Etiket: Sofralarını

  • Dünya sofralarını yüzde 37 daha fazla tatlandırdık

    Dünya sofralarını yüzde 37 daha fazla tatlandırdık

    Bitkisel yağ, yağlı tohumlar, un ve unlu mamuller, şeker ve şekerli mamuller başta olmak üzere çok çeşitli gıda ürünlerinin ihracatını yapan Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, 2018 yılında dünya sofralarına yüzde 37 daha fazla lezzet kattı.

    Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Terci, 2017 yılında 292 milyon dolar olan ihracatlarını, 2018 yılında yüzde 37’lik artışla 402 milyon dolara çıkarmanın mutluluğunu yaşadıklarını dile getirdi. Ege İhracatçı Birlikleri’nde genel kurulda konuşan Terci, “Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliğimizin ihracatı 2018 yılında oldukça verimli geçti; alt sektörler itibarıyla hububatlar, bakliyatlar, yağlı tohumlar, baharatlar, değirmencilik ürünleri, bitkisel yağlar, şekercilik mamulleri her bir sektörün ihracatımıza ayrı katkısı oldu. 2017-2018 yılları ocak-aralık dönemi birliğimiz ihracatına bakıldığında 2017 yılı ihracatı 292 milyon dolar iken, 2018 yılında yüzde 37 artış ile 402 milyon dolar olarak gerçekleşti. Bu oranla Türkiye genelinde yaşanan yüzde 7’lik artış oranına karşın gayet yüksek bir artış yaşandı” diye konuştu.

    İhracat artışı Hindistan kökenli

    Ege Bölgesi’nden hububat bakliyat ve yağlı tohumlar sektöründeki ihracat artışında en önemli payın Hindistan’a yapılan haşhaş tohumu ihracatı olduğuna dikkati çeken Terci, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Hindistan 20 aya yaklaşan bir kesintiden sonra 2018 yılında daha önceden yapılmış kura çekilişine dayalı 4 ay süreli tekrar haşhaş ithalatı yaptı. Bu da ihracatta rekoru getirdi. Türkiye’nin baharat ihracatının yüzde 73’lük kısmını Ege Bölgesi’nden yapmamız da ayrı bir gurur kaynağı oldu. Birliğimizden 2018 yılında 282 üyemiz, 149 ülkeye ihracat yapmayı başardı.”

    Hindistan’a ihracatta süreklilik için On-Line sistem kurulacak

    Hindistan’a yapılan Beyaz Haşhaş Tohumu ihracatının kesintili süreçten kurtularak devamlılık arz etmesi için 2016 yılından bu yana çalışmalar yaptıklarını anlatan Terci sözlerini şöyle tamamladı:

    “Hükümetimiz ve Hindistan hükümeti arasında haşhaş tohumu ticaretinin belirlenen ülke kotasının aşılmadan kontrolüne yönelik On-Line sistem üzerinden yapılması çalışmalarında sona gelindi. Bu konuyla ilgili mutabakat anlaşması Ticaret Bakanlığımız ve Hindistan Maliye Bakanlığınca Şubat 2019 tarihi itibariyle imzalandı. Yazılımı birliğimiz tarafından gerçekleştirilen bu sistem son olarak Hindistan makamların değişiklik talebi ile tekrar revize edildi. Geçtiğimiz günlerde de taraflarca test edilerek uygun bulundu. Sistemin yürürlüğe girmesini her an itibariyle beklemekteyiz.”

    Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar İhracatçıları Birliği’nin 2018 yılı mali genel kurul toplantısında 2019 yılı bütçesi ve iş programı da kabul edildi.

  • Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek

    Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek

    Türk zeytin ve zeytinyağı İngiliz sofralarını süsleyecek. Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımı amacıyla Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği 17-20 Mart 2019 tarihleri arasında İngiltere’nin başkenti Londra’da düzenlenen International Food Exhibition 2019 (IFE London 2019) fuarına katılarak Türk zeytin ve zeytinyağı tanıtımı gerçekleştirdi.

    Akdeniz diyetinde çok önemli bir yeri olan zeytin ve zeytinyağının İngiltere’de tüketiminin her geçen yıl daha da arttığını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği (EZZİB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kadri Gündeş, İngilizlerin Türk zeytin ve zeytinyağına da yoğun ilgi gösterdiklerini kaydetti.

    Birleşik Krallık’ın EZZİB tarafından sofralık zeytin ihracatında hedef pazar olarak belirlendiğini ifade eden Gündeş, ” IFE London fuarı dünyanın en önemli gıda fuarları arasında yer almakta, 2 yılda bir Londra’da düzenlenen fuara bu sene 66 katılımcı ülkeden 1.300’den fazla firma katılım gerçekleştirdi. Bu yıl fuara katılım, Türkiye’nin Brexit sürecindeki Birleşik Krallık’ın gıda ithalatından aldığı payın artırılması için önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Konuyla ilgili Londra Ticaret Müşavirliğimiz ile yaptığımız görüşme çerçevesinde edindiğimiz bilgiye göre, olası bir anlaşmasız Brexit senaryosunda Birleşik Krallık’a zeytinyağı ithalinde gümrük vergisinin sıfırlanması beklenmekte. Bunun gerçekleşmesi durumunda Birleşik Krallık zeytinyağı ihracatımız için önemli bir pazar konumuna gelebilir” diye konuştu.

    Türkiye’den Avrupa Birliği üyesi ülkelere şu an zeytinyağı ihracatında 1,2 Euro/kg gümrük vergisi uygulanmakta, dolayısı ile Birleşik Krallık’a zeytinyağı ihracatı düşük seviyelerde gerçekleşiyor. Türkiye, 2017-18 sezonunda Birleşik Krallık’a 22 ton zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmiş buna karşılık ise 150 bin ABD$ döviz geliri elde edildi.

    Sofralık zeytin ihracatı yüzde 41 arttı

    Birleşik Krallık’a 2017/18 sezonunda sofralık zeytin ihracatımız, geçtiğimiz sezona kıyasla miktar bazında yüzde 41 artarak 1.322 tondan 1.870 tona, tutar bazında ise yüzde 35 artarak 3,6 milyon dolardan, 4,9 milyon dolara yükseldi.

  • Organik meyve sebzeler Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    Organik meyve sebzeler Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    Ortadoğu’nun en büyük gıda fuarı olan Dubai Gulfood 2019 Fuarı’nda Türk meyve sebze mamulleri görücüye çıktı. Türk gıda sektörü, 171 firma ile fuarın en büyük katılımcılarından biri olurken, Ortadoğulular, Türk meyve sebze mamullerine hayran kaldı.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, 2019 yılının ilk tanıtım atağını, 6-8 Şubat 2019 tarihlerinde Almanya’da düzenlenen dünyanın en büyük yaş meyve sebze fuarı Fruit Logistica Fuarı’nda yaparken, ikinci tanıtım etkinliği 17-21 Şubat 2019 tarihlerinde düzenlenen Dubai Gulfood Fuarı oldu.

    Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan yazılı açıklamaya göre; Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği standında fuar süresince; katılımcılara sarma, turşular, soslar, reçeller kuru domates tadım seansları düzenlendi.

    Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Uçak, Ortadoğu ülkelerinin geleneksel ihraç pazarlarından olduğunu, Ortadoğu pazarına 2018 yılında yüzde 10’luk artışla artışla 363 milyon dolar meyve sebze mamulleri ihraç ettiklerini bu pazardaki konumlarını güçlendirmek istediklerini söyledi.

    “İhracat hedefimiz 1 milyar 50 milyon dolar”

    Petrol gelirleriyle zenginleşen Ortadoğu ülkelerinde meyve sebze ve mamulleri üretiminin yok denecek kadar az olduğuna dikkati çeken Uçak, “Ortadoğu ülkeleri gıda ihtiyacını ithalatla karşılıyor. Bu ülkelere gerek coğrafi yakınlığımız, gerekse tarihi bağlarımız ihracatımızı geliştirmemiz için uygun bir zemin sağlıyor. Bizler de, yapacağımız tanıtım çalışmalarıyla Türkiye’nin ihracatının artmasına ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği adına 2019 yılı için ortaya koyduğumuz 1 milyar 50 milyon dolar ihracat hedefine ulaşmak için çaba gösteriyoruz” diye konuştu.

    Gulfood Fuarı’nda toplamda 4 bin 256 katılımcı firma yer alırken, Türkiye 171 firma ile katıldı. 100 binden fazla kişinin ziyaret ettiği Gulfood Fuarı’nda Amerika, Avrupa, Afrika, Avusturalya ve Asya’dan bir çok ülke milli katılım düzenledi.

    Gulfood Fuarı’nda; Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’ni Yönetim Kurulu üyeleri Emin Demirci, Mehmet Kırıcı, Denetim Kurulu üyeleri Kenan Unat ve Aydın Yıldırım temsil ederken, EYMSİB’nin standını Türkiye’nin Abu Dabi Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Başkonsolosu Mustafa İlker Kılıç ve Dubai Ticaret Müşaviri Hasan Önal ziyaret etti.

    Ortadoğu’da en büyük ihraç pazarımız Irak

    Türkiye, 2018 yılında Ortadoğu ülkelerine 541 bin ton meyve sebze mamulleri ihraç ederken, 363 milyon dolar döviz geliri elde etti. Irak, 181 milyon dolarlık ihracatla zirvede yer alırken, Irak’tan sonra en fazla meyve sebze mamulleri ihraç ettiğimiz ülke 43,6 milyon dolarlık tutarla Suriye oldu. İsrail, 35 milyon dolarlık Türk meyve sebze mamulleri tercihi ile üçüncü sıraya adını yazdırdı. Birleşik Arap Emirlikleri’ne 31 milyon dolarlık, Suudi Arabistan’a ise; 28 milyon dolarlık meyve sebze mamulleri ihracatı yapıldı.

  • Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri Orta Doğu sofralarını süsleyecek

    İhracatta, 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Orta Doğu pazarını radarına aldı.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)’nde düzenlenen Sial Middle East 2018 Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini sergiledi.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’na 50 farklı ülkeden, binden fazla firmanın katılım sağladığı bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Hong Kong ve Singapur gibi bölgesinde; ticaret, finans ve turizm merkezi olma hedefi olan BAE.’nin hedef pazarları arasında olduğunu kaydetti.

    Türkiye’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 2018 yılının 10 aylık döneminde yüzde 14,3’lük artışla 44 milyon 812 bin dolardan, 51 milyon 229 bin dolara çıktığına işaret eden Girit, “BAE., ihracatta süt ürünleri sektörümüz 21,8 milyon dolarlık ihracatla lider konumda. BAE.,13,8 milyon dolarlık et ve sakatat alırken, Türk su ürünleri sektörümüz 12,6 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdı. Yürüteceğimiz tanıtım çalışmaları ile orta vadede Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatımız yıllık 100 milyon dolar barajını kolaylıkla aşabilecek potansiyele sahip” şeklinde konuştu.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’nda, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’ni yönetim kurulu üyeleri Melih İşliel ve M. Cem Sağır temsil ederken, Türkiye’nin Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Ticaret Ataşesi Hasan Önal fuarın ziyaretçileri arasında yer aldı.

  • Ege’nin su ve hayvansal ürünleri Ortadoğu sofralarını süsleyecek

    İhracatta 2023 hedeflerine en yakın sektör konumunda olan Türk su ürünleri ve hayvansal mamuller sektörü, Ortadoğu pazarını radarına aldı. Ortadoğu sofralarını Türk su ürünleri ve hayvansal mamulleri süsleyecek.

    Su ürünleri ve hayvansal mamuller sektöründe faaliyet gösteren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Birleşik Arap Emirlikleri’nde düzenlenen Sial Middle East 2018 Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri ve hayvansal mamullerini sergiledi.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’na 50 farklı ülkeden, binden fazla firmanın katılım sağladığı bilgisini veren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Hongkong ve Singapur gibi bölgesinde ticaret, finans ve turizm merkezi olma hedefi olan B.A.E.’nin hedef pazarları arasında olduğunu kaydetti.

    BAE’ne ihracatta süt ürünleri zirvede

    Türkiye’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) yapılan su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 2018 yılının 10 aylık döneminde yüzde 14,3’lük artışla 44 milyon 812 bin dolardan, 51 milyon 229 bin dolara çıktığına işaret eden Girit, “BAE’ne ihracatta süt ürünleri sektörümüz 21,8 milyon dolarlık ihracatla lider konumda. BAE, 13,8 milyon dolarlık et ve sakatat alırken, Türk su ürünleri sektörümüz 12,6 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırdı. Yürüteceğimiz tanıtım çalışmaları ile orta vadede Birleşik Arap Emirlikleri’ne ihracatımız yıllık 100 milyon dolar barajını kolaylıkla aşabilecek potansiyele sahip” şeklinde konuştu.

    Sial Middle East 2018 Fuarı’nda Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’ni Yönetim Kurulu üyeleri Melih İşliel ve M. Cem Sağır temsil ederken, Türkiye’nin Birleşik Arap Emirlikleri Büyükelçisi Can Dizdar, Dubai Ticaret Ataşesi Hasan Önal fuarın ziyaretçileri arasında yer aldı.