Etiket: Süsleyecek

  • İtalyan mimarların projelerini Türk doğaltaşı süsleyecek

    Ege Maden İhracatçıları Birliği, doğaltaş sektöründe dünyanın en büyük üç fuarından biri olan ve özellikle işlenmiş katma değerli doğaltaş ürünlerinin ithalatçılarının ve mimarların yoğun ilgi gösterdiği Verona Marmomacc Uluslararası Doğaltaş Fuarı ile eş zamanlı olarak, 26-29 Eylül 2018 tarihleri arasında Verona’ya ’Sektörel Ticaret Heyeti’ organizasyonu düzenleyecek.

    Doğaltaş sektörünün 2023 yılı için 7 milyar dolar ihracat hedefi olduğunu dile getiren Ege Maden İhracatçıları Birliği (EMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, dünyanın dört bir tarafından Verona’ya gelecek doğaltaş ithalatçılarına sağlıklı, estetik ve renk çeşitliliğine sahip Türk doğaltaşlarını tanıtacaklarını kaydetti.

    İtalyanların eğitim prosesleri incelenecek

    Verona Marmomacc Uluslararası Doğaltaş Fuarı’na daha fazla işlenmiş ürün talep eden alıcıların ve önemli mimari projelere imza atan mimarların geldiği bilgisini paylaşan EMİB Başkanı Kaya, “Türk doğaltaş sektörü teknolojik açıdan dünya genelinde en ileri düzeyde. Çok güzel renk çeşitliliğine sahip doğaltaş taşlarımız var ancak tasarım ve işlenmiş ürün yapacak eğitimli mavi ve beyaz yakalı insan kaynağı açığımız var. İtalya’da İtalyanların eğitim proseslerini de inceleme olanağı bulacağız. İtalya’nın 30 yıl önce sağladığı değişimi biz de gerçekleştirmek istiyoruz. Sektörel Ticaret Heyeti ile tabir yerinde ise 3-4 kuş vurmak istiyoruz” şeklinde konuştu.

    Ege Maden İhracatçıları Birliği olarak iki yıldır mimarlarla yakaladıkları işbirliği ortamını geliştirerek önemli mimari projelerde Türk doğaltaşının kullanılmasını hedeflediklerini dile getiren Kaya, Verona Fuarı’na dünyanın dört bir tarafından gelecek mimarların projeleriyle Türk doğaltaşını buluşturmak istediklerini de sözlerine ekledi.

    Verona Doğaltaş Sektörel Ticaret Heyeti Programına katılmak isteyen doğaltaş ihracatçısı firmaların Ege Maden İhracatçıları Birliği ile 15 Ağustos Çarşamba günü saat 17.00’ye kadar maden@eib.org.tr e-posta adresi aracılığıyla ya da 0 232 488 60 00 numaralı telefondan iletişime geçmeleri gerektiği bildirildi.

  • Aksaray’ın öz sermayesi iftar sofralarını süsleyecek

    Aksaray’da Kule Alışveriş Merkezleri, geleneksel hale getirmiş olduğu Ramazan ayı indirimlerini çeşitli semtlerdeki 13 şubesinde hayata geçirecek.

    ‘Ramazan ayının bereketi sofranızdan eksik olmasın’ sloganıyla büyük bir kampanyaya hazırlanan Aksaray’ın öz sermayesi Kule Alışveriş Merkezleri, geleneksel olarak her Ramazan ayı öncesi temel gıda maddesi ve iftar sofralarını süsleyen olmazsa olmaz yiyecek içecek ürünlerinde büyük indirimler için kampanya dönem çalışmasını bitirdi. Ramazan ayında temel gıda ürünlerinde yüzde 10’dan yüzde 30’lara kadar indirimli satışların bugün itibariyle başladığını belirten Kule Alışveriş Merkezleri Yönetim Kurulu Üyesi Emre Ünalan, “Allah’a şükürler olsun ki halkımızın göstermiş olduğu teveccüh ile Ramazan ayına sayılı günler kala yine Aksaray’ın en büyük gıda tedarikçisi olarak bizler de her yıl yaptığımız gibi bu Ramazan ayında da iftar sofralarında ve sahur sofralarında vatandaşımızın temel gıda maddelerini ucuza ve uygun fiyatlarla alabilmesi için gıda ürünlerinde güzel indirimler ve kampanyalar yaptık. Yine Ramazan ayı boyunca yapacağımız birçok etkinlikle birbirinden kıymetli yüzlerce müşterimize çam sakızı çoban armağanı hediyelerimiz olacaktır” dedi.

    “13 noktada günlük 45 bin kişiye hizmet veriyoruz”

    Aksaray’ın 13 noktasında günlük 45 bin kişiye hizmet verdiklerini belirten Ünalan, “11 ayın sultanını karşılamanın mutluluğunu yaşıyoruz. 20 yıldır ilimizde gıda sektöründe müşterilerimizin teveccühü ile 300 kişiye istihdam sağlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu Ramazan ayında da bizlere teveccühünü eksik etmeyen binlerce müşterimize Ramazan ayı boyunca kampanyalar, temel gıda ürünlerinde fiyat indirimleri hazırladık. Bu Ramazan ayında da Kule Alışveriş Merkezlerinde buluşuyoruz. Tüm müşterilerimizin, Türk İslam Aleminin mübarek Ramazan ayını şimdiden tebrik ediyorum” şeklinde konuştu.

  • Türk ihraç ürünleri Litvanya’nın market raflarını süsleyecek

    Türk ihraç ürünleri, Baltık ülkesi Litvanya’nın market raflarını süslemeye hazırlanıyor. Litvanya’nın ikinci büyük perakende mağazacılık zinciri “İKİ” Türkiye’ye gıda ve tekstil ürünleri almak için “Alım Heyeti” gönderdi.

    Ekonomi Bakanlığının “Özel Nitelikli Alım Heyeti” programı kapsamında Türkiye İhracatçılar Meclisi Organizasyonu ile Türkiye’ye gelen 4 kişilik “Alım Heyeti”, İstanbul ve İzmir’de Türk firmalarla ikili görüşmeler gerçekleştirdi. Ege İhracatçı Birlikleri Organizasyonu ile İzmir Swissotel’de 30 Türk firması ile ikili iş görüşmeleri yapan “İKİ” süpermarket zinciri, verimli iş görüşmeleri gerçekleştirdi.

    “Büyükelçiliğin tanıtımı sonrasında Türkiye’yi radarımıza aldık”

    Türkiye ile ilk kez ticari temas kurduklarını belirten “İKİ” Süpermarket Zincirleri Satın Alma Müdürü İgor Koroliov, Litvanya’nın Türkiye Büyükelçiliğinde düzenlenen bir toplantı sonrasında Türkiye’yi radarlarına aldıklarını kaydetti. Palink Şirketi tarafından işletilen “İKİ” mağazalarının 235 mağazası ile Litvanya’nın ikinci büyük mağazacılık zinciri olduğuna işaret eden Koroliov, “Türkiye önemli bir gıda, tekstil ve hazırgiyim ihracatçısı ülke. İkili iş görüşmeleri sonrasında Türkiye’den anlaşmalarla döneceğimize inanıyoruz” diye konuştu.

    Litvanya’nın, Estonya ve Letonya ile birlikte 3 Baltık ülkesinin en büyüğü olduğunu hatırlatan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, Litvanya’nın ikinci büyük perakende zincirini İstanbul ve İzmir’de ağırladıklarını, bu girişimin sonrasında Litvanya’ya gıda, hazırgiyim ve tekstil ürünleri ihracatında artış beklentisi içinde olduklarını kaydetti.

    “500 milyon dolar ihracat yapabiliriz”

    Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşması için ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi gereğinin altını çizen Ünlütürk, “Türkiye 2017 yılının Ocak-Ekim döneminde Litvanya’ya 250 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. 2016 yılının 10 aylık dönemine göre ihracatımız yüzde 15 arttı. 250 milyon dolarlık ihracatımızın 29 milyon dolarlık bölümü gıda ürünleri, 103 milyon dolarlık kısmı ise tekstil ve hazırgiyim ihracatı. Özellikle hazırgiyim ihracatımız yüzde 80’lik artış hızı yakalamış durumda. Bu seyri devam ettirdiğimiz takdirde önümüzdeki 3-5 yıllık dönemde 500 milyon dolar ihracat rakamına ulaşabiliriz” şeklinde konuştu.

    Palink Şirketi tarafından işletilen “İKİ” mağazaları ile ikili iş görüşmesine katılan Ege İhracatçı Birlikleri üyesi 30 firma; iç giyim, çorap, havlu, kuru meyve, yaş meyve, sebze, konserve, hububat, bakliyat, odun dışı orman ürünleri, organik ürünler, un ve unlu mamuller, şekerleme, helva, reçel başta olmak üzere üretimini yaptıkları ürünlerin tanıtımı gerçekleştirdi.

  • Ege su ürünleri Meksika sofralarını süsleyecek

    Dünya genelinde Türk su ürünlerinin tanıtımını yapan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 7-9 Mart 2017 tarih aralığında Meksika Jalisco-Guadalajara kentinde düzenlenen 16. Expo Antad Alımentaria 2017 Fuarı’nda Türk Su Ürünlerinin tanıtımını yaptı.

    STG, 125 milyonluk Meksika pazarını gözüne kestirdi. 16. Expo Antad Alımentaria 2017 Fuarı’na ilk kez 18 metrekarelik info stand ile katıldıklarını belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Sinan Kızıltan, Meksika mutfağındaki balık yemeklerinin dünya çapında bir üne sahip olduğunu, Türkiye’nin Meksika’ya su ürünleri ihracatının yok denecek seviyede olduğunu, Meksika’yı hedef pazar olarak gördüklerini kaydetti.

    Fuar süresince Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun İngilizce ve İspanyolca kataloglarını ve promosyon malzemelerini dağıtarak, Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptıklarını anlatan Kızıltan, “Meksika’ya özgü balık yemekleri dünyaca ünlü. İki yanı okyanuslarla çevrili bu ülkenin mutfağında deniz ürünleri oldukça önemli bir yere sahip. Türk su ürünleri sektörünün pazar çeşitliliğini arttırmak istiyoruz. Meksika bu anlamda 125 milyonluk nüfusu ile çok büyük fırsatlara gebe” şeklinde konuştu.

    Türk su ürünleri sektörü 2016 yılında 793 milyon 879 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının yüzde 73’ünü Egeli balıkçılar yaparak ülkeye 578 milyon 219 bin dolarlık döviz kazandırdı. Su ürünleri sektörü 2017 yılında 1 milyar dolar ihracat barajını aşmayı hedefliyor.

  • Türk meyveleri uçakla seyahat edecek dünya sofralarını süsleyecek

    Türk yaş meyve sebze ürünlerini ihraç pazarlarına daha hızlı ulaştırabilmek için hava kargo talebinde bulunan gıda ihracatçılarının çağrısına, Türk Hava Yollarından (THY) olumlu yanıt geldi.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından yürütülmekte olan Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerine yönelik UR-GE (Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi) Projesi kapsamında Berlin/Almanya’da, Fruit Logistica Fuarı’nda bulunan Proje üyesi 13 firmanın temsilcileri fuarın ikinci gününde, Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar başkanlığında; THY Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Başkan Yardımcısı Halit Anlatan, Orta ve Güney Avrupa Kargo Bölge Müdürü Tarık Parlak ve İzmir Kargo Müdürü Nesrin Elif Yaylalı’dan oluşan heyetle bir araya geldi.

    “Öncelikle hızlı balık olunması gerekiyor”

    İhracatta var olabilmenin müşteriye ulaşma süresini kısaltmaktan geçtiğini belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar, özellikle yaş meyve sebze sektörü gibi raf ömrü kısa olan ürünlerde bunun hayati olduğuna işaret etti. Seyyar, “Büyük balık olup kurtulmak için öncelikle hızlı balık olunması gerekiyor. Uluslararası pazarda var olmanın ve ihracat yönlü büyümenin en önemli koşulu, katma değerli ürün üretimi ve mevcut ürünlerin daha yüksek fiyatlarla satılabileceği yöntemlerin geliştirilmesi. Bu konuda, en doğru çözümün THY ile geliştirilebilecek işbirliği ile ulaşabileceğine inanıyoruz” diye konuştu. Gıda ihracatında dünya devi olan İsrail ve Şili’nin uygulamalarının örnek alınabileceği bilgisini paylaşan Seyyar şöyle devam etti:

    “Geçtiğimiz yıl Aralık ayında yine URGE Projesi kapsamında Şili’ye gerçekleştirdiğimiz ziyareti kapsamında, Şili’nin Türkiye’den daha az üretim yapmasına karşın Türkiye’nin 3 – 4 kat fazla gıda ihracatı olan bir ülke olmasında uçak kargonun öneminin büyük önemi olduğunu yerinde gördük.”

    Hava kargoyla Türk ihraç ürünlerinin değeri artacak

    Uçak kargo ile ülkenin her köşesinde üretilen yaş meyve sebze, su ürünleri, kesme çiçek başta olmak üzere tarım ürünlerinin dünyanın her bölgesine kısa sürede ulaştırılma fırsatının Türk Gıda ihracatçılarına sunulacağını savunan Seyyar, bu sayede Türk ihraç ürünlerinin değerinin artacağını vurguladı. Türk gıda ihracatçısının dünyanın her bölgesinde tüm ürün gruplarında, potansiyel müşterileri bizzat tanıdıklarını; ancak lojistik imkansızlıklar ve lojistik maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle bu alıcılara Türk ihracatçılarının mal satamadığını ifade eden Seyyar, THY’nin hava kargo kapasitesini ve destinasyon sayısını arttırması durumunda Türk gıda sektörünün 2023 yılı için ortaya koyduğu 40 milyar dolar ihracat hedefinin yakalanabileceğini sözlerine ekledi.

    THY tüm imkanlarını ihracat için seferber edecek

    THY Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, kargo taşımacılığının gelişiminin yolcu taşımacılığı ile yakından ilişkili olduğunu, buna rağmen son yıllarda yolcu taşımacılığından bağımsız olarak kargo taşımacılığında önemli başarılara imza attıklarını, THY olarak bu yönde yürütülecek çalışmalarda ihracatçıların yanında olmak için tüm imkanlarını seferber edeceklerini belirtti. Taşıma kapasitesinin artırımı için yeni uçakların yakın zamanda Turkish Cargo filosuna katılacağı müjdesini veren Özen, “Taşıma kapasitesinin artırılmasındaki sürdürülebilirlik iyi planlama ile mümkün olabilecek. Bunun sağlanması için ise İhracatçı Birlikleri ile birlikte çalışılması şart. Dünya’nın her bölgesine, uygun fiyatlarla ve sürdürülebilir bir mekanizma ile servis verilmesi için sektör ile işbirliği yapmaya ve bir an önce çalışılmaya başlanmasına hazırız. İhracatçı Birliklerinden gelen bilgiler doğrultusunda ürün gurubu bazında, sezonluk sabit fiyat ve destinasyonlar oluşturulabilir. Tüm ihracatçılara bu paketler kapsamında fiyat ve hizmet garantisi sağlanabilir” şeklinde konuştu.

    Görüşmeler sonucunda, İlgili İhracatçı Birlikleri ve THY temsilcileri arasında Nisan ayında bir çalıştay gerçekleştirilmesi ve paket fiyat ve destinasyon planlamalarına başlanması kararlaştırıldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar başkanlığında; THY Kargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Başkan Yardımcısı Halit Anlatan, Orta ve Güney Avrupa Kargo Bölge Müdürü Tarık Parlak ve İzmir Kargo Müdürü Nesrin Elif Yaylalı’dan oluşan heyetle yapılan toplantıda Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcıları Hasan Yılmaz, Ahmet Göksel, Yönetim Kurulu Üyeleri Sadık Demircan, Erdinç İnan Yılmaz ve URGE Projesi firma temsilcileri de yer aldı.