Etiket: SUBÜ

  • SUBÜ, Mesleki Uygulama Ağırlıklı Üniversiteler başlığında yer aldı

    SUBÜ, Mesleki Uygulama Ağırlıklı Üniversiteler başlığında yer aldı

    SUBÜ, Yükseköğretimde Çeşitlilik Dönemi kapsamında yürütülen ve İletişim Başkanlığı tarafından duyurulan projenin Mesleki Uygulama Ağırlıklı Üniversiteler başlığında yer aldı. Rektör Sarıbıyık yaptığı açıklamada, çözüm önerilerinin karşılık bulmasından ve rol model olmaktan memnun olduklarını söyledi.

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ), Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından duyurulan ‘Misyon Farklılaşması ve İhtisaslaşması Projesi’ kapsamında Mesleki Uygulama Ağırlıklı Üniversiteler başlığı altında yer aldı. Yükseköğretimde Çeşitlilik Dönemi vurgusuyla duyurulan proje kapsamında Araştırma ve Aday Araştırma Üniversiteleri, Bölgesel Kalkınma Odaklı Üniversiteler, Mesleki Uygulama Ağırlıklı Üniversiteler ve Tematik Üniversiteler bulunuyor.

    Geliştirdikleri +1 Uygulamalı Eğitim Modelinin Yükseköğretimde Çeşitlilik Dönemi kapsamında yürütülen projenin başlıklarından birisi olmasından mutluluk duyduklarını belirten SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, “Bu kategoride bizimle birlikte kardeş üniversitemiz Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (ISUBÜ) de yer alıyor. Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) da başlatılan bu proje kapsamında kendisini yenilediğini günbegün görüyoruz. Modelin kurucusu olarak biz de sistemi oturtmak, tüm birimlerimize yaymak ve daha ileri noktalara taşımak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

    SUBÜ olarak üzerinde özellikle duracakları ve taviz vermeyecekleri noktalar olduğunu vurgulayan Sarıbıyık, “Bunlar arasında nitelikli insan yetiştirmek için uygulamalı eğitim ve sorunları çözmek için uygulanabilir Ar-Ge yer alıyor. Alanla ilgili yapılan işlerin yükseköğretimdeki yeni dönem kapsamında ayrıcalıklı görülmesi ve SUBÜ ile birlikte spesifik bir alanda yer almamız ülkemiz ve şehirlerimiz için de kazanç olacaktır. Çözüm önerilerimiz karşılık buluyor ve rol model oluyoruz. Esasında oldukça güçlü ve hızlı ilerliyoruz” ifadelerini kullandı.

  • SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Yabancı öğrencilerin yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz”

    SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Yabancı öğrencilerin yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz”

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir ve yönetim kurulu üyelerini ağırladı. Toplantıda, çeşitli ülkelerden gelen öğrencilerin kendileri için çok önemli olduğunu belirten Sarıbıyık, “Onları en doğru mesleklere yönlendirerek yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz” dedi.

    SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir ve yönetim kurulu üyelerini Fikir Sofrası etkinliğinde ağırladı. Toplantıda ana konu, Türkiye’de eğitim gören yabancı öğrenciler olurken, şehrin gündemine ilişkin konular da masaya yatırıldı. Rektör Sarıbıyık, platform üyelerine üniversitenin yaptığı faaliyetleri anlatarak, şehrin marka ürünlere ihtiyacının olduğunu vurguladı.

    “Son derece zeki ve yetenekliler”

    Çeşitli ülkelerden gelen öğrencilerin kendileri için çok önemli olduğunu ifade eden Sarıbıyık, “Bu öğrencilerimiz son derece zeki ve yetenekliler. Onları en doğru mesleklere yönlendirerek yetkinliklerini arttırmaya çalışıyoruz. Burada eğitimin yanı sıra dilimizi ve kültürümüzü de öğreniyorlar. Türkiye’deki kurumların işleyişine, toplumsal yapıya adapte oluyorlar. Bu duruma genel çerçeveden baktığımızda birçok avantaj görmek mümkün. Öğrencilerimiz ülkelerine döndüklerinde önemli noktalarda ciddi işler elde ediyorlar. Her biri ülkemiz için birer kültür ve ticaret elçisi konumuna geliyor. Bunun örneklerini görmek mümkün. Örneğin kısa süre önce Somali’de Adalet Bakanlığı görevine getirilen Abdulkadir Muhammed Nur Türkiye’den mezun. Göreve getirildikten sonra ilk Türkiye’ye teşekkür etmişti. Bunlar oldukça önemli ve değerli. Dünyanın sömürme yarışına girdiği bu coğrafyalara bizim her anlamda el uzatmamız gerekiyor” dedi.

    “Şehrimize alıştılar”

    Sakarya’da eğitim hayatını sürdüren yabancı öğrencilerin şehir kültürüne zenginlik kattığını belirten Sakarya Düşünce ve Dayanışma Platformu Başkanı Hasan Demir, “Şehir olarak zaten temelinde farklı coğrafyalardan gelen kültürel kimliklerin oluşturduğu bir toplumsal yapıya sahibiz. Mazlum coğrafyalardan şehrimize gelen öğrenciler de artık bir parçamız oldu. Vatandaşlarımız öğrencilerimize, öğrencilerimiz şehrimize alıştı. Buradaki eğitim sirkülasyonu başarılı bir şekilde ilerliyor. Ülkelerine döndüklerinde elbet burada gördüklerini, yaşadıklarını ve minnet duygularını oralara taşıyacaklardır. Özellikle ihtiyacı bulunan yabancı öğrencilerimize diğer öğrencilerimize olduğu gibi elimizden geldiği kadarıyla yardımcı olmaya çalışıyoruz. Kendilerinden ilgimizi de kesinlikle esirgememiz gerekiyor” diye konuştu.

  • SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık:

    SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık:

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, derslerin tamamlanmasının ardından final değerlendirmeleri öncesinde ‘Rektörle Final Öncesi’ başlıklı programda öğrencilerle buluştu.

    SUBÜ’de derslerin tamamlanmasının ardından final değerlendirmeleri öncesi öğrencilerle canlı yayında bir araya gelen Rektör Mehmet Sarıbıyık, uzaktan eğitimi üniversitenin misyonu nedeniyle eylem olarak da söylem olarak savunmadıklarını ancak pandemi sürecinde hedeflerinin dönemi minimum zayiatla atlatmak olduğunu söyledi. SUBÜ’nün resmi sosyal medya hesabı üzerinden gerçekleştirilen canlı yayında 2020 yılına ilişkin bir değerlendirmeyle başlayan ve pandemi sürecinde eğitimin zorluklarına değinen Rektör Sarıbıyık, daha sonra öğrencilerin önceden sormuş oldukları soruları cevaplandırdı.

    Finallerden önce internet ortamında da olsa sizlerle birlikte olmayı arzu ettim

    Canlı yayın ortamında olsa da öğrencilerle yeniden bir arada olduğu için mutluluk duyduğunu belirterek programa başlayan Rektör Sarıbıyık, “Pandemi sürecinde Allah sizleri ve sevdiklerini muhafaza etsin. Finallerden önce internet ortamında da olsa sizlerle birlikte olmayı arzu ettim. Mottosu ‘bilgiyi beceriyle bütünleştiriyoruz’ olan ve beceriyi benimseyen bir üniversite için uzaktan eğitimin eylemi de söylemi de zor oluyor. Bunu savunamayız da. Ancak üzerimize düşen sorumlulukları da yerine getirme gayretinde olmamız gerekiyor. Uzaktan eğitim sürecinde minimum zayiatla maksimum faydayı nasıl elde ederiz kaygısındayız. Eğitim öğretimin temel yaklaşımında öncelikli olan iş, öğrenim kazanımlarının elde edilmesidir. Bunların bir kısmı derslerde, bir kısmı bireysel, bir kısmı iş ortamında elde edilebilir. Eğitim bilimcilerin yaptığı incelemelerde esas öğrenmenin yaparak ve bireysel çalışmalarla yani uygulamayla gerçekleştiği görülüyor” dedi.

    En kısa zamanda sizlerle kavuşmayı ümit ediyoruz

    Bilgi işlemle ilgili yeni bir yapılanmaya gittiklerini ve bu nedenle süreç içerisinde bazı teknik aksaklıklar yaşanabildiğini belirten Sarıbıyık, “Yanlış olan bir şey varsa düzeltilir. Bu tarz konularda mağduriyet kesinlikle yaşanmaz. Hocalarımıza da ilettiğimiz gibi asıl olan öğrenim kazanımlarının elde edilmesidir. Sınav bunların formalitesidir. Şimdi bu sınavların zamanı. Eğitimle ilgili olan kısımda tedbirlerimizi alıp yolumuza devam etmeye çalışacağız. Öğrenim kazanımı esaslı gittiğimiz için sınavlarda kamera açılmasını istemeyeceğiz. Öğrencilerimize güveniyoruz. Bir kısmınızın güçlükler içerisinde uzaktan eğitime imkan bulduğunuzu biliyoruz. Bahar Yarıyılı için içimizden uzaktan eğitime geçmemek ve öğrencilerimizle buluşmak geçiyor. Hocalar da boş tahtaya anlatıyor gibi oluyor. Sizin çektiğiniz sıkıntıları onlar da çekiyor. Bazı bölümlerde ve programlarda öğrencilerimizi okula getirebilir miyiz diye çalışmalar yapıyoruz. Aşıyla birlikte bu inşallah mümkün olur. En kısa zamanda sizlerle kavuşmayı ümit ediyoruz” diye konuştu.

  • SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Eğitim modelimiz kadın istihdamı için avantaj”

    SUBÜ Rektörü Sarıbıyık: “Eğitim modelimiz kadın istihdamı için avantaj”

    ‘Çeşitli Sektörlerde Kadının Güçlendirilmesi’ başlıklı uluslararası konferansa katılan SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, hayata geçirdikleri eğitim modelinin kadın istihdamı noktasında ciddi avantajlar sağladığını belirtti.

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, Hindistan’dan CT Üniversitesi ile Birleşik Krallık merkezli Tradepreneur Global Academic Platform iş birliği ile düzenlenen ‘Çeşitli Sektörlerde Kadının Güçlendirilmesi’ başlıklı uluslararası konferansa katıldı. 13 ülkeden akademisyen ve sivil toplum kuruluşu temsilcilerinin bulunduğu konferansta, Türkiye’den SUBÜ’nün yanı sıra Akdeniz Üniversitesi akademisyenleri de yer aldı. Rektör Sarıbıyık, kadının önemine değindiği konuşmasında SUBÜ’nün uyguladığı sistemin kadın istihdamı açısından sağladığı avantajlara değindi.

    Tecrübe aktarımı kıymetli

    Çeşitli ülkelerden konferansa katılım sağlayan akademisyen ve sivil toplum kuruluşu temsilcileriyle bir arada olmaktan mutluluk duyduğunu belirten SUBÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Sarıbıyık, “Kadının güçlendirilmesine yönelik uluslararası akademik toplantılar oldukça önemli. Farklı coğrafyaların tecrübe aktarımlarının böylesine evrensel bir konuda oluşturulacak bütüncül yaklaşıma ciddi katkısı olacak ve farkındalık oluşturacaktır. Ünlü Mısırlı fikir adamı Hasan El Benna, ‘Toplumun yarısı kadınlardan oluşur, diğer yarısını da kadınlar yetiştirir’ derken; Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk ise, ‘Dünyada her şey kadının eseridir’ ifadelerini kullanmıştır. Dünyaya gözlerimizi açtığımız ilk andan itibaren hayatımızın her alanında kadınların yeri doldurulamaz katkıları bulunuyor. Ailede olduğu gibi toplumun ve kurumların şekillenmesinde de çok önemli roller üstleniyorlar” dedi.

    ‘Eşitler’ değil ‘eşler’

    Kadınların; anne, eş, evlat, çalışan, yönetici, sporcu, sanatçı ve daha nice statünün bir ya da birkaçını bir arada başarılı bir şekilde taşıdıklarını vurgulayan Sarıbıyık, “Türkiye’de Anneler Günü için yayınlanan ‘Benim annem hem doktor, hem aşçı, hem öğretmen, hem kuaför’ şeklinde hepimizi duygulandıran bir reklam vardı. Ayakkabı bağlayışımıza kadar yanımızda olan bir değerdir annelerimiz. İnsan dediğimiz varlığın yarısını erkekler oluşturuyorsa, diğer yarısını da kadınlar oluşturuyor. Bunlardan birisini resmin gerisinde tutmak, insanlığı eksik bırakmaktır. Kadın ve erkeği ailede ‘eşitler’ olarak değil, ‘eşler’ olarak düşünmek gerekir. Bir çift ayakkabının eşit değil eş olduğunu, birbirinden farkının olmadığını bilmeliyiz. Ancak, sağ ayakkabıyı sol ayağımıza giydiğimizde hem ayakkabıya hem de ayağımıza eziyet edeceğimizi unutmamalıyız” diye konuştu.

    Türkiye Avrupa’nın önünde

    Üniversitelerin eğitim-öğretim, Ar-Ge ve topluma hizmet olmak üzere üç temel görevi bulunduğunu hatırlatan Sarıbıyık, “Ülkemizdeki üniversitelerde bu görevleri yerine getiren akademisyenlere baktığımızda kadın akademisyen oranının yüzde 45’e yükseldiğini görüyoruz. Geleceğin öğretim üyeleri olacak araştırma görevlilerininse yüzde 51’i kadınlardan oluşuyor. Özetle, Türkiye kadın akademisyen oranında Avrupa ülkelerine göre daha iyi bir konumda. Temsiliyet oranındaki bu durum yönetici pozisyonlarına da yansımaya başladı. Üniversitemiz de geliştirdiği sistemle bu anlamda önemli bir başarıya imza atıyor. Özellikle son yıllarda teknolojinin hızlı bir şekilde dönüşümüne üniversitelerimiz ayak uyduramadılar ve yetiştirdiğimiz öğrencilerin üniversite öğrendikleriyle sahada yaşananlar arasında farklar oluşmaya başladı. Bunun neticesinde kendini yenileyen iş dünyası nitelikli çalışan bulamamaya başladı” şeklinde konuştu.

    İstihdama katılım süresi kısaldı

    Sorunu fark ederek iş dünyası ile görüşmeler gerçekleştirdiklerini ve üniversitelerin aslında sahadan ne kadar koptuğunu fark ettiklerini söyleyen Sarıbıyık, “Üniversitemizin mottosunu ‘Bilgiyi beceriyle bütünleştiriyoruz’ olarak belirledik. Bunun üzerine ‘+1 Uygulamalı Eğitim Modeli’ dediğimiz bir model hazırladık. Bu modelde her eğitim düzeyindeki öğrencilerimiz eğitim hayatlarının bir ya da iki dönemini tam zamanlı olarak işletmelerde geçirmek ve uygulama becerisi edinmek zorunda. Bunun yanı sıra müfredatlarımızı da iş dünyası ile hazırlıyoruz ve iş dünyasından önemli isimleri üniversitemizde derslere davet ediyoruz. Sistemimiz kadın öğrencilerimizin de sahada erkeklerin yapabileceği düşünülen birçok işi yapabildiğinin görülmesini sağladı. Kadın mezunlarımızın istihdama katılım süreleri kısaldığı gibi istihdam alanları da genişledi. Kazandıkları becerilerle ülkemize ve dünyaya farklı alanlarda da katkılar sağlamaya başladılar. Kadın akademisyenlerimiz ise gerek öğrencilerimizin iş yeri eğitimlerinin takibinde gerekse iş dünyası ile bağlantılar kurulmasında kritik rol oynadılar. Bunun sahadaki yansımasına katkı sağlamak bizleri ayrıca mutlu ediyor” ifadelerini kullandı.

  • SUBÜ’den hazırlık sınıfı öğrencilerine ‘SUBÜ Student Talks’ etkinliği

    SUBÜ’den hazırlık sınıfı öğrencilerine ‘SUBÜ Student Talks’ etkinliği

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi (SUBÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından hazırlık sınıfı öğrencilerine yönelik olarak sosyal öğrenme ortamı olan SUBÜ Student Talks etkinliği başlatıldı.

    SUBÜ Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından çevrimiçi öğrenmeyi avantaja çevirerek İngilizce öğrenimini daha kolay ve keyifli hale getirecek SUBÜ Student Talks etkinlikleri başlatıldı. Etkinlikte ilgi çekici konularda öğrencileri bilgilendirebilecek konuklar, üniversite bünyesinde eğitim görenler arasından İngilizceyi anadili veya ikinci dili olarak akıcı bir şekilde konuşan öğrenciler ve yüksekokulun öğretim elemanları yer alıyor. Pandemi nedeniyle internet ortamında gerçekleştirilen buluşmalarda deneyimler paylaşılıyor, sinemadan müziğe çeşitli konular ve etkinlikler ele alınıyor.

    Etkinliğe yönelik açıklamalarda bulunan SUBÜ Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürü Dr. Öğretim Üyesi İsmail Gürler, “Çevrimiçi öğrenmenin avantajlarının yanında yüz yüze eğitim sürecinden farklı olarak özellikle sosyal anlamda getirdiği zorlukları tecrübe ettiğimiz bir süreç yaşıyoruz. Bununla birlikte hazırlık grubu öğrencilerimizin eğitim-öğretim sürecine bağlılıklarını arttırmaya yönelik ders içi ve ders dışı etkinliklerinin öneminin de farkındayız. Öğrencilerimizin ders dışı süreçlerle de farklı konulara İngilizce dilinde maruz kalarak, anlamlı etkinlikler yoluyla kendilerini daha fazla ifade edebilecekleri bir etkinlik serisi gerçekleştiriyoruz. Bu etkinliklerde çeşitli konuklarla birebir iletişim kurdukları, farklı millet ve kültürleri tanıma imkânı buldukları ve güzel saatler geçirebildikleri bir ortam sağlıyoruz” dedi.

    Çevrimiçi dil öğrenme kaynaklarından önerdikleri dışında sosyal ve etkileşimli bir öğrenme ortamında hazırlık öğrenimini daha keyifli ve öğrencilerin gelişimine bütünsel katkı sağlayacak bir fırsat oluşturduklarını belirten Gürler, “Bu tarzımız üniversitemizin uygulamalı eğitim anlayışıyla da kesişiyor. Dil öğrenim sürecinde derslerimizin ve ders dışı etkinliklerimizin iletişimsel uygulamalar da dil öğrenmenin doğal, anlamlı ve keyifli seyrine katkıda bulunuyor. Pek çok konuda algılar ve çalışma disiplinleri üzerinde değişikliğe zorlayan bir süreçten geçiyoruz. Bağlılık düzeylerini olumlu şekilde etkilemek adına yaptığımız bu etkinliklerin her birim ve kurumda yaygınlaşmasını temenni ediyoruz. Kısa süre önce Sri Lanka’lı öğrencilerimiz ülkelerini ve kültürlerini tanıttıkları bir sunumla SUBÜ Student Talks kapsamında bizimle birlikteydiler. Farklı ülke ve kültürlerle buluşmalarımız devam edecek. Üniversitemizde 50’den fazla ülkeden binden fazla öğrenci bulunuyor” diye konuştu.