Etiket: Süsleyecek

  • Ortadoğu’nun mega projelerini Türk doğal taşları süsleyecek

    Ortadoğu’nun mega projelerini Türk doğal taşları süsleyecek

    Türk doğal taş sektörü, pandemi sonrasında Çin pazarında yaşadığı ihracat düşüşünü, Ortadoğu ülkelerine işlenmiş ürün ihraç ederek kapatacak.

    Pandemi döneminde işlenmiş ürün ihracatına yoğunlaşan Türk doğal taş sektörü, işlenmiş ürün ithalatının önemli merkezlerinden Ortadoğu pazarına yönelik, “Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti” düzenliyor. Ege Maden İhracatçıları Birliği’nin Ticaret Bakanlığı destekleriyle organize ettiği, “Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti” 15-18 Şubat tarihleri arasında Zoom uygulaması üzerinden yapılacak. Organizasyona Birleşik Arap Emirlikleri, Katar, Kuveyt, Bahreyn ve Umman’dan ithalatçılar katılırken, 19 Türk doğal taş ihracatçısı da ürünlerini tanıtacak.

    Türk doğal taş sektörünün en büyük ihraç pazarı olan Çin’de pandemi nedeniyle büyük bir daralma yaşandığı bilgisini veren Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Mevlüt Kaya, bu daralmanın önüne geçmek için işlenmiş ürün ihracatına yöneldiklerini, 2020 yılında Türkiye’nin işlenmiş doğal taş ihracatının yüzde 7’lik artışla 1 milyar 58 milyon dolara ulaştığını dile getirdi.

    Ortadoğu ülkelerinin işlenmiş ürün ithalatçısı olduğuna temas eden Kaya, “Ortadoğu ülkelerinde yatırımlar, mega projeler ve ithalat artışları göz önüne alındığında Türk doğal taşının bu pazarda tanıtılması, mermer ve dekorasyon tercihlerinin anlaşılması ve doğal taş ithalatçıları ile B2B ikili iş görüşmelerinin yapılması amacıyla içinde bulunduğumuz salgın sürecini de dikkate alarak “Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti”ni düzenleme kararı aldık” dedi.

    BAE’de inşaat sektörünün yüzde 3.8 büyümesi bekleniyor

    Birleşik Arap Emirlikleri’nin 2019 yılı doğal taş ithalatına bakıldığında 328 milyon dolar olduğu bilgisini veren Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Mevlüt Kaya, BAE’nde devam eden inşaat projelerinin 2021 yılında yüzde 3.8 büyümesinin beklendiğini bu genişlemeden daha fazla pay almak için BAE’ni sanal ticaret heyeti organizasyonuna dahil ettiklerini kaydetti.

    2020 yılında Vietnam’a yönelik düzenledikleri sanal ticaret heyeti organizasyonundan edindikleri deneyimlerle “Ortadoğu Ülkeleri Sanal Doğaltaş Ticaret Heyeti”nin daha verimli geçmesini hedeflediklerini anlatan EMİB Başkanı Kaya, “Dijitalleşmenin sunduğu olanaklarla dünyanın en zengin desen ve renk çeşitliliğine sahip olan Türk doğal taşlarını tanıtacağız. Pandemi nedeniyle fiziki fuarların ve ticaret heyetlerinin yapılamadığı günümüzde ihracatımızda devamlılığı sağlamak için sanal fuar ve ticaret heyetlerine devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

    Katar 150 milyar dolarlık stat ve tesisler yapacak

    Katar’ın, dış ticaretinin, uluslararası enerji fiyatlarına bağlı olarak şekillendiğinin altını çizen Kaya, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Katar’ın tamamlanmış veya sürdürülmekte olan petrol ve gaz sektöründeki yatırımlar, altyapı geliştirme programı, sanayi, eğitim ve turizm sektöründeki yatırımlarla artan ihracat ve ithalata bağlı olarak dış ticaret hacmi son yıllarda katlanarak gelişiyor. 2022’de dünya kupasına ev sahipliği yapacak olan Katar, önümüzdeki on yıl boyunca 150 milyar ABD Doları büyüklüğünde konaklama tesisleri, stadyumlar ve ulaşım terminalleri inşa edecek. Katar’ın 2030 vizyonu için başlatılan 470 projeye üye firmalarımızın dahil olabilmeleri için bu tür etkinliklerimizi arttıracağız. Bulunduğu coğrafya sebebiyle doğal taş sektöründe net ithalatçı pozisyonunda olan Kuveyt yıllık 126 milyon dolar olan doğal taş ithal ederken, Türkiye bu ithalattan yüzde 11,2’lik pay alıyor. Bahreyn, inşaat sektörünün 2019-2023 döneminde hızlı büyümesi hedefleniyor. Bahreyn Hükümeti, ekonominin petrol ve doğal gaza olan bağımlılığı azaltmak istiyor.

    Bu amaçla 11 milyar dolarlık toplam 119 mega projenin hayata geçmesini onayladı. Bahreyn’in doğal taş ithalatında Türkiye’nin payı yüzde 18. İnşaat sektörünün önemli bir girdisi olan doğal taşlara talep mega projeler sayesinde artacak. Biz de bu ülkelere düzenleyeceğimiz sanal ticaret heyeti organizasyonlarıyla daha fazla ihracat yapacağız.”

  • Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek

    Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek

    Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek. Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımı amacıyla Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği 17-20 Mart 2019 tarihleri arasında İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen International Food Exhibition 2019 (IFE London 2019) fuarına katılarak Türk zeytin ve zeytinyağı tanıtımı gerçekleştirdi.

    Akdeniz diyetinde çok önemli bir yeri olan zeytin ve zeytinyağının İngiltere’de tüketiminin her geçen yıl daha da arttığını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kadri Gündeş, İngilizlerin Türk zeytin ve zeytinyağına da yoğun ilgi gösterdiklerini kaydetti.

    Birleşik Krallık’ın EZZİB tarafından sofralık zeytin ihracatında hedef pazar olarak belirlendiğini ifade eden Gündeş, ” IFE London fuarı dünyanın en önemli gıda fuarları arasında yer almakta, 2 yılda bir Londra’da düzenlenen fuara bu sene 66 katılımcı ülkeden 1.300’den fazla firma katılım gerçekleştirdi. Bu yıl fuara katılım, Türkiye’nin Brexit sürecindeki Birleşik Krallık’ın gıda ithalatından aldığı payın artırılması için önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Konuyla ilgili Londra Ticaret Müşavirliğimiz ile yaptığımız görüşme çerçevesinde edindiğimiz bilgiye göre, olası bir anlaşmasız Brexit senaryosunda Birleşik Krallık’a zeytinyağı ithalinde gümrük vergisinin sıfırlanması beklenmekte. Bunun gerçekleşmesi durumunda Birleşik Krallık zeytinyağı ihracatımız için önemli bir pazar konumuna gelebilir” diye konuştu.

    Türkiye’den Avrupa Birliği üyesi ülkelere şu an zeytinyağı ihracatında 1,2 Euro/kg gümrük vergisi uygulanmakta, dolayısı ile Birleşik Krallık’a zeytinyağı ihracatı düşük seviyelerde gerçekleşiyor. Türkiye, 2017-18 sezonunda Birleşik Krallık’a 22 ton zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmiş buna karşılık ise 150 bin ABD$ döviz geliri elde edildi.

    Sofralık zeytin ihracatı yüzde 41 arttı

    Birleşik Krallık’a 2017/18 sezonunda sofralık zeytin ihracatımız, geçtiğimiz sezona kıyasla miktar bazında yüzde 41 artarak 1.322 tondan 1.870 tona, tutar bazında ise yüzde 35 artarak 3,6 milyon dolardan, 4,9 milyon dolara yükseldi.

  • Organik meyve sebzeler Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    Organik meyve sebzeler Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    Ortadoğu’nun en büyük gıda fuarı olan Dubai Gulfood 2019 Fuarı’nda Türk meyve sebze mamulleri görücüye çıktı. Türk gıda sektörü, 171 firma ile fuarın en büyük katılımcılarından biri olurken, Ortadoğulular, Türk meyve sebze mamullerine hayran kaldı.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 2019 yılının ilk tanıtım atağını, 6-8 Şubat 2019 tarihlerinde Almanya’da düzenlenen dünyanın en büyük yaş meyve sebze fuarı Fruit Logistica Fuarı’nda yaparken, ikinci tanıtım etkinliği 17-21 Şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen Dubai Gulfood Fuarı oldu.

    Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan yazılı açıklamaya göre; Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği standında fuar süresince; katılımcılara sarma, turşular, soslar, reçeller kuru domates tadım seansları düzenlendi.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, Ortadoğu ülkelerinin geleneksel ihraç pazarlarından olduğunu, Ortadoğu pazarına 2018 yılında yüzde 10’luk artışla artışla 363 milyon dolar meyve sebze mamulleri ihraç ettiklerini bu pazardaki konumlarını güçlendirmek istediklerini söyledi.

    “İhracat hedefimiz 1 milyar 50 milyon dolar”

    Petrol gelirleriyle zenginleşen Ortadoğu ülkelerinde meyve sebze ve mamulleri üretiminin yok denecek kadar az olduğuna dikkati çeken Uçak, “Ortadoğu ülkeleri gıda ihtiyacını ithalatla karşılıyor. Bu ülkelere gerek coğrafi yakınlığımız, gerekse tarihi bağlarımız ihracatımızı geliştirmemiz için uygun bir zemin sağlıyor. Bizler de, yapacağımız tanıtım çalışmalarıyla Türkiye’nin ihracatının artmasına ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği adına 2019 yılı için ortaya koyduğumuz 1 milyar 50 milyon dolar ihracat hedefine ulaşmak için çaba gösteriyoruz” diye konuştu.

    Gulfood Fuarı’nda toplamda 4 bin 256 katılımcı firma yer alırken, Türkiye 171 firma ile katıldı. 100 binden fazla kişinin ziyaret ettiği Gulfood Fuarı’nda Amerika, Avrupa, Afrika, Avusturalya ve Asya’dan bir çok ülke milli katılım düzenledi.

    Gulfood Fuarı’nda; Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’ni Yönetim Kurulu üyeleri Emin Demirci, Mehmet Kırıcı, Denetim Kurulu üyeleri Kenan Unat ve Aydın Yıldırım temsil ederken, EYMSİB’nin standını Türkiye’nin Abu Dabi Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Başkonsolosu Mustafa İlker Kılıç ve Dubai Ticaret Müşaviri Hasan Önal ziyaret etti.

    Ortadoğu’da en büyük ihraç pazarımız Irak

    Türkiye, 2018 yılında Ortadoğu ülkelerine 541 bin ton meyve sebze mamulleri ihraç ederken, 363 milyon dolar döviz geliri elde etti. Irak, 181 milyon dolarlık ihracatla zirvede yer alırken, Irak’tan sonra en fazla meyve sebze mamulleri ihraç ettiğimiz ülke 43,6 milyon dolarlık tutarla Suriye oldu. İsrail, 35 milyon dolarlık Türk meyve sebze mamulleri tercihi ile üçüncü sıraya adını yazdırdı. Birleşik Arap Emirlikleri’ne 31 milyon dolarlık, Suudi Arabistan’a ise; 28 milyon dolarlık meyve sebze mamulleri ihracatı yapıldı.

  • Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Orta Doğu sofralarını süsleyecek

    İhracatta, 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Orta Doğu pazarını radarına aldı.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)’nde düzenlenen Sial Middle East 2018 Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini sergiledi.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’na 50 farklı ülkeden, binden fazla firmanın katılım sağladığı bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Hong Kong ve Singapur gibi bölgesinde; ticaret, finans ve turizm merkezi olma hedefi olan BAE.’nin hedef pazarları arasında olduğunu kaydetti.

    Türkiye’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 2018 yılının 10 aylık döneminde yüzde 14,3’lük artışla 44 milyon 812 bin dolardan, 51 milyon 229 bin dolara çıktığına işaret eden Girit, “BAE., ihracatta süt ürünleri sektörümüz 21,8 milyon dolarlık ihracatla lider konumda. BAE.,13,8 milyon dolarlık et ve sakatat alırken, Türk su ürünleri sektörümüz 12,6 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdı. Yürüteceğimiz tanıtım çalışmaları ile orta vadede Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatımız yıllık 100 milyon dolar barajını kolaylıkla aşabilecek potansiyele sahip” şeklinde konuştu.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’nda, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’ni yönetim kurulu üyeleri Melih İşliel ve M. Cem Sağır temsil ederken, Türkiye’nin Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Ticaret Ataşesi Hasan Önal fuarın ziyaretçileri arasında yer aldı.

  • Ege’nin su ve hayvansal ürünleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Birleşik Arap Emirlikleri’nde düzenlenen Sial Middle East 2018 Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini sergiledi.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’na 50 farklı ülkeden, binden fazla firmanın katılım sağladığı bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Hongkong ve Singapur gibi bölgesinde ticaret, finans ve turizm merkezi olma hedefi olan B.A.E.’nin hedef pazarları arasında olduğunu kaydetti.

    BAE’ne ihracatta süt ürünleri zirvede

    Türkiye’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) yapılan su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 2018 yılının 10 aylık döneminde yüzde 14,3’lük artışla 44 milyon 812 bin dolardan, 51 milyon 229 bin dolara çıktığına işaret eden Girit, “BAE’ne ihracatta süt ürünleri sektörümüz 21,8 milyon dolarlık ihracatla lider konumda. BAE, 13,8 milyon dolarlık et ve sakatat alırken, Türk su ürünleri sektörümüz 12,6 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdı. Yürüteceğimiz tanıtım çalışmaları ile orta vadede Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatımız yıllık 100 milyon dolar barajını kolaylıkla aşabilecek potansiyele sahip” şeklinde konuştu.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’nda Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’ni Yönetim Kurulu üyeleri Melih İşliel ve M. Cem Sağır temsil ederken, Türkiye’nin Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Ticaret Ataşesi Hasan Önal fuarın ziyaretçileri arasında yer aldı.