Etiket: Sofralarını

  • Aksaray’ın öz sermayesi iftar sofralarını süsleyecek

    Aksaray’da Kule Alışveriş Merkezleri, geleneksel hale getirmiş olduğu Ramazan ayı indirimlerini çeşitli semtlerdeki 13 şubesinde hayata geçirecek.

    ‘Ramazan ayının bereketi sofranızdan eksik olmasın’ sloganıyla büyük bir kampanyaya hazırlanan Aksaray’ın öz sermayesi Kule Alışveriş Merkezleri, geleneksel olarak her Ramazan ayı öncesi temel gıda maddesi ve iftar sofralarını süsleyen olmazsa olmaz yiyecek içecek ürünlerinde büyük indirimler için kampanya dönem çalışmasını bitirdi. Ramazan ayında temel gıda ürünlerinde yüzde 10’dan yüzde 30’lara kadar indirimli satışların bugün itibariyle başladığını belirten Kule Alışveriş Merkezleri Yönetim Kurulu Üyesi Emre Ünalan, “Allah’a şükürler olsun ki halkımızın göstermiş olduğu teveccüh ile Ramazan ayına sayılı günler kala yine Aksaray’ın en büyük gıda tedarikçisi olarak bizler de her yıl yaptığımız gibi bu Ramazan ayında da iftar sofralarında ve sahur sofralarında vatandaşımızın temel gıda maddelerini ucuza ve uygun fiyatlarla alabilmesi için gıda ürünlerinde güzel indirimler ve kampanyalar yaptık. Yine Ramazan ayı boyunca yapacağımız birçok etkinlikle birbirinden kıymetli yüzlerce müşterimize çam sakızı çoban armağanı hediyelerimiz olacaktır” dedi.

    “13 noktada günlük 45 bin kişiye hizmet veriyoruz”

    Aksaray’ın 13 noktasında günlük 45 bin kişiye hizmet verdiklerini belirten Ünalan, “11 ayın sultanını karşılamanın mutluluğunu yaşıyoruz. 20 yıldır ilimizde gıda sektöründe müşterilerimizin teveccühü ile 300 kişiye istihdam sağlamanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu Ramazan ayında da bizlere teveccühünü eksik etmeyen binlerce müşterimize Ramazan ayı boyunca kampanyalar, temel gıda ürünlerinde fiyat indirimleri hazırladık. Bu Ramazan ayında da Kule Alışveriş Merkezlerinde buluşuyoruz. Tüm müşterilerimizin, Türk İslam Aleminin mübarek Ramazan ayını şimdiden tebrik ediyorum” şeklinde konuştu.

  • Ege su ürünleri Meksika sofralarını süsleyecek

    Dünya genelinde Türk su ürünlerinin tanıtımını yapan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, 7-9 Mart 2017 tarih aralığında Meksika Jalisco-Guadalajara kentinde düzenlenen 16. Expo Antad Alımentaria 2017 Fuarı’nda Türk Su Ürünlerinin tanıtımını yaptı.

    STG, 125 milyonluk Meksika pazarını gözüne kestirdi. 16. Expo Antad Alımentaria 2017 Fuarı’na ilk kez 18 metrekarelik info stand ile katıldıklarını belirten Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Sinan Kızıltan, Meksika mutfağındaki balık yemeklerinin dünya çapında bir üne sahip olduğunu, Türkiye’nin Meksika’ya su ürünleri ihracatının yok denecek seviyede olduğunu, Meksika’yı hedef pazar olarak gördüklerini kaydetti.

    Fuar süresince Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nun İngilizce ve İspanyolca kataloglarını ve promosyon malzemelerini dağıtarak, Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptıklarını anlatan Kızıltan, “Meksika’ya özgü balık yemekleri dünyaca ünlü. İki yanı okyanuslarla çevrili bu ülkenin mutfağında deniz ürünleri oldukça önemli bir yere sahip. Türk su ürünleri sektörünün pazar çeşitliliğini arttırmak istiyoruz. Meksika bu anlamda 125 milyonluk nüfusu ile çok büyük fırsatlara gebe” şeklinde konuştu.

    Türk su ürünleri sektörü 2016 yılında 793 milyon 879 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken, Türkiye’nin su ürünleri ihracatının yüzde 73’ünü Egeli balıkçılar yaparak ülkeye 578 milyon 219 bin dolarlık döviz kazandırdı. Su ürünleri sektörü 2017 yılında 1 milyar dolar ihracat barajını aşmayı hedefliyor.

  • Türk meyveleri uçakla seyahat edecek dünya sofralarını süsleyecek

    Türk yaş meyve sebze ürünlerini ihraç pazarlarına daha hızlı ulaştırabilmek için hava kargo talebinde bulunan gıda ihracatçılarının çağrısına, Türk Hava Yollarından (THY) olumlu yanıt geldi.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği tarafından yürütülmekte olan Taze Kiraz ve Üzüm Ürünlerine yönelik UR-GE (Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi) Projesi kapsamında Berlin/Almanya’da, Fruit Logistica Fuarı’nda bulunan Proje üyesi 13 firmanın temsilcileri fuarın ikinci gününde, Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar başkanlığında; THY Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Başkan Yardımcısı Halit Anlatan, Orta ve Güney Avrupa Kargo Bölge Müdürü Tarık Parlak ve İzmir Kargo Müdürü Nesrin Elif Yaylalı’dan oluşan heyetle bir araya geldi.

    “Öncelikle hızlı balık olunması gerekiyor”

    İhracatta var olabilmenin müşteriye ulaşma süresini kısaltmaktan geçtiğini belirten Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar, özellikle yaş meyve sebze sektörü gibi raf ömrü kısa olan ürünlerde bunun hayati olduğuna işaret etti. Seyyar, “Büyük balık olup kurtulmak için öncelikle hızlı balık olunması gerekiyor. Uluslararası pazarda var olmanın ve ihracat yönlü büyümenin en önemli koşulu, katma değerli ürün üretimi ve mevcut ürünlerin daha yüksek fiyatlarla satılabileceği yöntemlerin geliştirilmesi. Bu konuda, en doğru çözümün THY ile geliştirilebilecek işbirliği ile ulaşabileceğine inanıyoruz” diye konuştu. Gıda ihracatında dünya devi olan İsrail ve Şili’nin uygulamalarının örnek alınabileceği bilgisini paylaşan Seyyar şöyle devam etti:

    “Geçtiğimiz yıl Aralık ayında yine URGE Projesi kapsamında Şili’ye gerçekleştirdiğimiz ziyareti kapsamında, Şili’nin Türkiye’den daha az üretim yapmasına karşın Türkiye’nin 3 – 4 kat fazla gıda ihracatı olan bir ülke olmasında uçak kargonun öneminin büyük önemi olduğunu yerinde gördük.”

    Hava kargoyla Türk ihraç ürünlerinin değeri artacak

    Uçak kargo ile ülkenin her köşesinde üretilen yaş meyve sebze, su ürünleri, kesme çiçek başta olmak üzere tarım ürünlerinin dünyanın her bölgesine kısa sürede ulaştırılma fırsatının Türk Gıda ihracatçılarına sunulacağını savunan Seyyar, bu sayede Türk ihraç ürünlerinin değerinin artacağını vurguladı. Türk gıda ihracatçısının dünyanın her bölgesinde tüm ürün gruplarında, potansiyel müşterileri bizzat tanıdıklarını; ancak lojistik imkansızlıklar ve lojistik maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle bu alıcılara Türk ihracatçılarının mal satamadığını ifade eden Seyyar, THY’nin hava kargo kapasitesini ve destinasyon sayısını arttırması durumunda Türk gıda sektörünün 2023 yılı için ortaya koyduğu 40 milyar dolar ihracat hedefinin yakalanabileceğini sözlerine ekledi.

    THY tüm imkanlarını ihracat için seferber edecek

    THY Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, kargo taşımacılığının gelişiminin yolcu taşımacılığı ile yakından ilişkili olduğunu, buna rağmen son yıllarda yolcu taşımacılığından bağımsız olarak kargo taşımacılığında önemli başarılara imza attıklarını, THY olarak bu yönde yürütülecek çalışmalarda ihracatçıların yanında olmak için tüm imkanlarını seferber edeceklerini belirtti. Taşıma kapasitesinin artırımı için yeni uçakların yakın zamanda Turkish Cargo filosuna katılacağı müjdesini veren Özen, “Taşıma kapasitesinin artırılmasındaki sürdürülebilirlik iyi planlama ile mümkün olabilecek. Bunun sağlanması için ise İhracatçı Birlikleri ile birlikte çalışılması şart. Dünya’nın her bölgesine, uygun fiyatlarla ve sürdürülebilir bir mekanizma ile servis verilmesi için sektör ile işbirliği yapmaya ve bir an önce çalışılmaya başlanmasına hazırız. İhracatçı Birliklerinden gelen bilgiler doğrultusunda ürün gurubu bazında, sezonluk sabit fiyat ve destinasyonlar oluşturulabilir. Tüm ihracatçılara bu paketler kapsamında fiyat ve hizmet garantisi sağlanabilir” şeklinde konuştu.

    Görüşmeler sonucunda, İlgili İhracatçı Birlikleri ve THY temsilcileri arasında Nisan ayında bir çalıştay gerçekleştirilmesi ve paket fiyat ve destinasyon planlamalarına başlanması kararlaştırıldı. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Rıza Seyyar başkanlığında; THY Kargo Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen, Kargo Başkan Yardımcısı Halit Anlatan, Orta ve Güney Avrupa Kargo Bölge Müdürü Tarık Parlak ve İzmir Kargo Müdürü Nesrin Elif Yaylalı’dan oluşan heyetle yapılan toplantıda Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcıları Hasan Yılmaz, Ahmet Göksel, Yönetim Kurulu Üyeleri Sadık Demircan, Erdinç İnan Yılmaz ve URGE Projesi firma temsilcileri de yer aldı.

  • Türk zeytini ve zeytinyağı Hint sofralarını süsleyecek

    Zeytinyağı üretiminde dünya ikinciliğini, sofralık zeytin üretiminde ise dünya liderliğini hedefleyen Türkiye, 2016/17 sezonunun başlamasına sayılı günler kala Türk zeytin ve zeytinyağını dünya genelinde tanıtım atağını sürdürüyor. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Hindistan’ın Mumbai şehrinde 22-24 Eylül 2016 tarihlerinde düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’na katılarak altın sıvı olarak tabir edilen Türk zeytinyağının tanıtımını yaptı.

    Vejetaryen olan Hint halkının zeytin ve zeytinyağına özel ilgi duyduğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı M. Kadri Gündeş, 2016/17 sezonu ile birlikte Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı üretiminde artışlar beklediklerini, Türk zeytin ve zeytinyağının katma değere dönüşmesi için Hindistan pazarının hedef pazarlardan biri olacağını kaydetti.

    Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın hesaplamalarına göre Türkiye’nin 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı rekoltesiyle dünya ikincisi, 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin rekoltesiyle dünya liderliğini elde edeceğine işaret eden Gündeş, “Türkiye son 15 yılda zeytin ağacı varlığını 90 milyondan 170 milyona çıkardı. Bu ağaçlar sayesinde Zeytin ve zeytinyağı sektöründe yakın gelecekte büyük üretim artışları olacak. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için ihracat en önemli gücümüz olacak. Hindistan’a ihracatımız şu anda çok sınırlı ancak yapılacak tanıtım faaliyetleriyle hızlı gelişim gösterebileceğimiz bir pazar. O nedenle Hindistan pazarına önem veriyoruz” dedi.

    700 firma katıldı

    Hindistan’ın 1 milyar 300 milyonluk nüfusuyla dünyanın ikinci en kalabalık ülkesi olduğuna işaret eden Gündeş, Hint ekonomisinin de gelişen ekonomiler içerisinde öne çıktığını, refah seviyesi yüksek bir nüfusun oluştuğunu, vejetaryen olan bu kitleyle sağlıklı ve lezzetli olan Türk zeytinyağını buluşturmak için çalışacaklarını sözlerine ekledi.

    Hindistan’ın Mumbai şehrinde düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’na toplamda 30 bin metrekarelik alanda 700 firma katıldı. Fuarın gıda bölümü ise toplam 11 bin 800 metrekarelik bir alanı oluşturdu. Fuarın gıda bölümüne Uluslararası 3’ü Türk toplam 136 firma katıldı.

    Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’nda ZZTK standını ziyaret eden Hintli zeytin ve zeytinyağı ithalatçıları Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarıyla ticaret yapmak istediklerini belirttiler. Hintli ithalatçılara Türk zeytin ve zeytinyağı ihracatçıları ile ilgili bilgiler paylaşıldı.

    Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı’nda ZZTK’yı Ege İhracatçı Birlikleri Sektörel Tanıtım Grupları Şefi Gökçe Tol ve EİB Personeli Ebru Üzülmez temsil ederken, standını Türkiye’nin Mumbai Başkonsolosu E. Sabri Ergen ve Mumbai Ticaret Müşaviri Salih Ünver ziyaret etti.

  • Ege Lezzetleri Japon Sofralarını Süsleyecek

    Ege İhracatçı Birlikleri, Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore pazarlarında tanıtılmasına yönelik Turquality Projesini hayata geçirdi. Ekonomi Bakanlığı’nın Turquality destek programı kapsamında yürütülen projenin “Basın Lansmanı ve Tadım Ekinliği” 15 Haziran 2016 tarihinde Japonya’da Tokyo Main Dining Restaurant’ta gerçekleştirilecek.

    Ege lezzetlerinin Uzakdoğu sofralarında daha fazla yer alması için yürütülen çalışmaların 31 Aralık 2015 tarihinde Ekonomi Bakanlığı’nın Turquality Projesini onaylamasıyla ivme kazandığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, bugüne kadar yapılan çalışmaların 3 ana başlıkta toplandığını dile getirdi.

    İTHAL GIDAYA 80 MİLYAR DOLAR ÖDÜYORLAR

    Ünlütürk, gıda tüketiminin büyük bölümünü ithalatla karşılayan ve yıllık gıda ithalatı 80 milyar dolara ulaşan Japonya’ya, Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatını artırmayı amaçladıklarını söyledi. Ünlütürk, bu maksatla ilk aşamada, Japonların, özellikle hanımların sık başvurduğu ünlü yemek tarifi sitesi COOKPAD’te Türk Mutfağı oluşturulduğunu kaydetti.

    “30 YEMEĞİMİZ DAMAK TATLARINA UYGUN”

    Ünlütürk, “Proje kapsamında tanıtımı yapılan gıda ürünlerimizden kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna , bulgur, susam, buğday gibi ürünlerin tanıtıcı bilgileriyle Japon damak tadına uygun 30’a yakın Türk mutfağından seçme yemek tariflerini siteye ekledik. DISCOVER TURKISH FOOD- www.discoverturkishfood.com web sitemizi oluşturduk ve şu anda yayında. Proje kapsamında tanıtımı yapılacak ürünlerin Türkiye’den Japonya’ya ihracatında Ege Bölgesi yüzde 44’lük paya sahip. Amacımız bu oranı yüzde 50’nin üzerine çıkarmak” diye konuştu.

    FUARDA HEM YAPACAK HEM TADACAKLAR

    Türkiye’nin gıda ürünleri ihracatının artması amacıyla Ege İhracatçı Birlikleri olarak Mart ayında Japonya’nın Chiba kentinde düzenlenen ve Uzak Doğu’nun en büyük gıda fuarı olan FOODEX Japan 2016- 41. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu 19. kez gerçekleştirildiğini belirten Ünlütürk, Japonya ve Güney Kore pazarlarında Türk gıda ürünlerinin tanıtımı için yürütülen Turquality Projesi kapsamında bugüne kadar yaptıkları en önemli çalışmalarımızdan bir diğerinin ise, Michelin Yıldızlı Şef Akihiko Murata tarafından, Türk Gıda ürünleri ile Japon damak tadına uygun tarifler geliştirilmesi olduğunu anlatarak devam etti: “Bu geliştirilen tarifler, Tokyo Büyükelçimiz Ahmet Bülent Meriç ve Tokyo Ticaret Başmüşavirimiz Musa Demir’in teşrifleri ile, Tokyo Main Dining Restaurantta basın mensupları, ünlü bloggerlar, gazeteci ve köşe yazarlarının, satınalmacıların katılımları ile gerçekleştirilecek “ DISCOVER TURKISH FOODS “ adlı “Basın Lansmanı ve Tadım Etkinliğimiz”de Şef Akihiho Murata tarafından hazırlanan menü konuklara sunulacak.”

    “Basın Lansmanı ve Tadım Ekinliği”nde Türk gıda ürünleri hakkında şef tarafından bilgiler verileceğini aktaran Ünlütürk, Türk gıda ürünlerinin sağlıklı oluşuna vurgu yapılacağını sözlerine ekledi.

    5 İHRACATÇI BİRLİĞİ GÜÇLERİNİ BİRLEŞTİRDİ

    Türk Gıda Ürünlerinin Japonya ve Güney Kore pazarlarında tanıtılmasına yönelik Turquality Projesi; Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nin işbirliğinde gerçekleştiriliyor.

    Tanıtımı yapılacak ana ürünler ise; kuru incir, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru domates, zeytinyağı, defne, kekik, adaçayı, makarna, bulgur, susam, buğday olacak. Türkiye, 2015 yılında Japonya’ya bu ürünler kapsamında 89 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Söz konusu ihracat rakamının yüzde 40’lık dilimi olan 35 milyon 155 bin dolarlık tutar Ege İhracatçı Birlikleri tarafından yapıldı.

    Türkiye, Japonya’da tanıtımı yapılacak gıda ürünlerinin ihracatından 2016 yılının Ocak – Mayıs döneminde ise 44 milyon 389 bin dolara ulaştı.