Etiket: Sistemini

  • Başbakan Yıldırım: “Liseleri, sınav sistemini, kurmaylık yolunu ele geçirmişler”

    Başbakan Binali Yıldırım, TSK’nın süratle yeniden yapılandırılacağını belirterek, “Liseleri, sınav sistemini ve kurmaylık yolunu ele geçirmişler” dedi.

    Başbakan Binali Yıldırım, medya yöneticileri ile Çankaya Köşkü’nde düzenlenen toplantıda bir araya geldi. Toplantıya TGRT ve İhlas Haber Ajansı Ankara Temsilcisi Batuhan Yaşar ve İhlas Haber Ajansı İstanbul Bölge Müdürü Oğuzhan Güven de katıldı. Toplantıda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Başbakan Yıldırım, dış politikada atılan adımları anlatarak, Rusya ile ilişkilerin normalleşmesinin her bakımdan iyi sonuçlar vereceğini söyledi.

    Asker ile teröristlerin birbirinden ayırt edilmesi gerektiğini söyleyen Yıldırım, “Benim torunum bana söylüyor, ‘Dede bunlar bizim askerimiz değil mi niye bizi öldürüyorlar?’ 11 yaşındaki çocuk bunu soruyorsa vatandaşın böyle düşünmesi gayet doğal, normal. Tamir edici her türlü tedbiri alıyoruz. Genelkurmay Başkanımıza 5 milyona çık konuş demek bile TSK kurumsal kimliğinin bu işten ayrı tutulduğunun en güzel göstergesidir. Bundan sonra yapılacak olan şey Silahlı Kuvvetler’in kendi içinde hiçbir gecikmeye mahal vermeden çalışmalarını yapması ve süratle bu sarmaldan çıkmasıdır. Her türlü desteği veriyoruz” dedi.

    Darbe girişimi gecesi Cumhurbaşkanı Erdoğan ile ilk anda temas kuramadığını anlatan Yıldırım, “Cumhurbaşkanı ile temasımız sonra oldu. Önce muvaffak olamadık. Açıklamanın yapılması kanaatine vardım ve bunu yaptım. Yarım saat bir durum tespiti yaptık. Birkaç komutanla konuştum, işin sonunda o açıklamayı yaptım. Hemen sonra Cumhurbaşkanımızla konuşma fırsatı oldu. Onunla da değerlendirdik. Vatandaşlarımızın sokağa davet edilmesi gerektiğini kararlaştırdık. Onu Sayın Cumhurbaşkanımız yaptı” diye konuştu.

    “Liseleri, sınav sistemini ve kurmaylık yolunu ele geçirmişler”

    Askeriyede yapılacak düzenlemelerle ilgili bir soruyu da yanıtlayan Yıldırım, şunları söyledi:

    “Kişinin öğrenci olarak alınması, göreve tayin edilmesi, bu sürenin yönetimi Milli Savunma Bakanlığı’nın sorumluluğunda olacak. Temel değişiklik bu. Askeri liseler tek kaynak olmasın. Buna gerek yok. Askeri okullara giriş liseden sonra olsun. Burada gelsinler yarışsınlar, üniversite sınavlarına girsinler. Birçok gelişmiş ülkede böyle. ‘Çöker’ gibi iddialar mesnetsiz. Üniversitenin içinde kara, hava ve deniz harp okulu olacak. Çalışmalarına devam edecek. Harp Akademileri kalkıyor. Üniversite içinde yüksek lisans enstitüleri açılıyor. Liseleri, sınav sistemini ve kurmaylık yolunu ele geçirmişler. Geriye ne kalıyor. Sınıf subaylığında zaten yukarı gitme yolunu kestikleri için orada garipler geliyor eli kolu bağlı. Sınıf subaylarının general olma yolunu açıyoruz. Bu askerin içinde moral değerlerde yükselmeye sebep oldu. 2 tane de astsubaylıktan general olan var. Bunlar Silahlı Kuvvetler içinde büyük değişim ve dönüşümler. 4 bin civarında öğrenciden bahsediyorum. Ara sınıftaki öğrenciler giriş puanlarına göre hak kayıpları olmayacak. Harp okulu bu sene mezun vermeyecek. Yeni dönemde liselerden harp okullarına bunlara öğrenci alacağız. 4 sene sonra bunlar da mezun verecek. Müfredat Milli Eğitim ile Milli Savunma Bakanlıkları ortaklaşa belirlenecek. Sınıf subaylarının yükselme şansını getirdiğimizden dolayı işimiz biraz daha rahatlıyor.”

    “Silahlı Kuvvetleri bürokrasiden kurtarıyoruz”

    TSK’nın bürokrasiden kurtarıldığını söyleyen Yıldırım, kuvvet komutanlarının Savunma Bakanlığı’na bağlandığını ama Genelkurmay Başkanı ile kuvvet komutanlarının bağının kesilmediğini vurguladı. Yıldırım, muhalefetin itirazlarını da dikkate alacaklarının altını çizerek, “Düzeltme ihtiyacı var ufak tefek. Bunu Meclis’te görüşeceğiz. Bazı anayasa ile çelişebilecek hususlar olduğu iddia ediliyor. Genelkurmay kuvvet komutanları ilişkisinde bir muğlaklık olduğu söyleniyor. Onu dikkate alacağız. Bunları düzeltmenin yoluna gideceğiz. Askerlik süresi ile ilgili orada oturup konuşacağız. Ülke ihtiyacı ne. O konu üzerinde çalışılması gereken bir konu. Bu yönde iyileştirme yapılma ihtiyacı var” dedi.

  • Darbe karşıtı askerler F-16’ların hedefleme sistemini bozmuş

    Türkiye Emekli Astsubaylar Derneği eski Genel Başkan Yardımcısı emekli Astsubay Yüksel Binici, FETÖ terör örgütü mensuplarının 15 Temmuz darbe kalkışmasının nasıl önüne geçildiğini anlattı. Binici, darbenin yaklaşık 40 yıldır süregelen bir planın ürünü olduğunu belirterek, darbeye karşı olan askerlerin F-16 uçaklarının hedefleme sistemini bozduklarını ve büyük bir zayiatın önüne geçildiğini söyledi.

    Emekli Astsubay Binici, 15 Temmuz darbe girişimi gecesine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Darbe karşıtı kahraman askerlerin, darbeye karşı büyük direnç gösterdiğini aktaran Binici, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın darbeye karşı halkı sokağa çağırması ile beraber bu oyunun başarısızlığa uğradığını ifade etti.

    “Arkadaşlarımız F-16’ların silah sistemindeki hedefe kilitleyen parçayı söktüler”

    Darbenin yaklaşık 40 yıllık bir planın ürünü olduğunu savunan Binici, darbenin önlenmesi adına askerlerle iletişim kurduklarını ve darbe oyununa alet olmamaları konusunda uyarılarda bulunduklarını belirterek şunları kaydetti:

    “İlk başlarda ne olduğunu tam olarak anlamadık. İlerleyen süreçlerde olayı tam olarak anladığımızda bütün arkadaşlarımızla iletişime geçip meslektaşlarımızın hatalı bir davranışta bulunmamalarını, suç sayılabilecek emirleri yapmamalarını ilettik. Bir nevi bütün arkadaşlarımızı aydınlatmak ve darbenin başarılı olmaması için, engellenmesi için elimizden geleni yaptık. Arkadaşlarımız bunun suç sayılabilecek unsur olduğunu anladıkları andan itibaren bulundukları her ortamda direnç gösterdiler. Arkadaşlarımız darbeyi önlemek adına F-16’ların silah sistemindeki hedefe kilitleyen parçayı söktüler. Akıncı üssünde yaklaşık 60’ın üzerinde jet bu planlamanın içindeydi. Bu silahların atılmasıyla çok büyük tahribatlar oluşacaktı ve bu sayede onlar önlendi. Her birinin düştüğü noktada 25 metre çapında bir yeri tahrip ettiğini düşünürsek 60’ın üzerinde jette bu konu oluşsaydı çok vahim olurdu. Atış yapamadılar ve zayiatı azalttı.”

    Darbeye karşı olan kahraman askerlerin jetlere yakıt vermediğini ve tankların arızalandırılarak kışladan çıkmasının önüne geçildiğini dile getiren Binici, “Jandarmalar, bulundukları bölgedeki mülki amirliklerin alınması emri verilmesine rağmen bunun suç sayılabileceğini düşünerek yapmadılar. Halkın üzerine gönderilen astsubaylar bunları reddettiler. Bunlar tabii ki darbeyi önleyen ana unsurlardı. Bunların daha üstünde özellikle darbenin başlangıcını sağlayacak noktada, özel kuvvetler komutanlığının sevk ve idaresini almaya gelen tuğgenerale orada görevli olan arkadaşımız, meslektaşımız, kahramanımız Ömer Halisdemir’in karşı koyması, karargahı teslim etmemesi, hatta kendi öleceğini bile bile silahını çekip tereddütsüz vurması darbe planını başlamadan büyük sekteye uğrattı. Bunlar darbe planının kopma noktalarıydı” değerlendirmelerinde bulundu.

  • Bahçeşehir Okulları, Şanlıurfa‘da Stem+a Eğitim Sistemini Anlattı

    STEM eğitiminin Türkiye’deki öncüsü olan Bahçeşehir Okullarının Kurucusu Enver Yücel ve New York Üniversitesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Selçuk Şirin, Şanlıurfa’da yaklaşık 700 akademisyen, öğretim görevlisi, öğretmen, eğitimci, sivil toplum kuruluşu temsilcisi ve velinin katıldığı panelde STEM Eğitim Modeli’nin önemini anlattı.

    Şanlıurfa’daki bütün yerel televizyonlardan da canlı olarak verilen panelde konuşan Bahçeşehir Okullarının Kurucusu Enver Yücel, 11 yıldır Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Lisesinde uygulanan ve ulusal ve uluslararası başarılar elde edilmesini sağlayan STEM eğitimi artık tüm Bahçeşehir Koleji kampüslerinde anaokulundan liseye kadar tüm birimlerde uygulandığını ifade etti. Yaklaşık 2 saat süren panelde STEM+A modelini anlatan Yücel, izleyicilerin sorunalrını da yanutladı. STEM modelinin 4. sanayi devrimi için gerekli olduğunu vurgulayan Yücel, “STEM Programını hem öğretmen arkadaşlarımıza, hem kamuoyuna, hem öğrencilere ilk kez anlatma fıtsatını buluyoruz. Buna da Şanlıurfa’da başlıyoruz. STEM nedir. STEM’in özü şu, bütünleişk, projeye dayalı bir öğretim sistemi programıdır. 4. sanayi devrimi oluyor. 4. endüstri devrimi oluyor. Biz bu güne kadar 3 devrimi atladık. Şimdi bu sanayi devrimini, endüstri 4.0 diyorlar. Bu tahminleri zaman zaman görüyorsunuz. Endistri 4.o’ı yakalamak, en azından onu kaçırmamak için mutlaka STEM eğitimini yapmak mecburiyetindeyiz” diyerek katılımcılara STEM eğitiminin ne kadar önemli olduğunu aktardı.

    11 YILDIR TÜRKİYE’DE STEM PROGRAMI ÇALIŞMALARIMIZ VAR

    Program sonunda STEM eğitimiyle ilgili bir açıklama yapan Bahçeşehir Okullarının Kurucusu Enver Yücel, “Şanlıurfa’da Bahçeşehir Kolejlerimiz var. İki yıldır Türkiye’de STEM programıyla ilgili çalışmalarda bulunuyoruz. Daha doğrusu Türkiye’de ilk STEM okulunu bundan 11 yıl önce Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Lisesinde başlattık. Dünyadaki bu gelişmelerle birlikte, özellikle de en gelişmiş ülkelerde eğitimde STEM anlayışı, kültürü her geçen gün yaygılaşıyor. Eğitimle ilgili STEM programlarında bizim hem okullarımızda hem de Türkiye’nin bütün okullarında uygulanmasıyla ilgili de bir girişim başladı. Milli Eğitim Bakanlığımız da bu sene, bundan birkaç ay önce STEM programını, anlayış ve kültürünü okullarımızda anlatmaya başladı. Biz de sadece kendi okullarımızda değil, Türkiye’nin her tarafında yaygınlaşsın, Türkiye’nin özel olsun, devlet olsun bütün okulları, bütün öğretmenleri STEM programından bilgileri olsun, STEM denince de Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) ve bir de A’sı var, artı var, sanatı var. Bunlardan müteşekkil, bütünleşik, projeye dayalı bir eğitim anlayışından bahsediyoruz. Bunu yapmak için de Şanlıurfa’ya geldik. İlk anadoluda, Şanlıurfa’da STEM programının anlayış ve kültürünün nasıl çalışmasıyla ilgili bilgiyi burada verdik. Şanlıurfa Milli Eğitim Müdürlüğümüzün gayretiyle, onların da çalışmalarıyla 700’e yakın öğretmen arkadaşımız buraya geldi. Burada STEM’le ilgili programları aldı. Tabi bir anda STEM’i anlatmak mümkün değil. Bundan sonra da öğretmen arkadaşlarımıza gerek çalıştayla, gerekse sertifika programları yaparak bu konunun daha fazla anlaşılır olmasını sağlamak için gayret sarf ediyoruz” dedi.

    BAHÇEŞEHİR OKULLARINDA ÖĞRETMENLERE STEM EĞİTİMİ VERİLİYOR

    Bahçeşehir Üniversitesinde STEM merkezi olduğunu vurgulayan Bahçeşehir Okullarının Kurucusu Enver Yücel, “Merkezimiz Türkiye’deki okullara sertifika programları yapmak üzere zaten bir yıldır çalışmalara başladı. Şu anda 45 tane öğretmenimiz bir yıldan beri eğitim alıyor. Onlara sertifika veriyoruz ve bu yazın da devam edecek. Türkiye geneline mümkün olduğu kadar erişebildiğimiz kadarıyla bunları anlatmaya gayret sarf edeceğiz. Şanlıurfa’dan başladık. Dilerim bundan sonra başka illerde de bu programı anlatma gayreti içerisinde olacağız” ifadelerini kullandı.

    TÜRKİYE’NİN GELECEĞİ İÇİN ÇOK ÖNEMLİ

    Türkiye’nin geleceği için STEM programının çok önemli olduğunu vurgulayan Bahçeşehir Okullarının Kurucusu Enver Yücel, “Burada ne defleniyor. Öğrencilerimizin endüstri için yani 4. sanayi devrimi için, bu devrimi kaçırmamak için anaokulundan itibaren eğitim anlayışımız değiştirmemiz lazım. Biz bu eğitim anlayışımızı değiştirdiğimiz takdirde bu çağa uygun, yani dijital çağa uygun bir yapı, bir anlayış, bir kültürü ortaya koymak istiyoruz. Bu ne getirecektir bize, yenilik getirecektir, girişimcilik getirecektir, ürün çıkacaktır, projeler yapılacaktır ve Türkiye’nin zenginleşmesine, Türkiye’nin kişi başı milli gelirinin 20 – 30 bin dolarlara çıkması için çok önemli yarar sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

    STEM, BİLGİYE HAYAT VEREN EĞİTİM

    Bahçeşehir Okulları Türkiye’nin ilk STEM okulu olarak öğrencilerini araştıran, tasarlayan ve üreten bireyler olarak yetiştiriyor. 11 yıldır Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Lisesinde uygulanan ve ulusal ve uluslararası başarılar elde edilmesini sağlayan STEM eğitimi artık tüm Bahçeşehir Koleji kampüslerinde anaokulundan liseye kadar tüm birimlerde uygulanıyor.

    STEM+A NEDİR?

    STEM, Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltma. Fen öğretimini kapsayan alanların ilk ve orta öğretimde bir bütün olarak değil de, birbirinden ayrı olarak öğretilmesinin sakıncalarını bertaraf etme fikrine dayanıyor ve dünyada giderek daha fazla önem kazanıyor. ABD’de 2012 yılından beri Başkan Obama STEM eğitiminin önemine dikkat çekiyor; eyaletlere STEM konusunda öğretmen yetiştirmek için ödenek ayırılıyor.

    Bahçeşehir Okulları Fen ve Teknoloji Lisesi’nde STEM eğitimi 11 yıldır uygulanıyor ve öğrencilerin aldığı akademik başarılar, gerçekleştirdikleri projeler, ulusal ve uluslararası yarışmalarda elde ettikleri STEM eğitiminin doğru uygulandığında ne kadar başarılı sonuçlar alındığını gösteriyor.

    Bahçeşehir Okulları, üretimi destekleyen STEM eğitimine inovasyon, tasarım boyutu da katıyor. STEM + A (Art) eğitimi öğrencilerin özgün düşünmeleri ve düşündüklerini hayata geçirmeleri için oluşturulmuş eğitim ortamı ve içeriği sunuyor.

    2015-2016 eğitim döneminden itibaren STEM + A eğitimi bütün Bahçeşehir Okulları kampüslerinde uygulanarak ilk ve orta öğretime değer katacak bir eğitim sistemi hayata geçirildi.

    STEM OKULU OLMAK NEDEN BU KADAR ÖNEMLİ?

    Bahçeşehir Okullarında uygulanan STEM eğitiminin amacı temel bilimlerin ortaya koyduğu kuramsal bilgileri alıp teknoloji ve mühendislik eğitimi ile harmanlayarak, düşündüğünü hayata geçirebilen, hayata değer katacak ürünler ortaya koyabilen, 21. Yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmek.

    Bahçeşehir Okullarının STEM eğitimine ağırlık vermesinin sebeplerini kısaca şöyle özetleyebiliriz. Günümüzde 21. Yüzyıl becerilerine sahip bireyler yetiştirmenin yolu STEM eğitiminden geçiyor. STEM eğitimi, dünyadaki eğitim reformunun merkezinde yer alıyor ve giderek daha çok önem kazanıyor. Başta ABD olmak üzere gelişmiş ülkelerde STEM eğitimi bir devlet politikası olarak uygulanıyor.

    U.S. Department of Education’ın 2015 raporuna göre Türkiye’de STEM iş alanlarında 2010-2020 arasında beklenen büyüme yüzdeleri ise, Matematikçiler yüzde 16, Bilgisayar Sistemleri Analistleri yüzde 22, Sistem Yazılımı Geliştiricileri yüzde 32, Medikal Bilimciler yüzde 36, Biyomedikal Mühendisler yüzde 62, Tüm Meslekler yüzde 14.

    STEM+A MERKEZLERİ

    Tüm Bahçeşehir Okulları kampüslerinde oluşturulan STEM CENTER (STEM Merkezleri) fen laboratuarı, bilgisayar laboratuarı, inovasyon laboratuarı, üretim atölyesi, sanat atölyesi gibi farklı alanları tek mekanda topluyor. Disiplinlerarası çalışma ve üretim için STEM Center uygun eğitim ortamı sunuyor.

    SERTİFİKALI EĞİTMENLER

    STEM eğitiminin başarıya ulaşmasında en önemli etken fiziki ortam ve müfredat yanında öğretmenlerin başarısında yatıyor. Bu nedenle Bahçeşehir Okulları STEM eğitimi sertifikası olan eğitimcilerle çalışıyor. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi STEM Eğitim Merkezi tarafından verilen eğitime katılan öğretmenlerimiz STEM Eğitimcisi Sertifikası alarak Bahçeşehir Okullarında eğitim vermeye başlıyor.

    STEM bilincinin yaygınlaştırılması ve daha iyi anlaşılması için velilerimize yönelik STEM eğitimleri de veriliyor.

    Bahçeşehir Okullarının Türkiye’nin bir çok ilinde ve bir çok yabancı ülkede eğitim kurumları bulunuyor.

  • Utso Kalite Sistemini İyileştiriyor

    Uşak Ticaret ve Sanayi Odası(UTSO), Zafer Kalkınma Ajansı Teknik Destek Programı’na yazmış olduğu ‘Akreditasyon ve Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı’ konulu proje ile kalite sistemini iyileştiriyor.

    Proje ile Uşak Ticaret ve Sanayi Odası ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemlerinin entegrasyonun sağlanması amaçlanıyor. Üyelere sunulan hizmet kalitesinin arttırılması, hizmetlerini sürekli iyileştirmeyi hedeflemesi ve üyelerin memnuniyetlerinin kalite sistemi çerçevesinde arttırılması amaçları ile hazırlanan proje ile yılsonuna kadar kalite sisteminin revizyonu planlanıyor.

    Proje ile ilgili açıklama yapan Uşak Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kuvvet, odanın proje bazlı çalışmalara ağırlık verdiğine değindi. Kuvvet; “Mesleki eğitimden, sektörel bazlı çalışmalara yönelik farklı konuları içeren toplamda 1 milyon dolar bütçeli projeleri yürütüyoruz. Avrupa Birliği, Kalkınma Ajansı ve diğer kuruluşların projelerini yakından takip ediyor, ilimize ve odamıza katkı sağlayacak destek programlarına projeler hazırlıyoruz” dedi.

    Kalite sistemlerinin üretim sektöründe olduğu gibi hizmet sektöründe de önem arz ettiğini belirten Kuvvet, proje ile odanın kalite alt yapısını revize ettiklerini ve sistemi günün koşullarına uygun hale getirdiklerini belirtti.

  • Burhan Kuzu, Başkanlık Sistemini Anlattı

    AK Parti İstanbul Milletvekili ve MKYK üyesi Prof. Dr. Burhan Kuzu, “Biz içinde başkanlık modeli olan yeni bir anayasayı mutlaka referanduma götürmek istiyoruz. Biz referandumsuz rakamı bulsak bile mutlaka halkın görüşünü almak isteriz” dedi.

    AK Parti İstanbul Milletvekili ve MKYK üyesi Prof. Dr. Burhan Kuzu, ’Her Yönüyle Başkanlık Sistemi ve Yeni Anayasa Kavramı’ konulu konferans ve kendisine verilecek fahri doktora töreni için Pamukkale Üniversitesi’ne geldi. PAÜ Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen konferans öncesi basın mensuplarının sorularını cevaplayan Burhan Kuzu, yeni anayasa referandumu ve başkanlık sistemi ile ilgili açıklamalarda bulundu.

    Kuzu, “Bizim bir anayasa hazırlığımız var. Birkaç ay içinde bu anayasa hazırlığı tamamlanır diye düşünüyoruz. Ardından bunu tartışmaya açacağız. Komisyondan geçince de genel kurula getireceğiz. Bu konuda sayı sorunumuz var. 316 vekilimiz var. 14 vekilin tamamlanması gerekir. Gizli oylamada muhalefetten destek gelir mi gelmez mi ya da bizden fire olur mu bilmiyoruz. Oradan geçerse referandum gözükür. Ancak oradan geçmezse millete verdiğimiz sözü yapmış oluruz. Referandum için meclisten geçmesi gerekir. Anayasa yapmak için yeni bir seçim çalışmamız ise yok. Biz içinde başkanlık modeli olan yeni bir anayasayı mutlaka referanduma götürmek istiyoruz. Biz referandumsuz rakamı bulsak bile mutlaka halkın görüşünü almak isteriz” dedi.

    BURHAN KUZU’YA FAHRİ DOKTORA

    Daha sonra kongre salonuna geçen Burhan Kuzu konferans verdi. Programa, Denizli Valisi Şükrü Kocatepe, Denizli Büyükşehir Belediye başkan yardımcısı Ali Değirmenci, PAÜ Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Bağcı, Denizli Emniyet Müdürü Hüseyin Namal, AK Parti Denizli İl Başkanı Necip Filiz, eski milletvekilleri ve çok sayıda öğrenci katıldı. Saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından PAÜ Rektörü Prof. Dr. Hüseyin Bağcı, Burhan Kuzu’ya cübbesini giydirip fahri doktorayı takdim etti.

    “BAŞKANLIK SİSTEMİNİ LİDERLER KENDİSİ İÇİN İSTİYOR SÖZÜ DOĞRU DEĞİL”

    Doktora töreninin ardından konferansa başlayan Prof. Dr. Burhan Kuzu, Başkanlık Sistemi ile ilgili bilgi verdi. Kuzu, “Hiçbir sistem bizim babamızın oğlu, halamızın torunu değil. Bunu şu yüzden söylüyorum. Başkanlık sistemini kendisi için istiyor falan deniyor. Eskiden Özal için söylerlerdi şimdi Tayyip Bey için söylüyorlar. Bu laf çok basit kalıyor. İnsanlar bunu mezara mı götürecek? Adam zaten Cumhurbaşkanı olmuş. Meseleyi sığ bir alana çekip orada boğmak doğru değil” dedi.

    “KOALİSYON GEÇİMSİZLİK DEMEK”

    Konuşmasında koalisyon hükümetlerini eleştiren Kuzu şunları söyledi: “Sürekli bankaların hortumlanması oluyordu. Nasılsa para devletin. Burada hantal bir yönetim vardı. 42 tane bakan vardı. Allah’tan korkun be. Bu masraf, bürokrasi, geçimsizlik demektir. Bunlarla toplantı bile yapamazsın. Bakanlar arasında güven olmadığı için işler yürümüyordu. Seçim gelince hemen koalisyondaki partiyi satıyorlardı. E dün kankaydınız ne oldu? Bizim bu coğrafyada koalisyon yürümüyor. 93 yılda 64 hükümet kurulmuş. Normalde bu kadar hükümeti 256 yılda kurmamız gerekirdi.”

    “Başkanlık sisteminde yüzde 10 barajı kalkacak” diyen Kuzu “Baraj sıfır olacak. Belki yüzde 1’lik bir baraj olur. Çok fazla dağılım olmasın diye. Bugünkü parlamenter modelde kuvvetler ayrılığı yok. Adı var kendisi yok. Buralarda düzelme olacak” ifadelerini kaydetti.