Organize sanayi bölgeleri, Sanayi siteleri, Teknoparklar, Teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri, Endüstri bölgesi yönetici şirketleri, Teknoloji transfer ofisi yönetici şirketleri, İş geliştirme merkezleri yönetici şirketleri, Birlikler ve kooperatifler, Kar amacı güden işletmeler. Teknik Destek Başvuruları yıl boyunca sürekli alınır. Ancak başvurular, ikişer aylık dönemler halinde değerlendirilir. 2021 yılı için Ocak – Şubat döneminden başlanarak yılsonuna kadar 6 farklı dönem için başvuru alınacaktır. Teknik destek başvuruları her bir dönemin tamamlanmasını takip eden ilk on beş iş günü içerisinde değerlendirilecektir. Başvuru Formu ve başvuru için talep edilen diğer belgeler, www.kudaka.gov.tr ve www.kaysuygulama.sanayi.gov.tr adreslerinden ulaşılacak olan Kalkınma Ajansları Yönetim Sistemi (KAYS) üzerinden elektronik ortamda doldurulacaktır. Başvurular taahhütnamenin teslim edilmesi ile birlikte tamamlanmış olacaktır. Her bir dönem için destek taleplerinin KAYS üzerinden tamamlanarak onaylanması ve taahhütnamelerin elektronik olarak imzalanması, taahhütnamelerin e-imza ile imzalanmadığı hallerde ıslak imzalı olarak elden veya posta yolu ile Ajansa teslim edilmesine ilişkin son tarih ve saatler aşağıda belirtilmiştir: 1. Dönem (Ocak – Şubat):28 Şubat 2021 – 5 Mart 2021, 2. Dönem (Mart – Nisan): 30 Nisan 2021 – 7 Mayıs 2021, 3. Dönem (Mayıs – Haziran): 30 Haziran 2021 – 7 Temmuz 2021, 4. Dönem (Temmuz – Ağustos): 31 Ağustos 2021 – 7 Eylül 2021, 4. Dönem (Temmuz – Ağustos): 31 Ağustos 2021 – 7 Eylül 2021, 5. Dönem (Eylül – Ekim): 31 Ekim 2021 – 5 Kasım 2021, 6. Dönem (Kasım – Aralık): 24 Aralık 2021 – 31 Aralık 2021. Tüm başvuruların KAYS’tan onayı için son saat 23:59, Taahhütnameler için ise son teslim saati 18:00’dir.

  • KTO Karatay Üniversitesi ile Azerbaycan Teknik Üniversitesi arasında yeni iş birlikleri

    KTO Karatay Üniversitesi ile Azerbaycan Teknik Üniversitesi arasında yeni iş birlikleri

    Konya Ticaret Odası (KTO) Karatay Üniversitesi ile Azerbaycan Teknik Üniversitesi arasında Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında bilimsel çalışmalara ilişkin çevrimiçi iş birliği toplantısı gerçekleştirildi.

    Birçok farklı ülkede bulunan yükseköğretim kurumlarıyla iş birliği içine girerek, yurtdışı ilişkilerini güçlendiren KTO Karatay Üniversitesi ile Azerbaycan Cumhuriyeti’nin önde gelen üniversitelerinden Azerbaycan Teknik Üniversitesi ile Uluslararası Ticaret ve Lojistik alanında ortak bilimsel çalışmalar yapmak amacıyla bir çevrimiçi program gerçekleştirildi. Toplantıya Azerbaycan Ankara Büyükelçiliği Eğitim Müşaviri Doç. Dr. Necibe Nesibova, KTO Karatay Üniversitesi’nden Rektör Prof. Dr. Bayram Sade, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Murat Canıtez, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Akif Gündüz, Kurumsal İlişkiler Direktörü Murat Ayvacı; Azerbaycan Teknik Üniversitesi’nden ise Rektör Prof.Dr. Vilayat Valiyev, Rektör Yardımcıları Prof. Dr.Nurali Yusifov ile Prof.Dr. Sübhan Namazov, Rektör Müşaviri Fariz Mammadov, Dış İlişkiler Daire BaşkanıOrxan Vatanxah ve beraberindeki heyet katıldı.

    “Azerbaycan Teknik Üniversitesi bizim kardeş üniversitemiz”

    KTO Karatay Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bayram Sade yapılan iş birliğinden memnuniyetini dile getirerek, “Tek millet, iki devletiz. Azerbaycan Teknik Üniversitesi de bizim kardeş üniversitemiz. Biz gerçekten, Azerbaycan’ın yaşadıklarını ruhumuzda, gönlümüzde hissettik. Karabağ’da aynı millet olduğumuz için sizin yaşadıklarınızı, hissettiklerinizi bizler de hissettik. Yıllardır süren işgal sizi ne kadar üzdüyse, bizi de aynı şekilde kahretti. 44 gün süren destan yazma mücadeleniz sizi ne kadar mutlu ettiyse; her bir şehir, ilçe, kasaba, köyden düşman defedildiğinde bizler de burada sevindik. Gözyaşlarınız, gözyaşlarımız; sevinciniz, sevincimiz oldu” dedi.

    Geçtiğimiz Eylül ayında yapılan işbirliği protokolüne değinen Sade, “İşbirliği protokolü kapsamında Yabancı Diller Yüksekokulumuzla yürüttüğümüz bilimsel çalışmalarımız devam ediyor. Azerbaycan Teknik Üniversitesi’nin lojistik alanında da bizlerden destek istemesi bizleri mutlu etti. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümümüz, akademik anlamda da çok güçlü. Hocalarımız da her türlü desteğe hazırlar” şeklinde konuştu.

    “Bizler bu zaferi, Türkiye ile birlikte kazandık”

    Başarılı on Azeri öğrenciye verilecek bursun detaylarını aktaran Sade’ye Azerbaycan Rektörü Prof.Dr. Vilayat Valiyev teşekkürlerini sunarak, “Karşılıklı gönül bağına sahip iki kardeş devletiz. Atalarımızın şehit olduğu Sarıkamış’ı her yıl ziyaret ediyoruz ve şehitlerimizi daimî olarak yad edeceğiz. Türkiye’nin de ülkemizin yanında olması bizler için çok kıymetli. Bizler, bu zaferi her zaman olduğu gibi Türkiye ile birlikte kazandık. Aynı zaferi bilimde de kazanmamız gerekiyor. KTO Karatay Üniversitesi’ne, bizlere sundukları imkân ve destekler için bir kez daha teşekkürlerimizi sunuyoruz” ifadelerine yer verdi.

    Program, ortak bilimsel projelerde yer almak, ortak akademisyen ve öğrenci değişimi programı hazırlamak, ortak lisansüstü programı açmak vb. konularda işbirliği çalışmaları yapılması kararı alınarak sona erdi.

  • Elazığ Karakoçan FK’da, Teknik Sorumlu Önder Çınar görevi bıraktı

    Elazığ Karakoçan FK’da, Teknik Sorumlu Önder Çınar görevi bıraktı

    Elazığ Karakoçan FK’da Teknik Sorumlu Önder Çınar, görevi bıraktığını açıkladı.

    Misli.com 3. Lig ekiplerinden Elazığ Karakoçan FK’da Teknik Sorumlu Önder Çınar görevi bıraktı. Yazılı bir açıklama yapan Çınar, ”04 Şubat 2021 tarihinde oynadığımız Çarşambaspor maçından sonra, Elazığ Karakoçan FK’nün önünün açılması adına yönetimle karşılıklı konuşarak ayrılma kararı aldım. Bu süreçte bana güvenen Elazığ Karakoçanspor FK kulüp başkanı Tuncay Kaymak, ikinci başkanı Serkan Gündoğdu’ya, yönetim kuruluna, teknik ekibime, futbolcularıma ve kulüpte çalışan personellerine teşekkür ederim. Spor kamuoyuna saygılarımla sunarım” ifadelerini kullandı.

  • 2020 yılı teknik destek programı 6. dönem sonuçları açıklandı

    2020 yılı teknik destek programı 6. dönem sonuçları açıklandı

    2020 Yılı Teknik Destek Programı Kasım-Aralık dönemi başvuruları değerlendirme süreci Kalkınma Ajansları Proje ve Faaliyet Destekleme Yönetmeliği hükümleri uyarınca tamamlanarak, teknik destek almaya hak kazanan projeler belirlendi.

    2020 Yılı Teknik Destek Programı 6. Dönemine (Kasım- Aralık) toplam 13 başvuru yapıldı. Değerlendirme sürecinin ilk aşaması olan ön inceleme sürecinde, projelerin idari kontrol ve uygunluk kontrolleri yapılmış, 12 başvuru ön incelemede uygun bulunuldu ve teknik ve mali değerlendirme aşamasına geçildi. Teknik Destek başvurularından toplam 65 ve üzerinde puan alanlar başarılı oldu. Değerlendirme sonuçlarına göre, başarılı olan toplam 11 proje listede yer aldı. Başarılı projeler listesinin Ajans internet adresinde yayınlandığı 25/01/2021 tarihinden itibaren başvuru sahiplerinin en geç on (10) iş günü içinde sözleşmeyi imzalamak üzere KUDAKA’ya müracaat etmeleri gerekiyor.

    Sözleşme imzalamaya hak kazananların beraberlerinde getirmesi gereken zorunlu belgeler;

    “1. Başvuru Talep Formu

    2. Destekleyici Belgelerin asılları

    Başvuru Sahibi Karar Belgesi

    Ortak Kuruluş Karar Belgesi (varsa)

    Teknik Şartname

    Proforma Fatura

    Eğitmen/Danışman Özgeçmişleri

    Eğitim Müfredatı

    Yukarıda sayılan belgelerin sözleşme imzalanabilmesi için gerekli olduğu, asıllarının veya aslına uygun nüshalarının Ajansımıza getirilmesi gerektiği kamuoyuna saygıyla duyurulur.”