Etiket: Süsleyecek

  • Balkanlardaki camileri Kahramanmaraşlı zanaatkarlar süsleyecek

    Başbakan Yardımcısı Veysi Kaynak, Kahramanmaraşlı zanaatkarların Balkanlardaki camileri süsleyeceğini söyledi.

    Kaynak, Kahramanmaraş’taki Kapalı Çarşı esnafını ziyaretinde, “Zanaatkarlarımız büyüleyici, ahşap boyama, minber boyama, vaaz kürsüsü, mihrap yapıyorlar burada. Hükümetimiz de artık yok olmakla karşı karşıya kalan zanaatkarın devamı için bir takım tedbir alıyor. Biz de bu çarşıyı Vakıflar Genel Müdürlüğü olarak yeniden restore ediyoruz. Çarşımızda esnafımız var olduğu sürece biz de yaşatmaya devam edeceğiz” dedi.

    Kaynak, bu kapsamda Kahramanmaraşlı zanaatkarların Balkanlardaki camilere minber süsü, minber kılıfı, vaaz kürsüsü ve deri kaplı cami kapılar yapacağını kaydetti.

    Ziyareti sırasında kendisini takip eden çocuklarla da ilgilenen ve Osmanlı Macunu ikram eden Kaynak, esnafın sorunlarını da dinledi.

  • Türk zeytini ve zeytinyağı Hint sofralarını süsleyecek

    Zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini, sofralık zeytin üretiminde ise dünya liderliğini hedefleyen Türkiye, 2016/17 sezonunun başlamasına sayılı günler kala Türk zeytin ve zeytinyağını dünya genelinde tanıtım atağını sürdürüyor. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Hindistan’ın Mumbai şehrinde 22-24 Eylül 2016 tarihlerinde düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’na katılarak altın sıvı olarak tabir edilen Türk zeytinyağının tanıtımını yaptı.

    Vejetaryen olan Hint halkının zeytin ve zeytinyağına özel ilgi duyduğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı M. Kadri Gündeş, 2016/17 sezonu ile birlikte Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı üretiminde artışlar beklediklerini, Türk zeytin ve zeytinyağının katma değere dönüşmesi için Hindistan pazarının hedef pazarlardan biri olacağını kaydetti.

    Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın hesaplamalarına göre Türkiye’nin 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı rekoltesiyle dünya ikincisi, 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin rekoltesiyle dünya liderliğini elde edeceğine işaret eden Gündeş, “Türkiye son 15 yılda zeytin ağacı varlığını 90 milyondan 170 milyona çıkardı. Bu ağaçlar sayesinde Zeytin ve zeytinyağı sektöründe yakın gelecekte büyük üretim artışları olacak. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için ihracat en önemli gücümüz olacak. Hindistan’a ihracatımız şu anda çok sınırlı ancak yapılacak tanıtım faaliyetleriyle hızlı gelişim gösterebileceğimiz bir pazar. O nedenle Hindistan pazarına önem veriyoruz” dedi.

    700 firma katıldı

    Hindistan’ın 1 milyar 300 milyonluk nüfusuyla dünyanın ikinci en kalabalık ülkesi olduğuna işaret eden Gündeş, Hint ekonomisinin de gelişen ekonomiler içerisinde öne çıktığını, refah seviyesi yüksek bir nüfusun oluştuğunu, vejetaryen olan bu kitleyle sağlıklı ve lezzetli olan Türk zeytinyağını buluşturmak için çalışacaklarını sözlerine ekledi.

    Hindistan’ın Mumbai şehrinde düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’na toplamda 30 bin metrekarelik alanda 700 firma katıldı. Fuarın gıda bölümü ise toplam 11 bin 800 metrekarelik bir alanı oluşturdu. Fuarın gıda bölümüne Uluslararası 3’ü Türk toplam 136 firma katıldı.

    Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’nda ZZTK standını ziyaret eden Hintli zeytin ve zeytinyağı ithalatçıları Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarıyla ticaret yapmak istediklerini belirttiler. Hintli ithalatçılara Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçıları ile ilgili bilgiler paylaşıldı.

    Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’nda ZZTK’yı Ege İhracatçı Birlikleri Sektörel Tanıtım Grupları Şefi Gökçe Tol ve EİB Personeli Ebru Üzülmez temsil ederken, standını Türkiye’nin Mumbai Başkonsolosu E. Sabri Ergen ve Mumbai Ticaret Müşaviri Salih Ünver ziyaret etti.

  • Ege Lezzetleri Japon Sofralarını Süsleyecek

    Ege İhracatçı Birlikleri, Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore pazarlarında tanıtılmasına yönelik Turquality Projesini hayata geçirdi. Ekonomi Bakanlığı’nın Turquality destek programı kapsamında yürütülen projenin “Basın Lansmanı ve Tadım Ekinliği” 15 Haziran 2016 tarihinde Japonya’da Tokyo Main Dining Restaurant’ta gerçekleştirilecek.

    Ege lezzetlerinin Uzakdoğu sofralarında daha fazla yer alması için yürütülen çalışmaların 31 Aralık 2015 tarihinde Ekonomi Bakanlığı’nın Turquality Projesini onaylamasıyla ivme kazandığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, bugüne kadar yapılan çalışmaların 3 ana başlıkta toplandığını dile getirdi.

    İTHAL GIDAYA 80 MİLYAR DOLAR ÖDÜYORLAR

    Ünlütürk, gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 80 milyar dolara ulaşan Japonya’ya, Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatını artırmayı amaçladıklarını söyledi. Ünlütürk, bu maksatla ilk aşamada, Japonların, özellikle hanımların sık başvurduğu ünlü yemek tarifi sitesi COOKPAD’te Türk Mutfağı oluşturulduğunu kaydetti.

    “30 YEMEĞİMİZ DAMAK TATLARINA UYGUN”

    Ünlütürk, “Proje kapsamında tanıtımı yapılan gıda ürünlerimizden kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna , bulgur, susam, buğday gibi ürünlerin tanıtıcı bilgileriyle Japon damak tadına uygun 30’a yakın Türk mutfağından seçme yemek tariflerini siteye ekledik. DISCOVER TURKISH FOOD- www.discoverturkishfood.com web sitemizi oluşturduk ve şu anda yayında. Proje kapsamında tanıtımı yapılacak ürünlerin Türkiye’den Japonya’ya ihracatında Ege Bölgesi yüzde 44’lük paya sahip. Amacımız bu oranı yüzde 50’nin üzerine çıkarmak” diye konuştu.

    FUARDA HEM YAPACAK HEM TADACAKLAR

    Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatının artması amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri olarak Mart ayında Japonya’nın Chiba kentinde düzenlenen ve Uzak Doğu’nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan 2016- 41. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu 19. kez gerçekleştirildiğini belirten Ünlütürk, Japonya ve Güney Kore pazarlarında Türk gıda ürünlerinin tanıtımı için yürütülen Turquality Projesi kapsamında bugüne kadar yaptıkları en önemli çalışmalarımızdan bir diğerinin ise, Michelin Yıldızlı Şef Akihiko Murata tarafından, Türk Gıda ürünleri ile Japon damak tadına uygun tarifler geliştirilmesi olduğunu anlatarak devam etti: “Bu geliştirilen tarifler, Tokyo Büyükelçimiz Ahmet Bülent Meriç ve Tokyo Ticaret Başmüşavirimiz Musa Demir’in teşrifleri ile, Tokyo Main Dining Restaurantta basın mensupları, ünlü bloggerlar, gazeteci ve köşe yazarlarının, satınalmacıların katılımları ile gerçekleştirilecek “ DISCOVER TURKISH FOODS “ adlı “Basın Lansmanı ve Tadım Etkinliğimiz”de Şef Akihiho Murata tarafından hazırlanan menü konuklara sunulacak.”

    “Basın Lansmanı ve Tadım Ekinliği”nde Türk gıda ürünleri hakkında şef tarafından bilgiler verileceğini aktaran Ünlütürk, Türk gıda ürünlerinin sağlıklı oluşuna vurgu yapılacağını sözlerine ekledi.

    5 İHRACATÇI BİRLİĞİ GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRDİ

    Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore pazarlarında tanıtılmasına yönelik Turquality Projesi; Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin işbirliğinde gerçekleştiriliyor.

    Tanıtımı yapılacak ana ürünler ise; kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna, bulgur, susam, buğday olacak. Türkiye, 2015 yılında Japonya’ya bu ürünler kapsamında 89 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Söz konusu ihracat rakamının yüzde 40’lık dilimi olan 35 milyon 155 bin dolarlık tutar Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yapıldı.

    Türkiye, Japonya’da tanıtımı yapılacak gıda ürünlerinin ihracatından 2016 yılının Ocak – Mayıs döneminde ise 44 milyon 389 bin dolara ulaştı.

  • Beşiktaş’ı Çiçeklerle Süsleyecek Festival Başladı

    Beşiktaş’ı dokuz gün boyunca çiçeklerle donatacak olan “1.Uluslararası Bahçe ve Çiçek Festivali” binlerce kişinin katılımıyla oluşturulan ‘Barış Korteji’ ile başladı. Açılış kortejinde, güllerden oluşturulan dev Türk bayrağı vatandaşların büyük beğenisini topladı.

    Beşiktaş Belediyesi, 1.Uluslararası Bahçe ve Çiçek Festivali’ni The Plaza Otel’in önünden büyük bir ‘Barış Korteji’ ile başlattı. Korteje, Beşiktaş Belediye Başkanı Av. Murat Hazinedar, Büyükelçiler, 120 çocuktan oluşan dev çocuk bandosu, 20 okuldan kendi çiçeklerini yetiştiren minik bahçıvanlar ve çok sayıda vatandaş katıldı. Beşiktaş’taki tüm parkları, meydanları ve sokakları içine alarak gerçekleşen festivalin teması “Beşiktaş’ta Barışmak” olarak belirlendi. Festival kapsamında, Beşiktaş’ın tüm bilinen alanları, cadde ve çıkmaz sokakları, trafoları, oyun parkları, sanat galerileri çiçeklerle buluşacak. Ulusal ve uluslararası farklı bahçe tasarımcıları, sanatçı, mimar, kentsel tasarımcılarının tasarladığı projeler Beşiktaş’ın çeşitli noktalarında tüm dünyaya barış mesajları verecek. Bu yıl ilk kez düzenlenen Uluslararası Bahçe ve Çiçek Festivali, 15 Mayıs tarihine kadar Beşiktaş’ta devam edecek.

    KİMİ ALKIŞLARIYLA KİMİ HALAY ÇEKEREK DESTEK VERDİ

    Barış Korteji, çiçek şapkası takmış çocuklar, çiçeklerle süslenmiş araçlar, güllerden oluşturulan dev Türk bayrağı eşliğinde The Plaza Otel önünden hareket ederek Barbaros Bulvarı’na doğru yürüdü. Kortejde, bando takımı ve animatörlerin şovları renkli görüntüler oluşturdu. Korteje katılamayan kimi vatandaşlar balkonlardan alkış tutarak kimileri ise balkonlarında halay çekerek yürüyüşe destek verdi. Ardından kortejin Barbaros Meydanı’na gelmesi ile Beşiktaş Belediye Başkanı Av. Murat Hazinedar festivalin açılış konuşmasını yaptı. Toplu hatıra fotoğrafının çekiminin ardından, festivale katılan vatandaşlara rengarenk çiçekler dağıtıldı.

    “BİR NEVİ DOĞAL ÇİÇEK EXPO”

    Bütün kamu alanlarını çiçekler ile süsleyerek hizmete sunmaya çalıştıklarını ifade eden Beşiktaş Belediye Başkanı Murat Hazinedar, “Beşiktaş, 1.Uluslararası Bahçe ve Çiçek Festivali’nde çok başarılı bir festival yapmak istedik. Bir nevi doğal çiçek expo aslında. Uluslararası çok sayıda tasarımcı var. Sırf bu iş için heykel sempozyumu yaptık. Ana teması barıştı; barışmaktan yola çıktık. Barışmaya çiçekle doğa ile başlıyoruz. Buradan çok güçlü çok etkin, entelektüel ve hiç şüphesiz sosyal yeşil mesajlar vermeye çalışıyoruz” diye konuştu.

    “ŞU ANDA EN ÇOK İHTİYACIMIZ OLAN ŞEY BARIŞ”

    Bütün dünyada öncelikle barış olması gerektiğini söyleyen Nehir Ulusan, “Burada bir sürü okul var ve biz barışı temsil ederek, yürüyoruz. Şu anda en çok ihtiyacımız olan şeyin barış olduğunu düşünüyorum. İnşallah bütün dünya barış içinde yaşar” dedi.

    Yürüyüşün güzel geçtiğini belirten Emir Pütkün, “Başka devletlerinde bayrakları verildi. Ülkelerimizi tanıyoruz, dostluk olsun. Savaşların olması kötü ama geliştirebiliriz artık kendimizi diğer devletler gibi olabiliriz” şeklinde konuştu.

  • Ege Balıkları Balkan Sofralarını Süsleyecek

    Türkiye’nin ihracatta yıldız sektörlerinden Su Ürünleri Sektörü, ihracatta zayıf olduğu balkanları mercek altına aldı.

    Balkan ülkelerine ihracatını arttırmak isteyen Su Ürünleri Tanıtım Grubu (STG), 12-16 Nisan 2016 tarihleri arasında Bosna Hersek’te düzenlenen Uluslararası Mostar Fuarı’na katıldı. Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun balkanlarda ikinci kez bir fuara katıldığını belirten STG Başkanı Melih İşliel, balkanlarda bir fuara katılma fikrinin 09-10 Ocak 2016 tarihlerinde Çeşme’de yapılan “Su Ürünleri Sektör Toplantısı”nın çıktılarından biri olduğunu kaydetti.

    Balkanlarda balık tüketiminin yaygın olduğunu ancak Türkiye’nin balkan ülkelerine su ürünleri ihracatının yok denecek seviyede olduğuna işaret eden İşliel, “Su Ürünleri Tanıtım Grubu kurulduğundan bu yana ihracatımızın çok az olduğu Rusya ve ABD gibi ülkelerde yaptığı tanıtımlarla o ülkelerde ihracatımızın ciddi seviyelere gelmesini sağladı. Balkanlarda da benzer bir değişimin yaşanmasını bekliyoruz. Sektörümüz 2023 yılı ihracat hedeflerine yeni pazarlarla ulaşabilir. Balkan ülkeleri de bu hedefe giderken bize büyük katkı sağlayabilecek konumda” diye konuştu.