Etiket: taşıma

  • Şanlıurfa’da toplu taşıma ihalesi tamamlandı

    IHAAW133559-EKO/07-06-2017

    – Şanlıurfa’da toplu taşıma ihalesi tamamlandı

    (Fotoğraflı)

    ŞANLIURFA (İHA) – Toplum ulaşıma elektrikli çözümler üreten Bozankaya, Şanlıurfa’da toplu taşımada Bozankaya markalı yerli elektrikli araçlar hizmet vereceğini açıkladı. Şirket, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi için 24 metrelik troleybüsler üretecek. Araçlar 7 kilometrelik Balıklıgöl hattında Urfalılar’ı taşıyacak.
    Toplum ulaşıma elektrikli çözümler üreten Bozankaya, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’nın açtığı troleybüs ihalesini de Bozankaya kazandığını açıkladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre; tarihi ve kültürel zenginliğiyle dünya turizmde ayrı bir yeri olan Şanlıurfa’nın en turistik bölgesinde toplu taşımada troleybüs de devreye girecek. Bozankaya, Şanlıurfa için 10 adet 24 metrelik troleybüs üretecek.
    Ayrıca güç temini, kataner, kontrol, sinyalizasyon, haberleşme ekipmanı ve idari binayı belediyeye teslim edecek. 10 adet troleybüs aracı kısmi teslimat şeklinde Şanlıurfa’ya ulaştırılacak. Toplamda 330 gün sonra Bozankaya markalı troleybüsler Şanlıurfa’da vatandaşlara hizmet vermeye başlayacak. Elektrikli araçlar, 7 kilometrelik Balıklıgöl hattı üzerinde günde ortalama 60 bin yolcu taşıyacak.
    Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, “Türkiye’de açılan tüm elektrikli araç ihalelerini almanın gururunu yaşıyoruz. Ürettiğimiz araçlar, dünya standartlarında kaliteye, konfora ve seyahat güvenliğine sahipler. Bunun ispatı, dünya çapında aldığımız işler ve Türkiye’de açılan tüm ihaleleri almış olmamızdır. Bugün Avrupa’dan Amerika’ya hatta Uzak Doğu’ya kadar dünyanın dört yanında hizmet veren araçlarımız iddiamızın kanıtı” dedi.

    7 milyon vatandaşa hizmet vereceğiz
    Türkiye’de bugüne kadar açılmış olan tüm elektrikli otobüs ihalelerini aldıklarını belirten Günay, “Türkiye’de kentler artık elektrikli ulaşım sistemlerini gündemlerine alıyor. Sağladığı mali ve çevreci avantajlar özellikle büyük şehirlerde elektrikli çözümleri zorunlu kılıyor. Konya, Eskişehir, İzmir, Elazığ’daki elektrikli otobüslerimiz, Malatya ve Şanlıurfa’daki modern troleybüs sistemi toplu taşımadaki dönüşümün simgesi oldu. Şu anda altı ilde hizmet verecek araçlarımızla 7 milyon vatandaşın konforlu ve güvenli ulaşımını sağlayacağız. Yerli bir firma olarak tercih ve takdir edilmekten gurur duyuyoruz” diye konuştu.

    07.06.2017 13:39:35 TSI
    NNNN

  • Servisçilerden usulsüz taşıma ihalesi yapıldığı iddiası

    Afyonkarahisar’daki öğrenci servisleri şoförleri, kentteki bir okulun usulsüz taşıma ihale yaptığını iddia ederek, Şoförler ve Otomobilceler Odası Afyonkarahisar Şubesi’nde bir basın toplantısı düzenlediler.

    Kentte hizmet veren çok sayıdaki servis şoförü, Şemsettin Karahisar Ortaokulu’nda, okul aile birliği tarafından usulsüz servis taşıma ihalesi yapıldığını öne sürerek, ayrıca ihaleye giren firmalarında bir birine bağlı 4 firma olduğunu iddia ettiler. Toplantıda konuşan Şoförler ve Otomobilceler Odası Afyonkarahisar Şube Başkanı Mevlüt Ülker, kentteki servisçilerin birlik ve beraberlik içerisinde çalışmaları gerektiği vurgusunda bulunarak, “Belediye S plakaları satışa çıkarsın, servisçi arkadaşlarımız bu plakaları alsın, korsanı engelleyelim. Yoksa dışarıdan birisi gelip bu plakaları alırsa, servisçi arkadaşlarımızın işleri büyük sekteye uğrar” dedi.

    Toplantıda daha sonra söz alan servis şoförü Yunus Akbuğa, Şemsettin Karahisar Ortaokulu’nda yapılan taşıma ihalesi ile ilgili ilginç iddialarda bulundu. Akbuğa açıklamasında şunları söyledi:

    “Okulda servis taşıma sistemi değiştiği için bizlerden para istediler. Tehdit ettiler, ‘ceza yazdırırız, arabalarınızı bağlatırız’ dediler. Çocuğunu okula yazdıran veliler, servis çaresini de kendisi bulsun dediler. Okul idaresi bizlerden para istedi. ‘Siz buradan para kazanıyorsanız, bizlerde cebimize girecek paraya bakarız’ dediler. Okula yardım adı altında bizlerden para istediler. O toplantının ardından 4 tane firmayla kendi aralarında ihale yapmışlar. Bu 4 firmada birbirine bağlı firmalar. Bizleri ne sordular, ne de ihaleye çağırdılar. Okul Aile Birliği başkanı kendi aralarında yaptığı ihaleyle servis işini verdi.”

    İddiaların odağındaki okul yöneticileri ise söz konusu ihale ile ilgili açıklama yapmaktan kaçınırken, ihaleyi okul aile birliğinin şeffaf bir şekilde yaptığını söylemekle yetindiler.

  • Yük taşıma bandına ayağı sıkışan işçiyi itfaiye kurtardı

    Kocaeli’nin Başiskele ilçesinde bulunan bir kargo deposunda yük taşıma bantlarına ayağı sıkışan işçi itfaiye ekipleri tarafından kurtarıldı.

    Olay 23.00 sıralarında Başiskele Vezirçiftliği Mahallesi, Başyiğit Caddesi üzerindeki bir kargo firmasına ait dağıtım deposunda meydana geldi. Edinilen bilgiye göre Mustafa T. (41) isimli kargo çalışanı, depodaki ürünleri araçlara yüklediği esnada ürünleri taşıyan iki bandın arasına düştü. Düşme sonucu ayağı iki bant arasında sıkışan işçi, çalışanlar tarafından kurtarılamayınca 112 Acil Yardım ekiplerinden yardım istendi. Kısa sürede olay yerine gelen itfaiye ekiplerinin çalışması sonucu sıkıştığı yerden kurtarılan Mustafa T., sağlık ekiplerine teslim edildi.

    İlk müdahalesi olay yerinde yapılan ve ayağı kırıldığı belirlenen yaralı işçi ambulansla Umuttepe Eğitim ve Araştırma Hastanesine kaldırılarak tedavi altına alındı. Polis ekipleri olay hakkında inceleme başlattı.

  • Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı, lojistikçileri memnun etti

    Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Üyesi Ufuk Maya, Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağının Türkiye’yi lojistiğe taşıyacak bir yönetmelik olduğunu söyledi. Özellikle Ulaştırma Elektronik ve Takip Denetim Sistemi’nin reform niteliğinde olduğunu belirten Maya, “Biz lojistikçiler için zor bir süreç olacak, ancak Türkiye’nin lojistiğe tamamen geçişinde çok faydalı bir yönetmelik olacağına da inanıyoruz” dedi.

    MTSO Yönetim Kurulu Üyesi ve lojistik sektörü temsilcisi Ufuk Maya, Oda Başkanı Şerafettin Aşut’un düzenlediği aylık basın toplantısında, Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı hakkında bilgi verdi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanan yönetmelik taslağının Türkiye’yi lojistiğe taşıyacak nitelikte olduğunu vurguladı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) geçen hafta düzenlediği ve Bakanlık yetkililerinin davetli olduğu toplantıya katıldığını ifade eden Maya, toplantıda yeni Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağını tartıştıklarını dile getirdi.

    “Türkiye’yi lojistiğe taşıyacak bir yönetmelik”

    Taslakla getirilen yeniliklerle ilgili bilgi veren Maya, “Lojistikte uzun yıllardır bir kavram karmaşası var; lojistik, taşımacılık, kamyonculuk, nakliyecilik derken Ulaştırma Bakanlığı yeni yönetmelik taslağında lojistiğe geçişin adını tam anlamıyla koydu. Türkiye’yi lojistiğe taşıyacak bir yönetmelik hazırladı. 50’nin üzerinde taşımayla ilgili yetki belgesi varken, bakanlık bunu sadeleştirerek 13 belgeye düşürüyor ve lojistiğin tam tanımını yapıyor. Dolayısıyla her belge sahibinin ne iş yapacağını, ne kadarından sorumlu olacağını net şekilde bileceği bir taslak yönetmelik. Bu, hem eşya hem yolcu taşımacılığı için geçerli” diye konuştu.

    Yönetmelik taslağı ile taşımacılıkta kriterlerin, kuralların biraz daha netleştiğini ve çok ciddi disipline edildiğini anlatan Maya, “Türkiye’deki kamyonculuk, nakliyecilik kültüründen artık lojistik işletmeciliği kültürüne doğru net adımlarla gidilecek bir yönetmelik taslağı hazırlanmış. Bu süreçte şirketlerimiz biraz zorlanacak, ancak uzun vadede şirketlerimizin geleceklerini garanti altına alan çok iyi detaylandırılmış bir yönetmelik” ifadelerini kullandı.

    “Haksız rekabetin kesinlikle önüne geçilen bir süreç başlıyor”

    Yönetmelik yasalaştığında haksız rekabetin önüne geçilecek bir sürecin başlayacağını vurgulayan Maya, taslakla getirilen yenilikleri örneklerle açıkladı. Maya, “Mesela Mersin’de çok eski firmalarımız vardı. Bunları artık göremiyoruz, çünkü haksız rekabetle günümüz şartlarıyla birçok firmamız yok olup gitti. 10 yılını dolduran firma sayısı bile o kadar az kaldı ki sektörde. Bunun ele alınması gerekiyordu ve Ulaştırma Bakanlığı bunu yaptı. Burada haksız rekabetin kesinlikle önüne geçilen bir süreç başlıyor” şeklinde konuştu.

    Bundan sonra artık herkesin, yetki belgesinin şartlarına uyan işi yapacağının da altını çizen Maya, şöyle devam etti:

    “Örneğin taşımacılıkta K Belgesi kendi öz mal araçlarıyla yurt içi taşımacılık yapan bir belge ama K Belgesi sahibi bir işletmeci şu anda kiralık araçlarla da çalışıyor. Ulaştırma Bakanlığı bunu sınırlıyor ve ’senin K belgen varsa sadece kendi araçlarınla taşıma yapabilirsin, dışarıdan diğer araçları kullanamazsın. Bunu yapmak istiyorsan R belgesi alacaksın’ diyor.”

    “Ulaştırma Elektronik ve Takip Denetim Sistemi reform niteliğinde bir uygulama”

    Taslakta yer alan Ulaştırma Elektronik ve Takip Denetim Sistemi’nin (UETDS) en önemli maddelerden biri olduğuna dikkat çeken Maya, şunları söyledi:

    “Yönetmelik taslağı ile reform niteliğinde olan Ulaştırma Elektronik ve Takip Denetim Sistemi geliyor. Bu sistem, gerçek ve tüzel kişilerin faaliyetlerine ilişkin bakanlıkça verilerin tutulduğu, gerektiğinde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla veri paylaşımına açık olabilecek bir sistem. Bu sistemde taşımacılar taşıdıkları yükü kim taşıyor, kimin yükü, bunları bakanlık online sistemle takip edebilecek ve neyin nereden ne zaman gittiğini tek tek görebilecek. Bu şirketlerin mali yapılarını, belgeli belgesiz olup olmadıklarını, e fatura, e irsaliye kullanıp kullanmadıklarını görebilecek. Bu da reform niteliğinde bir uygulama olacak. İlk kez bakanlık gönderene de hukuki bir sorumluluk yüklüyor. Gönderene, ‘gönderdiğiniz yükün, taşıdığınız lojistikçinin belgesi var mı yok mu, siz bunu bilmek zorundasınız. Yoksa olası bir hukuki süreçte sizi de zorunlu tutarım’ diyor. Bakanlık bunlara düzenlemeler getirmiş. Tabi önümüzdeki süreçte bu taslak biraz daha olgunlaşacaktır. Şu an bakanlık olabilecek aksamaları bypass etmek için bir takım toplantılar yapıyor, Türkiye genelinde tüm yetki ve sektör dernekleriyle görüşmeler yapıyor ve süreci yürütüyor. Biz lojistikçiler olarak bunun zor bir süreç olacağını biliyoruz, ancak ileride gerçekten Türkiye’nin lojistiğe tamamen geçişinde çok faydalı bir yönetmelik olacağına da inanıyoruz.”

  • Toplu taşıma araçlarında asayiş uygulaması

    İstanbul polisi, Anadolu yakasında 14 ilçede toplu taşıma araçlarına yönelik asayiş uygulaması gerçekleştirdi. Özellikle minibüsler üzerinde uygulama yapan ekipler, yolcuları ve araç sürücüleri kimlik kontrolünden geçirerek, üst araması yaptı.

    İstanbul polisi, Anadolu yakasında 14 ilçede 30 uygulama noktasında 310 personel ile şehir içi toplu taşıma araçlarında asayiş uygulaması yaptı. Uygulamalar sırasında toplu taşıma aracını kullanan sürücü ve vatandaşlar, kimlik kontrolünden geçirilerek üst araması yapıldı. Minibüslerden indirilen vatandaşların kimlikleri alınarak Genel Bilgi Taraması’ndan(GBT) geçirildi. Uygulamalarla ilgili değerlendirmede bulunan vatandaşlar, “Çok yararlı bir uygulama. Bu tip uygulamaların sık yapılması her yönden yararlı. İçinde yaşadığımız ortam itibari ile buna daha büyük ihtiyaç var. Bu konuda mesai yapan arkadaşları kutluyorum” şeklinde konuştu. Uygulama ile ilgili konuşan minibüs sürücüleri ise, “Uygulamalar iyi oldu. Büyükşehir araçlara kamera taktı ama her gün yapılsın. Araçlara her türlü insan biniyor” dedi.