Etiket: Taşıyacak

  • Gaziosmanpaşa Belediyesi engelli seçmeni sandığa taşıyacak

    Gaziosmanpaşa Belediyesi referandumda engelli seçmenleri sandığa taşıyacak. Sisteme iletişim bilgilerini bırakan engelli, yaşlı ve hasta bireyler belediye tarafından evlerinden alınarak oy kullanacakları sandığa götürülecek.

    Gaziosmanpaşa Belediyesi 16 Nisan’da gerçekleştirilecek referandumda oy kullanma hakkına sahip olan engelli ve hasta vatandaşlara, sabah saat 08.00’den akşam 17.00’ye kadar ücretsiz ulaşım hizmeti sunacak.

    Görme engelliler için özel pusula hazırlandı

    Referandum günü engelli kartına sahip vatandaşlar ve yatalak hastaların oy kullanmasını sağlamak amacıyla ilçe genelinde 5 araç 2 ambulans ve 15 personel görev yapacak. Belediye, ayrıca görme engelli seçmen için de özel bir pusula hazırladı. Oy pusulasının ‘Evet’ ve ‘Hayır’ bölümlerinin belirgin halde ortaya çıktığı sistemde görme engelli vatandaşlar dokunma duyusuyla rahatlıkla seçim yapabilecek.

    500 kişi müracaat etti

    Engelli ve hasta vatandaşların demokratik haklarını kullandırmayı amaçlayan hizmet hakkında konuşan Gaziosmanpaşa Belediye Başkanı Hasan Tahsin Usta, çağrı merkezine şu ana kadar 500 kişinin müracaat ettiğini açıkladı. Seçim günü anlık müracaatlara da cevap verileceğini belirten Usta konuşmasında şu ifadelere yer verdi:

    “Engellilerimiz başta olmak üzere yaşlılarımız, hastalarımızı seçim günü sandığa taşımayı planladık. Amaç burada sadece oy kullanmasını sağlamak değil insanların bu anlamda engelli olan, evden dışarı çıkamayan tüm vatandaşlarımızın demokratik haklarını kullandırma yönünde bilinçli ve duyarlı olunduğunu da ortaya koymak için bu çalışmayı yapmış oluyoruz. Bu çalışmayla birlikte ‘Evet’ ve ‘Hayır’ tercihlerini daha rahat ve hatasız işaretlemek için basit bir sistem geliştirdik. Bizim toplumda engelli olarak tanımladığımız vatandaşlarımızın en güzel demokratik haklarını kullanma yönünde de bir farkındalık olsun istedik. Bize müracaat eden her bir engellimizi, yaşlımızı, hastamızı taşımayla ilgili bir organizasyon yaptık. Pazar günü dahil anlık müracaatlar olursa karşılayacağız. Şuana kadar 500 kişi müracaat etti.”

    Usta, ulaşım sisteminden yararlanacak olan engelli vatandaşlar da uygulamanın oldukça faydalı olduğunu söyledi.

    Referandumda tekerlekli sandalyesiyle belediyenin sağlamış olduğu araç vasıtasıyla oy kullanacak olan Perihan Kendir önceki seçimlerde oy kullanmanın kendileri için zor olduğunu söyledi. Kendir, Gaziosmanpaşa Belediyesinin yapmış olduğu hizmet sayesinde daha rahat oy kullanacağını belirtti.

    Çağrı merkezi seçim günü de çalışacak

    Gaziosmanpaşa’da belirtilen şartlara uyan engelli ve hasta vatandaşlar, cumartesi saat 20.00’ye kadar 444 0 467 numaralı çağrı merkezine iletişim ve sandık bilgilerini bırakarak sisteme kayıt olabilecek. Vatandaşlar çağrı merkezine seçin günü de ulaşabilecek.

  • Atlasglobal de elektronik cihazları özel kutuda taşıyacak

    ABD ve İngiltere’nin cep telefonundan büyük elektronik cihazlara yönelik başlattığı uygulamanın akabinde Atlasglobal Havayolları da cihazları özel kutuda taşıyacak.

    ABD ve İngiltere’nin kabin içerisinde cep telefonundan büyük elektronik cihazlara yönelik getirdiği yasağıyla beraber Türk Hava Yolları (THY) bu cihazlar için özel kutularda taşıma yöntemine başlandığını duyurmuştu. Atlasglobal Havayolları da THY’nin ardından benzer bir uygulamaya gitti. İstanbul’dan Londra’ya uçan havayolu şirketi İngiltere’ye gerçekleştireceği uçuşlarında Business Class ve transit yolcuların kabine alınması yasak olan cep telefonlarından büyük dizüstü bilgisayar ve tablet gibi elektronik eşyaları özel bir yöntemle taşıyacak.

    Elektronik cihazlar özel kutuda taşınacak

    Havayolu şirketi, kabine alınması yasaklanan elektronik cihazları boarding işlemi sırasında yolculardan alarak özel bir kutuda kargoya yükleyecek ve cihazlar bu şekilde uçağa alınacak. Görevliler elektronik eşyaları yolculara İngiltere’de teslim edecek.

    ABD ve İngiltere, İstanbul’un da aralarında bulunduğu 10 havalimanından ülkeye gerçekleştirilen direkt uçuşlarda, yolcuların cep telefonlarından büyük elektronik cihazlarını kabine almalarını yasaklayan karar almıştı.

  • Maliye Bakanı Ağbal: “Reformlara kan verecek ülkeyi yukarıya taşıyacak esas reform, yönetim sistemi reformudur”

    Ekonomi Bakanı Nağci Ağbal, Müstakil Sanayici ve İş Adamları Derneği’nin (MÜSİAD) Tekirdağ’da düzenlenen 95. Genel İdare Kurulu Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, “Önümüzdeki süreçte reformların reformu olan, reformlara hayat verecek, reformlara kan verecek, ülkeyi yukarıya taşıyacak esas reform yönetim sistemi reformudur” dedi.

    Tekirdağ’ın Çorlu ilçesinde bir hotelde düzenlenen toplantıya, Bakan Ağbal’ın yanısıra, Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan, MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak, Tekirdağ Şube Başkanı Muzaffer Arslan ile AK Parti İl Başkanı Cüneyt Yüksel, AK Parti Milletvekilleri Mustafa Yel, Ayşe Doğan, Metin Akgün ile MÜSİAD üyesi iş adamları katıldı.

    Toplantıda konuşan Bakan Ağbal, AK Parti hükümetlerinin son 14 yılda Türkiye’de çok güzel işler yaptığına vurgu yaparak, “AK Parti son 14 yıldır çok güzel işler yaptı. İçinde bulunduğumuz son 2 yılda da gerçekten güzel işler yaptık. Bütün sıkıntılara rağmen, bütün badirelere rağmen gerçekten çok önemli icraatları çok önemli reformları bu dönemde yaptık. Özellikle son bir yıl içerisinde, ekonomide ekonomiye can verecek, kan verecek, ekonominin damarlarını açacak, damarlarını gevşetecek önemli düzenlemeleri de, kararları da hayata geçirdik. Türkiye ekonomisinin ileriye dönük veya içinde bulunduğu dönemi itibariyle gelişmesini belirleyen en önemli faktörlerin tabi ki başında, küresel ekonomideki gelişmeler yer alıyor. O açıdan baktığımızda, tabi ki hepimiz neredeyse bütün sunumlarda küresel ekonomide özellikle global kriz sonrası meydana gelen büyümedeki aşağı yönlü trendi ifade ediyoruz. Gerçekten 2009 küresel krizi, dünya ekonomisi için gerçekten bir kırılma noktası oldu. Daha önceki döneme kıyasla bütün ülkelerde yani gelişmiş ülkelerde, gelişmekte olan ülkelerde ve genel olarak dünya ekonomisinde aşağı yönlü bir büyüme trendini hep beraber görüyoruz” dedi.

    “Türkiye küresel ticaretten daha fazla kazanan bir ülke olacak”

    Bakan Ağbal, konuşmasının devamında, 2016 yılının dünya için kötü bir yıl olduğunu anlatarak, “Küresel büyümenin 2009 sonrası en düşük olduğu bir yılı geride bıraktık. Ama şu andaki yapılan tahminlere baktığımızda, 2017-18 yılları için daha olumlu bir performansın bizi beklediğini söyleyebiliriz. Bu tabi ki bizim için de son derece olumlu. Önümüzdeki döneme baktığımız zaman fırsatlar da var riskler de var. İmkanlar da var sıkıntılar da var. Bunlar nedir diye baktığımızda büyüme oranlarının ileriye dönük olarak ılımlı bir tempoda gidecek olması Türkiye için büyük bir fırsat. Çünkü Türkiye küresel ticarette daha fazla pay alan, küresel ticaretten daha fazla kazanan bir ülke olacak. Onun için ülkenin global ekonominin genel olarak büyümesi bizim için iyi. Yine küresel ticaretin önümüzdeki dönemde daha da büyümesini bekliyoruz. İhracatımızın yarısını biliyorsunuz Avrupa birliği ülkelerine yapıyoruz. Özellikle 2013’ten sonra başlayan yeni bir grafik var. Avrupa ekonomilerinde normalleşme, istihdamda artış ve ekonomik büyümede bir toparlanma gözüküyor. Önümüzdeki yıllarda inşallah Türkiye olarak bunlardan istifade edeceğiz” diye konuştu.

    “Türkiye’nin önünde yapılması gereken, atılması gereken birçok yapısal reform var”

    Gelecek dönemde dünya siyaseti ve para politikalarına bağlı olarak bazı sıkıntılar yaşanabileceğine değinen Bakan Ağbal, “Önümüzdeki dönemde risklerimiz neler? ABD’de yeni bir yönetim geldi. Şu anda en büyük sıkıntılardan bir tanesi, bu yeni yönetimin uygulayacağı ekonomi politikalarının maliye politikalarının, para politikalarının yönü, istikameti, derinliği ne olacak. Küresel ticarete Trump’ın getirdiği yeni yaklaşımlar küresel ticareti ve dünya büyümesini nasıl etkileyecek şu anda bütün gözler Amerika birleşik Devletleri”ndeki ekonomi politikasındaki belirsizliğe odaklanmış duruyor. Gerek ABD’de gerekse AB’de merkez bankaları üzerinde önümüzdeki dönemde daha fazla baskı olacak. Ne yönde, tabi ki parasal sıkılaşma yönünde. Biliyorsunuz Amerika Birleşik Devletlerinde zaten bir sıkılaşma başladı, artık 2017 yılında en az 3 faiz arttırımı bekliyoruz, Mart ayında da böyle bir beklenti önümüzde. Avrupa birliği ekonomilerinde de olumlu performans tabi ki para politikasında bir sıkılaştırma beklentisini de yukarıya çekiyor. Birçok ülkenin yüksek borçluluğu var, bu ülkelerin büyüme oranları üzerinde baskı meydana getiriyor. Türkiye’nin önünde yapılması gereken, atılması gereken birçok yapısal reform var, ama bizim bunları atmak için mutlaka güçlü bir siyasi desteğe ihtiyacımız var bu açıdan yapısal reformlar gittikçe önem kazanıyor” ifadelerini kullandı.

    “Ülkeyi yukarıya taşıyacak esas reform, yönetim sistemi reformudur”

    Türkiye’nin gelecekte dünya ülkeleri arasında önemli noktalarda olabilmesi için büyük reformlar yapılması gerektiğini aktaran Bakan Ağbal, “Türkiye’yi ileriye taşıyacak ekonomide, siyasette jeopolitikte süper lige taşıyacak önemli reformlara ihtiyacımız var. Onun için de diyoruz ki, Türkiye’yi gerçekten yukarıya sıçratacak bir tane önemli reform var. Bu bir reform o kadar önemli bir reform ki, bütün diğer önemli reformları arkasından getirecek. Bu reform yapılırsa diğerler reformlar imkanlı hale gelecek. Yoksa, birileri diğer taraftan sürekli engellemeye çalışacak. Biz bir taraftan bu engellemeye çalışanlara karşı sürekli tetikte olacağız, sürekli hep beraber bir tedirginlik içerisinde olacağız. Onun için önümüzdeki süreçte reformların reformu olan reformlara hayat verecek, reformlara kan verecek ülkeyi yukarıya taşıyacak esas reform yönetim sistemi reformudur diyoruz. Yani Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemidir diyoruz. Bu o kadar önemli ki, yani bugün ülkelerin kalkınma hikayelerini geriye dönük baktığınız zaman o ülkelerdeki yönetim sisteminin o ülkenin tarihine, geçmişine, fıtratına, uygun olup olmamasına göre ülkeler ya geri kalıyorlar ya da ilerliyorlar. Onun için, Türkiye’deki mevcut sistem bizim tarihimizle, geçmişimizle, geleceğimizle doku uyuşmazlığı var. Onun için bu doku uyuşmazlığına son verip, kendi dokumuza uygun, kendi fıtratımıza uygun kendi geleceğimize uygun, yepyeni bir reformu yani yönetim sistemi reformunu hayata geçirmemiz gerekiyor. Demokrasi, hepimizin olmazsa olmazı. Demokrasiyi güçlendireceğiz. Son 14 yılda atılan demokrasi adımları, Türkiye’yi büyüttü, güçlendirdi. Bütün demokrasi dışı çabalara rağmen, bütün demokrasi karşıtlarına rağmen, Türkiye demokrasi liginde üst sıralara tırmandı. Ekonomide köklü değişimi mutlaka hayata geçirmemiz lazım. Uzun vadeli global trendlere bakıldığında Türkiye’de Tekirdağ’da Çorlu’da eğer ileride daha da büyüyeceksek, gelişeceksek, mevcut yaptığımız işleri yaptığımız gibi yapmayı bırakıp yeni işleri yeni yollarla yapmamız lazım. Yani ekonominin ayarını baştan sona değiştirmemiz lazım. Ekonominin klasmanını yukarı taşımamız lazım. Bunun için de diyoruz ki araştırma-geliştirme-inovasyon, ekonomide her bakımdan bir zihniyet dönüşümü olması gerekiyor” diye konuştu.

    Maliye Bakanı Naci Ağbal, parlamenter sistemin sürdürülebilir olmadığını savunarak konuşmasına şu ifadeler ile devam etti:

    “Mevcut sistem sürdürülebilir değil, bunun sıkıntılarını sancıların her gün yaşıyoruz. Bunu içimizde hissediyoruz. Bunu mecliste, hükümette, dış politikada görüyoruz. Sistem artık yeni Türkiye’nin istemlerine uygun değil. Sürdürülebilir olmadığı zaten oluşturduğu tedirginliklerden sıkıntılardan belli. Bir kere bu, Türkiye’ye geçmişe dönük olarak baktığınızda mevcut sistem gerçekten hükümet olmada, meclis olmada, temsil kabiliyeti bakımından yetersiz. Hatırlayın 90’lı yılları, yüzde 20’ler seviyesindeki oylarla iktidar oldular, Türkiye artık bunu hakketmiyor. Türkiye temsilde güçlü bir temsil istiyor. Yani, demokrasi temsille güçlenecek. Onun için mutlaka bunu yapmamız lazım.”

    Bakan Ağbal’ın konuşmasının ardından, MÜSİAD Genel Başkanı Nail Olpak ve Tekirdağ Şube Başkanı Muzaffer Arslan tarafından Bakan Ağbal’a adına ekilmiş fidan sertifikası ve Arapça ‘Allah’ lafzının bulunduğu tabela hediye edildi. Daha sonra organizasyona destek veren iş adamlarına plaket takdim edilmesiyle program sona erdi.

  • 1 saatte 90 bin kişi taşıyacak metro hattında ilk kazma vuruldu

    2 milyar 250 milyon liraya mal olması öngörülen 14 kilometrelik 13 istasyonlu Dudullu-Bostancı Metro Hattı inşaatında ilk tünel açma çalışması, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katılımıyla yapıldı. Hat açıldığında bir saatte 90 bin kişi taşıyacak.

    Dudullu ile Bostancı arasında yapılacak olan 14. 2 kilometrelik metro hattında ilk tünel açma çalışması Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın katıldığı törenle yapıldı. Hattın Ataşehir’de bulunan şantiyesinde yapılan törene Başkan Topbaş’ın yanı sıra Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can ile AK Parti Ataşehir İlçe Başkanı Naim Yağcı, AK Parti Kadıköy İlçe Başkanı Hurşit Yıldırım ile metro hattını yapan firma yetkilileri katıldı. Tören öncesinde Kadir Topbaş, iş makinesi ile alana geldi. Kadir Topbaş ve beraberindekiler bir süre şantiyede incelemelerde bulundu.

    90 Bin kişi taşıyacak

    Törende konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İlk tünel açma çalışması yapılan Dudullu -Bostancı hattı ile ilgili bilgi verdi. Hattın 1 saatte 90 bin kişiyi taşıyacağını kaydeden Başkan Topbaş, “ 14.2 kilometrelik bir hat bu. 13 istasyonlu bir hat. Şuanda 4 adet TBM dediğimiz makineler çift tünel yapılıyor. İki bir taraftan iki de diğer taraftan olmak üzere 4 adet TBM olmak üzere günde 10 metre mesafe almak suretiyle bu kazıyı yapacaklar. İstiyoruz ki kısa sürede tamamlansın. Takribi maliyeti 2 Milyar 250 Milyon Lira. Araçlar ve vagonları hariç. Onları da koyduğumuzda 3 katrilyona çıkar neredeyse. 2017 itibariyle 16. 5 Milyar ağırlıklı metro olmak üzere yatırım programı aldık bütçeye. Şuanda İstanbul’da günde 30 milyon insan hareket ediyor. Bu gelecekte 40-50 milyon olacak. Bunun önüne ancak metrolarla geçilir başka türlü değil. Yapmakta olduğumuz bu metro tek istikamette saatte 43-45 bin kişi taşıyacak. Toplamda her iki istikamette saatte 90 bin kişi demektir” dedi.

    Metro çevresinde otopark olacak

    Yeni metro hattının çevresinde otoparklar olacağını belirten Başkan Topbaş, “ 3 metro hattı ile entegre olacak. Yer üstüne çıkmadan yer altından insanların hareketini sağlayacak. Bu hattı yaparken özellikle aktarma ve transfer merkezleri olsun istedik. Yani insan aracıyla gelsin. Aracını park edip metro ile gitsin. Bu istasyonların çevresinde 2 bin 870 araçlık otopark programlandı. Bunlardan bir tanesi hal binamızın bulunduğu Ataşehir’deki yer. Çok büyük ve değer milyarlık bir alan. Halkın isteğine uyduk o milyarlık alanı içinde istasyonu otoparkı olan bir yer haline getirmeye karar verdik” açıklamasında bulundu.

    Bin kilometre raylı sistem

    Hedeflerinin İstanbul’a bin kilometre raylı sistem yapmak olduğuna dikkat çeken Topbaş, “Şuana kadar 150 kilometrelik çalışan metro sistemi var. 151.6 kilometre devam eden raylı sistem inşaatı var. Havaray metro projemizin ihalesini yaptık. Bu da Sefaköy- Başakşehir Havaray Hattı’dır. 15 kilometre uzunluğunda 17 istasyonu bir hat olacak. Bu da diğer sistemlerle entegre olacak. Havadan karadan yer altından sistemleri birbirine bağlıyoruz. Master planlarında öngördüğümüz İstanbul’daki raylı sistem bin kilometredir. Dünyada en fazla raylı sisteme sahip bir İstanbul olacak” dedi.

    22 dakikada ulaşım

    Dudullu ile Bostancı arasında 13 istasyonda hizmet vermesi planlanan 14.2 km’lik metro hattı ile tek yönde saatte 43 bin 200 yolcu taşınacak. 2019 yılında tamamlanması planlanan Dudullu-Bostancı Metro hattı 90 saniyede bir sefer yapacak ve hattın yolculuk süresi 22 dakika olacak. Üsküdar-Çekmeköy hattında olduğu gibi sürücüsüz metro hizmet verecek.

    Entegre bir sistem

    Proje Anadolu yakasında önemli bir bağlantı noktası olacak. Dudullu İstasyonunda, M5 Üsküdar-Çekmeköy (Yapımı devam ediyor) hattı, Kozyatağı İstasyonunda ise M4 Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattı ile entegrasyon sağlayacak. Bostancı İstasyonunda Marmaray ve Deniz ulaşım akslarıyla bağlantı sağlarken ihale aşmasında olan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe hattıyla da bağlantılı olacak.

    Hattın tamamlanmasıyla; Modoko’dan Eminönü’ne 28 dakikada, İçerenköy’den Taksim’e 35 dakikada, Kayışdağı’ndan Kadıköy’e 19 dakikada ve Parseller Mahallesi’nden Bostancı’ya da 21 dakikada kesintisiz ulaşım sağlanabilecek. Dudullu-Bostancı Metro projesinin TBM tünel çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın butona basmasıyla başladı. Raylı Sistem Hattı kapsamında, 12.8 Km Uzunluğunda Çift Tüp Tek Hat TBM Tüneli ve 1.4 Km Uzunluğunda Tek Tüp Çift Hat NATM Tüneli yapılacak.

    Proje kapsamında bulunan istasyonlar ise şu şekilde;

    “Bostancı İstasyonu, Emin Ali Paşa İstasyonu, Ayşe Kadın İstasyonu, Kozyatağı İstasyonu, Küçükbakkalköy İstasyonu, İçerenköy İstasyonu, Kayışdağı İstasyonu, Türk-İş Blokları İstasyonu, İmes İstasyonu, Modoko İstasyonu, Dudullu İstasyonu, Yukarı Dudullu İstasyonu, Depo İstasyonu.”

    Öte yandan metronun tanıtım videosu da basın mensuplarıyla paylaşıldı.

  • OİB ve İTÜ Arı Teknokent, otomotivde başarılı projeleri üretime taşıyacak

    Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), sektörde başarılı projeleri hayata geçirmek amacıyla iş birliği yaptığı İTÜ Arı Teknokent’in girişimcilik yarışması ’İTÜ Çekirdek BigBang’ finalinde beş projeye 250 bin TL ödül verdi.

    Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) ve İTÜ Arı Teknokent arasında otomotiv endüstrisinde başarılı projelerin hayata geçmesi amacıyla yürütülen iş birliği bu yıl da meyvesini vermeye devam ediyor. OİB’in her yıl düzenlediği Ar-Ge Proje Pazarı ve Komponent Tasarım Yarışması’nda dereceye giren ve İTÜ Çekirdek’te ön kuluçka ve hızlandırıcı süreçlerindeki eğitimlerini tamamlayan projeler, İTÜ Çekirdek Big Bang finalinde OİB tarafından 250 bin TL ile ödüllendirildi. Big Bang finalinde girişimcilik ve üretim yolunda ilk adımı atan beş projeden Metrobi 70 bin TL, Formulate 60 bin TL, Progin-Bilişim-Transafe 50 bin TL, Nanografen 35 bin TL ve Parkkolay 35 bin TL ödüle layık görüldü.

    Ödül alan projelerden Metrobi, bulut tabanlı altyapı ile yapay zeka ve veri bilimini kullanarak toplu ulaşım yöneticileriyle yolcularına ihtiyaç duyduğu araç ve bilgileri sağlıyor. Formulate projesi parça başına üretimi 5 dakikanın altına indiren yeni nesil reçine formülasyonu sunarken, Progin-Bilişim-Transafe araçlara sonradan monte edilebilen radar temelli çarpışma ve takip mesafesi uyarı sistemi getiriyor. Nanografen projesi ile yeni nesil araçlar için grafen ile güçlendirilen hafif, dayanıklı ve maliyeti düşük kompozit iç tirim parçası üretilirken, Parkkolay mobil uygulaması ile de bir dakikada otopark bulunması ve rezevaryon yapılması sağlanıyor.

    Big Bang töreninde proje sahiplerine ödüllerini OİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ve OİB Yönetim Kurulu Üyesi Emre İncekara birlikte verdi. OİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu, “OİB olarak yeni nesil projelere yatırım yapmamız gerekiyor. Bu yıl çıtanın yükseldiğini memnuniyetle görüyoruz. Eski sermaye, yeni nesil akıllara aklamalı ki geleceğe sahip çıkalım. Son 100 yılda nüfus ve sermaye altı kat arttı ama dolaşım bin kat arttı ve 1,5 trilyon dolarlık yeni bir pazar oluştu. Biz de bu pazardan akıllı ulaşım sistemlerine getirilen yeni projelerle pay almak istiyoruz” dedi.

    “Araç ve parçaların katma değeri yükseltilmeli”

    İTÜ Çekirdek ile iş birliklerinin proje sahiplerine girişimcilik alanında deneyim, vizyon ve know-how katacağı değerlendirmesinde bulunan Ömer Burhanoğlu, “Otomotiv endüstrisi tasarım, Ar-Ge ve inovasyona yoğunlaşmalı. Bu alanda güçlü olmanın yegane yolu, Türkiye’de üretilen araç ve parçaların katma değerlerinin yükseltilmesidir” dedi.

    Bu amaçla Ekonomi Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi koordinatörlüğünde bu yıl 4’üncüsünü düzenledikleri ’Türkiye Otomotiv Sektöründe Ar-Ge Proje Pazarı ve Komponent Tasarım Yarışması’ ile proje ve fikirleri sektörle buluşturmaya çalıştıklarını vurgulayan Ömer Burhanoğlu, “Bu yolda önemli bir adım olan İTÜ Çekirdek işbirliği, fikirden sanayiye giden yolda girişimcilere destek olarak sektörümüze katkıda bulunabilecek olan bir projedir. Bu proje sayesinde, girişimciler fikirlerini projeye, ürüne ve hizmete dönüştürebilmeleri için araştırmalarını yapabilecekleri ortama sahip olmuşlardır.  Fikir halinde olan projeler ete kemiğe bürünerek birer ürün/prototip olarak sanayiye kazandırılmaktadır” dedi.

    Burhanoğlu, yarışmada başarılı olan proje sahiplerinin kendilerini geliştirmeleri, toplumda girişimcilik, inovasyon ve Ar-Ge kültürünün oluşturularak teknoloji tabanlı ekonomik değer yaratmanın önemine değinerek şöyle devam etti: “İTÜ Çekirdek ile iş birliğimiz bilinçli ve başarılı start up firmalarının kurulmasını sağlayacak, proje ve fikirden sanayiye giden yolda girişimcilere destek olacak, sektörümüze katkıda bulunabilecek bir çalışmadır. İş birliği ile fikirlerin sanayileşip, üretime dönüşmesini ve endüstrimize birer çıktı olarak katkı sağlamasını amaçladık. Big Bang ile de başarılı projeleri ödüllendirdik. Bu projelerin önümüzdeki dönemde de takipçisi olacağız”.

    Ticarileştirilebilir projelere sahip çıkıp geliştirilmelerini sağlayan İTÜ Çekirdek, bu yıl ’Otomotiv Teknolojileri’ özel kategorisiyle otomotiv endüstrisinde algı değiştirecek inovatif projelere sahip çıktı. Projelerin geliştirilerek hayata geçirilmeleri için kuluçka ortamı sunan İTÜ Çekirdek, burada başarılı olanları ’İTÜ Çekirdek Big Bang’ organizasyonuyla girişimcilik yönünde teşvik etti. Başarılı projelerin hayata geçebilmesi için sanayicilerle tanışma fırsatı da verilecek olan organizasyonda, proje sahiplerinin üretime odaklanması sağlanacak.