Etiket: Stem

  • Uluslararası STEM Müfredatı’nın teslimi Mektebim Koleji’ne gerçekleştirildi

    Uluslararası STEM Müfredatı’nın teslimi Mektebim Koleji’ne gerçekleştirildi

    UNESCO ve Mektebim Koleji, Türkiye’yi STEM eğitimi alanında bölgenin en iyi uygulama merkezi haline getirmek amacıyla geçen yıl Uluslararası STEM Eğitimi Projesi’ni hayata geçirmişti. Projeye ait Türkiye’nin ilk ve tek olduğu belirtilen Uluslararası STEM Müfredatı tamamlandı.

    UNESCO ve Mektebim Koleji, Türkiye’yi STEM eğitimi alanında bölgenin en iyi uygulama merkezi haline getirmek amacıyla geçen yıl Uluslararası STEM Eğitimi Projesi’ni hayata geçirmişti. 1,5 yılı aşkın süredir dünyadan ve Türkiye’den uzmanların çalıştığı proje kapsamında Türkiye’ye özgü hazırlanan müfredatın matematik, biyoloji, fen, ilkokul, bilişim alanlarında örnek modüllerin pilot uygulaması yapıldı. Müfredatın teslim töreninde hazır bulunan UNESCO Uluslararası Eğitim Direktörü Dr. Mmantsetsa Marope, ’’Dünyadaki en gelişmiş müfredat oldu’’ dedi.

    Müfredatın detaylarını, UNESCO Uluslararası Eğitim Direktörü Dr. Mmantsetsa Marope ve Mektebim Koleji Genel Müdürü Servet Özkök, düzenlenen toplantıda paylaştı.

    “Müfredatı yeterlik ve beceri temelleri üzerine kurduk”

    Türkiye’deki müfredatı inceleyerek süreci başlattıklarını dile getiren UNESCO Uluslararası Eğitim Direktörü Dr. Mmantsetsa Marope, “Hazırladığımız müfredatın Birleşmiş Milletler nezdinde de STEM alanında en iyi uygulama olmasına özen gösterdik. Müfredatı bilgiyi aktarma, bilgiyi ezberlemeden ziyade yeterlik ve beceri temelli oluşturduk. Yeterliği, beceriyi geliştirme ve ölçme-değerlendirme uygulamalarını dikkate alarak hazırladık. Üniversiteden çıkan işgücü ile iş dünyasının talepleri arasında dengesizlik var. Müfredatı eşitlik, farklılıklara saygı gibi uluslararası alanda önem arz eden birçok noktaya cevap verecek şekilde hazırladık. Dünyadaki en gelişmiş müfredat olduğunu söyleyebilirim. Bütüncül bir yaklaşımla birçok soruya cevap verecek bir uygulama ortaya koymaya çalıştık. Türkiye’yi uluslararası alanda STEM eğitiminde öne çıkarmayı hedefliyoruz. Çok kültürlü, sadece bilgiye dayalı değil, kültürlere saygılı, etik değerleri kazandırmaya çalışan bir müfredat olmasına özen gösterdik. Öğrenciyi aynı zamanda değerlere saygılı ve dünyayı doğru algılamaya yönelik bir zemine kaydırma amacındayız.” şeklinde konuştu.

    Ekonomiyi ve eğitimi birbirinden ayrı düşünmemek gerektiğini söyleyen Mektebim Koleji Genel Müdürü Servet Özkök, “Ülkelerin gelişmişliği ekonomi ile ölçülür. Eğitim ise ekonominin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirir. Bu bağlamda okulların en önemli sorumluluğu, toplumsal kalkınmaya katkı sağlamaktır. STEM eğitimi ekonomik anlamda ilerleme ve liderlik için insan gücü ihtiyacını karşılamayı ve güçlendirmeyi hedefler ve ayrıca toplumsal barış ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamada bir araç olarak da kullanılabileceği savunulmaktadır. STEM eğitimi bahsedilen bu alanlarda öğrencilere yetkinlik kazandırmayı amaçlar. Eğitim süresince öğrenciler ana disiplinin yanı sıra kritik düşünme, problem çözme, işbirlikli çalışma gibi çeşitli farklı becerileri kazanırlar. Sözü geçen bu beceriler, geleceğin iş gücünü doğru biçimlendirmek adına kritik önem taşımaktadır.” açıklamasında bulundu.

    STEM ile ilgili bilimsel ve uluslararası çalışma yapıldı

    Son birkaç yıldır STEM eğitiminden sıkça söz edildiğini aktaran Özkök, “STEM eğitimi ilgili olarak bilimsel ve uluslararası bir çalışma ile sistem yaklaşımı ortaya koyarak farklılaştığımız için mutluyuz. Proje kapsamında STEM’in farklı boyutları; fen, matematik, teknoloji, yapay zekâ (AI), artırılmış gerçeklik (AR), robotik, matematik, mühendislik ve tasarımı gibi geniş bir yelpazedeki beceri ve deneyime sahip dünya çapında 11 STEM uzmanından oluşan bir STEM Müfredatı Ekibi kuruldu. Bu ekip bizim Kolej’imiz tarafından oluşturulan STEM Müfredatı Koordinasyon Kurulu ile koordineli bir şekilde çalışmaya başladı. UNESCO Müfredat Ekibi, 31 Temmuz 2019 tarihinde Millî Eğitim Bakanlığı müfredatlarının incelemesini tamamladı. Uluslararası STEM ihtiyaçları ve Türkiye Müfredatlarının esasları gözetilerek STEM Müfredatının tasarım aşaması başlatıldı.” ifadelerini kullandı.

    Pilot uygulama öncesinde öğretmenlerin hizmetiçi eğitimlerini tamamlamak için STEM Mesleki Gelişim Programı’nın (STEM Professional Development Program) organize edildiğini söyleyen Özkök, “UNESCO Eğitim Direktörünün de yer aldığı ekipten 7 STEM uzmanının liderlik ettiği STEM Mesleki Gelişim Programı’na 150’den fazla eğitim uzmanı katıldı.Yetkinlik temelli bir K-12 STEM müfredatı sağlayan ve bütüncül bir yaklaşım benimseyen UNESCO Ekibi tarafından, ilk K-12 STEM müfredatı taslağının akademik yılın başlamasıyla Kasım 2019’da pilot uygulaması, matematik, biyoloji, fen, ilkokul, bilişim alanlarından gönderilen örnek modüller ile gerçekleştirildi.” dedi.

    UNESCO ve Mektebim Koleji arasında gerçekleştirilen iş birliği, Türkiye’nin ilk olarak bölgesinde, daha sonra dünya genelinde STEM eğitiminin liderleri arasına girmeyi amaçlıyor. Projeyle Türkiye’de STEM (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitiminin kalitesi önemli ölçüde artırılarak öğrencilerin öğrenme süreçleri iyileştirilecek.

  • Erzurum’da Stem ve Kodlama Çalıştayı

    Erzurum’da Stem ve Kodlama Çalıştayı

    Erzurum İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 2019-2020 eğitim-öğretim yılı STEM ve Kodlama çalışmaları başlatıldı.

    16-17 Ekim tarihlerinde yapılan stem ve kodlama çalıştayıyla ilde yürütülmekte olan yazılım geliştirme ve kodlama faaliyetlerine yön verecek başarılı çalışmalar incelendi. 2019-2020 eğitim öğretim döneminde kodlama – TBA sınıflarında uygulanacak programlar belirlendi.

    Çalıştaya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi, FATİH Projesinde görevli öğretmenler, ilçe kodlama koordinatörleri yanı sıra Trabzon Naci Orhan Bilgisayar Bilimleri ve Kodlama merkezi, Hatay Payas STEM merkezi; Atatürk Üniversitesi Tekno Kent ve Erzurum Teknik Üniversitesi Mucit Park’ta görevli kodlama ve STEM konusunda çalışan uzmanlar katıldı.

    Çalıştayın 1. gününde robotik kodlama ve STEM konusunda başarılı çalışmalar ve programlar incelendi. 2. günde ise; algoritmik düşünme, 3 Boyutlu tasarım ve üretim, blok tabanlı kodlama, mobil kodlama, sensör teknolojileri, robotik kodlama ve çocuklar için yapay zeka başlıklarında ilimizde gerçekleştirilecek eğitim faaliyetlerinin planlama çalışmaları yapıldı.

  • ESOGÜ’de STEM, Kodlama ve Robotik konferansı düzenlendi

    Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü tarafından “STEM, Kodlama ve Robotik” konulu konferans düzenlendi.

    Eskişehir Özel Çağdaş Okulları Ölçme Değerlendirme ve Bilişim Koordinatörü Esen Uluhan’ın konuşmacı olarak katılımıyla Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen konferansın açılışında konuşan Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cansu Filik İşçen, konferans içeriğinin geleceğin öğretmenlerine çok faydalı olacağını belirtti.

    Konferansın konuşmacısı Esen Uluhan, endüstri 4.0’da doğan robotik kodlamanın 5.0’da ileri bir seviyede olacağını belirterek STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) ve robotik kodlamanın aynı şey olmadığını belirtti. Sayısal derslere yönelik hassasiyetin nasıl oluştuğunu açıkladıktan sonra “STEM Nedir?” başlıklı bir sunum yapan Esen Uluhan, STEM’in özellikle ülke için çok önemli olduğunu, uluslararası sınavlarda matematik ve fen disiplinlerinde başarılı olunduğunu fakat bu iki disiplini bir araya getiren sınavlarda başarısız olunduğunu kaydetti. Disiplinlerarası bağ kurmak için STEM’in faydalı bir araç olacağını vurgulayan, kodlama ve robotik alanında üniversite öncesi eğitimde de dersler olması gerektiğini dile getiren Esen Uluhan, kendisinin bu alanda birçok çalışması olduğunu ifade etti. Öğrencileriyle VEX IQ Off Season Robotik Turnuvası, TÜBİTAK projesi gibi önemli projelerde elde ettikleri başarıları anlatan bir videonun gösterimini yapan Esen Uluhan, Makey Makey ve MakeBlock gibi sistemlerin öğrencilere STEM’i uygulamada altyapı sağlayacağını belirterek konuşmasını tamamladı.

  • TİKA’dan Özbek, Azeri ve Kırgız öğretmenlere STEM eğitimi

    Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı (TİKA), Trakya Üniversitesi ve İslam Kalkınma Bankası işbirliğinde Özbek, Azeri ve Kırgız öğretmenlere eğitim verildi.

    TİKA, Trakya Üniversitesi ve İslam Kalkınma Bankası işbirliğinde Eğitim Öğretim Programı (EÖP) kapsamında Özbekistan, Azerbaycan ve Kırgızistanlı fen bilgisi, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinden oluşan gruba Bütünleşik Öğrenme ve Öğretme Eğitimi/STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) verildi. Trakya Üniversitesinde gerçekleşen eğitimler, alanında uzman akademisyenler tarafından verildi. Program kapsamında dünyada STEM, STEM Öğrenme-Öğretme Modelleri, STEM Okulu özellikleri gibi teorik eğitimlerini tamamlayan öğretmenlere uygulamalı eğitimlerde rüzgar tribünü, ekolojik kağıt, köprü, biyoplastik yapımı, ağaç dalından kulaklık tasarlama, su arıtma cihazı ve roket tasarlama gibi beceriler kazandırıldı. Eğitimlerini başarıyla tamamlayan öğretmenler sertifikalarını aldılar. Eğitim sonunda öğretmen grubu İstanbul’da İTÜ Bilim Merkezi, İstanbul Aydın Üniversitesi STEM Laboratuvarı ve Rahmi Koç Müzesi’ni ziyaret ederek eğitimde aldıkları teorik ve pratik bilgileri yerinde görme fırsatı buldular. STEM eğitimi ile öğretmenlerin alanlarında mesleki bilgi, becerilerini artırarak güncel gelişmeleri yakından takip etmeleri ve eğitimin bir sonraki aşamasında öğretmenlere Formasyon Eğitimi ve Bütünleşik Öğrenme-Öğretme Eğitici Eğitimi verilmesi hedefleniyor.

  • Köşk’te STEM sınıfı açıldı

    Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen STEM Projesi’nin 75’inci Sınıfı, Köşk 100. Yıl Atatürk Ortaokulu’nda açıldı.

    Düzenlenen tören ile açılışı yapılan sınıfta öğrenciler yaptıkları buluşlar ve bilgisayar oyunları hakkında protokol üyelerini bilgilendirdi.

    Aydın İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bahammeddin Karaköse, projelere çok önem verdiklerini belirterek “Müdürlüğümüz çağın gereksinimlerini karşılamak için gelişen Bilim ve Teknolojideki değişimlerine paralel olarak stratejik adımlar atılması gerektiğine inanmakta. Bu noktada müdürlüğümüz pilot okullarımızda ve il genelinde bu beceri atölyelerinin açılmasını desteklemekte ve süreç boyunca okullarımızı izleyip gerekli her türlü desteği veriyor” dedi.

    Karaköse, ayrıca proje çerçevesinde Aydın’da 20 anaokulu, 18 ilkokul,18 ortaokul, 3 bilim ve sanat merkezi ve 16 lise olmak üzere toplam 75 okulda STEM pilot okulu oluşturulduğunu belirtti.

    STEM Proje Sınıfı’nın açılış törenine, Köşk İlçe Kaymakamı Serdar Kaya, Aydın İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Bahameddin Karaköse, Köşk İlçe Milli Eğitim Müdürü Selim Karataş, 100. Yıl Atatürk Ortaokulu Müdürü Hami Özer, İlkokul Müdürü Aydın Sarıbaş ile ilçede bulunan okul müdürleri, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.