Etiket: sipariş

  • (Özel Haber) Kebaptan vazgeçemeyenler evlere sipariş veriyor

    Türkiye’de bir çok ilde yapılmasına rağmen Şanlıurfa’da farklı yapılışı nedeniyle ismi bu şehir ile özdeşleşen patlıcan kebabından vazgeçemeyenler, Ramazan ayında evlerine sipariş istiyor. Kebap ustaları ise siparişleri yetiştirmek için yoğun çaba harcıyor.

    Şanlıurfa’da farklı baharatlarla yapılan patlıcan kebabını iftar sofralarında görmek isteyen vatandaşlar, sipariş vererek evlerine istiyor. Öğleden sonra hazırlıklara başlayan kebap ustaları ise kuzu etini zırhtan geçirdikten sonra patlıcanları kesip şişlere geçiriyor. Kestikleri patlıcanları şişlere geçiren ustalar, kıymayı da patlıcanların arasına yerleştiriyor. Közde pişirilen patlıcanlı kebap kutular konulduktan sonra soğuk su püskürtülerek nemlendiriliyor. Üstüne yine közlenmiş domates ve acı biber konulan kebap, paketlenerek evlere servis ediliyor.

    Patlıcan Kebabının hazırlanışı hakkında bilgi veren kebap ustası Hanifi Şahin, “Patlıcan kebabı Şanlıurfa’ya özgü bir yemek. Bunun etini zırhla çekiyoruz ve sonra da patlıcan kebabı, urfa kebabı, domatesli kebap yapıyoruz. Bunları evlere iftar için yapıyoruz” dedi.

    Bir diğer kebap ustası Salih İmamoğlu ise, “Şanlıurfa’ya özgü patlıcan kebapları. Bunlar kuzu etinden, el yani zırh kıyması ile hazırlanıyor. Bunlar Ramazan boyunca evlere iftarlık olarak gidiyor. Şanlıurfa’nın olmazsa olmazlarından” şeklinde konuştu.

  • Ceviz Fidanı Sipariş Etti, Kuru Dal Parçaları Geldi

    Eskişehir’in Beyliova ilçesinde yaşayan Mustafa Yıldırım isimli vatandaş, televizyon görerek sipariş ettiği ceviz fidanlarının yerine kuru dal parçalarının gelmesiyle şaşkınlığa uğradı.

    Bahçesine ekmek için televizyon reklamlarında gördüğü ceviz fidanlarından sipariş eden Mustafa Yıldırım, kargo kutusunu açtığında beklemediği bir manzara ile karşılaştı. Kargo kutusundan, ceviz fidanları yerine kurumuş dal parçaları çıktı. Telefondan sipariş ettiği ceviz fidanları için 100 TL ödediğini anlatan Yıldırım, Tüketici Hakları Derneği’ne başvurarak hakkını sonuna kadar arayacağını belirtti.

  • Yerli Baz İstasyonuna İlk Sipariş Türk Telekom’dan

    Yerli 4.5G baz istasyonu projesi Ulak için ilk sipariş Türk Telekom’dan geldi.

    Türkiye’de yerel üretimi desteklemek üzere bir ilki gerçekleştiren Türk Telekom, sektörüne yön verecek çok önemli bir adım attı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın desteğiyle Aselsan, Netaş ve Türk Telekom’un Ar-Ge ortaklığı ARGELA tarafından geliştirilen 4.5G milli baz istasyonu ULAK için 17 Şubat’ta atılan imzayla ilk sipariş veren şirket Türk Telekom oldu.

    AKILLI YAZILIMLARDA ARGELA İMZASI VAR

    ULAK projesinin en önemli özelliklerini oluşturan akıllı yazılımlarda da Argela imzası var. Bu yazılımlarla, baz istasyonlarının insan gücü gerektirmeden otomatik olarak devreye alınması sağlanıyor. Böylece istasyon için ayrılan ilk kurulum süresi kısalıyor. Ayrıca hat düşmeleri en aza indiriliyor; enerji verimliliği sağlanarak operatörlerin servis kalitesinin artırılması ve maliyetlerinin düşürülmesi amaçlanıyor. Bunlara ek olarak geliştirilen yönetim yazılımları sayesinde operatörün, Türkiye’nin neresinde olursa olsun ULAK projesi kapsamındaki baz istasyonlarını tek bir merkezden yönetmesine imkan sağlanıyor.

    Türk Telekom CEO’su Rami Aslan yaşadıkları gururun büyüklüğüne değinerek, “Yerli üretimi destekleme ve Türkiye’nin dijital dönüşümünü gerçekleştirme vizyonumuz ile 4.5G’ye uyumlu yerli baz istasyonu projesi ULAK’ın ortağı olma gururuna ek olarak, ASELSAN ve NETAŞ ile geliştirdiğimiz bu ilk yerli baz istasyonu için sipariş veren ilk operatör olmanın da gururunu yaşıyoruz” diye konuştu.

    “YERLİ ÜRETİMİ DESTEKLEMEK ADINA ULAK İÇİN SİPARİŞ VEREN İLK KURUM BİZ OLDUK”

    ULAK projesinin, Türkiye’de 4.5G’nin milli imkan ve kaynaklarla hayata geçirilmesi için büyük önem taşıdığına dikkat çeken Aslan, “Yerli üretimi desteklemek adına Türk Savunma Sanayi sektörünün en önemli projelerinden biri olan ve Ar-Ge iştirakimizin de ortak olduğu ULAK için sipariş veren ilk şirket biz olduk. 213 bin kilometrelik fiber altyapımız ve sahip olduğumuz, 4.5G için kritik öneme sahip frekanslarımızla Nisan ayında başlayacak 4.5G’nin lideri olacağız. Bu sorumlulukla sektörümüze yön veren adımlar atmayı sürdürüyoruz. ULAK projesine verdiğimiz destek ve ilk sipariş veren operatör olmamız bu vizyonun en önemli göstergelerinden biridir. Türkiye’de yerli üretimi desteklemek ve cari açığın düşürülmesine katkı sağlamak adına çok önemli gördüğümüz bu proje, milyonlarca kullanıcıya hizmet veren gelişmiş teknolojik altyapımıza destek verecek ve hizmet kalitemizi daha da yükseltecektir”ifadelerini kullandı. “Türk Telekom olarak hem teknolojimiz hem de yatırımlarımızla Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik etmekten ve yıllardır yaptığımız yatırımların sonuçlarını görmekten dolayı gururluyuz.” diyen Aslan, sadece projede aldıkları rol değil, sektörde örnek teşkil etmesi gereken ilk siparişle de yerel üretime sürekli olarak destek olmaya devam ettiklerini belirtti.

    ULAK PROJESİ TÜRKİYE’NİN 4.5G İLETİŞİM ALTYAPISINDA GÖREV ALMAYA HAZIR

    Türkiye’nin milli 4.5G teknolojisinin ihtiyaç duyduğu tüm teknoloji ve standartları karşılayacak şekilde tasarlanan ULAK projesi kapsamındaki baz istasyonu, Türkiye’de 4.5G’nin milli imkan ve kaynaklarla hayata geçirilmesine katkıda bulunacak. Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından desteklenen ULAK projesi, ticari mobil iletişim ağları, kamu güvenliği ağları, acil haberleşme ağları ve askeri haberleşme sistemlerinde kullanılmak üzere milli bir 4.5G makro baz istasyonu üretmek amacıyla hayata geçirildi. 23 Mayıs 2013 tarihinde fiili olarak başlayan ULAK projesi, Türkiye ve bölge ülkelerinin güncel ve ileriye yönelik mobil iletişim altyapı ihtiyaçlarını milli imkanlarla karşılamak açısından öncül bir proje olarak kabul ediliyor. 4.5G’de yerli malı Telekom ürünlerinin kullanımının Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu şartnamesi ile ilk yıl yüzde 30, ikinci yıl yüzde 40, üçüncü yıl yüzde 45 oranında olması zorunlu tutulmuştu.

  • Down Sendromlu Çocuklar, Önlüklerini Giyip Sipariş Aldılar

    Manavgat Beyaz Laleler Engelliler Derneği tarafından hayata geçirilen proje kapsamında Manavgat’ta yaşayan Down sendromlu çocuklar Bayram Efendi Osmanlı Kahvecisinde ikinci kez çalışma mutluluğunu yaşadılar. Önlüklerini giyerek sipariş alan ve servis yapan Down Sendromlu çocukları Manavgat kaymakamı Nazmi Günlü ve Külliye Camiinde kendilerine dini eğitim veren Külliye İmam Hatibi Mustafa Yılmaz yalnız bırakmadı.

    Çocuklarla yakından ilgilenen Manavgat Kaymakamı Nazmi Günlü:”Özel insanlarla bir aradayız. Bu toplumların bir gerçeği ama özel insanlara bir eğitim ve fırsat verildikçe aslında pek çok şeyi yapabileceklerini biliyoruz. Bu anlamda bu tür etkinliklerde bu konuda farkındalık oluşturuyor. Onun için ben emeği geçen herkese işletme sahibine, dernek başkanına teşekkür ediyorum. Bu işe ilgi gösteren çocukların özel durumuyla ilgilenen tüm velilere de teşekkür ediyorum” dedi

    Beyaz Laleler Engeliler Derneği Başkanı Beyhan Mekteplioğlu ise:” çocuklarımızla sahaya inmek istedik. Cafeteryalarda iş yeri sahipleriyle, halk ile iç içe olsunlar öğrendiklerini uygulama şansı yakalasınlar istedik. Çocuklarımızın sosyalleşmesi adına yaptığımız çalışmaya Manavgat Kaymakamımızın gelmesi bizleri çok mutlu etti. Farkındalık yaratılması anlamında birimlerin bizlerle olmasına çok ihtiyacımız var. İşletme sahibine özellikle çok teşekkür ediyorum. Çocuklarımıza biraz imkan verildiğinde yapabileceklerini göstermek için uğraşıyoruz. Bu anlamda bizlere destek olan herkese teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

  • (Özel) Telefon Sipariş Etti, Vücut Sıkılaştırıcı Geldi

    İzmir’de yaşayan emekli Ahmet Kara, televizyonda çıkan reklama aldanarak 79 liraya dondurma karıştırıcı ve cep telefonu sipariş etti ancak gelen kutunun içinden vücut sıkılaştırıcı krem, saç dökülmelerine karşı sprey, yeşil çay ve bir de şans kuponu çıktı.

    İzmir Karabağlar’da yaşayan ve emekli aylığı ile geçinen Ahmet Kara (64), televizyon kanallarında reklamları yayınlanan bir firma tarafından dolandırıldı. Reklamda 79 liraya dondurma karıştırıcı ve telefon verildiğini duyan Kara, hemen ekranda beliren telefon numarasını aradı. Telefonla dondurma karıştırıcı ve cep telefonu sipariş eden Kara’ya, ürünlerin yanında şans kuponu ve sürpriz hediyelerin bulunduğu söylendi. Heyecanla ürünlerini kargodan almaya giden Kara, dondurma karıştırıcı ve cep telefonu beklerken gelen kutunun içinden vücut sıkılaştırıcı krem, saç dökülmelerine karşı sprey, yeşil çay ve bir de şans kuponu çıktı. Kara, olayla ilgili suç duyurusunda bulundu.

    “VAATLERİNE ALDANDIM”

    Firma tarafından aldatıldığını söyleyen Kara, olayı şöyle anlattı: “Reklamı beş kere dinledim. Bana çok inandırıcı gelmediği halde vaatlerine aldandım ve aramaya karar verdim. Telefonu açan kadın, ürünlerin yanında sürpriz hediyelerin de olduğunu söyledi. Ürünleri almayı kabul ettim. Sonra rahatsız oldum ve iki saat sonra yeniden aradım. ‘Kutuların içinden salatalık, muz çıkıyormuş. Eğer böyle bir şey varsa bizi hiç oyalamayın’ dedim. ‘Hayır size dondurma karıştırıcı, telefon ve bir de şans kuponu vereceğim’ dedi. Ürünlere baktıktan sonra ödeme yapmayı teklif ettim ama kabul etmediler. Kargo gelince 79 lirayı ödedim. Kargoyu getiren anında toz oldu. Kutuyu açtık, karşımıza vücut sıkılaştırıcı ve şekillendirici, saç dökülmelerine karşı sprey, şampuan, yeşil çay ve kupon çıktı. Bizim beklediğimiz ürün bunlar değildi.”

    “YÜZ YILIN KAMPANYASI” DİYEREK SATIYORLAR

    Olayın ardından savcılığa giderek suç duyurusunda bulunan Kara, Karabağlar Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığına da müracaat etti. Ürünleri aldığı numarayı birçok kez aradığını ancak açmadıklarını kaydeden Kara, “Ben aradığımda kapatıyorlar ama başkasından arayınca açıyorlar. Kendimi tanıtınca yeniden suratıma kapatıyorlar. ‘Yüz yılın kampanyası’ denilerek 5-6 kanalda 15 dakika boyunca reklam veriyorlar. Bugün hâlâ reklamları dönmeye devam ediyor. Öyle bir aldandık ki, anlatmamız mümkün değil. ‘Sana güvence veriyorum’ dediler. Ben işin 79 lirasında değilim ama daha kaç kişinin 79 lirası gidecek? Bu reklamlara bir son verilmesi gerekiyor” diye konuştu.

    Kara, gelen ürünlerle ilgili “Bunların neyini kullanayım? Bu açık açık terbiyesizliktir. Bundan sonra o kanalları seyretmem” dedi.