Etiket: Tanıtımına

  • Bayburt Üniversitesi, ‘Bayburt Balı’nın tanıtımına devam ediyor

    Bayburt Üniversitesi, ‘Bayburt Balı’nın tanıtımına devam ediyor

    Bayburt Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Selçuk Coşkun, TRT-Erzurum Radyosu canlı yayınına katılarak ‘Bayburt Balı’nın tanıtımına yönelik açıklamalarda bulundu.

    Bayburt Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Selçuk Coşkun, TRT-Erzurum Radyosu’nda canlı olarak yayınlanan ve sunuculuğunu Ömer Ergedik’in yaptığı “Doğu’nun Sesi” programına katılarak, yakın zamanda Bayburt Üniversitesinin girişimleri ile Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillenen ‘Bayburt Balı’nın tanıtımı ile ilgili bilgilendirmelerde bulundu.

    TRT-Erzurum Radyosu canlı yayınına katılan Rektör Coşkun; Bayburt Üniversitesinin gerçekleştirdiği çalışmalarla, ulusal ve uluslararası alanda ‘Bayburt Balı’nın tanıtımına yönelik faaliyetlerine devam ettiğini belirtti. Bayburt yaylalarının, iklim ve bitki örtüsünün arıcılık ve bal üretimi için oldukça elverişli olduğunu ve bu durumun da ‘Bayburt Balı’nın ayırt edici özellikleri olan renk, tat, koku, kıvam ve kimyasal özelliklerine olumlu etkide bulunduğunu ifade eden Rektör Coşkun, Bayburt Üniversitesi Arıcılık Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Merkezi ile Demirözü Meslek Yüksekokulunda yürütülen modern uygulamalarla da bu özelliklerin korunması ve yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmaların devam ettiğini ifade etti.

    Yöredeki bal üreticilerine destek amacıyla gerçekleştirilen faaliyetlere de değinen Rektör Coşkun, organik arıcılığın geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasına yönelik Bayburt Üniversitesi tarafından birçok proje, panel, kurs ve akademik faaliyetler düzenlendiğini ifade etti. Bu tür faaliyetlere katılan bal üreticilerinin arıcılık ve bal üretiminde yüksek kazanç elde etmelerini sağlamak adına arı, kovan gibi arıcılık malzemelerinin dağıtımının da yapıldığını belirten Rektör Coşkun, aynı zamanda Bayburt Üniversitesi Merkezi Araştırma Laboratuvarı bünyesine kazandırılan birçok ekipman ile de üretilen balların daha sağlıklı analizlerinin yapılabilmesine yönelik faaliyetlerinde gerçekleştirildiğini dile getirdi.

    ‘Bayburt Balı’nı diğer ballardan ayıran özellikler nelerdir sorusuna ise; “Karadeniz Bölgesi ile Doğu Anadolu Bölgesi arasında yer alan Bayburt ovası 1400 ile 1750 metre rakımları arasında farklı düzlük ve ovalardan meydana gelmektedir. Bu ova ve düzlükler Bayburt balının ayırt edici özelliklerinden olan renk, tat, koku, kıvam ve kimyasal özelliklerini etkileyen birçok farklı bitki türünün yetişmesine olanak sağlamaktadır. Arıcılığa son derece elverişli olan bu coğrafi özelliklerle birlikte ve birçok endemik bitkininde yer aldığı Çoruh Nehri’nin bölgeye has florasının bulunması Bayburt ilinde üretilen balın kalitesini olumlu yönde etkilemektedir. Ayrıca, yaz aylarında bal arıları için çoğalma ve bal üretimi için uygun imkânların varlığı da arıcılık faaliyetleri için ve ‘Bayburt Balı’nın ayırt edici özellikleri bakımından önemli unsurlardır.” şeklinde cevap verdi. Rektör Coşkun, ’Bayburt Balı’nda tespit edilen değerlerin Anzer Balı ile çok benzer olduğunu da sözlerine ekledi.

    Bayburt Balının tescil süreci ile ilgili değerlendirmelerde de bulunan Rektör Coşkun, ’Bayburt Balı’nın Bayburt Üniversitesi tarafından laboratuvar ortamında incelenmeye alındığını aktararak; “Alanında uzman arkadaşlarımız Bayburt’ta 67 çeşit çiçekten bal yapıldığını ve aynı zamanda bu çiçek çeşitliliğinin tıbbi ve aromatik bitkiler olduğunu tespit ettiler. Bunun üzerinde ’Bayburt Balı’nın diğer ballardan ayırt edici birçok özelliğinin olduğuna yönelik Türk Patent ve Marka Kurumuna müracaat ettik ve bir ay önce ’Bayburt Balı’ üniversitemizin girişimleriyle tescillenmiş oldu.” dedi.

  • “Cennet Çamuru “ tanıtımına yoğun ilgi

    AK Parti Kilis milletvekili Mustafa Hilmi Dülger, Kilis’in dünyaca ünlü tatlısı Cennet Çamuru’nun tescillenerek, Ankara’da tanıtımının yapıldığını söyledi.

    Milletvekili Dülger, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türk Patent ve Marka Kurumunun düzenlemiş olduğu Coğrafi İşaret Tescil Belgesi Takdim Töreni ve Sergisinde Kilis’e ait bir değerimizi daha tescillendiği ifade ederek, “ Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcımız Dr.Çetin Ali Dönmez, Türk Patent ve Marka Kurumu Başkanı Prof.Dr. Habip Asan, Milletvekili arkadaşım Ahmet Salih Dal, Tarım ve Orman İl Müdürümüz Songül Kadıoğlu, Baklavacılar ve Kadayıfçılar Oda Başkanımız Mehmet Temur ile birlikte katıldık. Ürünlerimizi koruma altına almak, ilimizin değerlerinin daha da tanınmasını sağlamak ve bölgemize, ilimize ticari katkı da sunması temennisiyle hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” diye konuştu.

  • Silah ve teçhizat tanıtımına yoğun ilgi

    Uluslararası Jandarmalar Askeri Statülü Kolluk Kuvvetleri Birliği sergisinde silah ve teçhizat tanıtımı yapıldı. Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin Türk yapımı ürünlerle gurur duyduklarını belirtti.

    Uluslararası Jandarmalar Askeri Statülü Kolluk Kuvvetleri Birliği (FIEP), Jandarma Genel Komutanlığının ev sahipliğinde Antalya Belek’te bir otelde başladı. Toplantıya, 19 ülkenin jandarma genel komutanları katıldı. Birlik ve teçhizat sergisi yoğun ilgi gördü.

    “Milli sanayiyi destekliyoruz”

    Makine Kimya Endüstrisi (MKE) standını ziyaret eden Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Arif Çetin, ihtiyaçlarında yerli ve milli ürünleri kullanarak dışa bağımlı olmak istemediklerini kaydetti. Çetin, “FIEP’in geçen yıl devraldığı başkanlığını bugün Hollanda’ya teslim edeceğim. 19 ülkenin komutanları Antalya’da. Sergi ile amacımız özellikle yerli ve milli sanayiyi yabancı ülkelere tanıtmak. Dışa bağımlılığı azaltmak için Cumhurbaşkanlığımız öncülüğünde devletimizin bütün kurumları katkıda bulunuyorsa, Jandarma Genel Komutanlığı olarak biz de yerli ve milli sanayiyi destekliyoruz. Bu nedenle biz de öncelikle yerli silah ve malzeme tercih ediyoruz” diye konuştu.

    Türk yapımı ürünlerle gurur duyduklarını kaydeden Arif Çetin, sergilenen yerli ve milli malzemelerin dünyadaki emsalleriyle boy ölçüştüğünü, bazılarının birkaç konuda rakiplerini geçtiğini vurguladı. Çetin şöyle konuştu:

    “Yerli sanayimizin ürettiği bu malzemeleri gururla kullanırken, gururla sergimizi açtık. Güvenle yerli ürünlerimizi kullanıyoruz. Yabancılar ilk defa böyle bir sergi izlediler. 21 firma sergide yer alıyor. Yüzlerce araç gereç var. Yabancı ülkelerin temsilcileri yerli ürünlerimizden çok etkilendiklerini dile getirdi. Bu malzemeleri ülkelerinde görmek istediklerini söyledi. Yerli malzemelerimizi ihraç edeceğimizi düşünüyorum. Terörle mücadele bu silahları kullanıyoruz.”

  • Umurbey Beldiyespor’dan Troya Yılı tanıtımına destek

    Erkekler Bölgesel Basketbol Ligi Türkiye Finallerinde Çanakkale’yi temsil eden Umurbey Belediyespor kura çekimine Troya Yılı tişörtleriyle katılarak 2018 Troya Yılı’nın tanıtımına destek verdi.

    Türkiye Basketbol 2. Ligine yükselecek takımların belirleneceği Erkekler Bölgesel Basketbol Ligi Türkiye Finallerinin kura çekimi gerçekleştirildi.

    Konya’daki kura çekimine Umurbey Belediyespor’u temsilen Kulüp İdarecisi Samet Uzunca, Başantrenör Serkan Işık, Yardımcı Antrenör Burak Gökgöz ve takımın tecrübeli oyuncusu Olcay Karpat katıldı.

    Troya Yılına özel hazırlanan tişörtlerle kura çekiminde boy gösteren Umurbey Belediyespor heyeti ilgi odağı oldu.

    Kura çekiminin ardından açıklamalarda bulunan Umurbey Belediyespor İdarecisi Samet Uzunca, “2500 nüfuslu bir belde takımı olarak 2. Lige yükselip bir rüyayı gerçeğe dönüştürmek için buradayız. Şampiyonanın en zorlu grubuna düştük. Çorlu Belediyesi, Bahçelievler Belediyesi ve Hacettepe Üniversitesi gibi turnuvanın en güçlü rakipleriyle mücadele edeceğiz. İşimizin zor olduğunu bilmekle birlikte gücümüzün de farkındayız. Şampiyona sonunda inşallah 2. Lige yükselen taraf oluruz” dedi.

    2018 Troya Yılı’nın Çanakkale’nin turizm potansiyelinin tanıtılması açısından büyük önem taşıdığının altını çizen Uzunca, “Troya Yılına özel hazırlattığımız özel tişörtlerle kura çekimine katılarak çorbada tuzumuz bulunsun istedik. Umurbey Belediyespor olarak Çanakkale’nin tanıtımına ufacık da olsa katkı sağlayabiliyorsak ne mutlu bize” diye konuştu.

  • TESK Genel Başkanı Palandöken: “Yöresel ürünlerin tanıtımına imkan tanınmalı”

    Yüksek stant kiraları yüzünden ülke genelindeki yöresel ürünlerin yeterince tanıtım imkanı bulamadığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Yöresel ürünlerin tanıtımı için düzenlenen etkinliklerde esnaftan alınan stant kiraları kaldırılmalı. Aksi takdirde hasılatını çıkaramayan esnaf, tanıtım günlerine gidemiyor. Yöresel ürünler yeterince tanıtılamadığı için iç ve dış pazarda satış yapılamıyor. Esnaf ve sanatkara yerel yönetimler destek vermeli ki yöresel ürünlerimiz daha çok tanıtılıp dünyaya açılabilsin. Bunun için de ilgili bakanlıklar yöresel ürün üreticilerini mutlaka desteklemeli” dedi.

    Hemşehri dernekleri tarafından büyükşehirlerde düzenlenen yöresel ürünlerin tanıtım günlerinde esnaftan yüksek oranlarda stant ücretlerinin talep edilmesinin doğru olmadığını söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya gibi büyükşehirlerde organize edilen yöresel ürünlerin tanıtım günlerinde Türkiye’nin çeşitli yerlerinden gelen esnafımız iki üç günlüğüne kiraladığı stantlara yüksek meblağlar ödüyor. Zaten şehir dışına çıkarak masrafa giren esnaf ve sanatkar, stant kirasını çıkarmak için ürünlerin fiyatını artırmak zorunda kalıyor. Ancak ürünlerin fiyatı artınca vatandaş talep göstermiyor ve bu kez ürünler elde kalıyor. Vatandaş yöresel ürünü tanıyamıyor, esnaf da satış yapamıyor. Esnaf kâr edemeyince bir sonraki etkinliğe katılamıyor ve tanıtım eksik kalıyor” diye konuştu.

    “Her bölgenin farklı bir yöresel ürünü var”

    Her bölgenin farklı yöresel ürünleri olduğunu anlatan Palandöken, “Türkiye, coğrafi özellikleri bakımından çeşitlilik gösterdiği için her bölgenin kültürü ve yöresel ürünleri farklılık gösteriyor. Rize’nin çayı, Isparta’nın gülü, Malatya’nın kayısısı, İzmir’in üzümü, Gümüşhane’nin pestili, Trabzon’un tereyağı gibi birçok yöresel ürün Türkiye için büyük bir zenginlik kaynağı. Bu ürünlerimizin hem ülke içinde hem de ülke dışında tanıtımı çok önemli. Büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlar, köylerine bile gidecek vakit bulamazken yöresel ürünleri maalesef tanıyamıyor. Bu yöresel ürünlerin tanıtımı için özellikle belediyeler ile diğer kamu kurumları tarafından tahsis edilen yerlerde hemşehri dernekleri tarafından düzenlenen organizasyonlar çok etkili bir yöntem. Esnafımız bu tür tanıtım günlerinde kazandığı müşterilerine daha sonra sürekli satış yapabiliyor. Türkiye’nin her yerinden sipariş alıp, kargoyla ürünlerini gönderebiliyor. Ancak yöresel ürünlerin tanıtım için organize edilen yerlerde esnaf ve sanatkarın açtığı stantların kiraları düşürülmeli. Esnaf kar edebilmeli ki bir sonraki sene de tanıtımlar devam etsin. Yöresel ürünlerimizin hem iç pazarda hem de dış pazarda tanınıp satılabilmesi ve ülke ekonomisine katkı sağlaması için gerekirse bu tanıtımlarda stant ücreti alınmamalı” şeklinde konuştu.