Etiket: Taşımada

  • Kırşehir’de toplu taşımada yeni dönem

    Kırşehir Belediye Başkanı Yaşar Bahçeci, bisiklet kullanımı sonrası toplu taşıma kullanımını teşvik etmek için vatandaşlarla birlikte toplu taşıma sistemini kullandı.

    Belediye’den otobüs durağına kadar yaya giden Belediye Başkanı Bahçeci, vatandaşlarla birlikte Cacabey Meydanı – KAEÜ hastanesi hattında yolculuk yaptı.

    Kırşehir’de 3 numaralı hatla yolculuk yaptığını anlatan Belediye Başkanı Bahçeci, “Kırşehir’de 11 hat var. Bu hatlarla birlikte şehrin her noktasına ulaşım sağlayacağız. Şehirde yaşayan herkes en fazla 500 metre yürüyerek bir otobüs durağına ulaşmış olacak. Yıllardır Kırşehir’de dolmuşlar vardı. İlk defa böyle bir sisteme geçildi. İşin doğrusu toplu taşımada Kırşehir’de sistem yoktu. Hiçbir standart olmadan gece-gündüz demeden çalışan dolmuşçularımızı daha yaşanabilir bir çalışma şartları oluşturduk”dedi.

    “Toplu taşıma sistemine 12 dolmuşçu katılmadı”

    Kırşehir’de 1 Ekim tarihi ile hayata geçen toplu taşıma sistemine 12 dolmuşçunun katılmadığını anlatan Belediye Başkanı Bahçeci, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Üç yıl uğraştık ama sisteme 12 dolmuşçu haricinde bütün dolmuşçular katıldı. Kendi kurdukları kooperatif sistemi ile işletiyorlar. Biz onlardan onlar bizden hizmet alıyor çok güzel bir sistem oldu. Akıllı telefon uygulamaları ile Kırşehir’de insanlar, otobüslerin hangi durakta olduğunu ne zaman geleceğini ve otobüsü seyir halinde görecek.

    Ulaşım konforunu yüksek standartta taşıyan bir sistem oldu. Eksikler olabilir. Zaman zaman bizde karşılaşıyoruz. Eksikleri de tamamladıktan sonra sistemi daha güzel bir şekilde hayata geçirmiş olacağız” dedi.

    Meşakkatli bir süreçten geçildikten sonra Kırşehir’de ulaşım mastır planının hayata geçtiğini bildiren milletvekili Mustafa Kendirli ise konuşmasında, “Şehrin altyapısı tamamlandıktan sonra otobüsler hizmete girdi. Hayatımda ilk defa otobüs yolculuğu yapıyorum çok mutlu oldum. Yoğun araç trafiğinden de şehir büyük oranda kurtulacak” ifadelerini kullandı.

    Toplu taşıma sistemini kullanan vatandaşlar ise Kırşehir’de büyükşehir havası oluştuğunu belirterek Belediye Başkanına yapılan hizmetten ötürü teşekkür etti.

    Belediye Başkanının hayalinin gerçekleşmesinin mutlululuğunu yaşadığını belirten Şoförler Odası Başkanı Mehmet Tekin, başka illerde yaşanan sorunların Kırşehir’de yaşanmadığını, dolmuşçuların da yüzde 95 oranında sisteme destek verdiğini belirtti.

    Toplu taşıma sistemi teşvik turuna Belediye Başkanı Bahçeci ile Belediye Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Halil Çalışır ve Medya temsilcileri de destek verdi.

  • Afyonkarahisar’da toplu taşımada indirim

    Afyonkarahisar Belediyesi’nin şirketi Yüntaş A.Ş. tarafından işletilen Özel Halk Otobüsleri, 11 Ağustos Cumartesi gününden itibaren yaklaşık bir ay süreyle 1.5 liraya toplu taşıma hizmeti verecek.

    Kısa süre önce hizmete sunduğu özel halk otobüsleriyle şehir içi ulaşıma kalite, konfor ve düzen getiren Yüntaş A.Ş. yaklaşan Kurban Bayramı nedeniyle toplu taşıma ücretlerinde bir indirim açıkladı. Yapılan açıklamaya göre, 11 Ağustos Cumartesi gününden itibaren yaklaşık bir ay süreyle 1.5 liraya toplu taşıma hizmeti verileceği, ayrıca daha önce tam kart alan vatandaşların da bu indirimden faydalanacağı bildirildi.

  • Toplu taşımada şarj dönemi başladı

    Sakarya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı yeni bir uygulamayı daha vatandaşların hizmetine sundu. Toplu taşıma hizmeti sunan belediye otobüslerinde USB şarj dönemi başladı.

    Sakarya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından yeni bir uygulama daha vatandaşların hizmetine sunuldu. Yapılan açıklamada, “Büyükşehir Belediyemize bağlı otobüslerde USB ile şarj dönemini başlattık. Toplu taşıma hizmeti sunan belediye otobüslerimize yerleştirdiğimiz USB girişli şarj portlarımızla vatandaşlarımıza seyahatleri esnasında telefon, tablet gibi elektronik eşyalarını şart etme imkanı sunduk. Teknolojiyi takip ederek yenilikçi çalışmaları hemşehrilerimizle buluşturmaya devam edeceğiz” denildi.

  • Toplu taşımada unutulan eşyalar şaşırttı

    Metro, Ankaray ve EGO otobüslerinde yolcular yine birbirinden ilginç eşyalarını unuttular. Sahibi bulunmayan kayıp eşyalar, EGO Genel Müdürlüğü tarafından 25 Şubat’ta ihale ile satışa çıkarılacak.

    Her gün 1 milyonun üzerinde Ankaralının seyahat ettiği toplu taşıma araçlarında cüzdan, gözlük, altın kolye, cep telefonu, şemsiye, kitap, okul çantası, şapka gibi nispeten küçük sayılacak eşyaların unutulması veya düşürülmesi makul ve alışılagelmiş bir durumken, son zamanlarda dizüstü bilgisayardan bisiklete, fotoğraf makinesinden matkaba, iş yerinde kullanılan ekipmanlara kadar daha büyük çaptaki eşyaların da unutulması şaşkınlık oluşturdu. Geçen yıl dahil olmak üzere şu ana kadar otobüslerde 5 bin 538 Türk lirası, 5 euro ve 272 dolar bulunduğunu ifade eden yetkililer, “Bulunan eşyaların başında 136 adetle cüzdan geliyor. Bunu 58 adetle cep telefonu izlerken, üçüncü olarak da 35 adetle numaralı gözlükler ve güneş gözlükleri yer alıyor. Otobüslerde ayrıca 1 televizyon ile 3 fotoğraf makinesi de bulundu. Matkap ve bisiklet yine unutulan eşyalar arasında yer alıyor” dediler.

    Eşyalar EGO Kayıp Eşya Bürosunda

    Günlük seferlerini tamamladıktan sonra otobüslerin bölge müdürlüklerinde raylı sistem araçlarının vagonlarında merkezlerde toplanarak temizliklerinin yapıldığını ifade eden yetkililer, “Araçların günlük rutin temizlik ve bakımları sırasında yolcular tarafından unutulan veya düşürülen eşyalar, şoförler ve hareket görevlileri tarafından tespit edilip kayıt altına alınıyor. Aynı şekilde raylı sistemlerin araçları olan vagonların da temizlikleri yapılırken bulunan eşyalar, ilgililere teslim edilerek muhafaza ediliyor” diye konuştular.

    EGO Kayıp Eşya Bürosunda teslim alınan unutulmuş eşyaların öncelikli olarak sahiplerine ulaşılmaya çalışıldığını belirten yetkililer, sahibi bulunamayan eşyaların ise 15 günlük periyotlar halinde EGO Genel Müdürlüğünün “www.ego.gov.tr/ kayıp eşya” internet adresinde listelenerek ilan edildiğini söylediler. Yetkililer, hiçbir şekilde sahibi bulunmayan eşyaların EGO tarafından 1 yıl boyunca saklandıktan sonra açık artırma yöntemiyle satışa sunulduğunu vurguladılar. Yetkililer, bulunan eşyalar üzerinde iletişim bilgisi bulunması halinde Kayıp Eşya Bürosu tarafından direkt iletişime geçilerek, eşyaların sahiplerine teslim edildiğini söylediler.

    Kayıp eşyalar 25 Şubat Cumartesi günü satışa sunulacak

    Yolcuların eşyalarını kaybettiklerinde direkt olarak EGO Kayıp Eşya Bürosuna başvurduklarını belirten yetkililer, duyurular sayesinde her geçen yıl daha az oranda eşya birikmeye başladığını bildirdiler. Yetkililer, 1 yıl süreyle sahibi bulunamayan eşyaların EGO tarafından 25 Şubat Cumartesi günü Ankara Büyükşehir Belediyesi Yerleşkesi içinde yapılacak açık artırmayla satışa sunulacağını sözlerine eklediler.

  • Avrupalı, toplu taşımada kabine ihtiyaç duymuyor

    Türkiye’de metrobüs şoförüne yönelik şemsiyeli saldırıdan sonra otobüs ve metrobüs gibi toplu taşıma araçlarında kabin uygulamasına geçilmesi tartışılırken, Kosova, Almanya, Fransa ve Yunanistan’da şoförleri olası saldırılara karşı koruyacak herhangi bir önlem bulunmuyor. Macaristan’da ise şoförler kabinler ile korunuyor.

    16 yıl önce savaştan çıkmış olan Kosova’da şehir içi ulaşım gelişmişlik açısından henüz gereken seviyeye ulaşmış değil. Başkent Priştine’de kamu ve özel şirketlerin otobüsleriyle gerçekleşen şehir içi ulaşım, Avrupa standartlarının çok uzağında. Dolayısıyla vatandaşlara verilen hizmetlerde kalitenin düşük olduğu gözleniyor.

    Priştine’de 4 numaralı hatta çalışan otobüs şoförü Nuha Beka da, “Güvenliğimiz yok. Asabi yolculardan ya da herhangi bir saldırgandan koruyacak tedbirler alınmış değil. Ama korkmuyoruz” dedi. Priştine’de artan araç sayısı nedeniyle zaman zaman trafiğin çok yavaş ilerlemesine rağmen, durumun genel olarak kötü olmadığını belirten Nuha Beka, şehir içi seferlerde en önemli unsurun şoför, bilet kesen muavin ve yolcular arasındaki ilişki ve karşılıklı saygının olduğunu belirtiyor. Beka “Ciddi sayılacak bir saldırı olmadı. Ben ve diğer meslektaşlarım yolcu tarafından saldırıya maruz kalmadık. Ama bunun olmayacağının garantisi de yok. Şimdiye kadar sorun yaşanmaması, gelecekte yaşanmayacağı anlamına gelmez. Bu nedenle tabi ki güvenlik tedbiri alınmalı. Bu konuda Avrupa standartları uygulanmalı. Ancak Kosova’da otobüsler eski. Yolcularla teması engelleyecek kabinlerin yapılması mümkün değil” ifadelerini kullandı.

    Vatandaşlar da verilen hizmetin pek de kaliteli olmamasına rağmen durumdan şikayetçi değiller. Vatandaşlar, otobüs şoförü ile bilet kesen muavin ve yolcular arasında saygıya dayalı ilişki içinde olduklarını belirtiyor. Priştineli Bedri Lutfiu, “Şimdiye kadar herhangi bir sorun yaşamadık. Eşim ve ben düzenli olarak otobüsü kullanıyoruz. Güvenlik konusunda daha iyi çözümler düşünülebilir. Fakat, bunun maddi dayanağı olması gerekir” şeklinde konuştu.

    Macar şoförlere özel kabin

    Macaristan’daki toplu taşıma araçlarının şoförleri ise koruma kabinleriyle her türlü yolcu saldırısına karşı korunuyor. 24 yıllık otobüs şoförü Bela Bodi, başkent Budapeşte’deki toplu taşıma araçlarında hizmet veren şoförlerin yaklaşık 5 yıldan bu yana yolculardan gelebilecek her türlü agresifliklere ve saldırıya karşı korunduğunu söyledi. Hiç kaza yapmadığını belirten Bodi, kendisine karşı da şimdiye dek hiçbir yolcudan saldırı gelmediğini, ancak bazı arkadaşlarının sinirli yolcular tarafından dövüldüğünü bu nedenle Budapeşte Toplu Taşıma Kurumu’nun şoförlere yapılan saldırıları engellemek için araçlara şoför koruma kabinleri konulduğunu söyledi.

    İstanbul’da bir yolcunun metrobüs şoförüne şemsiyeyle vurması sonucu bayılıp kaza yapması nedeniyle yolcuların yaralandığı saldırı haberi televizyondan öğrendiğini söyleyen Bodi, yaşananlar için üzgün olduğunu, İstanbul’daki toplu taşıma yetkililerinin şoför koruma kabini yaparak bu gibi talihsizliklerin önüne geçilebileceğini söyledi. Havanın sıcak olması nedeniyle otobüsün klimasını çalıştırmadığını söyleyen Bela Bodi, şoför koruma kabinin kapısını açtığını, normal de koruma kabininin kapısının kapalı olduğunu kaydetti.

    Yunanistan’da da şoförler tehlikede

    Yunanistan’daki otobüsler de Türkiye’deki otobüslerden farklı değil. Her gün yüzlerce insanın tercih ettiği toplu taşıma araçlarını kullanan şoförler, yolcuların olası saldırılarına karşı savunmasız kalıyor. Şoför ile yolcular arasında herhangi bir tartışma dahi yaşanmasa da şoförler olası saldırılara karşı güvende değil. Otobüse, yolcuların bindiği kapıdan giriş yapan Yunan şoförleri yolculardan ayıran herhangi bir kabin ya da paravan bulunmuyor. Şoförlerin bulunduğu alan yalnızca yarım bir kapıyla yolcuların bulunduğu alandan ayrılıyor.

    Fransa’da şoförler kabine karşı

    Son dönemlerde terör saldırılarıyla mücadele eden Fransa’da da şoförler güvende değil. Günlük ulaşımı sağlayan otobüslerde, şoförleri, araç içinde olası saldırılardan koruyacak herhangi bir önlem bulunmuyor. Türkiye’deki gibi Fransa’da da şoförler ile yolcuları birbirinden yalnızca yarım bir kapı ayırıyor. Şoförün yolcularla iletişimi sınırlandıran ya da engelleyen herhangi bir kabin, paravan ya da cam kapı yer almıyor. Özellikle Paris’in banliyölerinde sık sık tacize uğrayan otobüs, metro ve tramvay gibi toplu taşıma araçlarını kullanan şoförler bağlı bulundukları sendikalar kanalıyla can güvenliklerinin bulunmadığımı ileri sürerek greve gidiyor. Yetkililer ise şoför ile otobüs içinde bilet kontrolü yapan muavinlerini güvenliğini sağlamak için muavin sayısını 2 veya 3’e çıkarıyor. Hatta, metro ve banliyö trenlerinde görevlilerin yanına bir de sivil polis veriliyor. Fransa isminin açıklanmasını istemeyen şoförler, bazı semtlerde daha fazla sözlü ve fiziksel saldırı olduğunu ifade ederek, metro ve trenlerde olduğu gibi otobüslere de kabin yapılmasına karşı olduklarını ifade ediyor. Yolcuların bilgi almak isteyebileceğini belirten şoförler, otobüslere kabin yapıldığı zaman diyaloğun kesileceğini, bazı sözlü ya da fiziksel saldırı nedeniyle insani ilişkilerin bir kenara bırakılacağını savunuyor. Şoförler, “Kişi bize saldırmayı ve bizimle münakaşa etmeyi kafasına koyduysa, son durağa kadar gelip ve ben inince sokakta da benzer saldırıda bulunabilir. Biz diyalogdan yanayız” dedi.

    Almanya’da da şoföre önlem yok

    Almanya’da da yolcular genellikle aylık veya haftalık kartlara sahip, bileti olmayanlar ise otobüse ön kapıdan biner ve şoförden biletini alıyor. Bileti olanlar da arka kapıdan da otobüse binebiliyor. Şoförün bulunduğu alanda ise herhangi bir koruma özelliği bulunmuyor. Şoförün, yolcu ile tartışması sonucu bağlı bulunduğu şirkete çalışmayacağını bildirmesiyle yerine yedek bir şoför gönderiliyor. Almanya’da 16 yıldır otobüs şoförlüğü yapan Ali Osman Arslan, herhangi bir fiziki şiddete maruz kalmadığı belirterek, “Biz yolcu ile tartışmayız. Bizim vazifemiz yolcuların ve trafikteki diğer araçların can güvenliğini sağlamaktır. Herhangi bir saldırı anında hemen fren yaparak aracımızı durdururuz. Dörtlüleri yakar ayağımızın altındaki imdat düğmesine basar ve polisi haberdar ederiz. Kısa bir zamanda polis gelir ve saldırganla ilgilenir. Şoförün vazifesi yolcularla tartışmak değildir. Herhangi bir olumsuzlukta önce ikaz ederiz. İkazımız dikkate alınmıyorsa biz de yetkilileri haberdar ederiz” dedi.