Etiket: Tanıtımı

  • “Bir Pasin Kitabı” tanıtımı gerçekleştirildi

    “Bir Pasin Kitabı” tanıtımı gerçekleştirildi

    Pasinler Belediyesi’nin ilk kültür yayını olan ve Pasinler’i anlatan “Bir Pasin Kitabı” çıktı. Doktorluk mesleğinin yanı sıra, Erzurum kültür yayıncılığının da duayen ismi olan Prof. Dr. Hakan Hadi Kadıoğlu’nun kaleme aldığı “Bir Pasin Kitabı” Pasinler özelinde Erzurum kültürüne ait öğeleri içerisinde barındıran bir baş ucu eseri olmaya aday görünüyor.

    Erzurum Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi Beyin ve Sinir Cerrahisi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hakan Hadi Kadıoğlu’nun kaleme aldığı “Bir Pasin Kitabı”nın tanıtım toplantısı Müceldili Konağı’nda gerçekleştirildi. Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli’nin başlattığı “Bir Selçuklu Beldesi Pasinler” vizyonu ile Pasinler Belediyesi standart hizmetlerinin dışında, bir belediyeden beklenen kültürel hizmetleri de gerçekleştirmeye başladı. İlçe için değer verilen simalarla birlikte kültürel anlamda zirve bir ilçe oluşturma hedefinin ilk adımı olarak; Prof. Dr. Kadıoğlu’nun kitabına yayıncı olarak destek verildi.

    “Bir Pasin Kitabı dinamik bir kitap”

    Prof. Dr. Kadıoğlu’nun uzun bir süreçte gerçekleştirdiği gezi, araştırma ve incelemeleriyle oluşturulan “Bir Pasin Kitabı” Pasinler’e dair her konuya değinmeyi başaran yapısıyla dikkatleri cezbediyor. Kitabın en dikkat çekici özelliği yazarının tanımlamasıyla dinamik bir eser oluşu ve takip eden baskıların içerik olarak genişleyebilme ihtimali. Prof. Dr. Kadıoğlu: “Kitabımız büyümeye devam eden bir çocuk hüviyetinde… Yaklaşık bir yıldır saha çalışmalarımıza mesleğimiz dolayısıyla ara verdik. Bu kitap, bu eser şahsıma değil doğup, büyüdüğüm ilçeme ait bir eserdir. Nasip olursa saha çalışmalarımızı sürdürerek kitabımızın dinamik bir şekilde ilerleyeceğini, daha da genişleyeceğini düşünüyorum.” ifadelerini kullandı. Kitabın içeriğinde Pasinler’in tarihsel-coğrafi yapısı, Pasin Yolları, Pasin’in Bey Mezarları, Pasin Mirza Bey Kaplıcası: Büyük Çermik, Kargapazarı’nın Stratejik Önemi, Pasin’in Kara Günleri: Gide de Gelmeye Zalim Seneler, İki Tanık Bir Deprem: 1924 Hasankale Depremi gibi başlıklar altında ilçeye dair birçok konu ele alınıyor.

    Tanıtım toplantısında konuşan ve Pasinler Belediyesi’nin ilk yayıncılık faaliyeti olan eserle ilgili değerlendirmelerde bulunan Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli: “On yılı aşkın bir emeğin ürünü olan bu kıymetli eser; Pasinler’i, Pasinli olmayı anlatan değerli bir eserdir. İlçe kültürümüzü ve tarihimizi satırlarına taşıyan bu kitabı kaleme alan Hakan Hocama çok teşekkür ediyorum. Belediye olarak bu yayını gerçekleştirdiğimiz için büyük onur ve gurur duyuyorum. Bu Hakan Hocamızın teveccühü ile gerçekleştirilmiş bir faaliyettir. Kendisine ilçe kültürümüze kazandırdığı bu son derece önemli çalışma için kalpten şükranlarımı sunuyorum” ifadelerini kullandı.

    “Kadıoğlu’ndan Başkan Dölekli’ye teşekkür”

    Kitabını yazarken “Pasin nedir?” sorusu ile yola çıktığını dile getiren Prof. Dr. Kadıoğlu, “Birçok dergi, kitap incelemesinin ardından bildiklerimde dahi defalarca gezdiğim, gördüğüm yerleri kaleme almaya başladım. Bu kitap yürüyerek, karış karış adımlayarak yazıldı. Hissettiklerimden, okuduklarımdan süzerek yazdığım şeylerden oluşuyor. Bu anılarım, bilgilerim kaybolmasın istedim, sizlere kendi çerçevemden Pasinler’i anlatmaya çalıştım. Herkesin yaşadıklarından oluşan bir Pasin kitabı vardır, bu da benim Pasin kitabım. Bu kitabın sizlerle buluşmasını sağlayan birçok arkadaşımın yanı sıra grafik tasarımcısı arkadaşım Orhan Ardahanlı’ya da çok teşekkür ediyorum. Kitabımın basılmasına çok büyük destek olan Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli’ye teşekkür ediyorum.” dedi.

    İl protokolünden çok sayıda ismin yer aldığı “Bir Pasin Kitabı” lansman toplantısına Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Fevzi Polat, Pasinler Belediye Başkanı Ahmet Dölekli ve Pasinler Kaymakamı Kadir Perçi ve akademisyenler ve basın mensupları katıldı. Kitabın Pasinler Belediyesi’nden temin edilebileceği ifade edildi.

  • DTB’de yeni döneme geçiş tanıtımı yapıldı

    DTB’de yeni döneme geçiş tanıtımı yapıldı

    Elektronik ortamda tarımsal ürün alım-satımının gerçekleştirilmesi konusunda Diyarbakır Ticaret Borsası‘nda (DTB) bilgilendirme toplantısı düzenlendi.

    Diyarbakır Ticaret Borsası’nda gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısına, TMO Diyarbakır Merkez Şube Müdürü Ali Cihantimur, Diyarbakır Ziraat Odaları İl Koordinasyon Başkanı Mehmet Cevat Delil, Diyarbakır Ticaret Borsası Başkanı Engin Yeşil, Yenişehir Ziraat Odası Başkanı Süleyman İskenderoğlu, Sur Ziraat Odası Başkanı Mehmet Demir, tarımsal alanda üretim yapan üretici ve sanayiciler, Diyarbakır Ticaret Borsası Yönetim Kurulu ve meclis üyelerinin yanı sıra çok sayıda borsa üyesi katıldı.

    Bilgilendirme toplantısı açılışında konuşan DTB Başkanı Engin Yeşil, Diyarbakır Ticaret Borsası’nın elektronik ortamda tarımsal ürün alım-satımını yapma yetkisine sahip Türkiye Ürün İhtisas Borsası’nın aynı zamanda iştirakçisi olduğunu ve acentesi olarak görev yapmaya başladığını duyurdu. İşlemler sırasında borsa tarafından uzman bir ekibinde oluşturulduğunu anlatan DTB Başkanı Yeşil, “Türkiye Ürün İhtisas Borsasında yapılacak Elektronik Ürün Senedi işlemleri ile yapılan alım satımlar tarım sektörüne ve yatırımcısına cazip olanaklar sunmaktadır. Bizler ilimizde lisanslı depoculuğu yaygınlaştırmak için bir dizi çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Bu kapsamda hazır Hububat silolarının satın alınması ve 30 bin ton kapasiteli pamuk lisanslı depoculuğun kurulması için Lojistik Köy’de kurulacak şirkete, TMO-TOBB Tarım Ürünleri Lisanslı Depo Sanayi Ticaret A.Ş. ile ortaklıklar gerçekleştirdik. Alt yapı çalışmaları kapsamında ise İlimizde kurulacak Lojistik Köy’de 180 dönümlük arsa tahsisini, hizmet binamız içerisinde elektronik satış ve ihale salonunu kurulumunu ve Bismil ve Ergani şubelerimizde ise ürün analiz laboratuvarını kurduk. Tohum çimlendirme ve sertifikasyon laboratuvarı içinde yine ortağı olduğumuz Diyarbakır Teknoket’te kurulum çalışmalarını sürdürüyoruz” dedi.

    DTB Başkanı Engin Yeşil’in konuşmasının ardından Türkiye Ürün İhtisas Borsası’nda gerçekleştirilecek Elektronik Ürün Senedi uygulamaları konusunda DTB Genel Sekreter Yardımcısı gıda mühendisi Gökhan Çeliker tarafından bilgilendirme sunumu gerçekleştirildi.

  • Tarihi Mardin’in Yayalaştırılması ve Cumhuriyet Meydanı Projesi tanıtımı yapıldı

    Tarihi Mardin’in Yayalaştırılması ve Cumhuriyet Meydanı Projesi tanıtımı yapıldı

    Dicle Kalkınma Ajansı (DİKA) tarafından desteklenen ve Mardin Büyükşehir Belediyesi tarafından yürütülecek olan 12 milyonluk Tarihi Mardin’in Yayalaştırılması Projesi kapsamında Kentsel Meydan Düzenlemesi Cumhuriyet Meydanı Projesi’nin tanıtımı gerçekleştirildi.

    Dicle Kalkınma Ajansı salonunda gerçekleştiren proje tanıtım toplantısına Mardin Valisi Mustafa Yaman, DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ, İl Emniyet Müdürü Hasan Onar, daire başkanları, sivil toplum temsilcileri ve çok sayıda davetli katıldı. 24 ay sürecek olan ve 12 milyon değerindeki Tarihi Mardin’in Yayalaştırılması ve Cumhuriyet Meydanı Projesi kapsamında otopark altyapısının kurulması, kent içi düzenleme ve otomasyon sistemi kurulması, toplu taşıma araçları ile kısmi yayalaştırma ve kentsel meydan düzenlemesi tasarlanıyor.

    Mardin’de turizme katkı sunacak projeye Dicle Kalkınma Ajansı 4 milyonluk destek verirken Mardin Büyükşehir Belediyesi 8 milyonluk desteği ile Tarihi Mardin’in de turizm ve görselliğin kalitesini arttırarak Mardin’in marka şehir olması için önemli bir çalışma olarak değerlendiriliyor.

    Proje tanıtımında konuşan Mardin Valisi ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mustafa Yaman, “Dicle Kalkınma Ajansı ile birlikte yürüttüğümüz projelerin lansmanlarına hızlı bir şekilde sizlerin huzurunda sizlere takdim ediyoruz ve tanıtımlarını yapıyoruz. Cumhuriyet Meydanı projesi önemli bir proje, iki buçuk senedir buradayım. Her platformda söyleniyor ama kimse de ne olacağını kestiremiyor. Kültür Varlıkları Kuruluna onay süreci de vardı ve uzun da bir sürecin ardından onaylandı. DİKA’nın büyük katkısı var. Güzel bir meydan olacak. Eski meydan alanına karışmayacağız sadece yıkmış olduğumuz binaların yapmış olduğu hafriyatın bulunduğu yerde çalışma yapacağız. Mardin’e değer katacağı ve siluetini bozmadan daha kaliteli hizmetin verileceği bir alan olacağını düşünüyorum” dedi.

    DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ ise, TRC 3 bölgesinde yatırımların hızla arttığını belirterek, Tarihi Mardin’in Yayalaştırılması Cumhuriyet Meydanı Projesinin tüm turizm destinasyonun faydalanabileceği vurguladı. Altındağ, “Geçen sene 3 milyon turist geldi, bu sene 5 milyon hedefliyoruz. Ancak bir kentsel yaşam kalitesinin artırılması konusunda bu proje çok önemli olacak. Çünkü ajansımız yine yakın zamanda çarşının restorasyonu, Dara’nın rehabilite edilmesi, gastronomi müzesinin düzenlenmesi, tasarım uygulama merkezinin yapılması aslında bir turizm rotası. Bununla beraber hepsi ayrı ayrı bir destinasyon, burada aslında toplamda 100 milyon liraya yakın bir proje oluyor. Büyükşehir belediyemizin yaptığı otoparklar yeni icat edilen otomasyon sistemi ve yazılımla yapılabilecek aslında kentle yaya ile turisti baş başa bırakacak bir proje. Öteden beri eleştiri aldığımız 1. Caddenin yayalaştırılması aslında tarihi kentin tarihin turistlerle buluşmasını önemsiyoruz“ diye konuştu.

    Tarihi Mardin ve 1. Caddede araçlara ihtiyaç olmadığını söyleyen Altındağ, “Çünkü dünyada marka olan kentler, caddeler var ve hiçbirinde ben aracımı çekeceğim demiyor kimse. Biliyorsunuz kentleri kent yapan meydanlarıdır, bir kamu alanıdır, kentin hafızasıdır, buluşma yeridir. Her anınızı aslında besleyebileceğiniz önemli bir yerdir. Bu anlamda bin yıl önce yapılmış bir kent meydanımız vardı, valimizin destekleriyle 2 bin metrekareden, yandaki kazanımlar ile beraber 9 bin metrekareye çıktığını biliyoruz. Umuyorum ki yakın zamanda bu proje bittiği zaman Mardin’in özellikle Mezopotamya’nın en önemli bir turizm ağı, turizm destinasyonu olacağız muhakkak. Çünkü artık gelen turistler konfor istiyor. O anlamda hem 1. Caddenin yayalaştırılmış, hem de kent meydanın yapılması ile beraber Mardin bir dünya kenti olacak” şeklinde konuştu.

  • Kocamaz, Mersin Metrosu’nun tanıtımı yaptı

    Kocamaz, Mersin Metrosu’nun tanıtımı yaptı

    MERSİN (İHA) – Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, Mersin için ‘imkansız’ denileni başararak ‘Mersin Metrosu Projesi’ni hazırlayıp onayını aldıklarını söyledi. Birinci hattın inşaatına bu yıl başlamak üzere Mersin’de 2029 yılına kadar 6 ayrı hat planladıklarını ifade eden Kocamaz, “Mersin Metrosu, İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra, ülkemizdeki tamamı yeraltında olan sayılı metrolardan birisi olacak” dedi.

    Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Burhanettin Kocamaz, ‘Mersin Metrosu Hat 1 Projesi’nin tanıtımını gerçekleştirdi. Serbest Bölge-Mezitli Cumhuriyet Caddesi arasında yapılması planlanan ve yaklaşık 8 ayda tamamlanarak Şubat 2019’da Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanan projenin tanıtım toplantısında, Mersin ulaşımında çığır açacak ve Mersin Ulaşım Ana Planı’nın en önemli çözüm projesi olarak nitelenen metronun yapımını üstlenen Prota Mühendislik firmasının temsilcileri teknik detayları anlatırken, Kocamaz da metronun yapım süreciyle ilgili bilgiler verdi.

    “Türkiye için örnek bir proje”

    Yüklenici firmanın Genel Müdürü Danyal Kubin, yaklaşık 19 kilometre uzunluğunda olacak Mersin Metrosu Hat 1 Projesi’nin Türkiye için örnek bir proje olduğunu söyledi. Projenin tamamlanma süresinin dünya rekoru olduğunu iddia eden Kubin, Mersin Metrosu’nun, Akdeniz’deki ülkeler ile İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra yapılacak ilk yeraltı metrosu olacağını bildirdi. Maksimum hızın saatte 80 kilometre olarak planlandığını, ancak 45-50 kilometrelerde seyredeceğini ifada eden Kubin, metronun hızlı, güvenli, teknolojik, düşük maliyetli, çok yönlü işlevsel ve kentsel anlamda estetik olacağını vurguladı. Metronun, en üst teknolojiyle yapılacağını dile getiren Kubin, projede 74 mimar, mühendis ve teknisyenin çalıştığı bilgisini verdi. Dünyada çok nadir, Türkiye’de ikinci kez uygulanan BİM sistemini uyguladıklarını söyleyen Kubin, metroda tam otomatik sistem olacağını kaydetti.

    “Mersin için ‘imkansız’ denileni başardık”

    Büyükşehir Belediye Başkanı Kocamaz ise Mersin Metrosu’nun Mersin ulaşımına yeni bir vizyon katacağını söyledi. Mersin Büyükşehir Belediyesi olarak; birçok alanda ilkleri başardıklarını, ayrıca insan odaklı, stratejik ve bilişim destekli yönetim anlayışıyla Mersin’e yakışır Akıllı Kent çözümlerini üreterek halkla buluşturduklarını ifade eden Kocamaz, ilk olarak, kentin 2030 yılına kadar olan ulaşım ihtiyaçlarını belirleyip ‘Mersin Ulaşım Ana Planını’ oluşturduklarını dile getirdi. Mersinlilere “Metro ile buluşturacağız, ulaşımda çığır açacağız” sözünü verdiğini anımsatan Kocamaz, metro projesinde Mersinli bir firma olan Prota Mühendislik ile belediye bünyesinde oluşturdukları teknik ekip ve İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin deneyimli hocaları ile el ele vererek Mersin için ‘imkansız’ denileni başardıklarını vurguladı.

    “İlk hattın projesini 8 ayda tamamladık ve onay aldık”

    Projenin onay sürecini ve detaylarını anlatan Kocamaz, “8 ayda; 19 km uzunluğunda, 15 istasyonlu, tamamı yeraltından geçecek olan metromuzun ilk hattını tasarladık ve Ulaştırma Bakanlığımızdan onayımızı aldık. Normal şartlarda 2-3 yıl süren proje çalışmalarını, sahada yapılan bütün çalışmalar da dahil olmak üzere 8 ayda tamamlayarak bir dünya rekoruna imza attık diyebiliriz. Mersin Metrosu, İstanbul, Ankara ve İzmir’den sonra, ülkemizdeki tamamı yeraltında olan sayılı metrolardan birisi olacaktır. Ayrıca metromuz, birçok alanda tek ve ilk olma yönünden emsallerinde olmayan birçok özelliğe sahip. Metromuzu yalnızca modern bir ulaşım alanı olarak da planlamadık. Bir kentsel yaşam alanı olarak tasarladık. İstasyonlarımızı planlarken sergi alanları, alışveriş üniteleri, kültürel salonlar, sivil toplum kuruluşları için toplantı alanları, gelir getirici mekanlar ve daha birçok özelliği projeye ekleyerek kentimize yeni bir yaşam alanı oluşturmayı hedefledik. Ülkemizde bir ilke imza atarak, transfer ve ana istasyonlarımızda halkımızın bisiklet, motosiklet ve arabalarını kapalı ve güvenli otoparklarımıza park ederek, kentimizde istedikleri yere metro konforuyla gidebilecekleri bir sistem oluşturacağız” dedi.

    “Tek Tüp sistemiyle metro inşaatını daha hızlı bitirmeyi planlıyoruz”

    Kocamaz, projede dünya çapındaki son teknolojileri kullanarak uyguladıkları dış çapı 10 metre olan ‘Tek Tüp’ sistemiyle Türkiye’de yine bir ilke imza atarak daha güvenli, sağlam, konforlu ve hızlı ulaşımı sağlayan metro inşaatını daha hızlı bitirmeyi planladıklarını dile getirdi. Kocamaz, “Karayolu, demiryolu ve denizyolunu birleştirerek, ulaşımda entegrasyonu sağlayan, Türkiye’deki ilk metro sistemini kurarak, halkımızın kentimizdeki olumsuz hava koşullarından etkilenmeden aktarma istasyonlarımıza en seri şeklide ulaşmalarını sağlayacak bir proje tasarlıyoruz. Akıllı kent teknolojileriyle donatacağımız metromuzu tamamen otomatik işletme sistemi, konforlu vagonları, özel aydınlatma ve anons sistemi, son sistem bilgi panoları, hareketli görsel reklam sistemi, son sistem yürüyen merdiven ve asansörlerle dizayn ederek, 7’den 70’e tüm halkımıza hitap etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

    “Birinci hattın inşaatına bu yıl başlayacağız”

    İnşaatına bu yıl başlayacakları Metro 1. Hat ile ilk olarak kentin doğu-batı yönlü ana trafiğinde halka hizmet sunacakları bilgisini veren Kocamaz, “10 yıl içinde hayata geçirmeyi planladığımız 2. hattını, Pozcu ile Üniversite arasında 10,5 kilometre uzunlukta, 8 istasyondan oluşan hafif raylı kategorisinde ve yüzeyden seyredecek şekilde yapmayı hedefliyoruz. 2023 yılında halkımızın hizmetine sunmayı düşündüğümüz 2.hattın maliyeti, bugünün para değeriyle 400 milyon TL yatırım gerektirmekte ve bu bütçenin tamamını belediyemizin olanaklarıyla gerçekleştirmek öncelikli hedefimizdir. Tren Garı, Şehir Hastanesi ve Otogarı yeraltından bağlayacak şekilde planlanan 12 kilometre uzunlukta ve 12 istasyondan oluşan 3. hattımızı 2024 yılında hizmete açmayı düşünüyoruz. Bugün ki rakamlarla yaklaşık 1,4 milyar TL maliyeti olan hattımızın bütçesini yine Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin olanaklarıyla karşılamayı hedefliyoruz. 4. hattımız; Tren Garı ve Millet Bahçesi arasında 5,5 kilometre ve 6 istasyondan oluşarak sahilden gidecek olan tramvay projemizi de bugünkü rakamlarla yaklaşık 230 milyon TL maliyetle, Mersin Büyükşehir Belediyesi olanaklarıyla yaparak 2025 yılına kadar halkımızın hizmetine sunmayı düşünüyoruz. Otogar ile Pozcuyu bağlayacak, 8 kilometre uzunlukta ve 8 istasyondan oluşan 5. hattımızı, yaklaşık 1,2 milyar TL yatırımla Mersin Büyükşehir Belediyesi ve merkezi bütçeyle ortaklaşa yapmayı düşünüyoruz. Kısmen yeraltında olacak olan projemizi 2027 yılında Mersin’e kazandırmayı hedefliyoruz. Liman ile Pozcuyu kuzeyden bağlayacak 11 kilometre ve 12 istasyondan oluşan 6. hattımızı; yaklaşık 2,1 milyar TL yatırımla merkezi bütçeden yapmak, tamamı yeraltından geçecek olan projemizi, 2029’da tamamlamak ve Mersinlilerin hizmetine sunmak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

    Türkiye’nin bir yerel seçim arifesinde olduğunu belirten Kocamaz, “Bizim 5 yıldır gece gündüz demeden çalıştığımız ve Mersin’i bir yerlere getirmek için gösterdiğimiz gayretler, maalesef çeşitli oyunlarla gerek şahsımın gerekse de bu vizyon projelerimin önünü kesecek noktalara kadar ulaşmıştır. Ama şunu herkesin bilmesini istiyoruz ki, Mersin’i yönetmek vizyon, yürek, bilgi, birikim ve tecrübe ister. Birilerinin söylediği gibi bu projeyle metrobüsü kıyaslamak ya da Mersin’e metrobüsü layık görmek, Mersinlinin aklıyla alay etmektir. Ben bu süreç içerisinde, önümüzdeki 5 yıl için hazırladığımız ve planladığımız projeleri de halkımızla paylaşacağım ve bu projelerin sonuna kadar takipçisi olacağı. Metro projemiz Mersinimiz için hayırlı uğurlu olsun” şeklinde konuştu.

    Tanıtımda, Mersin Metrosu’nun sinevizyon gösterisi de yapıldı.

  • SDÜ’den karekodlu tedavi tanıtımı

    Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Diş Hekimliği Fakültesi, hastaların hayatını kolaylaştıran yeni bir uygulamaya imza attı.

    2019 yılında hastalarına yeni bir uygulama ile ‘merhaba’ diyen Diş Hekimliği Fakültesi’nin hayata geçirdiği karekod uygulaması büyük kolaylık sağlıyor. Uygulama ile hastalar, bekleme salonlarındaki mevcut ekranlardan klinik ile ilgili videoları izleyebiliyor. Ayrıca klinik girişinde bulunan kare kodların akıllı telefonlara okutulması halinde videolar bireysel olarak da izlenebiliyor, hastalar kendilerine uygulanacak işlem ile ilgili bilgi sahibi olabiliyor.