Etiket: taşımacılık

  • Gebze’de korsan taşımacılık yapan 38 araç bağlandı

    Kocaeli’nin Gebze ilçesinde polis ekiplerince korsan taşımacılık yapan araçlara yönelik yapılan denetimlerde, kontrol edilen 200 servis minibüsünden 38’i bağlanırken, 63 sürücüye de nakdi para cezası kesildi.

    Kocaeli İl Emniyet Müdürlüğü, il genelinde korsan yolcu taşımacılığı yapan servis minibüslerinin yakalanmasına yönelik çalışma başlattı. İl genelinde kurulan uygulama noktalarında yüzlerce servis minibüsü durdurularak, evrakları incelendi. Uygulamaların yoğunlaştırıldığı Gebze ilçesinde de İlçe Emniyet Müdürlüğü ekiplerince durdurulan 200 araçta incelemeler yapıldı. Yapılan kontrollerde kaçak yolcu taşımacılığı yaptığı belirlenen 38 servis minibüsü bağlanırken, 63 araç sürücüsüne de 3 bin 500 ile 4 bin TL arasında cezai işlem uygulandı.

    Yapılan uygulamalar ile kaçak yolcu taşımacılığının önüne geçildiğini belirten Gebze Servisçiler Odası İkinci Başkanı Yaşar Çelik, korsan taşımacılıkla ilgili çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyerek, “P plakalı olarak çalışan bine yakın esnafız. Bunun yaklaşık 900 kişisi Gebze, Çayırova, Darıca tarafında çalışıyor; geri kalanlar ise İzmit bölgesinde çalışan esnafız. Bizim en büyük sıkıntılarımızdan birisi korsan taşımacılıktır. Bununla ilgili çalışmalarımız ve mücadelemiz devam ediyor. Kocaeli genelinde 12 ilçede haftanın 4-5 günü sürekli denetlemeler yapıp mücadele ediyoruz. Ancak cezaların düşük olması bağlanan araçların sayısının düşük olması sebebiyle sıkıntılar yaşıyoruz. Bu da cezaların düşük olmasından kaynaklanıyor. Cezalarda düzenlemeler yapılmasını ve korsan taşımacılığın önüne geçilmesi için devletimizden yardım bekliyoruz. Gebze bölgesinde en büyük sıkıntının servisçilerin örgütsüz olması bunun için mücadelemizi yapmaya devam edeceğiz. Emniyet birimlerimize bize verdikleri destek için çok teşekkür ediyoruz” dedi.

  • ‘Nevşehir Uçak Bakım Onarım ve Hava Kargo Taşımacılık Lojistik Merkezi Projesi’ için çalışmalar başladı

    Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Rektör Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Metin Duyar tarafından hazırlanan “Nevşehir Uçak Bakım Onarım ve Hava Kargo Lojistik Merkezi Projesi” toplantısı Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mazhar Bağlı başkanlığında gerçekleştirildi.

    Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesinde gerçekleştirilen toplantıya, Nevşehir Valisi İlhami Aktaş, Nevşehir Milletvekilleri Mustafa Açıkgöz, Murat Göktürk ve Ebubekir Gizligider, Nevşehir Belediye Başkanı Hasan Ünver, Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mazhar Bağlı ve akademisyenler katıldı.

    Projenin, şehrin kalkınması ve sanayileşmesinde çok hızlı bir ivme yaratabileceğini belirten Rektör Prof. Dr. Mazhar Bağlı, “Türkiye’nin 2000’li yıllarda yakaladığı hızlı ekonomik büyümeye rağmen bölgelerarası ve kır-kent arası gelişmişlik farkları önemini korumakta, bu nedenle de; düşük gelirli bölgeler ve kırsal alanlar; ulusal kalkınmaya katkılarını artıracak, gelişmişlik farklarını azaltacak özel politikalara ve daha etkili desteklere ihtiyaç duyulmaktadır. Nevşehir ili ve çevresi, bölgelerarası ve kır-kent arası gelişmişlik farklılığının en yoğun gözüktüğü bölgelerden olup, hükümetimizin büyüme ve kalkınma politikaları doğrultusunda; yerleşim merkezlerinin işlevlerinin değerlendirilmesi ve bu işlevlerin kalkınmayı hızlandıracak şekilde dönüştürülmesine ve geliştirilmesine yönelik politikalara özel ihtiyaç duymaktadır. Üniversitemiz toplumsal refah seviyesini yükseltebilme, gelişmişlik seviyelerini rekabet edebilir seviyeye çekebilme yeni bilim, teknoloji ve yenilik politikalar üretmek ve stratejik planlar hazırlanmasına özel önem vermektedir. Bu politikalar içerisinde teknoloji üretiminin ve inovasyonun merkezi olan üniversiteler ile teknolojik bilginin üretime uygulanması safhasının gerçekleştiği üniversite-sanayi iş birliği giderek önem kazanmaktadır” dedi.

  • Bandırma Limanı’nda modern taşımacılık

    Türkiye’nin sayılı büyük limanları arasında yer alan Bandırma Limanı’nda konteyner sayısı her geçen gün artıyor.

    2016 yılıyla birlikte demir yolu ile entegre taşımalara hız veren liman, bu taşımayı tercih eden müşteri portföyünü arttırdı. Vagonların sürekli liman etrafında stoklandığı ve görülmeye alışıldığı limanda 1 yıl önce sadece parça yükler bu yolu kullanabilirken, bugün arpa, buğday, mısır türevleri dahil tüm hububat ve katı yük grupları gemiden direkt rıhtım vinçleri marifetiyle elleçlenerek vagon üzerine konan open top konteynerlere yüklenerek demir yolu aracılığıyla taşınıyor.

    Halihazırda vagon ile yük elleçleme operasyonları devam eden ve demir yolu ağı ile hinterlandında bulunan Balıkesir, Kütahya, Manisa ve Eskişehir gibi endüstri bölgelerine ekonomik ve kesintisiz bağlantı sağlayabilen Bandırma Limanı, benzer operasyonların yakın gelecekte artarak devam etmesi için çalışmalarını sürdürüyor. Müstesna konumu, gelişmiş multimodal altyapısı ve buna uygun makine ve ekipman parkı ile Bandırma Limanı, ülkenin en donanımlı birkaç limanından biri. Çağımızın gelişen taşıma metodu olan tren yolunun rıhtımlara kadar girebilmesi hinterlandın Afyon, Konya ve Çanakkale bölgelerine kadar ulaşabilmesine imkan sağlıyor.

  • Babası eve dönecek araç bulamayınca taşımacılık sektörüne girdi

    Babası seneler evvel Bursa’dan İnegöl’e geri dönebilmek için araç bulamayınca taşımacılık sektörüne giren Hüseyin Kınabaş, İnegöl’ün taşımacılık macerasını anlattı.

    Ailesinin taşımacılık sektörüne nasıl girdiğini anlatan 74 yaşındaki Hüseyin Kınabaş, “Babam Mahmut Kınabaş yaptığı düvenleri sattıktan sonra Bursa’dan İnegöl’deki evimize gelmek istediğinde araba bulamamış. Şoför, otobüs dolmadığı için aracın İnegöl’e gitmeyeceğini, babamlara Bursa’da kalacak yer bulmalarını söylemiş. Babam da karşıda bulunan otobüs firmasına gidiyor. Firmanın önünde bulunan otobüsü göstererek, almak istediğini söylüyor ve pazarlık ederek alıyor. Otobüse bir şoför buluyor, o akşam Bursa’dan İnegöl’e gitmek isteyen yolcuları da alarak İnegöl’e geliyor. Babamın İnegöl’e gelmek için araç bulamaması taşımacılık işine girmemize vesile oldu. 1950 yılında taşımacılığa başladık” dedi.

    Babasının yanında usta-çırak ilişkisiyle yetiştiğini anlatan Hüseyin Kınabaş, “O zamanlar 1946 model, 1951 model araçlarla taşımacılık yapılırdı. İnegöl’ün nüfusu 9-10 bin civarındaydı. Bizim taşımacılık yaptığımız dönemde Türkiye’de doğru düzgün yol yoktu. Bazı virajlardan iki araç geçemezdi. Şimdi ise yollar genişledi. Taşımacılık daha kolay hale geldi. Araçlar yolda kaldığı zaman kendimiz tamir ediyorduk. Lastik patladığı zaman yama bile yapıyorduk. El pompasıyla şişiriyorduk. Yolcular bile inip yardım ediyordu. Oylat’a çıkarken yolcular otobüsten indirilirdi. Rampa çok olduğu için araçlar çıkamazdı” diye konuştu.

    Otobüsle her şey taşınırdı

    Eskiden insanların koyun, keçi, tavukla aynı otobüsle seyahat ettiğini belirten Hüseyin Kınabaş, “1980 sonrasında Yenişehir, İznik, Bilecik, Pazaryeri’ne yolcu taşımaya başladık. Oradan insanlar aynı zamanda koyun, keçi, tavuk getirirdi. Koltukların altına hayvanlar konulurdu. Tavuklar kanatlarını çırptığı zaman otobüsün içi toz duman olurdu. Koca sığırı bile otobüse koyarak getirdiğimiz zaman oldu. O zamanlar kimse niye koyunları alıyorsun demiyordu. Otobüslerde sigara serbestti. Duman dumana gidiyorduk. Sigaranın otobüslerde yasaklanması çok iyi oldu. Araçlarda kalorifer sistemi yoktu. Motor kısmından bir egzoz borusunu otobüsün içinden geçirirdik. Boru ısındıkça içerisi de ısınırdı. Isınma sıkıntısını bu şekilde çözerdik” dedi.

    Hac yolculuğu 3 ay sürerdi

    1963 yılında İnegöl’den hac kafilesi götürmeye başladıklarını kaydeden emektar şoförü, şunları söyledi:

    “Karadan otobüsle hac yolculuğumuz 3 ay sürerdi. Ramazan bayramının üçüncü günü yola çıkardık. Kurban bayramı sonrasında dönerdik. Bugün Yenişehir’den uçakla 3-4 saatte gidiliyor. Ama nerelerden gittiklerini bilmiyorlar. Bir yer görmüyorlar. Biz ise İnegöl’de yola çıkar, Konya’da ilk molamızı verirdik. Konya’yı gezerdik. İskenderun’dan Halep’e, Şam’a, Amman’a, Medine’ye geçerdik. O zamanlar Medine’de asfalt yoktu. Çölden geçerdik. Dinlenme tesisleri yoktu. Yanımıza ibrik alırdık ve her gittiğimiz yerde bu ibrikleri doldururduk. Her namaz vaktinde durup ibadetini yapabiliyordun. Şimdi Suriye ve Irak’tan geçilemediği için kara yoluyla hacca veya umreye gidilemiyor. 1693 yılından 1980 yılına kadar kara yoluyla hacca insanları götürdük. 1980 darbesinde Kenan Evren kara yoluyla hacca gitmeyi yasakladı. Sonra insanlar uçakla gitmeye başladı. 2004 yılına kadar da uçakla insanları hacca götürmeye devam ettik” şeklinde konuştu.

  • TCDD Taşımacılık A.Ş. ve KARDEMİR stratejik işbirliğini geliştirecek

    TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt, Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR) A.Ş.’yi ziyaret etti.

    TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt, beraberinde Taşımacılık Lojistik Daire Başkanı Mehmet Altınsoy ile birlikte KARDEMİR’deki montaj çalışmaları devam eden demiryolu teker fabrikası başta olmak üzere demiryolu taşımacılığına yönelik lojistik faaliyetler hakkında KARDEMİR Genel Müdürü Uğur Yılmaz’dan bilgi aldı.

    KARDEMİR A.Ş.’den yapılan açıklamada, Kurt’un, KARADEMİR ile Alman Schuler SMG GmbH firması arasında yapılan proje toplantısına da katıldığı ve ardından sırasıyla kok fabrikaları, yüksek fırınlar, çelikhane, ray profil ile çubuk kangal haddehaneleri ve kısa bir süre sonra makine montajına başlanacak olan demiryolu teker fabrikası ile kömür ve cevher lojistiğinde incelemelerde bulunduğu aktarıldı.

    Ziyaret sonunda bir açıklama yapan Kurt, “Şirketimizin stratejik bir ortağı ve en önemli paydaşlarından biri olarak gördüğümüz KARDEMİR’deki yatırımları yerinde inceleme imkanı bulduk. KARDEMİR, demiryolu taşımacılığındaki en önemli paydaşımız. KARDEMİR için şirketimiz de aynı konumda. Bugünkü ziyarette, bu işbirliğini nasıl geliştirebileceğimizi kapsamlı olarak ele aldık. KARDEMİR’in artan üretim kapasitesi ile birlikte artan lojistik ihtiyaçlarının karşılanması konusunda fikir alışverişinde bulunduk. Demiryolu ulaştırmasının, sektör içindeki payını artırmak bir devlet politikası olarak benimsenmiş ve son yıllarda ülkemiz demiryolu ulaştırma sektörüne çok büyük projelerle önemli yatırımlar yapmıştır. Bu kapsamda taşınan yük hacminin artırılmasına yönelik yatırımlarımız ve faaliyetlerimiz devam etmektedir. 2023 hedefleri çerçevesinde bu yatırımlar artarak da devam edecektir. KARDEMİR gibi sanayi kuruluşlarımız şüphesiz ki bu yatırımlardan en çok faydalanacak kuruluşlardır” dedi.

    KARDEMİR A.Ş. Genel Müdürü Uğur Yılmaz da TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt’un ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Artan üretim kapasitesi ile birlikte KARDEMİR’in lojistik ihtiyaçları da arttı. Bu ihtiyacın karşılanmasındaki en büyük çözüm ortağımız TCDD’dir. Bugünkü ziyarette bu işbirliklerini konuştuk ve her iki kuruluş adına da faydalı sonuçlar elde ettik” diye konuştu.

    Ziyaretin ardından Yılmaz, Kurt’a ’İlk Türk Demiri’ şilti takdim ederken, Kurt ise Yılmaz’a hızlı tren seti maketi hediye etti.